Ymmärsin ätmiyden olemuksen tänään

SFFreud

tästä jevgeni särjen videosta. http://elaparemmin.fi/blogi/kiltit-miehet/

Ätmiys on pelokkuutta, josta syntyy alistuvuutta ja niistä yhdessä katkeruutta.

Siksi ätmin vastakohta ätmiteoriassa on jännämies, joka on uhkarohkea, ylimielinen ja saa kaiken eli pillua eli katkeruuden vastakohdan.

Ätmiksi jäädään, jos henkiset taidot eivät riitä luottamukseen (joka perustuu omien ja toisten rajojen ymmärtämiseen ja kunnioittamiseen), tasa-arvoon (mikä ei tarkoita samanlaisuutta eikä huonoon kohteluun tms alistumista) eikä ymmärrykseen sekä omasta vallasta että hyväksyntään sen rajallisuudesta. Tällaisia asioita ei edes ymmärretä olevan olemassa, tai ne nähdään pelkojen värittäminä ja pahoina, esim. aisureista puhuttaessa.

30

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun siipimies on tehnyt paluun taivaalle! :D
      Vai menikö se toisinpäin, mä olen sun siipimies?

Anyway, etenkin tässä ilmataistelussa, jossa yritetään kitkeä kaikki se pelokkuus, alistuvuus ja katkeruus kaikenmaailman ätmeistä täällä ja muuallakin, pärjää paljon paremmin yhdessä kuin yksin - älä unohda sitä. Sun selusta on suojattu - mun kone on täydessä lastissa AMRAAMeja sekä Sidewindereita ja voit luottaa siihen että tulen taatusti ampumaan alas ne kaikista pahimmat trollit joita et itse saa hätisteltyä pois.

• SFFreud

jaa-a. :D Yritän pikemminkin, että en yritä pelastaa ketään (ainakaan tällä palstalla) ätmiydeltä, vaan enemmänkin ymmärtää ilmiötä itse. En usko, että kultista voi ulkoa päin raahata ketään pois. Voi vaan näyttää mistä se kultti koostuu (pelosta, alistumisesta ja katkeruudesta) ja että sen ulkopuolellakin on elämää.

• SFFreud kirjoitti:

jaa-a. :D Yritän pikemminkin, että en yritä pelastaa ketään (ainakaan tällä palstalla) ätmiydeltä, vaan enemmänkin ymmärtää ilmiötä itse. En usko, että kultista voi ulkoa päin raahata ketään pois. Voi vaan näyttää mistä se kultti koostuu (pelosta, alistumisesta ja katkeruudesta) ja että sen ulkopuolellakin on elämää.

Niin, no jostain pitää aloittaa. Ehkä haluat tehdä enemmänkin kun alat huomata minkälaista vastaanottoa mielipidekirjoituksesi saa. Aika harvalla vaan on rohkeutta suoraan myöntää kuinka asiaa sä kirjoitat. Ehkä tämä tulee vielä muuttumaan parempaan suuntaan.

• SFFreud
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Niin, no jostain pitää aloittaa. Ehkä haluat tehdä enemmänkin kun alat huomata minkälaista vastaanottoa mielipidekirjoituksesi saa. Aika harvalla vaan on rohkeutta suoraan myöntää kuinka asiaa sä kirjoitat. Ehkä tämä tulee vielä muuttumaan parempaan suuntaan.

Enemmänhän tää palstailu on sellaista omien kelojen pyörittelyä varmaan itse kullekin. Että ei oo niin väliä, mikä se vastaanotto on ja parempi niin. Varsinkin sitä pelastajamoodia oon tällä palstalla kokeillut tarpeeksi.

Ätmijutut sai ensin pelastajanhalut heräämään. Mutta eihän se niin mee, että ätmit haluis lakata olemasta ätmejä. Se on ätmiteorioiden koukku, että niillä voi sysätä vastuun omasta elämästään itsensä ulkopuolelle. Toistan itseäni (eli tuota blogia), mutta onhan tää nyt helvetin kuvaava analyysi koko tästä ätmiskenestä:

"Ensinnäkin ulkoistaminen vapauttaa ihmisen omasta vastuusta ja siihen liittyvästä häpeästä (”en ole syyllinen omaan tilanteeseeni”). Toiseksi se mahdollistaa uhrin asemaan siirtymisen (”minulla menee huonosti koska naiset/työnantajat/X eivät pidä minusta”). Uhrin asemassa oleminen taas on vähemmän kivuliasta kuin vastuunotto ja tilanteensa ratkaiseminen.

En tarkoita sanoa tätä uhriutujia syyllistääkseni. Uhriutuminen on meille ihmisille äärimmäisen luonnollinen ja yleinen tapa kohdata hankalia asioita. Uhrin roolin omaksumalla pääsemme hetkeksi takaisin eräänlaiseen ”viattoman lapsen” tilaan. Lapsen, jonka ei vielä tarvinnut kohdata vaikeita aikuisten asioita, vaan joka pystyi luottamaan siihen, että turvalliset aikuiset hoitavat ne hänen puolestaan.

Lisäksi lapsina me saamme rakkautta, hoivaa ja hyväksyntää ihan vain olemalla olemassa. Toisin on aikuisilla, sillä aikuisina joudumme hankkimaan saman rakkauden, hoivan ja hyväksynnän olemalla yhteisömme silmissä menestyviä, kunnollisia ja oikeanlaisia yksilöitä. On kamala ajatus, että psyykisen hyvinvoinnin kannalta niin tärkeät asiat kuin rakkaus, hoiva ja hyväksyntä joudutaan ansaitsemaan. Varsinkin, kun se on toisille meistä vaikeampaa kuin toisille.

Halu palata tähän helppoon ja turvattuun lapsen tilaan on ymmärrettävä, eikä sitä tule syyllistää. Samalla on kuitenkin ymmärrettävä, että maailmassa, jossa elämme, on aikuistuminen lopulta ainoa toimiva vaihtoehto. Aikuisena lapsena pysyminen on houkuttelevaa, mutta tähän rooliin tarrautuminen usein satuttaa meitä pitkällä aikavälillä."
        ( http://elaparemmin.fi/blogi/nuorten-miesten-syoksykierre/ )

Eikä ketään voi väkisin pakottaa aikuistumaan ja vastuullistumaan. Voi antaa ohjeita nähdä tilanne - ja on hyvä että tällä palstalla on useampia, jotka tällaista itsestään vastuullisen ihmisen mallia jakavat. Siis meidän lisäksi esim. Dissident ja Nainen39vee.

• jhnmm
        SFFreud kirjoitti:

Enemmänhän tää palstailu on sellaista omien kelojen pyörittelyä varmaan itse kullekin. Että ei oo niin väliä, mikä se vastaanotto on ja parempi niin. Varsinkin sitä pelastajamoodia oon tällä palstalla kokeillut tarpeeksi.

Ätmijutut sai ensin pelastajanhalut heräämään. Mutta eihän se niin mee, että ätmit haluis lakata olemasta ätmejä. Se on ätmiteorioiden koukku, että niillä voi sysätä vastuun omasta elämästään itsensä ulkopuolelle. Toistan itseäni (eli tuota blogia), mutta onhan tää nyt helvetin kuvaava analyysi koko tästä ätmiskenestä:

"Ensinnäkin ulkoistaminen vapauttaa ihmisen omasta vastuusta ja siihen liittyvästä häpeästä (”en ole syyllinen omaan tilanteeseeni”). Toiseksi se mahdollistaa uhrin asemaan siirtymisen (”minulla menee huonosti koska naiset/työnantajat/X eivät pidä minusta”). Uhrin asemassa oleminen taas on vähemmän kivuliasta kuin vastuunotto ja tilanteensa ratkaiseminen.

En tarkoita sanoa tätä uhriutujia syyllistääkseni. Uhriutuminen on meille ihmisille äärimmäisen luonnollinen ja yleinen tapa kohdata hankalia asioita. Uhrin roolin omaksumalla pääsemme hetkeksi takaisin eräänlaiseen ”viattoman lapsen” tilaan. Lapsen, jonka ei vielä tarvinnut kohdata vaikeita aikuisten asioita, vaan joka pystyi luottamaan siihen, että turvalliset aikuiset hoitavat ne hänen puolestaan.

Lisäksi lapsina me saamme rakkautta, hoivaa ja hyväksyntää ihan vain olemalla olemassa. Toisin on aikuisilla, sillä aikuisina joudumme hankkimaan saman rakkauden, hoivan ja hyväksynnän olemalla yhteisömme silmissä menestyviä, kunnollisia ja oikeanlaisia yksilöitä. On kamala ajatus, että psyykisen hyvinvoinnin kannalta niin tärkeät asiat kuin rakkaus, hoiva ja hyväksyntä joudutaan ansaitsemaan. Varsinkin, kun se on toisille meistä vaikeampaa kuin toisille.

Halu palata tähän helppoon ja turvattuun lapsen tilaan on ymmärrettävä, eikä sitä tule syyllistää. Samalla on kuitenkin ymmärrettävä, että maailmassa, jossa elämme, on aikuistuminen lopulta ainoa toimiva vaihtoehto. Aikuisena lapsena pysyminen on houkuttelevaa, mutta tähän rooliin tarrautuminen usein satuttaa meitä pitkällä aikavälillä."

Eikä ketään voi väkisin pakottaa aikuistumaan ja vastuullistumaan. Voi antaa ohjeita nähdä tilanne - ja on hyvä että tällä palstalla on useampia, jotka tällaista itsestään vastuullisen ihmisen mallia jakavat. Siis meidän lisäksi esim. Dissident ja Nainen39vee.

Ätmithän nimenomaan tunnustavat tosiasiat sanoessaan, etteivät omat ominaisuudet riitä suhteen saamiseen. Sen sijaan heitä vastaan puhuvat eli paremmin suhdemarkkinoilla menestyvät yrittävät saada ätmit uskomaan valheellisiin mielikuviin, jottei näiden menestyjien oma status kokisi inflaatiota. Heidän kannaltaan on äärimmäisen hyödyllistä saada ätmit osallistumaan samaan peliin siten, että ätmit eivät tajuaisi, että hei eivät voi koskaan voittaa tässä.

Aikalailla samaan perustuvat yhteiskunnat ylipäätään. Ihmiset on saatava uskomaan valeisiin kuten mahdollisuudet ja vapaudet. Vastuullisuudesta ja aikuisuudesta jaarittelu on vain keino pyrkiä häpäisemään vastapuoli ja provosoida henkilö tätä kautta takaisin systeemiin. Mitä laajemmalle todellinen tieto asioista leviää sen ahtaammalle käyvät järjestelmän mahdollisuudet. Siksi se yrittää tukahduttaa keskustelut tasoteoriasta ja ihmisten todellisista pariutumisedellytyksistä.

• SFFreud kirjoitti:

Meidän pitää käyttää agressiivisempia otteita jatkossa jotta saadaan niiden silmät wide open. Hanskat pois kädestä, nyt ei enää leikitä. On loistava asia kun saadaat ätmit suuttumaan, pois tolaltaan, ja purkamaan sitä kautta niitä patoutumiaan. Se on niinku osa yksi.

Kakkososaa voidaan kattoo sitten, kun se tulee ajankohtaiseksi. Mutta etukäteen sitä ei kannata suunnitella.

• jhnmm kirjoitti:

Ätmithän nimenomaan tunnustavat tosiasiat sanoessaan, etteivät omat ominaisuudet riitä suhteen saamiseen. Sen sijaan heitä vastaan puhuvat eli paremmin suhdemarkkinoilla menestyvät yrittävät saada ätmit uskomaan valheellisiin mielikuviin, jottei näiden menestyjien oma status kokisi inflaatiota. Heidän kannaltaan on äärimmäisen hyödyllistä saada ätmit osallistumaan samaan peliin siten, että ätmit eivät tajuaisi, että hei eivät voi koskaan voittaa tässä.

Aikalailla samaan perustuvat yhteiskunnat ylipäätään. Ihmiset on saatava uskomaan valeisiin kuten mahdollisuudet ja vapaudet. Vastuullisuudesta ja aikuisuudesta jaarittelu on vain keino pyrkiä häpäisemään vastapuoli ja provosoida henkilö tätä kautta takaisin systeemiin. Mitä laajemmalle todellinen tieto asioista leviää sen ahtaammalle käyvät järjestelmän mahdollisuudet. Siksi se yrittää tukahduttaa keskustelut tasoteoriasta ja ihmisten todellisista pariutumisedellytyksistä.

Kerros meille pääkohdat siitä mikä juuri sussa on sellaista mistä et pidä tai jota jopa vihaat? :)

• hfghgghfgh
        jhnmm kirjoitti:

"Ätmithän nimenomaan tunnustavat tosiasiat sanoessaan, etteivät omat ominaisuudet riitä suhteen saamiseen."

Monen ätmin ominaisuudet riittäisi tietynlaiseen naiseen, mutta ne naiset ei kelpaa.

• Bingo Fuel ja hyvä niin... ei täällä turhan takia kannata partioida.
        Paljon mielekkäämpää se on kunnon ruutitynnyri-ilmapiirissä :)

• yerhdg
        hfghgghfgh kirjoitti:

"Ätmithän nimenomaan tunnustavat tosiasiat sanoessaan, etteivät omat ominaisuudet riitä suhteen saamiseen."

Monen ätmin ominaisuudet riittäisi tietynlaiseen naiseen, mutta ne naiset ei kelpaa.

Eiväthän naiset suinkaan ole hypergamisia?

• SFFreud
        yerhdg kirjoitti:

Eiväthän naiset suinkaan ole hypergamisia?

Mikä täs on ongelma? Että naiset vaatii liikaa? Että naisilla siis oikeus itse päättää mitä haluaa?! Että naiset ei ymmärrä miten hyviä miehiä ätmit on????

Niin kauan, kun puhut miten muut toimii väärin, oot itse asettanut itsesi altavastaajan asemaan, josta seuraava askel on katkeruus. Jos taas hyväksyt, että muilla ihmisillä on oikeus omiin preferensseihinsä kuten sullakin, oot omasta elämästä otetun vastuun tiellä.

• rtjhfy
        SFFreud kirjoitti:

Mikä täs on ongelma? Että naiset vaatii liikaa? Että naisilla siis oikeus itse päättää mitä haluaa?! Että naiset ei ymmärrä miten hyviä miehiä ätmit on????

Niin kauan, kun puhut miten muut toimii väärin, oot itse asettanut itsesi altavastaajan asemaan, josta seuraava askel on katkeruus. Jos taas hyväksyt, että muilla ihmisillä on oikeus omiin preferensseihinsä kuten sullakin, oot omasta elämästä otetun vastuun tiellä.

Eihän siinä olekaan mitään ongelmaa. Ongelma on siinä, että naisten sanat ja teot eivät ole keskenään linjassa. Minusta sellainen käytös on kaukana vastuun ottamisesta.

• rtjhfy kirjoitti:

Eihän siinä olekaan mitään ongelmaa. Ongelma on siinä, että naisten sanat ja teot eivät ole keskenään linjassa. Minusta sellainen käytös on kaukana vastuun ottamisesta.

Älä viitti olla noin naiivi. Väitätkö, että miesten sanat ja teot ovat keskenään linjassa?

• Hyvä Jevgeni, jos sun verkkokauppa eivedä toivotulla tavalla ei se ole silti mikään syy yrittää tuolleen sitä vauhdittaa. Voisit olla edes rehellinen ja markkinoida omalla nimelläsi. Tuskinpa sekään tuottaa kovin montaa tilausta mutta olisi se rehellisempää.

• Voin antaa vielä lisävinkin rrrrautaisella ammattitaidolla.

Jos tuote ei myy, niin vika on tuotteessa tai markkinoinnissa ja mainostamisessa.

Tästä voi jokainen nyt vetää haluamansa johtopäätökset.

• SFFreud

Vielä parempi tämä läppä tietysti on, koska en ole Jevgeni.

• SFFreud

Mutta kieltämättä minua voi häneksi luulla. Joten sori vaan, Jevgeni, jos seuraat liikennettä sivullesi. ;)

Nauran tälle kyllä itse lopun päivää, sen verran trollia minussakin on. :D

• Kuka on Jevgeni? :D Jonkun entisen veteraanin nm täällä?

• MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Kuka on Jevgeni? :D Jonkun entisen veteraanin nm täällä?

Jaa se on toi blogaaja jota SFFreud on alkanu mainostaa. En vaan heti tajunnu :/

• SFFreud
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Jaa se on toi blogaaja jota SFFreud on alkanu mainostaa. En vaan heti tajunnu :/

Musta tuli heti fani, kun noi sivut näin!

• SFFreud kirjoitti:

Musta tuli heti fani, kun noi sivut näin!

Milloin löysit blogin?

• 12121212121212

"tasa-arvoon (mikä ei tarkoita samanlaisuutta)"

Varmaan sitten tasa-arvo ei tarkoita samanlaista palkkaa tai samanlaisia työtehtäviäkään.

• KilttiMies89

Itse olin Tampereella muutama vuosi sitten sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivien tukiryhmässä ja tuon Jevgeni Särjen oli tarkoitus tulla sinne luennoimaan ja teetättää meillä jotain käytännön harjoituksia. Ne olis ollu jotain sellaisia harjoituksia että täytyy mennä kadulla juttelemaan täysin ventovieraille ihmisille. Tuo juttu taisi sitten kuitenkin kuivua kasaan syystä tai toisesta.

Itsehän kärsin myös vakavasta sosiaalisesta fobiasta ja se on varmaan se syy miksi en saa koskaan tyttöystävää tai edes seksisuhdetta. Minulta puuttuu itseluottamus ja ajattelen aina ensimmäisenä että mitähän tuokin minusta ajattelee.

• KilttiMies89

Toinen syy on se että en osaa jutella ihmisten kanssa enkä varsinkaan naisten kanssa kun tuskin mulla olis edes mitään yhteisiä puheenaiheita vastakkaisen sukupuolen kanssa. Pää lyö vain tyhjää ja menen täysin lukkoon jos joudun kahden kesken jonkun naispuolisen otuksen kanssa.

• .. Telkusta tuli joskus joku ohjelma, missä käsiteltiin PUA-Bisnestä jne.. Taisin katsoa vain pienen pätkän, mutta siinä se "opettaja" laittoi Pojut/Miehet tekemään ihan vastaavaa juttua yhdessä "harjoituksessa".. ;P

.. Yhden Sortin KäärmeÖljyKauppias toi(kin) Jantteri, jonka toiminta perustuu ihan samalla tavalla Enimmäkseen Vain Omiin Opportunistisiin PääMääriin.. ;P

.. Ja näitä NarsuMarsustelijoitahan riittää.. Joka Notkoon.. Ja NiemenKolkkaan.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Telkusta tuli joskus joku ohjelma, missä käsiteltiin PUA-Bisnestä jne.. Taisin katsoa vain pienen pätkän, mutta siinä se "opettaja" laittoi Pojut/Miehet tekemään ihan vastaavaa juttua yhdessä "harjoituksessa".. ;P

.. Yhden Sortin KäärmeÖljyKauppias toi(kin) Jantteri, jonka toiminta perustuu ihan samalla tavalla Enimmäkseen Vain Omiin Opportunistisiin PääMääriin.. ;P

.. Ja näitä NarsuMarsustelijoitahan riittää.. Joka Notkoon.. Ja NiemenKolkkaan.. ;D

KilttiMies89: "... teetättää meillä jotain käytännön harjoituksia. Ne olis ollu jotain sellaisia harjoituksia että täytyy mennä kadulla juttelemaan täysin ventovieraille ihmisille."

Toi on erittäin vahva merkki siitä että opettaja on arvomaailmaltaan enemmän tai vähemmän tuloshakuinen. Ja sehän viittaa nimenomaan pelimiesmäisiin otteisiin.
        Mua henkilökohtaisesti kuvottaa juuri tuollaiset harjoitukset, jossa mennään väkisin puhumaan kadulla tai kauppakeskuksessa täysin tuntemattomille naisille jotka nyt sattuu kävelemään vastaan. Ja siinä sitä sitten esitetään daamille niin viatonta ja yritetään vääntää juttua jostakin vailla mitään kontekstia mihinkään. Aina pohdiskelen tuollaista kuvamateriaalia nähdessäni, että mitäköhän mahtaa tuonkin naisen päässä nyt liikkua... huomaako hän, millainen teeskentelijä hänelle tuli juttelemaan(?) Onko hän tarpeeksi fiksu tajuamaan, että mies tuli puhumaan hänelle vain siksi koska yrittää saavuttaa sillä jonkin tietyn, ennaltatoivotun tuloksen(?)

• "... ajattelen aina ensimmäisenä että mitähän tuokin minusta ajattelee."
        Lopeta se. Lopeta se NYT. Äläkä enää ikinä palaa sille tielle.

• KilttiMies89 kirjoitti:

Toinen syy on se että en osaa jutella ihmisten kanssa enkä varsinkaan naisten kanssa kun tuskin mulla olis edes mitään yhteisiä puheenaiheita vastakkaisen sukupuolen kanssa. Pää lyö vain tyhjää ja menen täysin lukkoon jos joudun kahden kesken jonkun naispuolisen otuksen kanssa.

Naisten kanssa voi puhua periaatteessa ihan samoista jutuista kuin miestenkin kanssa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kaikki naiset olisivat kiinnostuneita puhumaan aivan kaikesta, vaan se tarkoittaa sitä, että kaikilla naisilla ja ihmisillä yleensäkin on omat henkilökohtaiset mielenkiinnon kohteensa, mutta ne voivat silti olla ainakin osittain samoja tai samansuuntaisia kuin sinullakin.

Etenkin sun tilanteessasi kannattaa aluksi olla jokin selkeä syy, looginen asiayhteys kun menet puhumaan naiselle. Annan muutaman esimerkin:

- Menet päivittäistavaramarkettiin ja haluat löytää jonkin tuotteen sieltä, muttet tiedä missä se on. Sitten bongaat naismyyjän sieltä ja kysyt häneltä reippaasti, mistä sellainen etsimäsi tuote löytyy. Sitten voit pyytää häntä lisäksi näyttämään sulle, mistä se löytyy. Kun olette siellä, voit seuraavaksi kysyä naismyyjältä jotain itse tuotteesta. Kuulostaako hankalalta?

- Entä jos menetkin vaikka Ikeaan tai Giganttiin? Niissä on paljon kauniita naismyyjiä töissä. Varmaankin johtoportaan täysin tietoinen päätös molemmissa puljuissa - rumia naisia ei haluta palkata :/
        Mutta sama meininki siellä; tiedustelet tuotteen sijaintia tuolta naismyyjältä, vaikka sellaisen tuotteen joka sua itseäsi oikeasti kiinnostaa, vaikka se olisi kuinka tahansa nörttimäistä myöntää. Ja sitten häpeilemättä puhut siitä aihepiiristä niin kauan kunnes et enää keksi mitään lisäkysymyksiä. Voit myös kertoa myyjälle itselleen joitain juttuja mitä itse tiedät liittyen itse tuotteeseen. Sellaista molemmin puolin vuorovaikutteista keskustelua, eikä vain niin että toinen kysyy ja toinen vastaa. Hyvät myyjät ovat tottuneet kaikenlaisiin asiakkaisiin, joten siksi voit olla aivan huoletta oma itsesi heidän kanssaan.

- Sosiaalityöntekijät sekä sairaanhoitajat. Hankkiudu heidän juttusilleen ja avaa keskustelu mistä tahansa aiheesta ikinä haluatkaan.

Mutta älä minkään harjoittelun nimissä mene täysin satunnaisia naisia häiritsemään ilman minkäänlaista syy-yhteyttä. Hankkiudu sen sijaan tilanteisiin, jossa kahdenkeskinen keskustelu naisten kanssa voi aueta jotenkin aivan luonnostaan!

Suosittelen samaa muillekin miehille joilta ei puutu rohkeutta lähestyä naisia ja puhua heille - ÄLKÄÄ lähestykö tuntematonta naista, joka ei osoita minkäänlaista mielenkiintoa sinua kohtaan! Tai jos olette jo lähestyneet, jättäkää hänet välittömästi rauhaan!

• rfvtghy

Kumma ettei tätäkään mainosta poisteta täältä palstalta vaikka säännöt kieltää mainostamisen.

• KilttiMies89

Eikö ole vain hyvä että täällä puhutaan yhteiskunnallisesti tärkeistä asioista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3141
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2901
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2699
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1807
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      961
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      819
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    Aihe