Linkki uutiseen: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005691537.html
Monenlaista mieltä tasa-arvosta, asepalveluksesta ja sivarin lopusta. Uutisessa ei kuitenkaan selvitetty totaalikieltäytymistä.
Kuinka moni hyvätuloinen vaihtaisi varautumispalveluksen tilalle korkeammat verot? Ei yksikään! Hyvätuloiset nimenomaan joko kävisivät lyhyen asepalveluksen tai johtamiskoulutusta varautumispalvelussa, jotta saavat ”vaadittua” kokemusta johtamisesta eli parempaa palkkaa ja pienemmät verot.
Entä ne syrjäytyjät? He valitsevat totaalikieltäytymisen ja joutuvat korkeamman verotuksen piiriin. Sitten siirtyvät heikosti edenneen työelämän puolelta toimeentulotuen asiakkaaksi ja lopulta valtio elättää heidät lopun elämää.
Kun kysytään työmotivaatiota, on helppo ymmärtää ettei kannata kun joutuu jo muuutenkin maksamaan korkeampia veroja. Työ, jota heille tarjottaisiin ei tietenkään ole hyvä palkkaista (vaikka silloinhan valtio saisi suuremmat verotulot) Kannattaa jäädä perustulon varaan ja elää rauhassa.
Ns varautumispalve tai asepalvelu eibpitäisi olla väylä syrjäytymiseen, mutta niinköhön siinä käy että taas varmistetaan että osa porukasta on ja pysyy ulkopuolella.
Radikaali ehdotus: uusi varautumispalvelu
Sivar
4
919
Vastaukset 4
- eregtgt
totaaleilta pitäisi viedä ne oikeudet mitkä ne menettäisi mikäli suomi häviäisi sodan.
Ei sellaista ole kuin totaalikieltäytyminen vaan niillä olisi vain korkeammat verot
Ei ne ole syrjääntyneitä, jotka valitsevat totaalikieltäytymisen
- 873009
Kieltäytyjiltä pois kaikki sosiaalituet. Työttömyyskorvaukset ja sairauspäivärahat. Kukaan ei sano sitä ääneen, mutta tosipaikan tullen ei sivarin henki ole turvassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371471Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2821043Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94824Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110629
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41501
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48465Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32439
- 31429
- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381