Peugeot 306 1.9 SRTD
mitä toi SR tarkoittaa.. syöäkö paljon muuten minkälainen ajaa... kiitos vastauksista
Kertokaa kokemuksia Peugeot 306 1.9 SRTD
9
3132
Vastaukset
- samamies....
onko se pösön omalla diisselillä vai jonkun muun tekemällä?
onko kallis dieselvero?- Antti
Meillä on nyt ajettu 308 tkm, vm-98 1.9 td 90 hv koneella. Joka päivä menen sillä töihin ja takaisin. 100 km päivässä. Kulutus 5- ja 6 ltr välillä. Jos siististi ajaa niin alle 5. Kone ei vie öljyä eikä alusta ole ruostunut, vaikka 40 km päivässä on hiekkatietä. Aika varma peli. Jarrupaloja on vaihdettu, ja jotain koiran luita etteen, sekä syyläri. Pakoputki on vielä alkuperäinen. Vero on noin 400 €. Hyvä kone pieneen koriin. Ajattelin ajaa töihin tuolla 306 niin kauan kuin se vaan kestää. Varmaan vielä todella pitkään, koska 205 vastaavalla ajoin 500 tkm ja myin se vielä eteenpäin.
- Parhaita
Antti kirjoitti:
Meillä on nyt ajettu 308 tkm, vm-98 1.9 td 90 hv koneella. Joka päivä menen sillä töihin ja takaisin. 100 km päivässä. Kulutus 5- ja 6 ltr välillä. Jos siististi ajaa niin alle 5. Kone ei vie öljyä eikä alusta ole ruostunut, vaikka 40 km päivässä on hiekkatietä. Aika varma peli. Jarrupaloja on vaihdettu, ja jotain koiran luita etteen, sekä syyläri. Pakoputki on vielä alkuperäinen. Vero on noin 400 €. Hyvä kone pieneen koriin. Ajattelin ajaa töihin tuolla 306 niin kauan kuin se vaan kestää. Varmaan vielä todella pitkään, koska 205 vastaavalla ajoin 500 tkm ja myin se vielä eteenpäin.
Itsellä ei kokemusta, mutta lähitutuilla kolme tuollaista. Kone on tosi kestävä.
- SRDT
Antti kirjoitti:
Meillä on nyt ajettu 308 tkm, vm-98 1.9 td 90 hv koneella. Joka päivä menen sillä töihin ja takaisin. 100 km päivässä. Kulutus 5- ja 6 ltr välillä. Jos siististi ajaa niin alle 5. Kone ei vie öljyä eikä alusta ole ruostunut, vaikka 40 km päivässä on hiekkatietä. Aika varma peli. Jarrupaloja on vaihdettu, ja jotain koiran luita etteen, sekä syyläri. Pakoputki on vielä alkuperäinen. Vero on noin 400 €. Hyvä kone pieneen koriin. Ajattelin ajaa töihin tuolla 306 niin kauan kuin se vaan kestää. Varmaan vielä todella pitkään, koska 205 vastaavalla ajoin 500 tkm ja myin se vielä eteenpäin.
Meillä on perheessä uudesta ollut 306 srdt -95. Sillä on nyt ajettu n. 430 tuhatta. Koneeseen vaihdettiin kannentiiviste n.400 tuhannen kohdalla. Muutoin ei mitään vikaa koneessa, ei syö öljyä ja vetää kuin uutena. Kulutus on 5-6 litraa. Muutoinkin auto on pelannut hyvin, ns. kuluvia osia on vaihdettu, mutta esim. kytkin on alkuperäinen. Täytyy ajaa tämä loppuun, eihän kukaan maksa vaihdossa kymmenen vuotta ja 400 tuhatta ajetusta pikkuautosta mitää vaikka se olisi miten hyvässä kunnossa. Pökötti kun ei ruostu, niin ennuste on että toisetkin kymmenen vuotta menee. Sitten voi viedä kierrätykseen.
- klommo
306, 98-malli
Kilometrejä on 290 000, kulutus talvella 5,7 litraa eli tankillisella menee aina yli tuhat kilometriä.
Öljyä menee vain vaihdettaessa, tosin 10000 kilometrin vaihtoväli tulee usein vastaan.
Raidetangosta valittivat juuri katsastuksessa.
Muuten on vaihdettu vain kulutusosia. - TS
SR tarkoittaa varustetasoa, hyvä ja luja auto ja saa halvalla. Ei mene raha hukkaan.
- Tupaöljyä tankkiin
Jees,kyllä tekniikka on vahvaa,mutta se taka-akseli...Takapyörä sattui kallistumaan niin,että pompuissa otti kiinni pyörän koteloon.Toki akseli on varmaan vaihdettu suurimpaan osaan,mutta kannattaa katsoa,onko epämääräistä kallistusta takapyörissä.
Omani meni aikanaan hienosti lähes 300 tkm, suurin remontti oli tosiaan taka-akselin uusiminen(ostin romikselta).Muuten meni öljyjen ja nokkaremmin vaihdolla.Erittäin halpaa ajoa.Ei ruostu. - jkl-mies
Kova rauta tuo 306 SRDT .-95 ajettu 420,000 eikä mitään vaivaa .Taitaa mennä toiset 15 vuotta .Koska ruostetta ei missään .
- jj
Kone paras kestävyydeltään maailmassa ja taloudellinen, viime talvena ajelin työmatkat 870tkm ajetulla ja kadun varresta -32c lämmittämättä välittömästi käymään:)
Mitä itkette taka-akselista, laakerit maksavat pari kymppiä nykyään, siinä vaiheessa kun laakereita pitää vaihtaa on "paremman merkkisiin" autoihin vaihdettu puslia niveliä ym. taakse tonnilla.
Btw; exä ajelee 205, vm. -84 ja akseli on vielä alkuperäinen km lukemalla 1,2 miljoonaa km!
Akselin laakereiden kestävyys on paljolti riippuvainen, onko tehtaalla eksynyt akseliputkeen RANSKISTEN Nadella tai Fafnir, jos germaanien INA, Elges tms. tuskin pääset 6-8 vuotta pidempään.
306 ei takuulla ruostu mistään! Lämmin talvella ja otapa huomioon jopa -90-luvun mallit on todettu kolariturvallisiksi jopa ABS, ESR ym. hi-tech paskaa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415