Näin surkea on tilanne - olisitko itse arvannut lähelle? Fordeja on mennyt yli 920 000; Toyotaa 812 000 kärryä. Jne.
http://usdebtclock.org/auto-sales.html
Teslan USA-myynti 2018: n. 28000
21
258
Vastaukset
- Kfkkfklflfl
Olisin. Tiedossa ollut, että enemmän ”start-upista” kyse. Suunnitelmat kuitenkin suuret ja markkina-arvo suurempi kuin monilla perinteisillä. Ehkä yliarvostettukin siis?
- 1.___Markkinat
Ajattele Applea ja Microsoftia 80 luvulla.... Historia tuppaa toistamaan syklit. Nykyisin näistä on opittu.
Kiitos Googlen. - Tesla3
Montako tehdasta Fordilla ja Toyotalla on ympäri maailmaa pystytetty vuosikymmenten aikana? Teslalla ensimmäisiä tehtaita vielä rakennetaan..
- Cropsu
Kovin tökkii tuo rakentaminen...miksi? Kassanpohja häämöttää,,,miksi?
Ei kokoonpanolinjojen rakentaminen liene suurikaan ongelma sinänsä. - Tesla3
Cropsu kirjoitti:
Kovin tökkii tuo rakentaminen...miksi? Kassanpohja häämöttää,,,miksi?
Ei kokoonpanolinjojen rakentaminen liene suurikaan ongelma sinänsä.Miksei esim. Wag tai Mersu tee vauhdilla sähköautoja? Olisko syynä ettei ole akkutehtaita ja teknologiaa. Pelkkiä lupauksia jonnekin kolmen vuoden päähän. Siihen nähden tesla huimasti edellä.
- 143fads
"Miksei esim. Wag tai Mersu tee vauhdilla sähköautoja?"
Niillä tulee pahasti turpaan taloudellisesti. Teslakin tekee aivan hirveää persnettoa, vaikka halvin auto maksaa tällä hetkellä 50 tuhatta ja on niin karsittu, että muistuttaa vanhoja itäautoja.
Jos hommasta tulee joskus taloudellisesti kannattavaa, niin suuretkin hyppäävät mukaan. Tällä hetkellähän Tesla on vääjäämättömästi kohti konkurssia kulkeva typerys. - Tesla3
143fads kirjoitti:
"Miksei esim. Wag tai Mersu tee vauhdilla sähköautoja?"
Niillä tulee pahasti turpaan taloudellisesti. Teslakin tekee aivan hirveää persnettoa, vaikka halvin auto maksaa tällä hetkellä 50 tuhatta ja on niin karsittu, että muistuttaa vanhoja itäautoja.
Jos hommasta tulee joskus taloudellisesti kannattavaa, niin suuretkin hyppäävät mukaan. Tällä hetkellähän Tesla on vääjäämättömästi kohti konkurssia kulkeva typerys.Miksi isot auto tuottajat sitten investoivat miljardeja sähköautoihin jos se on kannattamatonta?? Tesla tekee voittoa jokaisella autollaan, investoinnit tulevaan on vaan suuremmat kuin kate.
Kannattaa tutustua halvimpaan teslaan, siinä on tekniikkaa enemmän kuin missään saman hitaryhmän autossa.
- adfs5423a
"Miksi isot auto tuottajat sitten investoivat miljardeja sähköautoihin jos se on kannattamatonta?"
Ne varautuvat mahdollisuuteen, että akkutekniikka kehittyy ja että materiaalien hinnat painuvat alas. Monet autonvalmistajat koko ajan kehittelevät myös vetyautoja. Senkin ne tekevät siksi, että varautuvat mahdolliseen vedeyn läpimurtoon.
Tällä hetkellä jokaisella sähköautolla tehdään tappiota. Sama koskee vetyautoja.
Jos sähköautot olisivat kannattava bisnes, niin miksi ihmeessä autonvalmistajat eivät siirtyisi niihin? Tarvitaan ostajia ja tarvitaan voittoja. Tuo yhtälö on täysin ratkaisematta.- Tesla3
"Tällä hetkellä jokaisella sähköautolla tehdään tappiota."
Ei tehdä. Tesla S ja X mallien kate on autoteollisuuden suurimpia, yli 20%.
Zoe.ta tehty suuria määriä kuten Leafia ja ionigia, luuletko tosiaan että ne on tehty tappiolla?
Todellinen ongelma on akkutehtaiden puute ja niihin nuo miljardit pääasiassa uppoaa. Isoilla valmistajilla ei ole akkutehtaita ja ilman niitä sähköautojen valmistaminen on mahdotonta. Toisaalta akut eivät kehity ja materiaalit eivät halpene jos ei akkutehtaita ole, kiinaan niitä nousee mutta kaikki tuotanto menee omille markkinoille.. Teslalla on ainoana länsimaisena valmistajana oma akkutehdas, siksi se on selvä edelläkävijä sähköautoissa.
Ostajia sähköautoille on, tarjontaa ei paljoa ole.
Vetyautot ovat jo käytännössä kuolleet sukupuuttoon. - asfd314
Tesla3 kirjoitti:
"Tällä hetkellä jokaisella sähköautolla tehdään tappiota."
Ei tehdä. Tesla S ja X mallien kate on autoteollisuuden suurimpia, yli 20%.
Zoe.ta tehty suuria määriä kuten Leafia ja ionigia, luuletko tosiaan että ne on tehty tappiolla?
Todellinen ongelma on akkutehtaiden puute ja niihin nuo miljardit pääasiassa uppoaa. Isoilla valmistajilla ei ole akkutehtaita ja ilman niitä sähköautojen valmistaminen on mahdotonta. Toisaalta akut eivät kehity ja materiaalit eivät halpene jos ei akkutehtaita ole, kiinaan niitä nousee mutta kaikki tuotanto menee omille markkinoille.. Teslalla on ainoana länsimaisena valmistajana oma akkutehdas, siksi se on selvä edelläkävijä sähköautoissa.
Ostajia sähköautoille on, tarjontaa ei paljoa ole.
Vetyautot ovat jo käytännössä kuolleet sukupuuttoon."Todellinen ongelma on akkutehtaiden puute"
Akkutehtaita ei ole siksi, että niissä ei pystytä valmistamaan akkuja niin halvalla, että niitä tahdottaisiin ostaa. - Tesla3
asfd314 kirjoitti:
"Todellinen ongelma on akkutehtaiden puute"
Akkutehtaita ei ole siksi, että niissä ei pystytä valmistamaan akkuja niin halvalla, että niitä tahdottaisiin ostaa."Akkutehtaita ei ole siksi, että niissä ei pystytä valmistamaan akkuja niin halvalla, että niitä tahdottaisiin ostaa."
Nykyiset akkutehtaat eivät pysty enempää tuottamaan, kaikki menee mitä tuotetaan joten eivät ota uusia asiakkaita. Siksi autonvalmistajien on investoitava omiin akkutehtaisiin, muuten jäävät auttamatta Teslan jalkoihin sähköautomarkkinoilla. - 567yui
Ei ole totta. Ihmeellisiä harhoja liikkuu alasta.
- Tesla3
567yui kirjoitti:
Ei ole totta. Ihmeellisiä harhoja liikkuu alasta.
Ikävä kyllä, tuo on totta. Harhat ovat siellä.
LG chem on länsimaalaisille automerkeille akkuja tuottava ja myyvä yritys.
Jokseenkin kaikki nykyiset sähköautot (paitsi kiinalaiset) käyttävät LG.n akkuja paitsi Tesla.
http://www.lgchem.com/global/vehicle-battery/car-batteries-Different/product-detail-PDEB0002
Kuten ymmärrettävää kysynnän ja tarjonnan laki pätee myös akkukaupassa eli autovalmistajan oma akkutehdas jättää katteen akun valmistamisesta kotiin eli Tesla on erittäin vahvoilla.
- 1.____-Markkinat
Akkukilowatin hinta kennotasolla lähenee 100 dollaria ja se menee pian sen alle.
Akkukehitys käy kuumana, kun koboltin osuutta vähennetään. Valmistusta optimoidaan.
Litiumia on käytännössä rajattomasti samoin grafiittia.
Aasiassa suursarjatuotanto pudottaa rajusti akkujen hintatasoa.
Seuraa aurinkopaneelien ja lcd näyttöjen sekö flashmuistien hintasykliä. Sama tapahtuu oled näytöissä ja akuissa. - 1.____-Markkinat
Globaalisti vetyautoja on vasta muutamia tuhansia.
Japani on erityistapaus.
Platinan korvaaminen on käytännössä mahdotonta.
https://vihreakaista.fi/fi-fi/article/vety/vetyautojen-hyodyt-ja-haitat/89/
Suomessa on tasan YKSI vetyauto....- hydr0fil
Vetyauto on sinänsä järkevämpi konsepti sähköön verrattuna. Tässä akkujen raahamisessa ei paljon tolkkua ole.
Vetyauto on "liikaa" aikaansa edellä , vähän samoin kuin Nokian digitaalitelevisiot 80-luvulla.
Toivottavasti sähköpuuhastelu jää hetken huumaksi ja ylimenokauden välimalliksi; se olisi realismia. - hydr0fil
Vetyauto on sinänsä järkevämpi konsepti sähköön verrattuna. Tässä akkujen raahamisessa ei paljon tolkkua ole.
Vetyauto on "liikaa" aikaansa edellä , vähän samoin kuin Nokian digitaalitelevisiot 80-luvulla.
Toivottavasti sähköpuuhastelu jää hetken huumaksi ja ylimenokauden välimalliksi; se olisi realismia. - Tesla3
hydr0fil kirjoitti:
Vetyauto on sinänsä järkevämpi konsepti sähköön verrattuna. Tässä akkujen raahamisessa ei paljon tolkkua ole.
Vetyauto on "liikaa" aikaansa edellä , vähän samoin kuin Nokian digitaalitelevisiot 80-luvulla.
Toivottavasti sähköpuuhastelu jää hetken huumaksi ja ylimenokauden välimalliksi; se olisi realismia.Vetyautossakin on akut, ym. painavaa tavaraa kuten erittäin suurta painetta kestävä vetytankki joka muuten on vaihdettava 5-vuoden välein.
Nykyaikainen sähköauto ei paina enempää kuin saman kokoinen perinteinen auto. - eOnPainavampi
""Nykyaikainen sähköauto ei paina enempää kuin saman kokoinen perinteinen auto. "
Kyllä painaa, esim. e-Golf on yli 300 kg painavampi kuin vastaava bensiini versio.
Sähkömottori on perinteisesti painavampi kuin vastaavan tehoinen polttomoottori -sähkömottorissa on enemmän umpirautaa esim. magneetit- puhumattakaan nykyisistä kevytmetellimottoreista.
Lisäksi sähköautossa on painavat akut. - Tesla3
eOnPainavampi kirjoitti:
""Nykyaikainen sähköauto ei paina enempää kuin saman kokoinen perinteinen auto. "
Kyllä painaa, esim. e-Golf on yli 300 kg painavampi kuin vastaava bensiini versio.
Sähkömottori on perinteisesti painavampi kuin vastaavan tehoinen polttomoottori -sähkömottorissa on enemmän umpirautaa esim. magneetit- puhumattakaan nykyisistä kevytmetellimottoreista.
Lisäksi sähköautossa on painavat akut.Golf e onkin vanhalle golfin rungolle väkisin tehty sähköauto.
Esim. uusi Tesla 3 on saman painoinen kuin saman kokoinen kilpailija BMW 3. - tehopaino
Tesla3 kirjoitti:
Vetyautossakin on akut, ym. painavaa tavaraa kuten erittäin suurta painetta kestävä vetytankki joka muuten on vaihdettava 5-vuoden välein.
Nykyaikainen sähköauto ei paina enempää kuin saman kokoinen perinteinen auto.Sähköautolla ei ole edes painoetua perinteiseen verrattuna, kuten pitäisi ....:/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 231645
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha161509Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka681419Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.381373Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?491314Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne151248Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se81136Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot641126Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351104Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61092