Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

PUSSIKUURI 4. viikko 28.5.

Sissivaihde

Tämä ketju ateriankorvikkeilla laihduttaville.
Tervetuloa mukaan!

84

2056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sissivaihde

      Illalla kirjoitin pitkät porinat, mutta lähettäminen ei onnistunut.
      Ilmoitettiin, että keskustelu pois käytöstä.

      Viime viikolla vaaka pompsahteli ylösalas tai jumitti. Pikku repsahduskin tuli, mutta paluu pusseilla seuraavana päivänä.

      Taas kiitos kaikille, jotka olette mukana! Yhdessä tämä onnistuu mukavammin.

      Viime viikon tulos ei näyttänyt hääppöiseltä. Tämä aamuna vaaka kuitenkin antoi kannustavan, mutta myös haastavan lukeman 72.6!

      Kolme viikkoa takana ja 5.4 kiloa. Olkoonpa vaikka nestettä. Joutaa sitäkin pois!

      Itse en vielä oikein huomaa juurikaan eroa entiseen. Vähän on vielä sellainen odottava ja epäuskoinen olo.

      Eilen yritin kilolaskurilla, tai mikä lienee olikin, laskeskella teoreettisia mahdollisuuksia pudottaa painoa ja siihen menevää aikaa. Ei sen vastaukset oikein täsmänneet. Siellä olkoon. Tippuu, minkä tippuu.

      Pääasia, että olen nyt tekemässä jotakin ylipainolle, joka on mulle ollut iso ongelma. Enkä ole älynnyt kuin surkutella ja lihoa lisää. Jossain vaiheessa havahduin ja sain painonnousun pysäytettyä. Puolisen vuotta yrittänyt pudottaa. Maaliskuusta kevennellyt melko olemattomin tuloksin.
      Pussiruualla oli tarkoitus antaa vähän vauhtia kevennykselle.

      Pusseilua jatkan päivä kerrallaan. Haaveissa olisi, että vaakalukema alkaisi kuutosella.

      Hurjasti tsemppiä kaikille!

      • pussikuuri

        Eilen meinasin antaa periksi,mutta sitten ajattelin etten halua pilata tähän astisia tuloksia. Nyt vaaditaan kärsivällisyyttä. Lauantaina kun lähden reissuun, niin olisi vain helppoa juoda pirtelöitä, mutta en halua kaverin luona kärvistellä ja olla tiukkapipo. Näillä näkymin vahvistuu nutrilettkuurin jatkuminen reissun jälkeen.

        Paino tänään 70,5 eli paino lähti taas laskuun. Jos saan painon alle 70 kilon lauantaihin mennessä, niin oisin supertyytyväinen.

        Tsemppiä multa myös.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Eilen meinasin antaa periksi,mutta sitten ajattelin etten halua pilata tähän astisia tuloksia. Nyt vaaditaan kärsivällisyyttä. Lauantaina kun lähden reissuun, niin olisi vain helppoa juoda pirtelöitä, mutta en halua kaverin luona kärvistellä ja olla tiukkapipo. Näillä näkymin vahvistuu nutrilettkuurin jatkuminen reissun jälkeen.

        Paino tänään 70,5 eli paino lähti taas laskuun. Jos saan painon alle 70 kilon lauantaihin mennessä, niin oisin supertyytyväinen.

        Tsemppiä multa myös.

        Tuommoinen tauko voi olla hyväksikin. Tietysti jos menee mässyttämiseksi niin se on huono juttu mutta jos yrittää panostaa terveelliseen ruokaan niin voi olla ihan hyväkin juttu. Itse en kyllä pakkaisi mukaan herkkuja ja itsekin ajattelin hommata kesämökille vain terveellistä ruokaa. Silliä ja perunoita pitää kyllä saada muutama kerta mutta kaslerin ja makkaran ajattelin jättää kokonaan pois.


      • pussikuuri
        hpv27 kirjoitti:

        Tuommoinen tauko voi olla hyväksikin. Tietysti jos menee mässyttämiseksi niin se on huono juttu mutta jos yrittää panostaa terveelliseen ruokaan niin voi olla ihan hyväkin juttu. Itse en kyllä pakkaisi mukaan herkkuja ja itsekin ajattelin hommata kesämökille vain terveellistä ruokaa. Silliä ja perunoita pitää kyllä saada muutama kerta mutta kaslerin ja makkaran ajattelin jättää kokonaan pois.

        Ennen se on mennyt mässäilyksi,mutta jos tällä kertaa ostais se mässyn sijaan jotain terveellistä. Koska se mässyn syöminen on ollut vain tapa. Kaveri itekin yrittää saada pois kasvanutta mahaa (mies),niin ei vaan pidä ostaa niitä herkkuja. Vielä en ole miettinyt ostoslistaa. Riippuu siitä mitä paino on lauantaina.

        Kun mulle tulee se makean himo niin sen tilalle pitää keksiä joku terveellisempi vaihtoehto ja mieluiten sellainen joka täyttää vatsan.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Ennen se on mennyt mässäilyksi,mutta jos tällä kertaa ostais se mässyn sijaan jotain terveellistä. Koska se mässyn syöminen on ollut vain tapa. Kaveri itekin yrittää saada pois kasvanutta mahaa (mies),niin ei vaan pidä ostaa niitä herkkuja. Vielä en ole miettinyt ostoslistaa. Riippuu siitä mitä paino on lauantaina.

        Kun mulle tulee se makean himo niin sen tilalle pitää keksiä joku terveellisempi vaihtoehto ja mieluiten sellainen joka täyttää vatsan.

        Rahkajälkiruuat täyttävät aika hyvin ja kaloreitakaan ei ole mahdottomasti jos makeuttaa keinomakeutusaineella,.


      • pussikuuri

        Täytyy alkaa googlettaa jos löytyis jotain mitä ei itse ole hoksannut ajattella. Kuitenkin jotain ns. naposteltavaa. Mä koitin viimeksi porkkanoita mutta kyllästyin niihin.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Eilen meinasin antaa periksi,mutta sitten ajattelin etten halua pilata tähän astisia tuloksia. Nyt vaaditaan kärsivällisyyttä. Lauantaina kun lähden reissuun, niin olisi vain helppoa juoda pirtelöitä, mutta en halua kaverin luona kärvistellä ja olla tiukkapipo. Näillä näkymin vahvistuu nutrilettkuurin jatkuminen reissun jälkeen.

        Paino tänään 70,5 eli paino lähti taas laskuun. Jos saan painon alle 70 kilon lauantaihin mennessä, niin oisin supertyytyväinen.

        Tsemppiä multa myös.

        Pk,
        mulla oli eilen myös lopettamisfiilikset. Paheni vaan iltaa kohti. Katselin televisiosta huonoja leffoja ja olin tuskaisesti vailla jotain mussuttamista. Olin kutakuinkin valmis tonkimaan pakastinta. Mulla ei ole sinne mitään asiaa.

        Kuitenkin otin luurin käteen ja aloin kirjoittaa tänne sepustuksia. Hyvä, etten tiennyt, että keskustelut oli poissa käytöstä! Siinä kuitenkin tuhertui aikaa ja unohtui pakastin.

        Eilen yritin myös takoa päähäni, että ylipainoa ei ole niin paljon, vaikka omasta mielestä onkin, että se jatkuvasti voisi pudota hurjaa vauhtia. Mitä enemmän kevenee, sitä vähemmän kuluttaa energiaa pelkkään olemiseen. Ja aina hidastuu painon putoamistahti jossain vaiheessa. Sen verran oli hyötyä siitä, että katselin sitä kilolaskuria.
        Laskuri antoi mulle aivan liian ison kalorimäärän, minkä voisin syödä lihomatta. En muista, mikä se oli, mutta tiedän, että sillä määrällä lihoisin. Me ollaan erilaisia.

        Olet, Pk, niin lähellä normaalipainoa, että saattaa olla tosi lujassakin kilot tästä eteenpäin. Ja ehkä tuo, että 70 kiloa on niin lähellä sinun normipainoa, että se siksikin on usein paino, jossa sulla alkaa jumittaa.

        Lujaa uskoa vaan, että näillä pusseilla paino putoaa. Olkoon vauhti, mikä tahansa, mutta suunta on alaspäin.

        Ei se viiden päivän tauko haittaa. Ja on normaalia, että paino nousee tiukan dieetin jälkeen! Sulla on se etu, että pystyt kuitenkin aloittamaan pussittelun tauonkin jälkeen.

        Tsemppiä nyt!


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Tuommoinen tauko voi olla hyväksikin. Tietysti jos menee mässyttämiseksi niin se on huono juttu mutta jos yrittää panostaa terveelliseen ruokaan niin voi olla ihan hyväkin juttu. Itse en kyllä pakkaisi mukaan herkkuja ja itsekin ajattelin hommata kesämökille vain terveellistä ruokaa. Silliä ja perunoita pitää kyllä saada muutama kerta mutta kaslerin ja makkaran ajattelin jättää kokonaan pois.

        hpv27,
        Olen saanut sellaisen käsityksen, että sulla on paljon tietoa lakkautuksesta.

        Sulla on tänään ilmeisesti se paastopäivä?

        Haittaako, jos kyselen? Minun pitäisi kohtapuoliin alkaa suunnitella jonkunlaista liikahtamista.

        Aloitus rapakunnosta. Varovaista kävelyä. Jotain kotijumppaa. Ja pienillä käsipainoilla käsivarsien vahvistamista. Allit on ällöttävät. Kaikki kivun sallimissa rajoissa. Siis todella pienesti.

        Oikeastaan tiedän, mitä minun pitäisi tehdä, mutta mistä saa motivaatiota? Kun tietää senkin, että edistyminen on hidasta ja vaivalloista.

        Tuolla liikkumisella ei ole merkitystä kalorinkulutuksen kannalta, mutta iso merkitys jaksamiselle ja mielenterveydelle.
        Jossain vaiheessa mulle on tulossa fysioterapiaa. Mutta lomat tulossa ja kaikki tuntuu siirtyvän.

        Onko sulla joku tietty aika vuorokaudesta, joka motivoi sinua punttisalille?

        Itselleni on aikainen aamu ollut paras hetki kävelylle, mutta nyt on vuorokausirytmikin aivan sekaisin.

        Tuntuu ihan mahdottomalta edes ajatella! Mutta pakko on yrittää edes ajatella.

        Jospa vain kysyisinkin, että kuinka helposti mansikat pilaa ketoosin? Nyt niitä on lähikaupassakin tarjouksessa ja sinne jaksan kävellä ja mansikat motivoi.

        Tsemppiä sulle!


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        hpv27,
        Olen saanut sellaisen käsityksen, että sulla on paljon tietoa lakkautuksesta.

        Sulla on tänään ilmeisesti se paastopäivä?

        Haittaako, jos kyselen? Minun pitäisi kohtapuoliin alkaa suunnitella jonkunlaista liikahtamista.

        Aloitus rapakunnosta. Varovaista kävelyä. Jotain kotijumppaa. Ja pienillä käsipainoilla käsivarsien vahvistamista. Allit on ällöttävät. Kaikki kivun sallimissa rajoissa. Siis todella pienesti.

        Oikeastaan tiedän, mitä minun pitäisi tehdä, mutta mistä saa motivaatiota? Kun tietää senkin, että edistyminen on hidasta ja vaivalloista.

        Tuolla liikkumisella ei ole merkitystä kalorinkulutuksen kannalta, mutta iso merkitys jaksamiselle ja mielenterveydelle.
        Jossain vaiheessa mulle on tulossa fysioterapiaa. Mutta lomat tulossa ja kaikki tuntuu siirtyvän.

        Onko sulla joku tietty aika vuorokaudesta, joka motivoi sinua punttisalille?

        Itselleni on aikainen aamu ollut paras hetki kävelylle, mutta nyt on vuorokausirytmikin aivan sekaisin.

        Tuntuu ihan mahdottomalta edes ajatella! Mutta pakko on yrittää edes ajatella.

        Jospa vain kysyisinkin, että kuinka helposti mansikat pilaa ketoosin? Nyt niitä on lähikaupassakin tarjouksessa ja sinne jaksan kävellä ja mansikat motivoi.

        Tsemppiä sulle!

        Paastopäivä on huomenna. Tänään periaatteessa punttisalipäivä vaan en päässyt salille. Maksoin kyllä maksun viimre viikolla mutta täytyy tarkistaa tilanne.

        Mä käyn salilla aamusta. Kannattaa kokeilla mikä aika käy. Punttisalilla on helppo pitää yllä lihaskuntoa ja -lihasmassaa ja se on tärkeää laihduttajalle.

        Punttisalilla kannattaa aloittaa varovasti. Kannattaa ehkä investoida personal traineriin. Itsellä takana noin 20 vuotta.

        Mansikassa 0n 7.7 g sokeria per 100 g eli kovin montaa sataa grammaa ei kannata syödä.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Paastopäivä on huomenna. Tänään periaatteessa punttisalipäivä vaan en päässyt salille. Maksoin kyllä maksun viimre viikolla mutta täytyy tarkistaa tilanne.

        Mä käyn salilla aamusta. Kannattaa kokeilla mikä aika käy. Punttisalilla on helppo pitää yllä lihaskuntoa ja -lihasmassaa ja se on tärkeää laihduttajalle.

        Punttisalilla kannattaa aloittaa varovasti. Kannattaa ehkä investoida personal traineriin. Itsellä takana noin 20 vuotta.

        Mansikassa 0n 7.7 g sokeria per 100 g eli kovin montaa sataa grammaa ei kannata syödä.

        Mulla on vielä pitkä matka salille.
        Jos jaksaisi vähän venytellä ja käydä kävelyllä, että saisi raitista ilmaa.

        Pitäisi olla tulossa jonkunlaista kuntoutusta fysioterapeutin ohjaamana. Saattaa vaan kestää, koska lomat tulossa.

        Tuo viisi pussia on syötävä. Ja tarkoitus pysyä alle 800 kalorin niin eipä siihen mansikoita kovin paljon kestä syödä.


    • sissivaihde : Mua motivoi nyt sekin, kun 8. päivä psykiatrille aika,niin en halua sanoa sille lihoneeni. Koska viimeksi kun kävin sillä niin olin jo pussikuurilla. Vaikka sitä ei nyt pahemmin innostanut puhua siitä. No varmaan sen takia,koska ei ole perehtynyt asiaan. Josko siellä syömishäiriöpoliklinikalla tietäisivät asioista paremmin kuin nämä aikasemmat tahot.

      Mulla edelleen pyörii mielessä kolmen vuoden takainen 53,5 kilon paino. Hirmu vaikea päästää irti siitä ajatuksesta. Mä toivon kaapissa odottavien vaatteiden mahtuvan mulle 65 kiloisena. Koska jos ne mahdu ensi kesänä päällä niin on taas vaikeampaa pudottaa taas painoa esim. siihen 60 kiloon. Kunhan noi urheilutrikoot menis päälle niin se ois hyvä. Sattuu olee tiukin vaate joka mun kaapista löytyy ja niitä on vielä useammat kappaleet.

      Vaikka tässä on vain 5,5 kiloa tavoitepainoon niin todellakin tuntuu olevan todella tiukassa. Sanotaanko näin että paino oli ehkä millistä parista kiinni etteikö paino olis ollut tasan 70 tänään. Mutta sen verran meni sen viivan yli niin pyöristin 70,5 kiloon.

      Mä en saa sen reissun jälkeen masentua, vaikka se paino on noussut. Mutta voin sanoa että kyllä siellä reissussakin menen päivä kerrallaan. Haluisin kerrankin nauttia kaverin seurasta ilman morkkista.

      Nutraamisen aloitus ei ole ikinä ollut vaikeaa. Se on oikeestaan aina se mitä odottaa ahminta/mässyputken jälkeen.

      Kiitos tsempistä : )

      • pussikuuri

        Oho siis toi oli mun viesti nimimerkiltä pussikuuri. Toi Cherry76 on tuolla terffeissä. Pitää olla tarkempi nimimerkkien kanssa. Eli Cherry76 on pussikuuri.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Oho siis toi oli mun viesti nimimerkiltä pussikuuri. Toi Cherry76 on tuolla terffeissä. Pitää olla tarkempi nimimerkkien kanssa. Eli Cherry76 on pussikuuri.

        Uskon vahvasti, että saat apua sh-polilta. Ja nimenomaan kokonaisvaltaisempaa!

        Tuo sinun psykiatri on ihan ihme tapaus. Tai miten sen sanoisi? Ei nyt ehkä tällä hetkellä ole sulle sopiva.
        Pitäisiköhän sinun sanoa sille, että googlaa VLCD ja ENE.

        Tosin nythän se ei mitenkään voisi hyväksyä tätä pussittelua sulle, koska sulla todettu sh ja painoindeksikin alle 30.

        Jostain ketjusta luin, että jollekin ylipainoiselle oli psykiatri kirjoittanut mielialalääkkeen indikaatiolla ylipaino ja sitä kirjoittajaa oli auttanut pudottamaan painoa. Että ilmeisesti ei kaikki SSRI-lääkkeet lihota. Se oli joku flu-alkava.
        Sen sinun psykiatrin kuuluisi kyllä tietää tuokin asia.

        Nautit reissusta ja seurasta! Et voi viidessä päivässä mahdottomia lihoa. Uskoisin, että pari kiloa paino nousee väistämättä, mutta sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä.

        Yksi kevennysjuttu tuli mieleen. Tein kermaviiliä maustamalla dippikastikkeen, mutta dippasin porkkanaa, kukkakaalia, tuorekurkkua jne. Oli huomattavasti sipsejä kevyempi mussutusvaihtoehto.

        En tiedä, onko mitään järkeä, mutta luen paljon kaikenmaailman laihdutuskeskusteluja netistä. On monenlaista laihduttajaa! Kaikkea en sentään usko, mutta jotain vinkkejä poimin. Ja mulle se on myös keino siirtää ajatukset pois haluamisista ja yritystä nostattaa omaa motiivia.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Uskon vahvasti, että saat apua sh-polilta. Ja nimenomaan kokonaisvaltaisempaa!

        Tuo sinun psykiatri on ihan ihme tapaus. Tai miten sen sanoisi? Ei nyt ehkä tällä hetkellä ole sulle sopiva.
        Pitäisiköhän sinun sanoa sille, että googlaa VLCD ja ENE.

        Tosin nythän se ei mitenkään voisi hyväksyä tätä pussittelua sulle, koska sulla todettu sh ja painoindeksikin alle 30.

        Jostain ketjusta luin, että jollekin ylipainoiselle oli psykiatri kirjoittanut mielialalääkkeen indikaatiolla ylipaino ja sitä kirjoittajaa oli auttanut pudottamaan painoa. Että ilmeisesti ei kaikki SSRI-lääkkeet lihota. Se oli joku flu-alkava.
        Sen sinun psykiatrin kuuluisi kyllä tietää tuokin asia.

        Nautit reissusta ja seurasta! Et voi viidessä päivässä mahdottomia lihoa. Uskoisin, että pari kiloa paino nousee väistämättä, mutta sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä.

        Yksi kevennysjuttu tuli mieleen. Tein kermaviiliä maustamalla dippikastikkeen, mutta dippasin porkkanaa, kukkakaalia, tuorekurkkua jne. Oli huomattavasti sipsejä kevyempi mussutusvaihtoehto.

        En tiedä, onko mitään järkeä, mutta luen paljon kaikenmaailman laihdutuskeskusteluja netistä. On monenlaista laihduttajaa! Kaikkea en sentään usko, mutta jotain vinkkejä poimin. Ja mulle se on myös keino siirtää ajatukset pois haluamisista ja yritystä nostattaa omaa motiivia.

        sissivaihde : Onhan se vähän. En kyllä tiedä miksi psykiatrinen sairaanhoitaja varasi silloin sille ajan.Luulikohan se että psykiatri tietää syömishäiriöistä enemmän. Tällästä vastuun siirtämistä ihmiseltä toiselle ja kukaan ei teidä mitään syömishäiriöistä. Musta tuntuu että tiedän noita enemmän mäistä asioista kuin psykiatri ja psykiatrinen sairaanhoitaja.

        Tämä pussikuuri on kielletty koska tämä ajaa ahmintaan. No kyllä se normisyöminenkin ajaa ahmintaa,mutta pussikuuria on helppo syyttää. No psykiatrilla ei ollut mitään mielipidettä pussikuuriin. No miten voi olla kun se ei ole ikinä kuullutkaan moisesta. Onneksi se ei alkanut määräämään mitään lääkkeitä.

        Mä oon tässä miettinyt että voisin korvata noi mun naposteltavat esim. riisikakuilla.Niissä on suhkoht vähän kaloreita ,vaikka vetäis koko paketillisen. Oon joskus syönyt raakoja puurohiutaleita purkkiananaksen kanssa.

        Mä oon tässä viime aioina etsinyt tietoa tähän mun tilanteeseen. Pystyy paremmin noilla vastaanotoilla kertomaan tilanteestaan esim. jatkuva nälkä ja kylläisyyden puute.

        Täytyy sanoa että tästä ketjusta on ollut paljon enenemmän apua motivaation ylläpitäjäksi kuin esim. facebookin ryhmästä. Jossa ei välttämättä kommentoida mitään jos sinne kirjoittaa jotain. Ja jos kirjoittaa niin sun kirjoitukset tyrmätään.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Uskon vahvasti, että saat apua sh-polilta. Ja nimenomaan kokonaisvaltaisempaa!

        Tuo sinun psykiatri on ihan ihme tapaus. Tai miten sen sanoisi? Ei nyt ehkä tällä hetkellä ole sulle sopiva.
        Pitäisiköhän sinun sanoa sille, että googlaa VLCD ja ENE.

        Tosin nythän se ei mitenkään voisi hyväksyä tätä pussittelua sulle, koska sulla todettu sh ja painoindeksikin alle 30.

        Jostain ketjusta luin, että jollekin ylipainoiselle oli psykiatri kirjoittanut mielialalääkkeen indikaatiolla ylipaino ja sitä kirjoittajaa oli auttanut pudottamaan painoa. Että ilmeisesti ei kaikki SSRI-lääkkeet lihota. Se oli joku flu-alkava.
        Sen sinun psykiatrin kuuluisi kyllä tietää tuokin asia.

        Nautit reissusta ja seurasta! Et voi viidessä päivässä mahdottomia lihoa. Uskoisin, että pari kiloa paino nousee väistämättä, mutta sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä.

        Yksi kevennysjuttu tuli mieleen. Tein kermaviiliä maustamalla dippikastikkeen, mutta dippasin porkkanaa, kukkakaalia, tuorekurkkua jne. Oli huomattavasti sipsejä kevyempi mussutusvaihtoehto.

        En tiedä, onko mitään järkeä, mutta luen paljon kaikenmaailman laihdutuskeskusteluja netistä. On monenlaista laihduttajaa! Kaikkea en sentään usko, mutta jotain vinkkejä poimin. Ja mulle se on myös keino siirtää ajatukset pois haluamisista ja yritystä nostattaa omaa motiivia.

        Mielialalääkkeiden vaikutus on aika yksilöllinen ja sivuvaikutukset voivat olla pahoja. Varsinkin sukupuolielämän ongelmat ovat ikäviä.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Mielialalääkkeiden vaikutus on aika yksilöllinen ja sivuvaikutukset voivat olla pahoja. Varsinkin sukupuolielämän ongelmat ovat ikäviä.

        Itse olen melkeinpä vastaan. Etenkin ylenmääräistä mielialalääkkeiden syöttämistä vastaan! Mutta ymmärrän, että joillekin ne ovat välttämättömiä.

        Kilpirauhasen vajaatoimintaankin tuli ensimmäisenä SSRI-resepti!
        Samoin hermosärkyyn kivunsietokykyä lisäävää sontaa. En tiedä, saako nimeä sanoa, mutta aika paljon käytetään. Lihominen oli sivuvaikutuksena.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Itse olen melkeinpä vastaan. Etenkin ylenmääräistä mielialalääkkeiden syöttämistä vastaan! Mutta ymmärrän, että joillekin ne ovat välttämättömiä.

        Kilpirauhasen vajaatoimintaankin tuli ensimmäisenä SSRI-resepti!
        Samoin hermosärkyyn kivunsietokykyä lisäävää sontaa. En tiedä, saako nimeä sanoa, mutta aika paljon käytetään. Lihominen oli sivuvaikutuksena.

        Itsellä on sen verran paha ahdistus että oli pakko taas ottaa käyttöön SSRI-lääke. Noilla on tosissaan aika mittavasti haittavaikutuksia. Saitko hermosärkyyn triptyyliä?

        Mielialalääkkeiden haittavaikutukset ovat sen verran isoja että kannattaa aika tarkkaan harkita käyttääkö.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Itsellä on sen verran paha ahdistus että oli pakko taas ottaa käyttöön SSRI-lääke. Noilla on tosissaan aika mittavasti haittavaikutuksia. Saitko hermosärkyyn triptyyliä?

        Mielialalääkkeiden haittavaikutukset ovat sen verran isoja että kannattaa aika tarkkaan harkita käyttääkö.

        Lyrica. Ei sopinu mulle yhtään. Tokkurassa makasin. Käskettiin vaan isontaa annosta, että kyllä se olo siitä normalisoituu. Ei todellakaan ollu mitään normaalia.
        Ehkä se kipua loivensi, kun oli muutenkin täysin poissa pelistä.
        Reilut pari kuukautta yritin. Onneksi älysin lopettaa ja sain oikeat kipulääkkeet.

        Toisille sopii, kaikille ei.

        Onhan niitä tilanteita, että SSRI-lääkkeet on tarpeen. Se vaan ärsyttää, kun tuntuu, että joka vaivaan yritetään ensiksi mielialalääkkeitä.

        Kilpirauhasen vajaatoimintaa osasin epäillä. Jätin lääkkeet ostamatta ja vaihdoin lääkäriä.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Lyrica. Ei sopinu mulle yhtään. Tokkurassa makasin. Käskettiin vaan isontaa annosta, että kyllä se olo siitä normalisoituu. Ei todellakaan ollu mitään normaalia.
        Ehkä se kipua loivensi, kun oli muutenkin täysin poissa pelistä.
        Reilut pari kuukautta yritin. Onneksi älysin lopettaa ja sain oikeat kipulääkkeet.

        Toisille sopii, kaikille ei.

        Onhan niitä tilanteita, että SSRI-lääkkeet on tarpeen. Se vaan ärsyttää, kun tuntuu, että joka vaivaan yritetään ensiksi mielialalääkkeitä.

        Kilpirauhasen vajaatoimintaa osasin epäillä. Jätin lääkkeet ostamatta ja vaihdoin lääkäriä.

        Isä syö Lyricaa neuropatiaan ja toimii hyvin. Tuohon se on tarkoitettukin.

        Itse söin Triptyyliä unettomuuteen (ja saatan aloittaa uudelleen kun pitkävaikutteinen melatoniini jota lääkäri suositteli ei auta) ja useampi tuttu syö sitä kipukynnyksen nostoon. Kipupotilailla on yhdistys 'Suomen Kipu ry'.

        Joo, aika usein noita SSRI-lääkkeitä tuputetaan. Itsellä on lisäksi pari ikävää gheeniä eli toinen vähentää niiden tehoa ja toinen lisää niiden sivuvaikutuksia. On kyllä toiminut minulla.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Isä syö Lyricaa neuropatiaan ja toimii hyvin. Tuohon se on tarkoitettukin.

        Itse söin Triptyyliä unettomuuteen (ja saatan aloittaa uudelleen kun pitkävaikutteinen melatoniini jota lääkäri suositteli ei auta) ja useampi tuttu syö sitä kipukynnyksen nostoon. Kipupotilailla on yhdistys 'Suomen Kipu ry'.

        Joo, aika usein noita SSRI-lääkkeitä tuputetaan. Itsellä on lisäksi pari ikävää gheeniä eli toinen vähentää niiden tehoa ja toinen lisää niiden sivuvaikutuksia. On kyllä toiminut minulla.

        Vaikka ei sopinut mulle, voi sopia joillekin. Hyvä, että isälläsi toimii.

        Naisystävällä oli masennukseen / ahdistukseen. Vieroitus oli ollut raskasta. Ei hän sen enempää halunnut puhua siitä.

        Facessa on myös kipuryhmiä plus täällä paikallinen.


    • Hoikemmaksi-18

      Onko kellään ollut ekalla vkolla huimausta? Sunnuntaina ei ollut yhtään mutta tänään oli aamupäivällä inhottavia huippaus kohtauksia.

      Tän päivän jälkeen kaks päivää niin ois yksi viikko, voisko olla et jos vaan sitkeästi jatkan niin toi menee ohi vai pitäiskö mun lisätä jotain mun pirtelöihin et se tasais verenpainetta?

      Kun eikös huimaaminen liity verenpaineeseen? Oon ollut ennen mehupaastollakin (noin kaksi viikkoa) eikä ollut mitään huimausta...

      Mut mietin et mulla oli viime alku vkosta vatsatauti ja sitten kuukautiset et näinköhän ne vois vaikuttaa huimaukseen...

      Haluisin olla dieetillä sen verran pitkään et tippuis lähemmäks 10kg kun pari kiloahan tulee kuiteskin takas kun alkaa syömään...

      • pussikuuri

        Mulla ei ole ikinä ollut mitään oireita pussikuurilla. Oliks sulla verenpaineitten kaa jotain? Jos sulla ollut vatsatauti ja kuukautiset niin sähän oot voinut kärsiä raudan puutteesta. Onko toi helle vaikuttanut huimaukseen? Oothan muistanut juoda tarpeeksi?


      • Sissivaihde

        Hoikemmaksi-18
        Vastailin sulle tuonne edelliseen ketjuun.

        Mulla taisi mennä enimmäkseen makuuasennossa ensimmäinen viikko. Ja oli huimaustakin.

        Oli niin kurja olo, että en nyt haluaisi repsahtaa isosti, että ei tarvitsisi aloittaa uudestaan.


      • Hoikemmaksi-18
        pussikuuri kirjoitti:

        Mulla ei ole ikinä ollut mitään oireita pussikuurilla. Oliks sulla verenpaineitten kaa jotain? Jos sulla ollut vatsatauti ja kuukautiset niin sähän oot voinut kärsiä raudan puutteesta. Onko toi helle vaikuttanut huimaukseen? Oothan muistanut juoda tarpeeksi?

        Verenpaine on 123/73 (mittasin noin viikko sitten äidin mittarilla) jos mun veri ois pari pistettä tuhdimpaa niin pitäis käydä verenluovutuksessa eli ei oo koskaan mitään anemian kaltaista. Ja oon juonu vettä ja kivennäisvettä 2-3 litraa/päivä...

        Siks oon vähän ymmälläni tästä mutta ajattelin et jos se on noista aiemmista syistä johtuva tilapäinen olo. Et jos vielä vaan jatkan kun toi huimaus loppu puolen päivän aikaan. Ehkä ostan apteekista semmosta elektrolyyttien tasapainottaja jauhetta jos ne on jotenki epätasapainossa kaiken tän jälkeen ja kun vielä aloitin rajun dieetin.

        En halua vielä antaa periksi varsinkaan kun mulla ei ikinä aikasemmin ole ollut mitään huimausta vaikka oisin päivän töissä ilman et syön mitään ja ennenkin rankkoja paastoja yms. jospa tää on nyt vaan joku hetkellinen juttu :)

        Sisulla eteenpäin vielä pari päivää ja sitten jos vielä jotain niin pidän taukoa ja yritän uudelleen.

        Tsemppiä kaikille :D


      • hpv27
        Hoikemmaksi-18 kirjoitti:

        Verenpaine on 123/73 (mittasin noin viikko sitten äidin mittarilla) jos mun veri ois pari pistettä tuhdimpaa niin pitäis käydä verenluovutuksessa eli ei oo koskaan mitään anemian kaltaista. Ja oon juonu vettä ja kivennäisvettä 2-3 litraa/päivä...

        Siks oon vähän ymmälläni tästä mutta ajattelin et jos se on noista aiemmista syistä johtuva tilapäinen olo. Et jos vielä vaan jatkan kun toi huimaus loppu puolen päivän aikaan. Ehkä ostan apteekista semmosta elektrolyyttien tasapainottaja jauhetta jos ne on jotenki epätasapainossa kaiken tän jälkeen ja kun vielä aloitin rajun dieetin.

        En halua vielä antaa periksi varsinkaan kun mulla ei ikinä aikasemmin ole ollut mitään huimausta vaikka oisin päivän töissä ilman et syön mitään ja ennenkin rankkoja paastoja yms. jospa tää on nyt vaan joku hetkellinen juttu :)

        Sisulla eteenpäin vielä pari päivää ja sitten jos vielä jotain niin pidän taukoa ja yritän uudelleen.

        Tsemppiä kaikille :D

        Kannattaa vilkaista hyponatremia. Itsellä iskenyt pari kertaa kuumalla kun hikoilen kuumassa todella reilusti ja olen juonut paljon olutta.


      • Pyörryttää

        Minulla on matala verenpaine ja lääkäri sanoi huimausten johtuvan siitä.
        On meneillään myös kesäinen vatsatauti, enkä uskalla liikkua kotosalta pois. Pää on kuin karuselli ja täytyy olla tukea, ettei putoa korkealta.
        Itse en voi vetää kcal-määrää alle 1000kcal juuri siitä syystä.
        Paasto-päivä sai horkkaan ja pitkäaikaiseen tasapainottomuuteen.


    • Sissivaihde

      Ennen kuutta olin menossa kävelylle. Suoraan sängystä, puoliunessa. Lasi vettä, vaatteet niskaan ja pihalle.
      Muttamutta... Ulkona satoikin vettä. Ei kyllä säätiedotusten mukaan mikään sadepäivä pitänyt olla.
      Eipä se sade muuten haittaa, mutta mulla ei ole sadesäälle sopivia ulkoiluvaatteita.
      Kävin vaihtaan Kontiot jalkaan ja vein roskapussin. Jo sillä matkalla collarit kastui kunnolla.
      Näinköhän minä unta? Ei siellä nytkään sada :o
      Oli hyvä yritys. Nyt odotan, että lähikauppa aukeaa, että pääsen ostamaan mansikoita.

      Vaaka näytti 73. Plussaa eiliseen. Arvasin.

      Verenpaine oli mullakin tosi matala! Ihan omituisia lukemia. Täytyy seurata.

      • pussikuuri

        Paino tänään 70 kg. Saa nähdä paljon tippuu lauantaihin mennessä vielä, jos tippuu.


    • Hoikemmaksi-18

      Tänään ei huimaa, jee :)

      Viidennen päivän punnitus -1,8kg :D
      Ostan tänään kuitenkin niitä elektrolyytti tasapainottajia, luin et raju laihduttaminen, hikoilu jne. voi sotkea niiden tasapainoa ja aiheuttaa huimausta, päänsärkyä ja lihaskipuja jne. Ehkä muutama päivä vielä niin mullekin tulee se energinen olo mistä nutraajat on puhunu :)

      • pussikuuri

        Hieno homma. Kyllä se keho alkaa pikkuhiljaa tottumaan vähiin kaloreihin.

        Nyt kun paino on taas sen 70 , niin saa nähdä alkaako jumitus. Onkohan kilon pudotustavoite lauantaihin liian kova. Nyt ei parane alkaa stressaamaan. Tuntuu kuin lomaa odottais kun viikonloppuna pääsee vapaalle tästä kuurista.


    • VainLompakkoLaihtuu

      Laihtuuko oikeesti muu kuin lompakko?

      • hpv27

        ei erityisesti laihdu lompakko kun 25 pirtelöä maksaa 18 € (tarjous) ja riittää 5 päivää. Per päivä siis vain 3.6 €.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        ei erityisesti laihdu lompakko kun 25 pirtelöä maksaa 18 € (tarjous) ja riittää 5 päivää. Per päivä siis vain 3.6 €.

        Tuohon hintaan tulee myös vitamiinit ja hivenaineet.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Tuohon hintaan tulee myös vitamiinit ja hivenaineet.

        Joo. Ei neljällä eurolla paljoa syö. Ravintolalounaan keskihintakin on noin kympin. Tietysti lohkoperunoita tulee tuolla summalla 3 kg tms. ja muutakin halpaa tietysti löytyy.


      • KokoRahallaMakaroonia
        hpv27 kirjoitti:

        ei erityisesti laihdu lompakko kun 25 pirtelöä maksaa 18 € (tarjous) ja riittää 5 päivää. Per päivä siis vain 3.6 €.

        Tohon hintaan ostaa Lidlistä melkein viisi kiloa tmmaa makaroonia. Syö hyvin viikkoja. Eikä tarvitse kitua.


    • MitäPusseja

      Vedättekö te jotain nutrauskuuria vai lämminkuppeja?

      • hpv27

        Ateriakorvikkeita eli esimerkiksi nutrilettejä.


    • pussikuuri

      Painossa ei muutosta eli 70 kg.

      • Sissivaihde

        Mulla 72.8. Maanantaina käväisi vaan haastelukema.

        Olen yrittänyt säännöllistää unirytmiäkin, mutta ei oikein onnistu. Eilen otin päiväunet alkuillasta, kun en vaan pysynyt hereillä. Aamuyöhön meni yöunille pääsy.

        Yritän tässä nyt vähän kaikkea. Olisi ehkä parempi toistaiseksi hoitaa tämä painonpudotus edes johonkin asti.

        Saapa nähdä, jumahtiko sulla tuohon. Hyvin tuo silti minun mielestä on!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Mulla 72.8. Maanantaina käväisi vaan haastelukema.

        Olen yrittänyt säännöllistää unirytmiäkin, mutta ei oikein onnistu. Eilen otin päiväunet alkuillasta, kun en vaan pysynyt hereillä. Aamuyöhön meni yöunille pääsy.

        Yritän tässä nyt vähän kaikkea. Olisi ehkä parempi toistaiseksi hoitaa tämä painonpudotus edes johonkin asti.

        Saapa nähdä, jumahtiko sulla tuohon. Hyvin tuo silti minun mielestä on!

        sissivaihde : Saa nähdä. Suorastaan alkaa jännäämään tämän painon kanssa. Jos tämä paino ei laske lauantaihin mennessä edes sitä puolta kiloa ,niin sit mä oon varmaan kirottu. Nyt ei sais stressata mutta vähän sen puolelle tämä olotila on kääntymässä.

        Ihme saa tapahtua jos mä saan edes sen puoli kiloa pois. Koska aikasemmin tämä painon jumittaminen 70 kilossa on kestänyt jopa lähemmäs viikon. No aion syödä reissussa,mutta kohtuullisen terveellisesti ainakin niiden herkkujen osalta. Kaveri oli jo ostanut mulle jo valmiiksi riisikakkuja, kun mainitsin niistä. Okei niissä ei ole ravintoaineita,mutta terveellisempiä ne on kuin karkit yms. Tosin eipä niissä karkeissakaan ole ravintoaineita.

        Jos huomenna paino samassa,niin sit iskee pelko.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Saa nähdä. Suorastaan alkaa jännäämään tämän painon kanssa. Jos tämä paino ei laske lauantaihin mennessä edes sitä puolta kiloa ,niin sit mä oon varmaan kirottu. Nyt ei sais stressata mutta vähän sen puolelle tämä olotila on kääntymässä.

        Ihme saa tapahtua jos mä saan edes sen puoli kiloa pois. Koska aikasemmin tämä painon jumittaminen 70 kilossa on kestänyt jopa lähemmäs viikon. No aion syödä reissussa,mutta kohtuullisen terveellisesti ainakin niiden herkkujen osalta. Kaveri oli jo ostanut mulle jo valmiiksi riisikakkuja, kun mainitsin niistä. Okei niissä ei ole ravintoaineita,mutta terveellisempiä ne on kuin karkit yms. Tosin eipä niissä karkeissakaan ole ravintoaineita.

        Jos huomenna paino samassa,niin sit iskee pelko.

        Täytyy varmaan itsekin ostaa noita riisikakkuja ja laittaa hapanleivän juuri pakkaseen.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Saa nähdä. Suorastaan alkaa jännäämään tämän painon kanssa. Jos tämä paino ei laske lauantaihin mennessä edes sitä puolta kiloa ,niin sit mä oon varmaan kirottu. Nyt ei sais stressata mutta vähän sen puolelle tämä olotila on kääntymässä.

        Ihme saa tapahtua jos mä saan edes sen puoli kiloa pois. Koska aikasemmin tämä painon jumittaminen 70 kilossa on kestänyt jopa lähemmäs viikon. No aion syödä reissussa,mutta kohtuullisen terveellisesti ainakin niiden herkkujen osalta. Kaveri oli jo ostanut mulle jo valmiiksi riisikakkuja, kun mainitsin niistä. Okei niissä ei ole ravintoaineita,mutta terveellisempiä ne on kuin karkit yms. Tosin eipä niissä karkeissakaan ole ravintoaineita.

        Jos huomenna paino samassa,niin sit iskee pelko.

        Ajattelehan, kuinka paljon sulla on paino tippunut siitä, kun aloitettiin tämä pusseilu samaan aikaan!
        Ja sulla on ollu synttäreitä ja muuta tuossa välissä.

        Itse välillä mietin, että pitäisikö ihan paperille piirtää painokäyrä, että näkisi kokonaisuuden. Sitäpaitsi siihen paperille tuhertamiseen kuluisi sellaista turhaa aikaa, kun mikään järkevä ei huvita.

        Mulla on tänään sellainen päivä, että en saa mistään kiinni, vaikka olisi ihan töitäkin, mitä pitäisi tehdä.

        Minä niin haluaisin olla aamuvirkku! Herätä aikaisin ja puuhastella... En ole puuhakaskaan. Väsynkin niin nopeasti, että kaikenlaisesta yrittämisestä tulee enimmäkseen vaan pettynyt olo.

        Vaikka järki sanoo, että asiat ottavat oman aikansa, mieli ei halua sitä hyväksyä.

        Tsemppiä!


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Ajattelehan, kuinka paljon sulla on paino tippunut siitä, kun aloitettiin tämä pusseilu samaan aikaan!
        Ja sulla on ollu synttäreitä ja muuta tuossa välissä.

        Itse välillä mietin, että pitäisikö ihan paperille piirtää painokäyrä, että näkisi kokonaisuuden. Sitäpaitsi siihen paperille tuhertamiseen kuluisi sellaista turhaa aikaa, kun mikään järkevä ei huvita.

        Mulla on tänään sellainen päivä, että en saa mistään kiinni, vaikka olisi ihan töitäkin, mitä pitäisi tehdä.

        Minä niin haluaisin olla aamuvirkku! Herätä aikaisin ja puuhastella... En ole puuhakaskaan. Väsynkin niin nopeasti, että kaikenlaisesta yrittämisestä tulee enimmäkseen vaan pettynyt olo.

        Vaikka järki sanoo, että asiat ottavat oman aikansa, mieli ei halua sitä hyväksyä.

        Tsemppiä!

        Aamuvirkku on yleensä illan torkku. Itse saatan punkea ylös jo kello 3 ja kello soi kello 5. Vastaavasti illanvietot ym. eivät oikein onnistu. Tänään töissä jo 6:20, esimerkiksi.


      • pussikuuri

        sissivaihde : Olen kyllä tyytyväinen tähän 7 kilon pudotukseen vajaassa kolmessa viikossa. Ja kuitenkin yhteensä lähtenyt 20 kiloa. Vaikka oli tossa jokunen kuukausi sitten vaarana, että syön itseni takaisin lähtöpainoon.

        On ollut juhlia ja onneksi niitä ei ole tiedossa.Keväällä oli vähempi ja enempi juhlia. Omia synttäreitä en juhli lauantaina. Mua harmittaa kun ei osaa tehdä noita painonseuranta käyriä. Saa riittää että paperille merkkaa painon.

        Mä oon alkanut herää jo klo 9-10 välillä ja tuntuu, että päivästä tulee kauheen pitkä.Nytkin ootan huomista ja myös viikonloppua.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Aamuvirkku on yleensä illan torkku. Itse saatan punkea ylös jo kello 3 ja kello soi kello 5. Vastaavasti illanvietot ym. eivät oikein onnistu. Tänään töissä jo 6:20, esimerkiksi.

        Tuo kolmen aikaan herääminen olisi mulle liian aikaista, mutta kuuden pintaan oikein sopiva.
        Kun herääminen menee lähemmäs puoltapäivää, tuntuu turhalta enää alkaa millekään.

        Milloin sulla kesäloma on? Heräätkö vapaillakin aikaisin?


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Tuo kolmen aikaan herääminen olisi mulle liian aikaista, mutta kuuden pintaan oikein sopiva.
        Kun herääminen menee lähemmäs puoltapäivää, tuntuu turhalta enää alkaa millekään.

        Milloin sulla kesäloma on? Heräätkö vapaillakin aikaisin?

        Pakko pitää loma heinäkuussa kun asiakkaatkin pitävät. Onneksi mun ohjelmia käytetään nykyään vähemmän niin loman pito ei ole niin ongelmallista, tosin olisin kyllä mökillä joka tapauksessa. Nukun huonosti myös lomalla mutta kuitenkin sden verran hyvin että saan hommat (opiskelua ja remonttia) hoidettua. Puussikuuri kyllä haittaa remonttihommia.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Pakko pitää loma heinäkuussa kun asiakkaatkin pitävät. Onneksi mun ohjelmia käytetään nykyään vähemmän niin loman pito ei ole niin ongelmallista, tosin olisin kyllä mökillä joka tapauksessa. Nukun huonosti myös lomalla mutta kuitenkin sden verran hyvin että saan hommat (opiskelua ja remonttia) hoidettua. Puussikuuri kyllä haittaa remonttihommia.

        Pussikuuri ja remontti kuulostaa rankalta. Etenkin, jos on tapana omat hommat tehdä urakalla.

        Onko sulla minkäänlaista lääkärin seurantaa?


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pussikuuri ja remontti kuulostaa rankalta. Etenkin, jos on tapana omat hommat tehdä urakalla.

        Onko sulla minkäänlaista lääkärin seurantaa?

        Käyn pari kertaa vuodessa lääkärillä. Käyn vielä ennen lomaa.

        Juu, remonttipäivinä pitää syödä enemmän. Laatoittaminen ei kylläkään ole rankkaa ja teen pari tuntia aamusta jos on kuumaa. Viileämmällä enemmän.


    • Sissivaihde

      Nyt ärsyttää!
      Kävin omakannassa. Lääkäri ei ollut laittanut mitään mainintaa tästä ENEstä. Miksi ei?
      Ei näkynyt verikokeistakaan mitään. Ei lähetettä, eikä vastauksia. Mihinkähän nekin on hävinneet?
      Täällä on mennyt SOTEa odotellessa muutenkin kaikki terveyskeskusjutut ihan oudoiksi.
      Kaikki asiat pitää puhelimessa setviä hoitajan kanssa (eivät yleensä tiedä mistään mitään). Näyttäisi, että lääkärikäynnillä ei saisi olla kuin yksi asia kerrallaan.
      Muiltakin kuullut, että koko toiminta menee koko ajan nihkeämmäksi.
      Kaitpa se sitten henkilökunnallakin käy hermoon, kun koko ajan tulee muutoksia. Eikä tulevasta ole mitään tietoa.

      Lääkäri sanoi, että olla yhteyksissä kesäkuun alussa. Koska asiasta ei ole merkintää, on erittäin todennäköistä, että tulossa on vääntöä hoitajan kanssa.

      Kylläpä alkoi stressata jo valmiiksi tuokin.

      Olo mulla on parempi kuin ennen pussittelua. Jonkun verran on ylimääräistä väsymystä ja verenpaine vaihtelee kummasti.

      Oli muka niin turvallista pussitella, kun kuvitteli olevansa lääkärin seurannassa. Nyt kyllä näyttää, että en olekaan.
      Tuli mieleen, että onkohan se lääkäri ajatellut, että tuskinpa tätä minun dieettiä kovin montaa päivää jatkuu, kun ei ole onnistunut aiemminkaan, että turha edes kirjata ylös.

      Tänään ollut jotenkin alakuloinen olo. Stressiä monenlaisista asioista muutenkin ja nyt tuli tuokin lisäksi.

      • pussikuuri

        sissivaihde : Oliko sun käynnistä kuitenkin jotain. Mulla näkyy omakannassa käynnit viikonkin tai yli viikon kuluttua käynnistä. Kun psykiatrinen sairaanhoitaja soitti niin meni viikko ainakin ennen kuin omakannassa näkyi siitä tieto. Koska sä kävit vastaanotolla ja kokeissa? Odota nyt ainakin se viikko. Vaikka mulle psyk.sair.hoitaja että näkyy heti niin ei ne näy heti. Jos ei ala parissa viikossa näkyy niin ehkä silloin on aihetta alkaa kyselee asian perään.

        Se yksi viikkokin odottaa tekstiä omakantaan on pitkä. Vai miten usein sä oot saanut tiedot omakantaan?

        Koita jaksaa.


      • pussikuuri
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Oliko sun käynnistä kuitenkin jotain. Mulla näkyy omakannassa käynnit viikonkin tai yli viikon kuluttua käynnistä. Kun psykiatrinen sairaanhoitaja soitti niin meni viikko ainakin ennen kuin omakannassa näkyi siitä tieto. Koska sä kävit vastaanotolla ja kokeissa? Odota nyt ainakin se viikko. Vaikka mulle psyk.sair.hoitaja että näkyy heti niin ei ne näy heti. Jos ei ala parissa viikossa näkyy niin ehkä silloin on aihetta alkaa kyselee asian perään.

        Se yksi viikkokin odottaa tekstiä omakantaan on pitkä. Vai miten usein sä oot saanut tiedot omakantaan?

        Koita jaksaa.

        siis kuinka nopeasti olet aikasemmin saanut tiedot omakantaan?


      • pussikuuri

        Painossa ei muutosta eli 70 kilossa jumittaa.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        siis kuinka nopeasti olet aikasemmin saanut tiedot omakantaan?

        Kävin huhtikuun loppupuolella ennen tämän aloittamista. Ja oli monta asiaa. Tekstissä maininta vain yhdestä.
        Toukokuun puolivälissä oli puhelinaika ja tekstissä, että soitto labroista. Silloinkin puhuttiin tästä.
        Aiemmin näkynyt omakannassa erikseen tutkimukset ja vastaukset. Nyt ei ollut mitään.

        Pitäisi soittaa terveyskeskukseen, mutta tänään en jaksa.

        Stressaa nyt niin moni juttu. En saa yöllä nukuttua, kun asiat pyörii mielessä.

        Aamulla kävin unenpöpperössä pikku kävelyllä. Nyt oli kyllä eka kerta, että unohdin käydä vaakalla. Uskomatonta!

        Pitää kokeilla, jos nyt saisi otettua aikaisemmat päiväunet.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Kävin huhtikuun loppupuolella ennen tämän aloittamista. Ja oli monta asiaa. Tekstissä maininta vain yhdestä.
        Toukokuun puolivälissä oli puhelinaika ja tekstissä, että soitto labroista. Silloinkin puhuttiin tästä.
        Aiemmin näkynyt omakannassa erikseen tutkimukset ja vastaukset. Nyt ei ollut mitään.

        Pitäisi soittaa terveyskeskukseen, mutta tänään en jaksa.

        Stressaa nyt niin moni juttu. En saa yöllä nukuttua, kun asiat pyörii mielessä.

        Aamulla kävin unenpöpperössä pikku kävelyllä. Nyt oli kyllä eka kerta, että unohdin käydä vaakalla. Uskomatonta!

        Pitää kokeilla, jos nyt saisi otettua aikaisemmat päiväunet.

        sissivaihde : Paljon jaksamista ja toivottavasti kaikki asiat selviää.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Paljon jaksamista ja toivottavasti kaikki asiat selviää.

        Kiitos.
        Kyllä kai ne joskus jotenkin. Välillä vaan tulee uusia vastuksia entisten lisäksi niin alkaa sitten kaikki stressata kaikki mahdollinen.


    • hpv27

      Ostin jo mökille Nutrilettejä. Pakkasessa on kasviksia niin lipsumisia ei sitten tapahdu.

      • pussikuuri

        Mä söin äskön, jos sais aineenvaihdunnan käyntiin. Tai sit siinä käy niin että paino nousee huomiseksi. Söin kuitenkin ihan terveellisesti.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Mä söin äskön, jos sais aineenvaihdunnan käyntiin. Tai sit siinä käy niin että paino nousee huomiseksi. Söin kuitenkin ihan terveellisesti.

        Söin kuitenkin tänään makkarakeittoa ja pari karjalanpiirakkaa. Nyt ei ole pakkasessa muuta kuin kasviksia. Ajattelin kuitenkin ostaa kesälomaa varten perunaa ja silliä. Papujakin on varastossa samoin kuin hernekeittoa eli ne menevät myös kesälomalla. Ajattelin myös ostaa tomaattisosetta (ei siis ketsuppia) ja juoda tomaattimehua joka päivä.


    • Sissivaihde

      Ei vieläkään maanantain lukemassa! Välillä mietin, että oonko nukuksissa nähnyt omiani.
      72.8.
      Vähän käy hermoon tämä sää, mutta ehkä tämä lämmin kuitenkin helpottaa pussitouhua.

      Lääkärille on soittoaika ensi viikolla. Hoitajakin oli ihan ystävällinen.

      Mulla ei eilen toiminut keskustelu. Ilmoitti, että on rikki.

      • pussikuuri

        Lopetin eilen nutraamisen. Paino nousi mutta se oli odotettavissa. Huomenna reissuun. Luultavasti jatkan nutraamista ensi perjantaina.

        Hyvä että sait soittoajan.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Lopetin eilen nutraamisen. Paino nousi mutta se oli odotettavissa. Huomenna reissuun. Luultavasti jatkan nutraamista ensi perjantaina.

        Hyvä että sait soittoajan.

        Mukavaa reissua! Koeta olla lomalla painoasioistakin.

        Mulla tulee kyllä ikävä! Muista tulla takaisin. Ja toivottavasti ite jaksan jatkaa. Olen kyllä miettiny sitä osanutraustakin, jos tämä alkaa kyllästyttää. Tämä nyt vielä kuitenkin tuntuu helpommalta kuin alkaa säätää kalorien kanssa.

        Kun tällä viikolla söin mansikoita vajaa 200 grammaa, oli sen jälkeen taas vaan hankalampaa olla pusseilla. Oisko se mansikoitten sokeri tehnyt sen?

        Lopettiko Hoikemmaksi-18?

        Ihan kuin mulla ei päivittyisi aina kaikki viestit.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Mukavaa reissua! Koeta olla lomalla painoasioistakin.

        Mulla tulee kyllä ikävä! Muista tulla takaisin. Ja toivottavasti ite jaksan jatkaa. Olen kyllä miettiny sitä osanutraustakin, jos tämä alkaa kyllästyttää. Tämä nyt vielä kuitenkin tuntuu helpommalta kuin alkaa säätää kalorien kanssa.

        Kun tällä viikolla söin mansikoita vajaa 200 grammaa, oli sen jälkeen taas vaan hankalampaa olla pusseilla. Oisko se mansikoitten sokeri tehnyt sen?

        Lopettiko Hoikemmaksi-18?

        Ihan kuin mulla ei päivittyisi aina kaikki viestit.

        Yritän parhaani. Tänään paino oli 72 kiloa. Jos paino ei nousis kauheesti tosta. Mulla on pirtelöitä vielä viikoksi,joten reissun jälkeen käytän ne ja katon pitääkö sit ostaa lisää. Kyllä mä tulen kaverin luona lukee tätä ketjua. Ja kiroittele ihmeessä. Painon ilmoittaminen jää nyt pois. Kaverilla on vaaka,mutta ehkä on parempi etten punnitse itseäni ainakaan joka päivä.

        Mulla ei näy että Hoikemmaksi-18 olisi kirjoittanut.

        Älä pelkää en minä sinua unohda. Viimeistään ensi perjantaina ilmoittelen painon,kun pääsen kotivaa`alle.


      • Hoikemmaksi-18

        Hei

        Täällä minä, en lopettanu vaan ollu stressiä kelan papereiden kanssa (oon vähän pidemmällä saikulla niin pitää rahaa kerjätä :/ ) ja sit himputti vaaka kehtas näyttää plussaa, ihan vähän vaan mut veti naista maahan. Mutta tänään yhteensä -2,4/8.päivää.

        Eli nyt kun toka viikko jo käynnisty kun en piruuttani antanu periks vaikka vaaka näytti plussaa niin tästä jatkan :)

        Oon muuten juonu Dexal pro hydration poretabletti juomaa niin olo parani siitä huippauksesta eli elektrolyytit oli sekaisin.

        Nyt siis lähden taistoon et jos seuraavat noin kaksi kiloa lähtis viikolla kaksi :D

        Tsemppiä :) ja hyvää matkaa ja toivottavasti noi lääkäri yms. asiat hoituu ettei stressi seiso mukana siellä vaa’alla...


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Yritän parhaani. Tänään paino oli 72 kiloa. Jos paino ei nousis kauheesti tosta. Mulla on pirtelöitä vielä viikoksi,joten reissun jälkeen käytän ne ja katon pitääkö sit ostaa lisää. Kyllä mä tulen kaverin luona lukee tätä ketjua. Ja kiroittele ihmeessä. Painon ilmoittaminen jää nyt pois. Kaverilla on vaaka,mutta ehkä on parempi etten punnitse itseäni ainakaan joka päivä.

        Mulla ei näy että Hoikemmaksi-18 olisi kirjoittanut.

        Älä pelkää en minä sinua unohda. Viimeistään ensi perjantaina ilmoittelen painon,kun pääsen kotivaa`alle.

        Pk,
        hyvä juttu!
        Reissun jälkeen sitten intoa puhkuen alat uudestaan. Mutta reissussa koeta olla rennosti.
        Pysy vaan poissa sieltä kaverin vaakalta. Stressiä siitä vaan tulee. Ehdit sitten kotona taas pomppia puntarilla.

        Toivottavasti minäkin jaksan jatkaa. Jos ei ole mitään erityistä häikkää, yritän jatkaa pelkillä pusseilla.


      • Sissivaihde
        Hoikemmaksi-18 kirjoitti:

        Hei

        Täällä minä, en lopettanu vaan ollu stressiä kelan papereiden kanssa (oon vähän pidemmällä saikulla niin pitää rahaa kerjätä :/ ) ja sit himputti vaaka kehtas näyttää plussaa, ihan vähän vaan mut veti naista maahan. Mutta tänään yhteensä -2,4/8.päivää.

        Eli nyt kun toka viikko jo käynnisty kun en piruuttani antanu periks vaikka vaaka näytti plussaa niin tästä jatkan :)

        Oon muuten juonu Dexal pro hydration poretabletti juomaa niin olo parani siitä huippauksesta eli elektrolyytit oli sekaisin.

        Nyt siis lähden taistoon et jos seuraavat noin kaksi kiloa lähtis viikolla kaksi :D

        Tsemppiä :) ja hyvää matkaa ja toivottavasti noi lääkäri yms. asiat hoituu ettei stressi seiso mukana siellä vaa’alla...

        H-18,
        Olethan sinäkin täällä!

        Ei tapahtunut sullakaan sitä taianomaista ekan viikon suurta pudotusta, mutta paino on alaspäin menossa hyvää vauhtia.

        Kela on yksi minunkin murheista. Ja muut siihen päälle. Ei ihme, että tällä viikolla mulla paino on pysynyt kutakuinkin samassa lukemassa. On niin raskas mieli, että päähän se painaa!

        Piti googlata tuo Dexal-pore. Ei varmaan haittaisi, jos tuota joskus ottaisi. Mulla on joinakin päivinä vetänyt suonta tavallista enemmän.
        Oli ilmeisesti ihan markettitavaraa?

        Vaikka tuntuu, että vaaka enimmäkseen jumii, kyllä se keskimäärin reilu kilo viikossa johonkin katoaa.

        Nyt vaan, kun jaksaisi jatkaa!

        Tsemppiä!


      • Hoikemmaksi-18

        Juu toi 2,4 on musta hyvin kun se ns. taianomainen pudotus tapahtuu niillä jotka aloittaa dieetin niin siinä alussa voi lähteä nestettä 5kg jopa ylikin. Mä olen ollut jo kolme kuukautta dieetillä niin ei ollu paljoa nesteitä mitä lähteä eli voisin uskoa et tuo pudotus on läskiä eikä nestettä :D

        Joo noita sportti nesteytys juttuja saa ihan marketin sportti ravinne osastolta, ei tietty varmaankaan pikku kaupoista. Citymarketista ostin ja siellä oli niitä nutriletin valmiita smoothie tölkkejä, namskis, ne on kaikki hyviä :)

        Reilu kilo viikossa on kuiteskin edistymistä ja eikös muut täällä ollu noin normipainoissa niin ne kilothan on vaikein tiputtaa kuten paino normipainon sisällä on kuulemma tosi hankala. Mulla on ylipainoa vielä sen verran niin varmaan tässä alussa tippuu ”helpommin”

        Ja mulla on pakkomielle käydä vaakalla joka päivä niin mullakin toi paino laskee ja nousee. Esim eilisestä näytti tänään 0,6kg, ärsyttää tuommonen mutta painohan vaihtelee, ei joka päivä voi tiputtaa, mikä on kyllä harmi ;b


    • Sissivaihde

      Tämähän on jo outoa!
      72.8. Viisi pussia / vrk ja saldo plus 200.
      Eipä ole motivaatio kovin korkealla nyt.

      • hpv27

        Painoon vaikuttaa moni muukin asia kuin läskin määrä. Kelit ovat nyt sen verran kummalliset että senkin piikkiin voi laittaa osan ja naisilla hormonitoimintakin vaikuttaa. Kyllä ne miinuskalorit realisoituvat ennemmin tai myöhemmin.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Painoon vaikuttaa moni muukin asia kuin läskin määrä. Kelit ovat nyt sen verran kummalliset että senkin piikkiin voi laittaa osan ja naisilla hormonitoimintakin vaikuttaa. Kyllä ne miinuskalorit realisoituvat ennemmin tai myöhemmin.

        Nämä kelit kyllä tekee temppujansa. Elikä just tuota nesteen kertymistä.
        Ja hormonit yks tekijä.
        Vielä tuo kilpirauhanenkin! Sain hoitajalta vastaukset, mutta minusta ne ei ollu vielä erityisen hyvät. Pitäisi etsiä entisiä vastauksia, jotka on paperiversiona 'tallessa', ja verrata niihin.


    • Hoikemmaksi-18

      Paino laski 8.päivänä, nyt taas kaksi päivää jumitusta ;/ tällä menolla mun painon putoamis tahti tulee olemaan reilu kilo vkossa. Oon tämän vkon vielä pusseilla mutta jos tulos on vaan noin kilo niin sitten lisään kasviksia ja vähän kalaa tai kanaa mukaan.

      En jaksa pelkillä pusseilla olla jos paino ei tipu lähemmäksi kahta kiloa vkossa...siinähän ois sitten sekin etu et pusseista pudottautuminen ei olis niin hidasta. Pohdintoja vaan, ärsyttää tuollaset jumitukset kun syö pelkkää jauho litkua...

      Alkaako huomenna 5.pussikuuri vai??

      • OnnistutVarmasti

        Joillekin varmasti alkaa, toisille ei. Keho on todella yksilöllinen.
        Se toimii oman "kellonsa" mukaan. Minulla paino lähtee joka
        11-12 päivän jälkeen. Sitä edeltää yleensä useammpi käynti päivässä
        pudottamassa "nesteitä". Vaikka juo sen normaalin määrän vettä.
        Sen jälkeen, kg:s putoaa 2-3kg kerralla. Tukevan aterin jälkeenkin!

        Kana, kala välillä on ei varmasti lisää rasvaa kehossa.
        Saattaa vahvistaa liikuntaan, mutta joka tapauksessa
        antaa rakennusaineita lihaksiin.

        Kuuma aika on sinänsä hyvä laihdutukseen, kun ei jaksa syödä.
        Parempi mahdollisuus myös liikuntaan, kun saa hiukan enrgiaa.
        Näin lämpimällä pieni suolainen sillipala kananmunan päällä
        saattaisi palauttaa kehon suoloja, jotka poistuvat hikoillessa.


      • Sissivaihde

        Hei, Hoikemmaksi-18!

        Nyt oli lukema heilahtanut alaspäin.
        Tänään 72.2.
        Olen tässä yrittänyt totutella ajatukseen, että joku raja on painon putoamisvauhdilla.

        Itsekin hypin vaakalla joka päivä. Siinä on hyviä ja huonoja puolia. Erityisen hyvin näkyy nuo nesteheilahtelut.

        Olet laihdutellut jo pidempään. En nyt äkkiä muista, että onko sulla edes kovin paljon ylipainoa enää?

        Eikö se vähän niin mene, että mitä vähemmän tiputettavaa, sitä tiukemmassa on?

        Ainakin mulla lähtee huomenna viides viikko. Tämä on siitä helppoa, että ei ole nälkä. Eikä tarvitse huolehtia vitaamiineista ja hivenaineista.
        Jotainhan tähän kestäisi syödä ja pysyisi silti alle 800 kalorin ja jonkinlaisessa ketoosissa ja ilman nälkää.

        En muistanut eilen ostaa sitä Dexalia. Mutta ei löytynyt enää minun kokoa lenkkareissakaan, joita lähdin ostamaan. Tilasin sitten nettikaupasta ja silloin muistin sen Dexalinkin, että tulossa on!

        Vihreätä teetä metsästin myös. Pirkalla ja Lidlissä ollut hyvää vaniljanmakuista, mutta ei löydy enää. Persikka-passioniakaan ei löytynyt. Ostin sitruunaa. Luultavasti en tykkää. Ja muitakin hutimakuja on tullut ostettua.

        Jännä tuo tee, kun menee hyvin alas kuumallakin.

        Niin. Olen syönyt tomaattia ja jäävuorisalaattia joinakin päivinä. Siitä määrästä ei juurikaan ole kaloreita tullut.

        Purkkisillissä on sokeria ja rasvaa.
        Onkohan tämä OnnistutVarmasti, joka aloitti tuossa uuden ketjun, jossa haukkui mm pussikuurit?


      • Hoikemmaksi-18

        Niin mulla siis ylipainoa 19kg eli kyllä sitä on eli ärsyttää et nyt jumii mut katotaan mitä huomenna näyttää vaaka kun eihän paino tipu lineaarisesti.

        Itsellä tänään 11.päivä nutraamista eli torstaina tulee kaksi viikkoa. Kyllä mä ajattelin et oisin kolme viikkoa tai ylikin kun haluisin 6-8kg pois (eli 10kg tai yli kun paino nousee kun alkaa syömään)

        Miten paljon sulla on neljässä viikossa lähteny?

        Ja kumma tyyppi jos tänne tulee höpisee jos on sitä mieltä että tää meijän touhu on huono :/

        Mut tsemppiä meille, en anna periksi :D


      • Sissivaihde
        Hoikemmaksi-18 kirjoitti:

        Niin mulla siis ylipainoa 19kg eli kyllä sitä on eli ärsyttää et nyt jumii mut katotaan mitä huomenna näyttää vaaka kun eihän paino tipu lineaarisesti.

        Itsellä tänään 11.päivä nutraamista eli torstaina tulee kaksi viikkoa. Kyllä mä ajattelin et oisin kolme viikkoa tai ylikin kun haluisin 6-8kg pois (eli 10kg tai yli kun paino nousee kun alkaa syömään)

        Miten paljon sulla on neljässä viikossa lähteny?

        Ja kumma tyyppi jos tänne tulee höpisee jos on sitä mieltä että tää meijän touhu on huono :/

        Mut tsemppiä meille, en anna periksi :D

        Miten lasket sen ylipainon?
        On mullaki varmaan vieläkin melkein se 20 kiloa BMI n mukaan.
        Painoa ollut niin paljon, että en ole vaakalla käynyt.

        Suuri työ oli aloittaa tämä laihdutus tosissaan. Ja tässä työtä riittää.

        Nyt alkaisi olla 4 viikkoa pussitettuna. Paino on tippunu 5.8 kiloa. Pari kiloa tulisi heti, jos söisi.
        Tuo on kuitenkin ihan realistinen lukema. Periaatteessa tällä viikolla tuntunut, että paino vain nousee! Viikon saldo -400g! Eikä ollu edes repsahduksia.

        Aluksi oli vaan, että kunhan kokeilen, jos pääsisin 75 kiloon. Nyt on alkanut himottaa, että näkisi vaakalla kuutosella alkavan numeron.

        Haluttaisi tässä taukoakin pitää, mutta eka viikko oli paha. Paras nyt jatkaa vaan ja miettiä sitten vaikka osanutrausta.

        Tilasin allevoja lisää. On tämän päivän vielä alessa. Shopping4net tms. Oli niin outo nettikauppa, että tilasin laskulla. Saapa nähdä.

        Täällä aina jokunen outo käväisee. Tuntuu, että alussa tuli kunnon haukkujakin ja tiheämmin.

        Jatketaan ja jaksetaan!


      • Pussikuuri

        Olen tullut siihen päätökseen,että jatkan nutraamista kun kotiudun. En ole käynyt vaa alla ja perjantaina sit seuraavan kerran. Toivottavasti saan teistä seuraa vielä silloin.


      • Sissivaihde
        Pussikuuri kirjoitti:

        Olen tullut siihen päätökseen,että jatkan nutraamista kun kotiudun. En ole käynyt vaa alla ja perjantaina sit seuraavan kerran. Toivottavasti saan teistä seuraa vielä silloin.

        Hyvä!
        Tämä on porukalla vähemmän ankeaa :D
        Ja jotenkin sitä yrittää kovemmin, kun on muitakin.


      • Öööh
        Sissivaihde kirjoitti:

        Hei, Hoikemmaksi-18!

        Nyt oli lukema heilahtanut alaspäin.
        Tänään 72.2.
        Olen tässä yrittänyt totutella ajatukseen, että joku raja on painon putoamisvauhdilla.

        Itsekin hypin vaakalla joka päivä. Siinä on hyviä ja huonoja puolia. Erityisen hyvin näkyy nuo nesteheilahtelut.

        Olet laihdutellut jo pidempään. En nyt äkkiä muista, että onko sulla edes kovin paljon ylipainoa enää?

        Eikö se vähän niin mene, että mitä vähemmän tiputettavaa, sitä tiukemmassa on?

        Ainakin mulla lähtee huomenna viides viikko. Tämä on siitä helppoa, että ei ole nälkä. Eikä tarvitse huolehtia vitaamiineista ja hivenaineista.
        Jotainhan tähän kestäisi syödä ja pysyisi silti alle 800 kalorin ja jonkinlaisessa ketoosissa ja ilman nälkää.

        En muistanut eilen ostaa sitä Dexalia. Mutta ei löytynyt enää minun kokoa lenkkareissakaan, joita lähdin ostamaan. Tilasin sitten nettikaupasta ja silloin muistin sen Dexalinkin, että tulossa on!

        Vihreätä teetä metsästin myös. Pirkalla ja Lidlissä ollut hyvää vaniljanmakuista, mutta ei löydy enää. Persikka-passioniakaan ei löytynyt. Ostin sitruunaa. Luultavasti en tykkää. Ja muitakin hutimakuja on tullut ostettua.

        Jännä tuo tee, kun menee hyvin alas kuumallakin.

        Niin. Olen syönyt tomaattia ja jäävuorisalaattia joinakin päivinä. Siitä määrästä ei juurikaan ole kaloreita tullut.

        Purkkisillissä on sokeria ja rasvaa.
        Onkohan tämä OnnistutVarmasti, joka aloitti tuossa uuden ketjun, jossa haukkui mm pussikuurit?

        Aivot ovat suureksi osaksi rasvaa! Oletko osannut googlata kalojen hyödyllisestä rasvasta? Kun hikoilee, niin tarvitsee sokeri-suola sekoituksen suolojen hikoiltua pois helteessä ja liikunnassa. Ei kukaan pysty parin kananmunan päälle latomaan määrattömästi purkkisilliäkään, jos se on ainoa, mitä on osannut ostaa.
        Mutta tehän juotte mieluummin sport-pore-tabletteja, joissa on se aspartam ja muu kemiallinen maku. Samalla kai olette sporttaamassa ;-D
        Ette osaa valita luonnollisia vaihtoehtoja.
        Hain ekoloogista mustaherukkamehua SOKERILLA maustettuna.
        Mutta otan siitä vain pari rkl:sta litraan vettä himalayja-suolaa.
        Ei sitä mehuna tarvitse juoda.


      • hpv27
        Öööh kirjoitti:

        Aivot ovat suureksi osaksi rasvaa! Oletko osannut googlata kalojen hyödyllisestä rasvasta? Kun hikoilee, niin tarvitsee sokeri-suola sekoituksen suolojen hikoiltua pois helteessä ja liikunnassa. Ei kukaan pysty parin kananmunan päälle latomaan määrattömästi purkkisilliäkään, jos se on ainoa, mitä on osannut ostaa.
        Mutta tehän juotte mieluummin sport-pore-tabletteja, joissa on se aspartam ja muu kemiallinen maku. Samalla kai olette sporttaamassa ;-D
        Ette osaa valita luonnollisia vaihtoehtoja.
        Hain ekoloogista mustaherukkamehua SOKERILLA maustettuna.
        Mutta otan siitä vain pari rkl:sta litraan vettä himalayja-suolaa.
        Ei sitä mehuna tarvitse juoda.

        Syöty rasva ei mene aivoihin. Sen estää veriaivoeste. Tavallisessa suolassa ei ole muuta kuin natriumkloridia ja se siis huonontaa elektrolyyllitasapainoa. Parempi käyttää uhheilujuomia, joissa on myös kaliumia ja magnesiumia.


      • Sissivaihde
        Öööh kirjoitti:

        Aivot ovat suureksi osaksi rasvaa! Oletko osannut googlata kalojen hyödyllisestä rasvasta? Kun hikoilee, niin tarvitsee sokeri-suola sekoituksen suolojen hikoiltua pois helteessä ja liikunnassa. Ei kukaan pysty parin kananmunan päälle latomaan määrattömästi purkkisilliäkään, jos se on ainoa, mitä on osannut ostaa.
        Mutta tehän juotte mieluummin sport-pore-tabletteja, joissa on se aspartam ja muu kemiallinen maku. Samalla kai olette sporttaamassa ;-D
        Ette osaa valita luonnollisia vaihtoehtoja.
        Hain ekoloogista mustaherukkamehua SOKERILLA maustettuna.
        Mutta otan siitä vain pari rkl:sta litraan vettä himalayja-suolaa.
        Ei sitä mehuna tarvitse juoda.

        Öööh,

        Osaan googlata, mutta tiedän paljon asioita muutenkin.

        Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi? Purkkisilli ei ollut minun ehdotukseni.

        Kyllä täällä osa myös ns sporttaa. Tiesitkö, että elektrolyyttitasapainoa voivat sekoittaa muutkin tekijät kuin sporttaaminen?

        Himalaja-suolan hyödyt menee sen myyjälle. Sen syöjät saavat roskasuolaa, mutta höynäytettäviä riittää.

        Googlaa, jos osaat, vaikka Uusi Suomen juttu:
        Professori: Totuus muotisuolasta – kuin ”kadulta poimittu roska”
        Siellä on suoria linkkejä esim Turun Sanomien sivuille ja tutkimustuloksiin.

        Onko mukavaa pyöriä trollaamassa eri nimimerkeillä? Oletko ylipainoinen?
        Millaisia kiksejä saat, jos sulle vastataan?


      • Öööh
        hpv27 kirjoitti:

        Syöty rasva ei mene aivoihin. Sen estää veriaivoeste. Tavallisessa suolassa ei ole muuta kuin natriumkloridia ja se siis huonontaa elektrolyyllitasapainoa. Parempi käyttää uhheilujuomia, joissa on myös kaliumia ja magnesiumia.

        ai, luulin, että silli seilaa munalla aivoon, porsaankylki vatsaan, pekoni sivuläskiksi, naudanlihasta tulee lihaksia...
        Vaarallista syödä rasvaisia kaloja: silliä, makrillia...


      • Öööh
        Sissivaihde kirjoitti:

        Öööh,

        Osaan googlata, mutta tiedän paljon asioita muutenkin.

        Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi? Purkkisilli ei ollut minun ehdotukseni.

        Kyllä täällä osa myös ns sporttaa. Tiesitkö, että elektrolyyttitasapainoa voivat sekoittaa muutkin tekijät kuin sporttaaminen?

        Himalaja-suolan hyödyt menee sen myyjälle. Sen syöjät saavat roskasuolaa, mutta höynäytettäviä riittää.

        Googlaa, jos osaat, vaikka Uusi Suomen juttu:
        Professori: Totuus muotisuolasta – kuin ”kadulta poimittu roska”
        Siellä on suoria linkkejä esim Turun Sanomien sivuille ja tutkimustuloksiin.

        Onko mukavaa pyöriä trollaamassa eri nimimerkeillä? Oletko ylipainoinen?
        Millaisia kiksejä saat, jos sulle vastataan?

        Tuo suola täytyy tarkistaa. Olen siirtynyt merisuolasta Himalayjasuolaan ja moneen muuhun terveydellisistä syistä mainostettuihin suoloihin.
        Monet lääkärit pitävät pöytäsuolaa yhtenä valkoisista myrkyistä jota pitäisi vähentää. Siksi aloin etsiä vaihtoehtoja. Liian kalliita monet ovatkin.
        Mutta lääkäri, joka sanoo "mupotisuoloja kadulta poimituksi roskaksi" ei minun luottamustani herätä ylimalkaisella vähättelyllään.
        Minä vain en kykene nielemään enää aspartamilla ja keinotekoisilla aineilla koottua "ravintoa". Myös hiilihydraatti-juomat ovat jääneet.
        Ennen join maustettuja "vesiä", koska ne täyttivät vatsaa.
        Magnesiumia, zinkkiä, kromia, b-vitam... saan paremmilla tavoilla kuin poretabuilla.
        Mutta kiitti tipsistä tarkistaa suolojen vaikutus!


      • Pussikuuri

        Luulin tämän olevan ketju pusseilla laihduttaville. Joten jos viestit poikkeaa aiheesta niin ei mulla ole mielenkiintoa enää kirjoittaa tänne kun palaan nutrilettiin perjantaina.


      • hpv27
        Öööh kirjoitti:

        Tuo suola täytyy tarkistaa. Olen siirtynyt merisuolasta Himalayjasuolaan ja moneen muuhun terveydellisistä syistä mainostettuihin suoloihin.
        Monet lääkärit pitävät pöytäsuolaa yhtenä valkoisista myrkyistä jota pitäisi vähentää. Siksi aloin etsiä vaihtoehtoja. Liian kalliita monet ovatkin.
        Mutta lääkäri, joka sanoo "mupotisuoloja kadulta poimituksi roskaksi" ei minun luottamustani herätä ylimalkaisella vähättelyllään.
        Minä vain en kykene nielemään enää aspartamilla ja keinotekoisilla aineilla koottua "ravintoa". Myös hiilihydraatti-juomat ovat jääneet.
        Ennen join maustettuja "vesiä", koska ne täyttivät vatsaa.
        Magnesiumia, zinkkiä, kromia, b-vitam... saan paremmilla tavoilla kuin poretabuilla.
        Mutta kiitti tipsistä tarkistaa suolojen vaikutus!

        Himalajan vuorisuolassa on mitättömästi muita mineraaleja kuin natriumkloridia. 97% natriumkloridia ja loput 3% lähinnä rautayhdisteitä. On siis epäpuhdasta ruokasuolaa ilman terveysetuja.


      • Öööh
        hpv27 kirjoitti:

        Himalajan vuorisuolassa on mitättömästi muita mineraaleja kuin natriumkloridia. 97% natriumkloridia ja loput 3% lähinnä rautayhdisteitä. On siis epäpuhdasta ruokasuolaa ilman terveysetuja.

        Guru on puhunut mahtipontisesti täydellä vallallaan!
        Olet osoittanut tietosi arvon terveydenhoidossa.
        Hyvä, että nutri-ryhmä tukee toisiaan vetäen köyttä samaan suuntaan.
        Teidän jojoilunne ei ole poissa minulta.
        Ilman selostuksianne en tietäisi, miten kemikaalikoktailit vaikuttavat.
        Kippis ja kulaus!

        Onneksi osaan googlata ja lukea asiantuntikoiden tutkimuksia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe