Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vhh ja paino ei laske?

MinniMinni

Hei,
Osaisko joku auttaa ja sanoa että mikä on vikana kun paino ei laske? Olen syönyt 4vkoa VHH eikä painoa laske. En laske makroja enkä hiilareita enkä muita mut nyrkkisääntönä on että suuhun ei mene mitään missä on yli 5/100 hiilareita (paitsi mantelijauho). Syömiset koostuu lihasta ja kalasta eri muodoissa, munista, kermasta, maan päällä kasvavista kasviksista ja vihanneksista ja pienestä määrästä mustikoita ja hilloja. Salaattiin lorautan oliiviöljyä ja paistan kaiken paistettavan voissa. En enää keksi mihin lisäisin rasvaa. Liikuntaa saan työpaikalla joka on jatkuvaa liikettä ja jalkojen päällä olemista.

Ihmetystä tässä herättää se, että 7 vuotta sitten olin myös vhh:lla ja silloin lähti 15kg 4kk:ssa ja nyt ei mitään. Ja nyt lähtöpaino on suurinpiirtein sama kuin silloin.

Osaisko joku auttaa? En haluaisi antaa periksi koska tiedän että tämä toimii. Mutta jotain teen väärin. Vai onko aineenvaihduntani vaan jotenki eri kuin nuorempana?

15

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mayjuli

      Mielestäni syöt ihanteellisesti! Olen itse aivan samoissa periaatteissa.
      Olen jättänyt kaiken "valkoisen myrkyn" eli sokerin, vehnän...
      Ei tee edes mieli, kun saa ravintonsa luettelemistasi aineista.

      Mutta, mutta, et ole ensimmäinen, joka suree painon putoamisen loppua.
      Olen kuullut, nähnyt, lukenut, miten paino putoaa ensiksi valitsemallamme tavalla, mutta pysähtyy sitten tietyn ajan kuluttua.
      Eräs tuttavani kertoi pudottaneensa mahtavasti Vhh:lla, mutta vuodesta toiseen hän oli kuin tynnyri - lyhyt ja paksu. Samat löysät kaavut peittämässä ihroja.

      Minulta on tosin pudonnut 6:ssa päivässä 1kg ja parisen cm vatsasta ja vyötäröltä. En kuitenkaan odota sen jatkuvan kovin kauaa.
      Olen valinnut parhaat mahdolliset ravintoaineet, enkä aio lisätä eroon pääsemistäni epäterveellisistä ruoka-aineista mitään.

      Sinä liikut työssäsi paljon, mutta voisiko stressi vaikeuttaa?
      Itse harjoitan voimistelua ja kävelyä eri muodossa ja
      uskoisin juuri hapen saannin ja lihasten harjoituksen olevan syynä
      omaan painon ja rasvan vähennykseen.

      Yoga on kävelyjen lisäksi mainio tapa lisätä hengityksen kautta happea polttoaineeksi. Sitähän happea tarvitaan rasvasolujen työskentelyyn.
      Yoga on myös rauhallista keskittymistä kehon tuntemukseen.
      Sitä oppii tuntemaan lihaksia joita ei tiennyt olevan.

      Tämä tuli mieleeni ponnistellessani saman kysymyksen kanssa.

    • ketoosi

      Tarpeetonta hienosäätöä!

      Kun jättää syömisistään ja juomistaan pois KAIKEN hiilarin, ajaa elimistönsä vahvaan ketostilaan niin paino putoaa vuorenvarmasti!
      Seuranta ketosliuskoilla osoittaa ovatko hiilarit todella pois.

      KAIKEN tarkoittaa todella KAIKEN!Selvintä on, että syö vain mainitsemiasi proteiini ja rasva safkoja. Ei tippaakaan mitään maan päälisiä tai alaisia kasvannaisia!
      Ei yhtään hedelmää eikä marjaa! Ei ketsuppia eikä sinappia. Tietenkin kaikki leivitys pois safkoissa joissa sitä on! Ei mitään kompromissia eikä ajattelua "eihän tämä tämänvertainen meinaa mitään"!

      Monivitamiinia ja, suolen toiminnan jatkuvuuden vuoksi jotain hyytelöitymisgranulaattia.
      Päivittäinen seuranta liuskoilla.

      Oma kokemukseni. Vaakanäyttö laski ensimmäisellä viikolla 5kg jostavtosin huomattava osa oli nestettä. Sen jälkeen lasku oli 1,5 - 2kg/viikko.

      Oma muutokseni oli lhavaittavissa lähinnä vyötärössä.
      Vaimolla varavinnon hupeneminen näkyi pakaroissa.

      Siis, selkeä, yksinkertainen ratkaisu ilman mitään hienostelua, laskemista tai muutakaan tulkinnanvaraista!

      • Mayjuli

        Näin puhuu mies, jolle Vhh tiukimmassa tavassaan sopii! Onnittelut!

        Minä halusin päästä eroon perunasta, kekseistä ja jäätelöstä.
        En ole ollut koko elämäni aikana ylipainoinen, mutta ikä muuttaa hormonitasapainoa ja kerää rasvaa vyötärölle.
        Pimeän ajan istumiset ja sisällä kyyhötys vaikuttaa myös kielteisesti.

        Toukokuussa sain pudotettua -5kg ja olen lähes nr.36 vaatteissa.
        Tarkoitukseni oli siirtyä vihanneksiin, hedelmiin, luonnon kasveihin.
        Sen olen tehnyt ja aika tyytyväinen tuloksiin.

        Minä en ole koskaan pyrkinyt ketoosiin tai puhtaaseen proteiiniin, rasvaan.
        Se sopii miehille, mutta haluan syödä kevyemmin. Vitamiinit luonnollisesti.
        Lohta, kanaa, kananmunia, palkokasveja käytän proteiinin saamiseksi.
        Nautin näistä ja viihdyn nykypainossani.

        Sinä olet löytänyt itsellesi sopivaa. Hienoa!


    • niinsevaanon

      Jos korvaa hiilihydraatteja runsaalla rasvankäytöllä, siitä kertyy riittävästi energiaa (kaloreita) eikä paino voi pudota.

      • 800

        Tai rasva korvataan hiilihydraateilla tai jopa väärällä keinotekoisella rasvalla.
        Maksa ei pysty varastoimaan luonnollista rasvaa, mutta hiilihydraatteja noin 2000 kcal:n verran. Systeemi yrittää poistaa hiilihydraatit pois kehosta aivan kuin alkoholin ja syöty rasva jää sinne vyötärölle.. Jos ruokavaliossa on vain nimeksi hiilihydraatteja, niin kehon on pakko täyttää energia tarpeensa tyydyttämiseksi syöty rasva.


      • ketoosi

        Mutta kun se putoaa!
        En sanonut, että pitäisi syödä pelkkää rasvaa. Tosin sekin laihduttaisi mutta ennen kaikkea pelkän rasvan syöminen luultavasti tökkisi vastaan ottoa.

        Itse söin halvemman pään kaloja, broileria, porsaan kyljyksiä, kasleria etuselkää ja fileitä.
        Kananmunia kului tasaisesti.
        Se mikä oli parasta niin huoletta voi syödä milloin tahansa.
        Olin aina vältellyt iltasyömistä ja ketosen aikana lapsemme olivat ihmeissään un joskus ryhdyin illalla klo20:n tienoissa paistamaa paria kyljystä ja kananmunia.

        Kun ketosliuskat värjääntyvät voimakkaasti niin laardia lähtee vuorenvarmasti. Jos eivät värjäänny niin silloin on hiilareita tungettu luukusta sisään josakin muodossa.

        Ilman liuskaseurantaa ei kannata puhua hiilarittoman dieetin tehosta yhtään mitään!


      • hpv27
        800 kirjoitti:

        Tai rasva korvataan hiilihydraateilla tai jopa väärällä keinotekoisella rasvalla.
        Maksa ei pysty varastoimaan luonnollista rasvaa, mutta hiilihydraatteja noin 2000 kcal:n verran. Systeemi yrittää poistaa hiilihydraatit pois kehosta aivan kuin alkoholin ja syöty rasva jää sinne vyötärölle.. Jos ruokavaliossa on vain nimeksi hiilihydraatteja, niin kehon on pakko täyttää energia tarpeensa tyydyttämiseksi syöty rasva.

        Rasva varastoidaan sisäelinrasvaksi tai ihon alaiseen rasvakerrokseen ihan siitä riippumatta onko se syöty vai keho sen tehnyt. Ihminen erityisesesti yritä polttaa hiilihydraattia, päin vastoin kun glukoosia tehdään vaikka sisäelimistä jollei sitä tai proteiinia ole riittävästi ravinnossa. Ihminen sitten menee tajuttomaksi kun verensokeri menee alle 2 mmol/l ja kuolee jollei saa hoitoa hiukan matalammalla verensokerin tasolla.


      • 800
        hpv27 kirjoitti:

        Rasva varastoidaan sisäelinrasvaksi tai ihon alaiseen rasvakerrokseen ihan siitä riippumatta onko se syöty vai keho sen tehnyt. Ihminen erityisesesti yritä polttaa hiilihydraattia, päin vastoin kun glukoosia tehdään vaikka sisäelimistä jollei sitä tai proteiinia ole riittävästi ravinnossa. Ihminen sitten menee tajuttomaksi kun verensokeri menee alle 2 mmol/l ja kuolee jollei saa hoitoa hiukan matalammalla verensokerin tasolla.

        Eikä keho yritä polttaa alkoholia pois ylimääräisenä aineena, eihän?
        Sekä sokeri, että alkoholi ovat keholle haitallisia, siksi systeemi yrittää polttaa ensin sinne kuulumattomat haitalliset aineet.
        Taitaa ihmisen fysiologi olla hieman hakusessa.

        Voisit liittyä Suomi-LCHF facebook ryhmään, jossa on jäsenenä kymmeniä lääkäreitä, vähän niinkuin ojentamaan tiedoillasi heitä.


    • veijo0838763

      Suomessa keskustelu VHH.sta on niin sekaisin, kiitos suomalaiset "asiantuntijat", että ei ihme että on kokeiltu vhh:ta mutta kun ei toimi. Ei tietenkään toimi jos on kuunnellut mainitttuja "asiantuntijoita" THL.llää ja hoitoa.

      • AivanPihalla

        Tuo kommentti auttoi varmasti aloittajaa laihtumaan.


    • sgrgsrg

      En keksi muuta selitystä kuin että ruokamäärät liian suuria energiankulutukseen nähden vaikka oikeaoppisesti ovatkin vähähiilarisia. Kyllä se proteiini ja rasvakin lihottaa kun niitä syö tarpeeksi paljon.

      Toinen laihtumista hidastava tekijä voi olla lihaskunto. Treenatut lihakset kiihdyttävät aineenvahduntaa ja nopeuttavat laihtumista levossakin. Kannattaisi ainakin parina päivänä viikossa treenata lihaksia monipuolisesti. Ei mikään hirveän pitkä tai raskas treeni tarvi olla, kunhan 30min vähintään ja lihaksissa tuntuu jälkeenpäin.

      • ketoosi

        Lihakset ja lepokulutus.

        Kun painoin 90kg oli lepokulutukseni 2230kcal/vrk.
        Tuon jälkeisinä vuosian olen menettänyt lihasta ja nyt, reilusti yli 7-kymppisenä, painoni on 85 -86kg ja lepokulutukseni 1930kcal/vrk.

        Selkeä yhteys on. Olen käynyt noiden välilläkin kehon koostumusanalyysissä. Aina samassa laitteessa ja samaan aikaan, samassa tilanteessa. Muutos on ollut hidas mutta johdonmukainen.


    • KohtuusKaikessa

      Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin paino laskee. Mikä tässä on niin vaikeata?

      • ketoosi

        Ei voi muuta kuin ihailla tuollaista ainutlaatuista neroutta!!!!!!


    • Onpastieteelliistä

      Vain syöminenkö vaikuttaa lihavuuteen?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe