Täällä syytetään Päivi Räsästä siitä, että homoillan jälkeen erosi kirkosta paljon ihmisiä.
Kukaan ei vieläkään ole pystynyt selittämään minulle, että miksi joku eroaisi kirkosta toisen kirkon jäsenen (raamatullisten) mielipiteiden tähden.
Jos jotakuta ei Räsäsen mielipiteet miellyttäneet ja perusteet ovat olemassa niin
eikö olisi pitänyt vaatia Räsäsen eroa kirkosta eikä erota itse?
Pidänkin tätä Räsäsen syyttelyä vain hänen mustamaalaamisenaan joka on jatkunut vielä vuosia homoillan jälkeenkin.
Väärin erottu kirkosta
93
834
Vastaukset
Naulan kantaan 🔨
- sama.tällä.palstalla
Homoliike ja homottajat yrittävät tällä vaientaa heitä vastustavat kannat. Jos puhut totuuden niin ihmiset eroavat kirkosta. Jos homot eivät saa tahtoaan läpi kirkossa niin ihmiset eroavat kirkosta.
sama.tällä.palstalla kirjoitti:
Homoliike ja homottajat yrittävät tällä vaientaa heitä vastustavat kannat. Jos puhut totuuden niin ihmiset eroavat kirkosta. Jos homot eivät saa tahtoaan läpi kirkossa niin ihmiset eroavat kirkosta.
Jepjep, se on sitä homoagendan mediasotaa 😏
Emme voi sille mitään, että tavallinen kirkon jäsen kauhistuu Räsäsen puheista, ja eroaa kirkosta, jossa on heidän nähdäkseen Räsäsen kaltaisia.
Ai jaa. Ja yksi sanoi minun olevan "kuin Jumala". Minun takia en tiedä kenenkään eronneen kirkosta.
- tässä.yksi
torre12 kirjoitti:
Ai jaa. Ja yksi sanoi minun olevan "kuin Jumala". Minun takia en tiedä kenenkään eronneen kirkosta.
Minä eroan heti!
- tässä.yksi
torre12 kirjoitti:
Minä erosin jo 1993.
Sitten liityn takaisin, koska Päivikin kuuluu kirkkoon.
- erkkilälle
torre12 kirjoitti:
Olet sekopää.
Sinä olet munapää, Erkkilä!
- erkkilälle
torre12 kirjoitti:
Tulin isääni ja setääni.
Kuten huonoissa hampaissa ja roikkomunissakin. Oliko ne homojakin?
erkkilälle kirjoitti:
Kuten huonoissa hampaissa ja roikkomunissakin. Oliko ne homojakin?
Oli kyse ihan muusta. Sitä paitsi hammaslääkäri veti pois kaikki hyvät hampaat. Taisi olla sekopää. Mutta sellaista on elämä.
- vaihtoehtoisesti
tässä.yksi kirjoitti:
Sitten liityn takaisin, koska Päivikin kuuluu kirkkoon.
Miksi liityt kirkkoon toisen jäsenen takia?
- erkkilälle
torre12 kirjoitti:
Oli kyse ihan muusta. Sitä paitsi hammaslääkäri veti pois kaikki hyvät hampaat. Taisi olla sekopää. Mutta sellaista on elämä.
Ei sinun ikäisesi enää hampaita tarvitsekaan.
erkkilälle kirjoitti:
Ei sinun ikäisesi enää hampaita tarvitsekaan.
Sinäpä kommentoitkin todella epäasiallisesti ja loukkaavasti. Varmasti sinulla on hyvä selitys tökerölle tavallesi ilmaista itseäsi?
Aivan oikein, totuus on se että jumalien olemassa olosta ei ole yhtään todistetta. Kun tämän sanoo niin kaikki järkevät eroavat kirkosta.
- rumahiselle
Eerikatässämoi kirjoitti:
Sinäpä kommentoitkin todella epäasiallisesti ja loukkaavasti. Varmasti sinulla on hyvä selitys tökerölle tavallesi ilmaista itseäsi?
Sun naamallas en puhuis mitään.
- MuutamaMummo
Eikö ne jo melko tyhjiä olekin?
- lttianraosta.paukkuu
Kirkossa soitetaan urkuja hiirille ,ja rotille, Niillä on sentään musiikkikorvaa.
MuutamaMummo kirjoitti:
Eikö ne jo melko tyhjiä olekin?
Täällä kun on ev.lutin kirkonmenot, niin kirkko on täynnä.
rumahiselle kirjoitti:
Sun naamallas en puhuis mitään.
Oikeastaan en puhu naamallani, vaikka kyllä siihen puheen tuottamiseen niitä naamalihaksia tarvitaankin. :)
- rumahiselle
Eerikatässämoi kirjoitti:
Oikeastaan en puhu naamallani, vaikka kyllä siihen puheen tuottamiseen niitä naamalihaksia tarvitaankin. :)
Et varmaan, puheesi on sellaista, että persiistä sen on tultava....
rumahiselle kirjoitti:
No ehkä sinä puhut sitä kautta, mutta minä en puhu.
Tietysti nyt voisi tarkentaa sitäkin, missä olet kuullut minun puhuvan?- EerikanPierut
rumahiselle kirjoitti:
Kun tulee oikein mojova pieru, pappani sanoi aina, että henget haastelee.
- MuitaKuinJeesustaEnKumar
Päivi on ainoa nainen, jota kumartaisin Kuningattarena.Ja vain jos Jeesus käskisi.Rakastan suuresti Päiviä.Rakastan Päiviä enemmän kuin itseäni tai elämääni.
- MuitaKuinJeesustaEnKumar
usko.vainen kirjoitti:
Ei kai nyt sentään 😂 Vaikka Päivi onkin hyvin suoraselkäinen nainen.
Kyllä nyt sentään. Jos Jeesus käskisi niin kumartaisin Päiviä!
Niin!
Kumarran yksin Jumalaa!
Hymykuoppa mukaan, hymiö, en tiedä mikö nappula tekee hymiön, olen vanhempi herrasmies ! MuitaKuinJeesustaEnKumar kirjoitti:
Kyllä nyt sentään. Jos Jeesus käskisi niin kumartaisin Päiviä!
Niin!
Kumarran yksin Jumalaa!
Hymykuoppa mukaan, hymiö, en tiedä mikö nappula tekee hymiön, olen vanhempi herrasmies !Tuskin käskisi mutta olkaamme kiitollisia Jumalalle sisar Päivistä ‼️
- eijärjenhäivää
Olisi aivan sama jos joku eroaisi ateismista, jos kaikki ateistit eivät olisi homoja.
- irti.otot
Haluan erota Suomesta, koska kaikki eivät ole Suomalaisia !
irti.otot kirjoitti:
Haluan erota Suomesta, koska kaikki eivät ole Suomalaisia !
Voisi erota siksikin kun kaikki s u o m a la i s e t eivät tiedä miten "suomalaiset" kirjoitetaan.
- otot
No, toivottavasti ihmiset tietävät itse miksi eroavat, tai eivät eroa kirkosta.
otot kirjoitti:
No, toivottavasti ihmiset tietävät itse miksi eroavat, tai eivät eroa kirkosta.
Kyllä tietävät. Täälläkin on esitetty monia syitä kirkosta eroamiseen. Ja kirkosta ei moni eroa kevyin perustein, vaan sitä pidetään vakavana paikkana,
- MYOB
"Kukaan ei vieläkään ole pystynyt selittämään minulle, että miksi joku eroaisi kirkosta toisen kirkon jäsenen (raamatullisten) mielipiteiden tähden."
Mitä se sulle kuuluu mistä syystä ihmiset eroavat kirkosta.- ÖRHÖ
Onko aihe sinulla arka vaikka siitä puhutaan lähes päivittäin mediassa ja somessa?
Itse asiassa kirkkoon liittymistä tai kirkosta eroamista ei tarvitse perustella kenellekään. Ihmiset liittyvät ja eroavat siksi, että se on mahdollista.
- MYOB
ÖRHÖ kirjoitti:
Onko aihe sinulla arka vaikka siitä puhutaan lähes päivittäin mediassa ja somessa?
Ei ole. Mitä se kenellekään kuulu kuka eroaa tai liittyy kirkkoon mistäkin syystä.
Pitä huoli omista asioistasi. - rtjryj
MYOB kirjoitti:
Ei ole. Mitä se kenellekään kuulu kuka eroaa tai liittyy kirkkoon mistäkin syystä.
Pitä huoli omista asioistasi.Näyttää kiinnoistavan ainakin sinua kun siinä naamaasi auot.
- MYOB
rtjryj kirjoitti:
Näyttää kiinnoistavan ainakin sinua kun siinä naamaasi auot.
Saahan se sua kiinnostaa, mutta ei se silti sulle kuulu.
MYOB=Mind Your Own Business => Pidä huoli omista asioistasi. - lapsukaiselle
MYOB kirjoitti:
Saahan se sua kiinnostaa, mutta ei se silti sulle kuulu.
MYOB=Mind Your Own Business => Pidä huoli omista asioistasi.Menen muualle kiukuttelemaan, lapsukainen!
- MYOB
lapsukaiselle kirjoitti:
Menen muualle kiukuttelemaan, lapsukainen!
Älä komentele seniili kalkkis!
- MYOB
lapsukaiselle kirjoitti:
"Menen"
Hyvä, mene vaan seniili kalkkis! lapsukaiselle kirjoitti:
Menetkö varmasti?
- evita-ei.kirj
Varmaan paljon oli niitä eroajia, jotka erosivat homovastaisten mielipiteiden takia, mutta kun muistelee paljon oli niitäkin, jotka erosivat homomyönteisten mielipiteiden takia. Nyt ne kaikki on pantu Päivi Räsäsen syyksi ja sillä tehty politiikkaa.
Varmaan silloinkin oli mielipiteet jakautuneet melkolailla tasan niinkuin nytkin, mutta homoliitot halusivat hyödyntää ko. tilannetta.Ei ei evita. Homoillan jälkeen eromäärät hyppäsi uusiin ennätyksiin.
Pistän tähän listan päivittäisistä eromääristä ja voit itse katsoa, milloin tuo homoilta oli.
Pvm.................eromäärä
2010-10-09 100
2010-10-10 116
2010-10-11 136
2010-10-12 372
2010-10-13 2633
2010-10-14 2032
2010-10-15 3473
2010-10-16 4545
2010-10-17 5738
2010-10-18 6773
2010-10-19 3915
2010-10-20 1973
2010-10-21 1345
2010-10-22 1092
2010-10-23 774
2010-10-24 723
2010-10-25 750
2010-10-26 700
jne
Päivi Räsästä haastateltiin homoillasta uudelleen 18.10-2010 ja syntyi uusi päiväkohtainen eroennätys, 6 773.- ajrw65iu
qwertyilija kirjoitti:
Ei ei evita. Homoillan jälkeen eromäärät hyppäsi uusiin ennätyksiin.
Pistän tähän listan päivittäisistä eromääristä ja voit itse katsoa, milloin tuo homoilta oli.
2010-10-09 100
2010-10-10 116
2010-10-11 136
2010-10-12 372
2010-10-13 2633
2010-10-14 2032
2010-10-15 3473
2010-10-16 4545
2010-10-17 5738
2010-10-18 6773
2010-10-19 3915
2010-10-20 1973
2010-10-21 1345
2010-10-22 1092
2010-10-23 774
2010-10-24 723
2010-10-25 750
2010-10-26 700
jne
Päivi Räsästä haastateltiin homoillasta uudelleen 18.10-2010 ja syntyi uusi päiväkohtainen eroennätys, 6 773.Monet uskovat erosivat juurikin liberaalipappien tähden jotka toivat homotuksen kirkkoon. Ja sama jatkuu edelleenkin.
- varsinaiset.kysymykset
qwertyilija kirjoitti:
2010-10-09 100
2010-10-10 116
2010-10-11 136
2010-10-12 372
2010-10-13 2633
2010-10-14 2032
2010-10-15 3473
2010-10-16 4545
2010-10-17 5738
2010-10-18 6773
2010-10-19 3915
2010-10-20 1973
2010-10-21 1345
2010-10-22 1092
2010-10-23 774
2010-10-24 723
2010-10-25 750
2010-10-26 700
jne
Päivi Räsästä haastateltiin homoillasta uudelleen 18.10-2010 ja syntyi uusi päiväkohtainen eroennätys, 6 773.Miksi joku eroaisi kirkosta toisen kirkon jäsenen (raamatullisten) mielipiteiden tähden?
Jos jotakuta ei Räsäsen mielipiteet miellyttäneet ja perusteet ovat olemassa niin
eikö olisi pitänyt vaatia Räsäsen eroa kirkosta eikä erota itse?
Osaatko vastata itse asiaan? qwertyilija kirjoitti:
2010-10-09 100
2010-10-10 116
2010-10-11 136
2010-10-12 372
2010-10-13 2633
2010-10-14 2032
2010-10-15 3473
2010-10-16 4545
2010-10-17 5738
2010-10-18 6773
2010-10-19 3915
2010-10-20 1973
2010-10-21 1345
2010-10-22 1092
2010-10-23 774
2010-10-24 723
2010-10-25 750
2010-10-26 700
jne
Päivi Räsästä haastateltiin homoillasta uudelleen 18.10-2010 ja syntyi uusi päiväkohtainen eroennätys, 6 773.Räsäsen Päivi on tavallaan ollut kirkon tuhooja. Raamattua ja kirkkoa on tavallinen kirkon jäsen pitänyt samana asiaina suunnilleen ja moni jätti kirkon. Päivi sai ihmisten silmät aukeamaan suurella julkisuudellaan.
Toisaalta ne papit (62%), jotka vihikisivät homopareja, tuhoavat toisella tavalla kirkkoa.torre12 kirjoitti:
Räsäsen Päivi on tavallaan ollut kirkon tuhooja. Raamattua ja kirkkoa on tavallinen kirkon jäsen pitänyt samana asiaina suunnilleen ja moni jätti kirkon. Päivi sai ihmisten silmät aukeamaan suurella julkisuudellaan.
Toisaalta ne papit (62%), jotka vihikisivät homopareja, tuhoavat toisella tavalla kirkkoa.Päivi Räsänen siivosi kirkon epäuskoisista. Kirkon vanhoillisia harmitti, kun samalla heidän hallitsemansa kirkko menetti kasapäin helppoa rahaa.
qwertyilija kirjoitti:
Päivi Räsänen siivosi kirkon epäuskoisista. Kirkon vanhoillisia harmitti, kun samalla heidän hallitsemansa kirkko menetti kasapäin helppoa rahaa.
Vaikea sanoa. Ovatko vain epäuskoiset jättäneet kirkon Räsäsen esiintymisen takia? Ovatko kaikki uskovat Räsäsen sanojen takana? Vähän vaikea uskoa.
torre12 kirjoitti:
Vaikea sanoa. Ovatko vain epäuskoiset jättäneet kirkon Räsäsen esiintymisen takia? Ovatko kaikki uskovat Räsäsen sanojen takana? Vähän vaikea uskoa.
Päivihän kannattaa Lähetyshiippakuntaa eli on oppositiossa kirkon suhteen jo valmiiksi.
Tosiasiassa oletan, että moni sai Päivin puheista kaipaamansa tekosyyn erota kirkosta.
Tuo kirkon siivous oli sarkastinen ilmaus sille, että konservatiivit eivät pidä liberaaleja uskovina lainkaan.
Äärikonservatiivinen STI (Suomen Teologinen Instituutti) ilmaisi asian jotenkin näin
"Ne jotka eroaa kirkosta hiiren klikkauksella eroaa virtuaalikirkosta. Heille kirkosta eroaminen on sama kuin jättäisi keskustelupalstan tai Habbo Hotellin."- evita-ei.kirj
qwertyilija kirjoitti:
2010-10-09 100
2010-10-10 116
2010-10-11 136
2010-10-12 372
2010-10-13 2633
2010-10-14 2032
2010-10-15 3473
2010-10-16 4545
2010-10-17 5738
2010-10-18 6773
2010-10-19 3915
2010-10-20 1973
2010-10-21 1345
2010-10-22 1092
2010-10-23 774
2010-10-24 723
2010-10-25 750
2010-10-26 700
jne
Päivi Räsästä haastateltiin homoillasta uudelleen 18.10-2010 ja syntyi uusi päiväkohtainen eroennätys, 6 773.Eihän noissa luvuissa sanota syitä, miksi erosi. Homoillan ja sen jälkeen oli varmaan puolesta ja vastaan olevia, koska mielipiteitä esiintyi puolesta ja vastaan. Eihän Päivi Räsänen ollut ainoa, joka oli homoliittoja vastaan.
evita-ei.kirj kirjoitti:
Eihän noissa luvuissa sanota syitä, miksi erosi. Homoillan ja sen jälkeen oli varmaan puolesta ja vastaan olevia, koska mielipiteitä esiintyi puolesta ja vastaan. Eihän Päivi Räsänen ollut ainoa, joka oli homoliittoja vastaan.
Usko mitä haluat, mutta eroviesteissä luki monessa eron syy kohdalla: Päivi Räsänen.
Nuo ilmoittamani eroamiset tapahtui muuten ateistien ylläpitämän eroakirkosta.fi:n kautta eli olisiko oikeauskoiset eronneet ateistisen serverin kautta. Epäilen.- setan.agendaa
evita-ei.kirj kirjoitti:
Eihän noissa luvuissa sanota syitä, miksi erosi. Homoillan ja sen jälkeen oli varmaan puolesta ja vastaan olevia, koska mielipiteitä esiintyi puolesta ja vastaan. Eihän Päivi Räsänen ollut ainoa, joka oli homoliittoja vastaan.
Palstan homottajat toteuttavat setan antamia ohjeita syyllistää homokriittiset ja näin yrittää vaientaa heidät.
qwertyilija kirjoitti:
Usko mitä haluat, mutta eroviesteissä luki monessa eron syy kohdalla: Päivi Räsänen.
Nuo ilmoittamani eroamiset tapahtui muuten ateistien ylläpitämän eroakirkosta.fi:n kautta eli olisiko oikeauskoiset eronneet ateistisen serverin kautta. Epäilen.Minusta Päivi Räsänen on outo syy erota kirkosta. Eihän yhden ihmisen mielipide merkitse vielä mitään. Ehkä nuo eronneet olisivat eronneet joka tapauksessa jossain vaiheessa. Ehkä he olivat olleetkin kirkon jäsenenä vain tavan vuoksi? Ainakin suurin osa?
- tukattu.ei.tukattu
Eroaminen johtui varmaan ns. pelkästä potutuksesta monen kohdalla, ja ehkä ei ollut kirkollisveron lisäksi paljoakaan sidoksia kirkkoon. Kynnys oli ollut matalalla ennestään.
"Nykynuoriso" on lisäksi tottunut fasemaailmasta nappia painamalla ilmaisemaan mielipiteitä : tykkää"- ei tykkää".. - evita-ei.kirj
qwertyilija kirjoitti:
Nuo ilmoittamani eroamiset tapahtui muuten ateistien ylläpitämän eroakirkosta.fi:n kautta eli olisiko oikeauskoiset eronneet ateistisen serverin kautta. Epäilen.Onhan ei-uskovissa myös homoliittojen vastustajia. Itsekin tunnen useampiakin.
Eihän kaikki ole uskovia, jotka vastustavat homoliittoja. Kuusenjuuret kirjoitti:
Minusta Päivi Räsänen on outo syy erota kirkosta. Eihän yhden ihmisen mielipide merkitse vielä mitään. Ehkä nuo eronneet olisivat eronneet joka tapauksessa jossain vaiheessa. Ehkä he olivat olleetkin kirkon jäsenenä vain tavan vuoksi? Ainakin suurin osa?
Juurikin näin eli oma olettamukseni on, että osa sai hyvän tekosyyn lopettaa kirkollisveron maksamisen pistämällä asian Päivi Räsäsen syyksi. Osa eronneista ei välttämättä itse edes ymmärtänyt, että he käyttivät Päiviä tekosyynä.
Mutta piispa Repo oli ko. illassa hiljaa kuin neste sukassa ja se voitiin tulkita Päivin komppaamiseksi. Ja olihan Päivi (muistini mukaan) kirkkoasioista vastaava ministeri.
Ilman Päivin puheita (parissakin eri yhteydessä) ja sen Nuotta-ohjelman esitystä (jossa homoutta verrattiin ties mihin) voisi hyvinkin olla, että samat eromäärät hieman viipeellä olisi silti toteutuneet. Näin ainakin oletan.qwertyilija kirjoitti:
Juurikin näin eli oma olettamukseni on, että osa sai hyvän tekosyyn lopettaa kirkollisveron maksamisen pistämällä asian Päivi Räsäsen syyksi. Osa eronneista ei välttämättä itse edes ymmärtänyt, että he käyttivät Päiviä tekosyynä.
Mutta piispa Repo oli ko. illassa hiljaa kuin neste sukassa ja se voitiin tulkita Päivin komppaamiseksi. Ja olihan Päivi (muistini mukaan) kirkkoasioista vastaava ministeri.
Ilman Päivin puheita (parissakin eri yhteydessä) ja sen Nuotta-ohjelman esitystä (jossa homoutta verrattiin ties mihin) voisi hyvinkin olla, että samat eromäärät hieman viipeellä olisi silti toteutuneet. Näin ainakin oletan.Tuon olettamukseni puolesta puhuisi sekin, että eronopeus protestanttisissa kirkoissa on aika vakio ihan maailmanlaajuisesti, noin 1,5%-yksikköä/vuosi.
- k.tu
qwertyilija kirjoitti:
Ilman Päivin puheita (parissakin eri yhteydessä) ja sen Nuotta-ohjelman esitystä (jossa homoutta verrattiin ties mihin) voisi hyvinkin olla, että samat eromäärät hieman viipeellä olisi silti toteutuneet. Näin ainakin oletan.Ilman ohjelman liberaalipappeja jotka puhuivat muuta kuin kirkon kantoja asioihin, kirkossa olisi tuhansia ihmisiä enemmän.
k.tu kirjoitti:
Ilman ohjelman liberaalipappeja jotka puhuivat muuta kuin kirkon kantoja asioihin, kirkossa olisi tuhansia ihmisiä enemmän.
Totta, siellä olisi jokunen tuhat konservatiivia/fundamentalistia enemmän, mutta samaan aikaan siellä olisi kymmeniä tuhansia liberaaleja/hällävälistejä vähemmän.
Pääsyy erota kirkosta kun on se, että kirkko koetaan arvoiltaan liian konservatiiviseksi.evita-ei.kirj kirjoitti:
Onhan ei-uskovissa myös homoliittojen vastustajia. Itsekin tunnen useampiakin.
Eihän kaikki ole uskovia, jotka vastustavat homoliittoja.>> Onhan ei-uskovissa myös homoliittojen vastustajia. <<
Totta, mutta heitä on suhteessa paljon vähemmän. Esim. katolisessa Irlannissa tasa-arvoista avioliittolakia ja nyt vapaampaa aborttilakia kannatti noin 2/3 irlantilaisista.- evita-ei.kirj
qwertyilija kirjoitti:
>> Onhan ei-uskovissa myös homoliittojen vastustajia. <<
Totta, mutta heitä on suhteessa paljon vähemmän. Esim. katolisessa Irlannissa tasa-arvoista avioliittolakia ja nyt vapaampaa aborttilakia kannatti noin 2/3 irlantilaisista.Mutta jos kaikki eronneet, niin veroja kiertäneet, kuin ei-uskovat ja homoliittoja vastustavatkin laitetaan Päivi Räsäsen syyksi, niin tuleehan siitä melkonen luku, ja sitten kun ne vielä lasketaan homoliittojen kannattajien hyväksi, niin onhan se aivan kohtuutonta Päivi Räsästä kohtaan.
setan.agendaa kirjoitti:
Palstan homottajat toteuttavat setan antamia ohjeita syyllistää homokriittiset ja näin yrittää vaientaa heidät.
Ei noin. Tässä vain esitetään syitä miksi ja kenen takia kirkosta on paljon erottu. Päivi Räsänen sattui olemaan eräs päätekijöistä.
Ei Päivin "syyksi" ole muuta laitettu. Hän on ollutkin viime aikona hiljaa.evita-ei.kirj kirjoitti:
Onhan ei-uskovissa myös homoliittojen vastustajia. Itsekin tunnen useampiakin.
Eihän kaikki ole uskovia, jotka vastustavat homoliittoja.>> Onhan ei-uskovissa myös homoliittojen vastustajia. <<
Totta, mutta heitä on suhteessa paljon vähemmän. Esim. katolisessa Irlannissa tasa-arvoista avioliittolakia ja nyt vapaampaa aborttilakia kannatti noin 2/3 irlantilaisista.evita-ei.kirj kirjoitti:
Mutta jos kaikki eronneet, niin veroja kiertäneet, kuin ei-uskovat ja homoliittoja vastustavatkin laitetaan Päivi Räsäsen syyksi, niin tuleehan siitä melkonen luku, ja sitten kun ne vielä lasketaan homoliittojen kannattajien hyväksi, niin onhan se aivan kohtuutonta Päivi Räsästä kohtaan.
Usko kuule ihan mitä haluat. Sovitaan vaikkapa niin, että ilman Päivin ulostuloja miljoona seurakuntalaista olisi jättänyt kirkon. En jaksa enempää.
qwertyilija kirjoitti:
Usko kuule ihan mitä haluat. Sovitaan vaikkapa niin, että ilman Päivin ulostuloja miljoona seurakuntalaista olisi jättänyt kirkon. En jaksa enempää.
Valehteleminen onkin rankkaa, ymmärrän, että se uuvuttaa sinua 😂
usko.vainen kirjoitti:
Eipä sinulla ollut taaskaan muuta "antia" kuin naljailu. Alat etoa jo todenteolla. Et erota edes valehtelua todenpuhumisesta.
Tilastot eroista erään puheiden jälkeen ei ole valetta.- mytomaanille
usko.vainen kirjoitti:
Sinähän sen kokemuksesta tiedät. 😂
Kuusenjuuret kirjoitti:
Minusta Päivi Räsänen on outo syy erota kirkosta. Eihän yhden ihmisen mielipide merkitse vielä mitään. Ehkä nuo eronneet olisivat eronneet joka tapauksessa jossain vaiheessa. Ehkä he olivat olleetkin kirkon jäsenenä vain tavan vuoksi? Ainakin suurin osa?
”Ehkä nuo eronneet olisivat eronneet joka tapauksessa jossain vaiheessa…”
Vaikeaa aina sanoa, mikä on se viimeinen oljenkorsi, joka aasin selän taittaa. Kun lähtivät ovat kahta eri linjaa – vapaamieliset ja konservatiivit – niin taitaa olla vain nykyajan tapan ns. ”äänestää jaloillaan”?
- evita-ei.kirj
Varmaan paljon oli niitä eroajia, jotka erosivat homovastaisten mielipiteiden takia, mutta kun muistelee paljon oli niitäkin, jotka erosivat homomyönteisten mielipiteiden takia. Nyt ne kaikki on pantu Päivi Räsäsen syyksi ja sillä tehty politiikkaa.
Varmaan silloinkin oli mielipiteet jakautuneet melkolailla tasan niinkuin nytkin, mutta homoliitot halusivat hyödyntää ko. tilannetta.Onhan tuo kirkon voi ollut kuin pyöröovi. Moni sekoitti Räsäsen mielipiteet kirkon virallisiksi kannanotoiksi, vaikkei Räsänen kirkkoa edustanut. Silloin lähti paljon heitä, jotka suuttuivat homovihamielisyydestä.
Sitten on lähtenyt heitä, joiden mielestä kirkko ei ole riittävän nais- ja homovihamielinen. Nämä tekevät yhteistyötä ateistien kanssa, jotta kirkosta eroisi mahdollisemman paljon jäseniä.
- Pudis55
No minä ainakaan en syytä vaan kiitän ja toivon että Päivi saa taas tilaisuuden mielipiteidensä esittämiseen vastaavin ja paremminkin tuloksin. Hyvä Päivi.
En tiennyt, että on oikea tai väärä tapa erota kirkosta.
- ei.tettis
Tilasin ananasta pizzaani, mutta kokki ei laittanut.. nyyh.. en enee ikinä tilaa pizzaa !!.. :(
Itselläni tuli mieleen se että kuinka vähän ihmiset tietävät Raamatusta ja kirkon opetuksista. Kun sitten joku (tässä tapauksessa Päivi) tuo esille Raamatun sisältöä niin ihmiset kauhistuvat ja eroavat. Kirkkoon kuulutaan vain "tavan vuoksi", ei oteta selvää mihin kuulutaan tai mitä kannatetaan. Sinällään Päivi toimi hyvin herättäjänä ja sai ihmiset ainakin jossain määrin ottamaan selvää siitä mihin kuuluvat.
Päivin lokaaminen ja vaino oli luonnollisesti väärin ja täysin turhaa.Ei kukaan mitään kauhistunut, eikä kiinnostunut yliluonnollisuuksista, vaan osa sai vain hyvän tekosyyn jättää kirkko, jossa Päivi Räsäsen tapaiset homovihaajat on äänessä ja piispa Repo oli hiljaa kuin kusi sukassa eli katsojien mielestä allekirjoitti Päivin puheet.
Kun 2/3 kirkon jäsenistä ei edes usko kirkon opettamaan Jumalaan, niin ei siinä homoillan eroaallossa ollut Jumalalla osaa eikä arpaa.qwertyilija kirjoitti:
Ei kukaan mitään kauhistunut, eikä kiinnostunut yliluonnollisuuksista, vaan osa sai vain hyvän tekosyyn jättää kirkko, jossa Päivi Räsäsen tapaiset homovihaajat on äänessä ja piispa Repo oli hiljaa kuin kusi sukassa eli katsojien mielestä allekirjoitti Päivin puheet.
Kun 2/3 kirkon jäsenistä ei edes usko kirkon opettamaan Jumalaan, niin ei siinä homoillan eroaallossa ollut Jumalalla osaa eikä arpaa.Jos Päivi vihaa homoja niin samalla logiikalla sinä vihaat Päiviä😉
Joo. Raamatussa lukee mitä lukee, mutta Päivi Räsänen toi asiat esiin vain yhdessä valossa. Hän unohti lukea tarkemmin keitä Raamattu torjuu.
Ja sai tukinnoillaan eroaallon.qwertyilija kirjoitti:
Ei kukaan mitään kauhistunut, eikä kiinnostunut yliluonnollisuuksista, vaan osa sai vain hyvän tekosyyn jättää kirkko, jossa Päivi Räsäsen tapaiset homovihaajat on äänessä ja piispa Repo oli hiljaa kuin kusi sukassa eli katsojien mielestä allekirjoitti Päivin puheet.
Kun 2/3 kirkon jäsenistä ei edes usko kirkon opettamaan Jumalaan, niin ei siinä homoillan eroaallossa ollut Jumalalla osaa eikä arpaa.Siinä mielessä tuntuu omituiselta että tarvitsisi jonkin tekosyyn erota jostakin järjestöstä. Revosta olen vähän samaa mieltä, hän hymisteli eikä sanonut oikeen juuta eikä jaata. Sinällään minua ei haittaa että ihmiset havahtuvat ottamaan selkoa mihin oikeastaan kuuluvat ja tekevät päätöksiä sen perusteella.
juhani1965 kirjoitti:
Siinä mielessä tuntuu omituiselta että tarvitsisi jonkin tekosyyn erota jostakin järjestöstä. Revosta olen vähän samaa mieltä, hän hymisteli eikä sanonut oikeen juuta eikä jaata. Sinällään minua ei haittaa että ihmiset havahtuvat ottamaan selkoa mihin oikeastaan kuuluvat ja tekevät päätöksiä sen perusteella.
Samoin, mutta syy tekosyylle/syylle taitaa olla siinä, että ne mummut ja papat tarvitsi esikoiseltaan jonkin hyväksyttävän syyn erota kirkosta ja se (teko)syy oli monelle Päivi Räsänen.
juhani1965 kirjoitti:
Siinä mielessä tuntuu omituiselta että tarvitsisi jonkin tekosyyn erota jostakin järjestöstä. Revosta olen vähän samaa mieltä, hän hymisteli eikä sanonut oikeen juuta eikä jaata. Sinällään minua ei haittaa että ihmiset havahtuvat ottamaan selkoa mihin oikeastaan kuuluvat ja tekevät päätöksiä sen perusteella.
En itse usko Räsäsen puheiden olleen tekosyy eroihin. Jos kokee kirkon sellaiseksi, ettei se tunnu "omalta", niin eroon se voi johtaa.
Räsäsen puheet uskovaisena ja siten kirkkoon liittyvvänä sai monet ajattelemaan, ettei Räsäsen ja kirkon ajatukset kuulu heidän maailmaansa, ja erosivat kirkosta. Näin tämän näen.torre12 kirjoitti:
En itse usko Räsäsen puheiden olleen tekosyy eroihin. Jos kokee kirkon sellaiseksi, ettei se tunnu "omalta", niin eroon se voi johtaa.
Räsäsen puheet uskovaisena ja siten kirkkoon liittyvvänä sai monet ajattelemaan, ettei Räsäsen ja kirkon ajatukset kuulu heidän maailmaansa, ja erosivat kirkosta. Näin tämän näen.Hyvin pitkälti samaa mieltä.
- åölygn
Tokihan Päivi Räsänen on persjuuriaan myöten paha otus, samoin kuin Soini, Jalovaara ja muut hihuloitsijat. Kirkosta eroamiseen on vaikka kuinka paljon muitakin syitä. Kirkon asema esivallan osana on vakava yhteiskunnallinen epäkohta.
”…että miksi joku eroaisi kirkosta toisen kirkon jäsenen (raamatullisten) mielipiteiden tähden.”
Tuota, Räsänen on tietääkseni ev. lut. kirkon jäsen, eikä jonkun toisen kirkon jäsen??
Luterilaisia siis erosi siksi, että erehtyivät pitämään Räsäsen mielipiteitä kirkon virallisena kantana. Kaikki eivät ymmärtäneet, että se oli Räsäsen oma kanta.
”…eikö olisi pitänyt vaatia Räsäsen eroa kirkosta eikä erota itse?”
Silloin kai kaikkien viidesläisten pitäisi erota kirkosta? En ymmärrä tuollaista näkökulmaa. En tosin sitäkään, että erotaan kirkosta vain siksi, että meillä on näitä herätysliikkeitä, joissa osalla on eri kanta kuin kirkon virallinen kanta.Nämä sukupuoliasiat ovat olleet nyt vuosikymmeniä (naispappeuskin on sukupuoleen liittyvä asia) kirkossa perusluterilaisten päänvaivana,
Kuitenkin ihmettelen, ovatko perusluterilaiset selvillä kirkon perusdogmeista, jotka ilmaistaan esimerkiksi uskontunnustuksessa, vaikka rippikoulukin on käyty. Kirkkojen dogmaatikotkaan eivät aina ole olleet yhtä mieltä Isän, Pojan ja Pyhän hengen luonteesta ja suhteesta. Kirkon perusopit eivät näytä kiinnostavan kunnon vääntöön asti. Toisilla on se periaate, että kirkko kuuluu vain "uskossa" oleville, toisten mielestä kirkko ei siitä saastu, vaikka seurakunnat olisivat sekalaisia seurakuntia. Joidenkin mielestä papin pitää olla hyveen perikuva, kun taas toiset uskovat rassukkapapinkin jakamien sakramenttien pyhyyteen.
Moni perusluterilainen tuntee (tai on tuntevinaan) paremmin islamin perusdogmit kuin kristillisen kirkon.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?143799Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283103Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2802955Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71981- 2401677
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61470- 751301
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2041266Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi341089Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41081