Omakotitalon pitäminen ei ole mitään halpaa puuhaa. On kiinteistöveroa, tiemaksua, jätemaksua, vesimaksua, sähkömaksua, vakuutusmaksua ja rahaa kuluu talon huoltoon ja korjauksiin myös. Pitää olla hyväpalkkainen työ että voi pitää talonsa.
Ymmärrän miksei omakotialoa pidä ostaa
25
363
Vastaukset
- Eipitopalvelua
Niinpä. Eikä siihen kannata edellisessä suhteessa velkaantunutta vaivoikseen ottaa.
- Sinkkunainen
Parisuhde on aina vaiva. Siksi pysyn sinkkuna.
- Näion
Samaa mieltä! Saan itse valita kenen kanssa meen minnekin ja mitä kotonani teen. Koskaan en enää sitoudu.
- Maalari-mies
Talon maalaaminen maksaa 10000 euroa.
Taidat olla sukua sille apinalle, joka antoi minulle tarjouksen hankalan puun kaadossa.
Apina mittoi katseellaan puuta, minua, autoa sekä taloa ja keksi että olen harvinaisen typerä.
Hinta olisi sellainen 1500 eur, kun on niiiiiiiiin vaikea puu ja tarvii oikein nosturin ja hieman maitoa kissin tissistä.
Voi se olla tietysti kalliimpikin, mutta jos nyt otan, niin halvalla lähtee.
Sanoin, että saat 90 eur.
Sillä ehdolla tietenkin että puu kaadetaan nyt heti ja katkotaan 33 cm pätkiksi.
Tyyppi sanoi että "******** ?!!".
Johon minä, että sitäpä juuri ja voit poistua.
Puun kaato (eri tyyppi) maksoi sitten 70 euroa ja joka parilla liinalla ja vinssillä kaatoi sen oikeaan suuntaan noin kahden asteen tarkkuudella.
Sain jopa kuitin.PalstaTrolli kirjoitti:
Taidat olla sukua sille apinalle, joka antoi minulle tarjouksen hankalan puun kaadossa.
Apina mittoi katseellaan puuta, minua, autoa sekä taloa ja keksi että olen harvinaisen typerä.
Hinta olisi sellainen 1500 eur, kun on niiiiiiiiin vaikea puu ja tarvii oikein nosturin ja hieman maitoa kissin tissistä.
Voi se olla tietysti kalliimpikin, mutta jos nyt otan, niin halvalla lähtee.
Sanoin, että saat 90 eur.
Sillä ehdolla tietenkin että puu kaadetaan nyt heti ja katkotaan 33 cm pätkiksi.
Tyyppi sanoi että "******** ?!!".
Johon minä, että sitäpä juuri ja voit poistua.
Puun kaato (eri tyyppi) maksoi sitten 70 euroa ja joka parilla liinalla ja vinssillä kaatoi sen oikeaan suuntaan noin kahden asteen tarkkuudella.
Sain jopa kuitin.Taas tuli olo, että PalstaTrolli on ainut kirjoittaja, joka on oikeasti olemassa. Elämänmakuista tekstiä Suomesta 2018!
- jokumies83
"Talon maalaaminen maksaa 10000 euroa. "
Ei muuten maksa, pelkät maalit on alle tonnin tai siis useamman satasen. Ja työn kun tekee itse niin ei takuulla tule tota summaa.
- Ymmärrystä
Ymmärrättekö miksi miesten pitää runkata?
- Ätminki
Ja tää liittyy sinkuuteen miten?
- fbhbfhf
Pitää olla rahaa totta on ja sillä tavalla.
- Lifeislifesi
Ilman taloa ei olisi elämää.
- jdjdhdhd
sillä tavalla eikä tusinataloa kuten ymmärrät. Pitää olla ympäri vuoden työtä sillä tavalla.
Niinpä. Ja sitten on jatkuvasti hommaa...Toisaalta on oma rauha, jos on.
- Normimies38
Pienehkö omakotitalo 120 neliötä 250 tonnia. On se kyllä todella mukavaa asua omassa talossa jossa on oma piha ja saa grillailla ja juoda olutta aina kun haluaa eikä ole naapuria itkemässä ja valittamassa kun musiikki kuuluu liian lujaa.. Kiinteistövero 300 euroa vuosi. muut kulut voi pitää alhaisena myös
- Normimies38
Kuten sähkön 600 euroa vuodessa. Kaveri maksaa kaksiostaan 800 euroa vuodessa sähköstä.
- trollikka
En ole ihan varma onko viisasta hankkia omakotitalo vai ei... mutt mä halusin ihan oman paikan; minne voin vetäytyä rauhassa elämään vaikka ypöyksin. Ihan uudesta pientalosta mun haaveeni tällä hetkellä elää ja palaa. Rakennusluvat on nyt hakusessa, ja varmasti kestää taas aikansa koska kesälomakausi on vasta alkamassa... eikä mikään toimi kesällä; kuten normaalisti toimisi.
Valmistaja lupaa pikkutaloni 10-12 viikon kuluttua siitä; kun rakennuslupa on saatu. Tekevät perustukset tontillani ja elementtinä talo paikalleen, katto päälle ja sisätilojen viimeistely... saan avaimet käteen kun lopputarkastus on tehty! Viimeeksi saan vielä talotehtaalta/asennuksesta ja viimeistelystä loppulaskun maksettavaksi. Samoihin hintoihin vertailussa tuli kuin tilava kaksio kerrostalossa. (ainakin paperilla)
Mulle tulee myös puilla lämmitettävä kakluuni... pienentää sähkölaskua, kun suoraa sähkölämmitystä en huolinut ainoaksi lämmönlähteeksi. Sähkölämmitys on vain varalta.. ettei vesijohdot poksahtele talvella; jos olen poissa vähän pidemmänkin aikaa... vaikka ihan koko sydäntalven.
Toisaalta mulla on sen verran suuri tontti kaupunki alueelta, jonka ostin edullisesti; jos sen myyn kokonaisena tai puolikkaana ja pikkutalon siinä samassa...saan varmasti kaikki sijoittamani rahat takaisin. Aikaa myöten olen varmaan tehnyt kannattavan sijoituksen.
Ja sitä minä ihmettelen; miten tämä omakotitalo asia/hanke ei koskisi sinkkua mitenkään?
Eri asia on joku laholinna tai hometalo, niiden kanssa mullakin olisi hiki pinnassa... miten säilyttää kiinteistön arvo. Ainoa keino joka mieleen juolahti;...
Toivoa rajua ukonilmaa... vakuutuspaperi kädessä ja korkeimmalta taholta hieman apua anoen; anna tuon jumalattomuuden palaa maantasalle salamallasi. Tuskin yläkerta siihen mitenkään reakoisi... korkeitaan kastelisi sieniviljemmän paremmin vielä satoa tuottavaksi laholinnaksi.
Päivänjatkoja... toivottavasti yöstä tulee viileämpi taas, ett pystyy edes nukkumaan.
Nojaa, kai se riippuu vähän talon kunnosta, koosta ja materiaaleistakin, sekä sijainnista mitä maksaa. Ja siitäkin, että miten paljon haluaa ja kykenee tekee itse yms.
Ei se nyt niin kallista ole. Tokihan ihan uutta kun rupee vanhastakin tekee, se hiukan maksaa...mutta itse tekemällä säästä muille maksettavat summat.
Tiilitaloa ei tarvitse maalata, vink vink..esimerkiksi.
Punamultamaali ei oo kallista, landella kovasti maalataan talojakin punamullalla..helppoa ja hengittävää. Joskin joutuu useammin maalaamaan...se kun kuluu pois.
On tää ihan jees asuminen ok-talossa. Ei vaan saa aristella tekemistä omalla kodillaan. Mut etuna on se, ettei ole v- mäisiä naapureita samassa rapussa eikä taloyhtiössä, asunto-osakeyhtiössä.
Voi mölytä reippaammin jne.
☺️- lsäfsfä
Hieno kommentti ladyltä. Tarvitko opastusta asiassa?
- omaollapitää
Jos pitää ostaa talo, eikä osaa/uskalla mitään tehdä itse niin rivitalo. Kerrostalo-osake sitten kun ostat sen lauttasaaresta ja haluut dokaa pe- ja la-iltana.
Vuokra-asuminen on ihan paskaa, surkein vaihtoehto kaikista. Lainanlyhennys tulee halvemmaksi ja kannattavammaksi. Omakotitalon kustannukset jää pienemmäksi kuin vuokrat vuodessa. Omakotitalo sit kehä 3 ulkopuolelta, mikään lähiöhelvetti jossa naapurin tontti alkaa aidasta ei kannata, ellei aidan korkeus ole 2m pihaa ole riittävästi ja kerroksia vähintään 2. - Mies-yksin
Omatalo se pitää olla. Ostin jo vuotta 2000. Saa itse päättää miten on ja aina kyllä hommaa riittää talossa ja puutarhasssa. Itse teen kaikki rempat joten siinä säästää jo paljon rahaa. Olen tehnyt pientä klapi bisnestä tontillani jo kauan aikaa. Ostan puuta halvalla ja teen niistä klapeja jotka myyn. Tuloja saa noin 15 tuhatta vuodessa. Varsinkin nyt kesällä ihmiset ostaa klapeja paljon mökeille ja myäs talvella niitä ostetaan kun ihmiset lämmittää taloja. Minullakin on takka talossa joten lämmityskustannukset on alhaiset muuten.
- 7470
Asumismuoto tarpeen ja tilanteen mukaan.
Asuimme perheenä vuosikausia useiden eri työnantajien työsuhdeasunnoissa.
Vuokrat vastasivat verotusarvoa ja oli helppo muuttaa pois toisen työnantajan asuntoon.
Kun lapset livat 2 ja 4 vuotiset muutimme velkarahalla rakennettuun omakotitaloon joka oli siinä elämän tilaneessa meistä järkevin ratkaisu.
Muutaman vuoden oli anus auki kuin se tuuran putki.
Kun työvoima = lapset lähtivät opiskelemaan niin panimme talon myyntiin, lopetimme työssä käymisen ja aloitimme keskustan kerrostalossa varhaiseläkeläisten itsekkään elämän.
Näin jälkeenkin päin tarkastellen menivät asumisratkaisumme täydellisesti putkeen-
Eikä se ok-asuminen ole yhtä kallista kuin kerrostalossa kun lasketaan asuin neliöt ja aputilat.
Pelkkä autotalli maksaa nykyään minulle 365€/kk. On tosin 19m2. - Totuus-
Yksinäisen miehen on turha ostella mitään asuntoja ja muutenkin ihmiset elää velaksi koska haluavat ostaa kaiken kerralla ja heti. Ottavat kallista lainaa ja tuhlaavat surutta kaikenlaiseen turhaan krääsään rahansa ja pian jo käy ilmi ettei ole varaa maksaa niitä kaikkia edes. Sitten menee talot ja autot myyntiin ja pankki vaatii omansa aina joten talo pitää myydä kymmenien tuhansien tappiolla. Naisille tulee ero kun jännämies petti ja kaikki maksaa kaksinkertaisesti.
- trollikka
Niin, tai tulee tulva ja vie talon mennessään, tai ukkonen vaurioittaa, salama polttaa, tupajumi syö. Syttyy sota ja kuollaan kaikki... jne. Mä nyt kuitenkin hassaan rahani pieneen taloon ja katson kuinka siinä käy, ennen kuin alan suremaan ehkä tulevaa katastrofia.
Yhdessä asiassa ollaan ehkä hieman samalla linjalla... miehet.
"Naisille tulee ero kun jännämies petti ja kaikki maksaa kaksinkertaisesti."
Jospa olen viisastunut jo sen verran ett kierrän kaikki miehet kaukaa... ei tule pettymyksiä, eikä mun tarvitse maksaa päästääkseni miehestä eroon. Omat laskuni uskoakseni pystyn kyllä maksamaan ainakin tämän hankintani.
Mukavaa ja rauhallista alkavaa kesää sullekin... pessinismistisestä mielialastasi huolimatta!
- Ymmärrystä
Minä en ymmärrä miksi joku ostaa talon ja luottaa että myyjä sanoo talon olevan kunnossa vaikka se on homeessa. Ihmiset luottaa liikaa eivätkä tee kuntotarkistusyta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563141Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472901Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242699Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541807- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193961- 44819
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810