Raamatusta !!!! Siiiis >> Missä kerrotaan minkälainen ihminen muuttuu kun hänet kastetaan Pyhässä Hengessä jaTulessa ?? Matt. 3:11
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Mark. 9:49
Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.
Luuk. 3:16
niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Galluppi !! Yx niistä tärkeimmistä Pyhästä !!
16
201
Vastaukset
- Arveluttavaa-eksyttävää
Eikö helluntaissa kasteta paranukseen vaan ainostaan "henkikasteeseen"?
3:11
Minä kastan teidät vedellä parannukseen,
Tapahtuuko helluntalaiskateessa uudestisyntymistä?- vanha.pakahtuu
Paavali kastoi Efeson uskoontulleet uudestaan Herran Jeesuksen nimeen, koska he olivat saaneet ainoastaan Johanneksen kasteen. Sen jälkeen hän laittoi kätensä heidän päälleen ja he täyttyivät Pyhällä Hengellä, puhuen uusilla kielillä. Tällainen on Raamatun esimerkki.
Uudestisyntymä ei tapahdu helluntaikasteessa, koska helluntaipäivänä sen kasteen saaneet olivat jo uudestisyntyneitä. Helluntaikaste saattaa tosin tulla uskoontulon yhteydessä, kuten Korneliukselle kävi vähän myöhemmin. - JeesuksenKasteesta
JEESUS KASTETAAN Matt. 3:13-17
- Jeesukselle kelpasi Johanneksen kaste ja hän sai silloin Pyhän Hengen.
- helluntailaisuudessa vakavia puutteita parannuksen teossa ja Raamatun tuntemisessa - vanha.pakahtuu
JeesuksenKasteesta kirjoitti:
JEESUS KASTETAAN Matt. 3:13-17
- Jeesukselle kelpasi Johanneksen kaste ja hän sai silloin Pyhän Hengen.
- helluntailaisuudessa vakavia puutteita parannuksen teossa ja Raamatun tuntemisessaMutta Paavali kastoi efesolaiset uskovien kasteella. Ja hän kastoi heidät Jeesuksen nimessä. Johanneksen kasteen hän sanoi kuuluneen aikaan ennen Pyhän Hengen vuodatusta.
Aikakaudet voidaan määritellä kolmeen aikakauteen. Ensin oli Isän aikakausi Vanhassa liitossa, sitten oli Pojan aikakausi, kun hän vaikutti maan päällä 3,5 vuotta. Mutta nyt elämme Pyhän Hengen aikakautta. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Johanneksen kaste oli vain välivaihe ja omana aikanaan oikea kaste.
Helluntaipäivän kokemus oli eri asia, kuin Jeesuksen saama Pyhä Henki kasteen yhteydessä. Hän sai Hengen Isältä,mutta helluntaipäivänä Pyhä Henki saatiin Jeesukselta. - rautos
Olet harhassa.
Sama Pyhä Henki vaikutti Jeeuksella kuin helluntaina opetuslapsissa.
Mitään toista helluntaita ei ole ja PH:n ei ole hell.henkikaste kielilläpuhumisineen.
Jännä satukirja tuo raamattu.
- voimaeioppi
Ei kukaan voi ryhtyä tekemään kastetta Pyhässä Hengessä tai kastaa sillä. Missään ei ainakaan ole sellaisia kastetilaisuuksia. Jos joku niin kuvittelee, niin elää omissa harhoissaan. Jeesus kastaa meidät pyhällä Hengellä eikä vesikaste ole mitään siihen verrattuna. Siinä ihmiset kastavat siihen parannukseen ja omaehtoiseen parannuksen tekemiseen. Mikä on aina rämpimistä.
Pyhän Hengen kaste ei ole oppi eikä siitä kinastele kuin se, joka ei ole Hengen johdossa. Pyhä Henki luo meidät uudeksi ihmiseksi, jossa oma lihallinen minä kuolee. Voimme rakastaa, elää, tuntea ja kokea kaikkia aivan uudella tavalla olematta riippuvaisia omasta vajavaisesta persoonallisuudestamme. Siitä tulee se iloa Herrassa, vapautuminen sekä kyky elää. Eikä siihen liity mitään opillisia kinasteluja, että sinun tulee olla sellainen tai tämmöinen sekä tehdä sitä ja tätä. Pyhä Henki ei ole oppi, vaan todellinen voima. Ja jos sitä ei ole, niin silloin ei ole kastetta. Hyvin sanottu !! >> Ei kukaan voi ryhtyä tekemään kastetta Pyhässä Hengessä tai kastaa sillä. Missään ei ainakaan ole sellaisia kastetilaisuuksia. Jos joku niin kuvittelee, niin elää omissa harhoissaan. Jeesus kastaa meidät pyhällä Hengellä eikä vesikaste ole mitään siihen verrattuna.
Room 6 puhuu Pyhä Hengen kasteesta ja miten se muuttaa ihminen !! Sehän on selvä jos on noussut ELÄMÄÄN KRISTUKSESSA. Niin se näkyy ja tuntuu ihmisissä..
- henkilökohtainenusko
Vesikasteen on sanottu olevan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Ja se mahdollistaa sen, että Pyhä Henki voi asua meissä. Eikä Hengen olemassaolosta ihmistä voi kinastella. Se on henkilökohtainen kokemus, eikä kukaan voi mennä toisen sieluun sitä kokemaan eikä tuntemaan. Silloin ihminen on kuin jumalanpalveluksessa koko ajan sekä rukousyhteydessä Herran kanssa. Meidän tulee myös kunnioittaa toisen ihmisen Hengen kokemuksia sekä suhtautua niihin aralla mielellä, vaikka on mahdollista myös että Hengessä eksyy. Mutta siinä ei ole mitään taistelua eikä kilvoittelua, vaan täytyy vain tutkiskella itseään, että onko tämä Jumalasta vai omia lihallisia kuvitelmia ja mielitekoja.
Ja joidenkin mielestä usko ei ole tunteita, että kaikki mitä ihminen tuntee on muka harhaa. Vain oudot höpinät siitä mitä uskon muka pitäisi olla tai jotkut historialliset luennot olisivat oikeaa uskoa ja kaikki se mitä ihminen oikeasti kokee on vain pahasta ja jotain saatanan juonia. Se on Pyhän Hengen pilkkaamista jos Jumalan ei anneta ei nähdä mahdollisuutta toimia ihmisessä.Miksi et sanonut että >> Mutta siinä ei ole mitään taistelua eikä kilvoittelua, vaan täytyy vain tutkiskella itseään, ETTÄ ONKO TÄMÄ ERI HENGESTÄ …..LAITOIT VAIN >>>että onko tämä Jumalasta vai omia lihallisia kuvitelmia ja mielitekoja. MIKSI ? ONKO SUSSA SE HENKI JOKA EI HALUA TULLA TUTKITTU ???
- mikäeijumalasta
Syytä tutkiskella eripuraisuuden henkeä. Se ei ainakaan ole Jumalasta.
- siiis
Henki joka kertoo että uskovat on saatanan ystävä suomessa kun eivät ole vaarallisia hänelle ei voi olla eripuraisuuden henki.
- avartakaasydämenne
Helluntailaisuudessa kaste olisi "hyvän omantunnon pyytämistä" ja "ehtoollinen leivän murtamista".
Meille kristityille näillä on syvempi merkitys.
Vaeltaminen Jumalan puhtaudessa ja pyhyydessä jos omatuntomme on puhdas
2. Kor. 1:12
Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.
Oletko hylännyt lihalliset ja kuolleet teot palvellen elävää Jumalaa (puhdistettu omatunto)
Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Vaivojen kestäminen
1. Piet. 2:19
Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien.
Kaste ei poista syntiä
1. Piet. 3:21
Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,Niin ,, Aivan.. Kirjoitat >> Vesikaste ei poista syntiä !! NO MITEN ON ??? Pyhän Hengen kasten laita ??? Mitä sinne kasteen hautaan uppoaa ?? OLen tullut kastamaan Hengellä ja tulella ??? Ei ole pientä eikä vähän Voima siinä !!! Huomaako joku tän ??
- henkipelastaameidt
Kun meidät kastetaan Pyhällä Hengellä, tulemme Jumalan lapsiksi. Ja onko meissä silloin syntiä? Onko Jumala syntinen kuten itse Raamatussa kysytään. Toinen asia on sitten se, että onko meidät todella kastettu Pyhällä Hengellä, mutta jos on, niin meidän ei tarvitse arpoa synnillisyyttämme eikä kenenkään tulla sanomaan että et ole täyttänyt sitä ja sitä lakia.
Eikä siinä ole vain se synnittömyys, vaan siinä on pelastus. Vain armon Hengen kautta me pelastumme. Emme itsemme kautta, kuten sana taasen sanoo, ettei kukaan kerskaisi, ei alkaisi kehuskelemaan lihallisella hurskaudella, kuten omavanhurskaat eikä tuomitsemaan muita, vaan Hengessä me tunnemme, että pelastuksemme, kaikki mitä meille Hengessä tapahtuu on armoa ja voimme vain kiittää siitä, mutta emme pienimmässäkään määrin ylvästellä tai väittää olemme pyhempiä kuin jotkut muut. Silloin vaellamme lihallisesti. Siitä Paavali syytti kyllä uskovia, siitä että heidän tekonsa eivät olleet hengellisiä vain lihallisia. Ja joskus niissä oli jopa kiihkouskovaisuuden leima, mutta se oli lihallista. Joskus riitaisuutta ja jopa irstautta ja se kaikki johtui uskonnollisuudesta ja erosta Jumalan Hengestä, eikä siitä ettei olisi ymmärretty jotain lain kirjainta oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042