kieltää.
Salaperäinen Agenda Europe haluaa palauttaa ”luonnollisen järjestyksen” – liikkeellä on jo lonkerot ympäri Eurooppaa, sanoo verkostoa tutkinut asiantuntija
https://www.hs.fi/paivanlehti/01062018/art-2000005702405.html?share=ba5fac4126ac904228e210f203e98d56
Homoilu, abortti, ehkäisy ja avioero halutaan
15
300
Vastaukset
- antisubmarine
"Luontoon" ja vastaavaan vetoaminen on vanha ja hyvä keppihevonen kaikenlaisten aatteiden perusteluun. "Luonto" ei kuitenkaan arvota asioita kuten ihminen. "Luonto" toimii tunteettomasti ja ilman arvoja. Arvojen ja moraalin kysyminen on ihmisen tehtävä omista lähtökohdistaan.
Eri aikoina on luonnosta löydetty perusteita milloin millekin aatteelle. Joten, ihmisten arvot ovat muuttuvia, luonto suhteellisen pysyvä ja muuttumaton. En usko noiden kieltoja ajavien haluavan moraalisempaa elämää, enemmän he haluavat estää nautinnot ja ilon muilta. - esempee
Onko Timo Soini verkoston jäsen?
Sama tuli mieleen. Ja jos hesarin juttu ei näy, niin tässä toisaalla..
http://vmlouek.puheenvuoro.uusisuomi.fi/254526-salainen-ultrakonservatiivi-agenda-europe-verkosto-paljastui-yhteyksia-suomeen
- ihminen_osa_luontoa
Jonkin käyttäytymismallin moraalisuutta arvioitaessa "luontoon" tai "luonnollisuuteen/luonnottomuuteen" vetoaminen on lapsellista ja hupsua.
Ensinnäkin: eläinlaji nimeltä Homo sapiens on osa maapallon luontoa. Siksi mikään ihmisen teko ei periaatteessa voi olla "luonnoton" tai "luonnonvastainen". Luonto toimii aina "luonnollisesti".
Toiseksi: jos luonnollisuudella tarkoitetaan ihmisen tekojen rinnastamista esim. luonnonvaraisten eläinten käyttäytymiseen, silloin monet asiat, joista joutuu istumaan pitkäksi ajaksi vankilaan ovat itse asiassa täysin luonnollisia: jälkeläisten tappaminen, toisen yksilön jälkeläisten tappaminen, oman lajin yksilön tappaminen ravinnoksi... Eläinten keskuudessa esiintyy myös homoseksuaalisuutta sekä seksisuhteita yli lajirajojen (esim teeri - metso).
Ihmisen teko voi olla typerä, ajattelematon, vallitsevan lainsäädännön näkökulmasta rikollinen tai vallalla olevan käsityksen mukaan moraaliton, mutta luonnoton se ei voi olla.- antisubmarine
Yksi lisäongelma on luonnon kyvyttömyys kommunikointiin. Se on mykkä. Jos luonnolla onkin jokin kieli, emme sitä ymmärrä. Voimme vain tarkkailla sen toimintaa ja tulkita tapahtumia omaa kieltämme käyttäen. Ja kielemme on aina kulttuuriin ja aikaan sidottua, siis muuttuvainen.
Aikaisemmin kirkko ja myöhemmin maallinen valta määritti sallitun ja kielletyn rajat. Nykyaikana aikuisten ihmisten on ne rajat itse määritettävä. - tiedetäänhänsiitä
antisubmarine kirjoitti:
Yksi lisäongelma on luonnon kyvyttömyys kommunikointiin. Se on mykkä. Jos luonnolla onkin jokin kieli, emme sitä ymmärrä. Voimme vain tarkkailla sen toimintaa ja tulkita tapahtumia omaa kieltämme käyttäen. Ja kielemme on aina kulttuuriin ja aikaan sidottua, siis muuttuvainen.
Aikaisemmin kirkko ja myöhemmin maallinen valta määritti sallitun ja kielletyn rajat. Nykyaikana aikuisten ihmisten on ne rajat itse määritettävä.Eihän luonto ole mykkä. Eläimillä on kielensä, joilla viesivät yli lajirajojenkin. Ja koko ajan tiedetään enemmän eläinten kielistä. Katso vaikka Blue Plante -sarja, jossa oli paljon eläinten kommunikaatiosta.
Tai lue Helena Telkänrannan kirjoja.
- ihmettelenpävaan
Miksei konservatiiveille riitä, että elävät itse rajoitustensa mukaan, miksi pitää vielä rajoittaa muidenkin elämää?
- Naisasialooser11
No mitäs hauskaa siinä olisi? Kyseinen järjestö on oikeassa ja rangaistus pitäisi noista asioista olla elävältä polttaminen.
Huolestuttavaa. Tulee mieleen Handmaid's Talessa vallan kaapannut uskonnollinen fanatismiryhmä.
- eiluonnollista
Homoilun kyllä saakin kieltää, mutta nuo muut kuuluvat perusoikeuksiin
- jjkkll
Uutisissakin voidaan harjoittaa mielipiteenmuokkausta vaikka näennäisesti olisikin puolueettomasti laadittu uutinen. Esim uutisissa abortinvastustajista aina uutiseen liitetyssä kuvassa on vanhoja miehiä.
Tietenkin useimmille tulee mieleen että mitä hemmettiä jokin abortti ylipäätään vanhoja miehiä voi kiinnostaa, heillä ei pitäisi olla asiaan mitään sanansijaa, mutta kyllä niissä vastustajissa oikeasti muitakin on. - Äädämi11111
Hieno bulju, oikealla asialla ovat. Kaikenlainen sairas pervoilu ja kieroutunut ja hillitsemätön seksuaalisuus ja lapsenmurhat pitääkin kieltää.
- Kaisanoasaa
Homoilu on ällöttävää ja rikollista. Abortit pitää kieltää koska naisten ei pidä paneskella jännämiehiä ilman kumia elleivät ole niiden kanssa loppuelämän ajan
- nextt
Alkuperään palataksemme muodostamme sitten pieniä metsästäjä-keräilijä -yhteisöjä, joissa naiset todellakin panevat jännämiehiä kierrossa noin kolmen vuoden välein, joka on se aika minkä äidin huuma vauvaansa kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100