Monet ajavat uudella autolla, koska pitävät sitä huolettomana. Kuitenkin tuttavapiirissä on tapahtunut paljon 0 - 2 -vuotiaiden autojen hajoamisia. Siis tarkoitan sellaisia vikoja, jotka estävät auton käyttämisen.
Yleisin on auton täydellinen mykistyminen. Ilmeisesti tietokone menee jumiin ja sitten auto on täysin mykkä.
Sitten on aiheettomia vikahälytyksiä, joiden takia matkanteko keskeytyy. Hinurilla korjaamolla ja parin päivän päästä auto on resetoitu ja matka jatkuu ainakin jonkun aikaa. Ikävää vain, että vian syytä ei tiedetä ja siksi asialle ei voida mitään.
Ihmeellisintä on kuitenkin vauhtipyörän, vaihdelaatikon, turbon, venttiilikoneiston tai apulaitteen hajoaminen kesken ajon. Varsinkaan Volkswagenin nykymoottorit eivät tunnu kestävän.
Vaikka vika menisi takuuseen, mielestäni ei ole kauhean huoletonta olla sunnuntai-iltana perheen kanssa räntäsateessa Heinolan ja Mikkelin välissä selvittelemässä vakuutusyhtiön käytäntöjä.
Ja jos noita vikoja joutuu itse maksamaan, tuhat euroa on aika pieni yksikkö.
Autot olivat parhaimmillaan 2000-luvun alussa. Nykyään on niin paljon turhaa elektroniikkaa. Toki turva- ja päästövaatimukset vaativat kaikenlaisen ylimääräisen tunkemisen autoon.
Miksi uudet autot ovat niin epäluotettavia?
35
943
Vastaukset
- Kiitos.varoituksesta
Aiheellinen huoli. Enää ei puutu kuin todellisen elämän esimerkki asiasta. Jos sellainen joskus tulee eteen itselleni tai kaveripiirilleni niin harkitsen vakavasti vanha katiskan ostamista.
- Ckfkfkfkfkf
Tuossa oli esimerkkejä,
Itseltäni kerran levisi moottori uudesta Hyundaista. No, se oli Sonata, eli onhan siitä jo aikaa.
Muuten uusilla ajo ollut melko vähävaivaista. Toisaalta niin on vanhoillakin suurimmaksi osaksi. - Älätransuvalehtele
Ei sinulla ole kavereita.
- montööri-make
Juurikin olen töissä korjaamolla, missä näitä uusia romuja korjataan. Ja toden totta; suurin työllistäjä on 0-3 vuotiaat autot. On, jos jonkinmoista vikakoodia ja mekaanista vikaa, joilla auto pihaan tai tielle jää! Eikä tartte olla edes kovin kummonen vika! Korjaamolla käy myös vanhempaa kalustoa mutta niiden viat on jo selvästi mekaanisesta rasituksesta tulleita. Esim. Volvoja, joilla ajettu yli puoli miljoonaa km. ym. sellaisia, joilla nyt joka päivä ihmiset ajaa. Silti pitäisin noita "vanhoja pommeja" luotettavampana kuin uusia nyky ritsoja... Ja huom. EN aja Volvolla vaan saksa-kinnerillä, vaikka sen tuossa nimeltä mainitsin... "Saksanseisojani", sekään ei pelaa juurikaan mutta sillä mennään, kun muuhun ei ole varaa... ja onneksi, voin töissä sen itse kunnostaa, jos ja kun vikaa tulee. Osatkin saan talon hintaan eli halvemmalla kuin tavan tallaaja. Et näin.
- 13578718967
montööri-make kirjoitti:
Juurikin olen töissä korjaamolla, missä näitä uusia romuja korjataan. Ja toden totta; suurin työllistäjä on 0-3 vuotiaat autot. On, jos jonkinmoista vikakoodia ja mekaanista vikaa, joilla auto pihaan tai tielle jää! Eikä tartte olla edes kovin kummonen vika! Korjaamolla käy myös vanhempaa kalustoa mutta niiden viat on jo selvästi mekaanisesta rasituksesta tulleita. Esim. Volvoja, joilla ajettu yli puoli miljoonaa km. ym. sellaisia, joilla nyt joka päivä ihmiset ajaa. Silti pitäisin noita "vanhoja pommeja" luotettavampana kuin uusia nyky ritsoja... Ja huom. EN aja Volvolla vaan saksa-kinnerillä, vaikka sen tuossa nimeltä mainitsin... "Saksanseisojani", sekään ei pelaa juurikaan mutta sillä mennään, kun muuhun ei ole varaa... ja onneksi, voin töissä sen itse kunnostaa, jos ja kun vikaa tulee. Osatkin saan talon hintaan eli halvemmalla kuin tavan tallaaja. Et näin.
Tuosta päätellen olet töissä ns. merkkikorjaamolla, koska tuon ikäluokan autoissa on pääsääntöisesti vielä takuu voimassa eli hinuri tuo auton tietenkin merkkikorjaamolle.
Toisaalta sitten vähänkin iäkkäämmät autot menevät todennäköisemmin korjattavaksi muualle kuin merkkiliikkeeseen. Työpaikkani on yhden ison korjaamoketjun liikkeen vieressä, ja tuonne hinurikyydin saaneet autot näyttävät olevan 5-6 -vuotiaita ja sitä vanhempia.
Uusikin auto voi jättää tielle, mutta tilastojen mukaan keskimäärin vikaherkkyys kuitenkin kasvaa auton ikääntyessä.
- Lähdetietotarkastus
"Tuossa oli esimerkkejä"
Varmin tapa hankkia itselleen ongelmia on uskoa mitään anonyymin netissä kirjoittamaa. Vain todellinen typerys uskoo enää tuollaista.
Suomi on niin maalaisten maa. Netissä on paljon sekopäisempää porukkaa.- Gkgkgkgkgkgkggk
Daiju, tämä on nettikeskustelu. En minä noiden tietojen varaan mummovainaatani ollut panttaamassa.
- huonommatosat
Aidon metallien(teräksien, alumiinin yms,) määrää on vähennetty uusissa autoissa, Yhä useampi osa autoista jotka olivat ennen täysin terästä ovat nykyään muovia myös niissä kalliimmissakin merkeissä esim. BMW, Audi. Esim. Laturissa, ilmastoinnin kompressorissa on myös aiempaa enemmän muovia, jäähdytysjärjestelmän kennossa yms.
Autojen hintaa on kovasti yritetty laskea/pitää kurissa ja tämä tapahtuu huonolaatuisemmilla osilla. Tavoitteena on saada ihmiset vaihtamaan autojansa uusiin autoihin nykyistä useammin. - vanhabensaauto
uusia autoja on vaikeampi korjata kalliit osat !? vanhemmat voi korjata ainakin osittain itse.. eikä tartte otta velkaa auton "ostamiseen " - jos ei varaa ostaa uutta hybridia tai uudempaa autoa käteisellä ..päästöissä täytyis ottaa huomioon se kuinka paljon vuodessa tulee km mittariin ne päästöt vuodessa ? eikä sitä kuinka paljon auto aiheuttaa päästöjä yhdellä mittaksella !? järkeä ?
- autoalanongelmissa
Autoala on ongelmissa , valmistajat ovat sahanneet omaa oksaa yli 10v ainakin ja "hällä väliä" asenne on kasvanut. koko auton suunnittelu ja valmistusketjuun. Näkyy siis autojen suunnittelussa, autojen varusteissa, tekniikan vioissa / todellisessa kuluvuen osien kestossa ym yhä enemmän.
Maahantuojat ja jälleenmyyjät eivät ole mielissään kehityksestä monien asioiden takia. Yksi on että autojen viat kasvavat ja korjauksien vianetsintä ei pysy perässä. - oikeaaTietoaTeille
Minulla on ollut useita uusia autoja ja kovin ovat olleet huolettomia. Jotain pientä mitätöntä olen korjauttanut takuuna ja yksikään harmi ei ole katkaissut matkaa tai estänyt autolla ajoa. Eli viat ovat olleet sellaisia mitä on vanhemmissa ja joita ei korjauteta, koska se maksaa.
- totuus
Johtuu siitä että sinä todennäköisesti olet niitä ihmisiä, jotka vaihtavat autoa 2-8 vuoden välein tai ennen kuin mittariin on kertynyt kilometrejä 190-201tkm.
- JihuuMitäÄlykköjä
Ei kait nyt kukaan aja uudella autolla pidempää?? Ja aloitusta oli uusista autoista!!
- avoviemäri
"Daiju, tämä on nettikeskustelu. En minä noiden tietojen varaan mummovainaatani ollut panttaamassa."
vain harva nettihörhö on kenekään rahojen perässä. Heille riittää vallan hyvin kun joku ostaa heidän sepitetyt tarinansa.
Kaikkea kirjoitettua ilman lähdetietoa kannattaa lähtökohtaisesti pitää valheena. Tällaisilla anonyymeillä palstoilla jokaista täyspäistä kohti on monta sekopäätä. Normaalit ihmiset kirjoittavat palstoilla joissa vaaditaan rekisteröityminen. - AutoVaihtooni
Kirjoitit, että autot olivat parhaimmillaan 2000-luvun alussa. Tarkoitit tällä varmaan saksalaisia autoja???
Japsit ovat edelleen luotettavia ja esim. ranskikset ovat kehittyneet!- FaktanTarkastajaKertoo
Japanilaisten laatu on romahtanut 1990 jälkeen ja Toyota on pahin esimerkki suurien säästöjensä takia. Roustuvatkin nopeasti. Korealaiset parantaa ja menivät Toyotan ohi aikaa sitten.
- Faktantarkastajasumuttaa
Ei kaikki japanilaiset. Yksi Japanilainen merkki nimeltä Mazda on hitaasti parantelemassa autojensa laatuaan ruostesuojauksen osalta:
https://www.youtube.com/watch?v=Q9LlzgSmqQk
https://www.youtube.com/watch?v=QHY9qJkwL74
Joudun ajelemaan ulkomaillakin joten uuden ostan kun entisellä alkaa olla mittarissa n.200 000km, ei ainakaan minulla ole uusissa vikoja ollut juurikaan ennen n.170 000km:ä, tuon jälkeen jotain häikkää on ollut.
- paluu-entiseen-
Autothan on kertakäyttötuotteita. Hallitusta myöten, melkein pakotetaan vaihtamaan yli kymmen vuotias auto uuteen. Ei koskaan mainita sitä, kuka niillä vanhoilla autoilla saisi ajaa. Jos aina paalataan yli kymmenvuotias, niin onko menty jo liian pitkälle uudistuksissa. Kaikki maksut nousevat sitä mukaa, mitä vanhemmalla autolla ajaa.
- fdkskkdkkjdkkl
Minäkin tänään ajelin parivuotiaalla n. 23tuhatta ajetulla autollani ja kuuntelin outoa rapinaa kojetaulun sisältä aina kun kaarsin oikealle tai vasemmalle. Kirosin ja haukuin jo uudet autot muovisine kojetauluineen että eikö ne perkele kestä paria vuotta pidempään rämisemättä, vittu mitä paskoja, kyllä ennen autot oli rautaa eikä muovihimmeleitä, vittu ihankuin hanskalokerosta kuuluisi tuo ihme ääni... uhups... aurinkolasit oli sinne unohtunut rämisemään... tulipa pitkä lista peruttavia puheita... :D
- Bensaa_suonissa
Minullakin ollut yli 10kpl noita autoja ikähaarukassa 0 - 3 vuotta eikä ole ollut kuin yhden kanssa (OPEL Astra) ongelmia (automaattivaihteisto DSG? aívan p***ka), eli ei voi yleistää kaikkiin (ainakin Honda/Volvo/MB ovat hyviä).
- Anonyymi
Myynti se on aina apteekin hälytystilass K paita heti tuote rike tilassa.
Ongelma suunnittelu uusien auton vilkut on suunniteltu niin että Valtatien on sekaisin.
Vilkku ei näy riittävästi sivulle.
Ovat myös TK pakko autoja siitä vaan kurvaa poliisi on ampunut isruukohdan ohi. - Anonyymi
Minun naapurissani on romuttamo. Siellä on mykistävän paljon uusia autoja joissa ei ole ulkopuolisin mitään vikaa. Kysyin kerran niin sanoi että jopa Mersuista ja Volvoista menee moottorit tai vaihdelaatikot eikä niitä enää korjata. Kauheaa haaskausta mielestäni tehdä auto joka on korjauskelvoton tai se maksaa niin paljon että on halvempaa ostaa taas uusi.
- Anonyymi
Totta melkein kaikissa nykyautoissa jakoketju ja jakohihna ongelmia ihan lähipiirissä monen monta hajoamista huollot tehty yms ei vaan kestä onko metalli nykyään heikompaa ja kumi huonompaa
- Anonyymi
bsuoraruiskutus ja erg , hiukkasloukku,kusiloukku.muistiviat. ,katalysaattori,,automaattivaihteet,hybridiakut,,,.näitä mahtaa olla mahdoton pitää vanhempana paljonajettuna..sähköautoissa on taas demanttiaa vanhempana..samanlailla kuin muissakin tietokoneissa..
- Anonyymi
Huonompaan suuntaan ollaan koko ajan menossa.
Kävin remontissa, sillä 15 vuotiaan ilmastointikenno alkoi tihkumaan.
Kun ihmettelin sen laatua, niin töiden vastaanottaja sanoi, että minulla ei
ole mitään hätää. Ilmastointiaineet ovat nykyisin niin haurastuttavia, että
heillä on runsaasti 5 vuotiaita autoja, mihin vaihdetaan kennoja.
Uusissa laatu sen kun "paranee" . - Anonyymi
Autot tungetaan täyteen kaikkea mahdollista ja lähes aina vaikeasti korjattavia pitää puoli autoa purkaa esim öljynhuohottimen vaihto monesti pitää imusarjat yms purkaa ja nämä jäätyy järjestään pakkasilla lämmityslaitteen moottorin vaihto pura koko kojelauta startti moottori pura puoli moottoria jakoketjun vaihto pura öljypohja ja siirrä moottoria yms
- Anonyymi
Avaaja, älä jaksa valehdella noin typeriä keksittyjä juttuja.
- Anonyymi
Onhan uudessa täystakuu ja tuki, saa sijausauton ja vikaantunut haetaan korjaamolle. Ei maksa mitään.
- Anonyymi
Mutta aiheuttaa silti suurta harmia jos sattuu hajoamaan kauas kotoa ja auto täynnä tavaraa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta aiheuttaa silti suurta harmia jos sattuu hajoamaan kauas kotoa ja auto täynnä tavaraa
Toki pieni viivytys tulee, mutta yleensä sijaisauto tuodaan tienpäälle tai porkka viedään tavaroineen autovuokraamoon josta saa auton ilman veloitusta.
Vanhan auton kanssa onkin sitten vaikeampaa kun kaikki on omista vakuutuksista kiinni.
Wattu mitä itkijöitä se selitteijöitä.
- Anonyymi
100 km ajetulla Opelilla lähdettiin hautajaisiin pitemmälle. Mikkelin liikennevaloissa auto sammui, eikä käynnistynyt. Paikalle tuli sattumalta Opelin huoltomies. Jonkun tempun teki moottorin puolella ja matka jatkui. Ei halunnut korvausta tekemästään työstä. Ainakin tämä on esimerkki uuden auton hyytymisestä.
- Anonyymi
Autokeskustelu osoittaa laatutekniikoista tuntemattomat.
Laitteissa on niin sanottu ammeilmiö, jolloin uudessa tuotteessa on toisinaan vikoja.
Nämä korjattuna laite toimii, kunnes tuotteen elinkaaren loppupäässä viat lisääntyvät. Koskee kaikkia laitteita, mutta ei jokaisen omistamaa tuotetta. - Anonyymi
En ole nähnyt mitään laitetta joka tulisi luotettavammaksi vanhetessaan.
- Anonyymi
Ecotec ym suoraruiskut ei ne vaan kestä.. Uusi Bmw no kansi petti. Ei pettänyt 89 luvun möhky.. Opel ym.. liikaa pientä sälää.. Merukin oli, mutta sama.. Päästöt pitää olla ok niin lavetilla noita viedään päivästä toiseen. Vanha massattu japsi tai valurautakoneella tai zetorin koneella joku bmw ilman ohjaustehostinta ilman mitään vakkaria ym. Kestää. Hybridi. Hyvä paistaa nakkeja kun palaa aina jostain joku liitin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961