Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

PUSSIKUURILAISET jatkaa 4.6. (Vko 5.)

Sissivaihde

Tämä on tukiryhmä ateriankorvikkeilla laihduttaville.
Tervetuloa mukaan!

72 ja jaksaa jatkaa.

57

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv27

      Lauantai meni ok pusseilla. Yleensä olen pussien lisäksi syönyt isohkon annoksen kaalisalaattia. Täytyy ruveta tekemään mökillä kasviskeittoa kun on aika epäkäytännöllistä ostaa salaattia yhdeksi päiväksi.

      Laihdutuksen jälkeiseen aikaan ajattelin hommata Kenwoodin monitoimikeittimen mallia CCL401WH. Tuo tekee ruuanlaitosta tosi helppoa ja tulee ehkä syötyä mökillä monipuolisemmin kun nyt siellä tulee syötyä paljon leipää. Tuo myös viipaloi eli salaattiakin tulee varmasti tehtyä enemmän. On myös helppo puhdistaa.

      • Sissivaihde

        Tuleekohan tämäkin toiseen kertaan.

        Oliko sulla nälkä yhden päivän pusseilulla?


    • Hoikemmaksi-18

      12.päivän aamu paino noussut 200g :/ alkaa kyllä ketuttaa, tällä menolla tällä viikolla ei tipu yhtään :(

      Ja juu ylipainon olen laskenut BMI:n mukaan eli saavuttaakseni BMI 25 pitäis pudottaa 19,5kg (tosin toi bmi laskuri ois sitä mieltä et 15,5kg päästä ois normipaino mutta mun mielestä ylin normipaino on pituus -100 ja ihannepaino on pituus -110)

      Ihan turhaan varsin hypin seinille, tää oli vasta kolmas aamu kun paino vaan siksakkaa, vaakallahan pitäs käydä kerta viikossa niin ei tarviis ottaa pykälää pienistä nousuista ;b

      Mitä ihme höpöttäjiä tuolla edellisessä ketjussa kävi? Rasva aivot!?!? Ja syö suolaa, jessus eihän suolan syönti korjaa elektrolyyttejä, ei pitäs tulla höpisemään jos ei ees tiedä mistä puhuu...

      Onneks ei ole nälkä eikä himota mikään mutta vois toi paino nyt laskee niin tulokset tsemppais jatkaa, kun n. 20kg ylipainoa niin ei kuvittelis et tässä vaiheessa näin hidasta. Varsin turha noin normipainon kohdalla ottaa pussikuuria jos nyt jo takkuaa näin vahvasti, innolla odotan et lähestyn normipainoa ja kammolla stressaan sitä että se paino ei liiku mihkään viikkoihin sitten ja joka 100grammasta saa taistella...

      Masentaa, toisaalta nyt on maanantai, mulle ei yleensä tapahdu mitään hyvää maanantaisin. Kun otin puhelimen käteen niin viesti kelalta, ajattelin et vihdoin päätös mutta ei vaan toimen viesti samaan hakemukseen liittyen et liitteitä puuttuu :( ei sitten viime vkolla voineet samaan viestiin laittaa et mitä puuttuu...ehkä tää stressi on kertyny nesteenä muhun niin painokaan ei tipu...

      Mutta EN luovuta, kolme viikkoa on tavoite ja sitten ynnään mitä on tippunu ja päätän jatkosta ;)

      Tsemppiä alkavaan viikkoon ja suomalaisella sisulla käydään taistoon läskiä vastaan :D

      • Sissivaihde

        H-18,
        Kyllä se paino tippuu väkisinkin tällä kalorimäärällä!

        Mulla on ollu paras nousahdus yli kilon, että sen siitä saa, kun pomppii vaakalla :) Toisaalta, jos olisi joku punnituspäivä kerran viikossa ja tuollainen pompsahdus sattuisi juurikin sille aamulle! Kuinkahan paha se silloin olisi?

        Hyvin menee, jos ei ole nälkä eikä himota mitään!


    • hpv27

      Tuo pituus - 100 ei oikein toimi ja siitä on luovuttu. Jos haluaa tietää ylipainonsa tarkkaan niin kannattaa käydä kehonkoostumusmittauksessa. Itsellä kehonkoostumusvaaka antaa luvuksi 26% rasvaa ja kaliiperimittaus (joskin rasvakaliiperini on nyt hukassa) joten tavoitteena on 10 kg pois eikä 27 kg joka tulisi BMI:n avulla. Olen kohtuullisen roteva kun rinnanympärys on 124 cm ja lantionympärys 110 cm.

      Vähänatriuminen suola on aika hyvä elektrolyyttien korjaaja. Sekaan vielä magnesiumtabletti.

    • Sissivaihde

      Hupsista! Mulla on tullut tämä sama aloitus kahteen kertaan. Jotain sekoilin puhelimen kanssa.

      Lääkäri soitti. On se ihan kartalla tämän minun painonpudotuksen kanssa, vaikka ehdin jo epäillä.
      Ei ollut mitään kiirettä verikokeilla, kun arvoissa ei kuukausi sitten ole ollut mitään erikoista.

      Nyt neljän viikon saldo -6 kg. Viime viikolla -600 g. Ei mitenkään tasaista ole.

      Jotenkin välillä tuntuu, että ei tämä edes näy missään. Lähempänä totuutta taitaa kuitenkin olla se, että yli 80-kiloisena olen ohitellut peilit ja vältellyt kameroita. Että sitä en ole halunnut nähdä!
      Pakko ollut jotain isompia vaatteita ostaa ja ainoat kriteerit niillekin, että mahdollisimman halpaa ja kunhan mahtuu päälle.

      • Hoikemmaksi-18

        No onhan toi 1,5kg vkossa noin vaikka ei tasaisesti tippuis. Eihän paino koskaan tipu tasaisesti, välillä enemmän tai vähemmän tai ei ollenkaan...

        Tavallisella dieetillä ekana kuukautena lähti -7kg (siinä tietysti suurin osa nestettä) tokalla vähän yli 2kg ja kolmannella kun loppu kuusta aloitin pussit niin -6kg.

        Pusseilla lähteny -2,4kg, enemmän kun neljän viikon aikana huhtikuussa :D

        Eli näillä mennään, jos viikossa tippuis edes se 1,5kg niin alle kaksi viikkoa niin olisin vihdoin kaksinumeroisessa luvussa :D

        Tsemppiä :)


      • Sissivaihde
        Hoikemmaksi-18 kirjoitti:

        No onhan toi 1,5kg vkossa noin vaikka ei tasaisesti tippuis. Eihän paino koskaan tipu tasaisesti, välillä enemmän tai vähemmän tai ei ollenkaan...

        Tavallisella dieetillä ekana kuukautena lähti -7kg (siinä tietysti suurin osa nestettä) tokalla vähän yli 2kg ja kolmannella kun loppu kuusta aloitin pussit niin -6kg.

        Pusseilla lähteny -2,4kg, enemmän kun neljän viikon aikana huhtikuussa :D

        Eli näillä mennään, jos viikossa tippuis edes se 1,5kg niin alle kaksi viikkoa niin olisin vihdoin kaksinumeroisessa luvussa :D

        Tsemppiä :)

        Ja minä täällä laskeskelen, että noinko tuo painon putoaminen mulla vaan hidastuu viikko viikolta!

        Lopulta kyllästyn laskemiseen ja arvailuun. Yritän vaan olla tyytyväinen, että paino putoaa.

        Välillä harmittelen, että miksi en älynnyt aloittaa pussihommia aikaisemmin. Yritin kyllä, mutta ei onnistunut. Että ilmeisesti piti jotain tahtotilaa vielä odotella. Joten paras olla tyytyväinen, että olen aloittanut ja jaksan jatkaa.

        Ensimmäinen viikko oli niin paha, että täytyy pitää se mielessä, jos alan kuvitella, että voisin välillä kokeilla syömistä ja sitten jatkaa taas pusseilla.

        Tsemppiä!


    • Hoikemmaksi-18

      Varmasti totta tuo kehonkoostumus mutta haluan itse laihduttaa niin että bmi on 20-25. Itsellä paljon lihasta joten olen tietoinen että vaikka ylitän normaali bmi:n se ei todennäköisesti tarkoita että ylittävät 20kg on rasvaa mutta haluan laihtua normaaliin bmi:hin vaikka siinä sitten lähtisi lihastakin. Haluan siis pienentyä kooltani oli se sitten rasvaa, lihasta, nestettä jne.

      Mielestäni Dexalin poretabletit eivät ole sen epäterveellisempiä kuin nämä jauhepussit, varmasti molemmista löytyy aineita jotka ns. ovat epäterveellisiä tms. Mutta niille jauhepussi morkkaajille voin sanoa että nykypäivänä on erittäin hankala syödä yhtään mitään niin ettei saisi jotain elintarvikeväriä,lisä tai säilytysainetta tai pieniä määriä torjunta-aineita hevi osastolta joten kaiketi jokainen saa syödä taikka laihduttaa valitsemallaan keinolla.

      Itseä kyllä ketuttaa kun paino tälläkin dieetillä alkoi junnaamaan, toiveet on korkealla että vaaka huomenna näyttöisi pudotusta :)

      • hpv27

        Ei kummassakaan ole mitään epäterveellistä. Ylipäätänsä lisäaineita pelätään koska niistä ei tiedetä juurikaan. Toki on haitallisia lisäaineita. Esimerkiksi natriumnitriitti. Se kiellettäisiin heti mutta ilman sitä ei voida valmistaa turvallisia lihajalosteita.

        Esimerkiksi aspartaami ei aiheuta aivosyöpää ihmisissä. Väite tulee rottakokeista, joissa rotille syötettiin aspartaamia 50 g päivässä eli ne elivät sillä. Aspartaami on kahden aminohapon metyyliesteri. Proteiinit koostuvat aminohapoista ja ihmiset saavat näitä kahta aminohappoa paljon enemmän muualta kuin aspartaamista. Metyyliryhmä taas purkautuu pois. Sama koskee natriumglutamaattia. Glutamiinihappo on yleinen aminohappo. Sitten ihmiset, jotka pelkäävät natriumglutamaattia käyttävät hiivauutetta tai soijakastiketta joiden maku tulee natriumglutamaatista.


      • Hoikemmaksi-18

        Ja tuohon voi lisätä sen että ylipaino on epäterveellisempää kun pienet määrät jotain mitä lie mitä ruuissa yms. on eli on terveellisempää laihduttaa :D


      • hpv27
        Hoikemmaksi-18 kirjoitti:

        Ja tuohon voi lisätä sen että ylipaino on epäterveellisempää kun pienet määrät jotain mitä lie mitä ruuissa yms. on eli on terveellisempää laihduttaa :D

        Ilman muuta. Söisin kyllä makkaraa vaikka siinä on nitriittiä jos se laihduttaisi. Elintarvikkeiden ja lisäaineiden valvonta on hyvin tarkkaa eikä haitallisia aineita sallita. Nitriitinkin vaikutukset ovat mitättömiä jollei syö makkaraa ja pekonia mahdottomasti.

        Jos suolalle haettaisiin nyt myyntilupaa niin se evättäisiin aivan varmasti. Se on selvästi vaarallisin "lisäaine" ruuassamme. Ilman sitä vaan ei voida tehdä joitakin ruoka-aineita (kypsytetyt makkarat ja juustot, soijakastike, tabasco jne. [noissa suola estää eitoivottujen mikrobien toimintaa]).

        Pahimmat ruuan epäterveellisyydet ovat aika pitkälti luonnon tekosia. Kannattaa googlata vaikka aflatoksiini tai botulinismi.


      • Hoikemmaksi-18

        Oon huomannu et mitä tarkemmin tutkii ”terveellistä” ruokavaliota niin tuntuu et ei oikein mitään voi enää syödä.

        Joten mun kanta asiaan on kaikkea kohtuudella :)


      • hpv27
        Hoikemmaksi-18 kirjoitti:

        Oon huomannu et mitä tarkemmin tutkii ”terveellistä” ruokavaliota niin tuntuu et ei oikein mitään voi enää syödä.

        Joten mun kanta asiaan on kaikkea kohtuudella :)

        Joo. Itse pidän sääntönä että syön 80%:sesti terveellisesti ja loput 20% voi sitten olla sitä epäterveellistä. Kun energiankulutukseni on ehkä 2500 kcal päivä (tällä painolla pitäisi olla enemmän mutta ruumiinlämpöni on matala ja se vähentää energiankulutusta) eli viikossa 17500 niin 3500 kcal voi sitten käyttää mielitekoihin. Nyt tietysti ei kun tiputan painoa.


    • Sissivaihde

      Huomenta!

      72.6. Plussaa 600 g. Sormet onkin ihan näkyvästi turvoksissa. Todennäköisesti myös silmäluomet. Tuli niin kylmä suihkussa, että en tarjennut tuijotella peiliin kovin tarkasti.

      Olen nukkunut huonosti. Heräillyt monta kertaa.
      Mitenköhän se menee, kun asiantuntijat sanoo, että ei saisi olla stressiä ja asioiden pitäisi olla kunnossa, kun aloittaa laihdutuksen?
      Jos noin olisi, mulla olisi jäänyt aloittamatta. Ja se olisi yksi lisästressi enemmän.

      Päiväreissulle lähdössä. Vichypullon otan mukaan ja pussieväitä. Vettä on tarjolla.

      Kiire ehti tulla.

      • Hoikemmaksi-18

        Mulla paino laskenu viimeks perjantaina -600g, nyt neljäs päivä kun paino on siksakannu sen -600g sisällä, ketuttaa...nyt kaks päivää jäljellä tokaa viikkoa niin jos ei tuu muutosta niin pudotus 0 , blegh :(

        Mutta kelalta tuli päätös—> saan rahaa :) huh mikä helpotus, ehkä nyt paino vähän laskee kun en stressaa tota...

        Ihan sama vaikka tällä vkolla ei tippuis niin piruuttani jatkan kolmannen vkon jos sillon ei tapahdu mitään niin sitten vaihdan tai muutan dieettiä...sitähän sanotaan et ihmiset antaa liian helposti periksi kun ei tuu tarpeeks nopeita tuloksia et järkevämpää jatkaa sitkeästi niin kyllä niitä tuloksia tulee :D

        TSEMPPIÄ !!!!


      • Pussikuuri

        Odotan perjantaita,että pääsee aloittaa kuurin taas. Painosta ei mitään hajua. Tunne on että painoa tullut ja se myös näkyy. Eli alusta pitää aloittaa. Ei vaan pysty hallitsee syömistä.


      • Sissivaihde
        Hoikemmaksi-18 kirjoitti:

        Mulla paino laskenu viimeks perjantaina -600g, nyt neljäs päivä kun paino on siksakannu sen -600g sisällä, ketuttaa...nyt kaks päivää jäljellä tokaa viikkoa niin jos ei tuu muutosta niin pudotus 0 , blegh :(

        Mutta kelalta tuli päätös—> saan rahaa :) huh mikä helpotus, ehkä nyt paino vähän laskee kun en stressaa tota...

        Ihan sama vaikka tällä vkolla ei tippuis niin piruuttani jatkan kolmannen vkon jos sillon ei tapahdu mitään niin sitten vaihdan tai muutan dieettiä...sitähän sanotaan et ihmiset antaa liian helposti periksi kun ei tuu tarpeeks nopeita tuloksia et järkevämpää jatkaa sitkeästi niin kyllä niitä tuloksia tulee :D

        TSEMPPIÄ !!!!

        Hoikemmaksi- 18,

        Mikä viikonpäivä sulla alkaa uusi viikko? Yritän pysyä laskuissa mukana, muttei aina onnistu.
        Olen miettinyt, että laittaisin ihan paperille nämä omat lukemat ja tunnelmia.
        Kun äkkiseltään olin katsovinani, että eihän mulla ole paino tippunut kahtena viime viikkona paljon mitään. Jumitusta ja siksakkausta!
        Sitten toisaalta ajattelen, että kunhan suunta on alaspäin niin se on hyvä.

        Ei tässä nyt ihan lopettaakaan voi, kun tilasin niitä Allevoja lisäksi ja Nutrilettejakin on vaikka kuinka paljon jäljellä.

        Jatketaan! Tsemppiä!


      • Sissivaihde
        Pussikuuri kirjoitti:

        Odotan perjantaita,että pääsee aloittaa kuurin taas. Painosta ei mitään hajua. Tunne on että painoa tullut ja se myös näkyy. Eli alusta pitää aloittaa. Ei vaan pysty hallitsee syömistä.

        Pussikuuri,

        Olethan sinä melko erikoinen lomareissulainen, kun odotat, että pääset laihduttelemaan :D

        Sulla jäi kyllä just pahimmoileen kesken se lukemavaihto seiskasta kuutoseen. Ei ehditty nähdä, että kauanko se olisi jaksanut siinä jumitella.

        Jo ylihuomenna on perjantai!


      • Pussikuuri

        Sissivaihde: pahoin pelkään että paino kivunnut takas samaan eli lähelle 80 kiloa. Joten alusta joutuu aloittaa. Hemmetti. Harmittaa jo vaikken tiedä painoo mut maha kasvanut. Toivottavasti mua ei tuomita.


      • Sissivaihde
        Pussikuuri kirjoitti:

        Sissivaihde: pahoin pelkään että paino kivunnut takas samaan eli lähelle 80 kiloa. Joten alusta joutuu aloittaa. Hemmetti. Harmittaa jo vaikken tiedä painoo mut maha kasvanut. Toivottavasti mua ei tuomita.

        Pk,

        Ei kait se paino viikossa niin paljon nouse?
        Onneksi sulla ei ole pussittelun kans karmivia alkuvaikeuksia.

        Tuomita? Onko sulla tällä viikolla se vastaanottoaika? Sielläkö?


      • Pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pk,

        Ei kait se paino viikossa niin paljon nouse?
        Onneksi sulla ei ole pussittelun kans karmivia alkuvaikeuksia.

        Tuomita? Onko sulla tällä viikolla se vastaanottoaika? Sielläkö?

        Mun kroppa kerää itteensä kaikki kalorit. Ja sen tuntee ja näkee. No lähinnä ettei tässä ketjussa tuomittais,koska mä ite olen pettynyt etten pysty hallitsee syömistä. Se ahdistuneisuus saa mut syömään ja siitä seuraa ahdistuneisuutta ja syyllisyys. Mulla on nyt perjantaina aika psykiatrille ja se tekee sit lähetteen syömishäiriöpoliklinikalle. Aion kyllä sanoa rehellisesti ettei normisyöminen onnistu ja mä en tunne kylläisyyttä. Mä voin perjantaina kirjoittaa sit miten se vastaanotto meni. Onneks aika on aamupäivällä niin ei tartte koko päivää oottaa.


      • Hoikemmaksi-18

        Ei täällä kukaan tuomitse, jos sitä ite ois täydellinen niin tuskimpa tarviis laihduttaa kahtakymmentä kiloa 😂

        Mun serkulla on toi et se voi ahmia vaikka miten paljon eikä sille tule kylläisyyden tunnetta ja sen lisäks se syö vaikka ei oo nälkä jne.

        Mun ylipaino on koostumus väärin, liika syömisestä unihäiriöstä (krooninen )
        Mullakin tänä aamuma sellainen olo et helvettiin koko kuuri kun tulokset näin surkeita mutta en sittenkään vielä anna periks 👍


      • Sissivaihde
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pk,

        Ei kait se paino viikossa niin paljon nouse?
        Onneksi sulla ei ole pussittelun kans karmivia alkuvaikeuksia.

        Tuomita? Onko sulla tällä viikolla se vastaanottoaika? Sielläkö?

        Pk,

        Ei tosiaan ole vara tuomita, eikä halujakaan.
        Tuomareita on jo ihan tarpeeksi muutenkin koko tälle tavalle laihduttaa ateriakorvikkeilla!

        Luulin sinun miettivän, että se psykiatri alkaisi arvostella tms.

        Tottakai kerrot kaikki niinkuin on, että näkevät, että ihan aiheellista olisi päästä sinne sh-polille.

        Toivotaan, että käynti menee hyvin!


    • Sissivaihde

      72.2.
      Vaihteeksi alaspäin.
      Kyllä tuntuu, että lujan takana on se kuutosella alkava lukema, huoh.

    • Pienemmäksi

      En ole kymmeneen vuoteen edes lukenut keskustelupalstoja, mutta nyt tuli akuutti vertaistuki tarve. En kehtaa lähipiirilleni edes kertoa, että laihdutan. Hävettää, kun ylipainoa ei paljoa ole. Olenko turhamainen... Haluan kertoa sen nyt jollekin, että siitä tulisi todellisempaa ja onnistuisin. Viimeksi olen painanut raskaana ollessani näin paljon. Painoindeksini on 25 eli ei hälyttävää, mutta vaatteet ei mahdu päälle ja itseäni ottaa päähän.
      Olen kerran onnistunut pussikuurilla ja sellaisen aloitin nytkin. Vaikeaa on, kun lapsille laittaa ruokaa ja itse koittaa olla syömättä. Hämäykseksi hiukan porkkanaa popsin ja pientä leivän palaa. Paha vain, kun se ihana leipä vie helposti mennessään... Noh, joka aamu uusi aloitus 😀 Aloitin vasta tällä viikolla eli kolmas päivä menossa. Henkisesti tuntuu jo kolmelta viikolta.

      • hpv27

        No tuohan on juuri oikea aika reagoida. Pari kiloa lähtee aika nopeasti nutraamalla mutta myös vähentämällä syömistä.


      • Sissivaihde

        Pienemmäksi,

        Tervetuloa!


    • hpv27

      Itsellä meni nutrauspäivä plörinäksi kun verensokeri oli 4 mmol/l aamulla ja oli pakko syödä 3 karjalanpiirakkaa. Ajattelin tilata mökille ateriankorviketta Fitnestukusta. 4 kg 64 € eli halpaa on. Tuossa ei ole vitamiineja eli täytyy sitten ostaa monivitamiinipillereitä ja syödä myös kasviksia.

      • Sissivaihde

        Harmi, kun tulee esteitä, joille ei oikein voi mitään.

        Mulle kyllä sopii nämä valmispussit, kun ei tarvitse erikseen huolehtia vitaamiineista sun muista.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Harmi, kun tulee esteitä, joille ei oikein voi mitään.

        Mulle kyllä sopii nämä valmispussit, kun ei tarvitse erikseen huolehtia vitaamiineista sun muista.

        Veikkaan, että ongelma johtuu aloittamastani masennuslääkkeestä. Stressi nostaa tunnetusti verensokereita. Työnantajallani on ilmeisesti kassakriisi kun tuli hankintakielto joten voi olla että dieettaamiseen tulee syksyllä reilusti aikaa.

        Itsekin ajattelin kaupungissa käyttää annospusseja. Mökillä sitten noita isompia pusseja.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Veikkaan, että ongelma johtuu aloittamastani masennuslääkkeestä. Stressi nostaa tunnetusti verensokereita. Työnantajallani on ilmeisesti kassakriisi kun tuli hankintakielto joten voi olla että dieettaamiseen tulee syksyllä reilusti aikaa.

        Itsekin ajattelin kaupungissa käyttää annospusseja. Mökillä sitten noita isompia pusseja.

        Niistä tosiaan voi tulla kaikenmoista! Toivotaan kuitenkin, että menee sivuvaikutukset ohi ja lääke alkaa vaikuttaa toivotulla tavalla.

        Mulla on nyt (taas) monenmoista stressiä. On alkanut vaikeuttaa yöunia ja tuntuu, että pahenee vaan.
        Tuntuu, että ei päivälläkään ole enää virkeätä hetkeä.

        Mulle on joskus kirjoitettu Ketipinoria nukahtamiseen. Aluksi nukahdin helposti pienimmällä annoksella. Vaikka nukkuikin, silti oli outo olo päivällä. Ja parin viikon jälkeen olisi pitänyt nostaa annosta. Mulla tuli jalkoihin ihan ihme säpsymistä, että alkoi se jalkojen säpsyminenkin haitata nukahtamista.

        Nyt alkaa olla turhan lyhyitä yöunet. Kun puhuin univaikeuksista lääkärille univaikeuksista, tarjosi Ketipinoria. En sitä halunnut, joten näppärästi sitten ohitti koko asian. Arveli varmaan, että alkaa Ketipinorit kelvata, kun tarpeeksi väsyttää eikä uni tule.

        Olen kova stressaamaan ilman hyvää syytäkin. Nyt on juttuja, joihin en voi vaikuttaa. Stressi on tosi kova. Auttaisi, jos jo kukaan niistä alkaisi selvitä.

        Voimia!


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Niistä tosiaan voi tulla kaikenmoista! Toivotaan kuitenkin, että menee sivuvaikutukset ohi ja lääke alkaa vaikuttaa toivotulla tavalla.

        Mulla on nyt (taas) monenmoista stressiä. On alkanut vaikeuttaa yöunia ja tuntuu, että pahenee vaan.
        Tuntuu, että ei päivälläkään ole enää virkeätä hetkeä.

        Mulle on joskus kirjoitettu Ketipinoria nukahtamiseen. Aluksi nukahdin helposti pienimmällä annoksella. Vaikka nukkuikin, silti oli outo olo päivällä. Ja parin viikon jälkeen olisi pitänyt nostaa annosta. Mulla tuli jalkoihin ihan ihme säpsymistä, että alkoi se jalkojen säpsyminenkin haitata nukahtamista.

        Nyt alkaa olla turhan lyhyitä yöunet. Kun puhuin univaikeuksista lääkärille univaikeuksista, tarjosi Ketipinoria. En sitä halunnut, joten näppärästi sitten ohitti koko asian. Arveli varmaan, että alkaa Ketipinorit kelvata, kun tarpeeksi väsyttää eikä uni tule.

        Olen kova stressaamaan ilman hyvää syytäkin. Nyt on juttuja, joihin en voi vaikuttaa. Stressi on tosi kova. Auttaisi, jos jo kukaan niistä alkaisi selvitä.

        Voimia!

        No tuo verensokerin lasku on aika miellyttävä sivuvaikutus. Täytyy vaan säätää insuliini kohdalleen. Olo on aika hyvä eli tuohon tuo kyllä auttaa. Muut sivuvaikutukset ovat ikävämpiä.

        Ketipinor on aika outo valinta nukahtamisongelmiin. Itse käytän melatoniinia ja triptyyliä tuohon tai oikeastaan unen laadun parantamiseen.

        Itsellä sama juttu, stressiä tulee vähän kaikesta. Syytäkin kyllä on.


      • pussikuuri
        hpv27 kirjoitti:

        No tuo verensokerin lasku on aika miellyttävä sivuvaikutus. Täytyy vaan säätää insuliini kohdalleen. Olo on aika hyvä eli tuohon tuo kyllä auttaa. Muut sivuvaikutukset ovat ikävämpiä.

        Ketipinor on aika outo valinta nukahtamisongelmiin. Itse käytän melatoniinia ja triptyyliä tuohon tai oikeastaan unen laadun parantamiseen.

        Itsellä sama juttu, stressiä tulee vähän kaikesta. Syytäkin kyllä on.

        Mulla on ollut ketipinor ja peratsin unettomuuteen 10 vuotta.Tenoxit ja imovanet ei tehonneet kuin lyhyen aikaa. Vaikka ketipinor on psykoosi-ja skitsofrenialääke niin niitä mulla ei ole koskaan ollut. Mulla on ahdistuneisuushäiriö joten ketipinor siinä suhteessa "rauhoittaa". Tuntuu että käy koko päivän ylikieroksilla.


    • Hoikemmaksi-18

      Heip

      Siis jos se olin minä niin uusi viikko alkaa perjantaina, kun mä en koskaan noudata normeja et esim. ois aloittanu maanantaina.

      Jos huom aamuna ei tipu lisää niin tän vkon saldo on alle kilon, -0,8kg ellei siis huom tipu taas -100g niinku tänään ja eilen, huokaus...

      Mulle on jo sönkötetty sitä säästöliekkiä mut tän vkon alussa kerralla tippu -600g ja nyt tippuu taas tosin hitaasti niin voiko olla jollain säästöliekillä???

      Huomen alkaa taas uus viikko voi vitsi et ois kivaa jos lähtis enempi kun kilo, turhauttaa kum ei edes syö ja silti laihtuu näin hitaasti lupaavan alun jälkeen. Jospa mun kroppa tulee jälkijunassa ja ens vkolla käynnistyis laihtuminen :)

      TSEMPPIÄ !!!

      • hpv27

        Säästöliekki on olemassa mutta se on vain luokkaa 10%. Ihmisen energiankulutus on luokkaa 2 kg rasvakudosta viikossa joten mahdottomuuksia ei kannata toivoa. Täysnutraus on luokkaa 1.5 kg rasvakudosta viikossa.. Ihmisen paino myös heittelee paljonkin nesteestä johtuen.


      • Sissivaihde

        Juu, Hoikemmaksi -18, sulta kyselin :)

        Mulla sattui vahingossa maanantaille tämä yritys. Olin jo aamukahvilla ja aloittamassa pulla-leipä-pupellusta, kun välähti järjenvalo päässä ja kaivoin Nutrilett-pussin kaapista.
        Luultavasti myös sää vaikutti asiaan. Oli tulossa taas lämmin päivä.

        Luultavasti nuo hellekelit muutenkin auttoi alkuun tässä touhussa.

        Tsemppiä ja innostavia lukemia sinun huomiselle punnitukselle!


      • Hoikemmaksi-18

        JIHUUU nyt se laski, ke ja to molempina 100g mut tänään -600g eli noin pari viikkoa koko tulos -3,2 😁 tästä on hyvä jatkaa, meinasin jo lyödä hanskat naulaan mutta vielä olin kuiteski et jos viikonlopun ja ei mitään niin sitten luovutan niin ihan kun vaaka ois kuullu ja antoi mulle armoa 😂

        Eli parisen viikkoa vielä niin tällä tahdilla pääsen siihen kaksinumeroiseen 😃👍

        Tsemppiä kaikille ja oikein hyvää viikonloppua, itsellä huomenna lippu Fast&Furious live tapahtumaan ✌️😁
        Lippu ostettu jo joku kuukaus sitten mut aika hyvä palkinto et maaliskuusta painoa lähteny melkein 16kg 😊


    • Pienemmäksi

      Ajattelin käydä vaa'alla vain joka toinen viikko tai kerran viikossa. Näkyy paremmin, jos ja kun paino tippuu. Ei vaikuta sitten niin paljon mikä aika kuukaudesta on menossa (onko turvotusta vai ei). Eikä pienet mahdolliset repsahduksetkaan näy, kun tsekkaa painon harvoin :) Olen tyytyväinen, jos paino tippuisi 0,5 kiloa viikossa.
      Pussikeiton vetäisee nopeasti... Jää aikaa näin ruokkiksella kirjoitella ja näin en käytä aikaani muun ruuan miettimiseen/hankkimiseen :)

    • Sissivaihde

      71.6.
      Ihan mukava, että välillä lukema pienenee.

      Kävin aamulla asioilla ja oli tarkoitus ostaa vaikka kirsikkatomaattia ja jäävuorisalaattia, mutta en enää jaksanut jatkaa ruokakauppaan.

      Ihan hirveästi haluttaisi pureksia jotain! Punnitsin maapähkinöitä. Minun keittiövaaka näytti, että kymmenen pähkinää painaisi 5 grammaa. En kyllä oikein uskonut tuota! Enpä uskaltanut syödä.

      Pakko varmaan lähteä kauppaan.

    • pussikuuri

      Nyt on reissusta kotiuduttu. En käynyt kertaakaan vaa´alla. Huominen pelottaa ainakin painon suhteen. Veikkaan että on luultavasti lähellä 80 kiloa. Ois pitänyt vaan ottaa pirtelöt matkaan. Muuten oli kyllä rentouttavat viisi päivää, vaikka syömiset oli mitä oli. Sanoin kaverille että nyt nutraan kunnes paino sen 65 kiloa. Laihduttaminen ei vaan onnistu muuten kuin pusseilla.

      Kävin ostaa kaksi pakettia pirtelöitä lisää. Pääsee alkuun.

      Sissivaihde ihan hyvin sulla menee. Tällä hetkellä olen todella pettynyt itseeni ,mutta jos mulla tippuis taas ekalla viikolla hyvin. Mä toivon että psykiatri pysyy asiassa eikä ala puhumaan asian vierestä,koska sitten se ei tiedä asiasta mitään. En noudattanut hänen ohjeitaan eli hankkinut naispuolisia kavereita. Se kun oli psykiatrin ehdotus tähän syömishäiriön hoitoon.

    • Hoikemmaksi-18

      Mitenköhän mun kommentti hyppäs tonne väliin?! 🤔 vai sekoilinko itse, paljon mahdollista 😂

      • pussikuuri

        Paino tänään 76 kiloa. Eli onneksi olin edes vähän väärässä. Kolmeksi viikoksi on pirtelöitä.

        Se psykiatri oli edelleen kummallinen. Ensinnäkin mä jouduin välillä arvuuttelemaan mitä se sanoo ja toiseksi se kysyi minulta mitä siihen lähetteeseen laitetaan. Mä mietin että mitä hittoa eikö tää psykiatri osaa tehdä lähetettä. Nyt mä jännitän kaksi kuukautta tuleeko kutsua sh-polille. Ja kolmanneksi sain diagnoosin psykoosipiirteisestä persoonallisuudesta,koska mulla on pakkoajatuksia ruuasta,kaloreista ja syömisestä. Näin helposti saa diagnooseja kun menee tonne psykiatrian puolelle. Eli mua vähän rangaistiin siitä että puhuu ongelmistaa suoraan ja rehellisesti. Eli kaikki laihduttamiseen liittyvä tekee ihmisestä psyykkisesti sairaan.

        Hoikemmaksi-18 : onneksi olkoon. Pienin askelin eteenpäin. Kiitos tsempistä.

        Mä koitan toipua tosta psykiatrin käynnistä. Oli sen verran "ammattitaitoinen". Jännityksellä odotan mitä se kirjoittaa omakantaan tästä käynnistä.


      • Sissivaihde

        Löytyi se sieltäkin :)

        Sisukkuus palkittu ja ilmeisen hyvin nousi motivaatio!

        Onneksi olkoon tuosta kokonaisurakastakin. Todella hyvin on mennyt!

        Itsellä paino sahaa ja jumii.
        71.6. Yritän vaan koko ajan jankata päähäni, että riittää, kun suunta on alaspäin pitemmällä jaksolla.

        Olen positiivisesti yllättynyt, että alkuvaikeuksien jälkeen tämä ei olekaan ollut niin vaikeata kuin kuvittelin.
        Tietysti on hankalatkin hetket, mutta kaikissa asioissa on.

        Tässä on nyt mennyt reilu kuukausi ilman pullaa, suklaata ja karkkia. En muista, milloin olisi mennyt edes paria päivää. Ei ole edes haluttanut. Tämähän on ihan outoa.
        Aika selvää on, että noilla olen itseni lihottanut. Muuten olen syönyt kohtalaisen terveellisesti.

        Vitsit, kun pääsisikin tällä eroon herkuista, olisi suuremmat mahdollisuudet uskoa, että paino ei nouse pusseilun lopettamisen jälkeen.

        Painonnousu ja korkojen kera dieetin jälkeen, on aika yleinen tuomio näistä ateriakorvikedieeteistä.

        Kysyisinpä vielä, että miten teillä muilla suolen toiminta?

        Mulla toimii ihan normaalisti. Joka aamu. Että on nuissa pusseissa tosiaan kuitujakin.

        Tsemppiä ja hauskaa viikonloppua!


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Paino tänään 76 kiloa. Eli onneksi olin edes vähän väärässä. Kolmeksi viikoksi on pirtelöitä.

        Se psykiatri oli edelleen kummallinen. Ensinnäkin mä jouduin välillä arvuuttelemaan mitä se sanoo ja toiseksi se kysyi minulta mitä siihen lähetteeseen laitetaan. Mä mietin että mitä hittoa eikö tää psykiatri osaa tehdä lähetettä. Nyt mä jännitän kaksi kuukautta tuleeko kutsua sh-polille. Ja kolmanneksi sain diagnoosin psykoosipiirteisestä persoonallisuudesta,koska mulla on pakkoajatuksia ruuasta,kaloreista ja syömisestä. Näin helposti saa diagnooseja kun menee tonne psykiatrian puolelle. Eli mua vähän rangaistiin siitä että puhuu ongelmistaa suoraan ja rehellisesti. Eli kaikki laihduttamiseen liittyvä tekee ihmisestä psyykkisesti sairaan.

        Hoikemmaksi-18 : onneksi olkoon. Pienin askelin eteenpäin. Kiitos tsempistä.

        Mä koitan toipua tosta psykiatrin käynnistä. Oli sen verran "ammattitaitoinen". Jännityksellä odotan mitä se kirjoittaa omakantaan tästä käynnistä.

        Oltiin taas Pussikuurin kans samaan aikaan!

        Tuossa vastailin Hoikemmaksi-18:lle.

        Pussikuuri:

        Tervetuloa takaisin. Luulen, että tuon, minkä sulla paino lyhyessä ajassa nousi, myös äkkiä lähtee pois.

        Ei tuo psykoosipiirteinen hirveän pahalta kuulosta. Ei sentään kirjoitellut, että psykoottinen. Ja toivottavasti nuo on niitä taikasanoja, joilla pääsee sh-polille. Että pääsisit sinne ja saisit myös mahdolliset jatkot sitä kautta.
        Luulisi, että siellä sitten on enemmän asiantuntemusta.

        Omakannan merkintöjä lukiessa tuntuu välillä, että onko tuo teksti minusta! (Siis jo ihan yleislääketieteen puolellakin.) Ja sitten menee hermot. Seuraava vaihe on rauhoittua ja unohtaa koko juttu.

        Tsempit!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Oltiin taas Pussikuurin kans samaan aikaan!

        Tuossa vastailin Hoikemmaksi-18:lle.

        Pussikuuri:

        Tervetuloa takaisin. Luulen, että tuon, minkä sulla paino lyhyessä ajassa nousi, myös äkkiä lähtee pois.

        Ei tuo psykoosipiirteinen hirveän pahalta kuulosta. Ei sentään kirjoitellut, että psykoottinen. Ja toivottavasti nuo on niitä taikasanoja, joilla pääsee sh-polille. Että pääsisit sinne ja saisit myös mahdolliset jatkot sitä kautta.
        Luulisi, että siellä sitten on enemmän asiantuntemusta.

        Omakannan merkintöjä lukiessa tuntuu välillä, että onko tuo teksti minusta! (Siis jo ihan yleislääketieteen puolellakin.) Ja sitten menee hermot. Seuraava vaihe on rauhoittua ja unohtaa koko juttu.

        Tsempit!

        sissivaihde : Kiitos. Kyllä mä tätä päivää odotinkin, vaikka reissussa oli mukavaan. Nyt keskityn tähän projektiin kunnolla. Nähtävästi mä olen nestettä täysi,koska maha on sen verran iso ja painoa vähemmän kuin ounastelin. Voi olla että mun on parempi olla pusseilla, kunnes paino on ainakin sen 65 kiloa tai vähän alle.

        Toi psykoosipiirteinen persoonallisuus pitää oiressa sisällä aika paljon sitä, että todellisuuden taju on pettänyt. Toivottavasti tolla diagnoosilla pääsee sinne sh-polille. Vähän sama kun sain diagnooseja kun hain eläkettä. Liioitellaan pikkasen niin asiat menee eteenpäin. Eiköhän useilla ole asioita joita miettii jatkuvasti. Eihän liikuntaa harrastavia diagnosoida tällä samalla diagnoosilla vain koska joku tykkää käydä kuntosalilla tai lenkillä. Ja tekee tätä vuodesta toiseen.

        Mä ymmärsin tämä psykiatrin puheista, että saatan ekaksi saada ajan arviointiin ja sitten vasta vastaanottoajan poliklinikalle. Tuolla arvioinnissa tulee taas selittää nämä samat asiat joita on kohta viimeisen vuoden kertonut. Pahinta ois että siellä arvioinnissa sanottaisiin, ettei ole tarvetta jatkaa ja ettei mua mikään syömiseen liittyvät asiat paina . Että olen tehnyt tästä liian ison ongelman.

        No täytyy keskittyy nyt vain tähän nutraamiseen.


    • Hoikemmaksi-18

      Mulla ei oikein ole mielipidettä tuohon sh juttuun kun jos aletaan setvimään mun suhdetta syömiseen jne. niin hyvinkin saisin lähetteen jonnekin tai ainakin katsottais et pitäis käydä jollain nuppitohtorilla 😬

      En missään nimessä siis tuomitse asiaa, itse en vaan halua et kukaan puuttuu mun tekemisiin ja tyyliin laihduttaa. Tää yli sadan kilon paino on tulosta hirveästä stressistä joka oli koko viime vuoden ja masennuksesta et mistään ei tuu mitään ja päälle krooninen unihäiriö niin siinäpä sitä sitten paino karkas käsistä...

      Yleisesti oon keikkunu siinä vähän normipainon yläpuolella, laihduttaminen ei oo oikein onnistunu mutta sain tuomion sille et syön liian vähän 🙄 mulla on anorektinen suhde ruokaan kun oon normikunnossa eli syön vähän ja fyysisesti raskas työ niin huono yhdistelmä mutta toisaalta osa painosta on todellakin lihasta.

      Nyt keskityn laihduttamiseen en niinkään kuntoiluun, ajattelin et lihasmassa vois myös pienentyä ja kun saavutan sopivan painon niin alan treenaa kiinteytystä, nyt vaan käyn kävelyillä ja jonkun verran lihaskuntoa eli vatsoja, punnertamista yms. Oma koko häiritsee kun lihaksikkaassa raamissa on läskiä niin tuntee itsensä sotanorsuksi 😑

      Ostin taas kaupasta niitä valmis nutrilett smoothie juomia, ne on kätsyjä kun on kiire. Sitten oon säveltäny noita jauhepussi juomia eli en laitakkaan paljoa vettä vaan lisään esim. Manteli suklaa juomaa tai alpron go on ”rahkaa” pari lusikallista jne. Vähän vaihtelua...

      Ja suoli on toiminut, välillä aamuisin lisään juomaan Linum plussaa lisäämään luistoa 😂

      Ajattelin ehkä yrittää neljännen vkon täysnutrausta, eilen oli eka kerran mieliteko syödä mutta se unohtu kun pelasin pleikkaa 😁 hyvä keino unohtaa mieliteot kun keskittyy täysillä muuhun tekemiseen👍

      Ei muuta kun hyvät yöt ja tsemppiä laihdutukseen ja muihin koetuksiin 👌

    • pussikuuri

      Paino tänään 74,5 kg eli eilisestä nesteitä lähtenyt 1,5 kiloa. Vielä ei uskalla iloita, mutta hyvä alku kuitenkin. Nyt on motivaatio korkealla. Kunhan se paino ei jumitu taas siihen 70 kiloon. Se ois ties mones kerta. Mutta päivä kerrallaan.

      Tsemppiä myös multa.

      • pussikuuri

        Paino tänään 73,5 kg.


      • Öh-köh

        Söit mahtavasti, etkä lihonnut.
        Ruoka ei ole vihollisesi!


    • Sissivaihde

      Hei!

      Pussikuuri, sulla taas hyvin tippuu! Varmasti pari kiloa tulee kaikille heti, kun vaan syö vatsan täyteen :)

      Hpv27, minun mielestä tuo Ketipinor on nykyään oikein trendilääke.
      Pieninä annoksina unta parantamaan. Vähän isompina annoksina masennukseen ja ahdistukseen. Alunperin kai tarkoitettu psykoosilääkkeeksi.
      Jonkinlainen ihmiskoe menossa sen kanssa. Minun mielestä pelottava lääke.
      Mutta hyvä, että sinun lääkkeellä on positiivisia sivuvaikutuksia.

      On minulla ihan syystäkin stressiä. Ja stressaan etukäteen ja silloin, kun asia on päällä ja vielä jälkikäteen! Niin onhan se raskasta.

      Paino jumahtanut samaan lukemaan. Kuudes päivä ja vaaka näyttää edelleen 71.6.

      Viikonloppu on ollut tosi vauhdikas. En ole tännekään ehtinyt.

      Eilen tuli lenkkeiltyä kaupoilla. Illalla vielä kaverin koiran kanssa metsässä.
      Yöllä oli lihaskramppeja. Nyt mulla olisi ollut sitä Dexalia, mutta en tajunnut, että tuo olisi varmaankin ollut sellainen tilanne, että sitä olisi kannattanut kokeilla.

      Aamulla sitten selkä ja jalka ihan itkettävän kipeänä. Pakko kuitenkin ollut kipulääkkeitten voimin olla tänäänkin liikkeessä. Ja illallakin pitäisi vielä olla menossa.

      Tämä on nyt sellainen vaihe, että ei ole paljoa vaihtovaatteita. Tuntuu, että joka päivä on joku vaate pesua vailla. Eipä silti harmita : )

      Tsemppiä kaikille jauhejengiläisille :D

      • pussikuuri

        sissivaihde : No kuudessa päivässä tuli " vain " kolme kiloa lisää. Mutta en haluisi koko loppuelämääni olla jojolaihduttaja. Koitan saada painon niin lähelle 65 kiloa ennen kuin saan sen kutsun sh-polille. Pää tuntuu räjähtävän kun ruuan ajatteleminen ahdistaa ja toivois vaan pian saavuttavan sen 65 kiloa. Edelleen ajatukset siinä 54 kilossa. Jotenkin niin pettynyt itteensä,kun ajattelee että painoin kolme vuotta sitten 20 kiloa vähemmän kuin nyt.

        Mä haluisin olla edes päivän ilman näitä ajatuksia. Yö on ainoaa aikaa kun pääsee irti näistä ajatuksista. Viimenen ajatus ennen kuin nukahtaa on, että paljon paino on aamulla. Tämä alkaa jo heti aamupunnituksen jälkeen ja kestää sit iltaan asti. Tätä rataa mun päivät menee. Se että näkee kavereita ei poista näitä mun ajatuksia.

        Jotenkin raskasta elää päivä kerrallaan systeemillä kun taistelee sen kanssa ettei sortuis syömään tähän ahdistukseen. Nälkä ei ole vaivannut, mutta haluis turruttaa mässyllä tämän olotilan.

        Mä olin niin turhautunut siellä psykiatrin vastaanotolla, kun saa joka ikinen kerta sanoa samat asiat ja ei saa mitään apua,joka helpottais oloa.

        Kiitos tsempistä.


      • hpv27

        Joo, taidan syödä tuota masennuslääkettä ainakin pari vuotta. En ehkä tiedosta stressiä tarpeeksi hyvin ja stressi huonontaa verensokeriarvoja selvästi. Insuliiniannos on nyt alle puolet entisestä. Korkea verensokeri myös valvotuttaa. Minulla stressi ei onneksi lisää syömistä mutta kylläkin alkoholinmn käyttöä.

        Jäi shakeri kotiin joten lauantaina en pussitellut. Toisaalta ruokana meni tölkki hernekeittoa eli 500 kcal. Sunnuntaiaamuna oli verensokeri jälleen turhan matala eli 4.4 mmol/l.


    • Hoikemmaksi-18

      Ketipinor ei mulla tehny muuta kun nosti illalla sykkeen korkeelle parin vkon käytön jälkeen, muhun on kokeiltu vaikka mitä kun on unihäiriö. Sen vaan sanon et jos tarjotaan venlafaksiinia niin älkää ottako ihan myrkkyä ja lihottaa ihan hulluna 😬

      Mulla on jo useita päiviä menny ilman mitään huippauksia, eilen kävin 1,5h:n metsämaasto lenkillä 😁 ja olo pysy hyvänä..,

      Yritän jatkossa et kävisin vaakalla joka kolmas päivä ja jos sitten pääsis siihen et kerran viikossa 🙄

      • hpv27

        Itsellä toimii unettomuuteen hyvin pitkävaikutteinen melatoniini ja triptyyli. Eivät ainakaan minulla lihota.


    • pussikuuri

      Paino tänään 73 kiloa.

    • Sissivaihde

      Laitoin tuonne uuden aloituksen.

      Viikon saldo -600 g. Kyllä minusta nyt näyttää, että tähti olisi hidastunut. Tuntuu, että ei ollut kummoinen pudotus aikaisemmallakaan viikolla. En jaksanut lukuja katsoa.

      Tämänkin päivän ollut menossa, mutta olo vähän hyytynyt ja kipulääkkeitäkin pitänyt ottaa.

      Väsyttää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe