Eikä lestadiolaisuus ole alunperinkään ollut Jellivaarasta riippuvainen. Lestadiolaisuus on syntynyt luterilaisen kirkon sisäiseksi herätysliikkeeksi, ja sellaisena pysyy. Vapaakirkkoidealla on vain johtajien valtaan liittyvä merkitys. Kristinuskon vastainen häpeällinen valtakoneisto Jellivaarassa. Hyvin pitkälle kopio paavista Roomassa.
Esikoiset ry ei ole Jellivaarasta riippuvainen
95
5591
Vastaukset
- samavitsaus
Kirkkiksiä aina olleet sitä saattojoukkoa kuten VL joille myös kompastuskivi oli vanhimmat
- älä_petä_ittees
On syntiä Jumalanpilkkaa hyväksyä ketään ihmistä tai yhteisöä vanhimmakseen. Ainoa vapaakirkko- sekoilija lestadiolaisten joukossa on Joonas Purnun vaatimuksiin alistunut ryhmä.
Purnu vaati että Jellivaarasta tehdään keskusjohtopaikka, eli paavinistuin lestadiolaiselle liikkeelle. Hävetkää saastaiset ihmisoppeinennen, että kehtaattekin Jeesuksen hylätä ja valita Hengellisesti ylpeiden narsistien johdatukseen alistumisen. Kristuksen seurakunta ei tunne esikoislestadiolaisten valtarakennelmaa lainkaan. Siellä eivät ihmiset herroina hallitse ja seurakunta on se joka kutsuu tai erottaa sellaiset saarnaajat jotka alkavat paisua herroiksi komentelemaan ja uhkailemaan Jeesuksen lampaita.- 777555
Kirkon piispa pelastaa sinut.
- lacaleta
777555 kirjoitti:
Kirkon piispa pelastaa sinut.
Ei pelasta. Yhtä vähän lapinmies. Ei (minkäänmaalainen esikoislestadiolainen, esikoinen, mormooni tai helluntalainen) lähetysmies, paikkakunnansaarnaaja, lukkari, parkkipaikanvalvojien- tai emäntäryhmän kokooonkutsuja. Niitä on ihan turha kuolata tai heidän hikeään haistella, taivaaseenpääsemisen toivossa.
- älä_petä_ittees
***) Matt. 23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
Uskomattoman syvälle antoivat Gunnar Persäterin ja Odd Minden kusettaa itsensä. Täydellistä hengellistä pimeyttä. Erityisesti nuoret kusetettiin, kun eivät tunne Kristinuskoa riittävästi.- 557788
Oma isäsi on varmaan tosi surullinen siitä kuinka käytät Raamattua.
- 557788
Jos jollakin itsellä on esiintynyt ihmispalvontaa, niin kuin esikoiset ry:ssä. on varmaa vaikea kuvitella että muut ei olisi siinä heikkoja. Oman kokemuksensa ihmispalvontaa esikoiset tuovat julki.
- 3566775432
557788 kirjoitti:
Jos jollakin itsellä on esiintynyt ihmispalvontaa, niin kuin esikoiset ry:ssä. on varmaa vaikea kuvitella että muut ei olisi siinä heikkoja. Oman kokemuksensa ihmispalvontaa esikoiset tuovat julki.
Nimenomaan eriseuraan lähteneet ihmisiä palvovat
- Yhteys_on_purettu
Jellivaarassa asuvan paavin hyväksyminen, ei ole missään tapauksessa lestadiolaista perinnettä, sellaisia valheita ei täällä saa kenenkään levittää.
Esikoislestadiolaiset ry on julkisesti luopunut lestadiolaisesta perinteestä, erottuaan sakraaliyhteyden purkamisen yhteydessä luterilaisesta kirkosta- 777555
Tollo esikoisten ry:inen vastaus.
- PysyppäAsiassa
777555 kirjoitti:
Tollo esikoisten ry:inen vastaus.
Totta joka sana joka tapauksessa. Täällä ei valehtelemalla pärjää alkuunkaan. Täällä on tieto ja Kristuksessa vapaiksi ostetut.
- 557788
Raamattu on syrjäytetty esikoiset ry:ssä , Suomi24 tilalla.
- 8833992
Aamen, totta joka sana. Totuus ei muutu vaikka lahkolaiset savisilmät taustalla harhaopin pimeydestä ulvovatkin.
- Jaheti
KITARAT ESIIN!!!
- Vitunpelle
HARPUT ESIIN!!!
- Isaksonilaisuusjyrää
Ja Esikoislestadiolaiset ry jatkaa valitsemallaan valheen tiellä. Uusimman Rauhan Siteen takakannessa lukee "ev.lut.kirkon herätysliike". Mitä valetta!!! Esllest ry ei ole enään pitkään aikaan ollut kirkon herätysliike, ei sen jälkeen kun alkoi sekoilla sakramenttien kanssa. Lähettivät lehden minullekin, näytenumerona, koska olin peruuttanut tilauksen. Ja perun edelleen. Jos sanoisivat reilusti olevansa vapaakirkko, kuten ovat. En voi ymmärtää, ketä yrittävät sumuttaa ja miksi. Pelkäävätkö lopullista jäsenpakoa, kun totuus paljastuu?
- OletVäsynyt
Huomenta, ”Isaksson”, milloin sulla alkaa kesäloma, olet nyt sen tarpeessa, hyvää kesää!
- tsuppari
Rauhansiteestä en enää tiedä, mutta nettisivuillaankin he mainostavat olevansa kirkon sisällä toimiva herätysliike.
No, muunnettua totuuttahan he tuntuvat muutenkin julistavan, ettei tuo kovin yllätä.
Ovat muuttuneet ilmeisesti "kitarat esiin" tunnuslauseen mukaisiksi, nuo esikoislestadiolaiset, ainakin suuriäänisin osa heistä.
Mutta varmaan sielläkin vielä löytyy elävää uskoa, vaikka se on muutamien saarnojen ja tämän palstan "kitarat esiin" kirjoituksista päätellen on muodostunut katoavaksi luonnonvaraksi. - kitaraseura
tsuppari kirjoitti:
Rauhansiteestä en enää tiedä, mutta nettisivuillaankin he mainostavat olevansa kirkon sisällä toimiva herätysliike.
No, muunnettua totuuttahan he tuntuvat muutenkin julistavan, ettei tuo kovin yllätä.
Ovat muuttuneet ilmeisesti "kitarat esiin" tunnuslauseen mukaisiksi, nuo esikoislestadiolaiset, ainakin suuriäänisin osa heistä.
Mutta varmaan sielläkin vielä löytyy elävää uskoa, vaikka se on muutamien saarnojen ja tämän palstan "kitarat esiin" kirjoituksista päätellen on muodostunut katoavaksi luonnonvaraksi.Tehkää te vaan se kitaran kanssa niitä toksowan kummit lähetyksiä
Mikä muu siellä soi ku KITARA ???? - rämpytetäänreiänkohdalta
kitaraseura kirjoitti:
Tehkää te vaan se kitaran kanssa niitä toksowan kummit lähetyksiä
Mikä muu siellä soi ku KITARA ????Tulihan se kitarakin sieltä. Siinä sitä onkin sitten synnillinen kapistus.
- Lasiiri
kitaraseura kirjoitti:
Tehkää te vaan se kitaran kanssa niitä toksowan kummit lähetyksiä
Mikä muu siellä soi ku KITARA ????Ylistyslaulut Jumalalle ja Jeesukselle ! - ja aivan Raamatun sanan mukaista toimintaa
- Tiiäksää
Onko ne saarnat esikoiset ry:llä Kr33/38 mukaisia? Kun se on kerran ykkös kirjana.
- Valitettavssti
Ikävä kyllä, esikoislestadiolaisten itseymmärrys ja siitä seuraava toiminta eri muodoissaan, on todellakin tosiasioiden vastainen.
Yksi syy tähän, "kirkon piirissä toimivana herätysliikkeenä" esiintymiseen, johtuu herätysliikkeen omaisuuden ryöstöön vapaakirkon omaiseedeksi, ilman yhdistyslain mukaista jäsenäänestystä.
Laittomasti vapaakirkoksi muuttunut liike kieltäytyi lisäksi neuvottelemasta kiinteän yhteisen omaisuuden jakamisesta herätysliikeperinnettä jatkavan yhdistyksen kanssa.
Laittomuus ja valhe valittiin Esikoislestadiolaiset ry:n toimintatavaksi. Aika näyttää mitä siitä seuraa myöhemmin.
Nyt jo liike on sisään päin kääntynyt, muista kristityistä eristäytynyt, itseihailua avoimesti harjoittava liike. Todellista tilaa ei liikkeen johto suostu näkemään, eikä toimintatapojaan korjaamaan.- tervetuloa
Palata voi isän kotiin aina
- ÄlkääKostako
”Sillä näin he vainosivat profeettoja, jotka teidän edellänne kulkivat”!
- Harmajapää
Kannattaako täällä tapella? Separatisteilla on ihana kesä tulossa kun heidän hengellinen hallituksensa tulee saarnamatkalle Suomenmaalle.
Vaikka olen surullinen kaikesta tapahtuneesta, olen iloinen että omalta osalta ahdistuksen aika on ohi. Ei tarvitse pelätä etu- ja jälkikäteen lapinlähetystä kun se ei kosketa enää minua. Minua koskettaa vanhojen vanhimpien opetus ja rakkauden henki, jos Jumala suo niin haluaisin sellaisessa uskossa kuolla.
Rukoilen kaikkien vilpittömien sielujen puolesta olivatpa kummalla puolella tahansa, kyllä Jumala omansa kotiin vie.
Itse osallistun vanhaan tapaan ehtoolliskirkkoon ja seuroihin Joutjärvellä, perinne on minulle tosi vanha, lapsuudesta alkaen. Tästä mahdollisuudesta tunnen kiitollisuutta, eikä se ole keltään pois eikä ketään vastaan.- 556532
Eipä se tosin kiinnosta valtion tossun alla oleva kirkko, uskonto pitäisi olla uskonto (ei ole merkitystä )äänestää papin vaalissa / muussa kun jos valtio kuitenkin määrää.
- 986486
Polkkatukka ja korvikset heilahtaa mukana ilman katumuksen häivääkään
Syntiä voi tehdä ilman synnintuntoa
Tuudittautua siihen että jumala on rakkaus niin on mutta se myös vanhurskas joka ei anna häpeään tulla - Lasiiri
986486 kirjoitti:
Polkkatukka ja korvikset heilahtaa mukana ilman katumuksen häivääkään
Syntiä voi tehdä ilman synnintuntoa
Tuudittautua siihen että jumala on rakkaus niin on mutta se myös vanhurskas joka ei anna häpeään tullaKuinka joku inhimillinen ihminen - syntinen muitten syntisten joukossa - voi tehdä arvioita toisen katumuksen tilasta ? Sydämeen näkee yksin taivaan Herra. Voi siellä nutturoitten ja ulkoisen koruttomuuden allakin riehua sen seitsemän perkelettä.
- FariseusPettääItseään
Sehän on ihan kristityn oma asia millä tavalla hän hiuksiaan pitää, tai pitääkö korvakoruja tai ei.
Omavanhurskaus perkele on kehittänyt näistäkin yhden lajin uskonnon, tavan kokea itsensä muita peremmmaksi. Kunpa nuo raukat heräisivät tuosta unestaan näkemään todellisen tilansa Jumalan edessä. - KerrommeKristuksesta
Harmajapää kirjoitti 7.6.2018 21:46
"Kannattaako täällä tapella? Separatisteilla on ihana kesä tulossa kun heidän hengellinen hallituksensa tulee saarnamatkalle Suomenmaalle.
Vaikka olen surullinen kaikesta tapahtuneesta, olen iloinen että omalta osalta ahdistuksen aika on ohi. Ei tarvitse pelätä etu- ja jälkikäteen lapinlähetystä kun se ei kosketa enää minua. ..."
Ei se ole veli harmajapää tappelemista, jos omanvanhurskauden suossa rypöville kertoo Jeesus-tiestä, joka vie taivaaseen. On mielestäni väärin vaieta silloin, kun on saanut JUmalan armosta kohdata Jeesuksen henkilökohtaisena vapahtajanaan ja syntiensä täydellisenä sovittajana.
Totta turiset sikäli, että omaan vanhurskauteensa tyytyväiset henkilöt ovat sellainen ryhmä, joka ei usko tarvitsevansa parannusta. Aina joukossa on kuitenkin heitä, joilla on kysymys siitä, onko tämä minun itse ansaitsemani vanhurskaus sittenkään varmasti riittävä Pyhän Jumalan edessä.
Heille me Jeesukseen uskovat kerromme tiestä joka on Jeesus Kristus. Tiestä joka kammoksuu omalla vanhurskaudella leuhkimista ja toisten kristittyjen tuomitsemista itse ansaitun vanhurskauden mittarilla.
Kristuksessa ovat KAIKKI häneen uskovat vanhusrskaita pyhiä ja puhtaita USKON KAUTTA, ilman vihaisen Jumalan lepyttämiseksi kehiteltyjä kevatjuhlaliikkeitä ja ihmisoppeja.- Harmajapää
KerrommeKristuksesta: lle. Totta puhut, kertoa pitää, mutta ei tapella. Täällä kun pakkaa helposti menemään sellaiseksi.
Ei kaikki ole omanvanhurskauden suossa tuolla isolla puolellakaan, mutta eivät kyllä voi myöskään hyvin siellä.
Nähtäväksi jää mitä sille puolelle on tulossa, mihin suuntaan laumaa viedään. Tuleeko lievennystä vai jyrkennystä. On nyt stressin paikka, mitä tulikaan tehtyä. Selittelyä se kyllä kovasti vaatii.
- Jelli
Esikoislestadiolaisuus on kirkon sisäinen herätysliike ja sinä myös pysyy, on se ihmeellistä kun joillekin entisille jäsenille se oppi on kelvannut vuosikymmeniä ja sitten ei yhtäkkiä voida yhtään sitä sietää. Sitten jotkut vaativat kirkosta eroa ja väittävät vapaakirkoksi, jos itse pidät kirkkoa edelleen oikeana, niin eikö päinvastoin silloin sinun pitäisi haluta, että kaikki ihmiset sinne kuuluisivat. Jos itsellä on kaikki hyvin, miksi vainota muita.
- teuta011
" jelli "
-
Niin ne jotka kuuluu kirkkoon voi ajatella noin ei muut.
- Miksi_valehtelet
Esikoislestadiolaiset ry liike ei kuulu kirkkoon. Tuollaista valehtelua, miksi?
- teuta011
"miksi "
-
Liike ei voi ei kuulu kirkkoon , vaan yksilöt ( henkilöt")
tai sitten ei.
- UskoEioleSamaKuinUskonto
Mistä tunnistaa oikessa uskossa olevan ihmisen? Sen tunnistaa siitä, ettei ajattele "vain me".
Oikeassa uskossa oleva ihminen riemuitsee jokaisesta ihmisestä, joka sanoo uskovansa Jeesukseen ja hänen pelastustyöhön.
Hän ei tuomitse toisia minkään ulkonaisen asian perusteella.
Hän aidosti iloitsee toisen Jeesukseen uskomisesta, koska hän ymmärtää, että usko sydämellään ei ole sama asia, kuin ulkonaiset asiat.
Se on jotain mitä paholainenen ei tahdo hyväksyä; Että me juuri sellaisena syntisinä kuin olemme, otamme sen vastaan!
Tämä on niin ainutkertainen, niin yksinkertainen ja raamatussa kerrottu asia.
Ja Luther myös varoittaa uskomasta ihmisoppiin enemmän kuin raamattuun,.
On monia ihmisoppeja jotka sanovat olevansa raamatusta, mutta he kuitenkin lukevat raamattua nurinkurin,jos laittavan MITÄÄN evankeliumin ehdoksi.
Usko siis rakas ihminen vain siihen mikä pitää evankeliumin perustana!
On näitä jotka sanovat evankeliumin olevan perusta, ja sitä kautta he myöskin ensin uskoon tulevat, mutta he ihmisraukat jättävät ristin kuitenkin Golgatalle, ja yrittävät jatkaa omin voimin; Teoilla!
Yksikään teko ei voi sinua pelastaa ja on väärin ajatella, että ilman joitakin säädöksiä joutuisi helvettiin.
Ilman JEESUSTA joutuu helvettiin.
Mitä siis raamatussa tarkoitetaan kun sanotan että usko ilman tekoja on kuollut?
Se ei perustele, tai vaadi sääntöjen laatimista!
Se tarkoittaa sitä, kun ihminen tulee ENSIN uskoon, niin pahana ja kelvottomana kuin onkin, ja jättää itsensä Jeesuksen armoon, täydellisesti vapahdettuna, niin sellainen ihminen alkaa toimia rakkaudessa (Aina kuitenkaan onnistumatta, koska onhan meillä perisynti), ja tähän ainoaan käskyyn Jeesus meidät opetti! "Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäs".Ja huomaat vielä kuinka paljon asioita sisältyy tähän lähimmäisenrakkauteen.
Jokainen 10 :stä käskystä sisältyy tähän kun tarkemmin miettii. Ja kun hengessä koettelee!
Mutta jos, ja KUN joudut vikaan tässäkin, niin Jeesus on se tie, totuus ja elämä joka sinut pelastaa.
Ei yksikään käsky ole siltin ehto!
Ne on enemmänkin uskossa kasvamista.
Kun uskot ja olet itse kokenut tuon äärimmäisen rakkauden ja pelastuksen, haluat itsekin toimia paremmin muita ihmisiä kohtaan. Et omasta hyvyydestäs, vaan Jeesuksen, jonka mukana vanha syntinen ruumiisi ristiinnaulittiin.
Pahan asian tekemättä jättäminen helvetin pelossa ei koidu pelastukseksi!
Vain kun todella HALUAT tämän asian jättää ja Pyhä henki itse on sen sinulle kertonut (Ei kukaan "vanhin" tai muukaan taho), niin silloin kun jätät asian omasta TAHDOSTAS koska olet Jeesuksen pelastuksen alla, niin se on se armojärjestys!
Ja vanha ruumis ei haluaisi jättää mitään syntiä pois! Ei sitten millään. Älä edes yritä omin voimines. Yksin henki, joka sinussa elää (syntinen ruumis ristiinnaulittiin Jeesuksen mukana), itse henki on se joka muuttuu.
Ruumiisi voi olla paha ja tehdä syntiä, mutta ruumiisi on kuollut Kristuksen mukana, ja sinä elät hengessä. Mitä ruumiisi tekee, se ei ole enää sinun henkesi ongelma. Tästä samasta puhuu Paavali seuraavassa raamatun kohdassa.
Kirje roomalaisille 7:
"Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
.on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. " - UskoEioleSamaKuinUskonto
Vain yksi Herra Jeesus. Hän on se seurakunta josta raamatussa puhutaan. Hän on se seurakunta, ja paimen josta Luther ja Laestadius puhuvat! Kumpikaan näistä sanan saattajista ei käskenyt tehdä seurakuntaa oman nimensä alle! Kumpikin kääntyisi haudoissaan, jos näkisi minkälainen sekasorto heideän omien nimisensä alle on rakennettu. Eripuraa, lakihenkeä, "vain me"- henkeä, omanvanhurskautta, omaa siveyttä!
Hyvä paimen, Herra Jeesus Kristus tahtoisi lampaidensa kuulevan vain hänen ääntään.
Paimen- sana raamatussa EI ole jonkin tietyn seurakunnan jäsen, joka "ohjaa" ihmisiä Jumalan luo.
Hyvä paimen on yksin Kristus, eikä mitään muita välikäsiä tarvitse käyttää. HÄN on se välikäsi.
Hän seisoo syntisen ihmisen ja Jumalan välissä peittäen täydellisellä nuhteettomuudellaan ihmisten synnit.
Hän seisoo sinun, rakas lukija ja Jumalan välissä. Ja kun otat hänet vastaan SEMMOISENA kun olet, pahana ja avuttomana, ja uskot että Hän toden totta on pelastanut sinut, sinä valkenet synneistäsi kuin aurinko. Valkenet Jumalan edessä, ja Hän ei katso enää pahuuttasi.
Tällöin Jumala näkee sinut Jeesuksen, eli välikäden läpi.
Jeesus, välikäsi joka on itse niin PUHDAS. Puhtaampaa ei voi olla. Kun seisot HÄNEN takanaan, Jumala näkee vain hänen ainoan poikansa puhtauden, tuon täydellisen viattoman uhrin, eikä sinun syntisyytesi ole enää este taivaaseen pääsyyn.
Kuka sekoittaa tähän yksinkertaiseen evankeliumiin yhtäkään muuta ihmistä, ei ole käsittänyt raamattua niin kuin Herra Jumala on sen tarkoittanut. Ei yksikään ihminen voi sinua pelastaa. Ei yksikään. Yksin ja ainoastaan Herra Jeesus.
Karta kaikkea ihmisoppia!
Joka tähän evankeliumiin lisää ehdoksi yhtäkään ihmistä ( esim rippi-isä, jonka kautta saada synnit anteeksi) ei ole käsittänyt evankeliumin ilosanomaa ollenkaan. Ripittäytyminen on kyllä lahjaksi annettu, kuten Lutherkin sanoo, mutta mikään ehto se ei ole! Se on vain lahja, jonka kautta me voimme saada todistuksen Jeesuksen nimessä ja veressä, että kaikki syntimme on todellakin anteeksi annettu. Tuliko Jeesus turhaan, vai miksi te ihmisparat haluatte siihen joitain autuuden ehtoja?
Ja sanotaan raamatussakin, että tulee olemaan ihmisiä, jotka tulevat kyllä valkeuden enkelinä, vaikka itse paholainen on asianajajana. Paholainen, tuo joka tahtoisi ihmisten elävän vielä tänäkin päivänä Egyptin orjudessa!
Synti, se on Egyptin orjuus, ja siitä meidät on niin kalliisti lunastettu.
Usko rakas lukija, juuri nyt, sinun syntisi on anteeksi annettu kun otat Jeesuksen Kristuksen sellaisenaan vastaan. Älä siinä ala miettimään, kuinka paha olet, ja mitä kaikkea sinun täytyy muuttaa ennen kuin olet mahdollinen tähän suureen sovitustyöhön.
Jos sinä näin alat ajattelemaan, sinä hylkäät tuon kalliin sovintoveren. Silloin sinä olet ulkokullattu, niinkuin Lestadiuskin usein mainitsee. Silloin sinulla on omanvanhurskauden perkele sydämessä. Ja nämä kaksi asiaa vievät vain kauemmaksi Kristuksesta.
Kyllä sinä varmasti pystyt uskomaan hyvillä mielin itsesi autuaaksi, kun liityt johonkin lahkoon, tai mihin ikänänsä, mutta niin kauan kuin sinä uskot, että tämä lahko on se asia, joka sinut pelastaa, olet pimeyden enkelin vallassa, joka kyllä osaa pukeutua valkeuden enkeliksi.
Lue raamattua" Yksin Herra Jeesus voi sinut pelastaa. Se lukee siellä niin tarkasti, "Ettei tyhmäkään voi siitä eksyä".
Mieti tätä lausetta. "Ei tyhmäkään voi siitä eksyä". Tätähän käytetään usein eri lahkoissa selvennyksenä (ja melkein jopa juuri oman seurakuntansa "oikeellisuuden" merkkinä), joten käytän nyt samaa lausetta ja kerron mitä se oikeasti tarkoittaa raamatun valossa.
Minun mielestäni monikin ihminen voi eksyä kaikenlaisista "säädöksistä", jotka eivät raamattua tunne. Moni ihminen voi eksyä siitä, onko nyt oikein pitää vaikkapa tällaista vaatetta vai ei.
Monikin voi eksyä siitä, onko oikein katsoa telkkaria vai ei. Monikin voi eksyä siitä, että MIKSI ihmeessä täytyy näyttää juuri tietynlaiselta ulkoisesti.....!??
Tätäkin listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Pointti on se, että raamatun antama esikuva on kaikea muuta, kuin ulkonaisissa asioissa.
Se on näet niin yksinkertaista, ettei TYHMÄKÄÄN VOI SIITÄ EKSYÄ. Eli:
Jeesus, yksin hänen kauttansa olemme vapahdetut. Tähän ei ihmissäännöt päde.
Ja Herra armahtakoon sitä, joka uskaltaa tulla evankeliumin tielle!
Kuka uskaltaa siihen lisätä?
Kuka uskaltaa tuomita ihmisen, joka kertoo olevansa uskossa Jeesukseen Kristukseen?
"Kun hän näyttää nyt tuolta, niin ei hän voi olla, koska hän ei ole yhtä siveä kuin me olemme. Hänellä on tuollaiset vaatteet, tai tuollainen koru! Hänellä on liian pitkät verhot keittiössä. (Kyllä, lakihenkisimmissä piireissä jopa verhojen pituus ratkaisee taivaaseen pääsyn).....
Varotkaa tuomitsemasta toisia, sillä Herra Jeesuskaan ei tuominnut!
Yksin uskosta pelastut! Et verhojen pituudella, vaatteilla, etkä millkään mitä itse voisit tehdä.
Sinun pitää vain vastaanottaa tämä suuri evankeliumi." usko ei ole "
-
Minä uskon sinun kirjoituksesi,
Jeesus kristus ole armollinen minulle syntiselle.
-- UskoEioleSamaKuinUskonto
Padasjoenukko; Jeesus on varmasti armollinen sinulle ja kaikille muillekin jotka hylkäävät kaiken oman pyhyytensä ja uskovat itsensä sovitetuksi ainoastaan hänet välikätenä. :)
- kristitynvapaus
Et ole selvästikkään kuunnellut Jumalansanaa, mitä nyt on saarnattu näinä päivinä. "Se on salattu viisailta ja toimellisilta..." Kokonainen Jumalansana, mitään pois jättämättä ja Pyhältähengeltä avautuneena, synnyttää eläviä kristityitä ja hoitaa meitä autuuteen kerran. Mitä muuta he ovat saarnanneet, kuin Kristuksen oppia ja ainoaa auttajaamme. Voi sitä ilon määrää, mitä olemme saaneet kokea., tästä kirkkaasta valkeudesta. Jos ei ole synnintuntoa, niin ei ole armontuntoakaan. Ei riitä jos tuntee Jeesuksen lihaksi tulleeksi ja uskoo sen, minkä lähes koko maailma uskoo. Se on eri asia, onko kivulla uudesti syntynyt, mitä Jeesus sanoi Nikodeemukselle. Pyhyys ja teologia eivät auta. "Minä olen tie, totuus ja elämä."
- voipimeyttä
"Uskoeiole..." Nimimerkki paljastaa kirjoituksellaan, että elävä usko ei ole koskaan sinulle auennut. Näinkö ymmärrät ja vääristelet. Vastuu on suuri pahentajilla. Mitoista ja määristä ei ole kysymys, vaan sydämen tilasta, mikä on sinulla sydänjuuressa.
- Anonyymi
Uskoeiolesamakuinuskonto
Juuri niin kristillisyydessä opetetaan että yksin uskosta ilman lain tekoja .kristitty saa autuuden yksin armosta eikä ansion tähden.
Kirjoitit jos ymmärsin oikein ettei ihminen tarvitse toista kristittyä tai kristitty toista ihmistä joka saarnaa sen korkean evankeliumin viattomassa ja kalliissa ulosvuotaneessa sovintoveressä , niin raamatussa kyllä lukee VÄLIMIES kristityn ja Jumalan välissä. Kuinka sinä jaksat uskoa että synnit on anteeksi annettu jos sinä et omilla korvilla kuule että ne on iankaikkisesti anteeksi annettu ???
Heränneelle ihmiselle pitää olla Jeesuksen opetuslapsi mutta kristitty saa uskoa keneltä vain . Luther sanoo että vaikka AASI saarnaisi
- kikkelisss
Kellivaarassa kellipapat kyllä tietää kuka taivaan ovista sisään käy.
- Vasenjalkainen
Tässä yksi esimerkki siitä, mihin lakihenkisyys ja liiallinen perinnäissääntöihin nojaaminen johtaa. Itsekin olen siihen sortunut ja sorrun vieläkin, koska olen lapsesta saakka kuullut, että vain tietynlainen pukeutuminen ja ulkoinen olemus kelpaa Kristukselle:
Jos näen henkilön jolla on solmio, polkkatukka, koruja tai hän soittaa kitaraa, niin ajattelen välittömästi, että hän on epäuskoinen.
Tätä jatkui vuosikymmeniä.
Olen tosin viime aikoina, vasta ikäihmisenä päässyt lähes kokonaan eroon tästä, mutta ajoittain se tulee edelleenkin ajatuksiini jollakin tasolla.
Eikö tämä ole aivopesua?- Totuuseitulessapala
SE MIKÄ ON SISÄINEN ON MYÖS ULKOINEN! MITÄ SUU PUHUU, SITÄ SYDÄN TUNNUSTAA!
JOS SYDÄMESSÄS ASUU HUORUUS, SE NÄKYY MYÖS PUKEUTUMISESSAS!
JOS SYDÄMESSÄS ASUU JUMALA(USKO) , SE MYÖS NÄKYY PUKEUTUMISESSAS.
MUTTA EI ULKOISELLA VOI MUUTTAA SISINTÄ!
VAAN TOISTEPÄIN, SISIN MUUTTAA ULKOISTA!
JOS SYDÄMES RAKASTAA HAUREUTTA JA KAIKKEA SAASTAISUUTTA, SE NÄKYY MYÖS ULKOISENA HAUREUDEN HARJOITTAMISENA! - Totuuseitulessapala
VAAN EI TEILLÄ KESTÄ KORVAT TOTUUTTA KUUNNELLA, JA ETTE KOSKAAN OLE RAKASTANEET RAUHAN JUMALAA! SITÄ RAUHAN JUMALAA, JOKA TUO SISÄISEN JA ULKOISEN RAUHAN! EI TARVI IHMISRAUKAN KÄÄRIYTYÄ KULTAISTEN KORUJEN SUOJAAN, EI ETSIÄ RAUHAA SAATANAN MUSIIKISTA, JOKA ON SAATANALLE KUMARTAMISTA. VAAN VAAN SAAPI KÄÄRIYTYÄ JUMALAN RAUHAN SUOJAAN JA KUMARTAA POLVENSA HERRAN JEESUKSEN TYKÖNÄ, JA ARMOISTUIMEN TYKÖNÄ, JA KAIKKIEN PYHIEN TYKÖNÄ, JA SAAPI OLLA HYVÄ OMANTUNNON TODISTUKSEN KANSSA SE KALLIS TODISTUS JA SAA KÄYDÄ SIELLÄ MISSÄ PYHÄT KOKOONTUVAT, VALITUT MUUKALAISET, JA SAA OLLA KÄÄRIYTYNYT JUMALAN RAUHAAN, EIPÄ TARVIKKAAN SOLMIOTA JA KULTA KORUJA VAAN VALKEAT HÄÄVAATEET. SEN PUKEE KRISTITTY PÄÄLLENSÄ. EN MINÄ TIEDÄ MITÄ KAIKKEA RIETTAUTTA TE PUETTE PÄÄLLENNE, NIIN KUIN SAATANAN ORJAT OVAT AINA PUKENEET, MITÄ ELÄIMELLISIMPIÄ JA KUMMALLISEMPIA HAUREUDEN TEKOJA PÄÄLLENSÄ. MUTTA VALKEITA VAATTEITA HE VIHAAVAT, JA EI HE KÄRSI NIITÄ KATSELLA, JOTKA SEN TAHTOVAT PÄÄLLENSÄ OTTAA!
-se halpa mies, jota omatkin pilkkasivat. - OrjaOnOrja
Totuuseitulessapala kirjoitti:
VAAN EI TEILLÄ KESTÄ KORVAT TOTUUTTA KUUNNELLA, JA ETTE KOSKAAN OLE RAKASTANEET RAUHAN JUMALAA! SITÄ RAUHAN JUMALAA, JOKA TUO SISÄISEN JA ULKOISEN RAUHAN! EI TARVI IHMISRAUKAN KÄÄRIYTYÄ KULTAISTEN KORUJEN SUOJAAN, EI ETSIÄ RAUHAA SAATANAN MUSIIKISTA, JOKA ON SAATANALLE KUMARTAMISTA. VAAN VAAN SAAPI KÄÄRIYTYÄ JUMALAN RAUHAN SUOJAAN JA KUMARTAA POLVENSA HERRAN JEESUKSEN TYKÖNÄ, JA ARMOISTUIMEN TYKÖNÄ, JA KAIKKIEN PYHIEN TYKÖNÄ, JA SAAPI OLLA HYVÄ OMANTUNNON TODISTUKSEN KANSSA SE KALLIS TODISTUS JA SAA KÄYDÄ SIELLÄ MISSÄ PYHÄT KOKOONTUVAT, VALITUT MUUKALAISET, JA SAA OLLA KÄÄRIYTYNYT JUMALAN RAUHAAN, EIPÄ TARVIKKAAN SOLMIOTA JA KULTA KORUJA VAAN VALKEAT HÄÄVAATEET. SEN PUKEE KRISTITTY PÄÄLLENSÄ. EN MINÄ TIEDÄ MITÄ KAIKKEA RIETTAUTTA TE PUETTE PÄÄLLENNE, NIIN KUIN SAATANAN ORJAT OVAT AINA PUKENEET, MITÄ ELÄIMELLISIMPIÄ JA KUMMALLISEMPIA HAUREUDEN TEKOJA PÄÄLLENSÄ. MUTTA VALKEITA VAATTEITA HE VIHAAVAT, JA EI HE KÄRSI NIITÄ KATSELLA, JOTKA SEN TAHTOVAT PÄÄLLENSÄ OTTAA!
-se halpa mies, jota omatkin pilkkasivat.Rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi. Tuo oma vanhurskautesi ei sinua pelasta.
"Kallis" joo! Tämähän se on huvittavaa lakihenkisillä esikoislestadiolaisilla kun heillä on kallis kristillisyys, ja kalliit saarnaajat, mutta todellinen kallis, Jeesus Kristus puuttuu kokonaan.
Omissa rääpäleissään he koittavat pelastua, ja jopa leuhkivat kalleuksillaan.
Voi kunpa te saisitte armon USKOA KRISTUKSEEN SYNTIVELKANNE SOVITTAJANA, olo olisi tykkänään erilaisen eikä tarvitsisi noita omanvanhurskauden rääpäleitä koittaa häpynsä päälle vetää. - Totuuseitulessapala
OMAVANHURSKAUS TAHTOO OMILLA TÖILLÄ AUTUAAKSI TULLA,
SINÄ SANOT VALKEITA HÄÄVAATTEITA OMAKSIVANHURSKAUDEKSI? JOKA SEN TAHTOO PÄÄLLENSÄ PUKEA, ON OMAVANHURSKAS?
ETKÖ OLE KUULLUT, ETKÖ TIEDÄ, ETKÖ OLE ÄKÄNNYT? JOKA SAATANAN VERHON VETÄÄ PÄÄLLENSÄ, ON KADOTETTU, MUTTA JOKA VERHOO ITSEENSÄ KALLIILLA VERELLÄ PESEE ITSENSÄ!
VEDÄTKÖ NYT HAUREUDEN VERHON PÄÄLLES? VAI ELÄVÄN JUMALAN PRIISKOITUSVERELLÄ PUHDISTETUN ELÄVÄN JA HENGESSÄ PUHDISTETUN HÄÄVAATTEEN PÄÄLLES, JOKA ON KRISTUKSEN HÄÄVAATE, JOKA MYÖS ELÄVÄT HEDELMÄT VAIKUTTAA JA PAISTAA NIIN KUIN GHOSENIN AURINKO MAAILMAN KESKELLÄ?
MUTTA TE MENETTE HÄIHIN HUORAN VAATTEISSA? - 94994949
SINÄ SANOT VALKEITA HÄÄVAATTEITA OMAKSIVANHURSKAUDEKSI? JOKA SEN TAHTOO PÄÄLLENSÄ PUKEA, ON OMAVANHURSKAS?
ETKÖ OLE KUULLUT, ETKÖ TIEDÄ, ETKÖ OLE ÄKÄNNYT? JOKA SAATANAN VERHON VETÄÄ PÄÄLLENSÄ, ON KADOTETTU, MUTTA JOKA VERHOO ITSEENSÄ KALLIILLA VERELLÄ PESEE ITSENSÄ!
VEDÄTKÖ NYT HAUREUDEN VERHON PÄÄLLES? VAI ELÄVÄN JUMALAN PRIISKOITUSVERELLÄ PUHDISTETUN ELÄVÄN JA HENGESSÄ PUHDISTETUN HÄÄVAATTEEN PÄÄLLES, JOKA ON KRISTUKSEN HÄÄVAATE, JOKA MYÖS ELÄVÄT HEDELMÄT VAIKUTTAA JA PAISTAA NIIN KUIN GHOSENIN AURINKO MAAILMAN KESKELLÄ?
MUTTA TE MENETTE HÄIHIN HUORAN VAATTEISSA?Jäikö iltalääkkeet ottamatta vai oletko hönössä?
- onteitämoneenjunaan
MUTTA TE MENETTE HÄIHIN HUORAN VAATTEISSA?Mitä ihmettä sinä huudat ja paasaat !!?
etkö saa asiaasi sanottua ymmärrettävällä tavalla jos sellaista on. - OrjanKowaKohtalo
Uskonnollinen fanaattisuus on juuri tällaista. Huutoa, uhkailuja, mekastusta, käskyjä, kieltoja, muiden tuomitsemista. Tämä on vääjäämätön seuraus siitä kun ei tunneta Jeesusta omien syntien sovittajana, niin ei ole rauhaa tunnolla. Tuska (JUmalan rauhan puute) joka lain alla elävän sisällä on, pitää purkaa toisiin. Samalla tavalla lakihenkiset puhujat kohtelevat kuulijoitaan, sysäämällä tiedostamattomat pelkonsa ja tuskansa kuulijoiden kannettaviksi.
- Totuuseitulessapala
TE PUHUTTE KRISTUKSESTA, MUTTA PUETTE PÄÄLLENNE SAASTAISUUDEN? TE PUHUTTE JUMALASTA, MUTTA HUORAATTE HENGESSÄ?
ETTEKÄ KÄSITÄ, ETTÄ HENKI ON, JOKA ELÄVÄKSI TEKEE, JA KIRJAIN ON, JOKA KUOLETTAA, MUTTA HENGEN KAUTTA KÄSITETÄÄN!
ETTE TE ETSI ELÄVÄN JUMALAN HENKEÄ, JOKA TEITÄ PUHDISTAIS JEESUKSEN KRISTUKSEN VERI UHRIN KAUTTA, VAAN TE ETSITTE ISIENNE OPPIA, VANHAN FARISEUKSEN JOKA HAUREUTTA RAKASTI JA SUULLANSA PUHUI JUMALAN SANOJA, MUTTA SYDÄMESSÄNSÄ KIELSI SEN VOIMAN!
NIIN MYÖS ON HENGELLISEN HUORAN LAITA, EI SE TUNNE MISSÄ JUMALAN HENKI PUHALTAA!
HÄN TUNTEE VAIN JUMALAN SANAN JA KIRJAIMEN MUODON, MUTTA HUORAA HENGESSÄ, JA EI OLE KUULIAINEN PYHÄLLE HENGELLE!
ETTE TE LÖYDÄ ISIENNE OPPIA, HEIDÄN KIRJOITUKSISTA JOTKA PYHÄT OVAT, VAAN SIELTÄ TE LÖYDÄTTE TUOMIONNE! - hyvinvedäthönössä
TE PUHUTTE KRISTUKSESTA, MUTTA PUETTE PÄÄLLENNE SAASTAISUUDEN? TE PUHUTTE JUMALASTA, MUTTA HUORAATTE HENGESSÄ?
ETTEKÄ KÄSITÄ, ETTÄ HENKI ON, JOKA ELÄVÄKSI TEKEE, JA KIRJAIN ON, JOKA KUOLETTAA, MUTTA HENGEN KAUTTA KÄSITETÄÄN!
ETTE TE ETSI ELÄVÄN JUMALAN HENKEÄ, JOKA TEITÄ PUHDISTAIS JEESUKSEN KRISTUKSEN VERI UHRIN KAUTTA, VAAN TE ETSITTE ISIENNE OPPIA, VANHAN FARISEUKSEN JOKA HAUREUTTA RAKASTI JA SUULLANSA PUHUI JUMALAN SANOJA, MUTTA SYDÄMESSÄNSÄ KIELSI SEN VOIMAN!
NIIN MYÖS ON HENGELLISEN HUORAN LAITA, EI SE TUNNE MISSÄ JUMALAN HENKI PUHALTAA!
HÄN TUNTEE VAIN JUMALAN SANAN JA KIRJAIMEN MUODON, MUTTA HUORAA HENGESSÄ, JA EI OLE KUULIAINEN PYHÄLLE HENGELLE!
ETTE TE LÖYDÄ ISIENNE OPPIA, HEIDÄN KIRJOITUKSISTA JOTKA PYHÄT OVAT, VAAN SIELTÄ TE LÖYDÄTTE TUOMIONNE!Sinä tunnut todella tietävän ja tuntevan mistä henki puhaltaa. Vielä kun tuntisit näppäimistöstäsi Caps Lockin, niin kuolettavat kirjaimet eivät hyppisi noin pahasti silmille...
- Anonyymi
Vasenjalkainen !
Ei se ole aivopesua vaan omanvanhurskauden perkeleen saarnaa . Mikään ulkoinen ei ole autuuden perusta . Se kamalan näköinen maalattu ja isot korvarenkaat ja tukka tupeerattu joka istuu kirkon tai rukoushuoneen penkissä voi olla kristitty . Sen vuoksi on tullut nettiin serpatisteiltä kirjoituksia että polkka tukka ja korvarenkaat ja esikoiset ry ei saarnata enää synneistä on sitä omanvanhurskauden saarnaa USKOSSA panna pois joka aina tarttuu ja hitaaksi tekee amen
- OrjaOnOrja
Vasenjalkainen
7.8.2018 11:10
Käytännöllisesti katsoen "veit sanat suustani". Samat koettelemukset. Lapsuudesta asti eletty todellisuus muuttuu "lihaksi". Kuten kerroit, siitä oppii pikkuhiljaa pois, mutta aina silloin tällöin ikäänkuin havahtuu, hetkinen .....
Aivopesuhomma on sitten vähän kaksipiippuinen homma. Kasvattajamme ovat pyrkineet vilpittömin mielin kasvattamaan lapsilleen itsensä kaltaisen arvomaailman. Siinä on ollut paljon hyvääkin.
Emmehän me (tietääkseni) puhu aivopesusta silloinkaan, kun isä ja äiti käyttävät päihteitä ja saattavat lapsensa tuemioon omalla esimerkillään.
Ongelma on silloin jos ihminen ei aikuistuttuaankaan ota vastaan TERVETTÄ evankeliumin sanaa, vaan jää tiettyjen toimintakuvioiden kautta saavutettavan vanhurskauden vangiksi. Silloin ihminen sulkee itsensä eräänlaiseen kuplaan, josta ulospäin katsellessa kuva maailmasta ja toisista ihmisistä vääristyy.
Ja ennen kaikkea kuva KRISTUKSESTA vääristyy VAIN jonkun pienen tietyn kaavan mukaan käyttäytyvän porukan pelastajaksi.
Valvovalla omalla tunnolla elävän kristityn on vaikea elää yhteisössä, jossa kaikki, seksuaaliasiatkin, kuten masturbaatio esimerkiksi, on ripittäydyttävä saarnamiiehille, saadakseen vapauden. Viikon päästä taas sama juttu, - kun tuli masturboitua.
Helvetin pelossa ja taivaan toivossa (lain alla) on vaikeata elää.
Sen sijaan Kristuksessa vanhurskautettuna ja pyhitettynä, uskon kautta, on iloista ja vapaata elää, synnit on kaikki annettu anteeksi ja rauha omalla tunnolla.- eiHyvääPäivää
Käykkö lestadiolaiset ripittäytymässä masturboinneistaa joillekkin maallikkomerkonomipäällikkömestareille. Kai tiesitte että maallikoilla ei ole lainturvaamaa vaitiolovelvollisuutta kuten vaikkapa oordinoiduilla papeilla on.
Miettikää vähän ihmisopin hömppäänne ! - Vasenjalkainen
Aivopesu on aika karkea ilmaisu, hyvien tapojen opettaminen on tärkeää, mutta niistä ei pidä tehdä autuuden ehtoja kuten Lutherkin kirjoittaa:
"Tosin olisi kyllä erinomaista, jos luostareita tai säädöksiä pidettäisiin voimassa niin, että nuoriso niissä oppisi Jumalan sanaa, Raamattua ja kristillisiä elämänohjeita. Täten saataisiin hyviä ja taitavia miehiä piispoiksi, papeiksi ja muihin kirkon palvelutehtäviin. Samoin myös maalliseen hallintaan saataisiin kunnollista oppinutta väkeä ja hyviä, taitavia oppineita naisia. Näin kristillistä taloudenhoitoa ja myös lasten kasvatusta voitaisiin edistää ja saada paremmaksi. Mutta autuuden tien etsimisessä tämä on Perkeleen oppia ja uskoa (1Tim 4:1) jne. "
- OrjaOnOrja
Ydin tässä esikoislestadiolaisessa harhassa on, että synnit saa anteeksi vain toisen henkilön todistuksella. Tämä vaatimus toisen henkilön todistuksesta johtaa kiertelyyn, salailuun ja poisselittelyyn. Viime kädessä lain, (siis tekojen vaatimusten) alle.
Kristinuskossa synnit saa anteeksi USKOMALLA Kristuksen tähden. Velka on jo siis maksettu. Tarvitaan vain usko siihen että synnit on maksettu, sovitettu Jumalan kanssa.- kunhanmietin
Tarvitsee myös tunnustaa syntinsä. Raamatusta me luemme, joka syntinsä tunnusta aja hylkää, se saa armon.
Jumalaa vastaan rikkomiset tunnustetaan Jumalalle omassa kammiorukouksessa, naapurin taunoa vastaan tehdy trikokset tunnustetaan naapurin taunolle, ja Jumalalle, ketään muita ei siihen tarvita, koska kukaan muu ei ole osallinen. maalliset rikokset tunnustetaan maallaist avaltaa valvoville ja Jumalalle, muille ne asiat ei myöskään kuulu joten heidän korviinsa ei tarvitse mennä mitään.
Näin toimitaan terveessä kristillisessä kontekstissa.
Jumala ei pelkää kitaraa eikä polkkatukkaa ei maalatta kirkkorekeä eikä tulipunaista ladaa eikä edes sinistä kravattia, niillä ei ol emitään hengellistä merkitystä kukaan ei tule miksikään niitä vältelemällä sen enempää kuin niitä harrastamallakaan.
ne ovat neutraleja asioita eikä kukaan voi niistä tehdä mitään johtopäätöksiä ilman monta muuta asian haaraa. - Anonyymi
Kuinka sinä rakas veli voit uskoa synnit anteeksi jos sinä et OMILLA KORVILLA KUULE että ne ovat anteeksi annettu viattomassa ja kalliissa ulosvuotaneessa sovintoveressä . Jumala ei ole koskaan antanut kenellekkään suoraan anteeksi vaan siihen tarvitaan välimies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka sinä rakas veli voit uskoa synnit anteeksi jos sinä et OMILLA KORVILLA KUULE että ne ovat anteeksi annettu viattomassa ja kalliissa ulosvuotaneessa sovintoveressä . Jumala ei ole koskaan antanut kenellekkään suoraan anteeksi vaan siihen tarvitaan välimies
Esikoislestadiolaiset RY:n välimies on ainoa, joka pystyy synnit antamaan anteeksi. Niin tosistaa Pyhä Raamattu ainakin esikoislestadiolaisten saarnaajien puheiden mukaan.
Aamen.
Esikoiset voivat soittaa kitaraa. - Anonyymi
Orjaon orja
Aivan oikein velikulta että synnit saa anteeksi kun evankeliumi otetaan Uskolla vastaan . Mutta kuuleppas herra egoisti : Jumala EI OLE KOSKAAN antanut kenellekkään suoraan asteeksi vaan siinä täytyy olla välimies jumalan ja ihmisen välillä että sinä OMILLA KORVILLA kuulet että synnit on anteeksi annettu . Kuinka sinä voit USKOA jos et sinä ystäväni KUULE
Usko tulee kuulosta ja kuulo jumalan sanan kautta - Anonyymi
kunhanmietin kirjoitti:
Tarvitsee myös tunnustaa syntinsä. Raamatusta me luemme, joka syntinsä tunnusta aja hylkää, se saa armon.
Jumalaa vastaan rikkomiset tunnustetaan Jumalalle omassa kammiorukouksessa, naapurin taunoa vastaan tehdy trikokset tunnustetaan naapurin taunolle, ja Jumalalle, ketään muita ei siihen tarvita, koska kukaan muu ei ole osallinen. maalliset rikokset tunnustetaan maallaist avaltaa valvoville ja Jumalalle, muille ne asiat ei myöskään kuulu joten heidän korviinsa ei tarvitse mennä mitään.
Näin toimitaan terveessä kristillisessä kontekstissa.
Jumala ei pelkää kitaraa eikä polkkatukkaa ei maalatta kirkkorekeä eikä tulipunaista ladaa eikä edes sinistä kravattia, niillä ei ol emitään hengellistä merkitystä kukaan ei tule miksikään niitä vältelemällä sen enempää kuin niitä harrastamallakaan.
ne ovat neutraleja asioita eikä kukaan voi niistä tehdä mitään johtopäätöksiä ilman monta muuta asian haaraa.Veljeni kunhanmietin !
Nyt meni sinulla metsään päin . Nimittäin sanassa puhutaan välimiehestä eikä Jumala ole koskaan antanut kenellekkään suoraan asteeksi vaan siinä täytyy olla välimies ihmisen ja jumalan välillä . Kuinka sinä jaksat uskoa että synnit on anteeksi annettu jos sinä et omilla korvilla kuule että ne on iankaikkisesti anteeksi annettu kalliissa ulosvuotaneessa sovintoveressä . Ei hyvä veli vaan sinulle ja minulle täytyy SAARNATA ja omilla korvilla kuulla amen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaiset RY:n välimies on ainoa, joka pystyy synnit antamaan anteeksi. Niin tosistaa Pyhä Raamattu ainakin esikoislestadiolaisten saarnaajien puheiden mukaan.
Aamen.
Esikoiset voivat soittaa kitaraa.Veljeni anonyyni !
Uskomma nyt nämä Martti Lutherin kalliit opetukset : Vaikka aasi saarnaisi mutta heränneelle täytyy olla totinen kristitty joka sen korkean evankeliumin saarnaa eli Jeesuksen opetuslapsi
- OrjaOnOrja
Näin se on.
- Ulkonaoleville
Ulkopuolisilla on tuskallisia kokemuksia ja ennakkuluuloja Elävästä kristillisyydestä.
Kolkuttakaa niin teille avataan , näin pääsette seurakuntaan uskovien yhteyteeen ja vapauteen. - SummaRum
"Lestadiolaisuus (ESIKOISET RY) on syntynyt luterilaisen (ESIKOISLESTADIOLAISET RY)kirkon sisäiseksi herätysliikkeeksi, ja sellaisen se pysyy"
- MiksiPetätteItseänne
Kyllä Esikoislestadiolaiset ry tehtiin ruotsalaismiesten johdolla ulkopuoliseksi. Me sen tiedämme, jotka olemme olleet liikkeessä vuosikymmenien ajan. Esikoiset ry jatkaa lestadiolaista perinnettä kirkkomme herätysliikkeenä kuten tuossa jo todettiinkin.
- VoiSitäPimeyttä
Kukaan nyt pojaat Teil ei ole ku yks osa alkuperäistä ja sekin on pelkkä alku nimestä muusta alkuperäisestä teil ei hajuakaan jäljellä Ette raukkapart edes Lestaadiuksen nimeä kehdanneet ottaa
Esikois Lestadiolaiset eivät koskaan ole ollut yhdistyksenä kirkon sisäinen herätysliike ei koskaan eikä tule olemaan Kuka sellaista väittää on valehtelee Jumalan nimeen ja saakoot senmukaisen rangaistuksen Olen monet vuodet pyytänyt jotain todistusta tai sopimuksesta jäljennöksen näyttää - eriseuraONeriseura
VoiSitäPimeyttä kirjoitti:
Kukaan nyt pojaat Teil ei ole ku yks osa alkuperäistä ja sekin on pelkkä alku nimestä muusta alkuperäisestä teil ei hajuakaan jäljellä Ette raukkapart edes Lestaadiuksen nimeä kehdanneet ottaa
Esikois Lestadiolaiset eivät koskaan ole ollut yhdistyksenä kirkon sisäinen herätysliike ei koskaan eikä tule olemaan Kuka sellaista väittää on valehtelee Jumalan nimeen ja saakoot senmukaisen rangaistuksen Olen monet vuodet pyytänyt jotain todistusta tai sopimuksesta jäljennöksen näyttääOikeassapa "PimeäPoika" olet.
Esikoislestadioilaiset ry on harhaoppinen, lahkolainen, omia maallikkosakramentteja puuhasteleva eriseura, ei siis kirkon herätysliike ensinkään. Liikkeen harhaisuutta mainiosti kuvaakin että he virallisilla nettisivuillaan kirjoittavat näin,
"Esikoislestadiolaisuus on evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike. Herätysliike vaikuttaa pääosin Pohjoismaissa ja Pohjois-Amerikassa sekä lisäksi Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa"
Todistusjäljennös kyseisestä, Esikoislestadoilaiset ry:n virallisesta julkilausumasta on nähtävissä osoitteissa http://esikoislestadiolaiset.fi/ ja http://www.rauhanside.fi/ - Pikkujuttu
eriseuraONeriseura kirjoitti:
Oikeassapa "PimeäPoika" olet.
Esikoislestadioilaiset ry on harhaoppinen, lahkolainen, omia maallikkosakramentteja puuhasteleva eriseura, ei siis kirkon herätysliike ensinkään. Liikkeen harhaisuutta mainiosti kuvaakin että he virallisilla nettisivuillaan kirjoittavat näin,
"Esikoislestadiolaisuus on evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike. Herätysliike vaikuttaa pääosin Pohjoismaissa ja Pohjois-Amerikassa sekä lisäksi Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa"
Todistusjäljennös kyseisestä, Esikoislestadoilaiset ry:n virallisesta julkilausumasta on nähtävissä osoitteissa http://esikoislestadiolaiset.fi/ ja http://www.rauhanside.fi/Painovirhe paholainen on joskus päässyt tulemaan.
Kuka mahtaa olla syyllinen. - einytihanpikkujuttu
Pikkujuttu kirjoitti:
Painovirhe paholainen on joskus päässyt tulemaan.
Kuka mahtaa olla syyllinen.Esikoislestadoilaiset ry:ssä tämä paholaisen työ on viimevuosina otettu mukaan monella muullakin saralla, valitettavasti :(
- FaktatPuhuvat
eriseuraONeriseura
9.8.2018 7:32
Näin ikävä kyllä on. Siksi emme voineet enään jatkaa sen liikkeen yhteydessä.- ErottuSeurasta
Perinteiset Lestadiolaiset ovat katkaisseet hengenyhteyden vanhimpiin.
- MitäTarkoitat
ErottuSeurasta kirjoitti:
Perinteiset Lestadiolaiset ovat katkaisseet hengenyhteyden vanhimpiin.
Mihin vanhimpiin? Niihin ruotsalaisiin setiinkö joita kukaan ei ole tehtäviinsä valinnut? Niihin ruotsalaisiin setiinkö jotka ovat ryvettäneet ja maahan polkeneet oman maansa seurakunnan ja nyt harhauttavat muidenkin maiden seurakuntia? Heitäkö tarkoitat? Minkälaista hengenyhteyttä sellaisiin omassa viisaudessaan käypiin setiin tarvitaan?
- TeilleVierasta
MitäTarkoitat kirjoitti:
Mihin vanhimpiin? Niihin ruotsalaisiin setiinkö joita kukaan ei ole tehtäviinsä valinnut? Niihin ruotsalaisiin setiinkö jotka ovat ryvettäneet ja maahan polkeneet oman maansa seurakunnan ja nyt harhauttavat muidenkin maiden seurakuntia? Heitäkö tarkoitat? Minkälaista hengenyhteyttä sellaisiin omassa viisaudessaan käypiin setiin tarvitaan?
Esikoislestadiolaiset ovat ainoat joiden seurakunnassa on RAKKAAT vanhimmat.
- Aivan
”Faktat puhuvat”
Pääsitkö paholaisesta eroon? - FaktatPuhuvat
Aivan kirjoitti:
”Faktat puhuvat”
Pääsitkö paholaisesta eroon?Epäiletkö että Jeesus on saatanaa heikompi? Väitätkö Jeesuksen olleen valehtelija, ja apostolien olevan valehtelijoita? Minä en perusta mitään omiin tekoihini vaan Kristukseen, jolta sain lahjaksi vanhurskauden joka kelpaa Jumalalle.
Tästä ei saatana tietenkään tykkää, ja oman vanhurskauden palvelijat ovat myös hyvin kateellia, he riistäisivät minulta heti pois Kristukselta lahjaksi saamani vanhurskauden, jos suinkin pystyisivät.
- Odottakaakunmultapysäytt
Kirkkikset kerran vapisee
- KristusEiUhkaile
Näinhän he toimivat. Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettuja uhkailevat helvetin tulella.
Iso nuorisojoukko pakotettiin helvetin tulella uhkaillen jäämään Jellivaaran paavin vangiksi esikoislestadiolaisuuteen. Toivottavasti moni heistä vielä herää ja kääntyvät uskossa kohti Kristusta ja ottavat lahjaksi häneltä vanhurskauden, ilon ja rauhan Pyhässä Hengessä.- ÄläOmiaMollaa
Teidän omat lapsenne pakotettu? Missä vika jos näin olisi?
Moni heistä on herännyt ja uskossa kääntynyt kohti Kristusta ja on ottanut lahjaksi Häneltä vanhurskauden, ilon ja rauhan Pyhässä Hengessä. - Anonyymi
ÄläOmiaMollaa kirjoitti:
Teidän omat lapsenne pakotettu? Missä vika jos näin olisi?
Moni heistä on herännyt ja uskossa kääntynyt kohti Kristusta ja on ottanut lahjaksi Häneltä vanhurskauden, ilon ja rauhan Pyhässä Hengessä.Uskolla Gunnar Persäteriin ei kukaan pelastu. Hän alaisineen on tämä henkilö joka hajoitti liikkeen vain siksi kun ei suostunut Jumalan sanaa tuntemattomana luovuttamaan liikkeen johtoa niille jotka tuntevat kristinuskon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskolla Gunnar Persäteriin ei kukaan pelastu. Hän alaisineen on tämä henkilö joka hajoitti liikkeen vain siksi kun ei suostunut Jumalan sanaa tuntemattomana luovuttamaan liikkeen johtoa niille jotka tuntevat kristinuskon.
Erehdyt, Juuri Gunnariin luottaa koko suuri Suomen Siioni. Vain häneen uskomallaa esikoislestadiolainen voi tulla autuaaksi. Esikoislestadiolaisille kaikki muu usko on kuollutta uskoa. Heidän pitää uskoa vain tähän "KRISTILLISYYTEEN", jota Lapinvanhimmat johtavat.
Muualla heillä ei ole pelastusta.
Muut kristityt tulevat toki autuaiksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. No ehkä ja varmastikin jotkut myös esikoislestadiolaisen ikeen alla ymmärtävät oikean uskon ja voivat tulla autuaiksi. Ainakin minä toivon niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erehdyt, Juuri Gunnariin luottaa koko suuri Suomen Siioni. Vain häneen uskomallaa esikoislestadiolainen voi tulla autuaaksi. Esikoislestadiolaisille kaikki muu usko on kuollutta uskoa. Heidän pitää uskoa vain tähän "KRISTILLISYYTEEN", jota Lapinvanhimmat johtavat.
Muualla heillä ei ole pelastusta.
Muut kristityt tulevat toki autuaiksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. No ehkä ja varmastikin jotkut myös esikoislestadiolaisen ikeen alla ymmärtävät oikean uskon ja voivat tulla autuaiksi. Ainakin minä toivon niin.Olen samaa mieltä. Ainakin osittain.
Mutta ei tämän meidän uskomme tai käsityksemme mukaan esikoislestadiolaisella seurakunnalla ei voi olla oikeaa todistusta siitä kuka menee helvettiin ja kuka Taivaaseen kuoltuaan.
Ka millä me tiedetään, kuka taivaaseen pääsee?
Eslessut väittävät tietävänsä, heillä on todistus jokaisesta kuolleesta? Ovatkohan ihan tosissaan? Kaidantienkulkijan ajatuksia kaipaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ainakin osittain.
Mutta ei tämän meidän uskomme tai käsityksemme mukaan esikoislestadiolaisella seurakunnalla ei voi olla oikeaa todistusta siitä kuka menee helvettiin ja kuka Taivaaseen kuoltuaan.
Ka millä me tiedetään, kuka taivaaseen pääsee?
Eslessut väittävät tietävänsä, heillä on todistus jokaisesta kuolleesta? Ovatkohan ihan tosissaan? Kaidantienkulkijan ajatuksia kaipaan.En ole "kaidantien kulkija" mutta vähintään yhtä paljon tunnenn esikoislestadiolaisuutta, (liikkeen sielunmaisemaa), kun hänkin.
Tuo mainitsemasi "tietäminen" on sitä samaa harhaa, mikä liikkeeseen uskovia sitoo syvälle ihmisoppeihin. Sanon liikkeeseen uskovia, koska liikkeellä itsellään on erittäin keskeinen ja kaikessa eteen työntyvä asema pelastuksessa. Asia jolla ei ole mitään tekemistä pelastumisen kanssa, on noussut hämmästyttävän keskeiseen asemaan. Lapinluottamus on heti kakkosena keskeisimpien asioiden luettelossa. Kolamntena on ihmisen katumus ja itkut. Jeesuksen nimi ja veri on julistuksessa aivan oikein läsnä, mutta näihin ihmisoppeihin ja pitkiin syntiluetteloihin sotkettuna, puhdas ja vapaa Kristuksen evankeliumin uskominen VANHURSKAUDEKSI, ilman ihmistekoja on hyvin paljon kadoksissa. Ikävä kyllä. En moiti seurakuntalaisia, liikkeen kristinuskon perusteita ja Raamattua tuntematon (sanaa korvasyyhyynsä vääntelevä) johto on syyllinen tähän.
- Anonyymi
ESIKOISET JAUHAA JA JAUHAA JELLIVAARASTA JA VANHIMMISTA! EIVÄT HUOMAA ETTÄ OVAT KALLELLAAN KUN EIFFELTORNI PURTSIIN JA SILTSIIN:))) EIKÖ JOKIN MÄTTÄÄ?????
- Anonyymi
Kyllä, eiffeltorni ei ole kallellaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, eiffeltorni ei ole kallellaan!
Torni kun torni,pisa sitten!!!!!
- Anonyymi
Kyllä se on sanottava että olett evarsinaisia pöljäntereitä, kun koko elämä menee lestalaisuuden kanssa painiessa !
Miksi ette siirry Raamatun seuraamiseen, mikä sen estää, lukutaio luultavasti on, Raamatusita saa joka paikasta ja iltaisin on söhklvalot useimilla!
mikä ihme teitä tuossa typerässä lestalaisessa venkaamisessa oikein kiehtoo höh !!- Anonyymi
Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki anonyymi !
Kirjoitit että mikä teitä tuossa typerässä lestalaisessa venkaamisessa kiehtoo ja kehoitit lukemaan sähkövalossa Raamattua .
Jos sinä uskot että Paavali Pietari Johannes Matteus Markus Luukas ovat saarnanneet oikein ja pidät heitä kristittyinä , niin sinun täytyy myös uskoa että rovasti Laestadius oli totinen kristitty ja hän saarnasi oikean armonjärjestyksen. Sinun täytyy myös uskoa jos uskot siis Paavaliin ja Pietariin niin uskoa että Martti Luther oli totinen kristitty ja hän saarnasi oikean armonjärjestyksen . Se on sama elävä kristillisyys hengessä ja totuudessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit että mikä teitä tuossa typerässä lestalaisessa venkaamisessa kiehtoo ja kehoitit lukemaan sähkövalossa Raamattua .
Jos sinä uskot että Paavali Pietari Johannes Matteus Markus Luukas ovat saarnanneet oikein ja pidät heitä kristittyinä , niin sinun täytyy myös uskoa että rovasti Laestadius oli totinen kristitty ja hän saarnasi oikean armonjärjestyksen. Sinun täytyy myös uskoa jos uskot siis Paavaliin ja Pietariin niin uskoa että Martti Luther oli totinen kristitty ja hän saarnasi oikean armonjärjestyksen . Se on sama elävä kristillisyys hengessä ja totuudessaKuka sen armonjärjestyksen saarnasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä uskot että Paavali Pietari Johannes Matteus Markus Luukas ovat saarnanneet oikein ja pidät heitä kristittyinä , niin sinun täytyy myös uskoa että rovasti Laestadius oli totinen kristitty ja hän saarnasi oikean armonjärjestyksen. Sinun täytyy myös uskoa jos uskot siis Paavaliin ja Pietariin niin uskoa että Martti Luther oli totinen kristitty ja hän saarnasi oikean armonjärjestyksen . Se on sama elävä kristillisyys hengessä ja totuudessaSellaista ei kristinusko tunne, armonjärjestystä. Tuo on ihmisoppia.
Armokin tulee Jumalalta Jeesuksen Kristuksen tähden lahjana, uskon kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä uskot että Paavali Pietari Johannes Matteus Markus Luukas ovat saarnanneet oikein ja pidät heitä kristittyinä , niin sinun täytyy myös uskoa että rovasti Laestadius oli totinen kristitty ja hän saarnasi oikean armonjärjestyksen. Sinun täytyy myös uskoa jos uskot siis Paavaliin ja Pietariin niin uskoa että Martti Luther oli totinen kristitty ja hän saarnasi oikean armonjärjestyksen . Se on sama elävä kristillisyys hengessä ja totuudessaEsikoislestadiolaisuus lienee Purnusta lähtöisin, jolloin liikkeessä alettiin saarnaamaan, että vain heidän seurakunnallaan on oikea armonjärjestys ja ainoana seurakuntana elävä usko. Ero vanhoillislestadiolaisuuteen taisi liittyä Purnun haluun johtaa liikettä ja eroa tehtiin esim. erilaisilla syntikäsityksillä, pyrittiin olemaan vähemmän maallistuneita kuin muut lestadiolaiset. Voisi sanoa, että lestadiolaisuudessa perustettiin "eriseuroja" silloin suuressaa hajaannuksessa 1900 -luvun alussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaisuus lienee Purnusta lähtöisin, jolloin liikkeessä alettiin saarnaamaan, että vain heidän seurakunnallaan on oikea armonjärjestys ja ainoana seurakuntana elävä usko. Ero vanhoillislestadiolaisuuteen taisi liittyä Purnun haluun johtaa liikettä ja eroa tehtiin esim. erilaisilla syntikäsityksillä, pyrittiin olemaan vähemmän maallistuneita kuin muut lestadiolaiset. Voisi sanoa, että lestadiolaisuudessa perustettiin "eriseuroja" silloin suuressaa hajaannuksessa 1900 -luvun alussa.
Purnu oli Raattamaan ohella, keskeiset yhtenäisen lestadiolaisuuden vanhimmat. Oli siis perinteeseen liittyvää että Purnu jatkaa liikkeen johtajana 1899 jälkeen kun Raattamaa kuoli. Purnu eli vain vuoteen 1902.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823712
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322509Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942106Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201627Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261458- 281451
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71404Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671357Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101247Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?201201