Gallup: Oletko narsisti

Vastaa otsikon kysymykseen "Kyllä" tai "Ei"

Arvioi lisäksi narsismisi taso asteikolla yhdestä seitsemään.

39

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaanutelet

      Ei narsisti tunnista omaa narsismiaan.

      • Ei kukaan narsumarsu tarttunut syöttiin. Olet väärässä tuon jutun mukaan:

        https://www.iltalehti.fi/mieli/2015092120395732_md.shtml

        "Todellinen narsisti ei todennäköisesti pidä narsismiaan pahana asiana ja vastaa siksi totuudenmukaisesti.

        - Ihmiset, jotka myöntäävät auliisti olevansa narsistisempia kuin muut, ovat todennäköisesti todellisuudessa sitä, sanoo professori Brad Bushman Ohion osavaltionyliopistosta.

        Tavallisesti narsismia on selvitetty 40 kysymyksen patteristolla, jonka Robert Raskin ja Howard Terry kehittelivät vuonna 1979.

        Yhden kysymyksen ja 40 kysymyksen tulokset osoittautuivat lähes identtisiksi."

        Onhan täällä palstallakin ollut sellaisia jotka tunnustautuneet narsisteiksi. Toki esittäneet omaa narsismiaan "terveeenä" narsismina, palstajututkin on sitten tukeneet hyvin tuon jutun sanomaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei kukaan narsumarsu tarttunut syöttiin. Olet väärässä tuon jutun mukaan:

        https://www.iltalehti.fi/mieli/2015092120395732_md.shtml

        "Todellinen narsisti ei todennäköisesti pidä narsismiaan pahana asiana ja vastaa siksi totuudenmukaisesti.

        - Ihmiset, jotka myöntäävät auliisti olevansa narsistisempia kuin muut, ovat todennäköisesti todellisuudessa sitä, sanoo professori Brad Bushman Ohion osavaltionyliopistosta.

        Tavallisesti narsismia on selvitetty 40 kysymyksen patteristolla, jonka Robert Raskin ja Howard Terry kehittelivät vuonna 1979.

        Yhden kysymyksen ja 40 kysymyksen tulokset osoittautuivat lähes identtisiksi."

        Onhan täällä palstallakin ollut sellaisia jotka tunnustautuneet narsisteiksi. Toki esittäneet omaa narsismiaan "terveeenä" narsismina, palstajututkin on sitten tukeneet hyvin tuon jutun sanomaa.

        .. Molemmat on Varpisti yhtä oikeessa.. Riippuu ihan Tapauksesta.. Esim. Narsu ei välttis tiedä olevansa narsu, jos ei edes tiedä mitä Termi tarkoittaa.. Hän voi myös ItseSuggestioDefenssiMekanismillaan "SeliSelitellä" Yhden jos toisen asian itselleen Ei Narsuiluksi jne.. ;P

        .. Samoin riippuu Ihan Narsusta milloin ja missä tilanteissa vastaa TotuudenMukaisesti ja milloin ei.. Jne..Jne.. ;P

        .. Mut joo.. Aihe on laaja.. Ja IkiVänkä Vaara Ilmeinen, joten ehkä tulee jätettyä tämä aihe aika vähille.. Tällä kertaa.. ;P


    • En osaa sanoa. Nämä monivalintatehtävät ovat kauhean hankalia. Olisitko voinut vastauksen helpottamiseksi laittaa kaksi kyllä vaihtoehtoa.

      • Joo en.


    • En.

      Mutta kerrotko omasi? Oletko itse en kyllä koe sinun olevan mutta tahtoo tietää.

      Tiesitkö kun narsisti kun ymmärtää haittaavan elämäänsä silloin hän haluaa muuttua.

      • En ole itse mutta tunnen pari-kolme tyyppiä joissa narsun vikaa ja ainakin yksi niistä itsekin myöntää olevansa, lähinnä vitsailee asialla, mutta kyllä sen(kin) käytös sitä todistaa että on myös oikeasti. Ei likikään ihan pahimpia tapauksia ja mun kanssa se ei pysty kikkailemaan kun olen tuntenut sen lähes koko ikäni mutta senkin tempaukset kyllä tukee tuota tutkimusta:

        https://www.iltalehti.fi/mieli/2015092120395732_md.shtml

        Se noissa narsisseissa on jännä että omia virheitään ne oikeasti kykene näkemään, syy on aina muissa. itsensä nme helposti näkee myös hyväntekijöinä tms. ja muille tehdyt koukut ovat aina oikeutettuja muka. Niille ei pidä hirveästi antaa siimaa ja/tai myötätuntoa, käyvät rasittaviksi jos niin tekee ja vievät sun energiat mutta jos olet tiukka mutta reilu niitä(kin) kohtaan ne pitää sua hyvänä jätkänä.


      • "Tiesitkö kun narsisti kun ymmärtää haittaavan elämäänsä silloin hän haluaa muuttua."

        Tuohon muutokseen en oikein usko, kunnon narsumarsu vaikka tietää haittaavansa elämäänsä narsuilullaan ei kykene muuttumaan eikä haluakaan. Toki voi joskus näytellä muutosta jos kokee siitä hyötyvänsä mutta se on vain teatteria, todellisuudessa se on se sama narsumarsu aina loppupelissä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Tiesitkö kun narsisti kun ymmärtää haittaavan elämäänsä silloin hän haluaa muuttua."

        Tuohon muutokseen en oikein usko, kunnon narsumarsu vaikka tietää haittaavansa elämäänsä narsuilullaan ei kykene muuttumaan eikä haluakaan. Toki voi joskus näytellä muutosta jos kokee siitä hyötyvänsä mutta se on vain teatteria, todellisuudessa se on se sama narsumarsu aina loppupelissä.

        Ne kärsivät itsestään. Tämän mukaan pieni osa hakeutuu.
        https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistin-hoito-pahkinankuoressa/


      • valtakunta kirjoitti:

        Ne kärsivät itsestään. Tämän mukaan pieni osa hakeutuu.
        https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistin-hoito-pahkinankuoressa/

        Joo on ehkä hakeutuu mutta itse en tuhlaisi aikaa hoitamiseen kun en usko sen johtavan pysyviin tuloksiin. Aika moni liian kiltti ihminen on uuvuttanut itsensä yrittäessään parantaa jotain narsua, minusta se ei vaan kannata. Paras apu narsulle on oppia sietämään sitä ja näyttää sille rajat missä toimitaan, siten se voi elää normaalisti sun kanssa toimiessaan kun tajuaa ettei kannata alkaa narsutemppuja tekemään ja ehkä sitten muidenkin kanssa pikkuhiljaa oppii samaan. Liika myötätunto on narsulle myrkkyä kun se johtaa aikaa myöten narsuiluun.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo on ehkä hakeutuu mutta itse en tuhlaisi aikaa hoitamiseen kun en usko sen johtavan pysyviin tuloksiin. Aika moni liian kiltti ihminen on uuvuttanut itsensä yrittäessään parantaa jotain narsua, minusta se ei vaan kannata. Paras apu narsulle on oppia sietämään sitä ja näyttää sille rajat missä toimitaan, siten se voi elää normaalisti sun kanssa toimiessaan kun tajuaa ettei kannata alkaa narsutemppuja tekemään ja ehkä sitten muidenkin kanssa pikkuhiljaa oppii samaan. Liika myötätunto on narsulle myrkkyä kun se johtaa aikaa myöten narsuiluun.

        Narsismia on hoidettavissa

        Tunteetkin kehittyy eri tahtia ja uskon tässä olevan se ongelma,mikä ei ole kehittynyt vahvaksi joten heikkoutta on vain kehitettävä koska se ne eivät ole täysin välinpitämättömiä.

        Syy seuraus suhde.
        Heidän edun oman mukaista pitää läheiset tyytyväisinä ja onnellisisena että he voi olla itsekin onnellinen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo on ehkä hakeutuu mutta itse en tuhlaisi aikaa hoitamiseen kun en usko sen johtavan pysyviin tuloksiin. Aika moni liian kiltti ihminen on uuvuttanut itsensä yrittäessään parantaa jotain narsua, minusta se ei vaan kannata. Paras apu narsulle on oppia sietämään sitä ja näyttää sille rajat missä toimitaan, siten se voi elää normaalisti sun kanssa toimiessaan kun tajuaa ettei kannata alkaa narsutemppuja tekemään ja ehkä sitten muidenkin kanssa pikkuhiljaa oppii samaan. Liika myötätunto on narsulle myrkkyä kun se johtaa aikaa myöten narsuiluun.

        Jouduin opettelemaan itsestäni huolehtimista lapsieni takia ja pistää stoppi parisuhteessa jatkuvalle epävarmuudella.


    • aitoriitta

      Kyllä mutta vähentynyt vanhetessa. Valitettavasti edelleen ehkä neljä.

    • En. Mutta heti alkuun sanon, että pidän narsismista.

      Välitän muista, mutta en oman elämän kustannuksella!

      Ugh!

      Kelpasko?

      • Joo kelpaa mutta sun analyysi on taas väärässä :D Ei susta taida kunnon narsua saada vaikka kuinka pitäisit ajatruksesta. Ei pidä sekoittaa tervettä itsekkyyttä narsismiin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo kelpaa mutta sun analyysi on taas väärässä :D Ei susta taida kunnon narsua saada vaikka kuinka pitäisit ajatruksesta. Ei pidä sekoittaa tervettä itsekkyyttä narsismiin.

        No terve narsismi on sitä.
        Löytyy sitä sustakin...

        Mutta narsismi ei oo huonoo. Narsisti on ikävä ihminen..

        Eikä sustakaan narsua saa mitenkään..

        https://youtu.be/5dHU0BSQico

        Pelkkä ääni ei riitä...


      • joodikGnuk-

      • Dissident kirjoitti:

        No terve narsismi on sitä.
        Löytyy sitä sustakin...

        Mutta narsismi ei oo huonoo. Narsisti on ikävä ihminen..

        Eikä sustakaan narsua saa mitenkään..

        https://youtu.be/5dHU0BSQico

        Pelkkä ääni ei riitä...

        Meillä on tässä käsiteongelma. Minä en mielläni puhuisi "terveestä" narsismista koska narsuilu on aina jollain tapaa sairasta perusteluista riippumatta. Tavallisten ihmisten itsekkyys on taas sitten ihan oma juttunsa eikä mikään narsismin parempi ilmentymä, Näin minusta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Meillä on tässä käsiteongelma. Minä en mielläni puhuisi "terveestä" narsismista koska narsuilu on aina jollain tapaa sairasta perusteluista riippumatta. Tavallisten ihmisten itsekkyys on taas sitten ihan oma juttunsa eikä mikään narsismin parempi ilmentymä, Näin minusta.

        Minusta wikis hoitaa homman hyvin...

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Narsismi

        Noinnikkäänsä..



      • Dissident kirjoitti:

        Minusta wikis hoitaa homman hyvin...

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Narsismi

        Noinnikkäänsä..

        Tuonne wikipediaanhan voi kuka vaan käydä lisäilemässä höpjuttujaan. Varmaan joku narsumarsu käynyt livauttamassa sinne tuon "erve narsismi" -osuuden. sitä voi ihmisellä olla hyvä itsetunto ilman narsimiakin ja saa toisinaan olla terveen itsekäs, suotta siihen mitään narsismiliitteitä lisää.


      • Dissident kirjoitti:

        Minusta wikis hoitaa homman hyvin...

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Narsismi

        Noinnikkäänsä..

        Heh, hyvin olis wiki hoitanut, viimeistä klikausta jä i vaille päivitys, tämä oli tulla " Terve narsismi" osion loppuun:

        "Terveen narsismin tutkimuksen uranuurtajia, ja samalla termin äänekkäimpiä puolustajia, Suomessa on dosentti D.Issident jonka syväluotaavia tieteellistä todistuspohjaa vailla olevia psykologisia analyysejä ilmiön tiimoilta on julkaistu mm. s24 -palstalla."

        en sitten kehdannut niin jätin tallentamatta :D


      • wikipedisti
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tuonne wikipediaanhan voi kuka vaan käydä lisäilemässä höpjuttujaan. Varmaan joku narsumarsu käynyt livauttamassa sinne tuon "erve narsismi" -osuuden. sitä voi ihmisellä olla hyvä itsetunto ilman narsimiakin ja saa toisinaan olla terveen itsekäs, suotta siihen mitään narsismiliitteitä lisää.

        Oleppas "fattiga riddare" sanoissas warowainen..
        ellet ole rekistyrynöity wikiin ja syötät palturia sinne
        Sinun IP-numero paljastetaan ja pajunköyttä söttävän henkilöllisyys paljastuu

        Näin kävi mm. kuuluisalle häirikölle Eewarillekin l. Wastajallekin

        Olen itse lisännyt wikiin jotain asioita, mutta ei niistä mitään kuuluisuutta saa

        jos sama tieto säilyy wikissä muutaman päivän , on tieto tarkistettu jo
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Häiriköivä_muokkaustyyli


      • wikipedisti kirjoitti:

        Oleppas "fattiga riddare" sanoissas warowainen..
        ellet ole rekistyrynöity wikiin ja syötät palturia sinne
        Sinun IP-numero paljastetaan ja pajunköyttä söttävän henkilöllisyys paljastuu

        Näin kävi mm. kuuluisalle häirikölle Eewarillekin l. Wastajallekin

        Olen itse lisännyt wikiin jotain asioita, mutta ei niistä mitään kuuluisuutta saa

        jos sama tieto säilyy wikissä muutaman päivän , on tieto tarkistettu jo
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Häiriköivä_muokkaustyyli

        Heh, niinhän ne siinä varoitteli mutta mun ip kiertää sen verran mutkan kautta että ei sieltä paljoa paljastuisi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Heh, hyvin olis wiki hoitanut, viimeistä klikausta jä i vaille päivitys, tämä oli tulla " Terve narsismi" osion loppuun:

        "Terveen narsismin tutkimuksen uranuurtajia, ja samalla termin äänekkäimpiä puolustajia, Suomessa on dosentti D.Issident jonka syväluotaavia tieteellistä todistuspohjaa vailla olevia psykologisia analyysejä ilmiön tiimoilta on julkaistu mm. s24 -palstalla."

        en sitten kehdannut niin jätin tallentamatta :D

        Vitsin pöhelö! Kyllä sä jaksat! Uskomaton! Sut pitäis saada hommattuu mun 40-vuotis syntsille...

        Ihan huigee!


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Heh, niinhän ne siinä varoitteli mutta mun ip kiertää sen verran mutkan kautta että ei sieltä paljoa paljastuisi.

        Juoni pitulainen!


      • Dissident kirjoitti:

        Juoni pitulainen!

        Nyt mekein harmittaa että jäi laittamatta tuo lisäys, tiedä miten pitkään olisi siellä' säilynyt :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Nyt mekein harmittaa että jäi laittamatta tuo lisäys, tiedä miten pitkään olisi siellä' säilynyt :D

        Pirulainen piti tulla... ärrä ja tee on naapureita näköjään...


    • Niin halusit ettei "tervettä itsekkyyttä" sotketa tähän käsitteeseen?

      Tuolla termillä olen ainakin narsisti. On oma itseni tehtävä huolehtia hyvinvoinnistani. Jo sitä en tekisi, vastuuttaisin sen muille tai sitten makaisin uhrimattona.

      Mutta jos aletaan pohtia käsitettä muiden vastuuttamisesta ja uhrimattona olosta, olen pääsemästä siltä osin narsismistani (negatiivisesta) poispäin, kuin mikä sen vahingollisuus on muita tai itseäni kohtaan.

      En osaa numeroida tuota. Kai se jollakin janalla kulkee, mutta katson että se jana on myös liukuva - elämäntilanteesta ja asiasta riippuen.

      • Niin nimenomaan en haluaisi sotkettavan koko narsismi sanaa tavallisiin ihmisiin, se vain toimii narsumarsujen hyödyksi kun ne voi sitten vaikka mitä koukkujaan yrittää väittää "terveeksi narsimiksi". Narsti on ihan oma rotunsa ja sitten on erikseen tavisihmiset jotka on taas terveeesti itsekkäitä tai ihan vaan itsekkäitä, ne on vielä ihan normaaleja ilmiöitä jotka pesii meissä kaikissa, toisissa vähemmän ja toisissa enemmän.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin nimenomaan en haluaisi sotkettavan koko narsismi sanaa tavallisiin ihmisiin, se vain toimii narsumarsujen hyödyksi kun ne voi sitten vaikka mitä koukkujaan yrittää väittää "terveeksi narsimiksi". Narsti on ihan oma rotunsa ja sitten on erikseen tavisihmiset jotka on taas terveeesti itsekkäitä tai ihan vaan itsekkäitä, ne on vielä ihan normaaleja ilmiöitä jotka pesii meissä kaikissa, toisissa vähemmän ja toisissa enemmän.

        Joo, tää on ihan okei. Nimittäin aihe on tavattoman laaja käsiteltäväksi, ihan pieni näkökulma kerrallaan riittää. Kuten tiedät, aihe ei ole mulle mitenkään vieras.

        Ehkä minusta aika huonon narsistin saisi. En halua hyötyä toisesta ilman vastavuoroisuutta. Vaikkei se vastavuoroisuus ei aina olekaan tasa-arvoista antajan ja vastaanottajan kesken, niin jokaisella saadulla täytyy olla joku arvo, mitä se hyödyttää vastapuolessa. Tai kompensoi antamaansa siihen suuntaan, mikä tarvitsee sitä eniten.

        En myöskään tietoisesti halua vahingoittaa ketään. Enkä elä elämääni siten, että haluan roikkua vihassa ja kostossa, muistella tai kantaa mielestäni kokemaa vääryyttä loputtomasti.

        En vedätä itsestäni riippuvaisia ihmisiä. Satutan oikeastaan heitä juuri siksi, että toisinaan olen liiankin rehellinen.

        En usko olevani erityislaatuinen, muita parempi tai että minua pitäisi kohdella eriarvoisesti.

        No tässä aluksi.


      • narsumarsu
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin nimenomaan en haluaisi sotkettavan koko narsismi sanaa tavallisiin ihmisiin, se vain toimii narsumarsujen hyödyksi kun ne voi sitten vaikka mitä koukkujaan yrittää väittää "terveeksi narsimiksi". Narsti on ihan oma rotunsa ja sitten on erikseen tavisihmiset jotka on taas terveeesti itsekkäitä tai ihan vaan itsekkäitä, ne on vielä ihan normaaleja ilmiöitä jotka pesii meissä kaikissa, toisissa vähemmän ja toisissa enemmän.

        Äläpäs luokittele 1-10 asteikolla mahdottomuuxia
        kuten tasoteoria pseudotieteilijä


      • elisakettu kirjoitti:

        Joo, tää on ihan okei. Nimittäin aihe on tavattoman laaja käsiteltäväksi, ihan pieni näkökulma kerrallaan riittää. Kuten tiedät, aihe ei ole mulle mitenkään vieras.

        Ehkä minusta aika huonon narsistin saisi. En halua hyötyä toisesta ilman vastavuoroisuutta. Vaikkei se vastavuoroisuus ei aina olekaan tasa-arvoista antajan ja vastaanottajan kesken, niin jokaisella saadulla täytyy olla joku arvo, mitä se hyödyttää vastapuolessa. Tai kompensoi antamaansa siihen suuntaan, mikä tarvitsee sitä eniten.

        En myöskään tietoisesti halua vahingoittaa ketään. Enkä elä elämääni siten, että haluan roikkua vihassa ja kostossa, muistella tai kantaa mielestäni kokemaa vääryyttä loputtomasti.

        En vedätä itsestäni riippuvaisia ihmisiä. Satutan oikeastaan heitä juuri siksi, että toisinaan olen liiankin rehellinen.

        En usko olevani erityislaatuinen, muita parempi tai että minua pitäisi kohdella eriarvoisesti.

        No tässä aluksi.

        No niin, eli nuo kertomasi on minulle ainakin juurikin tavallisen ihmisen tervettä itsekkyyttä, joskus saattaa tahtoa jotain ja on valmis sen saadakseen myös tekemään vastapalveluksia, en minä näe siinä narsismia. Tai jos joutuu vaikka pakosta satuttamaan jotain jollain tavalla ja tuntee siitä huonoa omaatuntoa sekin on vielä tavallisen, inhimillisen ihmisen toimintaa, ei narsismia. minä vähän luulen että narsismia ilmaisuna käytetään niin paljon että se on alkanut menettämään ikäänkuin meritystään ja sitä juurikin tavanomaistetaan noilla "terve narsismi" keksinnöillä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No niin, eli nuo kertomasi on minulle ainakin juurikin tavallisen ihmisen tervettä itsekkyyttä, joskus saattaa tahtoa jotain ja on valmis sen saadakseen myös tekemään vastapalveluksia, en minä näe siinä narsismia. Tai jos joutuu vaikka pakosta satuttamaan jotain jollain tavalla ja tuntee siitä huonoa omaatuntoa sekin on vielä tavallisen, inhimillisen ihmisen toimintaa, ei narsismia. minä vähän luulen että narsismia ilmaisuna käytetään niin paljon että se on alkanut menettämään ikäänkuin meritystään ja sitä juurikin tavanomaistetaan noilla "terve narsismi" keksinnöillä.

        Se juuri, että narsismia tai sanotaan narsisti-ilmaisua käytetään niin paljon. Ihmisestä tulee narsisti heti, kun osoittaa itsekkyyttä, joka ei palvele toisen tarkoitusperiä. Eihän nämä kaikki kuitenkaan mitään umpinarsisteja, pahantahtoisia psykopaatteja ole.

        Juuri siksi on hyvä jonkin vertailla vertailla janan toista päätä tervekkäästä itsekkyydestä keskusteltaessa narsismista. Kun ei me ihmiset ole kuitenkaan tarkoitettuja palvelemaan toisten mieltymyksiä oman haluttomuuden kustannuksella, näyttipä se miten kusipäiselle tahansa.


    • EdesUnissa

      Tottakai olen narsisti. Annetulla asteikolla uskoisin olevani jossakin vitosen kohdalla.Olisin vielä tyytyväisempi itseeni jos olisin kärsivällisempi ja osaisin esimerkiksi antaa paremmin kehuja. Ne ovat selkeästi heikkouteni.

    • snootyzorra
    • HuoliHuomisesta

      Käyttäydyn tietyissä tilanteissa narsistisesti eli olen kuin mustanaamio, tunteella käsitellessä asioita voin olla häikäilemätön ikäviä ihmisiä kohtaan. Tuntuu, kun tietty raja ylitetään niin saan erioikeuksia? Olen yleensä aina heikompien puolella. Oikeudenmukainen, välttelen konflikteja. En pidä itseäni muita parempana. Jeesaan ystäviä tarvittaessa.

      En ole kaikkeen tekemiseeni tyytyväinen. Pettymyksiä olen kokenut paljon ja tuntuu välillä, että tulen väärin ymmärretyksi. Moukkien kanssa en halua olla tekemisissä, enkä liian itsekkäiden ihmisten kanssa. Kunnioitus pitää olla molemminpuolin, muuten en viihdy tilanteissa. En ole ahne, enkä pyri maksimoimaan hyötymisiä toisesta. Kohtuus kaikessa on hyvästä.

    • Mulla on valikoiva empatiakyky.

    • Narttu_

      Terve narsismi... Se mistä nykyään paljon puhutaan narsismina, on oikeammin narsistinen persoonallisuuden häiriö. Eli lähtökohtaisesti kaikilla on syntymästään lähtien jonkinlainen määrä narsismia. Se on osittain sama, kuin selviytymisvaisto. Häiriöistä sillä alueella siis puhutaan puhekielessä narsismina.

      En usko olevani, joskus epäilen olevani liiankin empaattinen, ja itseni sivuun laittava, olen siitä joutunut opettelemaan eroon.
      Nykyään keskisormi nousee jo ihan kohtuullisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe