Wanha Lyhty lopettaa Kokkolassa!

lorun-loppu

Olipa harvinaisen katkera kirjoitus Wanhan Lyhdyn ravintoloitsijalta aamun lehdessä. Siinä päättyy yhden parhaimman ruokaravintolan kolmekymmenvuotinen taival kaupungissamme. Kuka putoaa kelkasta seuraavana?

32

4180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TosirealistiKokkolan

      Hyvä juttu. Kokkolan keskusta ei tarvitse ainuttakaan juoppolaa, vain 2-3 ruokaravintolaa b-oikeuksin. Tervaniemen (muka meripuisto, hah) Burger Village tulee olemaan Kokkolan suosittu menestystarina. Sanokaa minun sanoneen. Vielä kun Merirosvolaiva olisi satamassa "Elvis-halleineen", niin johan olisi Kokkola maailmankuulu turistirysä. Ihmisiä lappaisi kaupunkiin "autolasteittain"...
      Tosin tekojärvi - Kokkojärvi, Kokkokanava ja Kokkojoki kruunaisi kaiken...
      JK Ketä kiinnostaa lämmitettävä potkupallokenttä, urheilutalon remontti, puhumattakaan jostain urheilun uudisrakentamisesta. Ympärillä on loppumattomia metsiä, rantoja, valmiita kenttiä, leikkipuistoja, liikuntahalleja, voimistelusaleja, kuntosaleja yms lasten temmeltäää, häh häh häää!!!...

      • tuoppi_tane

        Sen kunniaksi mitäs, jos keräisimme kimpsut sekä kampsut ja lähtisimme viimeiselle illalliselle Wanhaan Lyhtyyn, sillä jo ensi viikonloppuna on vuokrataan -lappu ovella ja viimeinen valomerkki on historiaa?


    • Sukulainen

      Reijo on viimeksi syönyt ulkona kaupungilla Anttilan yläkerrassa 1990-luvulla. Tämän jälkeen vaimo ei ole hänen kanssaan julkisesti kehdannut esiintyä. Pöytätavat eivät ole sivistyneitä eikä käytös miellyttävää kertoi hänen vaimonsa Marja-Liisa.

      • snapsit_päälle

        Lähde sinäkin messiin kiertelemään kaupunkimme ruokaravintoloita samalla voimme opetella pöytätapoja nythän on tämä Eat Out viikonloppukin.


    • TosirealistiKokkolan

      Kadettiupseerilla on herrasmiehen tavat, pukeutuminen, käytös, tanssitaito ja naisen kunnioittaminen. Jopa eräissä tilaisuuksissa asuna on "ykköspuku", ja kädessä hohtavan valkoiset sormikkaat, kiiltonahkakengät sekä aimo annos herrasmiestä...

      • lounas-asiakas

        Nytkö ruvettiin vanahoja muisteleen, niin olitko se sinä, joka oli Upseerikerholla aikoinaan osapäivätyössä tiskaamassa astioita ja sait potkut?


      • TosirealistiKokkolan
        lounas-asiakas kirjoitti:

        Nytkö ruvettiin vanahoja muisteleen, niin olitko se sinä, joka oli Upseerikerholla aikoinaan osapäivätyössä tiskaamassa astioita ja sait potkut?

        Kyllä vain. Olin vuorollani jo Kadettikellarissa töissä, ja myöhemmin Upseerikerholla kerhomestarina, järjestysmiehenä, juhlaisäntänä, varusmiesbändin solistina, ja jopa kokkina, siivoojana ja tiskarina aina tarvittaessa. Kaikki tämä perustui vapaaehtoisuuteen, eli palkatta. Samankaltaista "toimintaa" olen harrastanut ystäväpalvelussa Kokkolassa vapaaehtoistyötekijänä noin 10 vuotta, ja täysin omin kustannuksin. Pelkästään oman autoni käytöstä tähän tarkoitukseen on kulunut ja kuluu satoja euroja joka vuosi. Joten pitäkää kateelliset paskiaiset suuri leipäläpenne pienemmällä, hah hah haaa!!!...


    • NaapurinElisa

      Eikö tuo ketunhäntä auton antennissa kerro kaiken tämän turhanpäiväisen upseerin älykkyydestä.

      • Kutuholvit

        Muistatko miten 80-luvun lopussa oli muotia jättää Karvinen pehmokissa peräluukun väliin ne oli niitä hyviä aikoja ja Sitten mentiin Wanhan Lyhdyn kellariin bailaamaan. Kellari muuten oli paras paikka iskeä naisia siihen aikaan.


    • TosirealistiKokkolan

      Aforismini nro 70:
      "Parempi ketunhäntä antennissa kuin kainalossa"...

      • SitäSeOn

        Ei ole Kokkolan ravintolakulttuuri enään entisellään vaan uudet tulijat syövät vanhojen konkarien leivän. Kun yksi ravintolabusineksen suunnannäyttäjä lähtee tilalle kaahaa burgerrekka avaamaan snagarin hiekkarantaan.


      • jonot-rekalla
        SitäSeOn kirjoitti:

        Ei ole Kokkolan ravintolakulttuuri enään entisellään vaan uudet tulijat syövät vanhojen konkarien leivän. Kun yksi ravintolabusineksen suunnannäyttäjä lähtee tilalle kaahaa burgerrekka avaamaan snagarin hiekkarantaan.

        Hampurilaisrekan avajaiset olivat menestys ja väkeä on riittänyt piisalle asti. Ei grilliä voi verrata mihinkään täyden palvelun ravintolaan.


    • BertilDölhammerevpkenr

      Perhossa syötiin reijon nuoruudessa vielä puulusikalla.Vähäinen sivistys tartui reijoon hänen Vaasassa olo aikana ruotsinkielisestä älymystöstä.

      • magujen.maisteri

        Wanhan Lyhdyn kellarissa syötiin mahtavia pitsoja, toki toisinaan mässäiltiin meheviä pihvejäkin ja meillä kaikilla oli niin mukavaa.


    • Halous

      Kokkolassa ei ole ravintolakulttuuria.Kello kun tulee 19 tyhjenee kaupunki .Ihmiset syö kotona teinit vetää pizzaa ja purilaisia.Klo 22 kokkolassa ei ulkona ravintoloissa syö kukaan.Tämä on Kokkola ilmiö.

      • Muisteloitsija

        Ei voi syödä ravintolassa puolenyön jälkeen ellei tarjolla ole muuta kuin viinaa. Toista oli ennen ensin juotiin sitten syötiin ja taas jatkettiin juomista, kuten Punaisessa- ja Wanhassa Lyhdyssä oli tapana.


      • Kokkolainen

        Todellinen Kokkola Ilmiö ?


    • Opetuskaikkienäiti

      Ilo uutinen. Huonoa asiakas palvelua niin en yhtään ihmettele vaikka loppuukin.

      • hankala-asiakas

        Älä revi turpaasi baaritiskillä silmät ummessa katsos, sitä saa mitä tilaa.


    • loppuukaikki

      Nostakaa hintoja vaan, niin menee konkkaan loputkin kapakat.
      Rahalle aika vähän vastinetta nykysellään, ennen oli edes bändejä ravintoloissa, joista vois vähän maksaakin.
      Ootteko muuten huomannut että edes Sokos-Hotel Kaarle ei enää mainosta Kokkola-lehdessä kuten 25v. tähän asti. Eipä ole enää mainostettavaa, ei bändejä, ei muutakaan ohjelmaa..burgereita sen sijaan löytyy, kuten joka paikasta muualtakin.

      • Matkaajac

        Kaarle on mennyt alaspäin viimevuosina.


      • katutasoa
        Matkaajac kirjoitti:

        Kaarle on mennyt alaspäin viimevuosina.

        Taitaa olla seuraava kapakka, joka lyö luukut kiinni tai lopettaa kellarinsa.


    • money_talks

      Miksei omistaja yritä myydä ravintolaansa pakkoko sitä on heti lopettaa?

      • HarvoinKäynyt

        Ei ole viihtyisä paikka kellarin hämyssä, etenkään valoisaan vuodenaikaan.


    • Herneneito

      Kokkolan ooppera lopettaa.

    • Voi harmi. Onks se muute totta mitä puhuttii, et sieltä vuokraattiin myös huoria? (Ns. punaisten lyhtyjen aluetta...)

      • pihlajalaanen

        Täyttä puppua, mutta on nuita yrittäjiä moneen lähtöön toiset taistelevat viimeiseen hengenvetoon ravintolastaan ja toiset viskaavat heti välittömästi nyt hanskat naulaan, ko tulee pikkanen veromätky.


      • Mielenkiintoista765

        Mihin yritykseen viittaat tuolla veromätkyllä?


      • Aikansa_kutakin
        Mielenkiintoista765 kirjoitti:

        Mihin yritykseen viittaat tuolla veromätkyllä?

        Niin ja mihin mahtaa viitata "heti välittömästi"? Kyllä Annika on tuossa aika kauan yrittäny!


      • Ehfhklö

        Ja mitä itse kuullut niin käsittääkseni ei liittynyt veroihin millään lailla vaan vuokranantaja ilmeisesti savusti ulos..


    • Lehtipiffi

      Yrittäjän täytyy hoitaa velvoitteensa,lakisääteiset.Verot,telkit ja lellit.Lupaasiat on oltava kunnossa!Ravintolan on uudistuttava jos mielii pysyä pinnalla.

    • viimeinen.Ilta

      Ylihuomenna, lauantaina, viimeisen kerran avoinna.

      Saapa nähdä tuleeko ketään vielä paikalle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe