Apua!! Mitä tehdä?

Narsistiko

Viimeinen vuosi on helvetistä... Tapasin mukavan miehen, silmissäni vastuullisen ja kaikin puolin täydellisen. Muutin aika pian hänen luokseen ja pikkuhiljaa alkoivat ongelmat. Hän pelotteli että vuodesta tulee vaikea lapsilleni. Kertoi oman kokemuksensa ala-asteen opettajasta. Hänen kohdallaan kiusaaminen oli alkanut, kun hänen exänsä oli tehnyt itsemurhan. Koulusta olivat tehneet lastensuojeluilmoituksia. Sossut olivat ravanneet jatkuvasti kotona, aina kuraattoria myöten ja saapumisista ei ilmoiteltu etukäteen. Hän sanoi, että joutuisin samaan kun minun exäni kuolisi, exäni oli tuolloin vakavasti sairas ja kuoli viime talvena. Hänen ennustuksensa on toteutunut. Juuri äsken kävi meillä taas sossut ja olin todella väsynyt koko yön stressaamisen jälkeen. Kysyin suoraan kauanko tätä aikovat jatkaa ja pyysin puhumaan asian halki, he suuttuivat siitä ja lähtivät. Sanoivat että heidän työnsä on kysellä kuulumisia. Halusin käydä asian läpi, enkä jauhaa mistään, kuinka tänään voidaan ja onpa teillä kiva koira puheita. Stressi on valtava, kunpa en ikinä olisi muuttanut tänne. Talvella sain yhden keskenmenon, nyt olen puolessa välissä raskautta. Haluaisin iloita tästä, mutta koko ajan pelottaa milloin ne aikovat viedä minulta lapset. Ja mieheni... Meidän piti mennä naimisiin, mutta asioiden selvittyä en halua mennä hänen kanssaan naimisiin. Peruin hääpäivän, hän oli alunperinkin sitä mieltä, että haluaa kunnon häät ja kaiken mahdollisen. Itse ajattelin, että samahan tuo, vaikken sitä pakolliseksi tuntenut. Ainut joka järjesteli häitä ja osti kaiken olin minä. Miehen rahat upposivat talven aikana veikkauksen hedelmäpeliin, kymppejä, välillä satasia viikossa. Kalja maistuu viikonloppuisin, yhden kerran oli pelottava tilanne. Heräsin yöllä, hän nukkui vieressä ilman peittoa. Heitin peiton hänen päälleen, jottei tule kylmä. Hän heräsi ja väitti minun lyöneen häntä, hän oli todella kylmä ja pelottava. Ei tehnyt mitään, mutta ketään niin kylmää ihmistä en ole koskaan nähnyt. Normaalisti ne ihmiset joita hän töissään tapaa, kaikki taitavat pitää hänestä. Paitsi hänen exänsä suku. Pikkuhiljaa selvinnyt, ettei hänen exän suku häntä jättänyt. Näin hän minulle väitti, vaan hän itse ei halua viedä lapsiaan heidän mummolaansa. Heidän mummonsa sanoo ettei saa tavata lapsia. Asioiden hoitaminen... Täällä ei roskakuski käy, laskut maksamatta. Viime talvena katkaistiin sähköt, minä sain lopulta udeltua onko katkaistu. Maksoin laskun rahoista, jotka lapseni saivat lahjaksi isänsä kuoltua. Iso summa, ei omat rahat riittäneet. Ostin hänelle myös auton, hänellä ei ole koskaan rahaa. Pelkään että tätä vauhtia lasten rahat häviävät. Ne mitä henkivakuutuksesta sai. Hän sanoi joskus että juttelee aina kaikesta lastensa kanssa. Totuus on se, että hän istuu tupakalla tunnin, eikä tiedä mitään, mitä täällä tapahtuu. Hän ei komenna lapsiaan tai mitään. Aiemmin kun muutin tänne, oli paljon pahempaa. Jos hänen lapsensa sanoi että haluaa karkkia tai kauppaan, silloin mentiin. Ei haitannut pitkä välimatka, rajoja ei ole. Äitini on vuoden aikana ollut kaksi kertaa lapsenvahtina. Molemmat kerrat olivat kauheita. Yksi hänen lapsistaan oli ottanut puukon ja uhkaillut lastani sillä. Mummo löysi lapseni itkemästä saunan nurkasta. Kysyin asiasta, hän vain vähän näytti puukkoa... selvisi taas ilman isompaa haloota. Toista lastani oli revitty vaatteista niin kauan, että lopulta alkoi itkeä. Minulle haistatellaan vitut päin naamaa ja raivotaan ja paiskotaan ovia, kyseessä 9-vuotias. Olen sanonut miehelle asiasta, joskus hän aikoo jututtaa, sitä ei kuitenkaan tapahdu. Tai minä olen se joka vihaa kaikkia hänen lapsiaan, tulen kyllä toimeen muiden hänen lastensa kanssa. Hänen lapsensa ovat tottuneet palveluun, mitään ei tarvitse tehdä. Mieheni on haukkunut minua laiskaksi ja sanonut etten tee mitään, kuitenkin kerran kun siivosin talon lattiasta kattoon hän sanoi ettei täällä ole edes heidän muuttaessaan ollut näin siistiä. Joka päivä pyykkaan, laitan tiskit ja siistin hänen lastensa jälkiä. Sekä tietysti teen ruuan valmiiksi, kun hän tulee töistä. Yritin kerran lähteä, hän soitti sossut perään parin päivän päästä. Sanoi että koululta oli tehty ilmoitus, mutta opettaja sanoi ettei pidä paikkaansa. Hän oli ainut joka tiesi meidän lähteneen. Jouduttiin takaisin ja sossut sanoi, että meillä on muuttokielto. Mitä ihmettä voin tehdä??

14

4321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppeliini1

      Sinun on helppo lähteä kun ette ole sitoutuneet vielä laillisesti.
      Sinun ensimmäinen ja kaikista târkein kohde on omat lapsesi. Kuvailemasi ympäristö on aivan liian vaarallinen heille. Ellei lapsiasi tapeta tai vakavasti vahingoiteta fyysisesti, heidän osakseen tuleva kohtelu saa valtavat psyykkiset traumat. He eivät ehkä koskaan parane niistä.
      Tuo on liian kallis maksu lapsille, sinulle ja ennenkaikkea, yhteiskunnalle.

      Sinulla on velvollisuus huolentia lapsistasi ja paras heille on saada heidät pois nykyisestä “ kodistanne”. Aiheellisesti pelkäät että lapsesi viedäân sinulta.
      Asia joka olisi kenties parasta lapsillesi.

      Oma olosikin olisi paljon turvatumpi kun voisit elää lastesi kanssa ilman jatkuvaa kauhuntunnetta ettâ mitä mies tule tekemään, miten hirveällä tavalla lapsiasi raiskataan - henkisesti ja fyysisiseti.

      • multaeijarkeavieda

        Tuhoon tuomittu. Pelasta itsesi heti.


    • missämennään0

      Mitä olet tehnyt tähän mennessä saadaksesi lapsesi turvaan?
      Vai annatko miehen ja hänen jälkikasvunsa yhä raiskata lapsiasi?

    • Hei,

      Hienoa, että olet rohkeasti lähtenyt hakemaan apua tilanteeseesi. Tilanteesi kuulostaa huolestuttavalle. Olisi hyvä, jos voisit puhua näistä asioista jonkun luotettavan henkilön kanssa. Sinun ei tarvitse olla yksin. Kerroit, että sosiaaliviranomaiset ovat käyneet luonasi. On tärkeää, että kertoisit heille näistä kertomistasi asioista ja peloistasi, jotta voisit saada kaiken mahdollisen tuen ja avun tilanteeseen. He haluavat auttaa sinua ja lapsia. Kertomuksesi herättää huolta lasten hyvinvoinnista ja sinun jaksamisestasi. Kerrot, että olet stressaantunut. Kenenkään ei tulisi joutua pelkäämään suhteessa. On hyvä miettiä tilannetta turvallisuusnäkökulmasta, mikä on turvallista lapsille ja sinulle?

      Voit halutessasi ottaa yhteyttä Rikosuhripäivystyksen chattiin ja tulla juttelemaan asiasta lisää. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19 osoitteessa www.riku.fi.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

    • TotuusSattuuQC

      Ihmettelet että miksi sossu ravaa luonanne mutta elät miehen kanssa joka on sossun vanha tuttu ja jonka lapset ovat häiriintyneitä. En yhtään ihmettele että sossu on huolestunut siitä mitä teille kuuluu.

      Sen lisäksi oma todellisuudentajusi on ilmeisesti vähän jo häiriintynyt. Ei sinulla ja omilla lapsillasi voi olla mitään "muuttokieltoa" pois miehen luota. Olet ihan vapaa lähtemään milloin vain.

    • Narsistiko

      Silloin kun lähdettiin, hän tuli sossujen kanssa. Sossut huusi minulle, että minun pitää lopettaa tämän miehen pompottelu ja sanoivat etten muuta yhtään mihinkään. ...Hommasin asunnon, ennen lähtöämme on muutama asia hoidettavana, lupaukset lapsille, sitten voimme lähteä.

      • Muutenpavastaan

        Sun pitää pystyä perustelemaan muuttosi syyt paremmin heille. Kerro niistä tilanteista kotona heille miehesi kuullen. Katso miten käy.

        Ei ne turhaan Teillä käy.


      • TotuusSattuuQC

        "Sossut huusi minulle, että minun pitää lopettaa tämän miehen pompottelu ja sanoivat etten muuta yhtään mihinkään."

        Sosiaaliviranomaiset eivät voi estää sinun muuttoasi. Heillä ei ole mitään valtuuksia tehdä sellaista.


      • einiinmustavalkoist
        Muutenpavastaan kirjoitti:

        Sun pitää pystyä perustelemaan muuttosi syyt paremmin heille. Kerro niistä tilanteista kotona heille miehesi kuullen. Katso miten käy.

        Ei ne turhaan Teillä käy.

        Ei tosiaankaan tarvitse perustella sossuille mitään muuttoa varsinkaan, jos on kerta itse hommannut asunnon, eikä siis sossuilta siihenkään pyydä apua. Ehkä sitten mies todella on narsisti? Vaikka sitä sanaa liian usein tarpeettomasti viljellään. Eikös ne narskut "omaa pinnallista viehätysvoimaa" ja puhu kaikki pyörryksiin ja mustan valkiaksi & päinvastoinperin. "Onpas ihana mies joka välittää lapsista oli ne hänen omiaan eli ei" näin on tätit sossussa vissiin havainneet. Sossuja on moneen lähtöön. Voimia ja varovaisuutta toivotan sulle ap!


    • Yksihiemansamaakokenut

      Miehesi vaikuttaa narsistiselta? Olisiko hänellä oma totuutensa esittää viranomaisille? Olen sattunut elämään sellaisen liiton ja tiedän, miten heikoilla nainen silloin on. Pelasta itsesi ja ennen kaikkea samalla lapsesi. Etsi viranomaisapua niin kauan kuin saat turvallisen olon heidän kanssaan ja voit uskoutua kaikesta kotona tapahtuvasta. Pyydä dokumentit heiltä käynneistä ja keskusteluista itsellesi. Mene turvakotiin, jos uhkauksia ja puukkoja heilutellaan. Turvakoti ottaa vastaan myös silloin, jos olet todella uupunut, et näe enää selvästi asioita ja vaikutat heikolta. Korosta väkivaltaa kotona. Turvakotikäynti saattaa panna pyörät pyörimään eduksesi.

      Sossu on käyttäytynyt epäasiallisesti. Tee kantelu tai muistutus.

      Muista katsoa peiliin ja rakastaa itseäsi. Olet hyvä juuri tuollaisena.

    • lapsientilannesäälittää

      Enpä nyt ymmärtänyt missä vaiheessa aloittaja sanoo miehen olevan väkivaltainen aloittajaa tai hänen lapsiaan kohtaan. Uhkaavia tilanteita on ollut yksi, nukkumasta herännyt mies luuli että ap löi häntä ja oli sen takia aplle "kylmä".

      Enkä ymmärrä tätä aloitusta muuten kuin siten, että tämä on provo.
      Tässä on kaikkea liikaa ja liian pian.
      Ap on leski, hänellä on lapsia...8.6.2018 hän sanoo...tapasin vuosi sitten miehen.. sen jälkeen hän on het muuttanut miehen kanssa yhteen mitä ilmeisimmin omat lapset mukanaan, tullut raskaaksi, tullut keskenmeno, järjestänyt häitä, tullut uudestaan raskaaksi, todennut että mieshän juo viikonloppuisin, tuhlaa rahansa uhkapeleihin niin että sähkötkin on katkaistu.

      Se että 9 vuotias uhkailee puukolla, mitä ilmeisimmin saman ikäistä lasta, ja ap kuittaa sen sosiaaliviranomaisille että ei meillä mikään ole pielessä. Sehän se olisi nimenomaan lastensuojeluviranomaisten asia. Samaten se miten mies juo ja tuhlaa rahansa peleihin niin että sähkötkin katkaistaan. Mutta ei, ap pisti sossut pihalle.
      Mielestäni apn lapsen/lapsien sinne rikosuhripäivystykseen pitäisi soittaa, ja kertoa, että mitä he voivat tehdä kun äiti on kavaltanut heidän isän kuolemasta saadut rahat miehen laskujen maksuun. Meinaan, eihän niitä siihen tarkoitukseen olisi saanut käyttää.

      Minun mielestä ap tarvitsisi mielenterveyspuolelta ja sosiaalitoimesta apuja rahan hallintaan ja yleensäkin oman elämänsä hallintaan, esim. siihen miten olisi voinut ehkäistä raskauden ei sopivassa elämäntilanteessa. Kannattaisi keskittyä myös siihen miten hänen itsensä pitäisi huolehtia omien lastensa turvallisuudesta ja rahoista.
      Ei muuta kuin tämän kirjoituksen kanssa sinne, niin eiköhän ne asiat siitä ala korjaantua.
      Ja ne miehen lapset tarvitsevat yhtälailla tukea siitä, miten he voisivat elää parempaa elämää. Nyt heidän täytyy pärjätä apn ja alkoholisoituneen, peliriippuvaisen isän hoidossa. Ei hyvältä näytä yhdenkään perheessänne asuvan lapsen tulevaisuus.

      • einiinmustavalkoist

        Ällöttävää asioiden vääristelyä nimim. "lapsientilannesäälittää" näitähän netissä riittää...


    • raiskaajaäiti

      Hei Narsistiko,
      Oletko saanut lapsesi turvaan tuosta kauhujen "kodista" jonne aluksi tungit heidät? Vai sallitko yhä "kodin" muiden asukkaiden raiskata ja kiduttaa lapsiasi?

      Sinä aikuisena halutessasi voit tietenkin ottaa vastaan sinuun kohdistuvan saastan ja pahuuden.
      Mutta teet megarikoksen salliessasi tuon kohtelun lapsillesi. Ymmärrätko?

      Oletko antanut lapsesi pois muiden kasvatettaviksi? Ellet, tee se heti.
      itse voit jäädä tuohon sairaaseen kauhujen pesään.

    • voivoi

      Mitä helvettiä selität, mikä "muuttokielto"? Oletko ihan täysjärkinen? Otappa itseäs niskasta kiinni ja vie lapset pois tuosta sairaasta kuviosta. Hyvähän se on että sossut ramppaa teillä tarkkailemassa, elämänne ei todellakaan kuulosta normaalilta ja tasapainoiselta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe