Fiat 850 Spider vm. 1975

Otsikon mukainen auto on tällä hetkellä Nettiautossa myynnissä. Olisi kivan näköinen kesäkäyttöön. Mahtaako kenelläkään olla kokemuksia tuollaisesta harvinaisemmasta mallista; millainen on esim. osien saatavuus ja hinta? Onko autossa jakohihna vai -ketju?

Kokemuksia lähinnä tekniikasta, toimivuudesta, korjauksista kaipailisin. Pienihän tuo auto on, mutta kyytiin kyllä mahtuisin :) Kannattaako lähteä pidemmän matkan takaa autoa katsomaan?

Asiallisista ja perustelluista vastauksista kiitokset.
Ilmoita


Eiköhän tuohon kulutusosia saa, yleinen auto ollut Euroopassa ja täälläkin yleinen perus 850. Korin osat kuten umpiot, lokasuojat jne. voi olla hankalampia löytää.. Katsopas vaikka varaosat24.fi sivustolta löytyykö osia.
Vanha tekniikka on aina arvoitus. Jos itse ostaisin ja jos vaikka jakohihnan vaihdosta ei tietoa, niin vaihtaisin. Myös vanhoissa jakoketjulla olevissa koneissa ketju kannattaa joskus vaihtaa.
Useimmissa tuon ikäisissä on Fiatissa jakopää hihnalla.
Useimmat uudemmat Fiatin koneet myös hihnalla, mutta niiden vaihdattaminen on kyllä edullista, esim. Grande Punton bensakoneet (1.3 multijet ketjulla), Bravo, Tipo jne.
Ilmoita
850 koneessa on jakopää hammaspyörillä kun ei ole ohv kone. Kestää kyllä.
tekniikkaosat on samat kuin 850 ja osin vielä 127 / 128. Niitä löytyy. Korin ja sisustusosien kanssa hankalampaa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Fiat 850 Spider vm. 1975

Otsikon mukainen auto on tällä hetkellä Nettiautossa myynnissä. Olisi kivan näköinen kesäkäyttöön. Mahtaako kenelläkään olla kokemuksia tuollaisesta harvinaisemmasta mallista; millainen on esim. osien saatavuus ja hinta? Onko autossa jakohihna vai -ketju?

Kokemuksia lähinnä tekniikasta, toimivuudesta, korjauksista kaipailisin. Pienihän tuo auto on, mutta kyytiin kyllä mahtuisin :) Kannattaako lähteä pidemmän matkan takaa autoa katsomaan?

Asiallisista ja perustelluista vastauksista kiitokset.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta