Otsikon mukainen auto on tällä hetkellä Nettiautossa myynnissä. Olisi kivan näköinen kesäkäyttöön. Mahtaako kenelläkään olla kokemuksia tuollaisesta harvinaisemmasta mallista; millainen on esim. osien saatavuus ja hinta? Onko autossa jakohihna vai -ketju?
Kokemuksia lähinnä tekniikasta, toimivuudesta, korjauksista kaipailisin. Pienihän tuo auto on, mutta kyytiin kyllä mahtuisin :) Kannattaako lähteä pidemmän matkan takaa autoa katsomaan?
Asiallisista ja perustelluista vastauksista kiitokset.
Fiat 850 Spider vm. 1975
2
265
Vastaukset
- FiatDinoV6
Eiköhän tuohon kulutusosia saa, yleinen auto ollut Euroopassa ja täälläkin yleinen perus 850. Korin osat kuten umpiot, lokasuojat jne. voi olla hankalampia löytää.. Katsopas vaikka varaosat24.fi sivustolta löytyykö osia.
Vanha tekniikka on aina arvoitus. Jos itse ostaisin ja jos vaikka jakohihnan vaihdosta ei tietoa, niin vaihtaisin. Myös vanhoissa jakoketjulla olevissa koneissa ketju kannattaa joskus vaihtaa.
Useimmissa tuon ikäisissä on Fiatissa jakopää hihnalla.
Useimmat uudemmat Fiatin koneet myös hihnalla, mutta niiden vaihdattaminen on kyllä edullista, esim. Grande Punton bensakoneet (1.3 multijet ketjulla), Bravo, Tipo jne. - asentajaarska
850 koneessa on jakopää hammaspyörillä kun ei ole ohv kone. Kestää kyllä.
tekniikkaosat on samat kuin 850 ja osin vielä 127 / 128. Niitä löytyy. Korin ja sisustusosien kanssa hankalampaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745329Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011223Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy19710860Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369701Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858518Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236501Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03200Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282212- 361602
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261500