PUSSIKUURILAISET jatkaa (11.6. vko 6.)

Sissivaihde

Tämä on tukiryhmä ateriankorvikkeilla laihduttaville.
Tervetuloa mukaan!

Aamun lukema oli 71.4.
Viikon tulos -600 g.

78

2667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sissivaihde

      Mietin, että onko turha aloittaa joka viikko uutta ketjua.

      Koneella ihan ok pitempikin ketju, mutta puhelimella hankalampi.

      Millä laitteella te useimmiten käytte tällä sivulla?
      Itse eniten just puhelimella.

      • hpv27

        Itse käytän suurimmaksi osin tietokonetta. Illalla joskus tablettia.


      • pussikuuri

        Mä käytän pelkästään tietokonetta. Mulle on nyt tärkeintä että ketju on olemassa.


      • Sissivaihde

        Jos nämä ketjut pysyy virkeänä, ei kai siitä haittaakaan ole, vaikka pitää keskustelun helppokäyttöisenä?

        Kiitokseni porukalle, että ollaan saatu tämä toimimaan!

        Ja mulle kyllä sopii, että joku muukin aloittaa uuden viikon.


    • pussikuuri

      Paino tänään 72,5 kg.

      • Sissivaihde

        Heips!

        Mulla 71. Päästään yhtäaikaa yrittään kutosta :D On tuo sinun vauhti kovempi, että aiemmin se sinä oot sitä yrittämässä.

        Jos sulla meinaa joskus hermo mennä jumitukseen, voit katsella esim tuota minun viime viikkoa. Pompsahdus ylöspäin ja jumitus!

        Olen lähdössä muutaman päivän reissuun. On sen verran tuttu kyläilypaikka, että ei haittaa ketään, vaikka jatkan pusseilla. Tarkoituksella yritän viikonlopuksi kotiin, että en jää viikonlopun grillailuhommiin sivustaseuraajaksi.

        Tiedän, että voi myös kevyttä grillata. En vaan halua nyt. Enkä myöskään halua kiinnittää huomiota omaan pussitouhuun. Enkä halua muille huonoa omaatuntoa heidän valinnoistaan.

        Koska en käytä alkoholia, saan sitä selitellä ihan tarpeeksi. Mulla ei edes ole mitään erityistä syytä olla juomatta. En vain halua.
        Mutta juomattomuus häiritsee joitakin tosi paljon!

        Jatketaan!


    • Hoikemmaksi-18

      Mä käytän aina puhelinta, tää viikko vaihto on tosi kiva kun ei tarvi selaa miljoonaa vuotta 👍

      Mulla tulee ihan kohta 3 vko:a täyteen ja on pudonnut n. 1,4kg/vko (3,8kg tähän mennessä) mun mielestä ihan hyvä tahti eli jatkuu dieetti. Tosin tällä tahdilla menee vähän yli neljän viikon et pääsen kaksinumeroiseen ellei tuu jotain ylläri isompaa pudotusta 🤞

      Nyt kun on jatkanu tätä ja olo on hyvä ja on energiaa käydä lenkillä niin olo on positiivinen joten ekstra voimakasta tsemppiä kaikille :D

      Ja noista lääkkeistä, mulla on unihäiriöön ja menneisyydessä masennukseen, paniikki ja ahdishäiriöön määrätty lääkkeitä ja monien psyko ja masennuslääkkeiden haittavaikutus on just lihominen. Mun ongelma on et mikään ei oikein kunnolla vaikuta unihäiriöön et nukkuisin :/

      • Sissivaihde

        Mulla myös puhelin useimmiten.
        Ja niin huonot hermot, että alkaa tuskailut, jos täytyy pitkään selata.


    • hpv27

      Verensokeriongelmat jatkuvat. Tällä vauhdilla pitää jättää insuliini kokonaan pois. Noin käynee ainakin kesälomalla kun kokonutraus vähentää insuliinin tarvetta ja nyt määrä on jo pudonnut 50 yksiköstä 20 yksikköön.

      • Sissivaihde

        Mutta siis... Tuohan on hyvä asia?

        Mulla ei ole kovin paljon tietoa nykyaikaisesta diabeteksen hoidosta. Mutta olen siinä käsityksessä, että verikokeita ei enää sormenpäästä oteta?

        Ja oletan, että insuulin poisjäänti on vain hyvä.

        Korjaa ihmeessä, jos mulla on ihan väärät luulot!


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Mutta siis... Tuohan on hyvä asia?

        Mulla ei ole kovin paljon tietoa nykyaikaisesta diabeteksen hoidosta. Mutta olen siinä käsityksessä, että verikokeita ei enää sormenpäästä oteta?

        Ja oletan, että insuulin poisjäänti on vain hyvä.

        Korjaa ihmeessä, jos mulla on ihan väärät luulot!

        Juu, insuliinin pois jäänti on hyvä asia mutta liian matalat verensokeriarvot eivät. Liian matalat verensokerit myös syötättävät.

        Tablettihoitoiset eivät monestikaan mittaile verensokeria mutta insuliinin kanssa se on pakollista. Itse mittaan vain aamulla. Huomenna on verikokeet ja niiden jälkeen voin nostaa verensokeriahiukan korkeammalle (ts. vähentää insuliinia edelleen). Insuliinissa ei ole sinänsä muuta ongelmaa kuin se, että liian matala serensokeri syötättää ja korkea insuliinitaso nostaa verenpainetta.


    • pussikuuri

      sissivaihde : Ei sitä tiedä, koska mä pelkään painon jumittamista edelleen ja viimeistään 70 kilossa. Sen rajan rikkominen on niin vaikeaa. Mutta siihen on vielä 2,5 kiloa. Pitää olla vaan pirun kärsivällinen.

      Mäkään en juo.Voisin juoda mutta en tykkää alkoholista. Siideri menee mutta pari riittää .Sit se alkaa maistuu pahalta.

    • pussikuuri

      Paino tänään 72 kiloa.

      • Sissivaihde

        Mulla 71,4!

        Taas sahaa :/

        Näkee kyllä, että on taas turvotustakin. Iltapirtelön tempaisin vasta puoliltaöin. Enkä millään meinannut saada unta yöllä. Ehdin nukkua vain vajaat 4 h, kun oli aikainen lähtö.

        Ennenkin huomannut, että tulee turvotusta, jos ei saa kunnolla nukuttua.

        Reissussa. Muuten mukavaa, mutta nukuttaa kovasti.

        Tsemppiä kaikille!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Mulla 71,4!

        Taas sahaa :/

        Näkee kyllä, että on taas turvotustakin. Iltapirtelön tempaisin vasta puoliltaöin. Enkä millään meinannut saada unta yöllä. Ehdin nukkua vain vajaat 4 h, kun oli aikainen lähtö.

        Ennenkin huomannut, että tulee turvotusta, jos ei saa kunnolla nukuttua.

        Reissussa. Muuten mukavaa, mutta nukuttaa kovasti.

        Tsemppiä kaikille!

        Harmittaa sun puolesta,kun sä et ole edes repsahtanut,jos nyt oikein muistan. Mä koitan perjantaihin vielä nipistää kilon. Joka aamu saa jännittää, että on paino laskenut. Toisella viikolla se paino ei tipu näin hurjaa tahtia. Mä oon vaan ollut niin paljon nestettä täysi. Pahin turvotus lähtenyt, mutta on tota mahaa tossa jäljellä.

        Tsemppiä ja äläkä luovuta : )


    • Hoikemmaksi-18

      Vitsit 1,1kg pitäis pudottaa niin ois enää lievä ylipaino eikä merkittävä ylipaino :) huomen alkaa neljäs viikko (ellen oo seonnu laskuissa) aikun tippuis edes tuo mutta kuukautiset varmaan sotkee :/

      -2,3kg niin ois vihdoin se kaksinumeroinen tavoite. Nyt oon jaksanu lenkkeilläkin mutta en oo huomannu mitään painon kannalta, ainakaan vielä tai sen että eilisen 10km lenkin jäljiltä paino nousi eilisestä 1,1kg buahahaa :D

      Pitää vaan sitkeästi jatkaa, tsemppiä pussikaverit :D

      • pussikuuri

        Mulla kaksi kiloa siihen 70 kiloon. Tuntuu todella paljolta. Mutta pitää muistaa ettei tässä ole kiire. Kunhan se paino ei jämähdä siihen 71-70 kiloon. Se on niin turhauttavaa ja moneen kertaa koettu. Sen jälkeen usko on koetuksella.


    • hpv27

      Verensokeriarvot vihdoin normaalit eli tänään 6.1 mmol/l eli aavistuksen yli terveen arvon. Tähtään juuri tuohon arvoon. Nyt jatkuu 5:2 (tai oikeammin 4:3) kesäloman alkuun.

      Olen nukkunut huomattavasti paremmin tuon masennuslääkkeen käyttöön oton jälkeen. Lisäksi tuli se pitkävaikutteinen melatoniini. Kokeilen vielä tiputtaa triptyylin 25 mg:sta 10 mg:aan. Nukun nyt ainakin 5 tuntia joka yö ja vaikka tuo on liian vähän niin tuolla pärjää.

      Painossa ei ole tapahtunut muutoksia. Talviloman ylityövapaat ajattelin käyttää Espanjassa espanjan kielen kurssiin. Otan varmaan sinnekin Nutrilettejä ja ideana syödä niitä päivällä ja illalla yksi ateria.

    • tympääntynyt

      En ole tätä ketjua niin seurannut, mutta mulla tosiaan joulukuun lopussa paino oli 125 kiloa. Nyt 97 kg. Olin ekat 3 kuukautta täysnutrauksella ja sitten osanutrannut. Olen vaan huomannut, että täysnutrauksella paino putoaa tasaiseen tahtiin, mutta heti kun syö jotain oikeaa ruokaa, paino alkaa heti nousta. Tuntuu että minun pitäisi varmaan loppuelämäni täysnutrata jos haluaisin laihtua.

    • Nimimerkkion

      Moikka, mahtuuko joukkoon uusi pussikuurilanen? Painoa oli viime pe. 86,6 kg ja pituutta 159 cm. Laihdutus on näin alkuun ainakin pelkillä pusseilla. Tavoitteena olisi saada paino alkamaan 6 :lla pitkällä tähtäimellä. Nyt 6:tta päivää mennään ja on ollut ihmeen helppoa. Sitä hankalaa oloa ei ole vielä tullut ja nälkäkään ei ole vaivannut ja vähän ihmetyttääkin voiko tämä olla näin helppoa. Nyt painoa on pudonnut vajaassa viikossa 2,7 kg , tosin eilen alkoi menkat ja paino nousi 0,2 kg... mutta ei kyllä pitäisi edes punnita kun tietää että menkat aina turvottaa oloa.

      • hpv27

        Eiköhän seuraan mahdu. Nutraus on tosissaan helppoa aika suurelle osalle. Homma perustuu tarkasti mietittyyn ravintoaineiden jakaumaan eli niistä saa juuri ja juuri välttämättömät ravintoaineet ja ketoosiin joka vie nälän. Pusseja on vieläpä helppo kuljettaa mukana.

        Itse tällä hetkellä 4:3 dieetillä eli ti, to ja la pusseilla ja muuten normaalia ruokaa. Kesälomalla sitten pusseilla ja salaatilla/kasviskeitolla.


    • pussikuuri

      tympääntynyt :Kaksi viimeistä lausetta on kuin minun suustani.Itse olen varmaan kohta vuoden vuorotellut täysnutrauksen ja syömisen kanssa. Nutraamalla kilot lähtee,mutta heti kun syö niin alkaa paino nousta.

      Nimimerkkion : Kyllähän tänne mahtuu. Joten tervetuloa ja kiva että muitakin löytyy. Käytkö sinäkin joka päivä vaa´alla?

      • Nimimerkkion

        Juu, käyn kun olen niin malttamaton :) Heti pitää päästä näkemään tuloksia vaikka tiedänkin että itselle voisi olla kannustavampaa se kerran viikossa.


      • pussikuuri
        Nimimerkkion kirjoitti:

        Juu, käyn kun olen niin malttamaton :) Heti pitää päästä näkemään tuloksia vaikka tiedänkin että itselle voisi olla kannustavampaa se kerran viikossa.

        Sama vika. Mähän sekoaisin jos joutusin vaikka vain kerran viikossa käymään puntarilla tai saatika jos sinne vaa`alle ei pääse jos on esim. reissussa pidemmän aikaa.


    • pussikuuri

      Paino tänään 71,5 kg. Huomenna tulee viikko täyteen.

    • ei_hyvä

      Älkää nyt ihmiset uskoko tuollaiseen nutraukseen. Ok. sillä saa muutaman kilon pois sekin nestettä mutta saman painatte kun palaatte normi syömiseen. Minä yrittäisin normaalilla kotiruualla kohtuudella ja pitkällä aikavälillä.

      • pussikuuri

        Luuletko etten ole yrittänyt.Mutta kiitos kommentista.


      • hpv27

        Itse olen pussikuureilla saanut reilut 10 kg pois eivätkä ole tulleet takaisin. Luonnollisestikaan paluuta vanhoihin ruokailutottumuksiin ei ole mutta itsellä tarkoituksena seurata painoa söönnöllisesti ja palata pussikuurille/matalaenergiselle jos paino nousee.


      • ööö
        hpv27 kirjoitti:

        Itse olen pussikuureilla saanut reilut 10 kg pois eivätkä ole tulleet takaisin. Luonnollisestikaan paluuta vanhoihin ruokailutottumuksiin ei ole mutta itsellä tarkoituksena seurata painoa söönnöllisesti ja palata pussikuurille/matalaenergiselle jos paino nousee.

        Sinä olet saanut -10kg? Koska, sillä nutrailet ja laihduttelet täällä vuodesta toiseen ja joka päivä!


      • hpv27
        ööö kirjoitti:

        Sinä olet saanut -10kg? Koska, sillä nutrailet ja laihduttelet täällä vuodesta toiseen ja joka päivä!

        Katsos kun sitä ylipainoa on ollut huomattavasti enemmän kuin 10 kiloa. Tuo lähti kolmella nutrauskerralla eli 3 viikkoa ja 4 kiloa per kera. Nyt painoa 110 kg ja normaalipaino 182 cm pitkällä olisi 82 kg.


    • webbew

      Miksi olette päästäneet läskit valloilleen? Minä kun huomasin että muutama kilo tuli laitoin stopin sille. Pienensin ruoka-aterioita ja jätin kaiken turhan pois ja pelittää edelleen.

      • pussikuuri

        Jos olisit lukenut aiemmat viestiketjut niin mä oon selittänyt oman osuuteni siellä. Jos sulla on noin helppoa niin oisit pitänyt sen tiedon itselläsi. Tämä on laihduttajien tukiryhmä pussilaihduttajille. Etsi uusi ryhmä tai tee itse uusi ketjun aloitus jossa voit tuota helppoutta mainostaa. Mutta kiitos sinulle kommentista. Sä et ala mua määräämään miten mun pitäis elää.


      • Nimimerkkion

        Kyllähän se on arvostettavaa kun osaa ja pystyy laittamaan stopin ja laihduttamaan-kunnioitukseni sinulle.

        Omalla kohdalla asiat eivät nyt viimevuosien pyörityksessä ole menneet niinkuin oppikirjassa ja nyt yritän tätä kautta päästä kiinni niin painon hallintaan kuin liikkumiseenkin, kun saa painon tuomat selkäongelmat helpottamaan, toivottavasti pystyn taas liikkumaankin reilummin.
        Eihän tämäkään niin mustavalkoista ole ja mukana on paljon itseen ja itsekunnioitukseen sekä kehonkuvaan liittyviä asioita. Epäonnistuminenkin on yhtä todennäköistä kuin onnistuminen, mutta parempi on kuitenkin yrittää kuin ei, sitä vaihtoehtoa en kuitenkaan halua että luovuttaisin yrittämisen 😀


    • pussikuuri

      Myönnettävä on, että olen tyhmä sillä tämän kuulin jo sukulaisiltani vuosia sitten. Minua ottaa hermoon kun epäonnistun kaikessa siis juuri kaikessa, ei puolisoa,ei mitään, ruokaa ahmin kuin sika. Oikeastaan uskon senkin jo, että sotanorsuna elämäni jatkuu.

      • Onko feikillä nyt hauskaa?Kirjoittaa minuna tänne. Ei hätää rekisteröin nimimerkin,joten kirjoitukseni näkyvät sinisellä nimimerkillä. Muut pussikuurin kirjoitukset ovat feikkejä. Hyvää jatkoa tälle feikki pussikuurille. Luuletko olevasi fiksu,kun et ehtinyt ennen minua?


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Onko feikillä nyt hauskaa?Kirjoittaa minuna tänne. Ei hätää rekisteröin nimimerkin,joten kirjoitukseni näkyvät sinisellä nimimerkillä. Muut pussikuurin kirjoitukset ovat feikkejä. Hyvää jatkoa tälle feikki pussikuurille. Luuletko olevasi fiksu,kun et ehtinyt ennen minua?

        Nominulta on rekisteröity 27 eri nimimerkkiä (ts. hpv-hpv26) kiusan takia. Syynä ilmeisesti se, että olen osoittanut karppauksen olevan uskonto.


    • kiia

      Yritin olla tuolla täälläkin kirjoitetulla pussikuurilla. Ei mitään radikaaleja tuloksia. Juuri niin kävi minullekin,että pari-kolme kiloa lähti mutta mielestäni se oli nestettä. Ja orjallisesti noudatin tuota ja lopputuloksena - 0. En itse suosittele. olen laihtunut yli 10kg normaalia pienemmällä tavallisella ruualla.

      • hpv27

        Jos syät orjallisesti Nutrilettejä niin saat noin 600-700 kcal. Kyllä tuolla laihtuu ja laihtumisvauhti on noin 1 - 1.5 kg per viikko. Toki kilot tulevat nopeasti takaisin jos palaa vanhaan syömistyyliin.


    • raijat

      Koko ketju jonka tämä fatso on aloittanut on tyhjää propagandaa. Hyväksyisi itsensä 100kiloisena kerta se ei muuksi muutu.

      • Sissivaihde

        raijat,

        Mikä on fatso?

        En ole koskaan ollut satakiloinen. Jos olisin, en hyväksyisi, vaan yrittäisin tehdä asialle jotain.

        Entäpä sinä? Monellako nimimerkillä käyt dissaamassa ketjua?


      • Hoikemmaksi-18

        Hanki elämä ja taidat itse olla ylipainoinen kun tuut morkkaa toisia jotka asialle jotain yrittää tehdä


    • työterveyshoitaja

      Ihmetyttää tämä ns. pussikuuri nimimerkki sillä hän ei ole edes mikään ravintotietäjä. Omiaan tänne dominoivasti kirjoittelee mutta kuitenkin siinä onnistumatta. Pitäisi lihansa tai ulkoilisi/alkaisi elämään normaalia elämää ruuan suhteen. Mutta tällaista ei voi odottaa kun ei ole annettu yläpäähän sitä jota järjeksi sanotaan.

    • huoli.siskostani

      Siskoni hairahtui pussikuuri diettiin oli sillä muistaakseni 2 vko ja sen jälkeen alkoi saamaan pahanolon tunnetta ja vatsassa kipristeli no meni muutama pv ja sairaalaan joutui. Siellä sai kovan ukaasin tähän pussikuuri diettiin eli oli mennyt arvot en nyt muista mitkä mutta kuitenkin sekaisin.

      • Öööh

        Sillon pää sekaisin. Eikä sulla siskoa ole.


    • Sissivaihde

      Kotona 70.8. Ihan hyvä on.

      Kylläpäs tämä ketju on käynyt joillakin hermoon. Tai vain yhdellä, joka vaihtelee nimimerkkiä.

      Tottakai nutraamisen lopettamisen jälkeen paino hetken nousee.
      Itellä ainakin pussikuurin aikana aikaa miettiä, miten syön tämän jälkeen.

      Enkä jaksa provosovoitua turhista huutelijoista.

      Minä laihdutan pusseilla ja tämä sopii mulle. Eipä minun tarvitse tätä hörhöille ja arvostelijoille puolustella. Laittakoon omia ketjuja omille laihdutustavoilleen! Tai olkoon laihduttamatta.

      Ei kiinnosta puuttua toisten tyyliin elää!

      Oli kiva reissu. Pusseilla meni ihan näppärästi. Eikä niihin kiinnitetty sen kummemmin huomiota.

      Vain yksi keskustelu syömisestä! Taisi lähteä siitä, että minä ihmettelin, että miten olen voinut olla ilman herkkuja! Ja helposti!

      Kyllä voi olla ihan normaalipainoisellakin ongelmaa liian makeansyönnin kanssa.

      Mulla ei itellä ole isoja peilejä! Tuli vähän peilailtua. Kyllä tuota ylipainoa vielä riittää! Mutta ei sitä ole nyt pakko kerralla saada pois.

      Sen verran on kuitenkin paino pudonnut, että olo on jotenkin aktiivisempi.

      Koirat haukkuu, karavaani kulkee!

      Antaa huutelijoiden huudella.

      Jaksetaan ja jatketaan! Isosti tsemppiä jauhejengille :D

      • sissivaihde : Mä jouduin eilen rekisteröimään mun nimimerkin,kun jollain ei ollut mielikuvitusta keksiä itselleen omaa nimimerkkiä,niin hän sitten päätti käyttää mun nimimerkkiä. Jos jotkut saa jotain kiksejä niin hieno juttu heille.

        Jos joku ei pidä minusta niin tartteeko sitä tänne tulla huutelee. Pitää vaan itteellään sen tunteen.

        Tänään tuli viikko täyteen. Paino 71 eli - 5 kg. Ja ennen kuin nämä huutelijat ehtii niin kyllä tiedän että ovat nesteitä, eikä rasvaa. Ja kyllä olen ns. laihaläski.

        Tsemppiä sissivaihteelle ja eikä välitetä noista huutelijoista. Ja ei niille kannata vastata koska ne vaan jatkaa ja jatkaa. Hakevat huomiota.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Mä jouduin eilen rekisteröimään mun nimimerkin,kun jollain ei ollut mielikuvitusta keksiä itselleen omaa nimimerkkiä,niin hän sitten päätti käyttää mun nimimerkkiä. Jos jotkut saa jotain kiksejä niin hieno juttu heille.

        Jos joku ei pidä minusta niin tartteeko sitä tänne tulla huutelee. Pitää vaan itteellään sen tunteen.

        Tänään tuli viikko täyteen. Paino 71 eli - 5 kg. Ja ennen kuin nämä huutelijat ehtii niin kyllä tiedän että ovat nesteitä, eikä rasvaa. Ja kyllä olen ns. laihaläski.

        Tsemppiä sissivaihteelle ja eikä välitetä noista huutelijoista. Ja ei niille kannata vastata koska ne vaan jatkaa ja jatkaa. Hakevat huomiota.

        Joo. Trollit kannattaa jättää itsekseen.

        Kyllä nutrauksella lähtee läskiäkin. Enemmän vielä kuin muilla dieeteillä mutta kun rasvakudoksessa on 7000 kcal per kilo ja tuo vastaa noin 3 päivän energiankulutusta niin mahdottomia ei voi toivoa.

        Tänään meni lounaaksi iso salaatti ja 2 viipaletta pitsaa. Illalliseksi on 0.35 l brandyä eli miinukselle mennään tänäänkin. Nyt on shakeri pakattu mukaan eli huomenna pelkkiä pusseja.


    • Nimimerkkion

      Tänään tuli ensimmäinen viikko täyteen ja painoa on 3,1 kg vähemmän kuin aloittaessa. Lisäksi juuri ennen kuurin aloitusta putosi 0,9 kg vuorokaudessa kun elimistö poisti nesteitä ihan oma-aloitteisesti.
      Ei haittaa on sitten nestettä tai rasvaa kunhan on vyötäröltä pois. Aika varma voi kuitenkin olla että tästä eteenpäin ei sitä nestettä kovin kummoisia määriä ole vähennettäväksi jäljellä ja päästään jo ihan rasvan polttamiseen. Olo on ollut vaihtelevasti vähän väsynyt ja välillä hmm...toimintatarmoinen.

      Koska oli palkkapäivä kävin hakemassa uusia makuja noiden kahden jo tutuksi tulleen lisäksi..Thai Red Curry oli kyllä mielenkiintoinen tuttavuus ja hampaat irvessä sain alas.. täytynee kulautella loput pussit alas pahemmin maistelematta. Suklaa kyllä sitten korvasi sen makuelämyksen.

    • Mikähän nyt on homman nimi?

      Minun viesti on poistettu sääntöjen vastaisena?
      Mielestäni en mitään ihmeempiä kirjoitellut. Tästä vaan, että kirjauduin, vaikka en ollut ajatellut, että tännekin pitäisi kirjautua.

      Aioin tulla katsomaan illemmalla, kun useammalla on viikonvaihto tänään.
      Joku oli sen nähnytkin, koska oli ilmoitus, että viestiisi on vastattu.

      Tässä söin päivän viimeisen pussin.

      Nyt oli tullut nettitilaus postiin ja olen käynyt hakemassa.

      Katsotaan nyt, pysyykö tämä tässä.

      • Tässä ei koskaan tiedä mikä viesti hyväksytään ja mikä. Joten yritän pitää viestit lyhyenä ettei turhaan kirjoittelis,jos poistetaan. Tämä on minullekin tehnyt joskus samoin, vaikka olisi kirjoittanut ihan asiaa ja asiallisesti

        Tänään paino 70,5 kg.

        Tsemppiä!


      • pussikuuri kirjoitti:

        Tässä ei koskaan tiedä mikä viesti hyväksytään ja mikä. Joten yritän pitää viestit lyhyenä ettei turhaan kirjoittelis,jos poistetaan. Tämä on minullekin tehnyt joskus samoin, vaikka olisi kirjoittanut ihan asiaa ja asiallisesti

        Tänään paino 70,5 kg.

        Tsemppiä!

        Minäkin nyt vähän varovaisesti katselen, että mitä tapahtuu.

        Tuli mieleen, että joku vaan ilkeilläkseen ilmiantaa.

        Mutta paino mulla 70.4. Elämme jännittäviä aikoja 😁
        Kuutonen näkyy jo mielessä.
        Sain uuden vaakan. Oli yhteenmuuttavalla parilla ihan laatikossa käyttämätön. Sen verran kokeiltu, että patteri oli loppunut.

        En ole varma, olisinko halunnut sitä. Oma vanha vaakani näyttää armollisesti pari kiloa liian vähän. No, mulla varmaan kestää, että saan sen patterin hommattua.

        Ja ehkä sitten, kun paino on reilusti alle 70, uskallan kokeilla.


      • Sissivaihde kirjoitti:

        Minäkin nyt vähän varovaisesti katselen, että mitä tapahtuu.

        Tuli mieleen, että joku vaan ilkeilläkseen ilmiantaa.

        Mutta paino mulla 70.4. Elämme jännittäviä aikoja 😁
        Kuutonen näkyy jo mielessä.
        Sain uuden vaakan. Oli yhteenmuuttavalla parilla ihan laatikossa käyttämätön. Sen verran kokeiltu, että patteri oli loppunut.

        En ole varma, olisinko halunnut sitä. Oma vanha vaakani näyttää armollisesti pari kiloa liian vähän. No, mulla varmaan kestää, että saan sen patterin hommattua.

        Ja ehkä sitten, kun paino on reilusti alle 70, uskallan kokeilla.

        sissivaihde: Todellakin elämme jännittäviä aikoja. Puoli kiloa 70 kiloon. Ja anna mun kaikki kestää, jos taas alkaa siinä jumittaa. Mä odotan sitä kutosella alkavaa paino. Nyt kun toista viikkoa menen niin sais nyt tippuu siihen 69,5 kiloon niin mä olisin selättänyt mun kirouksen.

        Jos mulla ois digitaalinen vaaka niin mä varmasti pyöristäisin ne numerot ylöspäin, joten tämä mun mekaaninen vaaka kelpaa mulle vallan mainiosti.


      • pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde: Todellakin elämme jännittäviä aikoja. Puoli kiloa 70 kiloon. Ja anna mun kaikki kestää, jos taas alkaa siinä jumittaa. Mä odotan sitä kutosella alkavaa paino. Nyt kun toista viikkoa menen niin sais nyt tippuu siihen 69,5 kiloon niin mä olisin selättänyt mun kirouksen.

        Jos mulla ois digitaalinen vaaka niin mä varmasti pyöristäisin ne numerot ylöspäin, joten tämä mun mekaaninen vaaka kelpaa mulle vallan mainiosti.

        Kyllä se nyt kutonen löytyy!
        Ei se ole kirous. Ajoittain vain jumii ja vauhdikkain pudotus ehkä meni jo.

        Tällä kertaa et menetä hermojasi! Et ala syödä kiihdyttääksesi aineenvaihduntaa, koska ei se kaloreilla kiihdy.

        Minä olen täällä muistuttamassa omista viikonkin jumituksista!

        Kyllä tässä itselläkin huolestuttaa. Taas niin lämmin ilma ja sen myötä tulee turvotus.

        Yritän täällä vihreää ja valkoista teetä. Osassa on ihan hyviäkin makuja. Käytän makeutusainetta, että se varmaan kumoaa hyvät terveysvaikutukset.

        Aikaahan tuossa kuluu, kun makustelee teemerkkejä. Sitähän meillä riittää, kun ei enää syö ajankuluksi.

        Lidlistä löysin tuota valkoista teetä. Ei ole normivalikoimassa. Purkka ja Rainbow kelpaavat mulle ja ihan pussiteenä.

        Varsiselleriä saa syödä. Poistaa nestettä. En tiedä, mutta ei ole hyvänmakuista. Myös inkivääristä voi kokeilla tehdä jotain juomia, jos ei ole korkeaa verenpainetta.


    • Just huomasin, että täältä alempaa oli taas poistettu viesti!
      Ehtikö kukaan nähdä, kenen viesti?

      Tämä ketju on nyt saanut jonkun / jotkut ärsyyntymään.

      Minut on haukuttu. Hpv27 haukuttu. Pussikuuri haukuttu.

      Enpä minä tänne agitoidakseni kirjoittele. Tämä on tietynlaista päiväkirjaa painonpudotuksestani. Etsin tukea ja samalla toivon, että joku ehkä jotain hyvää näistä saisi.

      Pitäisiköhän tuo fatsokin ottaa ihan kohteliaisuutena? Sehän tarkoittaa myös suurta persoonaa!

      Vihdoin tuli ne Allevon pussit. Olen mix-pakkauksesta maistellut näitä, mitä tuli. Mango-joku ja vadelma-joku. Silloin ne maistui niin hyvälle!
      Kun eilen maistelin, päällimäinen tuntemus oli vaan esanssinen.
      Pakkohan ne nuokin on nielaista. Mutta ei enää lisää. Sama Nutrilettin bansku-karkki, olen niitä nieleskellyt toisinaan makustelematta.

      Tämän hetken suosikkipirtelö on yllättäen mustikka. Olen nyt tehnyt sitä esim kaupunkireissuille pieneen vichypulloon. Maistuu, vaikka ei pysyisi kylmänä.

      Hyvin olen oppinut ottamaan vesipullon ja eväät mukaan. Niin tein silloinkin ennen kuin lihoin. Mulle ruokailujen säännöllisyys on ollut pitkään tärkeä, mutta jossain vaiheessa lakkasin välittämästä.

      Tulin kiukkuiseksi ja oli heikkeni, jos nälkä yllätti. Nälästä seurasi myös joku suklaansyönti ja koko illan kestävä nälkä, joka ei lähtenyt millään syömisellä.

      Verensokeri mulla on ollut vuosia 'varoitusalueella'. Hpv27 ehkä osaisi sanoa, että onko tuo ollut vain opittu käytösmalli vai liittyykö verensokerin heilahteluihin?

      Koetetaan jatkaa tätä, vaikka kieltämättä nuo roskaviestit latistavat tunnelmaa.

      Hoikemmaksi-18, sanoit aikaisemminkin, että joku laihdutuksessa epäonnistunut tyyppi käy purkamassa turhautumistaan. Olen vahvasti samaa mieltä!

      Ketä normaalipainoista tai painonsa hyväksynyttä nämä jutut edes kiinnostaisi niin paljon, että vaivautuisi lukemaan? Saati kommentoimaan?

      Taas vaan rajusti tsemppiä uusille ja entisille!

      • hpv27

        Joillakin alhainen verensokeri tekee kiukkuiseksi. Yleisin on ns. lyhyt pinna eli kiivastuu helposti. Itsellä tuota ei ole mutta nälkä kyllä tulee. Nyt minulla on ollut hypoja ja lähellä hypoa olevia verensokereita varsin paljon kun tuo masennuslääke on laskenut verensokereita reilusti. Tänään jätin aamuinsuliinin väliin.

        Millaisia suunitelmia ihmisillä on laihdutuksen jälkeiseen elämään? Itse ajattelin nutrata kesäloman ja siirtyä sen jälkeen takaisin 5:2:seen seuraavaksi vuodeksi. Jos työpaikka menee alta niin saatan kyllä nutratakin. 5:2:sen jälkeen sitten keittopohjaiselle ruokavaliolle. Leipää (ruishapanleipää) ei ole tullut tehtyä kuukauteen mutta taidan ostaa leipäkoneen myös kesämökille niin ei tarvitse käydä kaupassa juuri koskaan.


    • sissivaihde : Nyt vaatii sitä kärsivällisyyttä. Ja en todellakaan odota että paino tippuisi enää noin hurjasti. Enimmät nesteet nyt lähteneet. Meitä pusseilla laihduttavia on täällä suomi24:ssa helppo arvostella,koska pystyy nimettömänä sen tehdä. Me olemme muille kuin pohjasakkaa. Kun laihdutustavoista puhutaan. Kyllä me kaikki tiedetään miten syödä terveellisesti ja oikein. Mutta kaikille se ole niin helppoa. Jos mä pystyisin salaatin voimalla laihtumaan niin enhän mä tätä pussivaihtoehtoa olis valinnut.

      Mulla on heinäkuun alkupuolelle pirtelöitä. Ja kun muut sanoo tätä kalliiksi tavaksi laihduttaa, niin kyllä tämä minulle tulee paljon halvemmaksi kuin esim. salaattiainesten ostaminen, puhumattakaan jos alkaisin ostamaan kanaa tai kalaa.

      Tossa eilen kun kävin ostamassa suklaapirtelöpaketin, niin yksi 25 pussin laatikko löytyi. Tota mustikkaa en ole maistanut. Vadelma/rahka makua löytyi reilusti hyllystä,joka oikeesti on ihan järkyttävää.

      Ensi viikolla suuntaan luultavasti ystävän luokse. Ja nyt on pidettävä kiinni näistä pusseista. Hänen luokse on viime kerrasta jäänyt kolmen päivän pirtelöt. Sanoinkin että nyt en taas halua pilata hyvin alkanutta kuuria, koska se kutosella alkava paino on niin lähellä. Ja ehkä hyväkin jos pääse kotoa pois,niin ei ramppaa joka päivä vaa´alla. Vaikka siihenkin kyllä on ystävän luona mahdollisuus.

      Jatketaan ihmeessä,koska nämä huutelijat ja arvostelijat varmasti toivovat epäonnistumistamme ja luovuttamista.

      Saahan niistä jumituksistakin kertoa. Niinhän minäkin olen tehnyt aina kun se paino on jäänyt jumittaa useiksi päiviksi siihen ihanaan 70 kiloon.

      hpv27 : Tavoitteena nutrata kunnes paino on alle 65 kilon, koska se paino nousee automaattisesti tämän jälkeen, vaikka sä söisit pelkkää salaattia. Tai no mä en pysty pelkällä salaatilla elää mutta varmaan ymmärrätte pointin.

      Tsemppiä ja eikä luovuteta : )

      Mua motivoi myös se kutsu sh-polille. Mutta se voi mennä syksylle. En tiedä noista kesälomista, miten kyseinen paikka on auki kesällä.

      • hpv27

        Nutraus on aika edullista mutta halvemmallakin voi elää. Esimerkiksi pavut, pasta, broilerin koivet, jauhot ja valkokaali ovat edullisia. Toisaalta 5 päivät pirtelöt maksavat 16 € eli 3 € per päivä eli satasen kuussa. Itse säästän kesälomalla ostamalla ateriakorvikkeet pussissa. Juomana pitkälti jäätee ja aamulla tomaattimehu. Lisänä punakaalisalaattia vähärasvaisella kastikkeella (vettä limettimehua mausteita hiukan rypsiöljyä).

        Salaatti on itse asiasasa aika kallista. Valkokaali on jotain 1.5 € per kg mutta siinä on mitättömän vähän energiaa joten päivän energian saati tulee siitä kalliiksi.


    • Hoikemmaksi-18

      -4,5kg /22päivää eli -1,5kg niin paino on kaksinumeroinen wuup wuup ✌️

      Ihan kiva viikonlopun aloitus kun paino tippunu -700g 😁 antaa tsemppiä jatkaa ja kaikille päliköille jotka käy täällä sössöttää omia terveysohjeita ja työntäkö ne sinne minne valo ei paista. Kukin tyylillään ja kun pudotettavaa on enempi kun muutama kilo niin onko ihme et haluu boostin ja ei se paino palaa kun pikku hiljaa palaa TERVEELLISEEN ruokavalioon eli osa nutraa useamman viikon ja pikku hiljaa lisää ruokaa ja vähentää pusseja.

      Miks pitää käydä dissaa täällä toisia eikö teillä oikeasti ole muuta tekemistä? Menkää ana/mia sivuille ja ilmoittakaa anorektikoille et syökää on epäterveellistä olla syömättä ja bulimikoille et ne ei saa oksentaa koska uuuu se on epäterveellistä, varmasti ne kokee tuommoset ohjeet hyödyllisinä ja eivät ole kuullu miljoonaa kertaa samaa...kuvitteletteko te oikeasti parantavanne muita ja olevanne jotenkin ”hyviä” ihmisiä??? HANKKIKAA ELÄMÄÄ teillä ei ole kun näillä palstoilla roikutte!!!!

      Tsemppiä pussikaverit ja hyvää aurinkoista ihanaa viikonloppua :D

      • Sissiv.eijaksakirjautua

        Olen Sissivaihde.

        Hyvin etenee 👍
        Sulla on aina nuo pudotuslukemat niin hyvin hallussa, että minä alan laskea omaa tahtiani. Mutta ei onnistu, vaikka mulla on puhelimen muistiossa lukemat tallessa.

        Koko ajan suunnittelen, että alan ihan paperille piirtää käyriä ja laitan laskelmia ja tunteita paperille.

        Asia on edistynyt sen verran, että olen etsinyt tavallisen ruutuvihkon ja muita tykötarpeita.

        Tänään olisi ollut joutilasta aikaa, mutta nyt vasta muistin!

        Antaapa trollien touhuta.
        Väistämättä tulee mieleen, että on jotain paino-ongelmaa itselläänkin, kun näillä sivuilla pyörii.


    • hpv27 : Niin jos tykkää syödä broilerin koipia. Itse syön broilerisuikaleita ja maksaa noin 3 e /rs ja siihen päälle kun syö muutakin niin helposti menee päivässä yli 5 e eli enemmän kuin pussit maksais päivässä. Ja kun mulla on syömishäiriö niin mä syön useamman kerran päivässä niin 4 euroa ei mitenkään riitä ruokaostoksiin päivässä. Mä asun yksin ja mulla on vain pieni pakastinlokero,niin emmä pysty pakastaa ruokia,kun se lokero menee pakastevihanneksille. Tosin nyt se on tyhjä kun nutraan,mutta kuurin jälkeen taas täyttyy pakasteista. Turhaa nyt täytän sitä,koska joudun kuitenkin sulattamaan pakkasen kuurin loputtua.

      Hoikemmaksi-18 : Kyllä me useampi lähestytään niitä välitavoitteita. Pakko myöntää että jännitys kasvaa tässä kun välitavoite lähestyy. Mutta kyllä mä oon varautunut siihen jumitukseen joka ikinen päivä. Nämä huutelijat elävät niin tervellisesti että he luultavasti hakevat sisältöä ja huomiota nutraajakeskusteluista. Ei noille arvotelijoille kannata vastata,koska he vaan innostuvat entisestää saamastaan huomiosta. Jos haluaa elää terveellisesti koko loppuikänsä niin ovat valinneet sen tavan. Ei se oikeuta tulla arvostelemaan ja neuvomaan muiden tapaa laihduttaa.

      Tsemppiä!

      • hpv27

        Juu, ei nutraus ole kallista. Aika tiukkaa tulee jos pitää alle 4 € syödä päivä. Itsellä on pirtelöitä myös vararavintona töissä kun aina ei ehdi syömään.

        Itsellä tosin nutraus tulee kalliimmaksi kuin elämä normaalisti kun duunista on lounasselietu ja nyt ne jäävät käyttämättä.

        Halvoista ruuista unohtui sian ulkofile ja kananmuna.


    • Nimimerkkion

      Minulla tämä Nutraus ei niinkään säästä mutta korvaa työpaikkalounaan, niin ei se sen enempää maksakaan. Kolmelle lapselle pitää kuitenkin ruoat tehdä joka päivä.
      Eilen oli tähän mennessä tiukin paikka kun pitkällä automatkalla käytiin lasten kanssa Hesessä hampurilaisella ja tuoksui niin hyvältä. Senkin sein selätettyä mutta otin Pepsi Maxia helpottamaan "tuskaa" :). Tänään oli ilokseni paino pudonnut alle 83 kgn ja jaksaa kieltäytyä jatkossakin herkuista.

    • ssilanderr

      "Laihduttajat" ja ikuisia sellaisia saatte ehkä jonkun kilon tai kiloja pois mutta hetken päästä olette samanlaisia. Eikö aivot ajattele? EI

    • Painossa ei muutosta eli 70,5 kg.

    • Sissiv.eionnistukirjautu

      Hyvää päivää, jauhejengi!

      69.6. Se on siinä 👌😊
      Piti käydä useamman kerran tarkistamassa lukemaa.
      Siirsin vaakaa ja tutkin, että onko sinne alle pyörähtänyt jotain. Ei ollut!

      Ilta olikin hirveä. Oli pakko miettiä asioita. Mitä haluan elämältä? Mitkä asiat on pakko hyväksyä ja mihin en voi vaikuttaa.

      Kuntoutuskurssit ja fysioterapiat on siirtyilleet hamaan tulevaisuuteen.
      Kivusta en pääse ehkä koskaan. Istuminen on hankalaa ja kivuliasta. Ok, voin seisoa ja voin kävellä lyhyitä matkoja suht kivuttomasti. Makuuasento onnistuu.

      Suren terveyden menettämistä. Enkä haluaisi hyväksyä.
      Kaikki tuleva on epävarmaa. Työ? En selviä asuntovelasta. Eipä voi muuta ku myydä ja lähteä.

      Joo, eilen illalla tuli silmistä vähintään se litra suolavettä 😭

      Kiitos teille, jotka olette täällä! Teidän avulla olen muuttanut ainakin jotain, mitä on mahdollista muuttaa ⚘

      Tsemppiä meille 👍

      • Koko ajan ongelmaa kirjautumisen kanssa, kun käyttää puhelinta.


      • sissivaihde : Onneksi olkoon. Kärsivällisyys palkitaan. Hieno homma. Vieläkö meinaat jatkaa pusseilla vai miten meinaat jatkaa?


      • Kiitos, pussikuuri.
        Koetan täällä olla sinua tsemppaamassa tuohon kuutoseen.

        Jatkan pusseilla, koska nyt tämä homma toimii.
        Voi laskea, että lopetuksen jälkeen nousee sen pari kiloa ainakin.
        Ja onhan mulla tästä vara laihduttaa.

        Nyt on jotenkin hetkellinen rento olo. Ensimmäinen isompi tavoite saavutettu.

        Tosin tällä viikolla pudonnut niin hyvin, että saattaa ensi viikolla tulla takapakkia.
        Kyllä nyt houkuttaa 65 seuraavaksi. Yli kolmevitosena paino liikuskellu 60-65 kilossa, eipä sitä heilahtelua ole edes huomannut.
        Nuorempana pysyi 53-58. Mutta alkoi käydä työstä pitää alle 60 kilon. Enkä omasta mielestä ole lihava vaikka painaisin tuon 60-65 kg.

        Jostain lukenut 'hyvän olon painosta'. Sellaista voisi yrittää hakea. Siinä se paino pysyy ilman, että tarvitsee kauheasti miettiä.

        Hpv27 kyseli myös jatkosuunnitelmia.
        On ollut mielessä osanutrauskin.

        Tuntuu, että nyt vasta oppinut tämän pusseilun. Osaan ottaa eväät mukaan jne. Että nyt tämä tuntuisi helpolta jatkaa.

        Jossain vaiheessa tietysti pakko alkaa syömään ruokaa.
        Olen miettinyt minun syömistä. Mikä johti lihomiseen. Ei minun normiaterioissa ollut mitään vikaa.
        Aina päädyn siihen, että se makeansyönti oli sairasta! Mulla on säästynyt rahaakin ihan näkyvästi, kun en käy suklaahyllyllä!
        Ja toinen vika iltapupeltaminen. Vaikka söisi terveellisesti, mutta liikaa, kyllä sillä lihoo!

        Ja nuo on molemmat oikeastaan psyykkisiä ongelmia. Sillä puolella riittää työtä!

        Jotenkin pitäisi elämästä saada aktiivisempaa. Kaikki tapahtunut, jatkuva stressi... Olen ollut ihan lamaantunut. Olen hävennyt sairauksia ja epäonnistumista niin, että olen vetäytynyt yksinoloon. Itsetunto on ihan nollissa.

        Eilen olin vihainen pitkästä aikaa! Olipa puhdistavaa sanoa oma mielipide! Uskalsin olla muutakin kuin kynnysmatto.

        Olen miettinyt, että pitäisiköhän minun mennä johonkin keskustelemaan näistä asioista. Mutta minne?

        Nämä ongelmat ei poistu, vaikka kuinka laihduttaisin! Jos en näitä käsittele, lihon varmasti.
        Toki tämä painonpudotus auttaa paljon!

        En vielä ulkoisesti huomaa tätä painonpudotusta! En mitenkään pystynyt hyväksymään ylipainoa ja lakkasin elämästä.

        Tajuaakohan kukaan, mitä yritän selittää?

        Voi, kuinka yksinkertaisia nuo huutelijat ovatkaan!
        Melkein toivon, että karma näyttäisi niille! Onpa voinut näyttääkin, kun ei ole muuta tekemistä kuin käydä 'koulukiusaamassa' näissä ketjuissa.

        Elämä ei todellakaan ole mitään mustavalkoista matematiikkaa. Me, ihmiset, olemme kaikki erilaisia psykofyysisiä kokonaisuuksia.

        Tämä kokemuksien jakaminen on auttanut minua todella paljon!

        Kiitokset ja tsempit ✌


      • Hoikemmaksi-18

        Vau, siistiä 🤗🤗🤗 toi antaa mulle toivoa et selätän tämän kolminumeroisen 💪


      • hpv27

        Itsellä on haittapisteitä 18 20 mahdollisesta. Töissä silti ollaan eikä ole asuntovelkaakaan.

        Verensokeri on ilman lääkkeitä 6.9 mmol/l eli masennuslääkkeiden syönti jatkunee pitkään. Paino laskee hissukseen ja tuo käy minulle ok. Normaalimittoihin tuskin pääsen koskaan mutta toisaalta lihasta on paljon.

        Ei kannata ottaa paineita ulkonäöstä tai lievästä ylipainmosta. Paras syy laihduittamiseen on ilman muuta terveys.

        Nukuin kotona ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen hyvin ja vielä ilman melatoniinia ja triptyyliä.


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Itsellä on haittapisteitä 18 20 mahdollisesta. Töissä silti ollaan eikä ole asuntovelkaakaan.

        Verensokeri on ilman lääkkeitä 6.9 mmol/l eli masennuslääkkeiden syönti jatkunee pitkään. Paino laskee hissukseen ja tuo käy minulle ok. Normaalimittoihin tuskin pääsen koskaan mutta toisaalta lihasta on paljon.

        Ei kannata ottaa paineita ulkonäöstä tai lievästä ylipainmosta. Paras syy laihduittamiseen on ilman muuta terveys.

        Nukuin kotona ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen hyvin ja vielä ilman melatoniinia ja triptyyliä.

        hpv27, mitä haittapisteitä?

        Hyvä, kun olet saanut nukuttua!

        Nämä viestit näkyy mulla vasta nyt iltapäivällä?!


    • Kiitos, jos jaksat seurata tätä ketjua. Tänään kun paino ei ollut tippunut, niin mun pitää uskoa saavuttavani vielä se alle 70 kilon paino. Täytyy oikeesti vaan iskostaa mieleen ettei tässä ole kiire mihinkään. Täytyy olla vaan kärsivällinen ja eikä odottaa sitä isoa pudotusta enää toisella viikolla. Ja mulla on kuitenkin hyvä mahdollisuus nauttia vaan noita pusseja ja pitää ns. ateriarytmistä kiinni. Olen varmaan sanonut aikasemminkin ettei itsetunto sais olla painosta kiinni,mutta niin se vaan on. Muutenkin huono itsetunto niin ylipaino tekee siitä entistä huonomman.

      Kysyt pitäisikö mennä jonnekin puhumaan näistä asioista. Netissä on maksuttomia nettipalveluja ,jossa saa keskustella tukihenkilöiden kanssa. Esim. tukinet.netissä olen itse kirjoitellut reaaliaikaisesti ja saanut sieltä silloin tukea ja saanut purettua ajatuksiaan vuosia sitten kun tarvitsi vaan jonkun joka kuuntelee ja ymmärtää.

      Sanon omasta kokemuksesta että jos ei käsittele asioita ja painaisit kuinka vähän tahansa ,niin lihoo takaisin entiselleen. Ei varmasti kaikki,mutta omalla kohdalla tapahtui näin. Painoin v.2015 53,5 kiloa pari kuukautta. Mutta sitten paino alkoi taas kivuta,koska en käsitellyt oneglmiani.

      Voin hyväksyä muiden ihmisten ylipainon hyvin, mutta omaa ylipainoa en hyväksy mitenkään. Minusta ei saa hoikkaa, mutta normaalipainoisen saa, kun vaan itse haluan ja teen sen eteen töitä.

      Näiltä huutelijoilta puuttuu elämästä jotain, koska on tarvetta tulla pätemään ja olemaan meitä parempia ihmisiä. Luulen myös että he haluavat huomiota näillä haukkumisillaan. En ymmärrä mitä nämä "syö pieniä aterioita ja paljon kasviksia " olisivat jotenkin uusia neuvoja kellekkään.

      Tsemppiä ja ei välitetä näistä huutelijoista. Heillä ei ole mitään sellaista sanottavaa jota ei jo tietäisi.

    • dsdmmnb

      Vetäisin ranteeni auki jos painaisin 70kg. tämä on rehellinen toteamus, ei huutelu kenellekään.

      • Hoikemmaksi-18

        No voi hitto jos mä oisin sinä niin oisin tehny sen jo, parempi läski kun TYHMÄ!!!


    • priimakunto

      Läskit ovat onnettomia ja tyhmiä.

      • Jokuguru

        Läski on vain materiaa.
        Sä oot tyhmä.


    • Sissiv

      Viikkovaihto tehty.

      • Tarkennan vielä uusillekin, että on aloitettu maanantaisin uusi ketju.
        Koska näistä tulee niin pitkiä, että esim puhelimella hankala käyttää.

        Mutta ihan vapaasti saa kirjoitella ja se on myös toivottavaa!
        Voihan tätä ketjua vaihtaa aina, jos tuntuu, että menee pitkäksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe