Hei, olen 12 tyttö ja tarvitsen apua sillä vanhemmat pahoinpitelevät. Vanhempani yleensä pahoinpitelevät minua jos minulla on ollut jotain riitaa siskoni kanssa. Kun minulla ja siskollani on jotain riitaa he yleensä syyttävät minua, koska olen vanhempi. He eivät koskaan pahoinpitele siskoani vain uhkailevat. Joskus he vain uhkailevat minua myös. He ovat esimerkiksi sanoneet että heittävät toisen kerroksen ikkunasta ulos jos siskoni tai minä vahingossa se rikotaan. Isäni myös syyttää minua siitä että miksi äidilläni on stressiä. Äitini taas sanoo että me ei voida asua samassa talossa ja että se heitää mut ulos. En itsekkään aina ole mikään kiltti ja tottelevainen. Mitä minun pitäisi tehdä
Vanhemmat pahoinpitelevät
8
3410
Vastaukset
Hei nimimerkki, entiedä
Oletpa ikävässä tilanteessa siskosi kanssa, vanhemmat kohtelevat huonosti, pahoinpitelevät. Noin ei tietenkään pitäisi kenenkään lapsen, nuoren elämän mennä. Kysyt mitä sinun pitäisi tehdä. Kerro heti mahdollisimman pian tilanteesta jollekin aikuiselle. Toivottavasti on joku turvallinen aikuinen, jolle voit soittaa tai mennä käymään; mummi, naapuri, kummi tai kuka tahansa, johon luotat. Ota yhteyttä ja kerro millaista kotielämänne on. Tai näytä tämä mitä kirjoitit tänne. Tuollaisen on loputtava ja mahdollisimman pian. Toimi heti, älä jää odottamaan mitään. Olen pahoillani puolestanne.
Lämpimin ajatuksin,
Pirkko-pappi- jfsljoihgoh
Käyttävätkö vanhempasi paljon alkoholia?
- sfefPOL
112.
Puhelin käteen. Saat apua ja parempaa tukea kuin täällä :) Hei entiedä!
Hyvä, että olet lähtenyt kysymään neuvoa tilanteessasi. Ikävä kuulla, että vanhempasi pahoinpitelevät sinua. Kerroit, että vanhempasi myös uhkailevat sinua ja siskoasi. Väkivalta on aina väärin. Oletko voinut kertoa tilanteestasi kenellekään luotettavalle aikuiselle? On tärkeää, että et jää yksin tämän asian kanssa. Ole yhteydessä oman alueen sosiaaliviranomaisiin avun saamiseksi.
Jos et löydä lähipiiristäsi ketään joka voisi auttaa sinua tässä, voit tulla juttelemaan asiasta Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19 osoitteessa www.riku.fi/nuoret.
Ystävällisesti Rikosuhripäivystys- SiunElämääsi
Mannerheimin lastensuojeluliiton on mun käsittääkseni myös palveleva puhelin,
Kysy jos saisit tukihenkilön kanssasi puhumaan asioista ja mukaan esim. Tuonne rikos uhri päivystykseen.
On tärkeää et haet apua, jos sulla on ystävä tai ystäviä joihin oikeesti voit luottaa voit myös heitä pyytää mukaan.
Terveyskeskus on yksi paikka, jos sua on lyöty ota kännykällä kuvat mustelmista,
Myös perheneuvola vois olla yks paikka, jos asuinpaikallasi olisi sellainen, koska teidän koko perhe tarvitsee apua. Väkivalta on aina väärin.
Vanhempien tehtävä on suojella lapsiaan.
Itse uskon Jeesukseen, siksi rukoilen pienen rukouksen puolestasi ja koko perheesi puolesta.
Rakas Taivaallinen Isä,
Sinä näet tämän lapsen hädän ja tuskan ja pelon ja kivun.
Tartu tämän koko perheen tilanteeseen, vapauta vihasta, väkivallasta, katkeruudesta ja pelosta.
Jeesus rakas( rakastaa sinua tyttö pieni❤) Anna tällä tyttärelle jokin sellainen asia, sana, uni tai minkä ikinä katsot viisaaksi, että hän voisi jollain tasolla kokea olevansa rakastettu sinulle.
Turvaa ja varjele tätä tytärtä ja siskon ja koko perheelle näytä uusi tie.
Ja auta ja johdata löytämään oikean paikka saada apua ja tukea tilanteeseen ja anna oikeat henkilöt hoitamaan asioita.
Isä tätä rukoile rakkaansa Jeesuksen Kristuksen nimessä , aamen
- asiatjärjestyvät
Hyvä että kerrot rohkeasti tilanteestasi!
Hyvät ihmiset sentään, - sinä olet viaton ja kultainen lapsi. EI SINUA SAA PAHOINPIDELLÄ!!!!!
Olet saanut hyviä ohjeita, soita rohkeasti noihin paikkoihin joita sinulle suositellaan!
Asiat kyllä järjestyvät! - Tiedän
Voimia! Jonain päivänä kaikki on hyvin elämässäsi ja olet valitsemassa heille vanhainkotia :)
- Jaksamista
Hei. Olet rohkea, kun haet apua. Se onkin tarpeen. Lapsi on aina aikuista heikommassa asemassa ja oikeutettu väkivallattomaan lapsuuteen. Väkivalta on aina rikos ihmisyyttä vastaan, vaikka siitä ei tulisi syytettä.
Suosittelen, että otat yhteyttä vähintäänkin omaan terveydenhoitajaan ja lääkäriin. Sillä he eivät saa kertoa asioitasi vanhemmillesi ilman lupaa, koska olet yli 10-vuotias. Heillä on myös velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus, kun näytät väkivallan jälkiä ja kerrot väkivallasta rehellisesti. Vanhemmille sinun ei tarvitse kertoa mitään tapaamisista terveydenhuollon ammattilaisten tai muiden luotettavien aikuisten kanssa. Tsemppiä! Olet tärkeä ihminen siinä missä kaikki muutkin maailmassa ja ansaitset turvallisen lapsuuden. J
os vanhemmat vielä purkavat omaa epäonnistumistaan elämässä tai pahaa oloa sinuun, hanki itsellesi muita aikuisia, joihin voit luottaa. Esim. seurakunnan nuorisotyönohjaaja on myös vaitiolovelvollinen sielunhoidollisista ja yksityisasioistasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768