Vanhemmat pahoinpitelevät

entiedä

Hei, olen 12 tyttö ja tarvitsen apua sillä vanhemmat pahoinpitelevät. Vanhempani yleensä pahoinpitelevät minua jos minulla on ollut jotain riitaa siskoni kanssa. Kun minulla ja siskollani on jotain riitaa he yleensä syyttävät minua, koska olen vanhempi. He eivät koskaan pahoinpitele siskoani vain uhkailevat. Joskus he vain uhkailevat minua myös. He ovat esimerkiksi sanoneet että heittävät toisen kerroksen ikkunasta ulos jos siskoni tai minä vahingossa se rikotaan. Isäni myös syyttää minua siitä että miksi äidilläni on stressiä. Äitini taas sanoo että me ei voida asua samassa talossa ja että se heitää mut ulos. En itsekkään aina ole mikään kiltti ja tottelevainen. Mitä minun pitäisi tehdä

8

3379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, entiedä

      Oletpa ikävässä tilanteessa siskosi kanssa, vanhemmat kohtelevat huonosti, pahoinpitelevät. Noin ei tietenkään pitäisi kenenkään lapsen, nuoren elämän mennä. Kysyt mitä sinun pitäisi tehdä. Kerro heti mahdollisimman pian tilanteesta jollekin aikuiselle. Toivottavasti on joku turvallinen aikuinen, jolle voit soittaa tai mennä käymään; mummi, naapuri, kummi tai kuka tahansa, johon luotat. Ota yhteyttä ja kerro millaista kotielämänne on. Tai näytä tämä mitä kirjoitit tänne. Tuollaisen on loputtava ja mahdollisimman pian. Toimi heti, älä jää odottamaan mitään. Olen pahoillani puolestanne.

      Lämpimin ajatuksin,
      Pirkko-pappi

    • jfsljoihgoh

      Käyttävätkö vanhempasi paljon alkoholia?

    • sfefPOL

      112.

      Puhelin käteen. Saat apua ja parempaa tukea kuin täällä :)

    • Hei entiedä!

      Hyvä, että olet lähtenyt kysymään neuvoa tilanteessasi. Ikävä kuulla, että vanhempasi pahoinpitelevät sinua. Kerroit, että vanhempasi myös uhkailevat sinua ja siskoasi. Väkivalta on aina väärin. Oletko voinut kertoa tilanteestasi kenellekään luotettavalle aikuiselle? On tärkeää, että et jää yksin tämän asian kanssa. Ole yhteydessä oman alueen sosiaaliviranomaisiin avun saamiseksi.

      Jos et löydä lähipiiristäsi ketään joka voisi auttaa sinua tässä, voit tulla juttelemaan asiasta Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19 osoitteessa www.riku.fi/nuoret.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

      • SiunElämääsi

        Mannerheimin lastensuojeluliiton on mun käsittääkseni myös palveleva puhelin,
        Kysy jos saisit tukihenkilön kanssasi puhumaan asioista ja mukaan esim. Tuonne rikos uhri päivystykseen.

        On tärkeää et haet apua, jos sulla on ystävä tai ystäviä joihin oikeesti voit luottaa voit myös heitä pyytää mukaan.

        Terveyskeskus on yksi paikka, jos sua on lyöty ota kännykällä kuvat mustelmista,
        Myös perheneuvola vois olla yks paikka, jos asuinpaikallasi olisi sellainen, koska teidän koko perhe tarvitsee apua. Väkivalta on aina väärin.
        Vanhempien tehtävä on suojella lapsiaan.

        Itse uskon Jeesukseen, siksi rukoilen pienen rukouksen puolestasi ja koko perheesi puolesta.
        Rakas Taivaallinen Isä,
        Sinä näet tämän lapsen hädän ja tuskan ja pelon ja kivun.
        Tartu tämän koko perheen tilanteeseen, vapauta vihasta, väkivallasta, katkeruudesta ja pelosta.
        Jeesus rakas( rakastaa sinua tyttö pieni❤) Anna tällä tyttärelle jokin sellainen asia, sana, uni tai minkä ikinä katsot viisaaksi, että hän voisi jollain tasolla kokea olevansa rakastettu sinulle.
        Turvaa ja varjele tätä tytärtä ja siskon ja koko perheelle näytä uusi tie.
        Ja auta ja johdata löytämään oikean paikka saada apua ja tukea tilanteeseen ja anna oikeat henkilöt hoitamaan asioita.
        Isä tätä rukoile rakkaansa Jeesuksen Kristuksen nimessä , aamen


    • asiatjärjestyvät

      Hyvä että kerrot rohkeasti tilanteestasi!
      Hyvät ihmiset sentään, - sinä olet viaton ja kultainen lapsi. EI SINUA SAA PAHOINPIDELLÄ!!!!!

      Olet saanut hyviä ohjeita, soita rohkeasti noihin paikkoihin joita sinulle suositellaan!
      Asiat kyllä järjestyvät!

    • Tiedän

      Voimia! Jonain päivänä kaikki on hyvin elämässäsi ja olet valitsemassa heille vanhainkotia :)

    • Jaksamista

      Hei. Olet rohkea, kun haet apua. Se onkin tarpeen. Lapsi on aina aikuista heikommassa asemassa ja oikeutettu väkivallattomaan lapsuuteen. Väkivalta on aina rikos ihmisyyttä vastaan, vaikka siitä ei tulisi syytettä.

      Suosittelen, että otat yhteyttä vähintäänkin omaan terveydenhoitajaan ja lääkäriin. Sillä he eivät saa kertoa asioitasi vanhemmillesi ilman lupaa, koska olet yli 10-vuotias. Heillä on myös velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus, kun näytät väkivallan jälkiä ja kerrot väkivallasta rehellisesti. Vanhemmille sinun ei tarvitse kertoa mitään tapaamisista terveydenhuollon ammattilaisten tai muiden luotettavien aikuisten kanssa. Tsemppiä! Olet tärkeä ihminen siinä missä kaikki muutkin maailmassa ja ansaitset turvallisen lapsuuden. J

      os vanhemmat vielä purkavat omaa epäonnistumistaan elämässä tai pahaa oloa sinuun, hanki itsellesi muita aikuisia, joihin voit luottaa. Esim. seurakunnan nuorisotyönohjaaja on myös vaitiolovelvollinen sielunhoidollisista ja yksityisasioistasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe