Vanhemmat pahoinpitelevät

entiedä

Hei, olen 12 tyttö ja tarvitsen apua sillä vanhemmat pahoinpitelevät. Vanhempani yleensä pahoinpitelevät minua jos minulla on ollut jotain riitaa siskoni kanssa. Kun minulla ja siskollani on jotain riitaa he yleensä syyttävät minua, koska olen vanhempi. He eivät koskaan pahoinpitele siskoani vain uhkailevat. Joskus he vain uhkailevat minua myös. He ovat esimerkiksi sanoneet että heittävät toisen kerroksen ikkunasta ulos jos siskoni tai minä vahingossa se rikotaan. Isäni myös syyttää minua siitä että miksi äidilläni on stressiä. Äitini taas sanoo että me ei voida asua samassa talossa ja että se heitää mut ulos. En itsekkään aina ole mikään kiltti ja tottelevainen. Mitä minun pitäisi tehdä

8

3476

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, entiedä

Oletpa ikävässä tilanteessa siskosi kanssa, vanhemmat kohtelevat huonosti, pahoinpitelevät. Noin ei tietenkään pitäisi kenenkään lapsen, nuoren elämän mennä. Kysyt mitä sinun pitäisi tehdä. Kerro heti mahdollisimman pian tilanteesta jollekin aikuiselle. Toivottavasti on joku turvallinen aikuinen, jolle voit soittaa tai mennä käymään; mummi, naapuri, kummi tai kuka tahansa, johon luotat. Ota yhteyttä ja kerro millaista kotielämänne on. Tai näytä tämä mitä kirjoitit tänne. Tuollaisen on loputtava ja mahdollisimman pian. Toimi heti, älä jää odottamaan mitään. Olen pahoillani puolestanne.

Lämpimin ajatuksin,
      Pirkko-pappi

• jfsljoihgoh

Käyttävätkö vanhempasi paljon alkoholia?

• sfefPOL

112.

Puhelin käteen. Saat apua ja parempaa tukea kuin täällä :)

• Hei entiedä!

Hyvä, että olet lähtenyt kysymään neuvoa tilanteessasi. Ikävä kuulla, että vanhempasi pahoinpitelevät sinua. Kerroit, että vanhempasi myös uhkailevat sinua ja siskoasi. Väkivalta on aina väärin. Oletko voinut kertoa tilanteestasi kenellekään luotettavalle aikuiselle? On tärkeää, että et jää yksin tämän asian kanssa. Ole yhteydessä oman alueen sosiaaliviranomaisiin avun saamiseksi.

Jos et löydä lähipiiristäsi ketään joka voisi auttaa sinua tässä, voit tulla juttelemaan asiasta Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19 osoitteessa www.riku.fi/nuoret.

Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

• SiunElämääsi

Mannerheimin lastensuojeluliiton on mun käsittääkseni myös palveleva puhelin,
        Kysy jos saisit tukihenkilön kanssasi puhumaan asioista ja mukaan esim. Tuonne rikos uhri päivystykseen.

On tärkeää et haet apua, jos sulla on ystävä tai ystäviä joihin oikeesti voit luottaa voit myös heitä pyytää mukaan.

Terveyskeskus on yksi paikka, jos sua on lyöty ota kännykällä kuvat mustelmista,
        Myös perheneuvola vois olla yks paikka, jos asuinpaikallasi olisi sellainen, koska teidän koko perhe tarvitsee apua. Väkivalta on aina väärin.
        Vanhempien tehtävä on suojella lapsiaan.

Itse uskon Jeesukseen, siksi rukoilen pienen rukouksen puolestasi ja koko perheesi puolesta.
        Rakas Taivaallinen Isä,
        Sinä näet tämän lapsen hädän ja tuskan ja pelon ja kivun.
        Tartu tämän koko perheen tilanteeseen, vapauta vihasta, väkivallasta, katkeruudesta ja pelosta.
        Jeesus rakas( rakastaa sinua tyttö pieni❤) Anna tällä tyttärelle jokin sellainen asia, sana, uni tai minkä ikinä katsot viisaaksi, että hän voisi jollain tasolla kokea olevansa rakastettu sinulle.
        Turvaa ja varjele tätä tytärtä ja siskon ja koko perheelle näytä uusi tie.
        Ja auta ja johdata löytämään oikean paikka saada apua ja tukea tilanteeseen ja anna oikeat henkilöt hoitamaan asioita.
        Isä tätä rukoile rakkaansa Jeesuksen Kristuksen nimessä , aamen

• asiatjärjestyvät

Hyvä että kerrot rohkeasti tilanteestasi!
      Hyvät ihmiset sentään, - sinä olet viaton ja kultainen lapsi. EI SINUA SAA PAHOINPIDELLÄ!!!!!

Olet saanut hyviä ohjeita, soita rohkeasti noihin paikkoihin joita sinulle suositellaan!
      Asiat kyllä järjestyvät!

• Tiedän

Voimia! Jonain päivänä kaikki on hyvin elämässäsi ja olet valitsemassa heille vanhainkotia :)

• Jaksamista

Hei. Olet rohkea, kun haet apua. Se onkin tarpeen. Lapsi on aina aikuista heikommassa asemassa ja oikeutettu väkivallattomaan lapsuuteen. Väkivalta on aina rikos ihmisyyttä vastaan, vaikka siitä ei tulisi syytettä.

Suosittelen, että otat yhteyttä vähintäänkin omaan terveydenhoitajaan ja lääkäriin. Sillä he eivät saa kertoa asioitasi vanhemmillesi ilman lupaa, koska olet yli 10-vuotias. Heillä on myös velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus, kun näytät väkivallan jälkiä ja kerrot väkivallasta rehellisesti. Vanhemmille sinun ei tarvitse kertoa mitään tapaamisista terveydenhuollon ammattilaisten tai muiden luotettavien aikuisten kanssa. Tsemppiä! Olet tärkeä ihminen siinä missä kaikki muutkin maailmassa ja ansaitset turvallisen lapsuuden. J

os vanhemmat vielä purkavat omaa epäonnistumistaan elämässä tai pahaa oloa sinuun, hanki itsellesi muita aikuisia, joihin voit luottaa. Esim. seurakunnan nuorisotyönohjaaja on myös vaitiolovelvollinen sielunhoidollisista ja yksityisasioistasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      194
      3669
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2562
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      122
      1261
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      15
      1220
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1139
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      74
      1120
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      914
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      910
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      825
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      741
    Aihe