.....lähes kaikkialla voi ladata autonsa ilmaiseksi. Minulle 100 km maksaa vain 91 senttiä. Ladattavan käyttövoima on todella halpaa.
https://vihreakaista.fi/fi-fi/article/sahko/mita-maksaa-sahkoauton-lataaminen/178/
Kotilataus maksaa viidesosan bensaan verrattuna ja
44
952
Vastaukset
- MuidenRahoilla
" Minulle 100 km maksaa vain 91 senttiä. Ladattavan käyttövoima on todella halpaa."
Sinä kytkin muiden kukkarolla!!! - hämeenhitain
Taulu teveetkin maksoi aikoinaan sen sata tonttuu, nyt noitakii saapi alle viidensadan?
- NaurettavaAloitus
Aika vähän noita lataus pisteitä löytyy ja vielä vähemmän ilmaisia. Onneksi en ole köyhä ettei tarvitse roikka kourassa etsiä ilmaisia lataus paikkoja.
- sillai.maailma.menee
Vaikeaahan se on sossun asiakkaan ymmärtää, että joku kaiken aina maksaa.
Sähköauton ylivoimainen hyötysuhde on tosiasia, joka ei sossuttamalla ja mussuttamalla miksikään muutu.
Kun saavat hinnan kilpailukykyiseksi, niin ostan yhden.- T.Tuhnu
Kun ostan perinteisen polttomoottoriauton tai itselataavan Toyota hybridin saan ilmaiseksi samalla ensimmäisen 100tkm polttoaineet. Täyssähköauto on hyvä, mutta hintava ja rajoittaa toistaiseksi liikunnan vapautta.
- vaihtoehtoja
Itselataava?? Tyhmien huijausta, bensalla se akku latautuu, vain hieman jarrutusenergialla.
Mutta maksat erotuksen ajaessasi bensalla, sähköautolla säästät, eli summat kohtaavat 100tkm.n kohdalla lisäksi sähköauton huoltokulut ovat vain osa polttiksen huoltokuluista verot pienemmät, lisäksi saat huomattavasti ajettavamman auton.
Osta tonnin käytetty, saat 200tkm.n polttoaineet. Elämä on valintoja, mikään ei ole parempi toista.
Liikunnan vapautta ei mikään auto estä. - Hybridguru
Kannattaa aina muistaa kun hehkutetaan sähköauton kustannuksia, että sähköautot ovat vain sen hetken edullisia ennen kuin suuret massat ihmisiä niistä innostuvat. Siihen menee ehkä 5-10v, mutta sen jälkeen sähköautot verotetaan ns. "loppuun saakka".
Verotus voidaan yksikertaisimmillaan hoitaan vaikka 2x tai 3x vuotuisella käyttövoimaverolla (vrt. dieselvero).
Koska #verokertymä - Kelpaisimullekin
Mistä saat tuon ilmaisen polttoaineen ?
- terveisiäperseestä
Poliitikot suomessa pitävät veroja perusteettomasti korkealla eli ihmisillä on vähän rahaa käytettävissä sekä mahdoton perustaa kannattavia yrityksiä joilla tulee rahaa suomesta ja ulkomailta. Täällä politiikka on ollut aina sortava omaa yhteiskuntaa vastaan!
Verorahaa tuhlataan tarpeettomaan mitkä ei kohditustu ihmisiin, tätä ei valtiolla ole koskaan korjattu.
Suomalaiset ovat maksaneet bensasta ja dieselistä liian korkeaa hintaa verojen takia se raha mennyt turhiin hankintoihin ja suuria määriä ukomaille sekä isoille firmoille.
Diesel auton käyttövoimavero kertoo vinoutuneesta yhteiskunnasta, ympäristölle ystävällisempi moottori joka on energiataloudellisempi = kuluttaa vähemmän litroja. Kansalaiset maksavat kiltista satoja euroja enemmän käyttövoimaveroa!
Mikä on vielä kumma että eduskunta ei oma-aloitteisesti poista sitä.
Sähköauto ei ole turvassa tuolta sortavalta poliitiikalta.
Jos emme saa muutettua suhtautumisesta jolla meidän kansalaisten kuluja saadaan alemmas ja valtion/kaupunkien turhien verorahojen tuhlaus pois niin omalta ja perheen osalta järjestämme asiamme jolla suomi ei saa enää mitään veroa meiltä, sekä meillä on uusi koti muualla kuin suomen rajojen sisällä. - akkueikannata
Sähköauton käyttöikä jää lyhyeksi ja autojen arvo putoaa kuin kivi nykyisellä akkutekniikalla, ( akku jonka varauskyky laskee lataus/purku, lämpötilan perusteella muuttaa auton mustaksi pekaksi omistajalla.
Sähköautojen hinta on niin korkea liian pienellä akullakin että markkinoita eli ostajia ei ole.
Nestekaasu/maakaasu autot sen sijaan tulevat korvaamaan bensa-autot, ei tarvitse kuin katsoa miten puhdas polttoaine kaasu on ja päästöt.
Auto on yhtä käytännöllinen kuin bensalla kulkeva sekä pitkäikäinen. Tankkauspisteet on helppo muuttaa kaasu-asemiksi. - isot.subventiot
"Se että yhdistät ympäristöystävällisyyden verotukseen on valitettavan naiivia. Sitä käytetään ainoastaan keppihevosena."
Niinhän minä sanoinkin että tämä on politiikkaa ja ympäristöystävällisyyteen vetoaminen on hyvä tekosyy lisätä veroja. Kansalle menee aina hyvin läpi jos sanotaan että nyt rankaistaan saastuttavia ökyautoja ja toisinpäin sanottuna ympäristöystävällisten autojen verotuksen lisääminen olisi poliittinen itsemurha. Unohtuu vaan että nämä saastuttavat "ökyautoilijat" ovat käytännössä Kainuun vanhoja avekuskeja.
Sähköautot lisääntyvät niin hitaasti että seuraavaan 10-15 vuoteen sillä ei ole mitään merkitystä veropohjaan ja verotuksella on täysin turha pelotella sähköautoilijoita.
Päinvastoin uskon että sähköautojen hankintahintaa tullaan subventoimaan rajusti koska hallitus haluaa näyttää että se panostaa autokannan uusimiseen nollapäästöisillä autoilla. Poliittiset paineet ovat suuret. Ja arvaatte varmaan mistä rahat subvention maksamiseen otetaan. Saastuttavista autoista. - kaupunkiautot.ensin
Sähköautoja tuetaan yhä enemmän julkisin varoin. Tässä yksi esimerkki:
http://www.ara.fi/fi-FI/Lainat_ja_avustukset/Sahkoajoneuvojen_latausinfraavustus
Tämä julkinen subventio tulee kasvamaan voimakkaasti lähivuosina ja sähköautojen verohelpotukset laskevat hankintahinnat kilpailukykyiselle tasolle. - noutaja.tulee
"https://www.is.fi/autot/art-2000005733754.html"
Tästä voi katsoa mikä on vanhojen bensa-autojen tulevaisuus. Niin kauan laitetaan lisämaksuja että ainoaksi vaihtoehdoksi jää paalaaminen.
"Niissä kaikissa erityisesti vanhaksi ja saastuttavaksi luokitellulla autolla (yksin) ajavaa on lätkitty oikein olan takaa."
Voitte alkaa pikkuhiljaa myymään niitä Kempin hitsauskoneita. Vaikka saisitte hitsaamalla leiman niihin vanhoihin katiskoihin niin lisämaksut pitävät huolen että niitä ei kannata enää pitää rekisterissä. - Rikasolet
".lähes kaikkialla voi ladata autonsa ilmaiseksi. Minulle 100 km maksaa vain 91 senttiä. Ladattavan käyttövoima on todella halpaa."
Totta, sinä asutkin helsingissä tai sinulla on omakotitalo helsingin lähistöllä. Mitä käyttövoimaa ehdotat niile joilla ei ole varaa sähköautoon tai entä niille jotka ovat kehäkolmosen ulkopuolella?- ihmekommentti
" Mitä käyttövoimaa ehdotat niile joilla ei ole varaa sähköautoon tai entä niille jotka ovat kehäkolmosen ulkopuolella? "
Kummallisia kysymyksiä. Köyhät ajavat käytetyillä vanhoilla autoilla kuten tähänkin asti ja odottavat että myyntiin tulee käytettyjä sähköautoja.
Kehäkolmosen ulkopuolella sähköautot toimivat kuten sisäpuolellakin. Sähkö on halpaa sielläkin bensaan verrattuna. - Kateellinenolen
Eli ehdotat sähköautoa lapissa ja maaseudulla asuville?
- A3gtron
Kateellinenolen kirjoitti:
Eli ehdotat sähköautoa lapissa ja maaseudulla asuville?
Sähköautohan on maaseudulla mitä parhain. Tankata voi oman torpan seinästä ja bensa-asemia voi puolestaan olla hyvin harvassa. Maaseudulla fossiiliset polttoaineet ovat vielä turkasen paljon kaupungin hintoja kalliimpia joten suhteellisesti sähköauto säästää vielä enemmän kuin kaupungissa.
- typeryyden.huipentuma
Kateellinenolen kirjoitti:
Eli ehdotat sähköautoa lapissa ja maaseudulla asuville?
"Eli ehdotat sähköautoa lapissa ja maaseudulla asuville?"
Jokainen tekee valintansa omista lähtökohdistaan. On täydellistä typeryyttä ajatella että yksi auto tai käyttövoima olis paras kaikille. Oikeesti, vetäkää päänne pois perseestänne.
- Auto123
Hyvä muistuttaa että ei ole käytettyjä edullisiä sähkäautoja tai markkinoita. Uuden sähköauton "ostaja" ottaa varmuudella velkaa rahoituksen muodossa kymmeniä tuhansia euroja.
Käytetyn Bensa-auton käyttäjä ajaa rahaa omaan pankkiin, sekä auton käyttö mukavampaa kun ei tarvitse kaapeleita viritellä ja etsiä missä saa ladattua ja samaa rumbaa mitä sähköauto tuo.- ihmekommentti
"auton käyttö mukavampaa kun ei tarvitse kaapeleita viritellä ja etsiä missä saa ladattua ja samaa rumbaa mitä sähköauto tuo."
Kirjoituksestasi paistaa ikävä kyllä suuri tietämättömyys ja kokemuksen puute.
Helpompaa autoilua ei ole kuin sähköautoilu. Kotiin tullessasi menee noin kaksi sekuntia kun asetat pistokkeen autoon ja aamulla lähtiessäsi sama kun poistat pistokkeen...ja tankkisi on täynnä, kauppareissullasi saat kauppamatkasi energiat täysin ilmaiseksi. Ei tarvitse poiketa reitiltäsi bensa-asemalle ja tönöttää haiseva pistooli kädessä useita minuutteja ja maksaa vielä tuosta "ilosta" suuria summia.
Matka-ajossa suurin osa autoilijoista pitää muutenkin kahvi; tai ruokailutauon noin neljän tunnin välein jolloin auto samalla latautuu, parhaimmassa tapauksessa ilmaiseksi, saat ison tuntipalkan tuolta ruokailu/latausajalta.
Lisäksi tietämättömän kannattaisi käydä kokeilemassa sähköautoa niin huomaisit kuinka paljon mukavampaa sähköautolla ajaminen oikeasti on. - A3gtron
Jostain ihmeen syystä valtaosa suomalaisista haluaa puolet vuodesta kytkeä myös bensa- ja diesel-autonsa sähköjohdolla tolppaan kiinni, niin kotona kuin työpaikalla. Vuositasolla letkutusta tulee sama määrä kuin mitä sähköautolla tulisi.
- huutonaurua
On nämä huvittavia kommentteja. Suomalaiset ovat käyttäneet lohkolämmitintä ilman mitään ongelmia ja nyt yhtäkkiä auton lataaminen olisi valtava ponnistus. Kun joutuu räpläämään johtoja. LOL
- patteriauto
huutonaurua kirjoitti:
On nämä huvittavia kommentteja. Suomalaiset ovat käyttäneet lohkolämmitintä ilman mitään ongelmia ja nyt yhtäkkiä auton lataaminen olisi valtava ponnistus. Kun joutuu räpläämään johtoja. LOL
Lohkolämmittimiä käytetään vain talvisin. Ja normaalisti sähköä tulee ajastimella pari tuntia. Sähköautoa joutuu lataamaan ympäri vuoden ja useitakin kertoja päivässä. Ja kahden tunnin ajastimella ladattaessa joutuis ramppaamaan läpi yön kelloa kääntämässä. Ihan kätevää. Jooei.
- tesla3
patteriauto kirjoitti:
Lohkolämmittimiä käytetään vain talvisin. Ja normaalisti sähköä tulee ajastimella pari tuntia. Sähköautoa joutuu lataamaan ympäri vuoden ja useitakin kertoja päivässä. Ja kahden tunnin ajastimella ladattaessa joutuis ramppaamaan läpi yön kelloa kääntämässä. Ihan kätevää. Jooei.
Erittäin harva, jos kukaan lataa kahden tunnin ajastimen kautta sähköautoaan. Myöskään useita kertoja päivässä ladataan vain matka-ajossa.
Normaalissa sähköauton arkikäytössä autoa ladataan kotona noin yksi tai kaksi kertaa viikossa. - ssähköö
tesla3 kirjoitti:
Erittäin harva, jos kukaan lataa kahden tunnin ajastimen kautta sähköautoaan. Myöskään useita kertoja päivässä ladataan vain matka-ajossa.
Normaalissa sähköauton arkikäytössä autoa ladataan kotona noin yksi tai kaksi kertaa viikossa.Jos haluaa ladata sähköautoa, on oltava sellainen pistorasia, mistä sen voi tehdä. Kerros- ja rivitaloissa tämä on aika haastavaa, koska lämmitystolppien sähkönkäyttöä on usein rajoitettu. Harvassa uudessakaan kerros- ja rivitalossa on vielä otettu huomioon sähköautojen latausmahdollisuus.
Tämä on jonklainen paradoksi, sillä kaupunkialueella jossa sähköauto on käytännöllinen vaihtoehto, on rajalliset latausmahdollisuudet.
Latauspisteiden yleistymistä taas rajoittaa riittämätön keski- ja pienjänniteverkko. - Tesla3
ssähköö kirjoitti:
Jos haluaa ladata sähköautoa, on oltava sellainen pistorasia, mistä sen voi tehdä. Kerros- ja rivitaloissa tämä on aika haastavaa, koska lämmitystolppien sähkönkäyttöä on usein rajoitettu. Harvassa uudessakaan kerros- ja rivitalossa on vielä otettu huomioon sähköautojen latausmahdollisuus.
Tämä on jonklainen paradoksi, sillä kaupunkialueella jossa sähköauto on käytännöllinen vaihtoehto, on rajalliset latausmahdollisuudet.
Latauspisteiden yleistymistä taas rajoittaa riittämätön keski- ja pienjänniteverkko.Nyt pitäisi saada ihmiset kerrostaloyhtiöissä tajuamaan että panostus latausmahdollisuuteen on loppupelissä kaikkien etu osakkeiden arvonnousun myötä.
Sähköverkkojen kapasiteetit riittävät, se ei ole ongelma, sanoo sähköverkosta vastaava Fingrid. - ssähköö
Tesla3 kirjoitti:
Nyt pitäisi saada ihmiset kerrostaloyhtiöissä tajuamaan että panostus latausmahdollisuuteen on loppupelissä kaikkien etu osakkeiden arvonnousun myötä.
Sähköverkkojen kapasiteetit riittävät, se ei ole ongelma, sanoo sähköverkosta vastaava Fingrid.Pitäisi ja pitäisi. Kun siellä kerrostaloyhtiöissä ei edes tiedetä minkälaisen latausmahdollisuuden sähköautot tarvitsevat. Eikä myöskää tiedetä, montako sähköauton latauspistetta tarvitaan nyt tai 10 vuoden kuluttua.
Tuollaisten latausverkkojen rakentaminen ei ole ilmaista, eikä ole järkevää tehdä esim. 20 sähköauton latauspaikka, jos asukailla ei ole yhtään sähköautoa.
Fingrid on kantaverkkoyhtiö, eikä sillä ole mitään tekemistä pien- ja keskijännitevrkkojen kanssa. - Tesla3
ssähköö kirjoitti:
Pitäisi ja pitäisi. Kun siellä kerrostaloyhtiöissä ei edes tiedetä minkälaisen latausmahdollisuuden sähköautot tarvitsevat. Eikä myöskää tiedetä, montako sähköauton latauspistetta tarvitaan nyt tai 10 vuoden kuluttua.
Tuollaisten latausverkkojen rakentaminen ei ole ilmaista, eikä ole järkevää tehdä esim. 20 sähköauton latauspaikka, jos asukailla ei ole yhtään sähköautoa.
Fingrid on kantaverkkoyhtiö, eikä sillä ole mitään tekemistä pien- ja keskijännitevrkkojen kanssa.Melkeinpä jokaisessa kerrostaloyhtiössä kaupunkien keskustat pois lukien on jo parkkipaikat ja niissä ns. lämmitystolpat joista on jo voinut ottaa 10A virtaa lohikseen ja sisätilalämmittimeen.. Jokaisena pakkasaamuna kaikki pisteet ovat käytössä. Sähköauton lataus ei tarvitse enempää virtaa.
Tällöin kaapelointiin eikä liittymään välttämättä tarvitse tehdä mitään, ottaa kellot pois ja asentaa tilalle kulutusmittarit ja uudet tasokkaat pistorasiat. Eli tahdosta latausasia on kiinni useinkin. - ssähköö
Tesla3 kirjoitti:
Melkeinpä jokaisessa kerrostaloyhtiössä kaupunkien keskustat pois lukien on jo parkkipaikat ja niissä ns. lämmitystolpat joista on jo voinut ottaa 10A virtaa lohikseen ja sisätilalämmittimeen.. Jokaisena pakkasaamuna kaikki pisteet ovat käytössä. Sähköauton lataus ei tarvitse enempää virtaa.
Tällöin kaapelointiin eikä liittymään välttämättä tarvitse tehdä mitään, ottaa kellot pois ja asentaa tilalle kulutusmittarit ja uudet tasokkaat pistorasiat. Eli tahdosta latausasia on kiinni useinkin.Jos se 10A riittää niin sitten ei välttämättä tarvitse mitään isompia investointeja.
10A lataus on vaan todella hidas, joka aiheuttaa paljon ajavalle ongelman.
Mutta paljonhan näissä nykyisissä lämmitystolpissa on talvisin jo nyt ongelmia, kun kaikki lämmittävät autojaan samaan aikaan. Usein on sisätilalämmittimen käyttö kielletty, koska pääsulakkeet ei kestä.
Moottorilämmitin ja sisätilalämmitin harvoin kuluttaa yhdessäkään 10A, eli 2300W. 5-8A on lähempänä, jos käytetään moottorilämmitintä 500W ja sisätilalämmitintä 600W-1400W yhdessä. - Tesla3
ssähköö kirjoitti:
Jos se 10A riittää niin sitten ei välttämättä tarvitse mitään isompia investointeja.
10A lataus on vaan todella hidas, joka aiheuttaa paljon ajavalle ongelman.
Mutta paljonhan näissä nykyisissä lämmitystolpissa on talvisin jo nyt ongelmia, kun kaikki lämmittävät autojaan samaan aikaan. Usein on sisätilalämmittimen käyttö kielletty, koska pääsulakkeet ei kestä.
Moottorilämmitin ja sisätilalämmitin harvoin kuluttaa yhdessäkään 10A, eli 2300W. 5-8A on lähempänä, jos käytetään moottorilämmitintä 500W ja sisätilalämmitintä 600W-1400W yhdessä.Saat 10A.n latauksella noin 23 kWh yössä n. 10 tunnissa jolla teslallakin ajelee yli 100km. poenemmällä autolla 150km. Kun keskivertoautoilija ajaa alle 50 km päivässä ei tarvitse ladata edes joka yö tai latausaika on lyhyt eli täysi kuorma ei ole parkkikentällä suinkaan jatkuva. Eli 6-8 A on normiautoilijalle jo riittävä.
Paljon ajava latailee sitten autoaan lisäksi pikalatureilla. Ei peruslatausta pidä suunnitella paljonajavien mukaan. - Ssähköö
Tesla3 kirjoitti:
Saat 10A.n latauksella noin 23 kWh yössä n. 10 tunnissa jolla teslallakin ajelee yli 100km. poenemmällä autolla 150km. Kun keskivertoautoilija ajaa alle 50 km päivässä ei tarvitse ladata edes joka yö tai latausaika on lyhyt eli täysi kuorma ei ole parkkikentällä suinkaan jatkuva. Eli 6-8 A on normiautoilijalle jo riittävä.
Paljon ajava latailee sitten autoaan lisäksi pikalatureilla. Ei peruslatausta pidä suunnitella paljonajavien mukaan.Kyllä se varmaan noin tulee olemaan, että kiinteistöihin ei 10A tehokkaampia latauspisteitä kannata rakentaa. Eli siis hyödynnetään jo olemassa olevia lämmityspistorasioita mahdollisuuksien mukaan.
Pikalatauspisteet ovat isommissa määrin ongelma joka tapauksessa. Niissä kun hetkelliset tehot ovat huomattavan suuria.
- köyhätostavat
sähköauto on köyhän valinta.
- Juppeyyhh
Niin on, itsekin ostin kun ei ollut varaa käyttää 250e polttoaineeseen kuukaudessa, kärjistäjen, polttoainekustannus laski kymmesosaan ja auto on käytetty, samanhintainen kuin jokin uusi pikkukippo.
- tai.sitten.ei
"Uuden sähköauton "ostaja" ottaa varmuudella velkaa rahoituksen muodossa kymmeniä tuhansia euroja. "
On se hienoa että on näitä tietäjiä jotka tietävät varmudelle myös muiden ihmisten asiat. Ja jakavat tämän tietonsa myös muiden kanssa netin kautta. Ihminen on kehittynyt aivan tolkuttoman kauas apinaan verrattuna. - qwertyq
Ajelin kesäreissulla Välimeren rannalle, 2200km, yksi yö Saksassa. Olisi jäänyt tekemättä sähköautolla.
- ilmaistaHyvääKansalleHeh
"lähes kaikkialla voi ladata ilmaiseksi", ihan paras ja toisaalta järkyttävin vitsi. Vaikka kuinka sähköautojen lobbaajat pitävät itseään esillä ja tyrkyttävät utopistisia juttujaan eetteriin, niin todellisuudessa latauspisteitä on todella vähän ja kun ne joskus lisääntyy, niin maksut niissä tulee mukana.
- ssääähköö
Vielä kun muistaa, että nykyisin bensalitran hinnassa on 70% veroa. Jossain vaiheessa sähköautoiluakin pitää alkaa verottamaan rankasti muodossa tai toisessa.
Polttoaineen jakelu on myös liketoimintaa, jolla jakeluyhtiö tekee voittoa. Ei sähköautoken latauspisteet voi pitkään ilmaiseksi toimia, jos kyse on markkinaehtoisesta toiminnasta.
Toki jos lähtökohta on se, että sähköautoilua ei veroteta lainkaan ja valtio rahoittaa latausinfran rakentamisen ja ylläpidon, niin silloin sähköautoilu on todella halpaa. Sitten pitäisi vain keksiä, mistä ne liikenteestä kerättävät veromiljardit otetaan jatkossa ja mistä otetaan ne rahat sähköautoilun tukemiseen. - koska-verokertymä
ssääähköö kirjoitti:
Vielä kun muistaa, että nykyisin bensalitran hinnassa on 70% veroa. Jossain vaiheessa sähköautoiluakin pitää alkaa verottamaan rankasti muodossa tai toisessa.
Polttoaineen jakelu on myös liketoimintaa, jolla jakeluyhtiö tekee voittoa. Ei sähköautoken latauspisteet voi pitkään ilmaiseksi toimia, jos kyse on markkinaehtoisesta toiminnasta.
Toki jos lähtökohta on se, että sähköautoilua ei veroteta lainkaan ja valtio rahoittaa latausinfran rakentamisen ja ylläpidon, niin silloin sähköautoilu on todella halpaa. Sitten pitäisi vain keksiä, mistä ne liikenteestä kerättävät veromiljardit otetaan jatkossa ja mistä otetaan ne rahat sähköautoilun tukemiseen.Näin se tosiaan menee. Liikenteestä kerättävistä veroista vain puolet käytetään liikenteen hyödyksi. Toinen puoli rahoista menee budjettiin yleiseen käytöön, eli sillä rahoitetaan sosiaalimenoja, virkamiesten palkkoja, ruuan alv-alennuksia, puolustuvoimia, ym. Jos liikenteen verotuotto vähenee esim. sähköautoilun takia, niin valtio on pulassa ja saamatta jäänet verot pitää kaivaa jostain muualta.
- Tesla3
koska-verokertymä kirjoitti:
Näin se tosiaan menee. Liikenteestä kerättävistä veroista vain puolet käytetään liikenteen hyödyksi. Toinen puoli rahoista menee budjettiin yleiseen käytöön, eli sillä rahoitetaan sosiaalimenoja, virkamiesten palkkoja, ruuan alv-alennuksia, puolustuvoimia, ym. Jos liikenteen verotuotto vähenee esim. sähköautoilun takia, niin valtio on pulassa ja saamatta jäänet verot pitää kaivaa jostain muualta.
Jossain vaiheessa tulee tiemaksu, joko ajettuihin kilometreihin tai vuosimaksu.
Tuo lisämaksu tulee sitten myös polttiksille bensaveron lisäksi...uskon minä. - ssähköö
Tesla3 kirjoitti:
Jossain vaiheessa tulee tiemaksu, joko ajettuihin kilometreihin tai vuosimaksu.
Tuo lisämaksu tulee sitten myös polttiksille bensaveron lisäksi...uskon minä.Näin toki voi olla, mutta tuo lopettaisi polttomoottorit täysin. Tällöin jäisi polttoaineista saatavat verotulot saamatta. Paine sähköautojen verotukseen kasvaisi.
- Tesla3
ssähköö kirjoitti:
Näin toki voi olla, mutta tuo lopettaisi polttomoottorit täysin. Tällöin jäisi polttoaineista saatavat verotulot saamatta. Paine sähköautojen verotukseen kasvaisi.
Ei ne polttomoottorit kerralla häviä sittenkään. Nyt puhutaan kuitenkinpitkästä aikajänteestä.
- ssähköö
Tesla3 kirjoitti:
Ei ne polttomoottorit kerralla häviä sittenkään. Nyt puhutaan kuitenkinpitkästä aikajänteestä.
Niin. aikajänne lienee 20-50 vuotta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619444Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492970Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402736- 572591
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1972005- 981892
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241856Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501399Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101254- 281231