PUSSIKUURILAISET 18.6. (Vko 7.)

Sissiv

Tukiryhmä ateriakorvikkeilla laihduttaville.
Tervetuloa mukaan entiset ja uudet!
Myös osanutraajat sopii mukaan.

Koettamaamme ohittaa trollit reagoimatta, koska vastaaminen trollille pidentää ketjua turhaan.

Tsemppiä alkavalle viikolle 👍

Terkuin Sissivaihde 69.6. 😀

42

1567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paino tänään 70 kiloa. Nyt jännään kuinka kauan se tuossa pysyy. Yhteensä nyt lähtenyt -6 kiloa kymmenessä päivässä.

      • Sissiv

        Oltiin taas samaan aikaan!

        Tsemppiä!


    • Sissiv

      Pussikuuri, vastasin sulle kirjautuneena eilen illalla. Samantien, kun kirjauduin ulos hävisi se tekstikin.

      Mutta siis jatkan.

      Mulla alkoi varmaan nyt jumitus. Viime viikon pudotus olikin 1.8 kg. Kunhan nyt ei kovin paljon nousisi.

      Kyllästynyt olotila yrittää päälle.

      Kirjautuminen vie paljon akkua. Miksi?

      • Tulin kuittaamaan, että on mun aloitus.
        Kirjoitusvirheineen.
        Syytän ennakoivaa tekstinsyöttöä 😌


      • Sissivaihde : Katsotaan alkaako mullakin jumitus ja pidempiaikainen sellainen. Olis ihan hullua ,että tämä 70 kiloa on se paino jossa elimistö päättää alkaa jumittaa. Ymmärrän olotilasi ja luultavasti mullekin iskee sama olotila jos tää paino ei voi laskea edes sitä puolta kiloa muutaman päivän päästä.

        Onko sulla tietokonetta vai käytätkö vain puhelinta?

        Joo mä oon yleensä täällä klo 11-12 välillä päivittämässä tilannetta .


      • Sissiv
        pussikuuri kirjoitti:

        Sissivaihde : Katsotaan alkaako mullakin jumitus ja pidempiaikainen sellainen. Olis ihan hullua ,että tämä 70 kiloa on se paino jossa elimistö päättää alkaa jumittaa. Ymmärrän olotilasi ja luultavasti mullekin iskee sama olotila jos tää paino ei voi laskea edes sitä puolta kiloa muutaman päivän päästä.

        Onko sulla tietokonetta vai käytätkö vain puhelinta?

        Joo mä oon yleensä täällä klo 11-12 välillä päivittämässä tilannetta .

        Käytän puhelinta, koska minun pitää seisoa tai olla makuuasennossa. Istuminen suht kivuliasta. Käyn koneella, mutta harvemmin.

        Yritän säästää istumiset kyläilyihin yms. Koska en halua, että tästäkin tehdään numero.

        Mun läppärit vanhoja ja niissä vain näppis, ei kosketusnäyttöä.

        Tablettia olen harkinnut, mutta ei nyt haluta mitään ostaa (eikä uskalla), kun kaikki niin epävarmaa.

        Nyt vaan rikot sen 70 kilon taian, koska ei se edes oo mikään taika. Se on ihan järjellä selitettävissä, että nopea pudotus loppuu jossain vaiheessa. Ja jumituksia tulee kaikille.

        Mulle tuli ihan yllärinä viime viikon isompi pudotus! Mutta on mulla ollut jumia ja sahausta. Ja 600 g viikkopudotusta! Nyt odotan, että paino nousahtaa...

        Täällä ukkosta ilmassa. Päätä särkee.

        Tuleekohan kohta 'salamia taivaalta' 😁


    • hpv27

      Monitori ja näppisteline voisi toimia. Minulla on tuttu (osaikaeläkkeellä) jolla on ollut pahoja selkäonkelmia ja voisin kysäistä kuinka käytti tietokonetta.

    • sissivaihde : Ymmärsinkö oikein että odotat painon nousevan? Miksi? Oletko syönyt jotain muuta kuin pusseja? Odotan ystävän soittoa,kun ois tarkotus lähteä tässä lähipäivinä sinne ja viettää luultavasti juhannuskin siellä.

      Mulle ei ole tullut selkäongelmia. Tai lyhyt aikasia mutta johtuvat tästä kirjoitteluasennosta. Kannettava rahilla ja eteenpäin nojaten näpyttelen. Täytyy välillä oikaista selkä, ettei tuu mitään pahempaa.

    • hpv27

      Kipuyhdistyksestäkin voi löytyä vinkkejä. Siis Suomen kipu ry.

      Itse vietän perinteisesti juhannuksen kaupungissa. Pari pulloa kuohuviiniä ja puolikas pullo brandyä. Ruokana grilliruokaa mutta en pysty syömään kovinkaan paljoa mutta pari ryynimakkaraa ja grillattu kanan rinta uponnee. Lisäksi tietysti salaattia.

    • hpv27

      Tuttu oli hommannut läppäritelineen Amazonista. Kotimainen oli kuulemma huono. Saatan itsekin ostaa tuollaisen.

    • Painossa ei muutosta eli jumittaa tuossa 70 kilossa.

    • laihduttaja

      Miksi se jumittaa 70kg yritä tehdä sille jotain esim. ole ilman mitään 1-2 päivää siis ei edes pussia, sillä mulla auttoi ja siitä jatkoin ja alkoi taas toimimaan.

      • No jumitus on väärä sana tässä kohtaa, kun on ensimmäinen päivä kun paino ei laskenut. Mulla lähti ensimmäisellä viikolla nesteitä viisi kiloa. Ja sitä jotenkin odottaa automaattisesti painon laskevan joka päivä. Mutta tässä on nyt kyse kärsivällisyydestä. Kun omistan mekaanisen vaa´an niin sen pudotuksen näkee puolen kilon tarkkuudella. Eli täytyy nyt vaan totutella, ettei se paino putoa joka päivä jatkossa.


    • Sissiv

      69.8 oli aamun lukema.

      Pussikuuri, siksi ajattelin, että paino saattaa nousahtaa, kun yhtäkkiä tipahti paljon.

      En oo syöny, mutta eilen todellakin halutti syödä! Pyörähdin hakemassa vissypulloa isommassa ruokakaupassa. Voi, mikä herkkutaivas se oli! Ruokapuolella lihaa, kalaa, leipää... Makeita pullia ja kakkuja. Ja kassan luona kuus Maraboun levyä kympillä!

      Kävelin pois vesipullon ja miniluumutomaattien kanssa. Ja menin vaatekauppaan. Ja kiittelin itseäni. Nyt on alennusmyynnit. Kasasin sovitukseen liian isoja vaatteita.

      Tänään lähden uudestaan. En nyt koko vaatevarastoa uusi, mutta ehkä jotain sopivankokoista olen ansainnut, joka tulisi heti käyttöön.
      Tällä hetkellä ei ole yhtään just sopivaa vaatetta. Osa isoja, osa pieniä.
      Tosi outo olo, kun takkikin ihan roikkuu päällä. Ihanaa!

      Kiitos, hpv27, kun olet tutkinut tuota tietokoneen käyttöä.

      Itse en ole oikein jaksanut. On vieläkin vaikea hyväksyä, että en ehkä paranekaan.

      Eikä tuo selkä istumalla ole mennyt. Eipä sitä asiaan pereehtyneetkään osaa selittää, mistä johtuu.
      Tuli välilevyn pullistumia ja hermopinteitä. Selkään ja niskaan. Eli rinta- ja kaularankaan.
      Ja yhtäkkiä elämä muuttuikin kipuhelvetiksi.
      Selkää oli turha leikata, koska se helpotti ajan kanssa. Ja kuvissa näkyy rankarappeumaa. Myös lannerangassa.

      Niska on ollut haasteellinen. Sitä ei leikattu halvaantumisriskin takia. Kipu säteilee käsiin. Hermoradat on vaurioituneet, että esim kädet ei aina toimi niinkuin toivoisin.

      Tällaista ei voi ennakoida! Jos oikein jaksaa ajatella perinpohjaisesti: Olen kuitenkin selvinnyt suht hyvin.

      Kivut on olleet ajoittain aivan sietämättömiä! Olin varmaan vuoden lääketokkurassa. Voisi kai antaa vähän armoakin itselleen? Jos suklaa on helpottanut, niin sehän on vain hyvä.

      Eipä tämän enempää ruikutusta. Kaikilla meillä on omat vastoinkäymisemme ja haasteet elämässä.

      Tsemppiä kaikille!

      • hpv27

        Yhdellä tuttavalla oli aika pitkälti samat vaivat mutta kuntoutui kyllä töihin. Hänenkään vaivojen syy ei koskaan selvinnyt.

        Itselläkin on reilusti vaivoja mutta työelämässä ollaan. Jos työnantaja kaatuu niin saatan kyllä joutua työkyvyttömyyseläkkeelle.


      • sissivaihde : No nyt ymmärrän. Mun kohdalla on jotain mystistä, kun olen siinä 70 kilossa niin aina silloin alkaa ajattelemaan ruokaa ja ainoastaan tuon lukeman takia. Mutta hetken vain mietin tuota ja ei mulla ollut edes mitenkään nälkä. Jäi ihan ajatuksen tasolle. Tämä kuuri on antanut mut levätä siitä jatkuvasta ruuan ja kaloreitten ajattelemisesta. Mulla on nyt tahto pysyä pirtelöissä ja edes halua ottaa riskiä syödä yhtään mitään muuta. Tänään taas katselin vaatekaappia. Kyllä haluan mahtua niihin vaatteisiin vielä joku päivä. En todellakaan tyydy tähän painoon ja uusi koko vaatekaappia.

        Kivussa eläminen ei kuulosta kivalta. Ite jos istun pitkään aikaa koneen ääressä niin välillä selkä kipeytyy ja muistuttaa siitä että vois välillä oikaista ittensä. Ja annas olla jos on alaselkä puoli vuorokautta kipeenä niin se on mulle tuskasen pitkä aika. Tai edes hetkisen kun selästä kirpasee jos kumartuu. Voin vaan kuvitella miten raskasta on elää jatkuvan kivun kanssa.

        Kello on noin 15.45 ja odotan huomista punnitusta jo. Sais ystävä jo soittaa että voin lähteä tulemaan :D. Pääsis pitämään punnitustaukoa edes hetkeksi.


    • Nimimerkkion

      Parin päivän painon pysähdyksen ja jopa nousun jälkeen taas laskusuunnassa, 4,1 kg pudotettua.

      Totesin että kun aamupirtelön sekoittaakin vissyyn eikä veteen, tulee sen koostumuksesta jotenkin kuohkeampaa ja muistuttaa enemmän "ihan oikeata " aamupalaa 😀

    • hpv27

      Sain eilen labratulokset ja ainoastaan paastosokeri oli koholla. Tuokin on aika normaalia kun heräämisen ja mittauksen väli oli pitkähkö eli aamunkoittoilmiö jyllää.

      Söin lounaaksi 100 g paahtokylkeä. Oli kyllä hyvää mutta ehkä parin kuukauden kuluttua uudestaan. Päivälliseksi on 400 g salaattia. Huomenna taas nutrauspäivä ja myös punttisali. Täytyy syödä ylimääräinen pussi ennen sitä.

      Bongasin noita läppäritelineitä myös Banggoodista ja taidan tilata sellaisen kesäloman jälkeen.

      Pirtelöitä voisi kokeilla paksuntaa modifioidulla tärkkelyksellä. Sitä saa apteekista, käytetään jos on nielemisvaikeuksia. Ajattelin kokeilla sitä myös kevytsalaatinkastikkeen teossa.

    • Painossa ei muutos eli sama 70 kg. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa,mutta nyt en anna periksi. Huomenna nähtävästi lähden ystävän luokse useammaksi päivää ja maanantaina ois tarkoitus kotiutua. Ehkä on ihan hyvä että pääsee kotinurkista pois ja sieltä vaa´alta hyppäämiseltä.
      Toivon todellakin etten repsahtaisi reissussa, vaan pystyisi olee yhtä tiukkana kuin kotona.

      nimimerkkion : Antaa mullekin uskoa että munkin paino laskee vielä. Tää on vaan niin uskomatonta, että joka ikisellä kerralla kun 70 on saavutettu niin se painonlasku hidastuu. Ja tämä alkaa toisella viikolla. Mä teen pirtelöitä jääkaappiin aina valmiiksi. Niistä tulee silloin paksumpia. Annan päivän ekan pirtelön aina olla jääkaapissa noin tunnin.

    • Tänään oli sitten ilmestynyt kantapalveluun tekstiä psykiatrin käynnistä. Olin yllättynyt, että melkein koko teksti oli ihan totuudenmukainen lääkitystä lukuunottamatta. Mutta se nyt ei ole niin tärkeää tässä tapauksessa. 12.6 lähete on lähetetty sh-polille. Yritin tiedustella onko siellä puolella kesätaukoa,mutta en ole saanut vastausta. No jos syyskuuhun mennessä jos ei kuulu kutsua , niin sitten soiteltava perään.

      Vaikka lähden reissuun,niin tulen kyllä lukemaan tätä palstaa. Painon ilmoitusta tuskin multa tulee. Yritän välttää ja tiistaina sit viimeistään ilmoittelen puntarin lukeman,joka toivottavasti ois jo sillä kutosella alkava, jos ei ole ihme tapahtunut yön aikana.

    • Sissiv

      Nyt on ollut kiirettä!
      Unohdin tänään käydä vaakalla. Sehän on vain hyvä, ettei vaaka pyöri koko ajan mielessä.
      Jotain vaatteita ostin eilen. Olipa se sovittelu raskasta hommaa. Mutta nyt ei niin kauhean ahdistavaa enää.

      Mulla on nyt sopiva jauhemaku hakusessa, kun tuntuu, että hyviä on vain Nutrilettin mustikka ja kasviskeitto.
      En tajua, miksi nuo Allevon pussit ei olekaan enää hyviä. Oikein odotin niitä, kun olivat niin hyviä siinä mix-pakkauksessa ja nyt maistuukin vain esanssiselta.
      Syötävä ne kuitenkin on.

      Tänään täytyy yrittää päästä ajoissa nukkumaan. Olen ollut yhtäkkiä paljon liikkeellä ja käy tosiaan kunnon päälle.

    • Sissiv

      Huomenta!
      70.2. Ei ole yllätys.
      Viime viikolla pieneni lukema melkein kaks kiloa.
      Mietin, että mitä olen tehnyt eri tavalla.
      On ollut kova vauhti päällä. Olen hikoillut hirveästi, mutta en ehkä ole juonut riittävästi.
      Sekin vielä, että mulla on jäänyt syömättä parikin pussia päivässä, kun ei ole ollut nälkä. Jotain tomaattia vain napannu.

      Viisi pussia pitää syödä! Kyllä uskon, että se on jossain labrassa laskettu, että sen tarvitsee.

      Tänä aamuna heräsin suonenvetoon, vaikka koko kuurin aikana ei ole ollut tuota ongelmaa ja sai magnesium-tabletitkin jättää pois. Vatsa ei ole toiminut pariin päivään.

      On havaittavissa kyllästymistä! Iski toissapäivänä kaupassa se hirveä halu syödä. Onneksi meni ohi.

      Tuossa, kun tavoittelin kuutosta, olin säännöllinen pussien kanssa. Join vettä ja vichyä sekä vielä valkoista ja vihreää teetä. Ja nakertelin varsiselleriä.

      Pitää taas tavoitella kuutosta. Pöh!

      Tärkeää on unikin. Minun on pakko yrittää sitä säännöllistä vuorokausirytmiä. Vaikka se kuulostaa tylsältä, se sopii mulle. Voin kaikin puolin paremmin, kun nukun riittävästi ja syön säännöllisesti. Liikunta tähän olisi hyvä, tai edes ulkoilu, mutta se nyt on mitä on. Kaikkea ei voi saada heti.



      Lupasin kuskina olla juhannuksen seutuun alkuilloista. Pääsenpä ajoissa nukkumaan. Ja yöt on puhelin äänettömällä.

      • hpv27

        Magnesium ja suola eivät ilmeisestikään auta suonenvetoon. Venyttely ja riittävä veden juonti ovat ilmeisesti tepsivämpiä.


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Magnesium ja suola eivät ilmeisestikään auta suonenvetoon. Venyttely ja riittävä veden juonti ovat ilmeisesti tepsivämpiä.

        En ymmärrä, mikä auttaa.
        Monet neuvoo laittamaan suolaraetta kielen alle, mutta ei auta mulla.
        Toiset vannoo magnesiumin nimeen ja itsekin uskonut, että se on helpottanut.

        On vaan jännä, kun ei ole suonenvetoa ollut, kun on sen viisi jauhepussia jaksanut nielaista.
        Lääkäri selosti jotain, että ne toisilla imeytyy paremmin, kun menee nestemäisenä.
        Myös jotkut veren rautavarastot voi vaikuttaa. Hemoglobiini on hyvä, mutta se varastorauta on eri asia. Eikä terveyskeskuksessa sellaisia helposti mittailla. Halvalla pitää päästä.

        En minä nyt taida ostaa mitään datailuun liittyvää. Saan asiat hoidettua. Ei tarvikaan ylimääräistä notkua netissä.

        Parempi mieli, kun ei enää Facessakaan käy kovin usein.

        Vähän pelottaa tämä, kun alkanut kyllästyttää. Toivottavasti on ohimenevä tunne.

        Ehkä ei nyt tässä pitäisi säästää, että väkisin syön pahanmakuisia pusseja. Taidan juhannuksen kunniaksi käydä ostamassa vihanneskeittoa ja mustikkapirtelöä. Siinäpä herkut 😁

        Riittävä juominen näyttäisi pitävän turvotuksen poissa ja suolen toiminnassa. Siitä ei saisi lipsua.

        Olen pitänyt vain pikkupulloa mukana. Pitää varmaan jotain kanisteria kuskata mukana.


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        En ymmärrä, mikä auttaa.
        Monet neuvoo laittamaan suolaraetta kielen alle, mutta ei auta mulla.
        Toiset vannoo magnesiumin nimeen ja itsekin uskonut, että se on helpottanut.

        On vaan jännä, kun ei ole suonenvetoa ollut, kun on sen viisi jauhepussia jaksanut nielaista.
        Lääkäri selosti jotain, että ne toisilla imeytyy paremmin, kun menee nestemäisenä.
        Myös jotkut veren rautavarastot voi vaikuttaa. Hemoglobiini on hyvä, mutta se varastorauta on eri asia. Eikä terveyskeskuksessa sellaisia helposti mittailla. Halvalla pitää päästä.

        En minä nyt taida ostaa mitään datailuun liittyvää. Saan asiat hoidettua. Ei tarvikaan ylimääräistä notkua netissä.

        Parempi mieli, kun ei enää Facessakaan käy kovin usein.

        Vähän pelottaa tämä, kun alkanut kyllästyttää. Toivottavasti on ohimenevä tunne.

        Ehkä ei nyt tässä pitäisi säästää, että väkisin syön pahanmakuisia pusseja. Taidan juhannuksen kunniaksi käydä ostamassa vihanneskeittoa ja mustikkapirtelöä. Siinäpä herkut 😁

        Riittävä juominen näyttäisi pitävän turvotuksen poissa ja suolen toiminnassa. Siitä ei saisi lipsua.

        Olen pitänyt vain pikkupulloa mukana. Pitää varmaan jotain kanisteria kuskata mukana.

        Lueskeli suonenvedosta jokunen viikko sitten kun oli juttua ruususuolasta ja siitä, että suola vähentäisi suonenvetoa. Ilmeisesti magnesium ja suola ovat vain uskomuksia.

        Itsellä tulee kyllä pussikuurilla juotua enemmän nestettä kuin tavallista eli shakeri on 300 ml ja 5 pussia päivässä tekee 1.5 l vettä ja päälle sitten normaali verimäärä eli puolisen litraa aamulla.

        Kannattaa juoda vettä riittävästi muttei liikaa. Elimistö tarvitsee vettä esimerkiksi suolasta eroon pääsemiseksi. Jos juo liian vähän niin elimistö ei pysty huuhtelemaan suolaa pois ja 9 g suolaa sitoo elimistöön litran vettä.

        Itsellä oli hemoglobiini ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin normaali. Yleensä se on tuolla 170 nurkilla. Rautavarastot lienevät edelleenkin täynnä, mittautin ne puolitoista vuotta sitten.

        Tuo läppäritelinekeskustelu oli kyllä hyvä kun sellaisesta olisi hyötyä mökillä. Voisi lukea espanjan läksyt vuoteessa ja voisin hommata mökille moottorisängyn (joka toimisi myös nojatuolina)


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Lueskeli suonenvedosta jokunen viikko sitten kun oli juttua ruususuolasta ja siitä, että suola vähentäisi suonenvetoa. Ilmeisesti magnesium ja suola ovat vain uskomuksia.

        Itsellä tulee kyllä pussikuurilla juotua enemmän nestettä kuin tavallista eli shakeri on 300 ml ja 5 pussia päivässä tekee 1.5 l vettä ja päälle sitten normaali verimäärä eli puolisen litraa aamulla.

        Kannattaa juoda vettä riittävästi muttei liikaa. Elimistö tarvitsee vettä esimerkiksi suolasta eroon pääsemiseksi. Jos juo liian vähän niin elimistö ei pysty huuhtelemaan suolaa pois ja 9 g suolaa sitoo elimistöön litran vettä.

        Itsellä oli hemoglobiini ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin normaali. Yleensä se on tuolla 170 nurkilla. Rautavarastot lienevät edelleenkin täynnä, mittautin ne puolitoista vuotta sitten.

        Tuo läppäritelinekeskustelu oli kyllä hyvä kun sellaisesta olisi hyötyä mökillä. Voisi lukea espanjan läksyt vuoteessa ja voisin hommata mökille moottorisängyn (joka toimisi myös nojatuolina)

        Suonenvetoon saan villasta jotain apua.

        Tuosta ruususuolasta oli tosiaan tässäkin keskustelua. Sitähän mulle on mummut ja mammat tuputtaneet jo vuosia. Eipä se minua haittaa, jos joku haluaa maksaa suolasta extraa. Mulle käy valkoinen.

        Olen joskus saanut lahjaksi suolavalaisimen. On se nätti ja aluksi ihan jännäkin. Siitäpä voin nuolaista, jos suolanpuute iskee 😁

        Vettä nyt koetan juoda sopivasti. Olen ollut niin paljon liikkeellä, että vesi / vissy aina lopahtanut. Eikä vissykään lämpimänä mitään herkkua ole.

        Tänne ei varmaan voi laittaa linkkiä siitä telineestä?

        Toisaalta, mulla on läppäri ihan tarkoituksella työhuoneen pöydällä. Vähän niinkuin monilla on pöytäkone. On siinä sitten kaikki paperit aina saatavilla. Nimittäin esim. KELA lähettää paperia ihan valtavasti!

        Nyt vaan sitä tablettia haluttaa, kun tuntuu, että se olisi hyvä. Tarkoitus olisi sitäkin vaan kotona pitää. Ja puhelin se, mitä mukana kuljettaa.

        Nyt onkin alkanut haluttaa kaikenlaista! Halutti vaatteitakin.
        Mutta nyt on alkanut haluttaa ruokaakin!

        En tiedä, mikä seitsemännen viikon väsähdys tämä on! Motivaatio meinaa kadota. Tahtotilakin kärsinyt.

        Vaikuttiko tuo kuutosluvun näkeminen? En oikein saa kehiteltyä uutta tavoitetta, jota haluaisin riittävästi. Tai haluan, mutta en jaksaisi...
        Olisihan tässä ollut mahdollista pitää jonkinlaista tasapainovaihettakin ja katsoa, saako painon pysymään. Vai lähteekö nousuun.
        Kuitenkin on painoa vielä, mitä pudottaa. Ei vielä saisi antaa periksi. Kun on erittäin epävarmaa, jaksanko aloittaa uudestaan näin tiukalla linjalla.

        Tuntuu muutenkin masentavalta luovuttamiselta, jos nyt lopettaa, kun alkaa tuntua vaikealta. Sittenhän sitä voisi alkaa syömään siksi, että on niin luuseri, että kesken lopettaa. Ja sekin, jos lopettaa suunnittelematta.

        Toivon kovasti, että saisin taas jotain intoa tähän hommaan. Ei tätä jaksa, jos homma menee väkisin vääntämiseksi.

        Se on nyt kasviskeiton paikka! Ja juhannuksen kunniaksi pari miniluumutomaattia 😀


    • sissivaihde : Todella harmillista. Kyllä minuakin harmittaisi, jos paino nousisi vaikka kalorit jäävät alhaisiksi. Meillä sama tavoite. Kutosella alkava paino. Minulla painossa ei muutoksia eli se 70 kiloa edelleen. Lähden kohta valmistautuu reissuun. Ehkä on parempi etten käy kaverin vaa´alla vaan odotan sinne tiistaihin. On se puolen kilon pudotus kovan työn takana näköjään. Nyt vaan pysyttävä pirtelöissä juhannuksesta huolimatta.

      Tsemppiä ja toivottavasti se paino lähtee laskemaan molemmilla.

      • Sissiv

        Ei mulla kauheasti harmita, kun kuitenkin näin sen kuutosen. Ja että se on mahdollista!

        Ja on sahannut aiemminkin.

        Sain myös muistutuksen, että homma ei ole sillä selvä, että pääsee johonkin painoon.

        Iski kyllä hinku nähdä 65. Vaikka nyt on tätä tympääntymistä, että ehkä olisi pieni taukokin ollut paikallaan. Ja tasapainovaihe.

        Toisaalta, en tiedä, riittäisikö puhti enää aloittaa pusseilua. Se alku oli niin vaikea. Päätöksenteossakin meni puoli vuotta.

        Tsemppiä! Ja kivaa reissua, pussikuuri!


      • No niin kaverin luona. Kirjoittelen varmaan huomenna miten selviydyin tästä päivästä. Pirtelöillä mennään. Houkutuksia on mut nyt tiukka linja, jos paino ois tiistaina kutosella alkava.


    • Nimimerkkion

      Minulla on jano tasaantunut melkein normaaliksi tällä viikolla. Sen pari litraa juon päivässä ja illasta ei enää janota ollenkaan.

      Juhannusta varten käytiin lasten kanssa hakemassa kaapit täyteen herkkuja ja vähän suunnittelin omaakin juhlimista... ostin Pepsi Maxia puoli litraa ja ruusukaalia..Jostain syystä ruusukaalista on muutaman viime vuoden aikana tullut aivan herkkuani. Ja jos nyt ihan herkeän napostelemaan niin paistan ne lihan kanssa samassa vuoassa niin että imeytyy lihan paistoliemi niihin.

      Hyvää Jussia teille tänne kirjoitteleville.

    • Eilinen sujui hyvin ja pysyin pirtelöissä. Vaikeinta on silloin kun kaveri syö. Uskon että selviydyn kunnialla tästä reissusta . puntarilla en käy ennen tiistaita. Hyvää juhannusta.

    • Sissiv

      69.6.
      Hyvää juhannusta!

      • Sait painon taas kutosella alkavaksi. Mä koitan malttaa sinne tiistaihin. Kaiken järjen mukaan paino pitäis tippua siihen mennessä kun juon vain pirtelöitä. Mielitekoja ei pahemmin ole ollut,koska tiedän mihin se syömisen aloitus johtaa. Tänään kaksi viikkoa takana kuuria.


      • Sissiv
        pussikuuri kirjoitti:

        Sait painon taas kutosella alkavaksi. Mä koitan malttaa sinne tiistaihin. Kaiken järjen mukaan paino pitäis tippua siihen mennessä kun juon vain pirtelöitä. Mielitekoja ei pahemmin ole ollut,koska tiedän mihin se syömisen aloitus johtaa. Tänään kaksi viikkoa takana kuuria.

        Mikä kummajainen tuo 70 on?
        Mulla jäi tähän ympärille sahaamaan. Tänään 70.4!


    • Tuli eilen repsahdettua. Iski vaan järkyttävä nälkä. Tänään kaverin vaaka näytti vajaan parin kilon nousua. Tänään taas takasin ruotuun. Jos paino on tiistaina 70,niin se on ihan ok paino jatkaa.

    • Sissiv

      Söin eilen suolalihaa. Vähän, mutta kuitenkin. Makeat pirtelöt oksettaa.

      Vaakassa lukema 70.4.
      Olo on todella hyytynyt. Kaveri kyllä totesi, että tämä sääkin hyydyttää. Ukkosta. Sadetta. Kovaa tuulta.

      Toisinaan palelen. Enimmäkseen hikoilen.
      Kuskina olo, oudolla autolla, jumitti hartiat ja niskan.

      Kauheata ulinaa! Mutta tällä viikolla meni tämä homma todella vaikeaksi.
      En oikein jaksa mitään.

      Olo on kuin olisi flunssa, mutta ei ainakaan kuumetta ole. Väsyttää vaan.

      Muutamana päivänä en ole saanut menemään alas kuin yhden keiton ja kolme pirtelöä. Pitäisi se viideskin pussi syödä!

      Jotenkin lähti menemään vinksalleen, kun huitelin kaupungilla ja kyläpaikoissa ja hikoilin hirveästi. Tuntui, että en juo tarpeeksi. Sitä koettanu korjata.

      En nyt ymmärrä, että miten jaksaisin jatkaa?

      Eipä tämä laihduttaminen niin helppoa ole! Jos se olisi helppoa, olisiko ylipainoisia?

      Tsempit vaan kaikille!

    • Mulla lähti syömiset käsistä. Pakko aloittaa huomenna alusta. Ei voi mitään. Painoa en tiedä mutta veikkaan lähelle 75kiloa.

    • Fatlady

      Mistä tilaatte tai ostatte pussikeitot? Käytättekö lisäravinteita? Itse olen lihonut niin, että pakko kokeilla pelkkää pussikeittokuuria 90kg ja 159cm. Siinä on selvät rajat joita näytän kaipaavan.

      • Tokmannilla on edullisimmat pirtelöt eli n. 20 e 25 pussia. Itse en käytä lisäravinteita koska luotan että pusseissa ilmoitetut vitamiinit pitävät paikkansa.


    • Fatlady

      Sitten Tokmannille käymään. Kiitos vinkistä.

    • Hei!

      Tokmannilta ostan minäkin. Halvimmat ja paras valikoima.
      Netistä on tilattu ainakin hyvinvoinnin tavaratalosta.
      Itse tilasin allevojauheita Shopping4you tms. Paketissa kesti kauan ja oli pakattu niin, että näkyi, mitä sisällä oli. Sieltä en tilaa enää.

      Tule sinäkin tuonne tämän viikon ketjuun!

      Ja aloita heti! Itselläni ketuttaa, että siirtelin aloitusta!

      Tsemppiä 👍

      • Unohtui: En käytä lisäravinteita. Enkä vitamiineja / hivenainelisiä.

        Uskon myös, että viisi pussia / vrk sisältää sen, mitä tarvitsen.

        Olen lääkärin seurannassa ja hänkin sitä mieltä, että kyllä noissa on riittävästi kaikkea.
        Mutta jaksaa muistuttaa, että se viisi pussia pitää syödä.
        Viime viikolla tökki tämä touhu. Enkä jaksanut / muistanut/ halunnut syödä viittä pussia. Olo tuntui huononevan.
        Olo parani, kun sain rytmin takaisin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe