Maksa-arvot nousivat kolminkertaisesti. Onko samanlaisia kokemuksia?
Söin usita vuosia kolesterolilääkettä
saunassa29
3289
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Turvaa tilisi vahvistamalla puhelinnumerosi. Voit silloin palauttaa unohtuneen salasanan tekstiviestillä.
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Mielenkiintoista, mutta miten voit olla varma, että se aiheutui lääkkeestä ?
Millähän mekanismisilla kolesterolilääke aiheuttaisi sen ?
En suinkaan pidä sitä mahdottomana.
Lääkkeillä voi olla mitä erikoisempia vaikutuksia.
Vaikkei olekaan kyse lääkkeestä niin kerron, lopetettuani kalaöljykapselien syömisen kokonaiskolesteroliarvoni laski 7:stä alle viiteen.
Se on ymmärrettävää.
Minä en statiineja ole alkanut syömään sillä niillä on pitkässä juoksussa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Aika harvoin kolesterolilääke on ainoa lääkitylle määrätty lisä. Statiinit on usein nostettu esiin myös muistisairauksien aiheuttajana.
Yhden lääkkeen suhteen jotain seurauksista voidaan päätellä, mutta jo kahden jälkeen on aika vaikea kertoa, mitä aineenvaihdunnassa todellisuudessa on tapahtunut. Erityisesti vanhemmilla ihmisillä on sellainen lääkesuma, että käytännössä on mahdotonta edes arvuutella, mikä lääke estää tai tuplaa minkin vaikutusta tai minkä lopputuloksen lääkepaljous lopultakin saa aikaan.
Luonnonlääkkeet muuttavat reseptilääkkeiden vaikutusta ja reseptilääkkeet sotkevat luonnonlääkkeiden mahdollisuudet. Myös ruokavalio on merkittävä tekijä aineenvaihdunnassa. Ajan kuluessa lääkkeitä on tapana lisätä, koska näiden myötä kehon tasapaino muuttuu ja tarvitaan yhä järeämpiä keinoja sekaannuksen eliminoimiseksi. Tästä ongelmat eivät suinkaan vähene, vaan väistämättä lisääntyvät.