äiti sanoo et oon lihava!!!

yks vaan

oonko lihava jos pianan 59kg ja oon 156 cm pitkä???? ois kiva tietää...:D ko äiti aina sanoo et oon lihava!!!

26

2045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihava

      Et todellakaan ole lihava. Äitisi ei ole oikein mukana maailman kartalla. Äidilläsi itsellään taitaa olla itsetunto-ongelmia.

      • Xiaoyu

        Et oo...
        =)


      • Veronica
        Xiaoyu kirjoitti:

        Et oo...
        =)

        Mä olen 13wee.Painan 43 ja olen 160cm pitkä.Hyvin notkea!Ja kuntoni on huippu...
        Harrastan balettia,koripalloa ja kaikkea muuta LIIKUNNALLISTA!
        Minä en ole lihava.
        Mutta sinä kyllä olet.Painoa saisi olla ainakin viisi kiloa vähemmän.
        Äitisi on oikeassa.


      • Nuija
        Veronica kirjoitti:

        Mä olen 13wee.Painan 43 ja olen 160cm pitkä.Hyvin notkea!Ja kuntoni on huippu...
        Harrastan balettia,koripalloa ja kaikkea muuta LIIKUNNALLISTA!
        Minä en ole lihava.
        Mutta sinä kyllä olet.Painoa saisi olla ainakin viisi kiloa vähemmän.
        Äitisi on oikeassa.

        Sehän on hauskaa, että olet notkea, mutta mielestäni noin hyvä omatunto on liiankin hyvä.
        Kyseinen henkilö ei ole liian lihava.
        ''olen huippunotkea jee''.
        Sehän on hyvä juttu, mutta tuskinpa muita kiinnostaa notkeutesi.


      • Veronica
        Nuija kirjoitti:

        Sehän on hauskaa, että olet notkea, mutta mielestäni noin hyvä omatunto on liiankin hyvä.
        Kyseinen henkilö ei ole liian lihava.
        ''olen huippunotkea jee''.
        Sehän on hyvä juttu, mutta tuskinpa muita kiinnostaa notkeutesi.

        Tsori vaan mutta notkeuteni johtuu mun LAIHUUDESTA ja hyvästä kunnosta.
        Ja pidän joka kuukausi viikon jolloin en syö mitään!


      • ole niin
        Veronica kirjoitti:

        Tsori vaan mutta notkeuteni johtuu mun LAIHUUDESTA ja hyvästä kunnosta.
        Ja pidän joka kuukausi viikon jolloin en syö mitään!

        lapsellinen, että luulet notkeuden johtuvan laihuudesta? Eikö koulun bilsan tunnilla enää opeteta mitään??? Ja jos oikeasti pidät syömisessä (viikonkin???) taukoa, tiedoissasi tai sen hyväksikäytettävyydessä on reiluja monttuja!! Onko paras ystäväsi peili...Tota menoa et ole psyykkeeltäsi etkä fysiikaltasi kovin kauaa terveen kirjoissa- hae apua!


      • tyttö90
        Veronica kirjoitti:

        Mä olen 13wee.Painan 43 ja olen 160cm pitkä.Hyvin notkea!Ja kuntoni on huippu...
        Harrastan balettia,koripalloa ja kaikkea muuta LIIKUNNALLISTA!
        Minä en ole lihava.
        Mutta sinä kyllä olet.Painoa saisi olla ainakin viisi kiloa vähemmän.
        Äitisi on oikeassa.

        Joo ja mä oon 15w ja about 166cm pitkä ja painan 47kg... ja harrastan ratsastusta päivittäin... mun mielest jos haluu laihduttaa ni yks urheilu laji ois ratsastus se OIKEESTI auttaa ja tulee hyvä kunto ja vatsa ja käsi lihakset..!


      • *painon tarkkailija*
        Veronica kirjoitti:

        Mä olen 13wee.Painan 43 ja olen 160cm pitkä.Hyvin notkea!Ja kuntoni on huippu...
        Harrastan balettia,koripalloa ja kaikkea muuta LIIKUNNALLISTA!
        Minä en ole lihava.
        Mutta sinä kyllä olet.Painoa saisi olla ainakin viisi kiloa vähemmän.
        Äitisi on oikeassa.

        Mikä oikeus sinulla on sanoa toiselle että onko toinen lihava vai ei?? on hienoa että olet hyvässä kunnossa ja harrastat paljon liikuntaa mutta painosta ja mitoista voisi saada kuvan että olet jopa alipainoinen?! tuon ikäisenä pitäisi olla muutakin kuin luuta ja nahkaa! muuten pituuskasvu tyssää hyvin nopeasti..

        Annan neuvon teille kaikille nuorille jotka murehditte sitä paljon vaaka näyttää kun siihen astutte.. älkää astuko vaa'alle! katsokaa peiliin! mitä siellä näette? oikeasti?

        Oletteko tyytyväisiä siihen mitä peilissä näette? ja toimikaa sen mukaan. Mutta muistakaa että kun olette vielä kasvu iässä että laihduttaminen ja muut eivät kuulu vielä teidän ikäänne! harrastakaa liikuntaa ja katsokaa mitä syötte! pois turhat puheet laihdutuskuurista jos olette 12 tai 13 vuotiaita!

        Kaikista tärkeintä on ehkä tämä.. ja myös kaikista vaikeinta.. hyväksykää itsenne sellaisina kuin olette ja muistakaa rakastaa itseänne!

        Liian moni hyvä ihminen on joutunut kärsimään syömishäiriöistä ja sairauksista sen takia kun ei ole osannut itseään kunnioittaa.


      • Mä vaa
        ole niin kirjoitti:

        lapsellinen, että luulet notkeuden johtuvan laihuudesta? Eikö koulun bilsan tunnilla enää opeteta mitään??? Ja jos oikeasti pidät syömisessä (viikonkin???) taukoa, tiedoissasi tai sen hyväksikäytettävyydessä on reiluja monttuja!! Onko paras ystäväsi peili...Tota menoa et ole psyykkeeltäsi etkä fysiikaltasi kovin kauaa terveen kirjoissa- hae apua!

        No must riippuu minkä ikänen oot. Mä ite oon 13w ja 171cm ja painan 50½. Mä en oo kyl koskaa huolehtinu syömisest mut tykkään liikunnast. Must oot ylipainonen jos oot alle 15w. mut et nyt paljo. Meiän luokal oli kuudennel yks tyttö joka paino 59 kiloo. Eikä se ees näyttäny hirveen ylipainoselt!

        Veronica, mitä järkee on olla koko viikko syömättä! Sun elintoiminnot on varmaa ihan sekasi! Sähän et jaksa mitää jos sä et syö!
        Ylipainosetki jaksaa varmana suo enemmän!
        Kuinka kauan sä jaksat juosta? Ei kannata olla syömälakossa se ei oo terveellistä!
        Söisit mielummin terveellisesti nii voisit paremmin!!!!!!!!!!!!!!!!
        Ylipainosetki on terveempii ku sinä.


      • Ennu
        Veronica kirjoitti:

        Mä olen 13wee.Painan 43 ja olen 160cm pitkä.Hyvin notkea!Ja kuntoni on huippu...
        Harrastan balettia,koripalloa ja kaikkea muuta LIIKUNNALLISTA!
        Minä en ole lihava.
        Mutta sinä kyllä olet.Painoa saisi olla ainakin viisi kiloa vähemmän.
        Äitisi on oikeassa.

        Taidat itse kohta hipoa sairaanloista ulkonäköä ja samalla vaarannat oman tulevaisuutesi. Kysyn vain että kannattaako???

        Jos on noin laihdutus ja laihuus intoinen niin anoreksiaa voi harrastaa ihan yksin. Siitä ei tarvitse muille ruveta huuteleen.

        Vai eikö nykyisin saisi olla normaali painoinen?
        Mene kotiin kasvamaan ja syömään!


      • laa
        Veronica kirjoitti:

        Tsori vaan mutta notkeuteni johtuu mun LAIHUUDESTA ja hyvästä kunnosta.
        Ja pidän joka kuukausi viikon jolloin en syö mitään!

        tollasia te nykyajan teinit ootte.. niin itsevarmoja ja "kauniita". kaikki on täydellistä jos itsestään puhutaan muttta muut.. niistä ei puhettakaan. kyseinen henkilö ei oo laiha. ja sä oot vielä niin nuori että olis huolestuttavaa jos et olis notkee...


      • koiruus
        Veronica kirjoitti:

        Mä olen 13wee.Painan 43 ja olen 160cm pitkä.Hyvin notkea!Ja kuntoni on huippu...
        Harrastan balettia,koripalloa ja kaikkea muuta LIIKUNNALLISTA!
        Minä en ole lihava.
        Mutta sinä kyllä olet.Painoa saisi olla ainakin viisi kiloa vähemmän.
        Äitisi on oikeassa.

        Veronica! Oot aivan pihalla koko NOTKEUDESTA! Kaverini on laiha ja liikunnallinen, MUTTA ei kovin notkea... NOTKEUS RIIPPUU RUUMIINRAKENTEESTA! >:(

        Itsekin olen 15v, 154 cm ja 56 kg, Liikun paljon syön terveellisesti Mutta en ylipainoinen vaan painoindeksin mukaan alipainon rajalla! Paino ja pituus on Rakenteessa ja suvussa!


    • mä 35kg

      niin et oot sä.....aika....hei daa!!!!kantsis vähä laihduttaa!?!?meinaa ite oon 159cm ja 35kg....

    • girl

      no ehkä hieman liian lihava mut ei pahasti...ite oon 15 vee...162cm ja 52 kg..ja oon normaalipainoinen haluaisin olla vaikk 52 kg Ü

    • ...

      Kyllä sulla olis varaa kymmenisen kiloa laihduttaa...kai sen itsekin näet jos peiliin katsot?!

      • Will

        Riippuu täysin vartalotyypistä ja ihmisestä näkyykö läski vai ei. Itse kun hyppään vaa'alle, melkein kiljun, kun painan niin paljon ja olen vielä suht koht lyhyt. Mutta vanhempien luona käydessä tulee kuultua moneen kertaan: "etkös sinä tyttö hyvä syö mitään?" :)

        Syön kylläkin kuin hevonen... mutta ei näy missään.
        Liikuntaa en paljoa harrasta, sen verran laiska ihminen olen.

        Minusta tuossa ei todellakaan ole mitään laihduttamisen varaa, eiköhän niitä anoreksiatapauksia ole jo ihan riittävästi.


      • ...
        Will kirjoitti:

        Riippuu täysin vartalotyypistä ja ihmisestä näkyykö läski vai ei. Itse kun hyppään vaa'alle, melkein kiljun, kun painan niin paljon ja olen vielä suht koht lyhyt. Mutta vanhempien luona käydessä tulee kuultua moneen kertaan: "etkös sinä tyttö hyvä syö mitään?" :)

        Syön kylläkin kuin hevonen... mutta ei näy missään.
        Liikuntaa en paljoa harrasta, sen verran laiska ihminen olen.

        Minusta tuossa ei todellakaan ole mitään laihduttamisen varaa, eiköhän niitä anoreksiatapauksia ole jo ihan riittävästi.

        Eipä se ole ylipainokaan terveellistä. Oletan alkuperäisen kirjoittajan olevan lisäksi aika nuori. Lasten ja teinien ylipaino on lisääntynyt hurjasti viime aikoina, kyllä se vain on aika huolestuttavaa...

        "Riippuu täysin vartalotyypistä ja ihmisestä näkyykö läski vai ei."
        Onhan se noinkin, mutta kyllä tuolla alkup. oli sitä massaa jo sen verran, että varmasti näkyy, olipa minkätyyppinen vartalo hyvänsä.


      • Maaritti
        Will kirjoitti:

        Riippuu täysin vartalotyypistä ja ihmisestä näkyykö läski vai ei. Itse kun hyppään vaa'alle, melkein kiljun, kun painan niin paljon ja olen vielä suht koht lyhyt. Mutta vanhempien luona käydessä tulee kuultua moneen kertaan: "etkös sinä tyttö hyvä syö mitään?" :)

        Syön kylläkin kuin hevonen... mutta ei näy missään.
        Liikuntaa en paljoa harrasta, sen verran laiska ihminen olen.

        Minusta tuossa ei todellakaan ole mitään laihduttamisen varaa, eiköhän niitä anoreksiatapauksia ole jo ihan riittävästi.

        Juu ei kannata kuunnella, vaikka muut väittäiskin, et olisit muka lihava. Paino-pituus-akseli on aika hankala vertauskohta, nimenomaan katso peiliin ja mieti sen kautta suhdettasi vartaloosi. Painon kannalta on hankala arvioida, sillä lihas painaa enemmän kuin ns. "läski".

        Muista, että pelkkää painontarkkailua tärkeämpää terveyden kannalta on liikunta (vaikka vaan kävely, kaveri mukaan ja kävellen juttelemaan uusimmista juoruista) ja ruokavalio. Herkkujakin saa silloin tällöin syödä, kunhan vaan syö muuten terveellisesti.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Eipä se ole ylipainokaan terveellistä. Oletan alkuperäisen kirjoittajan olevan lisäksi aika nuori. Lasten ja teinien ylipaino on lisääntynyt hurjasti viime aikoina, kyllä se vain on aika huolestuttavaa...

        "Riippuu täysin vartalotyypistä ja ihmisestä näkyykö läski vai ei."
        Onhan se noinkin, mutta kyllä tuolla alkup. oli sitä massaa jo sen verran, että varmasti näkyy, olipa minkätyyppinen vartalo hyvänsä.

        Olen itse 12v ,161cm 66 kg . Olen ylipainoinen muihin verrattuna mutta olisi huolestuttavaa jos painoa ei olisi tullut sillä lihasta on paljon ja kuukautiset alkaneet 11 v .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse 12v ,161cm 66 kg . Olen ylipainoinen muihin verrattuna mutta olisi huolestuttavaa jos painoa ei olisi tullut sillä lihasta on paljon ja kuukautiset alkaneet 11 v .

        Jätä kokonaan pois karkit niin laihdut.


    • Minä vaan

      Et ole ainakaa ylipainoinen...mutta olet normaalipainosi ylärajal...Toi lihavuus on tosiaan katsojan silmäs...Yhtä hyvin voit omata vähän isomman mahan ja tosi sirot jalat, mä kun en tiedä ku en ole nähny kuvaasi...Mut älä välitä muista jos toiset ivaa sua...Ihminen pitäisi hyväksyä sellaisenaan...

    • Neha

      Sinuna en kuuntelisi äitiäsi. Sillä olet ihan normaali painoinen. Taitaa vain äitilläsi vipata päässä. On jo sairaanloista jos oma äiti tuputtaa että olisi liian lihava. Kanattaisi äidin mennä itseensä.

      Meillä oli ainakin kotona terveelliset elämän tavat. Aina syötiin kunnolla ja vaakaan ei katottu ja siltikään en ole liian lihava olen 170pitkä ja painan 70 ja olen todella tyytyväinen itseeni. Enkä ole KOSKAAN laihduttanut. Enkä laihduta.

    • koiruus

      Painoindeksin mukaan olet melkein alle normaalipainon. Mutta olet NORMAALIPAINOINEN :)

      • Jos

        Tuota sä oot kylläkin 7kiloa ylipainoinen.


    • Anonyymi

      Et ole lihava. Syö terveellisesti ja monipuolisesti. Liiku. Se on tärkeintä. Voihan sitä karamellejä ja turhia kaloreita välttää, jos haluaa. Jos ihminen koko elämänsä on riuku, se kostautuu vanhetessa. Silloin pieni pyöreyskin sallitaan, koska luut pysyy kunnossa paremmin. Läski tuottaa estrogeenia.

      • Anonyymi

        mistä sä tiiät mitä 19 vuodessa on voinut tapastua. aloittaja voi olla ihan hyvin lihava aikuinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe