Juhannus on ollut minulle aina kaikkea muuta kuin kristillinen juhla. Enimmäkseen saunomista, uimista ja valvomista. Keskikesän juhlahan se oikeasti on. Osaan närkästyä jos juhannuksesta joku tulee väittämään jotakin muuta.
Juhannus ei ole ollut koskaan uskonnollinen juhla
4
97
Vastaukset
- tällainenajatus
Olen viimeiseen saakka uskovainen. Vietän juhannusta uskovaisten kanssa jossain, niin kuin eilen illalla. Saunottiin, grillattiin. Ei me puhuttu Johannes Kastajastakaan vaan ihan kaikesta, mutta tottakai puheenaiheet liittyvät myös uskonasioihin: rukoillaan lauletaan, ym. Päättelen että kun on aikaa kirjoitella Suomi24-palstalla juuri parhaimpaan aattoillan aikaan niin vietät juhannustasi yksin ja ei ole tekemistä.
Juhannukseni vietin yhdessä puolisoni kanssa äitini luona toisella paikkakunnalla. Viime juhannuksena olin töissä ja siksi vietin pääsääntöisesti yksin ja puolisoni oli silloin yksin äitini luona.
Viihdyn muuten mielummin yksin kuin ihmisten ympäröimänä. En kaipaa mitään "seuroja"!!
- noh
Kyllä kristitylle juhannus voi olla Johannes Kastajan muistojuhla, mutta lähinnä kai konferenssit jne on ajoitettu ihan maallisilla syillä. Kesän ja lomien alkuun, suomen oloissa helpompi matkustaa ja yöpyä jne.
Joskus voisi kristityt ajatella muissakin asioissa niitä "maallisia syitä" kuin etsiä syitä raamatusta tai uskonnostaan yleensä, mutta ei kun kristty on pohjimmaltaan hyvin ristiriitainen otus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2674819Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii813267- 402945
- 472543
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451807- 971600
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971398PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441015- 701007
- 102956