Kävin ekä kerran salilla - nostin 200kg maasta

Aloittelija

Ajattelin aloittaa treenaamisen. Eikö 400 kg olisi sopiva tavoite puolen vuoden päästä?

27

1404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekänäelämässä

      Ekä kerta on äinä ekä kertä. Minäpä nostin tonnin pankkitililtä eikä tullut edes hiki. Muista hommata tyrävyö kun nostat tokä kertä. Köyhät kyykkyyn vaan. Nostelemisiin.

    • Natunaparas

      Kyllä 200 vielä voi nousta reenaamattomillakin. Ei toki ihan kaikilla. Mut se onkin jo eri juttu nostaa 250 tai 300. Vaatii jo panostamista kunnolla treeniin ja keskivartalon pitoon. Nimim.kokemusta. Pelkällä perunalla ja leivällä on turha haaveilla 400 kunnosta, kun monet roinaajat ei oo nostanu edes 300 kiloa. Itse natuna olen nostanu 260 kiloa.

    • guttigutty

      Kyllähän mavessa saa helposti 200kg nostettua eka kerralla.
      Mutta mites penkki ja kyykky.
      Niillä voima mitataan.
      Kyykky kisa syvyyteen ilman mitään siteitä ja vöitä. Penkki kisa nostona ilman apuvälineitä.
      Koitappa sitten vielä painonnosto liikkeet.

    • Touko_Puuppanen

      Kyllä mullakin meni reilu 200kg ekalla kerralla. En muista mitä nousi puolen vuoden päästä, mutta vuoden kuluttua nousi 430kg.

    • Hamstringer

      Valtaosa suomalaisista terveistä miehistä taitaa nostaa lähemmäksi 200 kiloa, kuin 100 kiloa. Ollaan kuitenkin hyväselkäisiä pohjolan miehiä, jotka eivät vierasta fyysistä työtä. Kynäniskat sun muut toki eivät nosta lähelle sataakaan, koska näyttöpäätteen ääressä istuminen on lapsena kiinnostanut enemmän kuin vaikkapa joukkueurheilu.

      Itselläni meni 180 kiloa ensi yrittämällä ja vielä pienessä kankkusessa, mutta olenkin aina ollut iso mies. Nyt teen pitkää sarjaa 250 kilolla, eikä enempää ole tarvetta painoja lisätä.

      • veeäm43

        Jos kadulta otetaan sattumanvaraisesti 100 heppua ikäluokasta 20v - 40v ja varmistetaan, etteivät ole käyneet punttisalilla, niin puoletkaan tuosta porukasta ei vedä edes sitä100kg:a.

        Jos sama otanta tehdään salin ovella niin noihin 100:aan ei mahdu montaakaan 200kg:n vetäjää.


      • vimpelinveto
        veeäm43 kirjoitti:

        Jos kadulta otetaan sattumanvaraisesti 100 heppua ikäluokasta 20v - 40v ja varmistetaan, etteivät ole käyneet punttisalilla, niin puoletkaan tuosta porukasta ei vedä edes sitä100kg:a.

        Jos sama otanta tehdään salin ovella niin noihin 100:aan ei mahdu montaakaan 200kg:n vetäjää.

        Mutta kaikki vetää käteen kuiteskin. Salin suihkussa, kadulla, himassa, poliisiauton takapenkillä, ihan missä vaan. Handuun spuulaaminen on kuitenkin paljon hauskempaa kuin maastaveto joka, loppujen lopuksi, on pienen ihmisryhmän intohimo.


      • veeäm43
        vimpelinveto kirjoitti:

        Mutta kaikki vetää käteen kuiteskin. Salin suihkussa, kadulla, himassa, poliisiauton takapenkillä, ihan missä vaan. Handuun spuulaaminen on kuitenkin paljon hauskempaa kuin maastaveto joka, loppujen lopuksi, on pienen ihmisryhmän intohimo.

        Mave ei ole intohimo vaan vakuutus kivuttomasta selästä. Lihasjähmeyttä lukuun ottamatta selkäni ei ole oireillut koskaan.
        Mätipuolen kunnolla on siinä oma merkityksensä.
        Maven merkitys on korostunut koska ikääntyessä ovat liikkuvuus, nopeus ja varsinkin räjähtävyys hiipuneet joten liikevalikoima on supistunut. Esimerkiksi kyykkytempaus on vain kaukainen muisto eikä se enää suja raakanakaan. Sama koskee saksiin työntöä.
        Polvet eivät tykkää pohjakyykystä ja protestoivat jo syväkyykynkin kohtuullisille raudoille myös takakyykkynä.


      • haavatuli
        veeäm43 kirjoitti:

        Mave ei ole intohimo vaan vakuutus kivuttomasta selästä. Lihasjähmeyttä lukuun ottamatta selkäni ei ole oireillut koskaan.
        Mätipuolen kunnolla on siinä oma merkityksensä.
        Maven merkitys on korostunut koska ikääntyessä ovat liikkuvuus, nopeus ja varsinkin räjähtävyys hiipuneet joten liikevalikoima on supistunut. Esimerkiksi kyykkytempaus on vain kaukainen muisto eikä se enää suja raakanakaan. Sama koskee saksiin työntöä.
        Polvet eivät tykkää pohjakyykystä ja protestoivat jo syväkyykynkin kohtuullisille raudoille myös takakyykkynä.

        Kipiää tekköö jos saksiin työntelöö!


    • Toteaisin

      Laittakaapas kaikki tuloksianne luettelevat linkkejä suoritusvideoihinne. Muuten kirjoituksillanne ei ole mitään arvoa. Ja 200 ensimmäisellä treenikerralla? Saa olla melkoinen geneettinen friikki, tai sitten on nähnyt unta. Mutta jos tuollainen suoritus, niin ei ainakaan lähtöpaino voi alle satasta olla.

    • MaveMaster

      Vedän kaks sixpäkkiä maasta ja saan kannettua ne kotia asti ilman että tarvitsee irroittaa käsistä muuten kuin automatkan ajaksi. Tiedän, että vetäisin yli 200 kiloa jos vain viitsisin kokeilla

      • vahvakarhu

        Amatööri. Mä vedän kaks sixpäkkiä kaupassa ja palautan tölkit. Palautusrahoilla ostan tikkarin. Välillä vetäisen lipat ostarin edessä. Vitummoinen win-win skenaario.


      • veeäm43

        Kova suoritus! Vuosia sitten hissittömän talomme saman rapun 2:n kerroksen heppu, jota mummelit kutsuivat bodariksi, pyysi minua kantamaan sixpäkkinsä hänen asuntonsa ovelle toiseen kerrokseen. Käytännössä kyse oli kolmannesta kerroksesta koska alimmassa on vain aputiloja.
        Olen niin kylmäsydäminen, että mielestäni pitäisi se yksi päkki pystyä kantamaan.

        Muutaman kuukauden kuluttua ko. bodari häipyi vähin äänin maisemista. Siis ei häädetty!


    • dastrongboy

      ite veän enempi ku kukaan muu mut en ala sitä teille rukkareille kertoo ku oisitte vaa kateellisii ja huomaisitte miten heikkoi ootte

    • MisterPottu

      mä vedin maasta ekan kerran pottuja alle kymmenen vuotiaana mummolassa. en tiedä paljon oli painoa, mutta hyviä oli. en käyttänyt apuna vyötä enkä käsiremmejä. pelkästään verkkarit ja saappaat jalassa, t-paita ja verkkatakki tietty yllä.

      • Herrakilju

        Potuista voi keitellä tiuhan kiljun. Kiljua särpiessä voi vaikka vedellä naapurin Almaa takapaksiin. Kuivana kakkoseen kato. Sitten vaan lähtee nostelemaan. Liikaa ei saa ähistellä, voi tulla kiljusoossit housuun. Saahan sitä täällä anonyymisti kuka vaan kiljua, mistä vaan maastavetotuloksista. Ja kiljuakin saa, 10 ekii/litra. Minulta.


    • ISO_

      En tiedä millaisia kynäniskoja täällä kirjoittelee mut 200 kiloa ei ole paino eikä mikään. Meni muistaakseni jotain kuukausi kun tuohon pääsin aloittamisesta

      Nyt 400 nurkan takana

      • ehdottaisin

        No näytä videota spede missä nostat. Ei ole järkeä kehuskella anonyyminä tuloksista joita ei ole tapahtunutkaan.


    • vieläkokeilematta

      Mitähän itse jaksaisin, koskaan en ole kokeillut kun olen ajatellut että selkä menee kun alkaa huonoilla voimilla kiskomaan.

      Rinnallevedossa sain 85kg kun painoa oli 65kg, moni isompi kaveri ei saanut sitäkään. Että jotain voimaa sentään vähän on vaikka pieniä on painot.

      • veeäm43

        Rinnalleveto ei ole pelkkä voimakysymys. Räjähtävyys, tekniikka ja tietenkin peruskysymys vetääkö kyykkyyn vai raakana ja ottaako vedon lavasta vai polvilta.

        Tekee miten tahansa niin olumpianostoja treenaamattomalle rive yli oman painon on aivan hyvä!


    • nönönö

      nostin ekaa kertaa penkistä 200 kiloa yhdellä kädellä ilman käsiä

    • vahvanauuteenvuoteen

      200 kiloa on niin helppo veto etten pysty kuvittelemaan niin lahjatonta sälliä joka ei siihen kykenisi muutaman salillakäynnin jälkeen. muistan kun itse aloitin käymään salilla 16 vuotiaana ja kokeiltiin kavereiden kanssa maastavetoa niin lähtöpaino oli 100 kiloa ja jokainen meistä neljästä veti sen kevyesti maasta. siitä sitten lisättiin kiekkoja kunnes ei enää noussut. itse vedin muistaakseni 195 kiloa lukot mutta heikoinkin tulos oli jotain 150 - 160 kilon luokkaa. tänäpäivänä teen kulmasoutua 200 kilolla pitkää sarjaa maastavetoa en ole kokeillut noin vuoteen mutta vuoden takainen tulos on 360 kiloa. ikää 22v.

    • enollutselvinpäinedes

      Nostin 24 keppanaa molempiin kainaloihin ja juoksin menestykkäästi karkuun nutipää vartijaa.
      Ens kuussa kokeillaan tuplata.

    • Reijo49

      Voihan tänne huvikseen kirjoitella mitä vaan,minun tosi kokemus on kilpailin voimanostossa 15v .Etupäässä Ruotsissa kuuluin maajoukkueeseen.Sarja oli silloin 110kg.Menin salille 1974 ja minulla oli suht hyvä painonnosto tausta.Työntö 180kg tempaus 137kg.Eka kerralla vedin maasta 210kg kyykkäsin 250kg penkki heikko 110kg.Vuonna 1982 vedin maasta EM kisoissa 360kg ja voitin vedon,elikkä minulta meni 8v että sain vedettyä 360kg.Taatusti nostin puhtaana.Olin tosi hyvä tyyppi vetoon,pitkät raajat lyhyt selkä ja tosi notkea.Harjoittelin kovaa vetoa 3kr viikossa.Joten tässä jotain totuutta maastavedosta.Vedän tänäpäivänäkin 215kg ja olen 71v.

      • Yrjö66

        Aika kova mave tulos kisoihin. Miten et voittannut koko kisaa.
        Paljonko voittaja sitten sai.
        Epäilen että taitaa muisti vähän lisätä kiloja...


      • Reijo49
        Yrjö66 kirjoitti:

        Aika kova mave tulos kisoihin. Miten et voittannut koko kisaa.
        Paljonko voittaja sitten sai.
        Epäilen että taitaa muisti vähän lisätä kiloja...

        Voittaja veti 350kg,kyykkäsi 355kg,penkiltä 240kg,eli muuan Hannu Saarelainen teki tämän.Oma sarja oli veto 360kg kyykky 320kg penkki 202kg ,olin kolmas yhteistuloksissa.Ennen oli paljon kovia vetäjiä.


      • Yrjö66

        Hannu ei vetänny 350kg..
        Ja sinä et ollut puhdas.
        Muuten ihan kiva tarina.
        Niin kuin sanoit "voithan tänne huvikseen kirjoitella"
        Tarkistin faktat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe