Olen ihastunut toiseen mutta en halua erota

sekaisin

Minulla on ihana mies jota rakastan enkä halua koskaan erota. Siksi, koska hänen kaltaista ihmistä ei ole toista olemassa (tai ainakin harvassa). Mies ei ole satuttanut minua koskaan ja näyttää tosissaan rakastavan minua. Hän on rehellinen, todella kiltti ja reilu. Kaikille mukava ja avulias. Samanlaista henkilöä en ole tavannut koskaan enkä halua todellakaan tällaista miestä päästää menemään. Mutta minulla on suuri ongelma. Olen ihastunut toiseen mieheen.

En ole ihastunut sillä tavalla, että tahtoisin seurustella tämän miehen kanssa. Miehen luonne, sen tavat ovat täysin päinvastaisia kun mitä ihmiseltä odotan. Nykyinen mieheni ei juo eikä polta (enkä minäkään) ja se on erittäin hieno juttu. Tämä uusi ihastukseni polttaa ja hän on alkoholisti. Kyllä - alkoholisti.

En tiedä oikein itsekään mikä kyseisessä henkilössä viehättää mutta hänen kanssa haluaisin harrastaa seksiä. Olen itse todella mustasukkaista sorttia enkä hyväksy pettämistä millään tavalla, siksi minusta tuntuu pahalta että olen juuri sellainen hirviö mitä en ikinä kenenkään haluaisi olevan. Tämä uusi mies on sellainen, joka vonkaa baarissa seksiä melkein jokaiselta naiselta. Hänellä on ollut parisuhteita mutta ne on päättynyt eroon pettämisen takia. Jos päädyn sänkyyn tämän miehen kanssa niin tulen varmasti kantamaan todella huonoa omatuntoa siitä JA meidän juttumme olisi ohi. En haluaisi sitäkään. En tiedä mitä voisin tehdä. Olen epäreilu ihminen, koska haluaisin itse harrastaa seksiä toisen kanssa mutta en todellakaan pystyisi sallia mieheni harrastaa seksiä toisen naisen kanssa. Asia olisi ehkä sitten ratkaistu jos aloittaisimme avoimen suhteen. Se olisi kyllä itsetunnolleni todella paha asia :( Olen umpikujassa.

23

1933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfhdfhdh

      Taas tällainen tarina jossa se hyväsydäminen mukava mies ei ole se haluttava mies.
      Miksi naiset ei viehäty seksuaalisesti hyvistä tyypeistä, miksi aina tuollaiset rentut kiinnostaa?

    • sekaisin

      Sen kuin vain tietäisi. Olisi hyvä, jos tunteita voisi tahdonvoimalla ohjata. Se mukava mies on erinomainen mies parisuhteeseen mutta välillä tahtoo "pitää hauskaa" ja jotain kiellettyä :/ Sellainen vain ei sitten taas kuulu parisuhteeseen.... Ehkä minun pitäisi jotenkin yrittää unohtaa tuo uusi mies. Mutta kuinkahan se olisi mahdollista?

      • jgdoaidhaighi

        Kyllä tunteitaan voi ohjailla. Omista ajatuksista ne tunteet syntyy ja sinä nyt olet päättänyt, että se vieras mies on jotain ihanaa ja haluttavaa ja jotain jännää - näinhän ei välttämättä ole. Mutta se kihelmöivä tunne, se syntyy sinun omista unelmistasi ja kuvitelmistasi.

        Tosin, mitä pahaa on ihastumisessa? Poikaystäväsikin on varmasti tavannut paljon ihania naisia ja varmasti johonkin ihastunutkin, so what? On aivan eri asia toimia oman pään sisällä kehkeytyneen ihastuksen mukaan ja esim. pettää puolisoa; silloin kyse on raukkamaisesta toiminnasta ja se kertoo, ettei ihminen arvosta puolisoaan, on heikkoitsetuntoinen ja ei omaa parisuhdetaitoja. Näitäkin löytyy valitettavan paljon.

        Voit itse päättää, mihin porukkaan kuulut!


      • minunmielestäni

        Olet ihan oikeassa. Aina ei puolisoa voi arvostaa, ihan syystä. Ja kuten sanottua kukaan ei voista ihmistä muuttaa kuin ihminen itse.
        Mutta aloittajahan on sanojensa mukaan hyvässä suhteessa, miksi edes miettiä tällaisia. Lisäksi hän sanoo ettei voi erota (en ymmärrä, miksei voi, kaikkea ihminen voi, mutta kaikkea ei halua, eri asia). Sitten rakastaa jotakin toista. Onko tunteenne molemminpuoliset? Jos on, molemminpuoliset niin toimit väärin tuota rakastamaasi kohtaan, sinun pitäisi ja kannattaisi erota. Mutta tietenkään sinun ei kannata erota, jos sinulla on hellä rakastava, ihana ja lämmin mies jo olemassa. Sekavaan aloitukseen saa sekavan vastauksen.


    • Hansuzzz

      Itselläni oli myös ihastus toiseen mieheen jokin aina sitten. Voi sitä ahdistusta.. mutta ei hätää, se menee ohi. Fantasioi rauhassa, mutta suuntaa tunteesi mieheesi ;-)

    • Palstamies

      Miehelläsi ei pelkoa koska olet vain ihastunut palstamieheen. Riskejä ei ole.

    • partdvacant

      Åaöstamies tietää ödsöls

    • ähähäöhöhähöh

      öhöhöh ögöhö öhö öhö gög öh hähähöhhööhöö

    • 98258984

      Miksi valita? Ota molemmat.

    • Huyrdckyhk

      Parisuhde ei sinua varten, koska olet näköjään tyyppiä, joka ei pysty tyytymään yhteen. Et ole koskaan tyytyväinen. Eroa ensin.

      • 934786763

        Parisuhde on lapsia varten. Vanhemmat kärsivät väistämättä parisuhteessa. Tosin vanhemmat kärsivät väistämättä myös ilman parisuhdetta.


    • yksinkertainen

      ostat kossupullon ja juotat sen ukolles. kerrot kiimastas juoppoon. niin eiköhän se sit hakkaa sut, nai sua ja lopuks viä oksentaa päälles. ja kyl sit on niin iiiihanaa

      • xcgfddcgt

        Hyvät naurut, jeee...


    • IhmisenPerusAistitp

      Pitkässä parisuhteessa ihastumiset on ihan normaaleja psykologisia piirteitä. Se, miten ihastumisen kanssa käyttäytyy, on sitten henkilöstä kiinni. Heikoimmat lähtevät halun perässä, voimakkaimmat vain fantasioivat ja antavat tunteen kadota itsestään. Jos sitä ei ruoki, se kyllä häviää.

      • aikaykssilmästä

        Vähän yksinkertaistat asioita ja ihmisten tunteita ja niiden voimakkuuksia. Lisäksi, mielestäni enemmän voimaa ja rohkeuttaa vaatii lähteminen.


      • normaaliakäytöstä

        On tullut huomattua, se miten nopeesti ihastuminen häviää on eri asia. Itse olen pitkän avoliittoni aikana ihastunut naisiin, ei sille mitään voi, pettänyt en ole vaikka paikkoja ollut ja tulipa sieltä kerran yksi suorakin ehdotus, eroa avomuijastasi ja aletaan me olemaan. Muijani on kuitenkin ollut mulle se elämänkumppani jonka kanssa on päättänyt olla ei kai siinä muuta tarvita. Toisekseen on muijakin kertonut mulle yhdestä ihastuksestaan silloin nuorempana, mies oli enemmän aloitteellinen ollut. Pyysi treffeille ja oli hakunnut seksiäkin mutta kumppani siitä kieltäytyi kunne sanoi että rajkastaa mua eikä todellakaan ole mua jättämässä. Hiljalleenmies oli sitten jättänyt rauhaan.


      • hyväjoskaikkikunnossa

        Miks teiän ylipäätään täytyy todistella, että ihastumiset on pieniä niillä ei ole teille merkitystä. Tätä en ymmärrä. Varmasti asia niin joillekin on, joillekin taas ei ole. Joillekin ne on suuria tuntemuksia, joiden vuoksi mennään kimppaan ja aletaan oleen yhdessä. Ei ne silti oo yhtään sen vähäpätösempiä.


    • eikannata

      Juopothan on niitä tunteellisia, herkkiä ja avoimia, joihin on helppo rakastua, niitä melankolikoita. Sullekin olisi varmasti aika pettymys, jos hänen pilinsä ei toimikaan, mikä on juopoilla myös yleistä.

      • hyväjoskaikkikunnossa

        Niin mäkin oon tunteellinen ja herkkä. En silti oo juoppo, mutta kun se on noin päivänselvä juttu niin mitäpä sitä pitkittämään kohtaloaan. Onhan tässä lomakin. Täytyy sit muuttaa tän päivän suunnitelmia ja avata korkki.
        Niin ja toki kun on herkkä niin voi hyvällä syyllä olla juoppo. Jos on tempperamentyinen niin voi hyvällä syyllä kohdella muita kurjasti. Kun on kurja lapsuus niin voi hyvällä syyllä antaa nyrkin puhua.


    • död

      Olisi hyvä, jos tunteita voisi tahdonvoimalla ohjata.....Ehkä minun pitäisi jotenkin yrittää unohtaa tuo uusi mies. Mutta kuinkahan se olisi mahdollista? "

      Tunteita voi havainnoida, ja sitä kautta myös ohjailla harjoituksia tehden.

      Ensinnäkin sinun mietittävä
      a) voitko arvostaa itseäsi mikäli sekstailisit ko. miehen kanssa?
      b) Mikä uusi mies on elämässäsi - onko lähellä vai kaukana? Tarkoitan siis joudutko näkemään häntä päivittäin, esim. työpaikalla? Mikäli joudut, haasta itsesi ja etsi uusi ihastuksen kohde eli siirry toiseen lähtöruutuun...
      c) miksi olet mustasukkainen ja omistava miehestäsi? Miksi sallisit itsellesi syrjähyppelyn, mutta miehelle et? Entä jos miehesi ajattelee samoin? Tai entä jos hän ajatteleekin haluavansa avoimeen suhteeseen kanssasi, mutta ei uskalla sanoa sitä, on siihen liian kiltti?
      d) monet ovat polyamorisessa suhteessa. Anna heidän suhteelleen ajatuksia. Miten voi rakastaa kahta (tai useampaa)? Mikset sinä voisi?
      e) monet ovat pitkässä rinnakkaissuhteessa, jossa molemmat varattuja. Moni näissäkin suhteissa rakastaa kahta, tai/ja tuntee intohimoa molempiin. Voisiko tämä olla sinulle mahdollista? Mitä tunteita mahdollisesti kokisit?
      f) Miehesi on kiltti, avulias ja reilu. Mikä on hänen huonoin puolensa? Mistä teille tulee erimielisyyttä? Onko miehesi ehkä liian kiltti, ei uskalla olla eri mieltä kanssasi? Onko teillä hyvää seksiä ja oloa kahdestaan?

    • Hienoa, että tunnistat itsestäsi tämän.

      Monesti meidät viehättää lapsuudesta tutun henkilön kaltaiset ihmiset joiden kanssa meillä oli läheiset suhteet. Emme vain tiedosta sitä.

      Kerroit että mies on alkoholisti ja kaikkea muuta, kuin viehättävä kumppani. Mieti, onko lapsuudessasi samankaltaisia henkilöitä? Isä, vaari, veli tai joku. Säe sinun viehättäminen saattaa kumpuaa sieltä. Jos olet lapsena joutunut törmäämään alkoholismia, et ymmärtänyt silloin mikä se on mutta näit vaikutuksia ja halusit poistaa ne, parantaa ihmistä. Jos olit alkoholistin lapsi tai äidilläsi oli alkoholisti kumppani todennäköisesti se mielihäiriö tulee nyt sieltä. Haluat lähelle.

      Oli niin tai näin, muista ettet voi pettää nykyistä miestäsi. Et kestä itseäsi sen jälkeen. Et saa myöskään mitään tyydytystä seksistä tälläisen henkilön kanssa.

      Näe häntä realistisesti. Kuvittele miten se kohtelee naisia. Haluatko olla käytetty? Et. Rakastat miestäsi, rakastu häneen uudelleen. Kiinnitä huomiota millainen hän on ja muista ettet halua häntä särkeä. Tiskin hän on ansainnut sitä.

      Pohdi itseäsi ja löydät syyn miksi ihastua vaikka olet suhteessa. Mitä vailla olet? Juttele sen jälkeen kumppanillesi siitä, mitä vailla olet. Sillä tuo ratkee , ei pettämisellä.

      Tsemppiä :)

    • aloittaja98409

      Kiitos hyvistä vastauksista! Olen miettinyt tätä asiaa enkä halua pettää miestäni. Se olisi vakava virhe joka loppujen lopuksi varmasti tuhoaisi suhteemme. Hyvää parisuhdetta ei löydä helposti. Olen sen löytänyt ja pitää pitää siitä kiinni. Ehkä tyydyn vain fantasiointiin..

      • etäskehtaatapkunhyväonjo

        Et voi fantasioida muista miehistä, se on pahimman luokan pettämistä. Ainakin meille palstalaisille tulee sinun kertoa siitä, samoin kumppanillesi. Hän voi tosin olla hyvällä mielellä, kun kerrot ajatuksissasi pettäväsi huonomman ja vielä alkoholistimiehen kanssa. Hyvin se menee. Ei avioliitosta lähdetä kuin paremman miehen vuoksi tai jos halutaankin sinkkuelämää tai pää paketissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe