Hyppiikö pirut nurkissa?

Nythän saattaa olla optimaalinen aika poltergeistien leikille, kun juhannus on takanapäin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005729520.html

Mitenkähän näitä tapauksia ei enää oikein ole? Vaikka taisihan sitä joku jenkkiläinen sarja olla, missä jahtasivat henkimaailman olentoja kaikenlaisilla mittareilla. Muistaakseni kaveri oli päivät putkimies ja illoin etsi henkimaailman kummajaisia. Ei ehkä tulis mieleen sellaiseen vapaa-aikaansa käyttää.

27

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Joo, no nyt muistan.... tais tuo sakki etsiä siitä mestasta aaveita, missä niitä "vain elämää"-sarjaakin kuvattiin...

        Kiusaskohan Hectoriakin joku pikkupiru?


    • olevainen

      Onhan "Martinin pirut" eli ylöjärven kummittelu aikanaan runsaasti dokumentoitu tapaus, kiintoisaa luettavaa. Kirjastosta voi löytyä E. Mustosen kirja Tuntematon poltergeist. Sisältää useita tapauskertomuksia yksityiskodeissa.

      • Jännä vaan, että vaikka noita tapauksia olevinaan on, niin silti niihin ei oikein missään olla loppujenlopuksi yhteiskunnan tasolla puututtu, mitä nyt ehkä varmuudenvuoksi keskiajalla joku noitana poltetttiin. heh

        Skeptikkona ois ihan kiva tutkia tuollaisia perinpohjin, että löysikö noihin looginen selitys...


      • olevainen

        Voi johtua, koska marginaaliaihe eikä kokonaista yhteiskuntaa käsittävä. Ja tieteen ymmärtäminen ja yleistyminen niin pitkälle kuten nykyään suhtaudutaan, eli jos sitä ei voida tieteellisesti todistaa niin sitä ei ole olemassa. Tieteessä näkisin senkin ongelman, että jos aiheen puolesta ei puhu joku tunnettu guru, niin sitä ei silloin pidetä uskottavana, olemassaolevana. Tuosta ylöjärven tapauksestahan käytiin valaehtoisia käräjiä ja yksi todistajista oli paikan päälle komennettu, useita tilanteita todistanut poliisi. Loppujen lopuksi käräjäpäätös jäi suurimmaksi osaksi auki lausunnolla, ettei tapaus ollut maallisin voimin ratkaistavissa.


      • olevainen kirjoitti:

        Voi johtua, koska marginaaliaihe eikä kokonaista yhteiskuntaa käsittävä. Ja tieteen ymmärtäminen ja yleistyminen niin pitkälle kuten nykyään suhtaudutaan, eli jos sitä ei voida tieteellisesti todistaa niin sitä ei ole olemassa. Tieteessä näkisin senkin ongelman, että jos aiheen puolesta ei puhu joku tunnettu guru, niin sitä ei silloin pidetä uskottavana, olemassaolevana. Tuosta ylöjärven tapauksestahan käytiin valaehtoisia käräjiä ja yksi todistajista oli paikan päälle komennettu, useita tilanteita todistanut poliisi. Loppujen lopuksi käräjäpäätös jäi suurimmaksi osaksi auki lausunnolla, ettei tapaus ollut maallisin voimin ratkaistavissa.

        No itse joskus seurasin sitä jenkkisarjaa, siinä tuntui olevan se dramatisointi tärkeintä. Ja jotenkin se vouhottelu oli aika yhdistävä tekijä aina näissä tutkimuskohteissa. Jotenkin juuri jenkkilässä tuntuu tapahtuvan aina kaikkea vastaavaa jännää. Ufohavaintojakin siellä vissiin maailmassa eniten?

        Mutta luulisi noihinkin oikeasti löytyvän sellaiset tieteelliset metodit osoittaa, että onko paranormaalia toimintaa olemassa vaiko ei? Mutta kiinnostus ei liene tiedepiireissä kovinkaan vakavaa tämän suhteen? Jää aina maallikkotieteilijöiden hommiksi...

        Toisaalta olispa se aika hienoa, kun Suomesta putkahtaisi ensimmäinen paranormaalitieteen professori maailmalle. heh


    • Onneks ei viinapiru ole koskaan riivannut

      • No se on hyvä homma vaan.


    • Ei en ole henkimääilman ystävä😁

      • Jos olisi varmaan voisi nykypäivänä vedota demonit kaappasi kehoni minkä vuoksi...
        noiden varjolla minulla ei ole mitään yhteyttä henkimaailmaan.
        Ei oikein hetkauta.


      • rosen.chocha

      • rosen.chocha kirjoitti:

        Tuneeko Rose hyvän henkeni kasvoillansa yöllä,
        kun kostutan kukkasi terälehdet?

        https://www.youtube.com/watch?v=QJ5OFbJ6Nyc

        Ajatuksissa rossini käy useasti mutta henkäyksen henkäystäkään en ole tuntenut. Karvahirviön pelkkä hengistyskin saa huurustustumaan kukkasen ja huutaa tuskissaan himon sieväröissä.
        Onnekseen siihen on apukeinot keksitty kuin lääkitys.

        💕🌸💕🌸💕🌸


      • kärpäsloukkurossi
        valtakunta kirjoitti:

        Ajatuksissa rossini käy useasti mutta henkäyksen henkäystäkään en ole tuntenut. Karvahirviön pelkkä hengistyskin saa huurustustumaan kukkasen ja huutaa tuskissaan himon sieväröissä.
        Onnekseen siihen on apukeinot keksitty kuin lääkitys.

        💕🌸💕🌸💕🌸

        https://www.google.fi/search?q=kärpäsloukku kastelu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjbsMSm--zbAhWOyqYKHXzXBIkQ_AUICigB&biw=1920&bih=947#imgrc=P7PmqMhKS41b3M:

        Tässä no Rosen karvahirviökukka


      • muska.chocha

      • roseloukku


      • NHLlätkä
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä minulla on vieläkin kärpäslätkä
        .💕🌸💕🌸💕🌸

        Rosen römpsuttimet ovat kärpäslätkänä


      • NHLlätkä kirjoitti:

        Rosen römpsuttimet ovat kärpäslätkänä

        Elekronin pidän kärpäslätkät sitten vahvasti staatisena sähköistettynä valmiina purkaukseen voi ukkokultaani.💕🌸💕🌸💕🌸


      • NHLlätkä kirjoitti:

        Rosen römpsuttimet ovat kärpäslätkänä

        Huomasin rossiseni, oppilaat kurssiltasi tainneet kaikonneet. Ovat saaneet itsensä haaksirikkoon.
        https://yle.fi/uutiset/3-10271364


    • Mun kotiseudulla on kaksi rakennusta, missä on sanottu kummittelevan. Pappila, mikä toimii nykyisin kirkkoherran virastona, ja vanha talo, missä lapsuudenkaveri asui 80 luvun alussa.

      • Joo, usein kummittelevissa taloissa on joko asunut jotain epäilyttäviä ihmisiä ennen, tai sitten ulkomuoto on epäilyttävä. Muistaakseni, missä on kuvattu niitä "vain elämää" -sarjaa se kartano, että sielläkin kummittelisi ja löytyikin lehtijuttu siitä....

        https://www.is.fi/vainelamaa/art-2000001243938.html

        Tuossakin mestassa kun on joskus kuulemma ollut joku mielisairaala, niin tottakai se jo antaa syyn kummitteluun ja herkät artistit kuulemma aistivat tuollaiset nopeasti...

        Joskus tulee mieleen, että liekö miten paljon "naukkailemisella" osuutta asiaan?


    • nihhhhhhhhhhh

      Pirut alkaa usein siinä vaiheessa hyppimään nurkissa, kun delirium tremensis iskee.

    • Polterabend

      Saisikohan poltergeistilta pillua?


    • Piruista kerrotaan ala-arvoisia tarinoita. Oikeesti noon hirmu söpöi ja luttanoi. Me istutaan useesti niitten kanssa teellä ja korpulla ja turistaan lepposii.

      • devillindisguise

      • devillindisguise kirjoitti:

        Pirut istuskelevat baareissa siiderillä naisen hahmossa seireeneinä
        änkeämässä seilorin sänkyyn..

        Aamulla vasta voi todeta, että se pirulainen pöllis kännykän

        https://www.youtube.com/watch?v=2wQFaX83l1E

        No kyllähän sellaisen hameväen edustajan saa muutettua seireenistä piruksi, kun oikein osaa kutkuttaa oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Silmät leiskuu ja silloin käydään käsiksi....

        Välttämättä ei lähde kännykät ja rahat silloin heitukan mukaan.....

        Mutta olet ehkä saanut paholaisen sielusta kopin...

        heh...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe