Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

PUSSIKUURILAISET 25.6. 8. viikko

Sissivaih

Tukiryhmä ateriakorvikkeilla laihduttaville.
Tervetuloa mukaan entiset ja uudet!
Myös osanutraajat sopii mukaan.

Koettakaamme ohittaa trollit reagoimatta, koska vastaaminen trollille pidentää ketjua turhaan.

Tsemppiä alkavalle viikolle 👍

70

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, jauhejengi!

      Takana hankala viikko.
      Lukema 68.8.
      Melkein 10 kiloa pudonnut paino. Viime viikon taas sahasi niin, että tuntui, ettei mitenkään putoa paino!

      Toivottavasti tällä viikolla joutaa muutkin 'pussikuuraajat' kertomaan kuulumisia!

      Mulla lähtee kahdeksas viikko tätä pusseilua. Viime viikolla tuntui, että mulla on nenäkin täynnä jauhetta! Ja olikin 😥

      • Sissiv

        Toteanpa tässä vielä, että en ole yhtään varma, että oisin jaksanut näin pitkään ilman teitä muita pussikuurilaisia.

        Päiväkirjatyylisesti aloitin, mutta on kyllä ollut mahtavaa, kun muita on tullut mukaan 👌

        Kun olin juhannuksen kotona ja ketjussa oli hiljaista, alkoi heti tuntua koko touhu hankalalta.

        Kyllä tässä nytkin tuntuu, että tähänkö minä koko kesän tuhlaan! Mutta eipä mulla sen kummempia juttuja olisi ollut muutenkaan.
        Olisin vain jatkanut herkkujen mussuttelua ja läskieni surkuttelua.

        Lyhyt aika tämä on ihmiselämästä! Eikä tämä ajanhukkaa ole.

        Olen lähdössä kauppaan ja vetaisen jalkaan kaksi kokonumeroa pienemmät farkut kuin aloittaessani! Eikä oo mitkään tanakkamallin pökät xxxxl-osastolta.

        Kyllähän nyt olisi ihan hellemekkokeli, mutta ei tässä vielä sellaisia uskalla, kun on vasta kuoriutumassa ulos isoista villapaidoista ja jättikokokoisten toppatakkien kätköistä 🐣 😁


    • Mua hävettää kertoa,että joudun aloittamaan kaiken alusta. Huomenna kerron painon kun pääsen puntarille. Harmittaa kamalasti. Mut varmaan nyt tuomitaan mut ihan aiheesta. Ei vaan kodin ulkopuolella onnistu.

      • hpv27

        Äh, repsahduksia sattuu. Itsellä meni vatsa totaalisen sekaisin juhannuksena. Täytyy harkita tulevaisuudessa senkin juhlapyhän väliin jättöä.


      • Mä söin neljässä päivässä kaikki kilot takas. Ärsyttää syömishäiriö,kun ei pysty hallitsee yhtään syömistä. Kaverikin ihmettee miten voin saada muutamassa päivässä 5 kiloa painoa lisää. Kaikki työ meni hukkaan. No jälleen kerran pitää aloittaa kaikki alusta. Mä niin toivon että saan sen kutsun ennen syksyä sh-polille. Onneks kaverilla on niin etten pääse ennen elokuuta käymään siellä.

        Huomista pelolla odotellen. Miksi ihminen ei pysty hallitsee yhtään syömisiään. Kaveri sai kuulla koko juhannuksen kun haukuin itseäni.


      • Sissiv

        Ei tämä mitään helppoa ja yksinkertaista ole!

        Minusta on vaan todella mahtavaa, kun olette täällä taas 💗😀😄

        Älä huoli, pussikuuri, ei täällä tuomita.
        Sitäpaitsi, uskoisin, että useimmilla, joilla on paino-ongelmaa, on jotain ongelmaa syömisen kanssa. Ja kenellä minkäkin kanssa.

        Tiedostat ongelman, olet hakenut apua ja koetat tehdä asialle jotain. Ei sinun tarvitse haukkua itseäsi. Päinvastoin, voisit kehua, että sentään yrität.

        Miten, hpv27? Tuliko yhtäkkiä liian raskasta sapuskaa tai juomaa?

        Kolusin pakastinta, kun katsoin uutisisista, että alkaa olla kohta aika pakastella mansikkaa.
        Melko täynnä turhaa syötävää. Pullat ja vaaleat leivät joutaisi pois. Ei enää ole onnistunut, että söisi vaikka yhden pullapalan päivässä.

        Pitää antaa ruokia pois pakastimesta. Tiedän kyllä tyyppejä, jotka ottaa mielellään, kun vaan osaa nätisti kysyä. En roskiinkaan halua heittää. Jos jätän tuonne ja syön itse, se on samaa kuin roskiin heittäminen!

        Psyyken puolella tässä saa töitä tehä! On vaan opittava, että ne valinnat tehdään jo kaupassa, koska kaikki menee, mitä kaupasta kotiin kantaa.

        Tänään kannoin vichyä. Enkä edes vilkuillut muuta.

        Mulla on niin motivaatio ja tahtotila menneet hukkaan... Toivon, että ne nyt teidän mukana tulisi takaisin!

        Jatketaan ja jaksetaan!
        Hirmuisesti tsemppiä kaikille 👍


      • Torstaina kun menin kaverille niin pystyin juomaan vain pirtelöitä,mutta perjantaina alkoi alamäki. Olen vaan niin pettynyt itseeni, kun niin lupasin pysyä pirtelöissä. Kotona on niin paljon helpompaa kun ei ole houkutuksia. Eipä tässä muuta voi kun aloittaa ns. alusta ties monetta kertaa. Saa nähdä mitä paino on huomenna. Tiedän suurinpiirtein mitä luokkaa on.

        Kirjoittelen kyllä edelleenkin tänne kaikesta huolimatta.


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        Ei tämä mitään helppoa ja yksinkertaista ole!

        Minusta on vaan todella mahtavaa, kun olette täällä taas 💗😀😄

        Älä huoli, pussikuuri, ei täällä tuomita.
        Sitäpaitsi, uskoisin, että useimmilla, joilla on paino-ongelmaa, on jotain ongelmaa syömisen kanssa. Ja kenellä minkäkin kanssa.

        Tiedostat ongelman, olet hakenut apua ja koetat tehdä asialle jotain. Ei sinun tarvitse haukkua itseäsi. Päinvastoin, voisit kehua, että sentään yrität.

        Miten, hpv27? Tuliko yhtäkkiä liian raskasta sapuskaa tai juomaa?

        Kolusin pakastinta, kun katsoin uutisisista, että alkaa olla kohta aika pakastella mansikkaa.
        Melko täynnä turhaa syötävää. Pullat ja vaaleat leivät joutaisi pois. Ei enää ole onnistunut, että söisi vaikka yhden pullapalan päivässä.

        Pitää antaa ruokia pois pakastimesta. Tiedän kyllä tyyppejä, jotka ottaa mielellään, kun vaan osaa nätisti kysyä. En roskiinkaan halua heittää. Jos jätän tuonne ja syön itse, se on samaa kuin roskiin heittäminen!

        Psyyken puolella tässä saa töitä tehä! On vaan opittava, että ne valinnat tehdään jo kaupassa, koska kaikki menee, mitä kaupasta kotiin kantaa.

        Tänään kannoin vichyä. Enkä edes vilkuillut muuta.

        Mulla on niin motivaatio ja tahtotila menneet hukkaan... Toivon, että ne nyt teidän mukana tulisi takaisin!

        Jatketaan ja jaksetaan!
        Hirmuisesti tsemppiä kaikille 👍

        Minulla ei vatsa oikein kestä rasvaista ruokaa. En oikein tiedä onko kyse sappivaivoista vai IBS:ästä mutta vatsaongelmia ei ole kun syön paljon kasviksia enkä liikaa rasvaa ja vältän fruktoosia.

        Fitnestukussa oli ateriakorvikkeita tarjouksessa 12.90€ per kg. Ovat hyvä vaihtoehto ainakin osanutraajille. Tilasin myös kilon proteiinipannukakkujauhetta.

        Jos juo paljon vissyä niin kannattaa harkita virvoitusjuomakonetta, itsellä on myös suolaseosta mineraaliveden tekoon. Varsinkin mökillä tuo on oikein näppärä kun ei ole autoa.

        Näillä näkymillä Lidliin vasta alkuviikosta että saan samalla kyydillä Kenwoodin ihmemasiinan ja nuo ateriankorvikkeet samalla taksikyydillä. Ostoslistalla valkokaalia, tomaattipuretta, silliä, perunaa ja pakastevihanneksia. Ehkä myös vähärasvaista jauhelihaa ja broilerin koipia.


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Minulla ei vatsa oikein kestä rasvaista ruokaa. En oikein tiedä onko kyse sappivaivoista vai IBS:ästä mutta vatsaongelmia ei ole kun syön paljon kasviksia enkä liikaa rasvaa ja vältän fruktoosia.

        Fitnestukussa oli ateriakorvikkeita tarjouksessa 12.90€ per kg. Ovat hyvä vaihtoehto ainakin osanutraajille. Tilasin myös kilon proteiinipannukakkujauhetta.

        Jos juo paljon vissyä niin kannattaa harkita virvoitusjuomakonetta, itsellä on myös suolaseosta mineraaliveden tekoon. Varsinkin mökillä tuo on oikein näppärä kun ei ole autoa.

        Näillä näkymillä Lidliin vasta alkuviikosta että saan samalla kyydillä Kenwoodin ihmemasiinan ja nuo ateriankorvikkeet samalla taksikyydillä. Ostoslistalla valkokaalia, tomaattipuretta, silliä, perunaa ja pakastevihanneksia. Ehkä myös vähärasvaista jauhelihaa ja broilerin koipia.

        Tervetuloa takaisin.

        On sulla vatsa varmaan hieman ihmetellyt, että mitäköhän sinne nyt tulee.

        Mulla on joskus ollut lainassa ns limsakone, mutta en tykännyt. Oliskohan se ollut silloin, kun join Pepsi Maxia? Mikään muu kola ei kelvannut. Eipä pysty sitäkään enää juomaan. Hyvä vain!

        Niin, kohta on heinäkuu. Meinaatko linnottautua mökille koko loman ajaksi?


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        Tervetuloa takaisin.

        On sulla vatsa varmaan hieman ihmetellyt, että mitäköhän sinne nyt tulee.

        Mulla on joskus ollut lainassa ns limsakone, mutta en tykännyt. Oliskohan se ollut silloin, kun join Pepsi Maxia? Mikään muu kola ei kelvannut. Eipä pysty sitäkään enää juomaan. Hyvä vain!

        Niin, kohta on heinäkuu. Meinaatko linnottautua mökille koko loman ajaksi?

        Itse epäilen että vatsavaivat liittyvät IBS:ään koska ne jatkuvat muutaman päivän kun sappivaivan pitäisi mennä ohi kerralla. Molemmissa on perussyy sama eli ruoka käy suolistossa. IBS:n mekanismeja ei tarkemmin tunneta mutta liian vähäinen sappinesteen eritys jättää rasvaa pilkkoutumatta ja imeytymättä.

        Nuo tiivisteet ovat aika hirveitä. Sen sijaan kuplavesi toimii ok. Samaten itse tehty ginger ale. Cream alea (vaniljalimpparia) on pitänyt kokeilla vuosia. Pitänee ottaa vaniljauute matkaan. Valitettavasti erythtrioli painaa liikaa eli makeutus aspartaamilla.

        Juu, mökillä ollaan koko loma. Opiskelua ja remonttihommaa tiedossa ja vapaa-aikana lukemista ja Netflixiä. Pari päivää täytyy kyllä leikkiä uudella keittiövempeleelläkin.


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Itse epäilen että vatsavaivat liittyvät IBS:ään koska ne jatkuvat muutaman päivän kun sappivaivan pitäisi mennä ohi kerralla. Molemmissa on perussyy sama eli ruoka käy suolistossa. IBS:n mekanismeja ei tarkemmin tunneta mutta liian vähäinen sappinesteen eritys jättää rasvaa pilkkoutumatta ja imeytymättä.

        Nuo tiivisteet ovat aika hirveitä. Sen sijaan kuplavesi toimii ok. Samaten itse tehty ginger ale. Cream alea (vaniljalimpparia) on pitänyt kokeilla vuosia. Pitänee ottaa vaniljauute matkaan. Valitettavasti erythtrioli painaa liikaa eli makeutus aspartaamilla.

        Juu, mökillä ollaan koko loma. Opiskelua ja remonttihommaa tiedossa ja vapaa-aikana lukemista ja Netflixiä. Pari päivää täytyy kyllä leikkiä uudella keittiövempeleelläkin.

        Kyllä tuntuu, että on sullakin kaikennäköistä vaivaa ja sairautta. Vähempikin varmaan riittäisi!

        Mietin, että onko sulla taksikyydit vammaispalvelun kautta? Mulla on muutama matka / kk. Sain ne pahimmassa vaiheessa, että pääsin edes kauppaan.

        Niin. Minulta puuttuu nykyään myös puuhakkuus! Vaikka olisi limsakone, en viitsisi pestä pulloja.

        Siksi nämä valmiit pussit on mulle sopivin vaihtoehto.

        Välillä yritti pientä innostusta pukata, mutta ei jaksanut syttyä kunnolla.

        Kuinka iso urakka sulla on painon kanssa takana? Miten edessä?

        Tsempit 👍


      • hpv27

        Bussi lähtee ihan asunnon edestä joten ei ole taksille tarvetta. Painoa on lähtenyt tuollaiset 40 kg ja edessä vielä tuollaiset 10 kg.


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Bussi lähtee ihan asunnon edestä joten ei ole taksille tarvetta. Painoa on lähtenyt tuollaiset 40 kg ja edessä vielä tuollaiset 10 kg.

        Onnittelut hurjasta urakasta!

        Ei ole enää paljoa jäljellä, vaikka ei välttämättä ole viimeinen kymppi se helpoin osuus.

        Tsemppiä 👍


    • Uusi lähtöpaino 74 kiloa. On ollut niin monta mässypäivää, niin parempi aloittaa ihan alusta. Myös kirjanpito.

      • Sissiv

        Tuo sulla lähtee viikossa 👍

        Kiva, kun oot täällä! Kyllä oli mullaki tekemistä saada paino 70-luvun alle. En kyllä tiedä, että pysyykö se vieläkään siellä!
        68.8 oli tämän aamun lukema.

        Jos sinäkin pääsisit kutoslukemaan, ehkä sitten ois helpompi pysyä pusseissa.

        Koeta nyt valmistella itseäsi, että tosiaan se voi jumitella siinä ympärillä parikin viikkoa. Ja silloin alkaa päätä rassata, mutta täytyy vaan koettaa kestää.

        Minä täällä sinua tsemppaan kyllä.

        Eipä tämä varmaan ihan tervettä touhua ole, mutta haluan nyt tätä painoa pois. Sitä liikkumista pitää yrittää myöhemmin.

        Fysioterapiahomma ei etene ollenkaan. Heinäkuussa on kaikki kiinni. Joten syksyyn menee. Täytyy vaan koettaa kestää, kun tuolle ei mitään voi.

        En halua pilata sinun toiveikkuuttasi, mutta arvailen, että ei sullekaan sitä sh-klinikka-aikaa tule vielä heinäkuussa.
        Jotenkin tuntuu, että kuolemanvaarassa olevat anorektikot ehkä menee jonottamatta.
        Ei haittaa, vaikka olisin väärässä!

        Jos tämä on nyt se, mikä nyt toimii, nìin täytyy tällä koettaa pärjätä.

        Mulla tulee kohta 10 kiloa vähennystä. Ihan kiva olisi 15 kg. Sittenkin olisi vielä liikaa painoa, mutta eipä se haittaa. En minnekään painoindeksin alarajoille haluakaan. Ei minun paino pysy enää siellä.

        Tsemppiä!


      • Sissiv
        Sissiv kirjoitti:

        Tuo sulla lähtee viikossa 👍

        Kiva, kun oot täällä! Kyllä oli mullaki tekemistä saada paino 70-luvun alle. En kyllä tiedä, että pysyykö se vieläkään siellä!
        68.8 oli tämän aamun lukema.

        Jos sinäkin pääsisit kutoslukemaan, ehkä sitten ois helpompi pysyä pusseissa.

        Koeta nyt valmistella itseäsi, että tosiaan se voi jumitella siinä ympärillä parikin viikkoa. Ja silloin alkaa päätä rassata, mutta täytyy vaan koettaa kestää.

        Minä täällä sinua tsemppaan kyllä.

        Eipä tämä varmaan ihan tervettä touhua ole, mutta haluan nyt tätä painoa pois. Sitä liikkumista pitää yrittää myöhemmin.

        Fysioterapiahomma ei etene ollenkaan. Heinäkuussa on kaikki kiinni. Joten syksyyn menee. Täytyy vaan koettaa kestää, kun tuolle ei mitään voi.

        En halua pilata sinun toiveikkuuttasi, mutta arvailen, että ei sullekaan sitä sh-klinikka-aikaa tule vielä heinäkuussa.
        Jotenkin tuntuu, että kuolemanvaarassa olevat anorektikot ehkä menee jonottamatta.
        Ei haittaa, vaikka olisin väärässä!

        Jos tämä on nyt se, mikä nyt toimii, nìin täytyy tällä koettaa pärjätä.

        Mulla tulee kohta 10 kiloa vähennystä. Ihan kiva olisi 15 kg. Sittenkin olisi vielä liikaa painoa, mutta eipä se haittaa. En minnekään painoindeksin alarajoille haluakaan. Ei minun paino pysy enää siellä.

        Tsemppiä!

        Kumma.
        Olen kirjautuneena, mutta tämä lähettänyt tekstiä.
        En tiedä oliko tuosta kirjautumisesta mitään hyötyä.
        Kirjoitan vain tähän ketjuun. Ja tämä on se, mitä seuraan.


    • sissivaihde : Olin kyllä hämmästynyt ettei paino ollut enempää. Kyllä uskon, että lähtee viikossa, jos samalla tavalla lähtee kuin aikasemmissakin aloituksissa. Jotenkin se usko vaan loppuu aina kesken. Mulla pitäisi olla nyt helpompaa (taas) ,kun elokuussa varmaan menen seuraavan kerran kaverille niin tässä on ainakin reilu kuukausi aikaa nutrailla. Tämä on vaan kotona niin paljon helpompaa.

      Olen itsekin varautunut siihen , että heinäkuussa sitä sh-poli aikaa ei tule olemaan. Mieli tekis soittaa sinne ja kysyä onko niillä kesälomaa, kun netissä ei mainita kyseisen paikan kesälomasta mitään.Muista terveydenhuollon ykisköistä on kesälomamaininta.

      Mutta juhannuksena sai taas huomata että syöminen ei ole hallinassa. Sitä luulee että on, kun pystyy kotona juomaan vaan pirtelöitä. Huomasin sen taas että syöminen tuottaa syyllisyyttä ja ahdistusta,joka johtaa siihen noidankehään. Syöminen aiheuttaa ahdistusta ja se ajaa taas ahmintaan. Tää on se kierre joka mulle on se pahin ongelma.

      Kiitos tsempistä ja tsemppiä sinnekin päin.

    • Miten tämä voi olla nyt näin vaikeaa. Eihän tässä uskalla luvata mitään, kun heti rikon lupaukset. No saa nähä mitä paino on huomenna.

    • Nimimerkkion

      Tsemppiä pussikuuri.

      Minulla paino pysyi tiukasti koko juhannuksen paikoillaan vaikken mielestäni hirveästi herkutellutkaan. Niitä ruusukaalia paistiliemessä liotettuna söin yhteensä 5 kpl ja lisäksi 3 herkkusientä jotka oli käärittynä pekoniin. Ajattelin että kun jotain hyvää itselleni sallin niin ei tule sellaista hirmu himotusta ja hotkimista. Hiilarit pysyi hyvin sallitun rajoissa eikä ketoosi päässyt katkeamaan. Ruokaa laitoin lapsille ja siskon perheelle koko juhannuksen. Jotenkin tässä on oppinut aivan uudella tavalla pitämään ruoan hajuista kun ei voi maistella.

      Kolmas viikko tulee perjantaina täyteen ja ihan ei taida 80 kg raja ehtiä rikkoontua. Tänään oli pudotettua painoa yhteensä 5.1 kg tähän mennessä lähtenyt. Olenkin todennut että kovin kroppa pitää kiinni saavutetuista kiloista...Pusseilla tulen kyllä vielä jatkamaan niin pitkään kuin mahdollista tai kroppa jaksaa tätä. Ainakin vielä on ollut ihan hyvä olo ja jaksavakin verrattuna keväiseen olotilaan.

    • Nimimerkkion

      Viimeviikon ketjussa oli juttua halvimmista paikoista hankkia pirtelöt ja keitot. Kävin Pohjanmaan reissulla Halpa Hallissa ja siellä oli 25 PSS pirtelöpaketit 15.90 ja 15 PSS keitot saman 15.90 per pkt. Valikoima tosin suppeampi kuin Tokmannilla. Hamstrasin kyllä kaappiin kolmen viikon varaston ja käyn taas seuraavan kerran ohi ajaessani hakemassa lisää.

      • Sissiv

        Hei, nimimerkkion.
        Onko Halpahallilla verkkokauppaa?
        Mulle tulee vaan ilmoitus, että sivut ei oo käytössä.

        Ja mukava kuulla, että olo on hyvä 👍


      • pussik
        Sissiv kirjoitti:

        Hei, nimimerkkion.
        Onko Halpahallilla verkkokauppaa?
        Mulle tulee vaan ilmoitus, että sivut ei oo käytössä.

        Ja mukava kuulla, että olo on hyvä 👍

        itselläni toimii halpahalli.fi sivu. Ja kyllä siellä verkkakauppa löytyy.


      • pussik kirjoitti:

        itselläni toimii halpahalli.fi sivu. Ja kyllä siellä verkkakauppa löytyy.

        Kävin illalla koneella ja siellä toimi tuo verkkosivu.
        Olin tehnyt tunnuksetkin ja ostoskorissa oli tavaraa poranteristä lähtien 😀


    • Jostain mun on nyt kaivettava se motivaatio. En saa nälän voittaa, kuten tänään sit kävi alkuillasta. Puolisen tuntia jaksoin taistella nälkää vasten ja sit suuntasin kauppaan. Toivottavasti mä saan sen motivaation takas,joka ennen mulla on ollut. Taas jännityksellä odottaa huomista painoa. Kunhan ei ois yli 75 kiloa tämän illan syömisten takia.

    • Sissiv

      Kyllä nyt taas tuntuu, ettei tämä paino mihinkään lähde!

      69.6! Tähän jäin keikkumaan 70-kilon ympärille.
      Ei olisi tarvinnut vielä vaatekauppaankaan mennä.

      Eilen söin pikkuruisen lihapalan ja maapähkinöitä 10 kpl. Ja kilo lisää!

      Tiedän kyllä, että eilen join taas liian vähän. En vaan jaksa koko ajan olla juomassa jotain, kun ei edes janota. Vaikka kyllähän se pitäisi jaksaa, jos haluaa, että paino putoaa.

      Tahtotila on heikonlainen.
      Ärsyttää sana tahtotila, mutta en nyt muutakaan keksi.

      Huonosti nukuttuja öitä. Ja se, että en saa mentyä nukkumaan ennen aamuyöstä.

      Just huomasin, että stressiä on taas! Ja minähän en osaa käsitellä sitä. Olen syönyt suklaata, että rauhoittuisin.
      Nyt ei haluta suklaata, mutta jotenkin kaipaan sitä suklaanirvanaa.

      Reipasta päivää!

    • sissivaihde : Sulla on himpun verran alle tuon 70 kilon. Mikäköhän siinä on, että se pyörii sulla noissa samoissa lukemissa.

      Mä olin tänään hämmentynyt. Paino ei ollut noussut eilisestä eli tänään sama 74 kiloa. Vaikka mä vielä puoli kahdeksan mätin sokeria naamaan. En jaksanut ostaa mitään terveellistä. Mä oon perso varsinkin lakulle. Tosin yöllä suoli tahtoi sit alkaa toimimaan. Että varmaan sen takia paino ei ollut noussut tänään. Eilen oli hirmu vaikeeta saada unta lääkkeistä huolimatta.

      Kyllä mä sen motivaation löysin eilen illalla. Joten olkoon tämä päivä se aloituspäivä. Kävin just kaksi pakettia suklaapirtelöitä hakemassa kaupasta. Nyt on yhteensä kolmelle viikolle pirtelöitä.

      Eli lähtöpaino 74 kiloa. Uskaltaisiko toivoa neljän kilon pudotusta viikossa. No lähipäivät näyttää.

      Tsemppiä kaikille. Ja sissivaihde älä luovuta. Voin kyllä ymmärtää tunteesi.

    • Sain postia psykiatrian polilta ja aika sh-polille on parin viikon kuluttua (10.7). Melko nopeasti se aika sitten tuli. Kutsun liitteenä oli syömistapakysely. Oli helppo ja nopea täyttää,kun ajatukset pyörineet aiheessa jo ihan tarpeeksi kauan.

      Eniten mua ehkä pelottaa se, miten tähän pussilaihduttamiseen suhtaudutaan. Mutta voin sanoa siellä, että normaali syöminen ei vaan onnistu.

      • Sissiv

        Olenpa iloinen, että olin väärässä 😁
        Hienoa, että tuo homma nytkähtää liikkeelle 👍

        Eihän näihin pussitouhuihin varmaankaan ilolla suhtauduta. Onhan se varoituskin paketin kyljessä, että ei syömishäiriöisille, mutta... Kun joku häiriö se on itse kenelläki, että tulee tarve tällaiselle.

        Ethän vaan taas pelkää, että olet tuomiolle menossa? Apuahan sinä olet hakemassa, että tuskin siellä mitään haukkuja tulee.

        Luultavasti heillä on sitten tarjota muita keinoja tämän pussihomman tilalle.
        Kertoilehan sitten, että mitä siellä tapahtuu.

        Tulin tässä valittaan ja ruikuttaan.
        Nyt on hermostuttanut taas koko päivän. Stressiä ilmassa.
        Sokeripöhnää kaipaisin. Suklaata ja karkkia, että ei jaksaisi ajatella!

        Kyllä ne herkut on mulla olleet tällaista olotilaa helpottamassa. Nyt pitää koettaa pärjätä ilman.
        Kyllähän tämä pusseilukin väsyttää. Mutta ei tämä nyt mitään ruusuillatanssia olisi, vaikka söisi ruokaakin.

        Jospa huominen olisi parempi päivä.


      • hpv27

        Tuskin tuomitsevat pussilaihdutusta täysin ja luulen että keskittyvät enemmän psyykeeseen ja ehkä joihinkin fyysisiin juttuihin. Pusseja parempi konsti on ilman muuta terveellinen tavallinen ruoka mutta se ei ainakaan minulla toimi. Ei toimi karppauskaan. Itse harkitsen kesäloman jälkeen osanutrausta eli aamulla ja illalla pirtelö ja päivällä salaatti.

        Jos se ahmimishäiriö on ollut jo ennen pussikuuria niin ei se ole tullut pusseista.


    • Pienemmäksi

      Hienosti lähtenyt painoa Sissiv ja paljon tsemppiä pussikuurilille uuteen aloitukseen! Itselläni on painoa lähtenyt 1,5 kg reilussa 3 viikossa. Pusseilun suhteen on mennyt paremmin kuin odotin, joten toivoin että painokin tippuisi nopeammin. Juu, juhannuksena tuli syötyä ja juuri söin lasten puurojen ja leipien jämät... Mutta paria överipäivää (alkoholia, kakkua) lukuunottamatta niukalla ravinnolla olen ollut. Kokonaan pusseilla en ole. Joka päivä syön leivän tai jotain pientä. Todella paljon niukemmalla energiansaannilla olen ollut, kuin ennen dieetin aloitusta. Siksi ajattelin, että ois hiukan reippaammin lähtenyt painoa laskuun. Nooh, suunta on oikea.
      Jotenkin vaan väsyttää tää joka suupalan kyttääminen ja miettiminen. Tähän touhuun kuluu niin paljon henkistä energiaa, että välillä meinaan luovuttaa, vaikka olen vasta niin vähän aikaa pusseillut. Viimeksi, kun pusseilin, paino tippui vauhdilla. Ero on siinä, että nyt en liiku yhtään ja silloin jumppasin ahkerasti.
      Yksi päivä hiukan uiskentelin ja sitä seuraavans päivänä oli kauhee nälkä. Ei kiva.
      Pari kertaa on päässä ollut hiukan pehmeä olo, kun olen pelkillä pusseilla ollut. Otin sitten pakan suklaata ja olo helpottui nopeasti. Taitaa sokeriarvotkin jotenkin heitellä, vaikkei mulla niissä koskaan mitään ole ollut. Aiemmin pystyin olemaan puol päivää syömättä, mutta nykyään täytyy jotain pientä syödä muutaman tunnin välein.
      Kiitti teille, jotka täällä kirjoittelette. Käyn lukemassa juttujanne ja tsemppaan niiden avulla itseäni jatkamaan.

      • Pienemmäksi

        ...palan suklaata.... :) !


      • Sissiv
        Pienemmäksi kirjoitti:

        ...palan suklaata.... :) !

        Kiva, kun olet mukana täällä!

        Tiukasti sitä tahtoo nuo kilonsa pitää!

        Minä yritän pelkillä pusseilla olla, koska tuntuu, että helpompaa niin kuin säätäminen ruoka-annosten kanssa.

        Jäävuorisalaattia on nyt tuossa, jos pureksituttaa.


    • sissivaihde : No vähän pelkään että saan jonkun saarnan tästä. Mutta ehkä siellä ymmärretään kun kerron miksi toimin näin eli olen pusseilla. Kun ravitsemusterapeutti oli niin tätä vastaan ja oli sitä mieltä että tämän pussilaihduttamisen takia mulla on syömisongelmia eli ahmintaa. Se ei nähnyt mitään hyvää esim. sitä että muulla tavoin en laihdu ja paino vaan nousisi entisestään.

      Kyllä minä sitten parin viikon kuluttua tulen tänne kertomaan. Aika on vielä aamulla niin eipä sinä päivänä kerkee jännittää.

      Sokeripöhnä on just mikä eilen sai mut kauppaan. Itselläni tuntuu että pää räjähtää, jos ei saa sitä sokeria ja rasvaa. Ei tänäänkään ole ollut helppoa,mutta sinnittelen. Yksi päivä voi tuntua ikuisuudelta ja jäljellä on ainakin vielä kolme viikkoa. Ei tule olemaan helppoa todellakaan. Mutta mun pitää ajatella niin etten mä normi syömisellä pysty laihtumaan. Ja vuoden kuluttua haluan mahtua vaatteisiin jotka oottaa kaapissa.

      Paljon tsemppiä vaikka tämä helppoa ole. Onneksi tänne voi avautua ilman että tuomitaan. Kunhan se paino laskisi nyt ekalla viikolla kunnolla niin se antais uskoa sen 65 kilon saavuttamiseen. Huomista punnitusta odotellessa.

    • Öööh

      Ai, tulet kertomaan parin viikon päästä, kun lässytät aamusta iltaan täällä!

      • Nutrausaie

        Niin, hän tulee kertomaan asiasta, joka tapahtuu parin viikon kuluttua.
        Mitenpä hän tulevista tapahtumista aiemmin kertoisi? Öööh? Katsoisi kristallipallosta? Miten ajattelit?

        Miten sulla nutrailu menee, öööh?
        Tämähän on tukiryhmä ateriakorvikkeilla laihduttaville. Tämä ketju on kuvauksen mukaan ihan sitä varten, että pussilaihduttajat voi tänne kirjoitella niin paljon kuin huvittaa.
        Ei ole pakko lukea, jos ei kiinnosta. Mutta sinuahan tämä kyllä kiinnostaa.

        Trollit ei oo tervetulleita.


    • Sissiv

      En kyllä vielä osaa olla tyytyväinen, enemmänkin kauhean varuillaan. On tuota sahausta ollut. Nyt takaisin lukemaan 68.8.

      Koko ajan tässä hermoilen asioita niin kovasti, että en jaksa mitään muuta.
      Iltaisin on pahinta. Silloin haluaisi sen sokeripöhnän, että saisi nukahdettua.
      Jos en päivällä osta herkkuja niin pakko pärjätä, koska illalla en jaksa lähteä kauppaan.

      Nyt kaduttaa, kun nuo vaatteet ostin. Tuntuu, että sen jälkeen ei enää olekaan paino pudonnut. Joku psyykkinen juttu, kai tuokin.

      Eilen mietin, että missä vaiheessa olen viimeisen 10 kiloa lihonut. En ole edes tajunnut. Olen senkin muistanut väärin, että minun normipaino olisi ollut 65! Kyllä on on ollut jotain 60. On se siitä joskus yrittänyt nousahtaa, mutta olen tehnyt asialle jotain.

      En kai minä edes muista, miten olen kiloni kerännyt. Ensimmäinen puoli vuotta kipujen kanssa on ihan kipulääkkeiden sumentama!
      Jokunen mielikuva, että katson telkkaria sängyssä joku ärräboxi mahan päällä! Tai ärrältä isoja suklaalevyjä, 4 kpl kympillä, aina jossain lähettyvillä.

      Turhaan jemmannut vanhoja vaatteita. Ei ne oikein istu. Johtuu varmaan tästä liikkumattomuudesta, jolle en nyt paljoakaan voi.

      Nyt olen alkanut keskittyä liikaa negatiivisiin asioihin!
      Vaikka tämä painonpudotus on todella hyvä asia! Ja pystyin ajattelemaan, että liikun sitten, kun saan tarvittavaa apua. Toivoin kyllä, että fysioterapia olisi alkanut aikaisemmin, mutta sille asialle en voi mitään.

      Jotenkin pitäisi saada positiivisempi vaihde päälle. Toiveikkaampi ja kiitollinen.
      Ei tällaista nyrpeää tyytymättömyyttä jaksa! Tätä on ollut liikaa ja tämä vie kaiken hyvän elämästä.

      Ei tämä todellakaan ole pelkästään sitä, että saisi painon putoamaan. Psyyke tässä koville joutuu. Ja välillä on melkoista vääntöä pääkopassa.

      Tsemppiä nyt kaikille 👍

    • Paino tänään 73,5 eli - 0,5 kg eilisestä. Toiveissa tälle ekalle viikolla saada joka päivä paino putoamaan.

      Tsemppiä ja jaksamista.

      • Sissiv

        Hyvin lähtee 👍

        Minä täällä vaan näpyttelen puhelinta. Parempi kuitenkin tämä kuin se, että olisin syömässä!

        Kai tänne saa kirjoitella, kun ei tule tänne turhaan muita mollaamaan!
        Voin tulla tänne kirjoittelemaan siksikin, että ei tarvitsisi miettiä herkkuja. Tai ei ne mitään herkkuja edes ole!

        Tuo sokerinhimo on ihan yllättänyt!

        En muista, kuka sanoi, että korvikepatukat vaan lisää syömishalua.
        Olikohan Hoikemmaksi- 18?

        Pitää kyllä minun kohdalla paikkansa. Viime viikolla ostin patukan. Ei se nälkää vienyt, olisi vaan voinut syödä muutaman patukan lisää.
        Alussahan käytin osittain myös patukoita korvaamaan aterioita.


    • hpv27

      Itsellä oli aamupaino 110 kg eli hissuksiin mennään alemmas. Kesälomatavoite - 4 kg.

    • sissivaihde : Kyllä minäkin tulen tänne kirjoittelemaan. Vuosia sitten kun myytiin vielä niitä' aloituspaketteja niin mä vedin kaikki paketin patukat kerralla. Kun niitä vetää kerralla useamman niin kyllähän niistäkin alkaa kertyy ylimääräsiä kaloreita. Mä koitan olla stressaamasta painosta. Tai no ei se kyllä onnistu,mutta toivon ettei se vaikuttaisi kauheesti painon pudotukseen. Jotenkin toi suklaan makuinen pirtelö alkanut tökkii. Pidin sitä ennen hyvänmakuisena. Mutta päivä kerrallaan vai pitäiskö sanoa minuutti ja tunti kerrallaan.

      hpv27 : Pikkuhiljaa alaspäin. Minä kun olen ainaisella lomalla niin itellä on vuorokausitavoite.

      • hpv27

        Itselläkin voi nyt alkaa elämäni viimeisin kesäloma. Työnantajani taloudellinen tilanne on huono ja vajaakuntoiselle yli 50-vuotiaille työllistyminen on hankalaa. Toisaalta IT-hommissa on menossa aikamoinen buumi.

        Itsellä kyllä eläköityminen normalisoisi painon ehkä 18 kuukaudessa tms. kun viettäisin aikani pääasiassa mökillä ja riittää ettei osta sinne mitään herkkuja niin energiansaanti jää väistämättä pieneksi. Toisaalta laitoin taas lomarahat uusiin keittiövempeleisiin. Molemmilla kyllä onnistuu vähäenerginen ruuanlaitto.


      • hpv27 kirjoitti:

        Itselläkin voi nyt alkaa elämäni viimeisin kesäloma. Työnantajani taloudellinen tilanne on huono ja vajaakuntoiselle yli 50-vuotiaille työllistyminen on hankalaa. Toisaalta IT-hommissa on menossa aikamoinen buumi.

        Itsellä kyllä eläköityminen normalisoisi painon ehkä 18 kuukaudessa tms. kun viettäisin aikani pääasiassa mökillä ja riittää ettei osta sinne mitään herkkuja niin energiansaanti jää väistämättä pieneksi. Toisaalta laitoin taas lomarahat uusiin keittiövempeleisiin. Molemmilla kyllä onnistuu vähäenerginen ruuanlaitto.

        Olen ollut 7 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä. Muuten asiat on suhkoht kunnossa,mutta tämä syöminen on ollut isompi ongelma viimeisen vuoden. Vaikkakin mulla ollut melkein koko elinajan ongelmia syömisen kanssa. Olis pitänyt hakea apua jo vuosikymmeniä sitten. Olen tässä miettinyt että taloudellisista syistä ei ole varaa syödä niin monipuolisesti kuin haluaisi ja kun kerralla menee niin paljon ruokaa niin se 4-5 ateriaan päivässä menee tuhottomasti rahaa. Ihminen joka pärjää pienillä aterioilla ei ymmärrä tätä. Tämän takia nutraaminen tulee mulle paljon halvemmaksi. Kananmunat on joo halpoja,mutta ei niitäkään voi syödä joka päivä tolkuttomasti. Mä esim teen munakkaan 3-4 munasta. Siitä voi laskea paljon se viikossa tekee.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Olen ollut 7 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä. Muuten asiat on suhkoht kunnossa,mutta tämä syöminen on ollut isompi ongelma viimeisen vuoden. Vaikkakin mulla ollut melkein koko elinajan ongelmia syömisen kanssa. Olis pitänyt hakea apua jo vuosikymmeniä sitten. Olen tässä miettinyt että taloudellisista syistä ei ole varaa syödä niin monipuolisesti kuin haluaisi ja kun kerralla menee niin paljon ruokaa niin se 4-5 ateriaan päivässä menee tuhottomasti rahaa. Ihminen joka pärjää pienillä aterioilla ei ymmärrä tätä. Tämän takia nutraaminen tulee mulle paljon halvemmaksi. Kananmunat on joo halpoja,mutta ei niitäkään voi syödä joka päivä tolkuttomasti. Mä esim teen munakkaan 3-4 munasta. Siitä voi laskea paljon se viikossa tekee.

        Itse kyllä syön suhteellisen halvasti mökillä. Jäi aika pitkälti päälle opiskeluajoilla kun oli pakko syödä halvalla. Tykkään esimerkiksi valko- ja punakaalista, pavuista ja täysjyväpastasta kovasti. Leivänkin teen itse. Täytyy vielä virittää kasvimaa kuntoon jossain välissä ja hommata kasvihuone.

        Kaupungissa syön lounasseteleillä joten tällähetkellä ei rahaa juurikaan ruokaan kulu. Enemmän taitaa kulua keittiöhärpäkkeisiin.


    • Hoikemmaksi-18

      Hei taas

      Olin lomalla ja sillon ei puhelin pahemmin oo mukana mutta oon jatkanu pusseilua (paitsi juhannuksena söin mansikoita, pensasmustikoita ja kirsikoita) lähinnä pännii kun paino tappelee vastaan kun se ei halua mennä alle sadan, tänään 100,4 eli kyllä se koko ajan on laskenu mut tää sadan ja ysiysin kohta on näköjään sota...

      Oon liikkunu enempi jne. muuta ei nyt voi kun odottaa kyllä se puol kiloa jossain vaiheessa tippuu, pakkohan sen on 🙄

      1,9kg vielä niin kokonaispudotus -20kg ✌️

      Toivottavasti 100 pian alistuu 💪

      Tsemppiä kaikille ja voimia taistoon 😊

    • Tervehdys taas Hoikemmaksi-18.

      Mulla ja sissivaihteella on tämä 70 kilon kriisi tai no mulla varmaan enemmän ja sulla tuo sadan kilon raja. Mä yritän saada ensi viikon keskiviikkoon mennessä painon tuohon 70 kiloon,koska tuskin se alle voi mennä,kun se on ollut niin tiukassa aina. Mutta onhan tuo 20 kilon pudotus todella hieno saavutus.

      Kiva kun palasit taas tänne iloksemme. Huomista punnitusta jo odottelen. Sais tippuu enenmmän kuin sen puoli kiloa. Vaikka onhan se mulle ihan ok tulos per päivä.

    • Nimimerkkion

      Kesäloma alkoi eilen ja tuppaa kyllä olemaan houkutuksia täynnä lomailu. Tänään lasten kanssa Serenassa ja niin ollen syömässä ulkona ja tietty jätskikin kuuluu kesälomailuun.. . Siis lapsille.. minulle pirtelöä. Eilen oli työpaikan illanistujaiset, onneksi tapas ravintolassa niin sai listalta valittua karppaamiseen soveltuvia ateriavaihtoehtoja.

      Huomenna tulee kolmas viikko täyteen ja tänään olin tilanteessa -5.2 kg ja nyt viimeisellä viikolla on pudonnut vain 0.7 kg. Täytyy vain jaksaa jatkaa pusseilla ja yrittää olla kärsivällinen.

      Minulla suklaa pirtelö on sellainen pari kertaa viikossa herkuttelu, sen verran makea se on että muutoin voisi kyllästyä siihen. Mustikasta pidän niinpaljon että sitä voisi syödä vaikka kaikki ateriat ..

    • Paino tänään 73 kg. Eli eilisestä - 0,5 kg.

    • Sissiv

      Hei porukalle!

      Minä täällä yritän ottaa rakoa seiskalukuun. Ei vaan meinaa tulla! 69.2, tätä sahausta!

      Pari viikkoa odotellut, että olisi kymmenen kilon pudotus. Nihkeästi paino putoaa.

      • Mitä enemmän odottaa jotain lukemaa, niin tuntuu sitä vaikeammalta saavuttaa se. Mua pelottaa nyt jo painon jumittaminen. Mä olen pessimisti, niin ei sit pety niin pahasti. Tämä koskee muitakin asioita elämässä kuin vaan painon pudotusta. Nyt ollut paljon hitaampaa kuin aikasemmin ekalla viikolla. Nyt ei enää tipu tällä tahdilla viittä kiloa viikossa. Ihme sais tapahtua jos niin käy. Huomiseksi odotan taas puolen kilon pudotusta.


      • Sissiv
        pussikuuri kirjoitti:

        Mitä enemmän odottaa jotain lukemaa, niin tuntuu sitä vaikeammalta saavuttaa se. Mua pelottaa nyt jo painon jumittaminen. Mä olen pessimisti, niin ei sit pety niin pahasti. Tämä koskee muitakin asioita elämässä kuin vaan painon pudotusta. Nyt ollut paljon hitaampaa kuin aikasemmin ekalla viikolla. Nyt ei enää tipu tällä tahdilla viittä kiloa viikossa. Ihme sais tapahtua jos niin käy. Huomiseksi odotan taas puolen kilon pudotusta.

        Tulin tänne tunnustamaan, että hyvin meni grillattu pihvi. Plääh!
        Eipä siinä kaloreita kauheasti, mutta se, että lisää haluttaa!

        Kuvittelin, että se 10 kiloa lähtisi samalla vauhdilla, mutta ei sitten millään! Tähän jäin 70 kilon lukeman alapuolelle pyöriin. Ja kolme viikkoa tässä nysvänny.

        Keljuttaa, että muka vaatteitakin oli niin kiire ostaa. En ois tarvinnut.


    • Sissiv

      Vaihteeksi heitto alaspäin. Lukema 68.2.
      Suunta on alaspäin. Vauhti vaan tuntuu hitaalta, vaikka tietää, että ei se oikein edes voi tämän nopeampaa pudota.

      Nukuin harvinaisen hyvin viime yön. Ei ole nyt turvotustakaan.

      Illalla taas mietin, että mitä järkeä käydä vaakalla joka aamu. Ei mitään, käyn silti.
      Sitäkin mietin, että miksi olen jo niin väsynyt tähän touhuun. Väsyyhän sitä, kun kurinalaisesti syö pari kuukautta!

      Näin tässä on tosiaan mennyt tätä tiukkaa linjaa pari kuukautta! Ei mulla tämän järkevämpää tekemistä olisi ollut kuitenkaan. Ja onhan tuota painoakin lähtenyt keskimäärin kilo per viikko (nyt ehkä ei enää lähde).

      Keventämällä lähti kilo per kk. Ja tämä muka tuntuu hidastempoiselta!

      Nyt on sellainen tunne, että ehkä olisi hyvä jatkaa vielä heinäkuu. Mutta paljon en uskalla suunnitella. Tuntuu, että jos kovin paljon suunnittelee, niin jostainpäin tulee jotain, joka lyö kaikki suunnitelmat uusiksi.

      Hyvinhän tämä on mennyt! Silti olen koko ajan varuillani. Varovaisuuden ymmärrän, mutta tyytymättömyyttäni en!
      200 grammaa kymppikiloon...

      Tsemppiä teille, kanssataivaltajat!

    • Älä lannistu, vaikka se paino ei putoa nopeasti. Mä mietin lähes joka päivä myös, että onko järkeä käydä joka päivä vaa´alla, mutta jotenkin sitä hetkeä ei halua menettää,jos se paino oiskin pudonnut. Kyllä sä saat sen 10 kiloa täyteen. Uskon siihen.

      Paino tänään 72 kg eli eilisestä - 1 kg. Vielä olen aikataulussa,jonka olen tälle ekalla viikolle asettanut eli painon tippuminen joka päivä. Tämä siksi koska toisella viikolla tuskin putoaa enää joka päivä. Nyt olen taas löytänyt sen motivaation ja ei ole enää niin tuskaista,kun ekana päivänä.

      Tsemppiä !

      • Öööh

        8:s viikko meneillään jauhojengissä ja olet vielä ekalla viikolla?!
        Ette osaa edes lopettaa täysnutrausta oilealla tavalla!
        Mitä sinä sinne terveyskeskuksiin ja lääkärille menet,
        kun jatkat omaan tyyliisi taas ja haukut heidät tietämättömiksi?
        Viet aikaa niiltä, jotka haluavat noudattaa lääkärien ja dietistien ohjeita.
        Logiikkanne on merkillistä.
        Niinkuin se olisi jokin kurinalaisesti saavutettu voitto, että omasta ylipainostanne pudottaa muutaman kg:n - nestettä!
        Se paino, mikä tulee ja menee muutamassa päivässä on vain kehon
        nesteiden heittelyä edes takaisin.


      • Öööh kirjoitti:

        8:s viikko meneillään jauhojengissä ja olet vielä ekalla viikolla?!
        Ette osaa edes lopettaa täysnutrausta oilealla tavalla!
        Mitä sinä sinne terveyskeskuksiin ja lääkärille menet,
        kun jatkat omaan tyyliisi taas ja haukut heidät tietämättömiksi?
        Viet aikaa niiltä, jotka haluavat noudattaa lääkärien ja dietistien ohjeita.
        Logiikkanne on merkillistä.
        Niinkuin se olisi jokin kurinalaisesti saavutettu voitto, että omasta ylipainostanne pudottaa muutaman kg:n - nestettä!
        Se paino, mikä tulee ja menee muutamassa päivässä on vain kehon
        nesteiden heittelyä edes takaisin.

        Kiitos kommentistasi,mutta älä kommentoi sellaiseen asiaan,josta et tiedä. Kun sulla on aikaa niin käypä lukemassa mun kaikki aikasemmat kirjoitukset netistä,niin tietäsit vähän enemmän ennen kuin alat pätemään. Lyhyesti sain psykiatrille ajan psykiatriselta sairaanhoitalta,jotta lähete syömishäiriöpolille voidaan tehdä. Tämä psykiatri on perehtynyt psykiatriaan ei syömishäiriöihin. Tämä psykiatri ei tiennyt miksi tulen vastaanotolle,vaikka potilastietoihin on kirjoitettu kyllä käynnin syy ja asiat jotka huolestuttaa mua. Minusta psykiatrin pitäisi osata tehdä lähete erikoissairaanhoitoon ilman, että hän kysyy minulta mitä hän laittaa siihen. Onko tämä mielestäsi normaalia?

        Älä puutu mun pussikuuriin tai siihen miten kauan se on kestänyt. Minä tiedän kyllä sen ihan itsekin ja varsin hyvin. Oliko sulla vielä jotain sanottavaa?


      • Sissiv

        Pussikuuri:

        Hyvin nyt sulla lähtenyt 👍
        Eiköhän taistella sinutkin kutosluvulle, vaikka kuinka jumittais!

        Juuh. Tänään taas tuntunut, että kyllä se kymppikilon raja rikkoutuu. Ja saa lähteä enemmänkin, ei haittaa yhtään 😁

        Mitä se tämä Öööh käy täällä hopottamassa?
        Kovasti häntä tuntuu tämä pusseilu kiinnostavan 🤔 Liekö joskus itse yrittänyt, mutta epäonnistunut?

        Eihän täällä kaikki muutkaan ole kahdeksannella viikolla menossa!

        Hän vaikuttaa yksinkertaiselta.
        Tainnut lukea jokaikisen viikon ketjut, mutta ei vaan tajua 🙄
        Näyttää olevan vaikeuksia luetun tekstin ymmärtämisessä.


      • Sissiv kirjoitti:

        Pussikuuri:

        Hyvin nyt sulla lähtenyt 👍
        Eiköhän taistella sinutkin kutosluvulle, vaikka kuinka jumittais!

        Juuh. Tänään taas tuntunut, että kyllä se kymppikilon raja rikkoutuu. Ja saa lähteä enemmänkin, ei haittaa yhtään 😁

        Mitä se tämä Öööh käy täällä hopottamassa?
        Kovasti häntä tuntuu tämä pusseilu kiinnostavan 🤔 Liekö joskus itse yrittänyt, mutta epäonnistunut?

        Eihän täällä kaikki muutkaan ole kahdeksannella viikolla menossa!

        Hän vaikuttaa yksinkertaiselta.
        Tainnut lukea jokaikisen viikon ketjut, mutta ei vaan tajua 🙄
        Näyttää olevan vaikeuksia luetun tekstin ymmärtämisessä.

        sissivaihde : Luultavasti nämä samat tyypit jaksaa ottaa mun epäonnistumiset hampaisiinsa ja saavat vouhottamisellaan itselleen vielä paremman olon täydelliseen elämäänsä. Jos elämässä ei ole kokenut vastoinkäymisiä ja ovat onnellisia täydellisyytensä kanssa, niin miksi ihmeessä he haluavat kaikista samanlaisia kuin he ovat. Olen sanonut monesti että minusta ei tule koskaan täydellistä. Jos joku ei ymmärrä kirjoituksiani niin aina voi kysyä epäselväksi jääneen eikä alkaa vouhottaa asioista,joista ei ole kokemusta tai tietoa.

        Saa nähdä mitä vaaka näyttää huomenna.


      • Sissiv
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Luultavasti nämä samat tyypit jaksaa ottaa mun epäonnistumiset hampaisiinsa ja saavat vouhottamisellaan itselleen vielä paremman olon täydelliseen elämäänsä. Jos elämässä ei ole kokenut vastoinkäymisiä ja ovat onnellisia täydellisyytensä kanssa, niin miksi ihmeessä he haluavat kaikista samanlaisia kuin he ovat. Olen sanonut monesti että minusta ei tule koskaan täydellistä. Jos joku ei ymmärrä kirjoituksiani niin aina voi kysyä epäselväksi jääneen eikä alkaa vouhottaa asioista,joista ei ole kokemusta tai tietoa.

        Saa nähdä mitä vaaka näyttää huomenna.

        Pussikuuri,

        Kirjoitustyyli vaikuttaa yllättävän samanlaiselta kuin esim. Muumi-Mammalla.
        Taitaa olla ihan vaan yks ja sama tyyppi.

        Täällä on ketju, jossa yogataan ja syödään yoghurttia.

        Yksin kirjoittanut toukokuusta asti.
        En tiedä, miksi tuli sellainen tunne, että mielikuvitushöpinää koko ketju.

        Tuollainen kuin 'vyötärö esiin'.


      • Sissiv
        Sissiv kirjoitti:

        Pussikuuri,

        Kirjoitustyyli vaikuttaa yllättävän samanlaiselta kuin esim. Muumi-Mammalla.
        Taitaa olla ihan vaan yks ja sama tyyppi.

        Täällä on ketju, jossa yogataan ja syödään yoghurttia.

        Yksin kirjoittanut toukokuusta asti.
        En tiedä, miksi tuli sellainen tunne, että mielikuvitushöpinää koko ketju.

        Tuollainen kuin 'vyötärö esiin'.

        Voi tietysti myös olla, että M-M ottanut aiheet höpinäänsä sieltä.

        Eipä taida todellisuudessa olla mitään täydellistä elämää, jos ei muuta keksi kuin kiusata toisia täällä!

        Mutta huomiseen... hyvää yötä!


    • Nimimerkkion

      Ainahan näissä nettikeskusteluissa on sivustahuutelijoita. Aika monet asiat on hirmu helppoja kun ei itse tarvitse tehdä.

      Minulla kolmas viikko päättyi - 0.9 kg:n pudotukseen viikossa, mikä tuntuu kovin vähältä aiempien viikkojen jälkeen. Ja tänään taas paino nousi 0.1 kg..joka viikko näyttäisi olevan vähintään yksi painonnousu päivä..

      Jos teillä tuo 70 kg on ollut sellainen haamuraja niin minulla se on tämä 80 kg... hitaasti mutta varmasti se kuitenkin lähestyy vaikka siksakkaakin välillä..

    • sissivaihde ja nimimerkkion : Olen huomannut tuon mainitsemasi viestiketjun. Hän vaikuttaa yksinäiseltä. En muista onko ikinä kirjoittanut tapaavansa ystäviä. Hän joko yogaa ja voimistelee. Mutta eiköhän tämä riitä hänestä.

      Kun ensin lähtee nesteet ja paino putoaa alussa nopeesti,niin ehkä siihen on tottunut, että paino tippuu paljon joka ikinen viikko. On vaan hyväksyttävä, ettei se menekään niin. Vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä.

      Mulla ei ole painossa muutosta eiliseen verrattuna. Joko se jumitus jo alkoi? Eli paino sama 72 kiloa. Kuitenkin keskiviikosta lähtenyt 2 kiloa. Pääasia on ettei se paino nouse pusseilla mulla.

      • Sissiv

        Tämähän kohta jo naurattaa: 69.2.

        Ei kai tässä voi edes valittaa, kun kuitenkin pysyy kutosluvulla.
        Tänään kyllä onkin selkeästi turvotusta.

        Olipa hyvä, että kävin vaihtaan farkut isompiin, vaikka myyjän mielestä pienempi koko olisi ollut parempi. Pienempi koko meni just ja just kiinni, mutta henki ei kulkenut. Nyt en kestä kiristäviä vaatteita.

        Näinpä pyörähti heinäkuu käyntiin. Koko kesä tässä meni, mutta ei ole minun tekemisiä tai menemisiä haitannut.

        Mulla oli vaihtoehdotkin vähissä. Olisin voinut jatkaa läskien surkuttelua ja kevennystä. Keventäminen vaan oli niin hidasta painonpudotusta, että en ehkä sitä olisi jaksanut jatkaa. Mikähän mässäily olisi alkanut, jos olisin hermostuksissani lyönyt keventelyhanskat tiskiin!


      • Sissiv

        Huomasin tuon ketjun vasta eilen illalla, kun joku oli siihen kommentoinut.
        Se on niin tylsää luettavaa, että en aiemmin ole sitä jaksanut lukea.

        Alussahan luin kaikki laihdutuskeskustelut, mistä vaan löytyi. Eniten kiinnosti nämä ateriakorvikejutut.

        Olisihan se ankeata yksin kirjoitella. Kukaan ei edes kommentoisi! Mutta ei se silti oikeuta muiden kiusaamista.

        Sietämättömän ilkeästi on pitkin matkaa hyöķkäillyt just pussikuurin kimppuun! Nyt voi ymmärtää syitä, vaikka hyväksyä ei voi.

        Olkoon vaan yksinäinen ja kateellinen, mutta ei se oikeuta muiden kiusaamista.

        Eipä tämän jälkeen ansaitse mitään reagointia.

        Se vielä, että en tietenkään voi olla satavarma, että olisi sama tyyppi. Mutta vahvasti epäilen, että on. Vaihtelee vaan nimimerkkiä.

        Eihän tämä ketju enää muita kiinnosta. Ei edes vhh-laisia! Ollaan ihan menetettyjä tapauksia.

        Mutta jatketaan!


    • Hoikemmaksi-18

      Jospa tällä ööööh nickillä on kusta niin paljon päässä et voi laihduttaa nestettä viikkoja 🙄
      Luoja et joidenkin pitää nokkansa työntää joka asiaan, ihmetyttää et miten jollain on edes energiaa moiseen...

      Mulla alkoi perjantaina viikko kuusi, vois huomenna käydä vaakalla josko jotain ois tapahtunu. Ajattelin kokeilla sellasta et kävisin 2x viikossa vaa’alla, maanantaisin ja perjantaisin 🤔 joka päivä vaa’alla hyppiminen tuntuu vaan stressaavan ja aiheuttavan vitutusta jos ei oo laskenu tai sahaa 😒

      Ois eri kiva saada paino johonkin 97-98 välille niin siitä vois alkaa pikku hiljaa syömään vähän ja osanutrata...kunhan haaveilen kunnes pääsen tän jumin yli 💪😁

      Tsemppiä jauhejengi 💪💪💪😄

    • Nimimerkkion

      Eilen jo alkoi tuntumaan vähän vaikealta ja tänään tuntuu että jalat vapisee eikä käsissä pysy mikään.. väsyttää ja mieliala on matala.. juuri sellainen päivä jollon mieli tekee herkkuja ja kääriytyä peiton alle... ja vaikka kuinka paljon juttuja mitkä pitäisi tehdä.

      Lisäsin kuplaveteen suolaa ja myös lounaaseen, josko siitä saisi apua heikotukseen ja jostain käärittyä energiaa iltapäivälle. Ja taidan välipalaksi tehdä suklaapirtelön pahimpaan herkuttelutarpeeseen..

    • Motivaatio on kohdillaan,mutta tämän päiväinen paino mietityttää. Saa nähdä laskeeko paino huomiseksi vai alkaako jo tässä vaiheessa jumittaa. En todellakaan ala syömään mitään,vaikka tilanne pännii. Tai sit mulla ei oo enää nesteitä kropassa. Eipä tämä tilanne murehtimalla parane. Pitää todellakin olla nyt kärsivällinen. Helpointa ois vaan olla menemättä vaa´alle joka päivä. Mutta mä en halua menettää sitä mahdollista painon pudotusta,kuten taisin jo aikasemmin kertoa. Kiitos teille kun olette olleet tukena.

    • Nimimerkkion

      Enhän minä sitten eilen ehtinyt suklaapirtelöä juomaan ennenkuin tuli hotaistua Tenavien lautaselta possupihvin jämät... kompensoin sitten jättämällä yhden pussiaterian väliin.. Vaikka vähän harmittaakin niin samalla tässä oppii miten syödä normiruokaa näissä kalorimäärissä ja ylläpitää ketoosi ettei tule nälkä.

      Ajattelin että jos suurimmaksi osaksi jatkaisi toiset 3 vkoa täysin pusseilla ja sitten hiljalleen siirtyisi osanutraukseen ja korvaisi yhden aterian VHH ruoka aineilla. Opetteluksi siinä hiljalleen mitä voi syödä karpatessa.

      Jes, tänään taas laskevalla käyrällä :) . Enää puoli kiloa niin ollen 70 kg:n puolella.

      • Nimimerkkion, vau!
        En nyt äkkiä löydä, mistä lukemasta oot lähtenyt, mutta oot jaksanut jatkaa 👌


    • hpv27

      Täältä ei ihmeempää ilmoittamista. Ateriakorvikkeet tulevat tiistaina ja silloin alkaa täysnutraus.Ostin apteekista sellaista nesteenpaksunnusjauhetta kuin Nutilis.Yritän värkätä siitä lomalla vähärasvaista salaatinkastiketta ja kokeilla hyytelöiden tekoa. Tuota ei siis tarvitse keittää.

      • Tsemppiä alkavalle täysnutraukselle 👍
        Itellä on olo hyytynyt ja ryytynyt, mutta jospa se tästä.


    • Viikkovaihto tehty!
      Ja toki sen saisi joku muukin tehdä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe