Konventin loppupuhe oli tyypillinen lahkopuhe

Kesän 2018 aluekonventin viimeinen puhe, ns. "loppupuhe", oli nimeltään "Niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat meitä vastaan!" Tuo puhe oli noin tunnin mittainen.

Hallintoelimen jäsen Mark Sanderson oli saapunut Suomeen ja osallistui Helsingin venäjänkieliseen aluekonventtiin juhannusviikonloppuna. Hän myös piti loppupuheen. Puhe tulkattiin Helsingissä venäjäksi ja Oulussa suomeksi.

Puhe oli tyypillinen lahkopuhe. Siinä ihmiset jaoteltiin niihin, jotka ovat Jehovan todistajien puolella ja niihin, jotka ovat Jehovan todistajia vastaan. Tämä on tyypillistä Jehovan todistajille. Koska näkemys ihmisistä on täysin mustavalkoinen, ihmiset täytyy jakaa kahteen täysin erilliseen leiriin siitä huolimatta, että hallintoelin ei ole saanut minkäänlaista valtuutusta tähän tuomitsemiseen.

Mark Sandersonin mukaan Jehovan todistajien vastustajia on 7 ja puoli miljardia ihmistä ja Jehovan todistajien puolella 8 ja puoli miljoonaa ihmistä. Sanderson mainitsi lisäksi, että Jehovan todistajia vastustavat myös demonit, joita on kenties kymmeniä tuhansia. Jehovan todistajien puolella on Sandersonin arvion mukaan "myriadeja" enkeleitä.

Jehovan todistajien ajatusmaailmassa on vain "me" ja "he". Välissä on iso muuri, joka jakaa nämä ryhmät. Jehovan todistajat katsovat olevansa niitä, jotka pelastuvat. Samalla he langettavat kuolemantuomion niille, jotka eivät ole heihin liittyneet.

Täältä löydät koosteen tuosta puheesta:

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s954.html

28

471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sain telefaattisen viestin taivaasta yhdeltä PR-kerubilta. Se on tiivistelmä ko. puheesta. Taivaassa se oli yleinen hilpeyden aihe. Mikaelkin nauroi niin, että pissa tirahti jeesuksen raappahousuihin.
      " Öykkööykkölisäärahaa jeesuspyllymailmanloppupylly myriadipelastuspyllyaukko lisäärahaa!"

• näinon

Miten joku voi ottaa tosissaan nuo Jehovien humpuukihommat? Taustalla ei ole minkäänlaista faktaa, monet jutut voidaan kumota jopa raamattuun perustumattomana ja lisäksi raamattuunkaan ei todellakaan voi luottaa. Siinä on "hyvät" lähtökohdat totuudelle.

• Velipeeveli

Kysyin eräältä sisarelta, mikä oli konventin ohjelmassa parasta. Hän vastasi että puhe joka käsitteli tuomiojulistusta.
      Kovasti teki mieli päästä kertomaan kuolemantuomiota "pahoille"

• Aikakäynytpitkäksi

Samaa julistusta oli myös kirjassa: Tosi rauhallisesti ja turvallisuus, mistä lähteestä.1970-luvulla.

• suoraatekstiä

Näin se vain on JP, et voi sille mitään. Näin Jehova on aina toiminut kansansa puolesta.
      2. Kuninkaiden kirja 6:15,16; 2.Aikakirja 32:7 Ps 34:7.
      Millainen ei ole lahkopuhe? Sellainenko, että saa tehdä mitä haluaa, silti saa armon. Jokaisen korvasyyhyyn.. ei mitään ponnisteluja.

• <<suoraatekstiä
        26.6.2018 11:47

Näin se vain on JP, et voi sille mitään. Näin Jehova on aina toiminut kansansa puolesta.
        2. Kuninkaiden kirja 6:15,16; 2.Aikakirja 32:7 Ps 34:7.
        Millainen ei ole lahkopuhe? Sellainenko, että saa tehdä mitä haluaa, silti saa armon. Jokaisen korvasyyhyyn.. ei mitään ponnisteluja.>>

* * *

Kun sanoin, että puhe oli "lahkopuhe", en tietääkseni arvostellut Raamatun tekstiä. Kritiikkini kohdistui siihen, että kun Jehovan todistajien ylin porras hallintoelimen johdolla "tulkitsee" Raamattua, se tekee sen sillä perusteella, mikä näyttäisi parhaiten sopivan sen omaan Raamatun tulkintaan. Hallintoelin (yli)korostaa tiettyjä kohtia ja jättää vähemmälle tai jopa kokonaan pois osia Raamatusta.

Jehovan todistajat on "maailmanlopun lahko" siinä mielessä, että lopun odotus on hyvin korkealla siinä asteikolla, jossa oppikysymykset ovat. Lopun odotus ajaa "rauhallisen ja hiljaisen elämän viettämisen" ohi, vaikka tämäkin mainitaan Raamatussa. Sitä ei koskaan korosteta. Tarkoitan tätä kohtaa:

(1. Timoteukselle 2:1, 2)  – – Kehotan sen tähden ennen kaikkea, että nöyriä pyyntöjä, rukouksia, esirukouksia ja kiitoksen ilmauksia esitetään kaikenlaisten ihmisten puolesta, kuninkaiden ja kaikkien niiden puolesta, jotka ovat korkeassa asemassa, jotta saisimme edelleenkin viettää rauhallista ja hiljaista elämää täydessä jumalisessa antaumuksessa ja vakavuudessa.

Tämä kohta "unohdetaan", sen sijaan järjestö kehottaa pitämään koko ajan mielessä "kiireellisyyden tunteen". Toistasataa vuotta on touhotettu, että loppu on ihan nurkan takana.

Yksi asia, jota ei pahemmin Jehovan todistajien raamatuntulkinnassa esiinny, on armo. Jehovan todistajien uskonto on armottomin kristillisperäisistä uskonnoista ja yhteisöistä, jonka minä tiedän. Se kohtelee huonosti sekä seurakunnan jäseniä että entisiä jäseniä.

Armo on kuitenkin yksi Raamatun suurista teemoista. Miksi Jehovan todistajat sen unohtavat? MIksi siitä aiheesta ei yleensä pidetä konventin loppupuheita?

Kun olin itse vielä Jehovan todistajien seurakunnan sisäpuolella, kirjoitin juttuja Suomi24-palstalle nimimerkillä UskoToivo. Kirjoitin tämän kirjoituksen armo-aiheesta 21.01.2005:

https://johanneksenpoika.fi/uskotoivo/ut04.html

On luonnollisesti huomioitava se, että olin tuolloin vielä mielenhallinnan alaisuudessa toisin kuin nyt, kun olen vapaa.

Pari otetta tuosta kirjoituksesta:

* * *

Onko raamatussa mitään ennakkotapausta, joka voisi viitata siihen, että jopa HUOMATTAVAN ISO JOUKKO ihmisiä kokee Jumalan armon, vaikka he eivät olekaan "Jumalan kansaa". Kyllä sellainen raamatusta löytyy. Lainaan tähän otteen Joonan kirjasta:

Ja Joonalle, Amittain pojalle, tuli aikanaan Jehovan sana, joka kuului: ”Nouse, mene Niniveen, siihen suureen kaupunkiin, ja julista sitä vastaan, että heidän pahuutensa on tullut eteeni.” Silloin Joona nousi paetakseen Tarsisiin Jehovan edestä, ja hän tuli lopulta alas Joppeen ja löysi Tarsisiin menevän laivan. (Joona 1:1-3)

Joona ei halunnut ottaa varoitustehtävää vastaan, vaan pakeni. Hän ei tuntenut sääliä tuota Niniven kaupunkia vastaan, jonka asukkaat olivat eri kansallisuutta kuin hän, ja jonka asukkaat palvoivat eri Jumalaa kuin hän. Kuitenkin lopulta Jehova sai Joonan menemään Niniveen ja varoittamaan tuota kaupunkia tuhosta.

* * *

Niniven asukkaat kuningasta myöten katuivat väkivaltaista käyttäytymistään ja muita pahoja tekoja. He turvasivat Jumalan armoon. Ja Jumala todella näki tuon kansan sydämentilan muutoksen. Jumala reagoi siihen.

Ja tosi Jumala sai nähdä heidän tekonsa, että he olivat kääntyneet pois pahalta tieltään, ja niin tosi Jumala tunsi mielipahaa sen onnettomuuden vuoksi, jonka hän oli sanonut aiheuttavansa heille.

* * *

Kun harkitsee tuon Joonan kirjan opetusta, on hyvä pitää mielessään muutama tosiseikka. Ninive oli sen ajan mittapuun mukaan SUURI KAUPUNKI, asukkaita oli 120 000. Pinta-ala oli niin suuri, että kesti kolme päivää kävellä sen läpi. Tuo kansa palvoi epäjumalia. Eräät historioitsijat pitävät tuon kansan asukkaita todella julmina. He eivät tunteneet vihollisiaan kohtaan mitään armoa. Väkivalta oli suurta.

Mutta tuon suurkaupungin asukkaat katuivat pahoja tekojaan ja turvautuivat Jumalan armoon. Ja Jumala osoitti armoa. Hän ei tuhonnut sitä vaikka oli alunperin niin aikonut.

Mikään raamatunkohta ei osoita sitä, että heistä olisi tullut Jehovan palvojia. Kuitenkin Jumala säästi heidät.

* * *

Jos Jehova pelasti tuholta 120 000 asukkaan epäjumalia palvovan kaupungin menneisyydessä, hän voi tehdä saman paljon suuremmassa mittakaavassa tulevaisuudessa. Jää nähtäväksi, miten laaja tuo Joonan kirjan suurempi täyttymys todella on. Meidän pitäisi olla iloisia siitä, että Jumalan armo on niin suuri. Jumalan armoa on aliarvioitu turhaan. Jos olemme itse syyllistyneet siihen, voimme vielä muuttaa näkemystämme. Lopuksi kannattaa lukea seuraava raamatunkohta:

Sillä se, joka ei harjoita armoa, saa tuomionsa ilman armoa. Armo on voitonriemuinen tuomion rinnalla. (Jaakob 2:13)

• Ps34_7

Hieno puhe tämän sekavan ja pahan maailman keskellä. Antaa voimaa kestää kaikenlaiset hyökkäykset, mm luopioiden taholta.
      Ihmetyttää heidän tapansa kuunnella nuo puheet kuitenkin. Onkohan pieni pelko, että jos....
      "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan" On niinkuin sotatilanteessa, on kaksi puolta vastakkain. Välimaastoa ei ole.

• Oikeus.toimia

"Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan". Totalitäärisen hallituksen slougan.
        Kaamein lause ikinä. Ikään kuin aina olisi vain kaksi puolta kuin kolikossa.

Ihminen, joka elämässään toteuttaa tuota kahtiajakoa, on karmaiseva tyranni, joka kotonaan määrää kaikesta ja käy päälle, jos ei hänen sanaansa kuulla. Ehdottomasti narsistinen asenne.
        Voin olla ihan oikeassa, vaikka ajattelen eri lailla kuin joku toinen. Se toinenkin voi olla oikeassa. Asioissa on monta puolta.
        Jo ikäkausi erottelee ihmiset ryhmikseen, jotka näkevät asiat eri kanteilta.
        Tehdäänpä esimerkki:
        Lapsi vastustaa koulua ja on oikeassa, hän haluaisi leikkiä. Hän ei ehkä ole koulukypsä.
        Vanhemmat ymmärtävät, mutta vaativat lasta menemään kouluun, ihmisen on opittava perusasiat. He ovat oikeassa.
        Aikuisena lapsi voi olla katkera siitä, ettei saanut enempää opetusta, tähän tunteeseen hänellä on oikeus.
        Vanhemmat taas tietävät, ettei heillä ollut varaa kouluttaa lasta pitemmälle. He olivat oikeassa, kun panivat lapset töihin.

• tornisoturi

Kyllä oli aivan taivaallinen loppupuhe. Minä ja muutkin Jumalan armoitetut, jotka olimme kuulemassa puhetta, olemme vieläkin aivan haltioissamme kuulemastamme.

• Huh. Lääkkeen annostus tuplattava. Jos sitten tokenis.

• niinuskovaista

"Jehovan todistajien ajatusmaailmassa on vain "me" ja "he"."

Semmonen se Jessekin oli, jos oli: " Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

Ei ole mitään harmaata aluetta, Ilmestyskirja itse asiassa tuomitsee "haaleat" ja provosoi ottamaan kantaa.

• Prippis

JohanneksenPoika 26.6.2018 1:20

" tyypillinen lahkopuhe. Siinä ihmiset jaoteltiin niihin, jotka ovat Jehovan todistajien puolella ja niihin, jotka ovat Jehovan todistajia vastaan"

-Ja kuitenkin tärkein ryhmä lahkolaisille ovat ne, jotka yrittävät auttaa rassukoita ulos lahkon synkistä syövereistä valoon, vapauteen ja iloon.
      Johanneksenpoika kotisivuillaan on erinomainen esimerkki. Pelkästään faktaa ja tietoa olevat sivut.

Todistajat, teidän tulee miettiä, mitä sanottavaa teille on niillä tuhansilla lahkon jättäneillä. Ja että miksi lahko haluaa kieltää teitä kuulamasta, miksi kieltää käymässä tällä foorumilla.

"Jehovantodistajain puolella" olevia ei ole olemassakaan.
      Puhuja on tarkoittanut vihjata enempään niiden osalta, jotka eivät tiedä lahkosta mitään, eivätkä halua käyttää aikaansa tiedon ottamisekseen, mutta vastaavatpa ystävällisesti sitten todistajakaksikolle kuitenkin, vaikka hymy ei sydämestä lähdekään, vaan muistista, tilanteeseen opeteltuna.

• Veri_Miekka

Fundamentaliset uskonnot tuppaaavat seuraamaan extremistisen johtajansa jalanjäljissä.

Tämä siitäkin huolimatta, että Jeesus teki oharit seuraajilleen, petti heidät ja lupauksensa jo noin 2000-vuotta sitten. Hän ei palannut lupauksensa mukaisesti tuon lupauksen kohteiden sukupolven aikana. Siksi tuolloin tuota katteettomaksi osoitautunutta lupausta 'kaiken taivaan alla' saarnanneet joutuivat julkisen pilkan kohteiksi.

Ohessa suorastaan narsistis-extremistisen johtajan kiihkopuhe seuraajilleen. Sittemmin seuraajansa ovat tuota mallia toteuttaneet vaihtelevilla metodeilla, viattomia tappamallakin areijolaisvainoineen ja ristiretkineen & Co.

*

"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

"Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)

*

Yllä olevassa on tiivitettynä kaiken extremistisyyden ja totalitärismin peruskaava, ei ainoastaan kristillisen sellaisen.

Myös pitkin Eurooppaakin massamurhiaan toteuttavat terroristit toimivat pohjimmiltaan juuri tuolla samalla logiikalla.

Valitettavasti uskovien musta-valkoinen omatunto on on kuin kuollutta lihaa.

Hengellisessä fanaattisuudessaan he polkevat kaikki universaalit perus-ihmisarvotkin jalkoihinsa.

• Hushus

Hus! Hus!Menetkös siitä sittisontiainen! Vai huitaisenko kärpäslätkälläni? Hus!

• digirahanpalvelus

Ei jehovatkaan enää 1920-lukua elä! Kyllä he ovat ihan suvaitsevaisia ja silmät auki eläviä mukavia suomalaisia! Uskoisin, että USAn pääkonttorilla on vain huoli asenteiden leviämisestä - nykyisin ei ole enää mikään kaksijakoista hyvä/paha-ajattelua. Myös Mr. Yrump on osoittanut tämän teoillaan. Rahan kerääminen on tulevaisuuden missio. Sanderson pohjustaa väkeään uuden jumalayhtiön alamaisiksi. Myriadeja enkeleitä vain kaikille ja pitäkää verkonpainoistanne huolta!

• Valelahkosta

Ne ovat kaksi eri asiaa, että mihin lahkojohto pyrkii, ja mitä todistajat sitten kuitenkin ovat.

Mökötystuomiot ovat täyttä totta, vaikkakin se, kun lahkossa ollaan, on tosin ollut muutosten alainen siinä kuin kaikki muukin. Ja fanaatikot kulkevat ohi tuomitun kuin tämä olisi ilmaa, mutta lahkon jättänyt on arvioinut tuon tuomion olevan eniten rikottuja normeja, rikkojat juttelevat perheenjäsenen kanssa kuin tämä tosiaan olisikin perheenjäsen, sano, lahko tuottaa hassuja toteamuksia, vaikka ovat totta.

Lahkojohto pelkää, ja aiheesta, että eronneiden kanssa puhuminen tuo esiin eroamisperusteen toisellekin lahkolaiselle. Koska tuollainen mökötys on kuitenkin vastenmielinen ihmiselle jo selkäydinreaktiona, on Leinosen vain valehdeltava, kun kerran uusia jäseniä yritetään värvätä

• markonyksin
        digirahanpalvelus kirjoitti:

Ei jehovatkaan enää 1920-lukua elä! Kyllä he ovat ihan suvaitsevaisia ja silmät auki eläviä mukavia suomalaisia! Uskoisin, että USAn pääkonttorilla on vain huoli asenteiden leviämisestä - nykyisin ei ole enää mikään kaksijakoista hyvä/paha-ajattelua. Myös Mr. Yrump on osoittanut tämän teoillaan. Rahan kerääminen on tulevaisuuden missio. Sanderson pohjustaa väkeään uuden jumalayhtiön alamaisiksi. Myriadeja enkeleitä vain kaikille ja pitäkää verkonpainoistanne huolta!

Mulla on samansuuntaisia kokemuksia. Netin käyttö on antanut "vapauksia" ajatteluun ja toimimiseen - nyt ajatellaan jo, että perussuomessakin menee jo "ihan kivasti" vaikka tietty omahyvyys on jokaisen jehovan selkärangassa. Lapset ja nuoret jättävät vartsikakulttuurin hyvin nopeasti ja lopullisesti. Kansainvälisyys ja koulutus pyyhkivät (peetä) kaikilla vanhentuneilla kulttiopeilla. Säälittää vanhojen veteraanien pettymys, maailma ON muuttunut ja pelkästään parempaan suuntaan. Olemme vauras hyvinvointiyhteiskunta, jossa vihollisia on vain Mark Sandersonin mielikuvissa. Kadulla ei tarvitse kenenkään pelätä!

• luopiopanettelija

Pakko se on muiden olla väärässä ja saatanasta. Muutenhan olisit tuhlannut koko elämäsi kulttijohtajien teräsnyrkin ja hellan välissä. Eihän se voi näinkään olla. Vapaa tahto on pelottava asia, myönnetään, joutuu käyttämään omia aivojaan. Joutuu ottamaan oikeasti vastuun tekemisistään ja sanomisistaan. Onhan se kieltämättä pelottavaa, mutta myös rohkeaa.

• luopiopanettelija

Katos! Enpä tajunnut että teidän 2018 konventti slogani oliki "Ole rohkea!".. Mikä yhteensattuma!.... Ajattelette samanlailla kuin minä.

• kannattaaollarohkea
        luopiopanettelija kirjoitti:

Katos! Enpä tajunnut että teidän 2018 konventti slogani oliki "Ole rohkea!".. Mikä yhteensattuma!.... Ajattelette samanlailla kuin minä.

Moni on ollut oikeastikin rohkea. Tutkinut oppien taustat kriittisesti sekä muodostanut omia mielipiteitä niistä ja karttamisenkin uhalla lähtenyt ovet paukkuen Jehovista! Ole rohkea!

• manaat
        kannattaaollarohkea kirjoitti:

Moni on ollut oikeastikin rohkea. Tutkinut oppien taustat kriittisesti sekä muodostanut omia mielipiteitä niistä ja karttamisenkin uhalla lähtenyt ovet paukkuen Jehovista! Ole rohkea!

Kannatetaan.

• thmo
        manaat kirjoitti:

Kannatetaan.

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Antaa vain haukkua. Kovasti vihaa taas purkautuu.

• Eivätlue
        thmo kirjoitti:

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Antaa vain haukkua. Kovasti vihaa taas purkautuu.

Ja ketä sinä haukut?

• voimakasmies

Kylläpä on taas kielenkannet ovat virinneet. Kirjoitattepa mitä tahansa, se ei muuta tilannetta. " On puolellani Korkein ja kuulun voittajiin."
      Psalmit 34:7,8: "Jehovan enkeli leiriytyy häntä pelkäävien ympärille ja pelastaa heidät. Maistakaa ja nähkää, että Jehova on hyvä. Onnellinen on se voimakas mies, joka turvautuu häneen. Koko Psalmi 34 on hyvin rohkaiseva.

• Eroamissuma

Niin on.Varsinkin silloin kun jehovantodistajatkin käyvät kimppuun.

• ystäviämieluummin

On se ihme, että amerikoista tullaan lietsomaan vihollisuuksia jonkin pedofiiliporukan puolesta! Eiköhän olisi parasta toimia äitivenäjän tavoin ja hieman suitsia turhimpia kiihottajia. MIkäs tämä jehovaherra oikein on? Parempi olisi pysytellä kotimaassaan, jehovat herättävät normaaleissa esim. eri tavalla uskovissa turhia provokaatioita. Vaikka en kannata jehovia, he tuntuvat olevan itsekin lirissä ja petettyjä ihmisiä. Heitä on autettava turvaan johtajiensa suunnittelemista vihamielisyyksistä! Suomessa on jo kunnollinen kirkko! Me ei olla toivottu tänne vastakkainasettelua eikä kansalaisten jakoa hyviin (jehovisto) ja pahoihin (ei-jehovat). Olemme jokainen yhtä arvokkaita, myös kaikki vähemmistöt, kuten Pridekansa sekä vaikka muslimiväestömme. USAn jumalafirmat saisivat pysyä USAssa.

• otaselvää
        ystäviämieluummin kirjoitti:

On se ihme, että amerikoista tullaan lietsomaan vihollisuuksia jonkin pedofiiliporukan puolesta! Eiköhän olisi parasta toimia äitivenäjän tavoin ja hieman suitsia turhimpia kiihottajia. MIkäs tämä jehovaherra oikein on? Parempi olisi pysytellä kotimaassaan, jehovat herättävät normaaleissa esim. eri tavalla uskovissa turhia provokaatioita. Vaikka en kannata jehovia, he tuntuvat olevan itsekin lirissä ja petettyjä ihmisiä. Heitä on autettava turvaan johtajiensa suunnittelemista vihamielisyyksistä! Suomessa on jo kunnollinen kirkko! Me ei olla toivottu tänne vastakkainasettelua eikä kansalaisten jakoa hyviin (jehovisto) ja pahoihin (ei-jehovat). Olemme jokainen yhtä arvokkaita, myös kaikki vähemmistöt, kuten Pridekansa sekä vaikka muslimiväestömme. USAn jumalafirmat saisivat pysyä USAssa.

Epätoivoista toimintaa armon vuonna 2018! Kannustaisin jokaista todistajaa miettimään, mihin suuntaan liikettä on johdettu. Kohti rahanahneutta ja yksinvaltiutta ainakin kannattajakuntaan nähden. Joka muistaa vielä konventtien tunnelman, joissa oli odotettua, veljien ja sisarten rakkaudella ja sydämellä sekä taidolla toteutettua omaa siunattua ohjelmaa, kuten näytelmiä! Puhumatta sisarten ihanista ruuista! Ei ole kauniimpaa tapaa, kuin saapua yhteiseen juhla-ateriaan! Jokaisen mieli oli hyvä! Liike myös kasvoi Suomessakin vauhdilla, kastetettavia oli jonoksi asti.

Nyt katsellaan videoita. Ja kuunnellaan kovaa soittoa kaiuttimista. Jotenkin hirvittää tämä valheellisuuden ja rahanahneuden ilmapiiri! Lahjoittakaa! Automaatteja on siellä ja täällä!

Pahinta on, ettei enää kukaan TODELLA usko liikkeeseen. Liian monta väärää ennustusta on ohitettu toteutumattomina ja jokainen pettymys on ollut raskas selittää parhain päin taas uudelleen ja uudelleen. Jokainen todistaja on loman, levon ja vapautuksen tarpeessa. Nyt, kun netti on kertonut jehovista totuuden myös venäjän sotkut kaatuvat suomalaistodistajien niskaan.

Lähtekää rakkaat ihmiset ulos näistä liikkeistä! Niillä ei ole mitään annettavaa. Ne keräävät rahaa, niin kauan kuin sitä ilmaiseksi saadaan. Salit myydään ja varsinainen kirjapainotoiminta on jo lopetettu. Mitä on jäljellä? Epätoivo.

Hallinnon piirissä se on ansaittua, mutta ahkerien ja uskollisten suomalaisten EI pidä tuhlata elämäänsä enää hetkeäkään näissä liikkeissä! Jehovien touhuista hyötyy amerikkalainen rahaeliitti. Lopetetaan sen tukeminen. Omat harrastukset, vapaa-aika ja lapset ovat etusijalla rahojen käytöstä päätettäessä. Jaetulle viimeiselle sijalle voi lykätä päihteet sekä ameriikkalaiset jumalayhtiöt.

Ainakin parin vuoden tauko molemmissa viheliäisyyksissä.

• luopiopanettelija

Luopion "viha" eli kritiikki on pientä verrattuna lopun aikojen teurastuksiin. Katsokaa peiliin, sieltä löytyy jotain hyvin rumaa heti kun otatte Jehova-lasit pois päästänne. Olette pelkureita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      231
      7411
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2946
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2432
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      106
      2386
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      98
      1617
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      234
      1604
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1468
    9. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      406
      1451
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1434
    Aihe