Suomensairaanhoito

eitaidasoteauttaa

32

1065

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoaryhmäjokaeijoudusyy

      Lääkärit on ylimielisiä eivät välitä tavallisesta ihmisestä , mutta jos on joku virkamies( ministeri) niin kyllä hoidetaan nopeasti. Kun lääkäreille ei tule mitään rangaistusta korkeitaan huomautus, vaikka teko on tahallinen.

    • Parastapukkaa
      • tämäontotuus
        Parastapukkaa kirjoitti:

        Tässä oikeampi linkki!

        https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kansainvalinen-tutkimus-suomen-terveydenhuolto-maailman-parasta/6964780#gs.yMvXCRQ

        Jos valitat lääkäristä niin hoito loppuu siihen, kyllä lääkärikin pitää kestää arvostelua.
        Ei lääkäritkään ole aina oikeassa, raukkamaista kun kerrotaan toisille lääkäreille tämä potilas on valittanut niin häntä ei hoideta? Sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä valetta. Suomi on todellisuudessa tässä asiassa kaukana kärjestä.


      • hfhfghfg
        tämäontotuus kirjoitti:

        Jos valitat lääkäristä niin hoito loppuu siihen, kyllä lääkärikin pitää kestää arvostelua.
        Ei lääkäritkään ole aina oikeassa, raukkamaista kun kerrotaan toisille lääkäreille tämä potilas on valittanut niin häntä ei hoideta? Sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä valetta. Suomi on todellisuudessa tässä asiassa kaukana kärjestä.

        Juuri näin...ja vaikka potilas olisi ajettu ihan mahdottomaan tilanteeseenkin, eli hoitamatta jättäminen virheen takia olisi kestänyt jo pitkäänkin. Mitä siinä voi tehdä muuta kuin valittaa johonkin tai useampaankin paikkaan, jos muuta hoitopaikkaa ei ole?

        Yhdenkin sairaalan ylilääkärin virheellisen arvion takia voi jäädä kokonaan hoidotta, jos rahaa ei ole kalliisiin yksityishoitoihin. Sairaalalääkärit nimittäin useinkin myötäilevät toisiaan riippumatta siitä mitä he itse havaitsevat potilaassa ja mitä mieltä todella ovat. Ja näin on etenkin silloin kun väärän diagnoosin on tehnyt klinikan ylilääkäri.

        Hoitovirheiden peittely on usein potilaan kannalta kohtalokastakin ja lääkäreiden hoitovirheiden peittely tulisi kriminalisoida mitä pikimmiten ja valvonnasta tulisi tehdä todellista. Vastuullisia lääkäreitä on paljon, mutta ne vastuuttomat - ja usein korkeassa asemassa toimivat - pilaavat kaiken.

        Lääkärit tarvitsevat Suomessakin pelotteen toimivan valvonnan muodossa, jotta työmoraali muuttuu sellaiseksi kuin se sivistysmaissa on. Nykyään lääkärit pääsevät yleensä kuin "koira veräjästä", vaikka potilas olisi kärsinyt suurtakin elinikäistä vahinkoa.


      • fghgfhfghg
        hfhfghfg kirjoitti:

        Juuri näin...ja vaikka potilas olisi ajettu ihan mahdottomaan tilanteeseenkin, eli hoitamatta jättäminen virheen takia olisi kestänyt jo pitkäänkin. Mitä siinä voi tehdä muuta kuin valittaa johonkin tai useampaankin paikkaan, jos muuta hoitopaikkaa ei ole?

        Yhdenkin sairaalan ylilääkärin virheellisen arvion takia voi jäädä kokonaan hoidotta, jos rahaa ei ole kalliisiin yksityishoitoihin. Sairaalalääkärit nimittäin useinkin myötäilevät toisiaan riippumatta siitä mitä he itse havaitsevat potilaassa ja mitä mieltä todella ovat. Ja näin on etenkin silloin kun väärän diagnoosin on tehnyt klinikan ylilääkäri.

        Hoitovirheiden peittely on usein potilaan kannalta kohtalokastakin ja lääkäreiden hoitovirheiden peittely tulisi kriminalisoida mitä pikimmiten ja valvonnasta tulisi tehdä todellista. Vastuullisia lääkäreitä on paljon, mutta ne vastuuttomat - ja usein korkeassa asemassa toimivat - pilaavat kaiken.

        Lääkärit tarvitsevat Suomessakin pelotteen toimivan valvonnan muodossa, jotta työmoraali muuttuu sellaiseksi kuin se sivistysmaissa on. Nykyään lääkärit pääsevät yleensä kuin "koira veräjästä", vaikka potilas olisi kärsinyt suurtakin elinikäistä vahinkoa.

        Miten muuten ulkomailla asiat on hoidettu tässä suhteessa? Mm. USA:ssa on sisäinen tutkinta ainakin poliisissa ja tutkijat ovat poliisista erillinen yksikkö. Miten lääkäreiden väärinkäytöksiä ja rikoksia selvitetään siellä, tai läntisissä naapurimaissamme? Media kertoo tällaisista asioista aika vähän, jos lainkaan.

        Suomessa poliisien väärinkäytöksiä selvitti jokunen vuosi ilmeisen suoraselkäinen tutkija, joka ennen itsemurhaansa oli kertonut, että asiaan on sekaantunut niin korkean tason poliiseja, että asioiden selvittäminen on Suomessa mahdotonta.


      • kanteluntehnytpotilas

      • huonoopaikotellen

        Taisi olla vaan väärin tulkittu tutkimus.


    • Tämmöstä_

      Autoja katsastetaan joka vuosi.

      Ihminen, jos on nainen, ei tee muksuja, ei pääse/joudu ikinä terveystarkastukseen..

      Itse olin töissä valtiolla. Työterveydestä tehtiin työhöntulotarkastus, kun olin ollut töissä jo 7 vuotta. Ihan haastatellen. Jatkossa homma hoitui kyselykaavakkeella, että miltä tuntuu periaatteella. Mitään mittauksia, verikokeita, verenpainetta ei mitattu kertaakaan. Olin kuitenkin työssä, missä altistuu erinäisille kemikaaleille. Lakisääteisesti olisi pitänyt vuosittain tarkistaa altistukset ja tehdä tiettyjä verikokeita. Säteilymittarikin oli ihan täysi vitsi.

    • valvirakoittakaaryhdistä

      Lääkäreidenkin pitäisi ottaa vastuu työstään, ja lopettaa valehtelu.

      • Vastuut

        Mutta lääkärin työn mainostetaan olevan niin vastuullista. Etenkin palkkaneuvottelujen aikaan!


    • uskomatontamuttatotta

      Sen olen huomannut että moni lääkäri vihaa potilasta. Eipä sellaisen lääkärin leikattavaksi kukaan halua mennä.

      • syyssysissä

        Outoa, mutta en ole tavannut yhtään lääkäriä joka vihaisi minua. Mutta olen ilmeisesti ns. kiltti potilas joka ei riitele lääkärin kanssa vaan pyrkii yhteistyöhön lääkärin kanssa.


      • valitettavastiolentavann
        syyssysissä kirjoitti:

        Outoa, mutta en ole tavannut yhtään lääkäriä joka vihaisi minua. Mutta olen ilmeisesti ns. kiltti potilas joka ei riitele lääkärin kanssa vaan pyrkii yhteistyöhön lääkärin kanssa.

        Jos sulle olisi sattunut vaikka leikkauksessa hoitovirhe ja menee terveys jos puolustaa itseään niin lääkäri ei ymmärrä sitä kuvittee olevansa täydellinen. Jos potilas tekee valituksen niin lääkärit keksii kaikenlaisia valheita yrittävät peittää hoitovirheen.
        Aletaan tahallaan pitkittää hoitoa sovitaan toisten lääkäreiden että potilas on valittanut niin häntä ei hoideta, lääkäreiden käytös muuttuu vihamieliseksi.


      • vanhuuseläkeläinen
        valitettavastiolentavann kirjoitti:

        Jos sulle olisi sattunut vaikka leikkauksessa hoitovirhe ja menee terveys jos puolustaa itseään niin lääkäri ei ymmärrä sitä kuvittee olevansa täydellinen. Jos potilas tekee valituksen niin lääkärit keksii kaikenlaisia valheita yrittävät peittää hoitovirheen.
        Aletaan tahallaan pitkittää hoitoa sovitaan toisten lääkäreiden että potilas on valittanut niin häntä ei hoideta, lääkäreiden käytös muuttuu vihamieliseksi.

        Hoitovirhe laittoi selän tukiruuvi liian pitkiä halvaantui ja joutui pyörätuolii tätä virhettä ei voinut kiertää Tuli kalliiksi vakuutusyhtiölle ja itselleenkin kun tappoi itsensä


      • vanhus
        valitettavastiolentavann kirjoitti:

        Jos sulle olisi sattunut vaikka leikkauksessa hoitovirhe ja menee terveys jos puolustaa itseään niin lääkäri ei ymmärrä sitä kuvittee olevansa täydellinen. Jos potilas tekee valituksen niin lääkärit keksii kaikenlaisia valheita yrittävät peittää hoitovirheen.
        Aletaan tahallaan pitkittää hoitoa sovitaan toisten lääkäreiden että potilas on valittanut niin häntä ei hoideta, lääkäreiden käytös muuttuu vihamieliseksi.

        Lääkäri kertoo mepikriisiin asioita jotka on vatstoin tutkimuksia kuin ei löydä todellista syytä


    • Potilaanoikeudet

      Yllätys, yllätys. Mutta potilallahan on myös oikeuksia! Kuten linkistä nähdään.
      Mutta ovatkohan ne tarkoitettu vain luettavaksi? Ei käytäntöön.

      https://stm.fi/potilaan-oikeudet

      • 6963

        Potilaan oikeudet ovat heikot, valitukset ei auta mitään.


      • jktsö

        Näin on ne on tarkoitettu vain luettavaksi, käytännössä ei pelaa.
        Ovat täyttä humpuukia.


      • vanhuuseläkeläinen
        6963 kirjoitti:

        Potilaan oikeudet ovat heikot, valitukset ei auta mitään.

        Kyllä auttaa jos on törkeä virhe itse sain erotettua kun lausui törkeästi päivänselvästä asiasta. velipojan halvauksen aiheuttanut lääkäri tappoi itsensä kun näki miten hölmö oli ollut, Eikä voinut kierrellä virhettään tuli kalliksi suomelle ja vakuutusyhyiölle,


    • Kollegiaalisuus
    • kaukoparantajienhoidossa

      Omakohtainen kokemus kun parasta ennen päivä menetetty , eli olen yli 70 v. Taustalla työtapaturma 20 v takaa joka ei mennyt niinkuin trömsössä, pistettiin eläkkeelle ja hoidot loppui siihen. Kaikki yritykset päästä ylläpitäviin hoitoihin tyrmätty tai vakuutusyhtiö ilmoittaa maksa itse ja paperit tänne niin katsomme onko korvauksen piirissä. Seinä nousee pystyyn kun eläke on alle tuhat ja muuta varallisuutta ei ole, silti olen sinnitellyt vaihtelevasti tänne asti ja vielä kävelen vaikka sanottiin että 7 vuoden päästä pyörätuolissa. Kuitenkin nyt kun omat konstit ei enää riittäneet selkäoireiden hoitamiseen tutkittiin yleisellä puolella ja kuvattiin monessa koneessa, olisi tarvittu vielä jokin vaativampi tutkimus johon ei hoitavan lääkärin valtuudet riittäneet, meni lääkäriraadin käsittelyyn päätös ei jatketa. Hoitosuosituksena tuli hierontahoito jota terveyskeskus kieltäytyi antamasta ja maksusitoutumusta ei myönnetty, saate mene yksityiselle. Tämä' on sitä parasta hoitoa mitä on saatavissa kun ikä on rasitteena tai ei sitä hoitoa saanut 50 kymppisenäkään vaikka vakuutusyhtiö oli maksajana lakisääteisen työtapaturmavakuutuksen puitteissa kaukoparantajat vaan vastaavat että paikat on kuluneet jo ennen tapaturmaa vaikka fysiikka oli 10 ja kestävyys sekä nopeuslajit harrastuksena tosin onnettomuuden jälkeen en ole juoksuaskeltakaan pystynyt ottamaan ja kaatuillut olen usein kun raajoista refleksit hävinneet. Kyllä välillä tulee mieleen että miksi ei tärähtänyt vähän kovemmin että olis matka loppunut siihen , mutta on tässä iloakin ollut nyt vain on tosi vaikea kausi menossa

      • eioletasapuolista

        Jos olisi ollut vaikka ministeri niin varmaan olisi hoidettu.


      • vanhuuseläkeläinen

        tai muu poliittinjen pelle


      • vanhus
        vanhuuseläkeläinen kirjoitti:

        tai muu poliittinjen pelle

        Et ole yhteiskunnallisesti tärkeä henkilö. Olen saanut tällaisen lausunnon edesmeneestä vaimostani


    • HyvääHoitoaKaikille

      Erään Potilaan kohtelu suomessa:

      Sain syksyllä 2017 diagnoosin vakavasta perinnöllisestä sairaudesta joka on kuolemaan johtava tauti jos ei saa hoitoa:
      Keväällä 2018 soitin samaan sairaalaan ja tavoittelin sitä lääkäriä joka oli määrännyt lääkityksen ko. tautiin, lääkäri oli kuulemma lomalla ja hoitaja joka vastasi minulle ja jolle olin kertonut syyn miksi tavoittelen tätä lääkäriä sanoi minulle: Miksi sinä soita tänne tuollaisesta taudista ja tälle lääkärille ??!!!
      Vastasin tällä hoitohenkilölle : soitan koska tämä lääkäri oli minulle lääkityksenkin määrännyt ja syksyllä olin häneltä sairaudestani kuullut että ihan sen takia soitan.. Sama lääkäri oli tyrmännyt aikaisemmin kaikki tautini oireet sanomalla etteivät ne tähän tautiin kuuluneet: Ihan netistäkin löytää taudin oireet joita myösa minulla on ollut Taudin nimi on Pernisiöösi anemia.

      ETTÄ SILLEEN , Tällaistako on suomessa sairaan potilaan kohtelu että sanotaan miksi tänne soitat tuollaisesta taudista ???!!!

    • ertertert

      >>Jos valitat lääkäristä niin hoito loppuu siihen, kyllä lääkärikin pitää kestää arvostelua.
      Ei lääkäritkään ole aina oikeassa, raukkamaista kun kerrotaan toisille lääkäreille tämä potilas on valittanut niin häntä ei hoideta? Sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä valetta. Suomi on todellisuudessa tässä asiassa kaukana kärjestä<<

      Tässä sitä olisikin aihetta todelliseen keskusteluun!

      Onko täällä kenelläkään kokemuksia esimerkiksi HUS:sta, jolla on nykyään julkisen terveydenhuollon monopoli pääkaupunkiseudulle?

      Vähävaraisella ei käytännössä ole muuta hoitopaikkaa ja tilanne voi olla todella vaikea, jos asianmukaista hoitoa ei anneta aiemmin "vinoon" menneen sairauskertomushistorian takia.

      Hoitovirheistähän tulee usein vuosia kestävä vyyhti, jonka potilas yleensä häviää, vaikka olisi millaista näyttöä tahansa ja tapaus hyvinkin selvä. Voisi kuvitella, että sairaala ottaisi asiasta jotain kuitenkin opikseen ja ei enää alkaisi pompotella samaa potilasta, jos tämä hakeutuu myöhemmin hoitoon samaan sairauteen liittyen. Taitaa olla toiveajattelua tämä kuitenkin, vai minkälaisia ovat kokemuksenne esimerkiksi HUS-alueella?

      • yrytfgiuugfuy

        Jokaisessa kunnassa on "monopoli" julkisessa terveydenhoidossa, valtiovalta on sen näin hoitanut. Millään paikkakunnalla ei ole useampaa julkisen puolen toimijaa.

        Mutta jos et halua käydä HUS:n toimipaikassa, voit valitahoitopaikkasi HUS:n alueen ulkopuoleltakin. Junalippu vaikkapa Lahteen ei maksa paljon.


      • hfghfghf
        yrytfgiuugfuy kirjoitti:

        Jokaisessa kunnassa on "monopoli" julkisessa terveydenhoidossa, valtiovalta on sen näin hoitanut. Millään paikkakunnalla ei ole useampaa julkisen puolen toimijaa.

        Mutta jos et halua käydä HUS:n toimipaikassa, voit valitahoitopaikkasi HUS:n alueen ulkopuoleltakin. Junalippu vaikkapa Lahteen ei maksa paljon.

        On Helsingissä HUS-sairaaloiden lisäksi vielä kaupunginsairaala, mutta se ei kata tärkeitä kaikkia lääketieteen aloja. Vielä 1990- luvulla oli esimerkiksi Laakson Korvasairaala, johon oli mahdollista hakeutua tutkimuksiin, jos ”seinä nousi vastaan” HYKS:ssä.

        Itse olen ollut tilanteessa, jossa HYKS- lääkäreiden mielipiteet ja kirjalliset lausunnot ovat olleet täydellisessä ristiriidassa neljän ulkopuolisen erikoislääkärin mielipiteiden ja diagnoosien kanssa.


    • Menkää-Viroon

      Joku tuolla ehdotti junalippua Lahteen.
      Saman matkan päässä etelässä on Tallinna ja siellä on yhtä päteviä lääkäreitä kuin täällä kotikomerossa. Nykyään myös e-reseptit kelpaavat puolin-ja -toisin.

    • PernisiöösiAnemiapotilas

      https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/b2afbdd4-109f-4fa5-80c6-31e38909df2d

      Maria oli kuin elävä muumio, joka näki harhoja - yksinkertainen verikoe löysi väheksytyn vaivan, joka vei työkyvyn lopulta kokonaan
      B12-vitamiinin puutos saa Marian näkemään harhoja. Joskus säikähdän näkiessäni ison kissaeläimen, joka ei ole todellinen, hän kertoo.Maria oli kuin elävä muumio, joka näki harhoja - yksinkertainen verikoe löysi väheksytyn vaivan, joka vei työkyvyn lopulta kokonaan
      Tasapaino-ongelmia seurasivat jalkapohjien pistely erityisesti kuumassa. Rakas saunominen sai jäädä pois.
      B12-vitamiinin puutos saa Marian näkemään harhoja. Joskus säikähdän näkiessäni ison kissaeläimen, joka ei ole todellinen, hän kertoo.
       Lämpöisessä suihkussakin jalkojani pisteli niin, etten pystynyt seisomaan paikoillani. Oli käännettävä vesi viileälle ja silloinkin jouduin astelemaan koko suihkun ajan jalalta toiselle, koska pistely tuntui niin inhottavalle.
      Marian oli vaikea löytää tiensä tuttuun kohteeseen. Joskus hän huomasi ajaneensa kotimatkalla töistä polkupyörällään vieraan talon pihaan.
      – Mies ja lapset alkoivat muistutella sovituista asioista, jotka olin itse unohtanut. Töissä potilas saattoi huomauttaa kesken keskustelun, että mehän juuri puhuimme tästä. Kun hain potilasta vastaanotolle, unohdin, ketä olin hakemassa.
      Koulutuksessa Maria ihmetteli, miksi oppiminen tuntui nykyisin niin mahdottoman vaikealta.
      – Asiat tuntuivat epämääräisiltä eivätkä tarttuneet päähän. Ajatus katkeili, sanat unohtuivat, ja aivot olivat yhtä sumua.
      Lääkäri väheksyi
      Marialle alettiin antaa vitamiinia injektiona lihakseen. Injektiohoidossa hän joutuu käymään loppuelämänsä.
      – Hoidon myötä osa oireistani alkoi korjaantua. Aivoni selkeytyivät, silmien sumeneminen väheni huomattavasti, väsymys helpotti ja autolla ajaminen tuntui sujuvan paremmin.
      Puutoksen syitä ja seurauksia kuitenkin yhä tutkittiin. Mariaa pompoteltiin lääkäriltä toiselle.
      – He eivät kohdallani edelleenkään usko, että kyse on pelkästään B12-vitamiinin puutoksen oireista. Neurologi oli sitä mieltä, että kyseessä on psykiatrinen ongelma ja psykiatri sanoi, että kyseessä on neurologinen vika.
      Maria koki, ettei neurologi ottanut häntä vakavissaan.
      – Hän väheksyi oireitani ja lopetti seurannan kokonaan. Hän jopa väitti minun valehtelevan oireistani. Silloin tuli itku, Maria sanoo.
      Neuropsykologisten testien mukaan Maria on vähintään lievästi työkyvytön. Työterveyslääkäri lähetti Marian työkyvyntutkimuspoliklinikalle. Siellä hän sai osakseen ikävää kohtelua.
      – Minua ei kuunneltu tai kohdattu arvokkaasti. Heidän mielestään välttelin vain vastuuta ja velvollisuuksia ja minulla olisi pelkästään lievä masennus.
      Viime vuoden loppupuolella hän yritti palata töihin kolmen kuukauden työkokeilulla vastaanottokeskuksessa. Vaikka hän piti työstä, muistivaikeudet häiritsivät.
      – Loppupäivästä aivoni eivät enää toimineet. Jouduin pinnistelemään, että muistin asioita.
      Pysyvät jäljet
      B12-vitamiinin puutos oli jatkunut niin pitkään, että se ehti aiheuttaa Marian aivoissa ja hermostossa pysyviä vaurioita. Maria joutuu elämään oireidensa, kuten muistiongelmien, jalkojen pistelyn ja keskittymiskyvyttömyyden kanssa lopun ikäänsä.
      – En kykene enää kunnolla lukemaan kirjaa tai seuraamaan elokuvaa. Minulla on vielä toisinaan hallusinaatioita, mutta tiedostan, etteivät ne ole totta. Tosin yhä joskus säikähdän, kun kuvittelen näkeväni ison kissaeläimen.
      Arki on haastavaa. Muistiongelmien vuoksi ruoat palavat pohjaan, kotiaskareet jäävät kesken, lääkkeitä unohtuu tai niitä ottaa liikaa. Iltapesulla tulee käytyä kahdesti.
      – Huomaan asian vasta, kun kasvopyyhe tuntuu märältä edellisestä pesusta.
      Tasapaino-ongelmien vuoksi rakas tanssiharrastus on jäänyt. Maria yrittää kuitenkin käydä joka päivä kävelyllä. Se kohentaa alakuloista mieltä.
      – Minulla on ollut masennusta eriasteisesti varmasti koko tämän ajan, ja se on voinut huonontaa muistia entisestään.
      Tulevaisuus pelottaa Mariaa ja hän kaipaisi vertaistukea jakamaan kokemuksia. Maria haaveilee matkustelusta.
      – Koska ikinä ei tiedä, miten kauan se on enää mahdollista. Toivon myös hyväksyväni sen, että vaikka minulla on tällainen muistiongelma, olen silti ihan hyvä ja kelvollinen tyyppi.
      Lue myös:
      https://www.iltalehti.fi/alma-lab/a/7fb8f18d-9753-4130-89b3-e6e31e82bda7

    • MutuTuntumaLääkärit

      Minulla todettiin Pernisiöösi anemia eli B12 vitamiinin puutos syksyllä 2017 diagnoosi 107.

      Ja sen hoito on ollut silti yhtä taistelua lääkäreitä vastaan ja lopulta kanteluiden tekeminen.

      Jos ylemmässä asemassa oleva lääkärikin väittää ettei Kela hyväksy tiheitä pistoksia (joita tarvitsen) niin kyllä systeemissä on pahasti jotain pielessä että tuollaiset lääkärit saavat hoitaa vakavaa sairautta sairastavaa ( ja vielä näkemättä tapaamatta oli entinen lääkäri jota en ollut tavannut moneen vuoteen. Mutta mutu tuntumalta ja jonkun antiikkisen kaavan mukaan täämä lääkäri määräili pistoksia. joiden takia on oloni huonontui totaalisesti..
      Oli pakko mennä yksityiselle puolelle josta sitä asiantuntumusta löytyikin.

      Nyt on pistokset viikon välein. ja oloni alkaa pikkuhiljaa tästä muuttua paremmaksi.
      Ja kaikkien runsaiden kokeiden perusteella tämä " Kela ei hyväksy lääkäri määräsi minulle ei sittenkään vikaa löytynyt pääkopastani eikä hermoradoista ei luuytimestä, päin vastoin .
      Eikä tämä lääkäri edes taida tietää että reseptiin pitää laittaa merkintä "sic" jos pistokset ovat normaali käytännöstä tiheämmät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe