kuinka 12v voi laihtua 10 kiloa kuussa

12vlaihduttaja

eli, jos oon nälkäkuurilla ni eiks sillo ne kilot mitä pudotin tuu heti takas ku alan syömää. ja voiks olla myös nii et en ees laihdu jos en syö koska mun keho vaistöö ”nälänhädän” jollon en laihdu? oon siis 10kg ylipainonen ja halusin sen pois koulujen alkuun mennessä. jos ei sitä ni vaikka 7 kiloo riittää kans. auttakaa, mitä mun pitää päivässä syödä et saan laihdutettaa 7-10kg kuukaudessa? haluisin niin että kilot ei palaa takasin, aika epärealistinen tavote tiiän mut

35

7896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realisti

      Ei ole mahdollista vaikka sulla ois 20 kiloa ylipainoa. Riippuu paljon oot pitkä ja paljon painat. Mutta epärealistista pudottaa 10 kiloa kuukaudessa vaikka et söisi mitään.

      • Laihduttaja

        On kyllä mahdollista itse olen laihtunut 10pv 10kg 2-3pv oli vähän hankalaa mutta nytten todella helppoa!!


      • Anonyymi
        Laihduttaja kirjoitti:

        On kyllä mahdollista itse olen laihtunut 10pv 10kg 2-3pv oli vähän hankalaa mutta nytten todella helppoa!!

        Voisitko kertoa lisää miten laihduit 10pv olisi kiva iteskin laihtua ennen kouluun menoa.


      • Anonyymi
        Laihduttaja kirjoitti:

        On kyllä mahdollista itse olen laihtunut 10pv 10kg 2-3pv oli vähän hankalaa mutta nytten todella helppoa!!

        Miten


    • M_O_T

      Materiaa ei synny tyhjästä.

      • Anonyymi

        Olet väärässä. Materia voi syntyä tyhjästä.


    • keski_ikäinen_2018

      Saat herkästi syömishäiriön, jos alat rajun laihdutuksen tuossa iässä. Anoreksia ei ole suurin riski, vaan bulimia tai muut ahmimishäiriöt. Ja ne on paljon vaikeampi hoitaa kuin anoreksia. Eli suosittelen, että keskustelet paino-ongelmasta vaikka terveyskeskuslääkärin tai sairaanhoitajan kanssa. Kouluaikaan oikea osoite olisi kouluterveydenhoitaja.

      Sinuun pätee sama kuin isompiinkin ihmisiin. Kun laihdutat liian rajusti, menetät lihasmassaa, jolloin laihtuminen ennestään vaikeutuu ja paino jopa räjähtää nousuun. Etenkin kun nälkäily saa ihmisen helposti ahmimaan ja tuhoaa normaalin ruokahalun säätelyn. Kasvavalla lapsella myös kasvu voi pysähtyä, jolloin jäät lyhemmäksi, mitä muuten tulisit olemaan. Mikä puolestaan heikentää tulevaisuuden painonhallintaa.

      Jos olet oikeasti ylipainoinen, on hyvä, että sinulla on motivaatiota tavoitella normaalipainoa. Saat varmasti lähetteen ravitsemusterapeutille. Jos sinulla on normaalit terveet vanhemmat, he kunnioittavat tavoitettasi saavuttaa normaalipaino ja auttavat asiasta. Koko perheen ruokailutottumuksia on tarkasteltava ja parannettava.

      Painonhallinnassa tärkeää on liikkuminen. Lapsen pitäisi liikkua pari tuntia päivässä. Aikuisilla sanotaan, että terveydelle tärkeää on ottaa 10 000 askelta päivässä. Painonhallinnalle sopiva määrä on 12 000 askelta ja laihduttajalle 16 000 askelta. Jälkimmäinen tarkoittanee noin 10 km:n kävelyä tai juoksua.

      Painonhallinnassa tärkeää on ravitsemuksen kannalta, että syö pieheköjä annoksia riittävän tiheästi eli noin 3 - 4 h välein päiväaikaan. Eli pääaterioden välissä on pieni välipala. Kaikki lisätty sokeri on turhaa ja haitallista. Jos karsit pois nk. valkoiset jauhot ja valkoiset sokerit (se vaatii kykyä lukea tuoteselosteita), todennäköisesti onnistut jo laihtumaan sillä muutaman kilon.

      Älä pilaa elämääsi väärällä laihdutuksella. Itseltäni meni puoli elämää sen vuoksi ja sairastin hoitamattoman anoreksian. Hampaat pilalla. Kaiken lisäksi en koskaan laihdutuksen jälkeen lihonut oikeasti ylipainoiseksi, eli rääkkäsin itseäni aivan turhaan.

      • kaikkeahyvääsinulle

        Edellinen oli asiallinen vastaus!
        Itsekin nuorena syömishäiriöön (anoreksia/ ortoreksia) sairastuneena joudun edelleen tarkkailemaan syömisiäni, että muistaisin syödä säännöllisesti ja terveellisesti.
        Ongelma siis lähinnä alipaino. Jostain syystä nälän tunnetta minulla on harvoin, olen vain opetellut syömään oikein.
        Voisin kuvitella, että ylipainoisella on ongelmana: Aina nälkä, koko ajan tekee mieli jotain epäterveellistä herkkua, ruoka-annokset liian suuria kulutukseen nähden?
        12v vielä kasvuiässä, en suosittele mitään laihdutuskuuria, vain lisää liikuntaa, hyviä harrastuksia ja kavereita.
        Ja kaikki limut, energiajuomat, tuoremehut, karkit, "pullamössöruuat" pois.


    • 346546463

      4kg kuussa on realistinen ja vielä terveellinen laihtumisvauhti. Varsinkin 12v ei kannata rajummin laihduttaa kun tuossa iässä vielä kasvaa ja kehittyy. Loppuelämäsi saat sitten kärsiä esim lyhytkasvuisuudesta tai tyttönä pienistä rinnoista jos laihduttaa liian rajusti.

      Syö 3 ateriaa päivässä, esim klo 8, 12 ja 18. Jos on ihan pakko, iltapäivällä tai myöhemmin illalla voi ottaa hedelmän välipalaksi. Pidä ateriat kohtuukokoisina, päätä jo ennen ateriaa ettei mitään suuria annoksia. Leipää vain jos lautasannos on pienehkö.

      Ravintoaineista vältä erityisesti sokereita ja nopeita hiilareita. Nopea hiilari on sellainen ruoka missä on suht vähän kuituja. Esim vaalea leipä, pasta, riisi, peruna. Sokerit ja nopeat hiilarit imeytyvät niin nopeasti ettei maksa pysty hyödyntämään sitä energiamäärää kerralla -> varastoituu läskiksi. Esim kun valitset muroja, ota mahdollisimman suurella kuitumäärällä ja mahdollisimman pienellä sokerimäärällä. Hyvä esimerkki myös omena vs lasi omenamehua. Omena ei lihota, mutta omenamehu lihottaa koska siinä ei kuituja ja usein on lisättyä sokeria.

      Suosi proteiinia nälän pitämiseksi poissa. Proteiini ei lihota kuten nopeat hiilarit ja pitää nälän kauan poissa. Myös hitaat hiilarit kuten ruisleipä pitää nälän kauan poissa. Tällöin 3 ateriaa päivässä onnistuu helpommin kun ei tule nälkä.

      Kaikki herkut kuten makeat ja sipsit jne jätä pois. Tai salli itsellesi niitä vain kerran viikossa, esim lauantai. Kevytlimsa on hyvä makeanhimoon, 0 kaloria joten ei lihota enempää kuin vesi. Hampaat tosin ei tykkää.

      Kaloreita turha laskea, vähennä hieman ruokamäärää tai liiku enemmän jos ei ala tippua 1kg viikossa. Jotkut vannoo 5-6 ateriaa/pvä nimeen. Mielestäni vaikeaa noin monta ateriaa järjestää itselleen ja laihdutus epäonnistuu herkästi. 3 ateriaa paljon helpompaa.

      Näillä ohjeilla minulta lähti 35kg puolessa vuodessa. Tosin olen aikuinen joten ei haittaa vaikka hävis vähän päälle 1kg viikossa.

    • eiolemahdollista

      10 kiloa voi laihtua silloin, kun ylipainoa 25-30kg ja korvaa kaikki ateriat ateriankorvikkeilla. Kasvavat nuoret ei voi niitä käyttää eikä lievään ylipainoon, vaan täytyy olla mistä lähteä. Tavoite ei ole realistinen, kilokin viikossa vaatii jo kovan työn ja tarkan ruokavalion. Liian tiukalla ruokavaliolla ei läski myöskään lähde, vaan lihakset vain surkastuvat etupäässä.

    • Anonyymi

      No siis ite täytin vähä aikaa sitte 13 ja painan joku 72kg et mä todella tarvin apua!!!!

      • Anonyymi

        Pikalaihdutuskuureista ei koskaan ole apua, vaan haittaa. Ja pitäisi myös tietää pituutesi. 13-vuotias voi olla minkä pituinen vaan. Jos olet ylipainoinen kannattaa miettiä mistä se johtuu, syötkö esim. usein karkkia tms.


    • Anonyymi

      Olen 12.v tyttö. Painan 65kg pituus 163cm ja haluaisin todella laihduttaa koska tunnen itseni liian lihavaksi

      • Anonyymi

        sama mutta itellä poika ja 61kg ja sama pituus ja ikä :3


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ite oon 12 ja noin 47 kg. Oon 162 cm ja tunnen itteni läskiks :/

      • Anonyymi

        Toi on iha normi paino. Sä oot nii pitkä, että myös painatkin enemmän ja tuo paino on sopiva pituuteesi nähden. Lisäksi painolla ei sinänsä ole väliä kunhan ei ole vaarallisesti ylipainoinen. Itekkin tekis mieli laihduttaa n. 1-2kg mutta en tiedä onko siinä mitää järkee kun kuitenkin urhelija, jonka pitäis syödä enemmän ja ihan normi painoinen. Itselle tullut ajatus muihiin vertaamisesta jossa siinäkään ei ole mitään järkeä. Tämä ei nyt ihan kuulosta järkevälle, kun yritän antaa painovinkkejä vaikka itsekkin kärsin ulkonäkö(-paino)ongelmista.

        Mutta sen vaan haluan sanoa ettei kannata turhaan stressata tommoisista asioista :)


      • Anonyymi

        Oon kohta 12 ja painan 50 kg oon vaan jotain 150 cm pitkä ja musta tuntuu että oon ihan sika läski


      • Anonyymi

        normi paino


    • Anonyymi

      en oo ylipainonen mutta haluan laihtua koska mua sanotaan lihavaksi ja rumaksi ja läskiksi vaikka oon ihan normi painonen. oon 12v ja painan 43 kiloo (oon 158cm pitkä) mut haluaisin laihtua. voitteko kertoa vinkkejä?

      • Anonyymi

        Voisko se kiusaaminen johtua siitä että sulle ollaan kateellisia. Jos sä haluat anoreksia mikä sulla on lähellä jos tosta laihdutat,niin mene tonne anoreksia palstalle juttelee.Sieltä saa laihdutusapua tulevaan anoreksiaan.


    • Anonyymi

      Vanha avaus mutta ei voi laihtua.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sä voit syödä paljon kasviksia ja hedelmiä. Ja kuntoille paljon

      • Anonyymi

        oot viisi vuotta myöhässä neuvoo aloittajaa.


    • Anonyymi

      Oon 11v, 159 cm ja 53 kg :-(

      • Anonyymi

        Varo ettei tule mitään anorexia nervosaa. Se on vakava sairaus, johon voi kuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo ettei tule mitään anorexia nervosaa. Se on vakava sairaus, johon voi kuolla.

        A. N. on psyykensairauden oire.


      • Anonyymi

        Alkutilanne oli, onnellinen, terve, rakastunut, liikunnallinen terve nuori nainen 26 v.

        Pituus oli 158cm, paino 53kg.


        Tulipa yllätyksenä paha psyyk. trauma yhtäkkisesti elämään. Kolmessa viikossa !!! laihduin, en pystynyt syömään enkä nukkumaan lainkaan, oksensin, paino kolmen viikon jälkeen olikin 44-45 kg.

        Toivuin traumasta ja sain itseni kuntoon.

        Hirveä muisto ja kokemus.


      • Anonyymi

        Et oo yhtään lihava! Oon ite 12v ja oon 165cm pitkä ja painan 82 kiloo. Miten voisin laihtua? Oon kokeillut kaikkea. Oon vähentänyt annoskokoa, syön pelkästään kasvisruokaa, kävelen joka paikkaan ja harrastan urheilua. Karkkiakin syön vain lauantaina. Mitä teen?


    • Anonyymi

      Oon 12v ja 32kg ja 140cm ja haluisin että mun lonkat ei olis niin leveet auttakaa!!!

      • Anonyymi

        sulla on leveämpi lantio kuin pojilla koska sä olet nainen ja naisen lantio leveämpi synnytystä varten. Jos et halua lapsia aikuisena niin ei se lantio voi tietää ettet sä halua synnyttää vauvoja.


    • Anonyymi

      Miten voi laihua?

    • Anonyymi

      No joo

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe