Huomasin lehdestä, että lauantaina 7.7. alkaa adventtikirkossa raamattutuntisarja Apostolien teoista. Tuo Raamatun kirja on kiehtonut minua jo pitkään ja ajattelin mennä kuuntelemaan opetusta alkuseurakunnan vaiheista.
Apostolien teot adventtikirkossa
19
208
Vastaukset
- mielenkiintoista_
Mene vain, hyvä mutta tässäkin on hyvä sarja aiheesta.
Aiheena ilmestystieto Raamatun sanasta ja Pyhän Hengen näkyvästä vaikutuksesta.
Apostolien teot
Paavo Järvinen käsittelee Apostolien tekoja vieraidensa kanssa.
Keskustelemassa mukana; Martti Ahvenainen, Hannu Puustelli, Manuel Rautalahti ja Heikki Hilvo.
http://www.tv7.fi/vod/player/57672/- Valkeudeksi
Liekö se kunkin oma tulkinta Raamatun opetuksista. Jota sitten kuvittelevat ja uskovat oikeaksi, Vaikka ei ole kaikilta osin Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukainen. Jota se Oikea tulkinta edelllyttää ollakseen oikeata. Sitä kaikille hyväksi, Totuuteen perustuvaa ja mukaista kaikkia kohtaan ja kaikille Laillisen / Luvallisen Oikeuden mukaista. Sitä Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, mukaista.
- spiritus_sanctus
Valkeudeksi kirjoitti:
Liekö se kunkin oma tulkinta Raamatun opetuksista. Jota sitten kuvittelevat ja uskovat oikeaksi, Vaikka ei ole kaikilta osin Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukainen. Jota se Oikea tulkinta edelllyttää ollakseen oikeata. Sitä kaikille hyväksi, Totuuteen perustuvaa ja mukaista kaikkia kohtaan ja kaikille Laillisen / Luvallisen Oikeuden mukaista. Sitä Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, mukaista.
Taas tämä UT-veikkonen osoittaa vajaamielisyytensä. Eikö sitä kukaan saa hoidon piiriin?
- 1234567---
Olen kuunnellut silloin tällöin Paavo Järvisen saarnoja TV seiskasta. Erään kerran hän kommentoi sapatista. Hänellä on vielä paksu peite silmillään mitä Jumalan antamaan sapattiin tulee. Hänen tulisi heittää peite pois silmiltään, ja ymmärtää, että sapatti on Jumalan antama pyhäpäivä Uudenliiton kristityille, ja Jumalan merkki.
- ootko.seiskalainen
1234567--- kirjoitti:
Olen kuunnellut silloin tällöin Paavo Järvisen saarnoja TV seiskasta. Erään kerran hän kommentoi sapatista. Hänellä on vielä paksu peite silmillään mitä Jumalan antamaan sapattiin tulee. Hänen tulisi heittää peite pois silmiltään, ja ymmärtää, että sapatti on Jumalan antama pyhäpäivä Uudenliiton kristityille, ja Jumalan merkki.
Paavo viettää sapattia ihan niinkuin kaikki kristityt. Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä varten ja ihminen valitsee päivän milloin sitä viettää.
- oppiaikäkaik
Kiitos mielenkiintoisesta linkistä, mutta menen nyt ihan livenä kuulemaan opetusta ja kuuntelen linkin sanoman myöhemmin.
Minuakin kiinnostaa Apostolien teoissa jeesuksen poika, eli Barjeesus ja miksi Paavali teki hänet sokeaksi ja haukkui juutalaiseksi noidaksi.
Oliko Jeesuksella poika, joka oli eri mieltä Paavalin opetuksen kanssa ja Paavali suuttui niin, että puhkkaisi pojan silmät. Ei ollut sananvapautta muilla, Paavalin tyranniassa.- InhottavaRealistieikirj
Minusta jokaisen olisi hyödyllisintä etsiä oikeaa, historiallisesti tosiasioita sisältävää tietoa menneisyydestä. Epäilemättä on mukavaa ja helppoa kuunnella luentoa, joka vahvistaa omaa uskoa ja ei sisällä mitään "ikävää", mutta älyllisesti rehellisempää on aina tutustua faktoihin.
Niinpä. Nämä "opetukset" eivät juuri koskaan täytä minkäänlaisia tieteellisiä vaatimuksia. Fiktiota tai ainakin legendaa voi olla paljon enemmän kuin faktaa.
Aika moneen opiskeluun taitaa kuulua luentojen seuraaminen,niin helposti se oppiarvo rapsahtaa :)
- InhottavaRealistieikirj
Eerikatässämoi kirjoitti:
Aika moneen opiskeluun taitaa kuulua luentojen seuraaminen,niin helposti se oppiarvo rapsahtaa :)
On kuitenkin Eerika aika lailla eroa siinä, luennoiko luennoitsija faktoista vaikkapa fysiikan suhteen vai siitä, miten jokin ryhmittymä tulkitsee Raamattua.
InhottavaRealistieikirj kirjoitti:
On kuitenkin Eerika aika lailla eroa siinä, luennoiko luennoitsija faktoista vaikkapa fysiikan suhteen vai siitä, miten jokin ryhmittymä tulkitsee Raamattua.
Monet meistä haluavat kuunnella luentoja Raamatusta.
InhottavaRealistieikirj kirjoitti:
Mitä ne erot ovat.
- oppiaikäkaik
Tulipa käytyä kuuntelemassa Apostolien tekoja ja täytyy sanoa, että harvoin olen kuulut niin hyvää ja raamatullista opetusta, kuin tänään adventtikirkossa. Puhuja tunsi Raamattunsa ja oli hankkinut laajat taustatiedot opetettavasta aiheesta. Sarja jatkuu kuulema kolme kuukautta, niin että tässä on vielä tilaisuus poiketa toistekin kuulemassa naapuriseurakunnan parempilahjaista puhujaa.
- kerro.nimi
Kuka hän on?
- etteitotuusunohtuisi
"Tulipa käytyä kuuntelemassa Apostolien tekoja ja täytyy sanoa, että harvoin olen kuulut niin hyvää ja raamatullista opetusta, kuin tänään adventtikirkossa."
Ja olikohan ensimmäinen kerta ? Taidat ollakkin adventisti.
Itse olen kuunnellut adventistien opetuskia jsk. deiltä ja hyvinhän he opettavat, kuintenkin adventistit eivät ihan sanan pohjalla ole. Heillähän on tämän Ellen Whiten opit lisänä.. - oppejapiisaa
etteitotuusunohtuisi kirjoitti:
"Tulipa käytyä kuuntelemassa Apostolien tekoja ja täytyy sanoa, että harvoin olen kuulut niin hyvää ja raamatullista opetusta, kuin tänään adventtikirkossa."
Ja olikohan ensimmäinen kerta ? Taidat ollakkin adventisti.
Itse olen kuunnellut adventistien opetuskia jsk. deiltä ja hyvinhän he opettavat, kuintenkin adventistit eivät ihan sanan pohjalla ole. Heillähän on tämän Ellen Whiten opit lisänä..Luterilaisilla Lutherin opit ja monilla suunnilla Paavin opit lisänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583713Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723095Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin602300Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141520Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651299- 871159
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291009Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55955- 47942