Matkustatko mielummin yksin vai jonkun kanssa? Mitä mieltä naiset on jos mies matkustelee yksin?
Puhutaan matkustelusta
25
410
Vastaukset
Matkustatko mielummin yksin vai jonkun kanssa?
- Jonkun kanssa, tässä tapauksessa kumppanin/perheen kanssa. Empä ole yksin matkustellut, kuin kerran tai pari kotimaan sisällä. Silloinkin treffeille vähän kauemmas, että ei varmaan matkusteluksi voida laskea sitäkään.
Mitä mieltä naiset on jos mies matkustelee yksin?
- Mikäs siinä, jos niin sitten niin. Parisuhteessa tietysti olis mukavaa, jos kelpuuttais mukaansakin.Onhan se aina paljon mukavempi jonkun toisen seurassa matkustaa, kun että yksin mihinkään lähtisi. Itse en ole viitsinyt koskaan matkustella, kun ei ole sitä matkaseuraa tarjolla, niin mieluummin sitä on sitten kokonaan lähtemättä, kun että yksin viitsisi mihinkään lähteä.
DarkFear kirjoitti:
Onhan se aina paljon mukavempi jonkun toisen seurassa matkustaa, kun että yksin mihinkään lähtisi. Itse en ole viitsinyt koskaan matkustella, kun ei ole sitä matkaseuraa tarjolla, niin mieluummin sitä on sitten kokonaan lähtemättä, kun että yksin viitsisi mihinkään lähteä.
Niin, seurassa on kivempaa. Ja yhdessä keksii ideoitakin ehkä paremmin, mihin mennä ja mitä tehdä. Ja myöskin ainakin naisena ajattelen ja vähän arkanakin sellaisena vierasmailla, että on toinen joka tietää vähän huolestua ja huolehtiakin, jos reissussa jotakin yllättävää sattuu. Sairastuu vaikeesti tms.
Vähän kattoo toistensa perään ja on perillä, että kaikki on hyvin ja jos ei niin pääsee järjestämään ainakin apua. :)
Meneeköhän tästä jo riemu pois koko matkustusaiheesta tämän jälkeen?LadyZorro kirjoitti:
Niin, seurassa on kivempaa. Ja yhdessä keksii ideoitakin ehkä paremmin, mihin mennä ja mitä tehdä. Ja myöskin ainakin naisena ajattelen ja vähän arkanakin sellaisena vierasmailla, että on toinen joka tietää vähän huolestua ja huolehtiakin, jos reissussa jotakin yllättävää sattuu. Sairastuu vaikeesti tms.
Vähän kattoo toistensa perään ja on perillä, että kaikki on hyvin ja jos ei niin pääsee järjestämään ainakin apua. :)
Meneeköhän tästä jo riemu pois koko matkustusaiheesta tämän jälkeen?Niinpä just. Ainakin itsestä se tuntuisi ihan turhauttavalta olla esim. viikon verran yksin jossain ulkomailla, kun ei olisi edes ketään kenen kanssa jutella siellä ja muutenkaan yksin ollessa ei saisi mitään irti koko matkasta, kun ei voisi jakaa kokemuksia ja muutenkin se tuntuisi vaan ihan yksinäiseltä säälittävältä luuserimiehen matkalta, kun ei olisi ketään kaveria siellä mukana.
Haluaisin kyllä kovasti joskus päästä käymään ulkomailla, mutta ei varmaan tule koskaan mihinkään lähdettyä, jos sitä matkaseuraa ei saa mistään sinne mukaan.DarkFear kirjoitti:
Niinpä just. Ainakin itsestä se tuntuisi ihan turhauttavalta olla esim. viikon verran yksin jossain ulkomailla, kun ei olisi edes ketään kenen kanssa jutella siellä ja muutenkaan yksin ollessa ei saisi mitään irti koko matkasta, kun ei voisi jakaa kokemuksia ja muutenkin se tuntuisi vaan ihan yksinäiseltä säälittävältä luuserimiehen matkalta, kun ei olisi ketään kaveria siellä mukana.
Haluaisin kyllä kovasti joskus päästä käymään ulkomailla, mutta ei varmaan tule koskaan mihinkään lähdettyä, jos sitä matkaseuraa ei saa mistään sinne mukaan.Nojoo, ymmärrän tunteen sikäli ettei tosiaan tunne ketään ja jos ei ole kovin hanakka tekemään tuttavuuttakaan uusien ihmisten kanssa. Niin onhan se vähän orpona piruna olemista äkkiä.
Jotenkin sitten, jos on useamman kerran vaikka käynyt jo jossakin reissussa ja oppinut kulkemaan siellä ittekseen tai joku vakio paikka missä käy. Tulee jo tuttujakin niillä matkoilla, niin sittenhän se on matalempi kynnys lähteä yksinkin. Kun sieltä löytyy jo tuttujakin.
Toisaalta, yksin me kotimaassakin kuljetaan. Täällä se vaan tuntuu yhteisen kielen, käytäntöjen ja kulttuurin takia varmaan helpommalle?
Mutta juu, en itsekään lähtis ihan helposti ummikkona seikkailemaan ulkomaille. Sen verran arkajalkaa mussa on. Ja vaikka helposti uusiin ihmisiin tutustun, niin halutessani...mutta monesti on ns. emmä halua nyt tutustua päällä. Tai seurailee mielummin ihmisiä, kun tekee tuttavuutta. :)
Niin helpompaa mennä jo valmiiksi tuttujen kanssa, joihin mm. luotto pelaa.- ajattelinvaan
DarkFear kirjoitti:
Niinpä just. Ainakin itsestä se tuntuisi ihan turhauttavalta olla esim. viikon verran yksin jossain ulkomailla, kun ei olisi edes ketään kenen kanssa jutella siellä ja muutenkaan yksin ollessa ei saisi mitään irti koko matkasta, kun ei voisi jakaa kokemuksia ja muutenkin se tuntuisi vaan ihan yksinäiseltä säälittävältä luuserimiehen matkalta, kun ei olisi ketään kaveria siellä mukana.
Haluaisin kyllä kovasti joskus päästä käymään ulkomailla, mutta ei varmaan tule koskaan mihinkään lähdettyä, jos sitä matkaseuraa ei saa mistään sinne mukaan.Matkustelun idea on että menee itse juttelee ihmisille eikä odottaa että joku tekee sen puolestasi
- EdesUnissa
Olet aika suvaitsevainen jos hyväksyt tarpeen tullen miehesi vapaa-ajan matkat yksinään.
Minä matkustan paljon työn vuoksi, mutta on aivan turha mennä edes tarjoamaan ajatusta että tekisin vapaa-ajan matkan miesporukassa ja yksin vielä vähemmän.
Tuli tässä mieleen, että olenko luuseri jolta on viety ihmisoikeudet jotka muilla miehillä on ? EdesUnissa kirjoitti:
Olet aika suvaitsevainen jos hyväksyt tarpeen tullen miehesi vapaa-ajan matkat yksinään.
Minä matkustan paljon työn vuoksi, mutta on aivan turha mennä edes tarjoamaan ajatusta että tekisin vapaa-ajan matkan miesporukassa ja yksin vielä vähemmän.
Tuli tässä mieleen, että olenko luuseri jolta on viety ihmisoikeudet jotka muilla miehillä on ?Niin kai mä sitten olen. Mieheen luotetaan, niin kauan kun luottamusta herättää tai luottamuksen särkee.😁👍
En itsekään lähtisi ulkomaille pettämään, niin en kai osaa oitis toistakaan siitä epäillä. Miksi mies sen heikompi olisi ja jos olisi, minkäs sille voisi. En ala vahtimaan, oma on mokansa jos mokaa.
Eipä tolla ole kuulema haluja lähteä mihinkään reissuun ilman minua. Työporukan pirskeet kyllä käy,millon jaksaa. Mutta ei mua ole koskaan kielletty lähtemästä mukaan. Kysytty on mukaankin, en vaan ole halunnut lähteä.
Et sinä luuseri ole, en usko. Miksi vaan sinuun ei luotettaisi? Onko syytä epäillä, että sekoilet reissussa?😃
- 7470
1970 alkaen olemme vaimoni kanssa olleet yhteisillä ulkkismatkoilla yhteensä noin 5 vuotta.
Sen lisäksi hän on viimeisten parinkymmenen vuoden aikana tehnyt reisuja sekä molempien lastemme, että vain tyttäremme kanssa.
Kotiutui yhdeltä lyhyehköltä 4pv:n reisulta viikko sitten.
Itse en viitsi lähteä yksin mihinkään enkä tunne tarvetta kaverinkaan etsimiseen.
Työelämässä ollessani jouduin olemaan viikon jaksoissa pois kotoa reilusti yli 10 vuotta. Koska silloinkin molemminpuolinen luottamus oli ehdotonta niin miksipä se olisi siitä muuttunut.
Vaimoni tuntee laiskuuteni, paitsi yksin matkustelun, niin myöskin baareissa luuhaamiseni suhteen.
Yhdessä tilanteessa minusta huolehtiminen veti hänet mukaan tarveperäiselle matkalle.
Teetin kolmannen suolistosyöpäleikkauksen Tallinnan naapurustossa Viimsissä. Tälle reisulle vaimo tarjoutui mukaan. Majoittui kanssani samaan, hyvätasoiseen potilashuoneeseen.
Syödä märsysi vieressäni gurmeeluokan pöperöt minun seuratessa kanaliemikulpan yli touhua.
Vaimoni osuus täysihoidosta oli 100€/vrk joten kyllä siihen jo oli syytä lohet yms. Viron hinnoilla saadakin.
Lähtiessämme kotimatkalle viritin auton istuimen ja selkänojan niin vaakasuoraan kuin ajoasento salli ja kerroin vaimolleni, että vain yhden sortin tarve saa minut siitä pois.
Vaimo hoiti kaikki kotimatkaan liittyvät rituaalit satamassa. - Aisuri40
Nuorena sällinä matkustin yksin enimmäkseen mutta oli minulla tyttö jonka kanssa käytiin etelän lomalla viikon reissu. Matkustin kuitenkin yksin inter reilillä euroopassa ja se oli tosi hienoa kun tapasi ihmisii amerikassa ja aasiassa ja kielitaito tarttui siinä samalla. Ihmiset on tosi mukavii japanissa ihan yli ystävällisiä varsinkin naiset. Kannattaa matkustaa yksin niin saa enemmän kokemuksia. Olen myös ollut kavereiden kanssa reissussa ja se on erilaista matkustamista kun kaverit haluaa lähinnä bilettää mutta nyt seurustelen ja tyttöystävä ei halua mitään kanarian bilebaareja nähdä kuten en minäkään.
- jokumies83
Enimmäkseen matkustan yksin, tosin en kauas ole lähtenyt kun ei ole ollut rahaa... vaikka käy töissä niin ei se palkka riitä mihinkään juuri :| Paljon olis paikkoja missä kävisin jos ylimääräistä olisi muutama kymppitonni.
- terveysennenmatkustelua
Matkustelua pitäisi rajoittaa huomattavasti lentokoneiden päästöjen vuoksi sekä paljon suuremman uhan eli superbakteerit joka ovat antibioottiresistenssejä ennenkuin niistä tulee todellinen uhka, vielä ei ole liian myöhäistä.
- 7470
Naapurimaitamme kauemmaksi matkustettaessa olisi syytä pysyä siellä määränpäässä hieman pitempään kuin viikon tai kaksi!
Päästöt / matkustusviikko pienenisivät samassa suhteessa. - matkailuspesialisti
Kun katsoo suominaisia Välimerenmaiden kohteissa, tulee mieleen, että niiden matkanteko tulisi keskeyttää viranomaisten toimesta viimeistään Suomen ulkorajalla.
.. Elämä on.. Matkustamista (KieliKuvallisestiKinKin).. Ja Parempi Yksin, kuin Huonon/Väärän MatkaToverin kanssa.. EtSilee.. ;P
- vinkki.jatkoa.ajatellen
Mitäs jos jatkossa vain hakkaisit näppäimistöä täysin summittaisesti silmät suljettuina? Tuolla lailla tuotetuissa satunnaisissa merkkijonoissa olisi asiasisältöä vähintään saman verran kuin nykyisissä postauksissasi.
vinkki.jatkoa.ajatellen kirjoitti:
Mitäs jos jatkossa vain hakkaisit näppäimistöä täysin summittaisesti silmät suljettuina? Tuolla lailla tuotetuissa satunnaisissa merkkijonoissa olisi asiasisältöä vähintään saman verran kuin nykyisissä postauksissasi.
.. Taas Yksi Aivan Lutuinen MielensäPahoittaja.. PusKisa.. ;D
https://memegenerator.net/img/instances/65223536/mielenspahoittajia-mielenspahoittajia-kaikkialla.jpg
.. MielensäPahoittelemisiin.. ;D
- Tahvo53
No parhaimillaan Italiassa ja matkustan todellakin yksin. En tarvitse matkasuraa reissuilla, keksin kyllä tekemistä ihan itse.
Vähän elämäntilanteesta kiinni. Kohta alkaa hillakausi ja sinne lähdetään kaveriporukalla. Jos olisi kumppani joka haluaisi myös lähteä poimimaan niin sitten hänen kanssaan; ja kavereiden kanssa uusi reissu.
Itse suosin kotimaan matkailua sillä minusta täällä on paljon nähtävää. Lisäksi rahat jäävät tänne kotimaahan. Ei toki mitää edukasta lystiä. Ehkä unelmaloma olisi parin viikon reissu ympäri Suomen ja siinä olisi muutama päivä jolloin kumppani kävisi itseään kiinnostavissa paikoissa ja itse vaikka tekisi pieniä vaelluksia. Lomaa loman sisällä ja saa sekä aikaa että tilaa omille ajatuksilleen.- ätminelämää
En ole koskaan käynyt suomen ulkopuoella.
- Nämäovattarkeimmät
Onnelliset lapsettomat ja vakavaraiset pariskunnat matkustelevat ulkomaille monta kertaa vuodessa. Hyvää oman rakkaan seuraa, paljon seksiä, uusia makuja, elämyksiä...luksusta parisuhteessa. Näin ne pysyy kasassa eikä kukaan sovi väliin.
- Aviomies-
Matkustan vaimon kanssa. Yksin ei kiinnosta minnekkään lähteä.
- Nainen39vee
Itse mieluummin jonkun kanssa - joskaan en kenen tahansa kanssa. Mutta jos sopivaa matkakumppania ei satu olemaan juuri silloin kun haluaisin lähteä ja juuri siihen kohteeseen mihin haluan mennä, niin voisihan sitä yksinkin lähteä. Yksin matkustavista tulee mieleen, että ovat varmaan reissanneet paljon, ovat sellaisia reippaita, rohkeita ja itsenäisiä, jotka pärjäävät. Tulee myös sellainen mielikuva, että eivät ole liian riippuvaisia muista, mutta että varmaan tulevat hyvin juttuun ihmisten kanssa, eli että mahdollisesti matkalla sitten tutustuvat uusiin ihmisiin jne (kun ei ole sitä matkaseuraa valmiina). Tietysti se yksin matkustaminen voi siitäkin johtua, että ei vaan ole ketään kenen kanssa matkustaa, mutta siinäkin tapauksessa minusta on vain ihailtava ominaisuus, että sitten kuitenkin menee yksin, eikä jää kotiin valittamaan sitä kun ei muiden ihmisten takia pääse minnekään. Moni pelkää yksin matkustamista, joten senkin puolesta hienoa, jos voittaa pelkonsa ja löytää itsestään rohkeuden lähteä.
- 7470
Vaimoni piti saavutuksena selviämistään yhdeltä tyttöjen matkalta yksin kotiin 3:n välilaskun kautta.
Saavutus?! Kun naisella oli tuossa vaiheessa yli 120 nousukokemusta, tosin aina kaverin kanssa, niin tuota taustaa vasten en menisi pullistelemaan suorituksella.
Yksipuolinen kielitaito on rasite mutta ei este.
Riippuu tietenkin matkaseurasta, mutta mikäli molemmilla on samanlaiset mieltymykset matkusteluun ja siihen mitä matkoilla tehtäisiin, niin kahdestaan matkustelu on mieluisempaa kuin yksin matkustelu.
Jos itse haluaa köpötellä pikkukujia ja katsella/ihastella rakennuksia ja maisemia ja toinen haluaa mennä rannalle aurinkoa palvomaan, niin vähän ristiin menee toiveet. Tietty voihan sitä sumplia noita miten haluaa.
Muuten kysymyksen asettelussa olisi hyvä ollut tähdentää tarkoitetaanko matkustelulla nimenomaan ulkomaan matkoja, vai lasketaanko matkusteluun mukaan myös esimerkiksi kotimaanmatkat naapuri kylään/kaupunkiin?
Ko on tullut keskusteltua sellaisten henkilöidenkin kanssa, joidenka mielestä matkustaminen käsittää vain ulkomaan matkat ja siitäkin poisluetaan nämä pikavisiitit laivalla Tallinnaan ja Tukholmaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226292Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631584020Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503335Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772839Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2771838Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341516- 871426
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1691348Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141293