Eikö kirkkoa kiinnosta, että muslimit harjoittavat Suomen lain vastaista toimintaa lapsiavioliitoilla?
Vastaukset 76
Miten kirkko niihin voisi puutua?
Kirkko itsekin on aikanaan hyväksynyt lapsiavioliitot.- msmsmsm
Arvovallalaan. Ihan niinkuin muihinkin asioihin. Miten kirkko puuttuu homojen ja matujen hyysäämiseen....
msmsmsm kirjoitti:
Arvovallalaan. Ihan niinkuin muihinkin asioihin. Miten kirkko puuttuu homojen ja matujen hyysäämiseen....
Mikähän on kirkon perimmäinen ja hengellinen tehtävä? Vaikuttaa siltä, että kaikenlainen ihmissuhteiden moralistinen kaitseminen. Pitäisikö tuota tehtäväkenttää vielä laajentaa? Homo sinne ja tänne, mamu sinne ja tänne. Raamatulliset ryhtykööt miettimään; onhan heitä tälläkin palstalla.
Saa kirkossa olla kaikenlaisia mielipiteitä minun puolestani - varsinainen lasten- ja avioliittoneuvola!- Lslslsl
jjeeves kirjoitti:
Mikähän on kirkon perimmäinen ja hengellinen tehtävä? Vaikuttaa siltä, että kaikenlainen ihmissuhteiden moralistinen kaitseminen. Pitäisikö tuota tehtäväkenttää vielä laajentaa? Homo sinne ja tänne, mamu sinne ja tänne. Raamatulliset ryhtykööt miettimään; onhan heitä tälläkin palstalla.
Saa kirkossa olla kaikenlaisia mielipiteitä minun puolestani - varsinainen lasten- ja avioliittoneuvola!Miksi olet kirkon tehtävästä nyt huolissasi? Mikä se sitten sinusta on?
msmsmsm kirjoitti:
Heh. Kirkko edustaa lähinnä luterilaisuutta. Muslimit edustavat islamia. Ei heillä ole varmaan mitään intressejä puuttua toistensa tekemisiin.
- asia.vireillä
Oikeusministeri ja monet järjestöt sekä poliitikot ja puolueet ovat tätä vaatineet joten eiköhän asia etene.
Muuten, vielä 2015 KD:n naiset olisivat olleet laskemassa ikärajaa 16 tai 17 vuoteen:
http://www.kdnaiset.fi/2015/10/kannanotto-lapsiavioliitot-ja-lasten-oikeudet/
Vuonna 2016 kansanedustaja Tytti Tuppurainen ehdotti lapsiavioliittojen kieltämistä. Ehditiusta vastusti vain KD ja muutama perussuomalainen:
http://ateistinajatushautomo.blogspot.com/2016/05/kristillisdemokraatit-vastustavat.html
Edelleenkään KD ei ilmeisesti kannata ehdotonta lapsiavioliittojen kieltoa? KD:n nuoret kuitenkin vaativat kieltoa joka kertoo vanhan ja nuoren sukupolven arvojen erilaisuudesta. Nuorten hyväksi.- YhtenäinenEurooppa
"KD Naiset ehdottaa lain muuttamista niin, että avioitumiselle asetetaan useimpien muiden Euroopan maiden tapaan 16 tai 17 vuoden alaikäraja. Myös osapuolten ikäeroon tulee kiinnittää erityistä huomiota."
Erittäin hyvät perusteet, varsinkin tuo ikäeroasia. Koska muslimeillahan ikäero on kymmmeiä vuosia. - tottatuokin
YhtenäinenEurooppa kirjoitti:
"KD Naiset ehdottaa lain muuttamista niin, että avioitumiselle asetetaan useimpien muiden Euroopan maiden tapaan 16 tai 17 vuoden alaikäraja. Myös osapuolten ikäeroon tulee kiinnittää erityistä huomiota."
Erittäin hyvät perusteet, varsinkin tuo ikäeroasia. Koska muslimeillahan ikäero on kymmmeiä vuosia.Totta, miksi nyt ei oltaisi kuten useimmat Euroopan maat?
tottatuokin kirjoitti:
Totta, miksi nyt ei oltaisi kuten useimmat Euroopan maat?
Euroopassakin taitaa olla paineita nostaa ikärajoja, varsinkin monissa katolisissa maissa ne ovat alhaiset.
Onhan se vähän hullua jos ihmisellä ei ole täysivaltaista päätösvaltaa omiin asioihinsa koska ei ole täysi-ikäinen voi hän silti solmia avioliiton.KD on ainoa puolueista joka ei kannata ehdotonta kieltoa vaan sallisi avioliitot 16-17 vuotiaille poikkeusluvalla?
Erittäin hyvät perusteet, varsinkin tuo ikäeroasia. Koska muslimeillahan ikäero on kymmmeiä vuosia.Hyväksyt siis alaikäisten avioliitot?
- Msmsmsm
a-teisti kirjoitti:
Euroopassakin taitaa olla paineita nostaa ikärajoja, varsinkin monissa katolisissa maissa ne ovat alhaiset.
Onhan se vähän hullua jos ihmisellä ei ole täysivaltaista päätösvaltaa omiin asioihinsa koska ei ole täysi-ikäinen voi hän silti solmia avioliiton.Onko Euroopan maat väärässä? Ovatko väärässä myös muissa asioissa? Eikö ateistit mene naimisiin 16-17 -vuotiaina?
Msmsmsm kirjoitti:
Onko Euroopan maat väärässä? Ovatko väärässä myös muissa asioissa? Eikö ateistit mene naimisiin 16-17 -vuotiaina?
Onko Suomi väärässä kun sallii alaikäisten avioliitot?
- Ksksksk
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Hyväksyt siis alaikäisten avioliitot?
Riippuu ihan siitä mikä päätetään alaikäisyyden rajaksi.
Ksksksk kirjoitti:
Riippuu ihan siitä mikä päätetään alaikäisyyden rajaksi.
Suomessa se on jo päätetty, etkö tiennyt?
- Ksksk
Suomessa se on jo päätetty, etkö tiennyt?
Niin on päätetty avioitumisen ikärajatkin. Tiesitkö?
Erittäin hyvät perusteet, varsinkin tuo ikäeroasia. Koska muslimeillahan ikäero on kymmmeiä vuosia.Miksi alaikäisen tulisi päästä naimisiin? Mikä sille on hyväksyttävä syy?
Ksksk kirjoitti:
Niin on päätetty avioitumisen ikärajatkin. Tiesitkö?
EIkö täysi-ikäisyys mielestäsi ole oikea ikäraja avioliiton solmimisen alajaraksi?
Mikä on Suomessa tällä hetkellä päätetty alin aviotumisen ikäraja?
Mikä on Raamatun mukaan alin ikä jolloin voi avioitua?- ala.hommiin
EIkö täysi-ikäisyys mielestäsi ole oikea ikäraja avioliiton solmimisen alajaraksi?
Mikä on Raamatun mukaan alin ikä jolloin voi avioitua?Siinä sinulle onkin selvittämistä. Käytä Googea.
- ihmisoikeus
a-teisti kirjoitti:
Miksi alaikäisen tulisi päästä naimisiin? Mikä sille on hyväksyttävä syy?
Miksi alaikäisten pitäisi saada harjoittaa seksiä?
ala.hommiin kirjoitti:
Siinä sinulle onkin selvittämistä. Käytä Googea.
Googlesta ei löydy vastausta tähän: EIkö täysi-ikäisyys mielestäsi ole oikea ikäraja avioliiton solmimisen alajaraksi?
Joten vastaa ihan itse.
Ja kyllä, tiedän vastaukset noihin mitä kysyin, sinä et taida tietää?
Suomessa ei ole alaikärajaa aviotumiselle.
Eikä se Raamattusikaan sellaista määrittele.- sepä.harmi
Googlesta ei löydy vastausta tähän: EIkö täysi-ikäisyys mielestäsi ole oikea ikäraja avioliiton solmimisen alajaraksi?
Joten vastaa ihan itse.
Ja kyllä, tiedän vastaukset noihin mitä kysyin, sinä et taida tietää?
Suomessa ei ole alaikärajaa aviotumiselle.
Eikä se Raamattusikaan sellaista määrittele.Sitten et saa vastausta ja voit lopetata jankutuksesi ja palata aloituksen kysymykseen.
Mikä on Raamatun mukaan alin ikä jolloin voi avioitua?Raamatun kirjoitukset kattavat niin monta vuosisataa, että noiden aikakausien vaimonottoiät ovat voineet vaihdella. Taisi olla yleistä naittaa tyttö, kun hän tuli sukukypsäksi, jopa 10-12-vuotiaana. Tuskin kaikissa piireissä edes kirjattiin, milloin lapsi oli syntynyt eikä siis ollut tarkkaa käsitystä, minkä ikäinen hän oli...
Lapset olivat isänsä omaisuutta ja hän naitti heitä miten tahtoi. Sitä on vaikea nykyromantikkojen ymmärtää. Jos Mooseksen laissa ei ollut mainintaa alimmasta avioitumisiästä, niin sitten jäädään ilman parempaa tietoa.
Avioliitossa tuli synnyttää mahdollisimman paljon lapsia suvun turvaksi.ihmisoikeus kirjoitti:
Kieltoko siihen auttaisi? Millaisia rangaistuksia siitä siitä sitten jaettaisiin kiinnijäänneille?
sepä.harmi kirjoitti:
Sitten et saa vastausta ja voit lopetata jankutuksesi ja palata aloituksen kysymykseen.
Eli sinulle on siis ihan sama vaikka alaikäisetkin aviotuvat vai mitä?
- ihmisoikeus
a-teisti kirjoitti:
Kieltoko siihen auttaisi? Millaisia rangaistuksia siitä siitä sitten jaettaisiin kiinnijäänneille?
Miksi sitten avioliitot kielletään koska he elävät kuitenkin kuin avioparit?
jjeeves kirjoitti:
Raamatun kirjoitukset kattavat niin monta vuosisataa, että noiden aikakausien vaimonottoiät ovat voineet vaihdella. Taisi olla yleistä naittaa tyttö, kun hän tuli sukukypsäksi, jopa 10-12-vuotiaana. Tuskin kaikissa piireissä edes kirjattiin, milloin lapsi oli syntynyt eikä siis ollut tarkkaa käsitystä, minkä ikäinen hän oli...
Lapset olivat isänsä omaisuutta ja hän naitti heitä miten tahtoi. Sitä on vaikea nykyromantikkojen ymmärtää. Jos Mooseksen laissa ei ollut mainintaa alimmasta avioitumisiästä, niin sitten jäädään ilman parempaa tietoa.
Avioliitossa tuli synnyttää mahdollisimman paljon lapsia suvun turvaksi.Jostain syystä näitä Raamatullisia tapoja avioliiton suhteen eivät nämä Raamattuun vetoavat tasa-arvoista avioliittoa vastustavat muista mainita oikeina avioliitton ohjeina.
ihmisoikeus kirjoitti:
Ja eihän tämä liity edes avioliittoon ellei sitten ajattele seksin kuuluvan ainoastaan avioliittoon ja raskaaksi tulemisen olevan velvoite mennä naimisiin.
- kakskak
Jostain syystä näitä Raamatullisia tapoja avioliiton suhteen eivät nämä Raamattuun vetoavat tasa-arvoista avioliittoa vastustavat muista mainita oikeina avioliitton ohjeina.
Onko lapsiavioliittot sinulta pois?
- ihmsoikeus
a-teisti kirjoitti:
Ja eihän tämä liity edes avioliittoon ellei sitten ajattele seksin kuuluvan ainoastaan avioliittoon ja raskaaksi tulemisen olevan velvoite mennä naimisiin.
Mitä pahaa sitten on siinä, että menevät naimisiin?
kakskak kirjoitti:
Onko lapsiavioliittot sinulta pois?
Olen sen verran fiksu että ymmärrän suojella lapsia väärinkäytöksiltä.
Onko lapsiavioliitot sinulta pois?
Nimimerkki "usko.vainen" kertoi varmasti sinunkin mielipiteesi tässä:
"Toisessa ketjussa:
Minä:
""Kannatan ikäneutraalia avioliittoa." sanoo aloittaja."
"Kannatatko sinä? "
usko.vainen: "Minulle se on ihan sama "
Eli nimimerkkille "usko.vainen" on ihan sama onko ikärajaa vai ei.- kakskak
Olen sen verran fiksu että ymmärrän suojella lapsia väärinkäytöksiltä.
Nimimerkki "usko.vainen" kertoi varmasti sinunkin mielipiteesi tässä:
"Toisessa ketjussa:
Minä:
"Kannatatko sinä? "
Eli nimimerkkille "usko.vainen" on ihan sama onko ikärajaa vai ei.Onko lapsiavioliitot sinulta pois?
ihmsoikeus kirjoitti:
Mitä pahaa sitten on siinä, että menevät naimisiin?
Ei mitään. Avioliitto on kuitenkin niin suuri päätös että voiko sellaisen tehdä ihminen jonka ei katsota voivan päättää itsenäisesti lukuisista muistakaan itseään koskevista asioista? Ja on sitten perusteltuja epäilyksiä senkin suhteen etteivät päätä itsenäisesti aina näiden avioliittojenkaan kohdalla.
kakskak kirjoitti:
Kas, pääsit jankjutusvaiheeseen "usko.vainen".
Tässä uudelleen se sinun mielipiteesi:
"Toisessa ketjussa:
Minä:
"Kannatatko sinä? "
Eli nimimerkkille "usko.vainen" on ihan sama onko ikärajaa vai ei.- älä.valehtele
"Toisessa ketjussa:
Minä:
"Kannatatko sinä? "
Eli nimimerkkille "usko.vainen" on ihan sama onko ikärajaa vai ei.Älä valehtele!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15327500/minulle-avioliitto-on-vain-miehen-ja-naisen-liitto - ihmisoikeus
a-teisti kirjoitti:
Ei mitään. Avioliitto on kuitenkin niin suuri päätös että voiko sellaisen tehdä ihminen jonka ei katsota voivan päättää itsenäisesti lukuisista muistakaan itseään koskevista asioista? Ja on sitten perusteltuja epäilyksiä senkin suhteen etteivät päätä itsenäisesti aina näiden avioliittojenkaan kohdalla.
Mistä kukaan tietää kuka itse päättää avioliitostaan.
- kerrotko
"Toisessa ketjussa:
Minä:
"Kannatatko sinä? "
Eli nimimerkkille "usko.vainen" on ihan sama onko ikärajaa vai ei.Miten lapsiavioliitot ovat sinulta pois?
älä.valehtele kirjoitti:
Älä valehtele!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15327500/minulle-avioliitto-on-vain-miehen-ja-naisen-liittoTuollakin tosiaan kerron sen mitä "usko.vainen" toisessa ketjussa sanoit.
Että silleen.ihmisoikeus kirjoitti:
Miksi sitten avioliitot kielletään koska he elävät kuitenkin kuin avioparit?
Kun eivät elä. Seurustelulla ja avioliitolla on melkoinen ero noin niin kuin käytännössä. Alaikäisen ollessa kyseessä jota vanhemmat elättävät ero vain korostuu.
- ihmisoikeus
a-teisti kirjoitti:
Kun eivät elä. Seurustelulla ja avioliitolla on melkoinen ero noin niin kuin käytännössä. Alaikäisen ollessa kyseessä jota vanhemmat elättävät ero vain korostuu.
Kyllä ne elävät jotka menisivät naimisiinkin.
Mitä eroa käytännössä on evo- ja avioliitossa ihan jokapäiväisessä elämässä? - jankka.vaikeni
Hienoa!!!
- korjaan
a-teisti kirjoitti:
Mitä eroa käytännössä on avo- ja avioliitossa ihan jokapäiväisessä elämässä korjaan kirjoitti:
Mitä eroa käytännössä on avo- ja avioliitossa ihan jokapäiväisessä elämässäEi mitään. Olen itse ollut avoliitossa jo hmmm.... No, 15 vuotta. Nyt kuitenkin oli kyse teineistä jotka asuvat useimmiten vielä kotonaan, ovat riippuvaisia vanhemmistaan, opinnot kesken, vailla tuloja jne.
Eivät he elä kuin aviopari.- tekopyhää
a-teisti kirjoitti:
Ei mitään. Olen itse ollut avoliitossa jo hmmm.... No, 15 vuotta. Nyt kuitenkin oli kyse teineistä jotka asuvat useimmiten vielä kotonaan, ovat riippuvaisia vanhemmistaan, opinnot kesken, vailla tuloja jne.
Eivät he elä kuin aviopari.Avo- ja avioliitto eivät eroa käytännössä mitenkään. Miski siis kuka tahansa ei saisi mennä avioliittoon koska voi mennä avoliittoonkin?
tekopyhää kirjoitti:
Avo- ja avioliitto eivät eroa käytännössä mitenkään. Miski siis kuka tahansa ei saisi mennä avioliittoon koska voi mennä avoliittoonkin?
Avoliitto ja avioliitto toki eroavat toisistaan.
Kannattaa lukea esim. avioliittolaki niin ymmärrät eron.tekopyhää kirjoitti:
Avo- ja avioliitto eivät eroa käytännössä mitenkään. Miski siis kuka tahansa ei saisi mennä avioliittoon koska voi mennä avoliittoonkin?
Eroavat toki. Juridisesti niillä on iso ero. Eikä kannata hirveästi tässä asiassa neuvoa kun käytännön tasolla tiedän sen. Vaikkapa problematiikan joka liittyy mm. yhdessä hankittuun omaisuuteen.
Nyt oli kuitenkin kyse teineistä, alaikäisistä jotka ovat vanhempiensa holhouksenalaisia, vailla itsenäistä päätäntävaltaa kaikissa itseään koskevissa asioissa. Vajaavaltaisia siis.
Mutta miksi alaikäisen tulisi päästä (tai joutua) naimisiin? Eikö sitä vuotta kahta voi odottaa jotta on (toivottavasti) henkisesti kypsempi noin suuresta asiasta päätöksen tekemään?
Itse voin nuoruuteni viitaten sanoa ettei se harkintakyky ole nuoruuden rakkauden huumassa ihan parhaasta päästä eikä tämän käsittämisen pitäisi olla kenellekään kovinkaan vaikeaa edes.tekopyhää kirjoitti:
"Miski siis kuka tahansa ei saisi mennä avioliittoon koska voi mennä avoliittoonkin? "
Eli kannatat siis samaa sukupuolta olevien avioliittoa.Siksi että ymmärrän mikä ero on kahden täysi-ikäisen aikuisen välisellä rakkaudella ja sillä mikä pahimmillaan on lapsen hyväksikäyttöä.
Sinä et taida eroa ymmärtää kun kyselet aiheesta.sepä.harmi kirjoitti:
Sitten et saa vastausta ja voit lopetata jankutuksesi ja palata aloituksen kysymykseen.
Espanjassa on nostettu avioikäraja 16 vuoteen.
tekopyhää kirjoitti:
Ei alle 18-vuotias saa mennä avoliittoon ilman vanhempiensa lupaa, Räyhis-typerys.
- lisää.räyhistä
Sanokaa minun sanoneen, usko.vaisen lähimmäisenrakkaus tulee tällä "kesälomalla" saamaan entistäkin huimemmat ulottuvuudet.
Tuo ikäero voi olla myös afrikkalaisilla heimopäälliköillä lapsivaimoihinsa, tai joissakin julkkisavioliitoissa. Isot ikäerot puolisoiden välillä eivät ole mikään islamin erityispiirre.
Kirkko ei ole sa taho, jonka asiaan on puututtava.
Aika moni lapsiavioliitto liittyy uskontoihin. Onko avaaja tiedustellut asiasta esim. VL-väeltä?- Ksksks
Miksi kirkko puuttuu homoihin ja matuihin?
- sossujen.sössöt
Ksksks kirjoitti:
Miksi kirkko puuttuu homoihin ja matuihin?
Miksi sinulta puuttuu keskustelutaito, usko.vainen?
- lslslsl
Etkö sinä tiedä?
lslslsl kirjoitti:
Etkö sinä tiedä?
Miksi Sinä minulta kyselet? Ksksk on se, jota asia tuntuu vaivaavan.
- tämä.selvä
InhottavaRealisti kirjoitti:
Miksi Sinä minulta kyselet? Ksksk on se, jota asia tuntuu vaivaavan.
Et tiedä.
Muistutuksena mitä palstan vakiohäirikkö "usko.vainen" on asiasta mieltä:
"Toisessa ketjussa:
Minä:
"Kannatatko sinä? "
Eli nimimerkkille "usko.vainen" on ihan sama onko ikärajaa vai ei.
Sellaisia vekkuleita nämä uskovat ovat.- kerrotko.mummomuori
KD:n jäsenenä sinä usko.vainen kannatat itse lapsiavioliittoja.
- mummomuoriseoli
a) minulla ei ole sen salasanaa
b) olet usko.vainen keksinyt niin paljon loistavia nikkejä, että ne kestävät kyllä useita käyttöjä.
- hghg
Onko lakia muutettu? 18 v oli ennen raja, kaveri meni naimisiin 17 vuotiaana presidentin luvalla. Siis Pressa päätti ainakin ennen, alle 18 v naimisiin menosta.
- ööööööööö
Muslimitytöt naitetaan jo 9-vuotiaina.
ööööööööö kirjoitti:
Muslimitytöt naitetaan jo 9-vuotiaina.
Kaikki tuossa iässä? Missä maissa?
Aisha eli 600-luvulla, jolloin kristityssäkin maailmassa naitettiin 9-vuotiaita, jopa sitä nuorempia.- ksksksk
jjeeves kirjoitti:
Kaikki tuossa iässä? Missä maissa?
Aisha eli 600-luvulla, jolloin kristityssäkin maailmassa naitettiin 9-vuotiaita, jopa sitä nuorempia.Lapsiliitot ovat nykypäivää muslimeille. Muhamed oli siihen esimerkki.
ksksksk kirjoitti:
Lapsiliitot ovat nykypäivää muslimeille. Muhamed oli siihen esimerkki.
Maria oli 12-vuotiaana raskaana ja synnytti Jeesuksen.
Valitettavasti nykynaiset eivät noudata hyvää raamatullista esimerkkiä avioitumisessa ja lapsenteossa. Mitä kirkon pitäisi tälle tehdä?- nyt.on.nyt
jjeeves kirjoitti:
Maria oli 12-vuotiaana raskaana ja synnytti Jeesuksen.
Valitettavasti nykynaiset eivät noudata hyvää raamatullista esimerkkiä avioitumisessa ja lapsenteossa. Mitä kirkon pitäisi tälle tehdä?Mitä sitten? Juutalaiset eivät nai 12-vuotiaita vaikka muslimit naivat 9-vuotiaista.
nyt.on.nyt kirjoitti:
Mitä sitten? Juutalaiset eivät nai 12-vuotiaita vaikka muslimit naivat 9-vuotiaista.
Kieltääkö Raamattu tämän? Kerrohan se kohta missä kielto on.
- näytä.kohta
Kieltääkö Raamattu tämän? Kerrohan se kohta missä kielto on.
Missä puhuttiin kiellosta?
- valitettavasti
Kirkkoa kiinnostaa vain homojen oikeudet.
Lapsena avioon. Yleisin syy on uskonnollinen vakaumus. Poikkeusluvasta luopuminen koskisi yhtäläisesti kaikkia alaikäisiä.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/oikeusministeri-hakkanen-haluaa-luopua-alle-18-vuotiaiden-avioliitot-mahdollistavasta-poikkeusluvasta-toteuttaa-parhaiten-lapsen-etua/6968386?_ga=2.238292227.2025394647.1531116170-1412803882.1516542587#gs.OvXUTLQ- Lslslsl
Onko sinulle uutinen, että muslimit naivat jopa 9-vuotiaita tyttöjä?
Lslslsl kirjoitti:
Väärin se on , tekee sitä minkä uskonnon harjoittaja tahansa. Myös pedofilia on kaamea rikos, se ja kuten on paljastunut sitä tapahtuu Suomessa ja siinä syyllistetään uhri ja tapaus salataan viranomaisilta.
Katolisen kirkon piirissä on myös valtavasti näitä rikoksia tullut ilmi vaikka papistolla on ns. selibaattilupaus.Lslslsl kirjoitti:
Aha, täällä näkee sen ikäisiä muslimeja häntä paljon vanhempien isän ja äidin tyttöinä.
- maallinen_oikeus_hoitaa
Kirkon ja eri kristittyjen lahkojen sisällä tapahtuu niin paljon pedofiliaa ja insestiä, että uskonnolliset piirit ovat haluttomia asiaa tuomitsemaan, jotteivät itse joudu suurennuslasin alle.
Edes juutalaisia ei saada lopettamaan lapsien sukuelinten silpomista, vaikka se on Suomen lakien vastaista. Kirkkokaan ei ole siihen puuttunut.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.311389- 70919
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,42853P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓196786Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss303726- 47702
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?38648- 92640
- 52546
Kyllä on ihmisillä paha olla
Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan114545