Painonvartijoiden pisteet

Points

Voisiko joku kertoa vähän painonvartijoiden pisteiden laskusta. Siis mikä se joku points ohjelma on? Paljonko niitä pisteitä saa päivässä kertyä?

61

67591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fasdfaf

      pisteiden määrä (per päivä) riippu painostas ja sukupuolesta. tietty ruoka sisältää tietyn määrän pisteitä (semmosist vihkosist näkee ne pistemäärät). Joka päivä pitäis saaha kaikki pisteet täyteen.

      • Points

        ....olen nainen ja painan 60kg ja pituus on 165cm.Noin viisi kiloa pitäis saada tippumaan.


      • elli
        Points kirjoitti:

        ....olen nainen ja painan 60kg ja pituus on 165cm.Noin viisi kiloa pitäis saada tippumaan.

        Hei!niin sä painat just sen verran et liikunta auttaa vaan ja kunnon terveellinen ruoka.Syöt säännölisinä aikoina ja käyt neljä kertaa 45 min/viikko reippaalla kävelyllä.Mäkin oon sun mitoissa ja se on auttanu.Ny oon 57 kg ja - 3kg,,kantsii kokeilla!


      • normaalipainoinen
        Points kirjoitti:

        ....olen nainen ja painan 60kg ja pituus on 165cm.Noin viisi kiloa pitäis saada tippumaan.

        miksi ihmeessä haluat vielä 5kg pois kun olet ihanteellisessa painossa????
        minulle aikoinaan lääkäri sanoi että minun ihanne paino on 52kg pituutta minulla on 152cm...tuon mukaan olisit jo alipainoinen...kannattaa miettiä...


    • Vartija

      Näyttäisi siltä, että painonvartijoissa käyneet joutuvat allekirjoittamaan jonkinlaisen salassapitosopimuksen. Sen verran vältteleviä ovat vastaukset, kun yrittää noita pisteytyksiä kysellä.

      Painonvartijat on Amerikasta joudettua liiketoimintaa. He keräävät rahansa osallistumismaksuilla ja myytävillä oheistuotteilla. Pistetaulukot eri muodossaan on keskeinen osa liiketoimintaa. Siksi niitä ei julkaista, eikä niitä saa edelleen levittää.

      Kieltämättä painovartijoissakin voi laihtua. Kuitenkin jos seuraa yhtä tarkasti ruokailu- ja liikuntatottumuksijaan kuin painonvartija, niin tuloksia syntyy muutenkin. Kun vielä järjestää säännöllisesti toistuvan viikottaisen julkisen punnituksen, johon on aina pakko vähän nipistää painosta pois, niin tulokset on taattu.

      Jos olet seuranut keskusteluja erilaisilla laihdutuspalstoilla, niin olet varmasti huomannut että PV on kuin joku äärimmäisyyksiin viety uskonto. Heille ei ole mitään muuta OIKEAA tapaa laihduttaa kuin PAINONVARTIJAT. Meneppä sanomaan heille, että olet laihduttanut yksinkertaisesti syömällä vähemmän, vähentämällä rasvan ja sokerin määrää reilusti, sekä lisäämällä liikuntaa. Saat varmasti kuulla, että väärin laihdutettu!

      Yllättävää PV:n ohjelmassa on, että heidän pisteensä eivät suinkaan tarkoita enimmäismäärää mitä päivässä saa syödä. Pisteet pitää myös saada joka päivä täyteen, siis illalla on vielä pakko syödä vaikka ei haluaisikaan, mikäli pisteistä puuttuu. Noh, itsenäisesti ajatteleva, ei-vielä-PV:hen-hurahtanut, pystyy toki tekemään omat päätelmänsä tuon järkevyydestä.

      Kirjoitin ehkä melko kriittisesti, mutta halusin vain tuoda esiin että painonvartijat ei ole ainut oikea tie. Kuten islamkaan ei ole ainut oikea uskonto.

      • N32

        halua paljastaa tietoja ilmaiseksi, joista on itse joutunut maksamaan....


      • aaarrrrgghhhh....

        Näyttäisi siltä, että painonvartijoissa käyneet joutuvat allekirjoittamaan jonkinlaisen salassapitosopimuksen. Sen verran vältteleviä ovat vastaukset, kun yrittää noita pisteytyksiä kysellä.

        VAIKKA NIINKIN...

        Painonvartijat on Amerikasta joudettua liiketoimintaa. He keräävät rahansa osallistumismaksuilla ja myytävillä oheistuotteilla. Pistetaulukot eri muodossaan on keskeinen osa liiketoimintaa. Siksi niitä ei julkaista, eikä niitä saa edelleen levittää.

        IHAN JÄRKEENKÄYPÄÄ....

        Kieltämättä painovartijoissakin voi laihtua. Kuitenkin jos seuraa yhtä tarkasti ruokailu- ja liikuntatottumuksijaan kuin painonvartija, niin tuloksia syntyy muutenkin. Kun vielä järjestää säännöllisesti toistuvan viikottaisen julkisen punnituksen, johon on aina pakko vähän nipistää painosta pois, niin tulokset on taattu.

        MITEN TÄMÄ POIKKEAA PAINONVARTIJOISTA?

        Jos olet seuranut keskusteluja erilaisilla laihdutuspalstoilla, niin olet varmasti huomannut että PV on kuin joku äärimmäisyyksiin viety uskonto. Heille ei ole mitään muuta OIKEAA tapaa laihduttaa kuin PAINONVARTIJAT. Meneppä sanomaan heille, että olet laihduttanut yksinkertaisesti syömällä vähemmän, vähentämällä rasvan ja sokerin määrää reilusti, sekä lisäämällä liikuntaa. Saat varmasti kuulla, että väärin laihdutettu!

        KUN ON OLLUT KOKO IKÄNSÄ YLIPAINOINEN, NIIN SITÄ TEKEE MITÄ TAHANSA LAIHTUAKSEEN... KONSTIT ON MONET!

        Yllättävää PV:n ohjelmassa on, että heidän pisteensä eivät suinkaan tarkoita enimmäismäärää mitä päivässä saa syödä. Pisteet pitää myös saada joka päivä täyteen, siis illalla on vielä pakko syödä vaikka ei haluaisikaan, mikäli pisteistä puuttuu. Noh, itsenäisesti ajatteleva, ei-vielä-PV:hen-hurahtanut, pystyy toki tekemään omat päätelmänsä tuon järkevyydestä.

        MIHIN PERUSTAT TÄMÄN TIEDON? OLEN OLLUT PAINONVARTIJOISSA MELKEIN KOLME KUUKAUTTA, EIKÄ KETÄÄN OLE TUOLLAISTA TULLUT SELITTÄMÄÄN? PUHUTKO NYT TOTTA VAIKO OLETKO KUULLUT KIVAN URBAANIN LEGENDAN?

        Kirjoitin ehkä melko kriittisesti, mutta halusin vain tuoda esiin että painonvartijat ei ole ainut oikea tie. Kuten islamkaan ei ole ainut oikea uskonto.
        EIHÄN SE OLEKKAAN, MUTTA MONILLE IHMISILLE SE ON HELPOIN!

        JOHTOPÄÄTÖS:

        OLET JOKO LAIHA IHMINEN, JOKA EI OLE JOUTUNUT TAISTELEMAAN KILOJENSA KANSSA TAI KATKERA SIITÄ, KOSKA ET OLE SAANUT URKITTUA POINTS-TIETOJA ILMAISEKSI. :)


      • hyvin helposti laihtunut
        aaarrrrgghhhh.... kirjoitti:

        Näyttäisi siltä, että painonvartijoissa käyneet joutuvat allekirjoittamaan jonkinlaisen salassapitosopimuksen. Sen verran vältteleviä ovat vastaukset, kun yrittää noita pisteytyksiä kysellä.

        VAIKKA NIINKIN...

        Painonvartijat on Amerikasta joudettua liiketoimintaa. He keräävät rahansa osallistumismaksuilla ja myytävillä oheistuotteilla. Pistetaulukot eri muodossaan on keskeinen osa liiketoimintaa. Siksi niitä ei julkaista, eikä niitä saa edelleen levittää.

        IHAN JÄRKEENKÄYPÄÄ....

        Kieltämättä painovartijoissakin voi laihtua. Kuitenkin jos seuraa yhtä tarkasti ruokailu- ja liikuntatottumuksijaan kuin painonvartija, niin tuloksia syntyy muutenkin. Kun vielä järjestää säännöllisesti toistuvan viikottaisen julkisen punnituksen, johon on aina pakko vähän nipistää painosta pois, niin tulokset on taattu.

        MITEN TÄMÄ POIKKEAA PAINONVARTIJOISTA?

        Jos olet seuranut keskusteluja erilaisilla laihdutuspalstoilla, niin olet varmasti huomannut että PV on kuin joku äärimmäisyyksiin viety uskonto. Heille ei ole mitään muuta OIKEAA tapaa laihduttaa kuin PAINONVARTIJAT. Meneppä sanomaan heille, että olet laihduttanut yksinkertaisesti syömällä vähemmän, vähentämällä rasvan ja sokerin määrää reilusti, sekä lisäämällä liikuntaa. Saat varmasti kuulla, että väärin laihdutettu!

        KUN ON OLLUT KOKO IKÄNSÄ YLIPAINOINEN, NIIN SITÄ TEKEE MITÄ TAHANSA LAIHTUAKSEEN... KONSTIT ON MONET!

        Yllättävää PV:n ohjelmassa on, että heidän pisteensä eivät suinkaan tarkoita enimmäismäärää mitä päivässä saa syödä. Pisteet pitää myös saada joka päivä täyteen, siis illalla on vielä pakko syödä vaikka ei haluaisikaan, mikäli pisteistä puuttuu. Noh, itsenäisesti ajatteleva, ei-vielä-PV:hen-hurahtanut, pystyy toki tekemään omat päätelmänsä tuon järkevyydestä.

        MIHIN PERUSTAT TÄMÄN TIEDON? OLEN OLLUT PAINONVARTIJOISSA MELKEIN KOLME KUUKAUTTA, EIKÄ KETÄÄN OLE TUOLLAISTA TULLUT SELITTÄMÄÄN? PUHUTKO NYT TOTTA VAIKO OLETKO KUULLUT KIVAN URBAANIN LEGENDAN?

        Kirjoitin ehkä melko kriittisesti, mutta halusin vain tuoda esiin että painonvartijat ei ole ainut oikea tie. Kuten islamkaan ei ole ainut oikea uskonto.
        EIHÄN SE OLEKKAAN, MUTTA MONILLE IHMISILLE SE ON HELPOIN!

        JOHTOPÄÄTÖS:

        OLET JOKO LAIHA IHMINEN, JOKA EI OLE JOUTUNUT TAISTELEMAAN KILOJENSA KANSSA TAI KATKERA SIITÄ, KOSKA ET OLE SAANUT URKITTUA POINTS-TIETOJA ILMAISEKSI. :)

        Olen kokeillut kaikki mahdolliset vippaskonstit.Painonvartiat myös.Kyllähän sillä laihtuu mutta,paluu takas on melkein nopeampaa jos et syö pisteitä jatkossakin.Itse olin viimeksi 10 viikkoa nutrilet kuurilla (oli kylläkin lääkärin valmonnan alainen)mut kyllä paino putos23 kg 10 viikossa.tosi helppo kuuri


      • indyana1
        hyvin helposti laihtunut kirjoitti:

        Olen kokeillut kaikki mahdolliset vippaskonstit.Painonvartiat myös.Kyllähän sillä laihtuu mutta,paluu takas on melkein nopeampaa jos et syö pisteitä jatkossakin.Itse olin viimeksi 10 viikkoa nutrilet kuurilla (oli kylläkin lääkärin valmonnan alainen)mut kyllä paino putos23 kg 10 viikossa.tosi helppo kuuri

        "Olen kokeillut kaikki mahdolliset vippaskonstit.Painonvartiat myös.Kyllähän sillä laihtuu mutta,paluu takas on melkein nopeampaa jos et syö pisteitä jatkossakin"

        HAH! Tässä otetaan nyt järki käteen!
        Olet lihonut aiemmin, koska elämäntapasi ja tottumuksesi ovat epäterveelliset, lihottavat. Eikö niin? Kun olet muuttanut elämäntapojasi (eli liittynyt PV:hin ja laskenut pisteitä, syönyt terveellisesti), painosi on pudonnut. Hyvä niin. Mutta kun palaat aiempaan, epäterveelliseen elämäntapaasi, totta hitossa se paino nousee ihan samalla tavalla kuin ennen painonvartijoita! Sellaista diettiä EI OLE OLEMASSAKAAN joka toimisi niin kauniisti että pudotat puolessa vuodessa kauheesti painoa ja sitten voit palata aiempaan roskaruoka-elämään eikä paino enää nousekaan!

        Dietti, pikadietti, hetkellinen laihdutus on fitness-kilpailijoille ja naisille juuri ennen parhaan ystävän häitä jotta mahdutaan siihen kauneimpaan hamoseen! Painonpudotus on asia aivan erikseen, se on ELÄMÄNTAPAMUUTOS, pois niistä ruoista ja tavoista jotka tekevät elimistöllesi pahaa ja keräävät rasvaa. Saat painon pudotettua ihan oman valintasi mukaan dietillä (nutrilett, paasto, ruisleipa, aivan sama...) tai elämäntapamuutoksella (tämä tietysti käy hitaammin) mutta jotta paino pysyisi alhaalla, tarvitset elämäntapamuutoksen. Tämän sanoo järkikin...


      • poing, poing,poing

        Painovartijoissa kaikki ruuat pisteytetään heillä jaettavien lehtisten ja luennoilla annettavien ohjeiden mukaan. Ennen tätä pointti-systeemiä harrastettiin eri perusruoka-aineiden muistiinruksaamista päivittäin, sitä ennen ruoka punnittiin huolellisesti.
        Epäilemättä tällasillakin systeemeillä joku hemmo laihtuu.

        Painonvartijoiden viikkomaksu on muistaaksenin n. 12 euroa, eli kuussa se tekee jo 50 eguu, sillä rahalla moni ostaa jo pari ylimäärästä paistia ja monta kiloa vihanneksia.

        Mutta kyllähän monen mielestä kaikki em. on ihan jees eikä liian kallista. Painonvartijoissakin moni on laihduttanu useita kymmeniä kiloja ja monet väittää että nälkää näkemättä ja hauskaa on ollu.

        Itse koen tollasen pointti-systeemin neuroottisena ja ahdistavana, joidenkin mielestä se voi olla jännää ja motivoivaa.


      • poing, poing, poing
        N32 kirjoitti:

        halua paljastaa tietoja ilmaiseksi, joista on itse joutunut maksamaan....

        Mihin lakiin vedoten painonvartijat perustelee sen ettei niistä pisteistä saa kertoa tän seuran ulkopuolelle? Ei kai ne mitään valtio-, tieteen- tai tutkimuksen salaisuuksia ole.


      • siirinen

        Nyt jäitä hattuun!!
        Itse olin 74kg ja 160cm, sain syödä 20 pistettä päivässä, ja kun paino laski 5kg, söin 18 pistettä päivässä.
        Pisteiden lasku on helppoa, kalorit jaetaan 50 rasva jaetaan 20= pisteet
        nämä oppii nopeasti eikä tarvitse edes laskea. On olemassa Ostajan Opas niminen kirjanen Painonvartijoilta, jossa on jo valmiiksi laskettu pisteet useimmista kaupoista saatavista tuotteista, maito, liha, juusto, rasvat yms...


      • pöljääää
        N32 kirjoitti:

        halua paljastaa tietoja ilmaiseksi, joista on itse joutunut maksamaan....

        Niistähän on joutunut jokainen PV:ssä kävijä itse maksamaan ja sitten niitä pitäisi levitellä ilmaiseksi. Jokainen voi liittyä haluamaansa laihdutusryhmään JA LEVITELKÖÖN SITTEN ilmaiseksi omat tietonsa.


      • klkkoijiuhuh
        indyana1 kirjoitti:

        "Olen kokeillut kaikki mahdolliset vippaskonstit.Painonvartiat myös.Kyllähän sillä laihtuu mutta,paluu takas on melkein nopeampaa jos et syö pisteitä jatkossakin"

        HAH! Tässä otetaan nyt järki käteen!
        Olet lihonut aiemmin, koska elämäntapasi ja tottumuksesi ovat epäterveelliset, lihottavat. Eikö niin? Kun olet muuttanut elämäntapojasi (eli liittynyt PV:hin ja laskenut pisteitä, syönyt terveellisesti), painosi on pudonnut. Hyvä niin. Mutta kun palaat aiempaan, epäterveelliseen elämäntapaasi, totta hitossa se paino nousee ihan samalla tavalla kuin ennen painonvartijoita! Sellaista diettiä EI OLE OLEMASSAKAAN joka toimisi niin kauniisti että pudotat puolessa vuodessa kauheesti painoa ja sitten voit palata aiempaan roskaruoka-elämään eikä paino enää nousekaan!

        Dietti, pikadietti, hetkellinen laihdutus on fitness-kilpailijoille ja naisille juuri ennen parhaan ystävän häitä jotta mahdutaan siihen kauneimpaan hamoseen! Painonpudotus on asia aivan erikseen, se on ELÄMÄNTAPAMUUTOS, pois niistä ruoista ja tavoista jotka tekevät elimistöllesi pahaa ja keräävät rasvaa. Saat painon pudotettua ihan oman valintasi mukaan dietillä (nutrilett, paasto, ruisleipa, aivan sama...) tai elämäntapamuutoksella (tämä tietysti käy hitaammin) mutta jotta paino pysyisi alhaalla, tarvitset elämäntapamuutoksen. Tämän sanoo järkikin...

        Laihdutat millä keinolla tahansa, mutta jos palaat entiseen sonnansyöntiin, palautuvat kilot aina takaisin. Ei se tapahdu vain PV ohjeiden noudattajalle.
        Voiko ihmiset olla oikeesti noin yksinkertaisia, että kuvittelevat, ettei paino tule takaisin, jos alkaa taas mätätä sontaa...


      • lkjkkkkll
        poing, poing,poing kirjoitti:

        Painovartijoissa kaikki ruuat pisteytetään heillä jaettavien lehtisten ja luennoilla annettavien ohjeiden mukaan. Ennen tätä pointti-systeemiä harrastettiin eri perusruoka-aineiden muistiinruksaamista päivittäin, sitä ennen ruoka punnittiin huolellisesti.
        Epäilemättä tällasillakin systeemeillä joku hemmo laihtuu.

        Painonvartijoiden viikkomaksu on muistaaksenin n. 12 euroa, eli kuussa se tekee jo 50 eguu, sillä rahalla moni ostaa jo pari ylimäärästä paistia ja monta kiloa vihanneksia.

        Mutta kyllähän monen mielestä kaikki em. on ihan jees eikä liian kallista. Painonvartijoissakin moni on laihduttanu useita kymmeniä kiloja ja monet väittää että nälkää näkemättä ja hauskaa on ollu.

        Itse koen tollasen pointti-systeemin neuroottisena ja ahdistavana, joidenkin mielestä se voi olla jännää ja motivoivaa.

        Helpompaa se on kuin kaloreiden laskeminen. Yksinkertaista ja helppoa. Ei ahdista lainkaan.


      • Mayja-70

        Varmasti "Painonvartijat" on liikeyritys, jolla
        tienataan mahtavasti!
        Että jollain on aikaa ja rahaa matkoihin ja mittauksiin!
        Olla nöyryytettävänä kuin jalkapuussa kirkossa
        kaikkien seuratessa painoa ja mittöja! Ei ikinä!
        "Painonvartija-keittokirjoja" saa kaupasta.
        Minulla on vanhoja ja uusia.
        Mittaan ja punnitsen kotona ilmaiseksi.
        Itse en hyväksy lainkaan niitä 4:n myrkyn määriä.
        Valkoiset myrkyt: sokeri, suola, jauho, margariini.
        Niitä on joka resptissä - tai harvoja reseptejä käytän.
        Annoksia voi pienentää liikunan avulla.
        Mutta jos on kiva tapa seurustella vartioiden toisten kg:s...


    • Hempsu

      Niitä lasketaan sellaisen vihkosen mukaan. Riippuu, mitä sukupuolta olet ja paljon painat. Ja mitä nyt näin oikein, että olet 60/165, nii minusta sinun ei tarvitse laihduttaa. Tai ainakaan turvautua painonvartioihin. Käyt vain päivittäin lenkillä ja sillä se lähtee. Siitä kroppakin nauttii enemmän, kuin painonvartioista.

      Voin sanoa kokemuksella, että minä olen itse yrittänyt laihuttaa. Painoin n. 4 vuotta sitten 75 kg ja olin 160 pitkä. Yhdessä kesässä paino tippui 15kg vai sillä, että olin ja menin ja söin aivan normaalisti. Lisäsin vain liikuntaa. Nytkun aloin taas seurustella, painoni nousi. Vaikka rakkaus olevinaan laihuttaa, minulle kävi toisin! Nyt painan 66kg.. ja pitäs varmaan taas saada kiloja kuriin..

      • brooke

        kuka tietäisi paljon tulee tästä uudesta fitness patukasta pisteitä..niitä on vadelman,mansikan ja naturelin makuisena 6kpl/paketti...90 kcal patukka..????


      • .-.-.-.-
        brooke kirjoitti:

        kuka tietäisi paljon tulee tästä uudesta fitness patukasta pisteitä..niitä on vadelman,mansikan ja naturelin makuisena 6kpl/paketti...90 kcal patukka..????

        Yksi piste on 60kcal:a. Siitä on sitten helppo laskea ruokien pisteitä itekin =)


      • Herkkua!
        brooke kirjoitti:

        kuka tietäisi paljon tulee tästä uudesta fitness patukasta pisteitä..niitä on vadelman,mansikan ja naturelin makuisena 6kpl/paketti...90 kcal patukka..????

        Syön niitä Fitness Suklaa-patukoita, jotka ovat tuon 90 kcal, ja ne ovat 1,5 pisteen arvoisia. Laskin PV:n tietokoneohjelmalla, joka tuli laihdutuspaketin mukana.


      • .....
        .-.-.-.- kirjoitti:

        Yksi piste on 60kcal:a. Siitä on sitten helppo laskea ruokien pisteitä itekin =)

        Pisteiden määrään vaikuttaa myös ruoan/elintarvikkeen sisältämä rasva. Vaikka olisi saman verran kaloreita mutta enemmän rasvaa, niin pistemäärä kasvaa hieman.


      • -----
        Herkkua! kirjoitti:

        Syön niitä Fitness Suklaa-patukoita, jotka ovat tuon 90 kcal, ja ne ovat 1,5 pisteen arvoisia. Laskin PV:n tietokoneohjelmalla, joka tuli laihdutuspaketin mukana.

        patukoita ihan normi ruokakaupoissa? Missä hyllyissä? Minkä hintaisia?


      • llkkkjjjhhkio
        .-.-.-.- kirjoitti:

        Yksi piste on 60kcal:a. Siitä on sitten helppo laskea ruokien pisteitä itekin =)

        Ei nyt ihan mene noin. Riippuu paljolti myös rasvan määrästä!


    • itse laihdutan

      painonvartijoissa jokaiselle ruoka-aineelle on pistemääränsä kaloreiden, rasvan ja määrän mukaan. Se kuinka monta pistettä laihduttajan päivittäinen nautittava ravinto saa sisältää riippuu laihduttajan painosta. Lisäksi pisteitä saa lisää liikunnasta ja jos työsi on raskasta?

    • Ubuntuxx

      Henkilökohtainen, päivittäinen pistemäärä lasketaan seuraavan testin (painonvartijoiden materiaaleista) avulla:

      1. Oletko
      a) nainen 7 pistettä
      b) mies 15 pistettä

      2. Minkä ikäinen olet?
      a) 18-20v 5, b) 21-35v 4, c) 36-50v 3, d) 51-65v 2, yli 65v 1 piste

      3. Mikä on painosi nyt? Merkitse painosi ensimmäinen kymmenlyky. Esim. jos painosi on 87kg = 8 pistettä.

      4. Kuinka pitkä olet?
      a) alle 160cm 1 piste, b) 160cm tai pitempi 2 pistettä

      5. Millaista on päivittäinen työsi?
      a) kevyttä, esim. toimistotyö 0 pistettä
      b) hieman raskasta, esim. seisomatyötä, myyjä, kokki 2 pistettä
      c) pääasiallisesti liikkuvaa, esim. tarjoilija, lähihoitaja 4 pistettä
      d) fyysisesti rasittavaa, esim. postinkantaja, aerobicohjaaja 6 pistettä

      Laske kaikki pisteet yhteen, ja sen verran saa päivässä syödä. Salaisuus paljastettu.

      • Sopivasti läsähtänyt

        "Laske kaikki pisteet yhteen, ja sen verran saa päivässä syödä. Salaisuus paljastettu."

        Sain 29 pistettä. Jos yksi piste on 60 kcal, niin se tekee vajaat 1800 kcal päivässä. Se on aika vähän, kun huomioi, että saan alakanttiinkin arvioituna lähes kaikista kalorilaskureista päivittäiseksi kulutukseksi 3000 - 4500 kcal liikunnan määrästä (useita tunteja päivässä joka tapauksessa) riippuen.

        Onko liikuntarajoituksia? Eikö esimerkiksi pari tuhatta kilokaloria vajaaksi per päivä ole jo vaarallista?


      • desi75
        Sopivasti läsähtänyt kirjoitti:

        "Laske kaikki pisteet yhteen, ja sen verran saa päivässä syödä. Salaisuus paljastettu."

        Sain 29 pistettä. Jos yksi piste on 60 kcal, niin se tekee vajaat 1800 kcal päivässä. Se on aika vähän, kun huomioi, että saan alakanttiinkin arvioituna lähes kaikista kalorilaskureista päivittäiseksi kulutukseksi 3000 - 4500 kcal liikunnan määrästä (useita tunteja päivässä joka tapauksessa) riippuen.

        Onko liikuntarajoituksia? Eikö esimerkiksi pari tuhatta kilokaloria vajaaksi per päivä ole jo vaarallista?

        Hei,

        Painonvartijoissa liikunnasta kerätään pisteitä, jotka kannattaa sitten käyttää syömisiin liikunnan yhteydessä (eli esim ennen ja jälkeen)

        Liikuntapisteet määräytyvät painosi ja liikunnan tehon ja keston mukaan.

        Varsinkin, jos liikkuu paljon, on ehdottoman tärkeää syödä liikuntapisteet!


      • desi75
        desi75 kirjoitti:

        Hei,

        Painonvartijoissa liikunnasta kerätään pisteitä, jotka kannattaa sitten käyttää syömisiin liikunnan yhteydessä (eli esim ennen ja jälkeen)

        Liikuntapisteet määräytyvät painosi ja liikunnan tehon ja keston mukaan.

        Varsinkin, jos liikkuu paljon, on ehdottoman tärkeää syödä liikuntapisteet!

        Surffailin, ja löysin jenkkilän puolelta mukavan tavan..

        Eli ei tarvitse laskea kauheasti pisteitä, syödään sopivan kylläiseksi "filling food" listalta

        http://www.weightwatchers.com/images/1033/dynamic/GCMSImages/FillingFoodList_US.pdf

        (eli filling food listan syömisiä ei lasketa!!)

        Lisäksi saa viikossa käyttää 35 pistettä syötäviin, joita ei löydy listalta.

        Ja liikuntaa suositellaan harrastettavan päivittäin väh 30 min.

        Luonnollisesti on tärkeää opetella tunnistamaan oikea nälkä, ja milloin on sopivan kylläinen.

        Tässä muutama linkki pistelaskureihin;

        http://points.ogo.ms/ (jossa laskennassa käytetään vain tyydyttynyttä rasvaa, eli "hyvästä" rasvasta ei "rangaista")

        http://www.webmilhouse.com/pointcalc.php

        Wikipediassa, pistelaskukaavoja

        http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers


      • äiti_jo_kolmasti
        desi75 kirjoitti:

        Surffailin, ja löysin jenkkilän puolelta mukavan tavan..

        Eli ei tarvitse laskea kauheasti pisteitä, syödään sopivan kylläiseksi "filling food" listalta

        http://www.weightwatchers.com/images/1033/dynamic/GCMSImages/FillingFoodList_US.pdf

        (eli filling food listan syömisiä ei lasketa!!)

        Lisäksi saa viikossa käyttää 35 pistettä syötäviin, joita ei löydy listalta.

        Ja liikuntaa suositellaan harrastettavan päivittäin väh 30 min.

        Luonnollisesti on tärkeää opetella tunnistamaan oikea nälkä, ja milloin on sopivan kylläinen.

        Tässä muutama linkki pistelaskureihin;

        http://points.ogo.ms/ (jossa laskennassa käytetään vain tyydyttynyttä rasvaa, eli "hyvästä" rasvasta ei "rangaista")

        http://www.webmilhouse.com/pointcalc.php

        Wikipediassa, pistelaskukaavoja

        http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers

        Paljonko imetyksestä saa lisäpisteitä? Onko väliä täysimettääkö vai ei? "Vauva" on jo yli vuoden, mutta on rinnalla ainakin 10 krt/pv eikä muuta maitoa juuri juo.


      • ok!
        äiti_jo_kolmasti kirjoitti:

        Paljonko imetyksestä saa lisäpisteitä? Onko väliä täysimettääkö vai ei? "Vauva" on jo yli vuoden, mutta on rinnalla ainakin 10 krt/pv eikä muuta maitoa juuri juo.

        Lopeta siis imetys jos laihduttaan alat.


      • hoh hoijaa...
        äiti_jo_kolmasti kirjoitti:

        Paljonko imetyksestä saa lisäpisteitä? Onko väliä täysimettääkö vai ei? "Vauva" on jo yli vuoden, mutta on rinnalla ainakin 10 krt/pv eikä muuta maitoa juuri juo.

        saa lisäpisteitä, muistaakseni se oli niin että täysimetyksestä 10 ja osittaisimetyksestä 5. Minä en näe mitään syytä siihen, miksi yli vuoden ikäisen lapsen imetys pitäisi lopettaa laihduttamisen takia? Kyse ei ole enää niinkään siitä, että turvataan lapsen ravinnonsaanti äidin hyvällä ravitsemuksella (mihin perustuu siis se ettei imettävä äiti voisi laihduttaa), vaan siitä, että äiti haluaa päästä kuntoon ja imettää siinä sivussa lastaan, joka siis on jo paljon muunkin ravinnon varassa kuin äidinmaidon.

        Itselläni on 1,5-vuotias lapsi, jota edelleen imetän, ja silti laihdutan.


      • puhi -74
        hoh hoijaa... kirjoitti:

        saa lisäpisteitä, muistaakseni se oli niin että täysimetyksestä 10 ja osittaisimetyksestä 5. Minä en näe mitään syytä siihen, miksi yli vuoden ikäisen lapsen imetys pitäisi lopettaa laihduttamisen takia? Kyse ei ole enää niinkään siitä, että turvataan lapsen ravinnonsaanti äidin hyvällä ravitsemuksella (mihin perustuu siis se ettei imettävä äiti voisi laihduttaa), vaan siitä, että äiti haluaa päästä kuntoon ja imettää siinä sivussa lastaan, joka siis on jo paljon muunkin ravinnon varassa kuin äidinmaidon.

        Itselläni on 1,5-vuotias lapsi, jota edelleen imetän, ja silti laihdutan.

        Herää kysymys, kenen tarve on imettää 1.5- vuotiasta lasta???? Ravinnollisesti lapsi ei tarvitse rintamaitoa vaan PITÄISI olla siirtyneenä jo muun perheen ruokatottumuksiin...ehkäpä se onkin äidin tarve ei niinkään lapsen...itelläni on 4 lasta jotka olleet kyllä rinnalla lähelle vuoden ikään...mutta haloo?! no, kuka mitenkin...


      • Veijo
        desi75 kirjoitti:

        Surffailin, ja löysin jenkkilän puolelta mukavan tavan..

        Eli ei tarvitse laskea kauheasti pisteitä, syödään sopivan kylläiseksi "filling food" listalta

        http://www.weightwatchers.com/images/1033/dynamic/GCMSImages/FillingFoodList_US.pdf

        (eli filling food listan syömisiä ei lasketa!!)

        Lisäksi saa viikossa käyttää 35 pistettä syötäviin, joita ei löydy listalta.

        Ja liikuntaa suositellaan harrastettavan päivittäin väh 30 min.

        Luonnollisesti on tärkeää opetella tunnistamaan oikea nälkä, ja milloin on sopivan kylläinen.

        Tässä muutama linkki pistelaskureihin;

        http://points.ogo.ms/ (jossa laskennassa käytetään vain tyydyttynyttä rasvaa, eli "hyvästä" rasvasta ei "rangaista")

        http://www.webmilhouse.com/pointcalc.php

        Wikipediassa, pistelaskukaavoja

        http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers

        Liikeyritys on liikeyritys. Jäsenet täytyy säilyttää ja siksi ei ole kiirettä neuvomaan uusimman ravintotutkimuksen tuloksia. Vähähiilihydraattinen ravintosuositus aiheuttaisi kaikkien aoikojen pahimman jäsenkadon Painonvartijoissa ja sehän ei suinkaan ole tarkoitus. Jojoaminen on paljon tuottoisampaa....joillekkin.


      • hbgyvftcxdr
        desi75 kirjoitti:

        Surffailin, ja löysin jenkkilän puolelta mukavan tavan..

        Eli ei tarvitse laskea kauheasti pisteitä, syödään sopivan kylläiseksi "filling food" listalta

        http://www.weightwatchers.com/images/1033/dynamic/GCMSImages/FillingFoodList_US.pdf

        (eli filling food listan syömisiä ei lasketa!!)

        Lisäksi saa viikossa käyttää 35 pistettä syötäviin, joita ei löydy listalta.

        Ja liikuntaa suositellaan harrastettavan päivittäin väh 30 min.

        Luonnollisesti on tärkeää opetella tunnistamaan oikea nälkä, ja milloin on sopivan kylläinen.

        Tässä muutama linkki pistelaskureihin;

        http://points.ogo.ms/ (jossa laskennassa käytetään vain tyydyttynyttä rasvaa, eli "hyvästä" rasvasta ei "rangaista")

        http://www.webmilhouse.com/pointcalc.php

        Wikipediassa, pistelaskukaavoja

        http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers

        Hyvät linkit! Harmitti kyllä, kun ne näytti samoilla tiedoilla eri tulokset. Ehkä syynä on se rasvan laatu.


      • th
        puhi -74 kirjoitti:

        Herää kysymys, kenen tarve on imettää 1.5- vuotiasta lasta???? Ravinnollisesti lapsi ei tarvitse rintamaitoa vaan PITÄISI olla siirtyneenä jo muun perheen ruokatottumuksiin...ehkäpä se onkin äidin tarve ei niinkään lapsen...itelläni on 4 lasta jotka olleet kyllä rinnalla lähelle vuoden ikään...mutta haloo?! no, kuka mitenkin...

        Ei PITÄISI olla siirtyneenä pois rinnalta vaan imetystä tulisi jatkaa AINA who:n mukaan 2v asti. Siis tokikin ruokaa tulee saaha 6kk jälkeen siinä samassa. Pitkästä imetyksestä on vain hyötyä. Imetyksen lopettamisella ei ole mitään etua, ei lapselle eikä äidille ei terveydellistä eikä psykologista. Sen sijaan lista siitä mitä hyötyä pitkästä imetyksestä on sekä äidille että lapselle.

        Laihduttaa voipi hyvinkin sitten sen 6kk jälkeen :)

        t.terkkari


      • Veijo
        desi75 kirjoitti:

        Surffailin, ja löysin jenkkilän puolelta mukavan tavan..

        Eli ei tarvitse laskea kauheasti pisteitä, syödään sopivan kylläiseksi "filling food" listalta

        http://www.weightwatchers.com/images/1033/dynamic/GCMSImages/FillingFoodList_US.pdf

        (eli filling food listan syömisiä ei lasketa!!)

        Lisäksi saa viikossa käyttää 35 pistettä syötäviin, joita ei löydy listalta.

        Ja liikuntaa suositellaan harrastettavan päivittäin väh 30 min.

        Luonnollisesti on tärkeää opetella tunnistamaan oikea nälkä, ja milloin on sopivan kylläinen.

        Tässä muutama linkki pistelaskureihin;

        http://points.ogo.ms/ (jossa laskennassa käytetään vain tyydyttynyttä rasvaa, eli "hyvästä" rasvasta ei "rangaista")

        http://www.webmilhouse.com/pointcalc.php

        Wikipediassa, pistelaskukaavoja

        http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers

        Täytyy olla hyvä kun katsoo millainen liikalidavuus ja diabetes ongelma siellä on nykyisin.
        Enemmän CocaColaa ja vähärasvaisia tuotteita niin kyllä perse leviää.

        http://www.kostdoktorn.se/light-usa-allt-fetare


      • Pisteiden Ystävä
        Veijo kirjoitti:

        Täytyy olla hyvä kun katsoo millainen liikalidavuus ja diabetes ongelma siellä on nykyisin.
        Enemmän CocaColaa ja vähärasvaisia tuotteita niin kyllä perse leviää.

        http://www.kostdoktorn.se/light-usa-allt-fetare

        Kävin lunttaamassa pistelaskukaavan taas vaihteeksi. Olen aina saanut (3-4x)pudotettu painoa pv:lla, ja nyt ensimäistä kertaa, 7kg on pysynyt poissa jo lähes vuoden!Eli jonkunnäköistä tapaa on onneksi jäänyt tuosta syömisestä, plus liikkuminen on vähän lisääntynyt, lenkillä käyn koirien takia, mutta kiinnitän vähän enemmän huomiota siihen että kävelen reippaammin ja saan hien pintaan. Nyt meinasin yrittää saada toiset 7kg vielä, sitten olen jo niiin lähellä normaalipainoa että saa kelvata :D Lyhyyttä on siis 160cm ja painoa 76kg....blaah.

        Tuosta imetyksestä sanon sen verran, että kun rupesin imetyksen loppuvaiheessa laskemaan pisteitä, se kyllä minun mielestäni vauhditti maidon tuon loppumista :( Olisin siis voinut imettää vähän pidempääkin, mutta loppuipahan luonnollisesti ja kuitenkin jo 10kk imetyksen jälkeen. tyttö ei halunnutkaan enää tissiä kun ei sieltä juuri mitään tullut.


        Karppaamista olen miettinyt kokeilevani, mutta aina päädyn samaan; en voi elää ilman leipää ja kahvileipää, perunaa jne :) Uskon kyllä että siinäkin on toimiva laihdutuskeino/elämäntapa, mitä on karppaavia tuttavia seurannut.


      • XXXLLL
        Pisteiden Ystävä kirjoitti:

        Kävin lunttaamassa pistelaskukaavan taas vaihteeksi. Olen aina saanut (3-4x)pudotettu painoa pv:lla, ja nyt ensimäistä kertaa, 7kg on pysynyt poissa jo lähes vuoden!Eli jonkunnäköistä tapaa on onneksi jäänyt tuosta syömisestä, plus liikkuminen on vähän lisääntynyt, lenkillä käyn koirien takia, mutta kiinnitän vähän enemmän huomiota siihen että kävelen reippaammin ja saan hien pintaan. Nyt meinasin yrittää saada toiset 7kg vielä, sitten olen jo niiin lähellä normaalipainoa että saa kelvata :D Lyhyyttä on siis 160cm ja painoa 76kg....blaah.

        Tuosta imetyksestä sanon sen verran, että kun rupesin imetyksen loppuvaiheessa laskemaan pisteitä, se kyllä minun mielestäni vauhditti maidon tuon loppumista :( Olisin siis voinut imettää vähän pidempääkin, mutta loppuipahan luonnollisesti ja kuitenkin jo 10kk imetyksen jälkeen. tyttö ei halunnutkaan enää tissiä kun ei sieltä juuri mitään tullut.


        Karppaamista olen miettinyt kokeilevani, mutta aina päädyn samaan; en voi elää ilman leipää ja kahvileipää, perunaa jne :) Uskon kyllä että siinäkin on toimiva laihdutuskeino/elämäntapa, mitä on karppaavia tuttavia seurannut.

        Käykää Painonvartijoiden kaupassa tai tilatkaa postitse esm. keittokirjoja. Eipä tarvi tuskailla niin paljon pistelaskuissa. Ei tarvi olla laihduttava jäsen, ostokset voi tehdä kuka vaan. Internetin kautta ostokset sujuu hyvi!
        Laihtua voi ihan itse ilman mitään ryhmiä ja kalliita kursseja. Läskiksikin tullaan lähes aina ihan itse omin konstein!


      • Tavan tallis
        XXXLLL kirjoitti:

        Käykää Painonvartijoiden kaupassa tai tilatkaa postitse esm. keittokirjoja. Eipä tarvi tuskailla niin paljon pistelaskuissa. Ei tarvi olla laihduttava jäsen, ostokset voi tehdä kuka vaan. Internetin kautta ostokset sujuu hyvi!
        Laihtua voi ihan itse ilman mitään ryhmiä ja kalliita kursseja. Läskiksikin tullaan lähes aina ihan itse omin konstein!

        .. huhupuheita kerrakseen.

        Painonvartijoissa hyvää on se että
        - kun maksaa osallistumisestaan ja tietää viikkopunnituksen tulevan se motivoi monia laihduttamaan
        - ryhmässä jaetaan hyviä reseptejä
        - ryhmään osallistuminen ei ole pakollista
        - jotkut patukat ym. tuotteet on oikeesti hyviä
        - Menetelmä on selkeä: päiväkohtaiset pisteet kertovat paljonko saa syödä. Usein syötävät ruoka-aineet oppii nopeasti ulkoa.
        - Menetelmässä on jouston varaa: Jokainen voi päättää kuinka pisteensä käyttää, ja käyttääkö pisteet viimeistä myöten vai säästääkö muutaman pisteen esim. viikonloppuun. Lisäpisteitä voi tienata liikunnalla.

        Huonoa on se että
        - päivittäisten pisteiden laskeminen vaatii aluksi opettelua
        - viikottainen osallistuminen ryhmiin on kallista
        - laihtuminen on hidasta (mutta tapahtuu terveellisellä tavalla)
        - materiaaleja (pistetaulukoita yms.) ei saa mistään edukkaasti, vaan ne pitää joko tilata
        maksullisena laihdutuspakettina tai hakea ryhmästä.
        - hyvin pikkutarkalle luonteelle tällainen laihduttaminen voi olla stressaavaa

        Tuo joissakin viesteissä mainittu "salassapitosopimus" on toiselta nimeltään copyright, tekijänoikeus. Eihän esimerkiksi nuottejakaan saa kopioida ja levittää internetissä, koska niiden tekijät tienaavat sillä leipänsä. Sama koskee pistetaulukoiden tekijöitä.


      • genetiivi_taavi
        desi75 kirjoitti:

        Surffailin, ja löysin jenkkilän puolelta mukavan tavan..

        Eli ei tarvitse laskea kauheasti pisteitä, syödään sopivan kylläiseksi "filling food" listalta

        http://www.weightwatchers.com/images/1033/dynamic/GCMSImages/FillingFoodList_US.pdf

        (eli filling food listan syömisiä ei lasketa!!)

        Lisäksi saa viikossa käyttää 35 pistettä syötäviin, joita ei löydy listalta.

        Ja liikuntaa suositellaan harrastettavan päivittäin väh 30 min.

        Luonnollisesti on tärkeää opetella tunnistamaan oikea nälkä, ja milloin on sopivan kylläinen.

        Tässä muutama linkki pistelaskureihin;

        http://points.ogo.ms/ (jossa laskennassa käytetään vain tyydyttynyttä rasvaa, eli "hyvästä" rasvasta ei "rangaista")

        http://www.webmilhouse.com/pointcalc.php

        Wikipediassa, pistelaskukaavoja

        http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_Watchers

        Mulle on neuvottu seuraavanlainen pisteidenlaskukaava pv pointsien laskemiseen:

        (cal / 60) (rasva /10) = pistearvo.


      • BuZu
        genetiivi_taavi kirjoitti:

        Mulle on neuvottu seuraavanlainen pisteidenlaskukaava pv pointsien laskemiseen:

        (cal / 60) (rasva /10) = pistearvo.

        Oikea kaava on

        (cal / 60) (rasva / 9) = pistearvo

        Olen tarkistanut Points-laskimella.


      • llklkldslpöÄÅDäå
        äiti_jo_kolmasti kirjoitti:

        Paljonko imetyksestä saa lisäpisteitä? Onko väliä täysimettääkö vai ei? "Vauva" on jo yli vuoden, mutta on rinnalla ainakin 10 krt/pv eikä muuta maitoa juuri juo.

        Muistaakseni 4 pojoa. Mutta muista, että jos laihdutat ja imetät, imetät vauvallesi elimistöstäsi liikkeelle lähteviä raskasmetaleita. Laihduttaa saa max: 0,5kg viikossa, jos imettää.


    • pv pyllystä

      Sokeri lihottaa, ei rasva!!

      Voit syödä vaikka 3000kaloria jos et vedä hiilareita ja laihdut. Eikä tartte liikkua.

      • mie vaan

        Minulle oli päässyt kertymään reilusti ylipainoa noin viiden vuoden aikana ja viimeinen pisara oli viime uutenavuotena tehty lomareissu laskettelukeskukseen. Eihän siitä mitään tullut, en yksinkertaisesti jaksanut enää kantaa painoani ja olin saanut tarpeekseni.

        Olin joskus aikaisemminkin laskenut painonvartijoiden pisteitä äidiltä lainassa olleiden vihkosten avulla ja niin päätin tehdä nytkin. (En kokenut, että ryhmästä olisi minulle apua ja lopulta kuulinkin, että koko ryhmä olikin jo lopetettu meidän kaupungista, joten ei olisi auttanut, vaikka olisin sinne halunnutkin.)

        Laihdutusurakkani on kestänyt nyt aika lailla tasan 8 kuukautta ja olen 27kg kevempi ja NIIN onnellinen. Vielä olisi noin 7 kiloa jäljellä itselleni asettamaani tavoitteeseen. Tähän kahdeksaan kuukauteen mahtuu myös kesä ja noin kaksi kuukautta (ja 4kg) jolloin pisteiden lasku ja herkuttelu repsahti. Mutta nyt olen taas päässyt hyvään vauhtiin.

        Eli kyllä painonvartijoiden systeemi toimii ja vieläpä todella tehokkaasti! En ymmärrä näillä keskustelupalstoilla kirjoittelevia ihmisiä, jotka puhuvat että PV:ssa vatsa täytetään hiilareilla, leipämössöllä jne. Mitä ihmettä? Siellähän juuri itse valitaan kaikki syömiset ja päätetään, että mistä sinun kunkin päivän pistesaldo kertyy. Omaa tyhmyyttä, jos täyttää päivän pisteet vain hiilareilla ym. Itse olen jättänyt leivän lähes kokonaan pois, ainoastaan näkkäriä syön silloin tällöin ja kylässä, ravintoloissa jne. muuta leipää. Myöskään perunoita, pastaa ja riisiä, en syö enää läheskään niin paljoa kuin ennen, mutta en kieltäydy kokonaankaan.

        Haluan toivottaa valtavasti tsemppiä kaikille, jotka ovat omaa painonpudotusurakkaansa aloittamassa! :)

        ps. edelliseen sen verran, että myös itse sairastan kilpirayhasen vajaatoimintaa ja olen jokapäiväisessä lääkityksessä, eikä ainakaan itselläni ole ollut minkäänlaisia ongelmia asian kanssa.


      • mie vaan kirjoitti:

        Minulle oli päässyt kertymään reilusti ylipainoa noin viiden vuoden aikana ja viimeinen pisara oli viime uutenavuotena tehty lomareissu laskettelukeskukseen. Eihän siitä mitään tullut, en yksinkertaisesti jaksanut enää kantaa painoani ja olin saanut tarpeekseni.

        Olin joskus aikaisemminkin laskenut painonvartijoiden pisteitä äidiltä lainassa olleiden vihkosten avulla ja niin päätin tehdä nytkin. (En kokenut, että ryhmästä olisi minulle apua ja lopulta kuulinkin, että koko ryhmä olikin jo lopetettu meidän kaupungista, joten ei olisi auttanut, vaikka olisin sinne halunnutkin.)

        Laihdutusurakkani on kestänyt nyt aika lailla tasan 8 kuukautta ja olen 27kg kevempi ja NIIN onnellinen. Vielä olisi noin 7 kiloa jäljellä itselleni asettamaani tavoitteeseen. Tähän kahdeksaan kuukauteen mahtuu myös kesä ja noin kaksi kuukautta (ja 4kg) jolloin pisteiden lasku ja herkuttelu repsahti. Mutta nyt olen taas päässyt hyvään vauhtiin.

        Eli kyllä painonvartijoiden systeemi toimii ja vieläpä todella tehokkaasti! En ymmärrä näillä keskustelupalstoilla kirjoittelevia ihmisiä, jotka puhuvat että PV:ssa vatsa täytetään hiilareilla, leipämössöllä jne. Mitä ihmettä? Siellähän juuri itse valitaan kaikki syömiset ja päätetään, että mistä sinun kunkin päivän pistesaldo kertyy. Omaa tyhmyyttä, jos täyttää päivän pisteet vain hiilareilla ym. Itse olen jättänyt leivän lähes kokonaan pois, ainoastaan näkkäriä syön silloin tällöin ja kylässä, ravintoloissa jne. muuta leipää. Myöskään perunoita, pastaa ja riisiä, en syö enää läheskään niin paljoa kuin ennen, mutta en kieltäydy kokonaankaan.

        Haluan toivottaa valtavasti tsemppiä kaikille, jotka ovat omaa painonpudotusurakkaansa aloittamassa! :)

        ps. edelliseen sen verran, että myös itse sairastan kilpirayhasen vajaatoimintaa ja olen jokapäiväisessä lääkityksessä, eikä ainakaan itselläni ole ollut minkäänlaisia ongelmia asian kanssa.

        Painonvartijat sitten lopetti toimintansa Suomessa... Ei pysty tilaamaan edes netistä enää materiaalia. Todella harmi. Olisin voinut maksaa vaikka sen satasen tai mitä se nyt ois se paketti maksanu ettei tarvitsis itse laskea kalorien mukaan. Nyt ei enää onnistu. Toivottavasti saadaan se vielä joskus takasin tänne. Kiitti teille jotka viitsitte edes vähän valottaa noita salaisuuksia.


      • Frank626
        pinkey kirjoitti:

        Painonvartijat sitten lopetti toimintansa Suomessa... Ei pysty tilaamaan edes netistä enää materiaalia. Todella harmi. Olisin voinut maksaa vaikka sen satasen tai mitä se nyt ois se paketti maksanu ettei tarvitsis itse laskea kalorien mukaan. Nyt ei enää onnistu. Toivottavasti saadaan se vielä joskus takasin tänne. Kiitti teille jotka viitsitte edes vähän valottaa noita salaisuuksia.

        On aivan sama lasketko kulutuksen pisteillä, kilokaloreilla tai kilojouleilla. Homma on hanskassa jos kulutat enemmän kuin syöt. Ala pitämään ruokapäiväkirjaa.
        Tuossa on yksi tosi kätevä tietokoneelle. Ohjelma laskee kaiken puolestasi jos vain jaksat syöttää sinne kaiken mitä syöt.
        www.legolas.fi/rpk


      • Lumppari75
        pinkey kirjoitti:

        Painonvartijat sitten lopetti toimintansa Suomessa... Ei pysty tilaamaan edes netistä enää materiaalia. Todella harmi. Olisin voinut maksaa vaikka sen satasen tai mitä se nyt ois se paketti maksanu ettei tarvitsis itse laskea kalorien mukaan. Nyt ei enää onnistu. Toivottavasti saadaan se vielä joskus takasin tänne. Kiitti teille jotka viitsitte edes vähän valottaa noita salaisuuksia.

        Mulla tulee myyntiin erittäin kattava Painon vartijoiden paketti tämän päivän aikana huuto.net sivulle nimimerkillä nuuskamuikkuset.


    • Aphrodite_89

      Vaikka viestisi päiväyksestä on ikuisuus, jätän silti vastaukseni tähän mikäli nykyään ihmiset näitä käyvät lukemassa:

      mm. netistä saa tilattua (tyyliin huuto.net) niitä pistevihkosia/kirjoja joissa on kaikki perusruuat ja yleisimmät ruoka-aineet pisteytetty. Itselläni on v.2003 mallia olevat vihkoset (tilattu silloin, maksoi jotain päälle 100 euroa) ja hyvin toimivat, löydän niistä kaiken tarvitsemani.

      Se mitä lueskelin noita monien kirjoittamia juttuja siitä kuinka painonvartijoissa on käytävä fyysisesti läsnä, ei pidä paikkaansa. Tuo oma pakettini on tilattu ns. "kirjekurssina" eli en ikinä ole käynyt yhdessäkään tapaamisessa, enkä kyllä lähettänyt niitä viikkoraporttejakaan eteenpäin - silti kukaan ei tullut minulle huutamaan että miksi en ole vastannut niihin.

      Olen 22-vuotias, merkittävästi ylipainoinen (sain vihkoset mukkuiässä) ja olen taistellut painoni kanssa pitkään, VLCD-dietit on kokeiltu, sain 25 kiloa pois ja lihosin puolet takaisin omasta tyhmyydestäni, pussikeittodietit on hyvin vaarallisia ja nopea painon pudotus on enemmän vaaraksi kuin hyödyksi. Siksi niitä ei suositellakkaan kuin BMI:n ollessa yli 30. Itsellänihän posahti sappirakko.

      Nyt löysin vihkoset uudestaan, kauan jo mietittyäni sitä miten elämäntapojen on muututtava - en tahdo olla kolmekymppisenä kävelevä plussapallo. Motivaationi on siis hyvinkin kohdillaan. Aloin laskemaan pisteitä ja nyt on tasaiseen tahtiin tippunut noin kilo viikossa, terveellinen ja hyvä vauhti, samalla opin syömään oikein ja huomaamaan miten erillaisilla ruuilla saa vatsaa täyteen.

      Tavoitepainon saavutettua ei ole syytä jatkaa pisteiden laskuja, ellei niin tahdo ja koe sitä turvaksi itselleen. Mielestäni painonvartijoiden menetelmä on todella hyvä, koska pisteet eivät perustu kaloreihin, vaan nimenomaan ruuan terveyteen. Siksi oppii myös syömään ja etsimään niitä ruokia matkan varrella jotka eivät vie puolia päivän pisteistä. Tämänkin vuoksi oppii nimenomaan sen uuden elämäntavan joka vaaditaan ettei paino lähde nousemaan!

      Lisäksi on ehdottoman tärkeää löytää se ruokamäärä, jolla paino ei nouse.

      Teille jotka pisteitä mietitte, lyhykäisyydessään:
      -kasvikset, marjat ja useat hedelmät 0p
      -ruisleipä 30g pala 1p
      -rasvaton maito 2dl 1p
      -kinkkukiusaus 2dl 6p

      Tässä vain esimerkkejä, pistemäärät riippuvat tosissaan omasta aloitepainosta, nainen, kevyttä työtä tekevä voi sydä päivässä 16-26 pistettä riippuen omasta painosta. Esim. yli 100kg painava saa syödä 24 pisteen edestä vuorokaudessa. Pisteet tippuvat sitä mukaa mitä laihtuu...

      Helpompaa kuin kaloreiden laskeminen, ja mukavampaa, koska kaloreita laskiessa myös esim. marjojen ja kasvisten kalorit laitetaan ylös.. luin jostain lehdestä, että ei ole sellaista ihmistä tullut vastaan joka olisi lihonut syömällä kasviksia, marjoja ja vihanneksia.

      • Muistatko, että miten meni nuo päiväkohtaiset painonvartijapisteet, että montako pistettettä saa syödä päivässä minkäkin painoinen?


    • .
    • mammu 81

      jees kyllä paikkarit toimii, ja tosiaan lopettivat.. itsellä piste kuviot aika selkeästi takaraivossa kun 2002 ja 2005 painoa enemmän pudotin lasten jälkeen.. nyt olen 10kg alkamassa tiputtamaan... tässä se hyvä että koko perhe voi syödä samoja ruokia toisin kuin karppauksessa.. en lapsille lähtisi opettamaan pelkkää liha voittoista ruokavaliota

    • 40kg.ylipainoa

      nuorempi look olisi ihan jees,jos saisi makeat jätettyä pois!

    • Kukaan koko viestiketjussa ei saanut annettua vastausta? Miten pisteet menee per päivä eli montako pistettä saa minkäkin painoinen syödä? Muistan että se alkoi alle 70kg painava saa syödä 18 pistettä, mutta mites siitä ylöspäin.

      • Vanha Jojo

        Luepa tarkemmin ketjua taaksepäin, siellä se on selitetty ihan tarkasti. Minun päivittäinen pistemääräni olisi tuo samainen 18, mutta jos yksi piste vastaa 60 kaloria (niin kuin joku tässä ketjussa kirjoitti), aika h---tin niukaksi jäisi energiansaanti, vähän päälle 1.000 kaloriin.

        Painonvartijat ei perustu nykyaikaiseen ravitsemustutkimukseen. Se neuvoo liian pieniä energiamääriä ja korostaa liikaa rasvan vähentämistä, kun nykyinen käsitys on, että laihduttajankin täytyy saada rasvaa.

        Painonvartijat teki bisnestä myös laihduttamalla niitä, joilla ei mitään laihdutettavaa ollut.


      • .....
        Vanha Jojo kirjoitti:

        Luepa tarkemmin ketjua taaksepäin, siellä se on selitetty ihan tarkasti. Minun päivittäinen pistemääräni olisi tuo samainen 18, mutta jos yksi piste vastaa 60 kaloria (niin kuin joku tässä ketjussa kirjoitti), aika h---tin niukaksi jäisi energiansaanti, vähän päälle 1.000 kaloriin.

        Painonvartijat ei perustu nykyaikaiseen ravitsemustutkimukseen. Se neuvoo liian pieniä energiamääriä ja korostaa liikaa rasvan vähentämistä, kun nykyinen käsitys on, että laihduttajankin täytyy saada rasvaa.

        Painonvartijat teki bisnestä myös laihduttamalla niitä, joilla ei mitään laihdutettavaa ollut.

        "Luepa tarkemmin ketjua taaksepäin, siellä se on selitetty ihan tarkasti. Minun päivittäinen pistemääräni olisi tuo samainen 18, mutta jos yksi piste vastaa 60 kaloria (niin kuin joku tässä ketjussa kirjoitti), aika h---tin niukaksi jäisi energiansaanti, vähän päälle 1.000 kaloriin."

        Ota kuitenkin huomioon, että päivän aikana syödään myös nollan pisteen ravintoa ja tulee siitäkin jonkin verran kaloreita. Monet kasvikset, marjat ja hedelmät ovat pistearvoltaan 0. Ja niitähän kehotetaan syömään paljon! Niissä points-vihkosten esimerkkiviikossa hedelmiäkin on suunniteltu syötäväksi aika paljon, ja eiväthän ne suinkaan kalorittomia ole. Erilaisia 0 pisteen kasviksia kannattaa syödä runsaasti, niistä saa vatsantäytettä sekä vitamiineja ja kuituja.


    • aloitan pisteet

      57kiloa ja 158 pitkä olisko se päivässä 18? ja onko vaaroja jos pisteet alittaa

    • pisteet1

      18 on alinpiste määrä.sen alle ei saa mennä ja jos liikut paljon niin pitää käyttää muutama piste enemmän.

    • tavoitteet

      Olen siitä samaa mieltä, että tietoisuus ravitsemuksesta on kasvanut ja tänä päivänä tiedetään paljon enemmän kun sillon muinoin painonvartioiden alkaessa Suomessa.

      Täytyy siis huomioida millaisille sukupolville tämä painonvartijat "formaatti" on suunnattu. Millaiset ruoka-aineet silloin täyttivät kauppamme.

      Lisäksi täytyy muistaa se että painonvartijoihin pääsi vasta kun tietty ylipaino oli saavutettu. Tämä ei ole fitnes formaatti vaan tuki- ja kannuste ryhmä niille jotka tarvitsivat painonvartijoiden tarjoamaa palvelua.

      Tärkeintä on löytää oman juttunsa ja omaa juttua etsiessä ei lannistu vaan jaksaa sitoutua siihen diettiin tai elamän tyyliin mitä haluaa kokeilla. kuukausi ei riitä. Puolivuotta antaa jo näkemystä kokeilusta. Mutta elämän muutos tarkoittaa pysyvää muutosta.

      Oma elämän tarina painon hallinnassa:
      Harrastin fitnestä tietämättä että se oli fitnestä siihen aikaan. Kävin raavaiden miesten kanssa salilla... silloin ei ollut fitnes studioita ym. vaan salit oli hikisiä luolia vajavaisin varustein. Ja noudatin salilta saamiani ruokaoppeja. Tuloksena oli timmi vartalo.
      Sairastuin vakavasti jonka seurauksena ruokavalio ja liikunta meni uusuksi. Lopputuloksena liki satakiloinen rasvavastalo. Kun kunto ja mieli oli maassa ja lisäksi ravitsemus oppini oli aivan väärä toipilaalle löysin painonvartiat. Ryhmän tuki, pisteiden lasku ja hyötyliikunnan liikunta pisteillä pääsin alkuun. Elämä alkoi korjaantua.
      Lopulta painoni oli siinä tilanteessa että oli mietittävä muutosta. Painon lasku oli pysähtynyt, pisteet eivät riittäneet ruokkimaan kalorin kulutusta kun olin alkanut liikkua enemmän. Minulla oli hyvä painonvartiat "valvoja" joka sano: "voit jatkaa meillä mutta minusta sinulle olisi enemmän hyötyä jos hankkisit hyvän personal trainerin". Ja hän oli oikeassa. Saimme trainerin kanssa liikunnan ja ruuat tasapainoon. Sain oikeanlaista ohjausta jolla tyhjäksi jääneet nahkapussit vyötäröltä saatiin nipistettyä pois.

      Eli muistakaa mihin painonvartijat formaatti on suunniteltu? Voiko se toimia sinulle vai olisiko jokin muu väylä tehokkaampi? Mitkä ovat tavoitteet?

      Painonvartioilla tarkoitus on laskea painoa hitaasti ja pysyvästi sekä oppia uusi elämän asenne ruokaan. Tähän hitauteen sisältyy se oppi, että opit tarkkailemaan mitä syöt. Esim. jos painon pudotus tavoite on 25kiloa ja suositeltava viikottainen painon pudotus on 0,5-07 kg voit laskea että 25:0,50=50 viikkoa. 50 viikkoa on liki vuosi... millainen näkemys sinulla on ruokaan ja liikuntaan jos olet sitoutunut noudattamaan diettiäsi liki vuoden?

      Jokainen pystyy laihduttamaan kun oikeat resursit löytyy.
      ......plaa plaa....huomasin että lipsun täysin aiheesta mistä alunperin aloin kirjoittaa. Koska me ollaan niin ihanasti erilaisia niin varmasti mielipiteestäni löytyy sanomista... joten kertokaa.

    • eie

      Ei kai painonvartijat enää toimi?

    • Minulla on Painonvartijoiden MP5-ohjelmapaketti, johon kuuluu CD-levy, jolla on tuhansien ruoka-aineiden pisteet. Levy on kadonnut ja tarvitsen sen, vaikka vanha onkin. Olisiko kellään sellaista myytäväksi asti?

    • Anonyymi

      Painonvartijoiden ohjelma tuntuu aika niukkaenergiseltä. Saisin syödä 20 p/päivä ja olen nainen, 168 cm 86 kg. Kun taas esimerkiksi eräässä lehdessä oli ravitsemusterapeutin laatima esimerkkiruokavalio, "tehostartti" jonka luvataan antavan painonpudotukselle lentävän lähdön ja kiloja lähtisi 5 kg kuukaudessa. Juuri sitä tarvitsisin juuri nyt.

      Mutta, jopa tuossa tehostartissa on pistemäärä keskimäärin 25 p/päivä, kun huvikseni laskin paljonko se tekisi pisteissä. Hyvää rasvaa hieman enemmän kuin Painonvartijat suosittelee. Ja nollan pisteen hedelmäannoksia noin 2 päivässä keskimäärin. Eli ravitsemusterapeutin tehostartilla saisi syödä ca. 25 p päivässä, kun taas Painonvartijoiden materiaalien tehostartissa 18 p päivässä, ja siihen on lisätty 0 pisteen hedelmiä vähän enemmän. Mikä järki on hedelmien puputtamisessa 0 pisteellä? Energiaahan niissäkin on, vähempikin määrä päivässä riittäisi laihduttajalle kuin tuo 3-4 per päivä joka Painonvartijoiden esimerkkiruokavaliossa on.

      Ja tosiaan, Painonvartijoiden pisteohjelmassa verotetaan rasvaa sisältävistä ruoista enemmän pisteitä kuin rasvattomista, vaikka energiamäärä olisi sama. Sekin on hullua, etenkin kun myös hyvälaatuista rasvaa sisältävistä ruoista menee enemmän pisteitä kuin rasvattomista, vaikka energiamäärä olisi sama.

      Voisi olla ihan hyvä ohjelma, mutta pistemäärää kannattaa varmaan nostaa ylös. Liikunnasta saa myös lisäpisteitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2132
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      173
      1661
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1342
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1192
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe