En saa meikata :/

Glittersade

Oon siis 13 ja äitini on kieltänyt kaiken meikkaamisen, en tiedä miksi. Asia harmittaa minua koska rakastan meikata ja meikkaisin luonnollisella tavalla eli ripsiväri, cc voide ja peitepuikko. Olen siis kysynyt että saanko meikata ja vastaus oli selvä ei, joten ehkä vain odotan että pääsen muuttamaan omaan kotiin, koska en halua alkaa salailemaan meikkaamistani.

12

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen97

      Itse aloitin meikkaamisen tuossa iässä, tosin hyvin kevyesti (ripsiväri ja kulmakynä)... äitini ei kyllä ikinä kieltänyt meikkaamista ja kyselikin joko haluaisin alkaa meikkaamaan. Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos tuon ikäinen jo meikkaa kevyesti. Onko äitisi perustellut, miksi et voi käyttää meikkiä?

      • Glittersade

        Ei hän kertonut miksi ja äitini siis itse käyttää meikkiä, mutta ennen kuin kysyin hän aina huomautti että olen meikannut ja katsoi minua hieman nyrpeästi. Itse hän on aloittanut myös 13-vuotiaana


      • Glittersade

        En sitten tiedä pelkääkö että alan meikata "huonosti", mutta taidan luovuttaa meikkaamisen suhteen ja odottaa että pääsen muuttamaan pois. Minun itsetuntoni on vaan aika alhaalla tämän syystä, koska koen itseni paljon varmemmaksi meikattuna.


    • Iceiceice

      Kysy äidiltäsi, että tilaa ajan ns. Kosmetologille ajan jossa opetetaan kasvojen hoitoa että ikäisellesi sopivaa meikkausta. Tosin tyttärelleni tuollaisen ajan varasin 15 vuotias synttärilahjaksi.

      • Glittersade

        En minä kehtaa, koska hän on kuitenkin kieltänyt meikkaamisen, en tiedä vain miksi. Plus että perheessäni ei yleensä puhuta henkilökohtaisista asioista (minulle ei ole koskaan esim kerrottu murroiästä). Minusta tuntuu että kaikki ajattelevat että olen trolli, mutta olen oikeasti tosissani


    • Glittersade

      Jatkoa: Nyt siis vanhempani ovat taas alkaneet kommentoida meikkaamistani ja tiuskia sitä, vaikka käytän vain max 3 tuotetta

    • Miullaonviiltelyarpia

      Sinun asia, sinä päätät.

    • Kyllä sinun olisi hyvä tuntea itsesi varmaksi myös ilman meikkiä. Tiedän, että paineet meikkaamiseen voi tulla kavereilta. Millaisten kanssa vietät vapaa-aikaasi? Onko sinulla harrastuksia, joihin siirtää ajatuksiasi? Jotkut vanhemmat eivät vain ole mestareita puhumisessa, mutta kyllä he sinun parastasi silti ajattelevat.
      Meikit ovat melko kalliita, niiden käyttäminen vaatii hygieniasta huolehtimista. Jos kuitenkin haluaisit aloittaa meikkaamisen, niin voit koittaa kääntää äitisi päätä lupaamalla, että huolehdit hygieniasta, et meikkaa liikaa (liika meikki saa näyttämään vanhemmalta) ja osallistut meikkien ostoon. kykyjesi mukaan. Ihan vain huulikiilto ja sipaus ripsiväri voivat olla riittävät iässäsi.

    • YksTyttöVaa

      itse aloin käyttämään ripsaria jo 5 luokalla...

    • sullaonhyvääiti

      Sulla on hyvä äiti. Huomaat sen vielä.
      Sua se haluaa suojella ja varjella.
      Vanhempien tehtävä on sellainen. Eivät ole valinneet osaansa eikä ole helppoa, kun joutuvat kieltämään asioita.

    • Anonyymi

      Oon 10 ja saan meikata

      • Anonyymi

        Kuinka ruma mahdat ollakaan! 10 vuotta ja meikattu, yööök!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe