Mies vähättelee ja arvostelee

Ahdinko

Heip. Onkohan täällä muita tilanteeseen samaistuvia.. Itsellä sellainen tilanne et ollaan oltu yhdessä nyt 1v ja 3kk ja suhteessa olo tuntuu ajoittain tosi pahalta. Mies vähättelee kaikkea mitä teen ja hänellä on oikeat vastaukset ja tavat kaikkeen. Esim jos laitan ruoat jääkaappiin kritiikkiä tulee ettei näin. Kädestäni tippuu jokin tavara heti saa kuulla kun hän sanoo nimeni sävyyn kuin olisin tehnyt jtn pahaakin,kun en jaksanut yksi ilta seksiä sain kuulla olevani invalidi,aion hakea opiskelemaan alalle josta valmistuttua on haasteelista saada työtä mutta joka minua todella kiinnostaa hän sanoo:ei sinua oikeasti tuo kiinosta mä tiedän ja alallla on vaan huiput luuletko että pääsisit. Sitten kun en ole sairaus rajoitteideni vuoksi (autoimmuuni sairaudet astma)pystynyt kouluttautumaan hän sanoo aikaansaamattomaksi ja laiskaksi.. Hän itse on korkeasti koulutettu. Nyt kun todella yritän itseni ja elämän sisällön vuoksi kouluttautua niin hän lyttää minut. Sitten hän valittaa kun sinä olet sellainen mustasukkainen(kai sitä nyt jos kehutaan toisten naisten perseitä tol on seksikkäät vaatteet mä tykkään punasist hiuksist ja mustist ei sun hiuksiskaa vikaa oo..sen ja sen väriset silmät on kivat..miks et sä pukeudu noin. Sit mä tykkään luonnolisista naisista ja kuitenkin kehuskelee tosi meikattuja naisia. Itse suht luonnollinen vähän meikkiä käyttävähyvän maun rajoissa,luonnollinen hiustenväri oma ,hoikka ,nätiksi kehuttu. Ja sit sanoo mua pakkelinaamaksi),ryssit kaiken jne että hän ei ole onnellinen kanssani. Ja miksi oot noin negatiivinen. Olen avoimesti keskustellut asioista ja yrittänyt selittää miksi olen nykyään päivittäin alakuloinen ja kun sanon mitä hän minulle on sanonut hän sanoo älä juutu älä intä älä jankkaa. Et osaa ottaa kritiikkiä vastaan. Muiden kuullen :tottakai mä hieron sun kipeetä selkää rakas,mites se hieronta en mä halua hieroa sua ku oot tollanen vänkyrä ja nukkuu sitten. Ja rakastelu ei häntä kiinnosta hän haluaa vain nussia en tykkää pussailla ja mitään ylimäärästä''. En vaadi mieheltäni mitään mutta eikö suhde ole kunnioittamista ja rakkautta...itsekkin häntä kunnioitan arvostan rakastan mutta miten tätä jaksaa. Mitättömistä pikkujutuista syntyy kamala riita jossa hän uhkailee erolla ja usein hän sanoo ettet sinä pärjää ilman minua. Sitten hän manipuloi sanoo että sinä jätit sen ja sen sinne vaikka en olisi tehnyt mitään vaan hän väittää ja väittää että alan itsekin uskomaan joudun myötäilemään häntä ettei syty riitaa. Passuuttaa minua. Eihän se näinkään voi mennä.. Ero hiipii mieleen mutta kun rakastan häntä enemmän kuin mitään mutta samalla kuvioihin on tullut pettymys ja vihan tunteet turhautuminen... Alku meillä oli ihanaa mutta pian kuvioihin tuli kehuskelut muista naisista ja viestittely ex ihastusten kanssa. Jotka ovat niin sydämmellisiä ja ihania naisia jotka ymmärtävät häntä ,sielunkumppaniksi toista kutsui. Enää ei ole pitänyt heihin yhteyttä..koska kerroin etten pidä siitä. Välillä hän taas kehuu ja ylistää minua vie syömään yms mutta sitten taas minun siivelläni oot vähän niinkun elänyt nyt' . Minulla on omatkin tulot joilla tulen toimeen. Mutta eikö parisuhteeseen kuulu auttaminen tiukkoina kuukausina. Kerran hänellä paloi pinna kun yritin puhua hänelle itse ei suostunut kuuntelemaan minua puhui päälleni ja kun yritin puhua tarrasi leuastani kiinni. Itkuhan siinä tuli. Sanoo et exänsä ollut väkivaltainen häntä kohtaan ja ex taas sanoo että toisinpäin ja sitten sanoo että mä oon kuin hänen ex..Sitten minun kissani on pösilö hänen viisas ja mmm tossa nyt enimmät jos kukaan jaksoi edes lukea... ja joo järjestys mitä sattuu mut eiköhän selevää saa. Pakko oli purkaa oloa johonkin jotenkin..Samaistuvia?

30

4320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahdinkoo

      Ja vielä unohtui että olen lihonut hänen mielestään sitten jos syön vähemmän,Vastaus: en haluu et susta tulee anorektikko yms tykkään mudokkaistakin naisista. Ja se että hän pelaa jatkuvasti joka ei toki turhauta minua. Se on kivaa minustakin mutta ei 24/7 oikeasti. ..

      • Eimuuta

        Ai tykkäät pullukoist 😄


    • jbgiosä

      Vain kahjo elää tuollaisessa suhteessa.

    • Ei.oo.rakkautta

      Jätä se sika ,ei toi tuu muuttumaan kun huonommaksi.

    • hdhdfhfdhdf

      Tuon kaiken lukeneena sanoisin että ero on ainut vaihtoehto.
      Löydät kyllä sopivamman miehen.

    • Tsemiä

      Laita silmät kiinni ja mieti, että mikä tilanteesi on 5v & 10v päästä, jos jatkat tuota "parisuhdetta".
      Olisiko lapsi tai pari 10v päästä? Miehesi morkkaa ja vähättelee sinua, koska se ei lopu vaan pahenee vuosien myötä. Mitä luulet lapsien oppivan naisen ja miehen suhteesta?
      Mieti, että haluaisitko tyttäresi olevan tuollaisessa suhteessa.

    • tosi.asia

      Sama tilanne oli, mutta tuli myös lapset, sitten koin että siitä ei enää voinut lähteä. Myönnän että olen liian kiltti ja mahdollistin tilanteen. Lapset kun kasvoi, muutin pois minäkin. Toinen ei tajunnut miksi, haluaisi että muutan takaisin.

      Mutta paljon samaa, ulospäin muiden läsnäollessa esittää jotain muuta kuin on. Vuosien jäljiltä ei ollut rakkautta mulla enää jäljellä, itsetunto ihan nollissa. Kontrolloiva, vähättelevä mies sai mut uskomaan, etten pärjää ilman häntä. Kappas kummaa kun olen jo vuoden pärjännyt hyvin. Ja kelpaisin kelle vaan myös.

      Tuo kontrollointi ylsi myös lapsiin ja jätti jälkensä, varmaan saivat myös parisuhteesta huonon mallin. Mutta jatkuva kontrollointi, arvostelu ja vähättely ei kuulu terveeseen parisuhteeseen. Toinen on varustettu huonolla itsetunnolla ja pyrkii sitomaan sinut itseensä tuolla tavoin, ettet pärjää ilman häntä. Näin mulle kävi. Nyt oon opetellut tervettä omannäköistä elämää.

      Sun tilanne ei tule muuttumaan, mies ei muutu, pahenee vaan. Sä korkeintaan totut tilanteeseen, alistut ja meet vinksalleen. Rakkauden tunteista huolimatta koita repäistä itsesi irti, elät riippuvuussuhteessa, et niinkään parisuhteessa. Muuta vaikka ensin erilleen asumaan, sano että kaipaat omaa tilaa. Jollei susta ole suhteen lopettajaksi. Tai mee terapiaan puhumaan suhteestasi. Irtaudu.

      • 24898535

        "Tuo kontrollointi ylsi myös lapsiin ja jätti jälkensä, varmaan saivat myös parisuhteesta huonon mallin. Mutta jatkuva kontrollointi, arvostelu ja vähättely ei kuulu terveeseen parisuhteeseen."

        No ei, mutta puutun sen verran, että toimivaa parisuhdetta ei ole olemassakaan ja lastenkin on hyvä tajuta se jo nuorina.

        Perheessä onnellinen voi olla korkeintaan isä, äiti tai lapset. Valitse niistä.


      • Nainen5kymppinen
        24898535 kirjoitti:

        "Tuo kontrollointi ylsi myös lapsiin ja jätti jälkensä, varmaan saivat myös parisuhteesta huonon mallin. Mutta jatkuva kontrollointi, arvostelu ja vähättely ei kuulu terveeseen parisuhteeseen."

        No ei, mutta puutun sen verran, että toimivaa parisuhdetta ei ole olemassakaan ja lastenkin on hyvä tajuta se jo nuorina.

        Perheessä onnellinen voi olla korkeintaan isä, äiti tai lapset. Valitse niistä.

        Mihin tämä päätelmäsi perustuu ettei koko perhe voisi olla onnellinen?
        Minulla ja miehelläni on oikein toimiva parisuhde, rakastan häntä mielettömästi. Meillä kunnioitetaan ja kuunnellaan ihan jokaista. Se "ihan jokainen" on kohta enää minä ja mieheni, mutta onnellisia ollaan. Hirmuisia suunnitelmia ja haaveita on kun jäämme eläkkeelle, mutta siihen on vielä 10v aikaa. Toivottavasti moni niistä haaveista toteutuu!
        Meillä ei riidellä eikä rajoiteta toisten menoja/harrastuksia. Taloudellinen tilanteemme on parempi kuin hyvä ja se on ihan meidän omaa ansiotamme.
        Aikuiset lapsemme käyvät usein kotona, kuopus on muuttamassa kohta omaan kotiin.
        Meillä nauretaan ja halataan paljon!
        Tokihan niitä murkkumyrskyjä meidänkin lapsilla on ollut, mutta se on mielestäni ihan normaalia. Silloin vain täytyy muistaa mikä vanhempien tehtävä on; antaa lapselleen juuret ja siivet.

        Tämä on sellainen parisuhde, jota olen toivonutkin. Omat vanhempanikin antoivat siihen hyvän esimerkin omassa lapsuudessani ja ovat oikein onnellisen oloisia 8-kymppisiä.

        En usko, että olisimme joku poikkeusperhe eli kyllä niitä muitakin onnellisia parisuhteita/perheitä on.


      • Vuorokausi-on-24h

        "Hirmuisia suunnitelmia ja haaveita on kun jäämme eläkkeelle, mutta siihen on vielä 10v aikaa. Toivottavasti moni niistä haaveista toteutuu!"

        Eläkää nyt kuitenkin tässä vuodessa ja tässä ajassa, niin ei tule pettymyksiä aikanaan.
        Ihmiset ovat juurikin kaltaisiasi sitten kun....
        Matkalla on vielä monta mutkaa, sairautta, syöpää, ongelmaa...
        Kylmä tosiasia, että kaikki eivät ehdi, eivät pääse eläkkeelle.
        Nauttikaa nyt. Muu tulee jos on tullakseen.

        - Miten on hautapaikkanne ja testamentin laita?


      • Nainen5kymppinen
        Vuorokausi-on-24h kirjoitti:

        "Hirmuisia suunnitelmia ja haaveita on kun jäämme eläkkeelle, mutta siihen on vielä 10v aikaa. Toivottavasti moni niistä haaveista toteutuu!"

        Eläkää nyt kuitenkin tässä vuodessa ja tässä ajassa, niin ei tule pettymyksiä aikanaan.
        Ihmiset ovat juurikin kaltaisiasi sitten kun....
        Matkalla on vielä monta mutkaa, sairautta, syöpää, ongelmaa...
        Kylmä tosiasia, että kaikki eivät ehdi, eivät pääse eläkkeelle.
        Nauttikaa nyt. Muu tulee jos on tullakseen.

        - Miten on hautapaikkanne ja testamentin laita?

        Juu, kyllä eletäänkin! Tiedän, että mikä tahansa päivä voi olla viimeinen.
        Reissaamme ja käymme konserteissa/piknikeillä/teatterissa/hotelliviikonlopuilla/mökillä (oma tai vuokra) yms.

        Tarkoitin tuolla, että meillä on suunnitelmia 10v päähän, että uskoisin miehenikin olevan onnellinen suhteessamme, koska innostuneena näitä suunnitelmia tekee.
        Luulisin, ettei häntä kiinnostaisi pätkääkään nämä tulevaisuuden haaveet jos suunnittelisi tulevaisuutta ilman minua.

        Hautapaikkaa ei ole, eikä testamenttia.
        Olemme kyllä sopineet, että mihin hautausmaalle haluaisimme tulla haudattavan eli tarvittaessa lapsetkin sen tietävät.
        Testamentille ei ole tarvetta, lapset jakakoot jäämistön.


    • peilikuva

      Joo, ihan sama meno on ollu täälläkin. Meinasinkin jo ensin, että puhutko mun miehestä, mutta tuo pelaamisjuttu on eri, sitä ei ole.

      Muuten samanlaista. Nälvii ja töksäyttelee jopa yleisillä paikoilla toisten kuullen, vaatteet kuulema istuvat huonosti, painan hänen mielestään liikaa, laitan meikit ja tukan rumasti (vaikka muille miehille näyttää kelpaavan), ennen oli koskettelua ja silittelyä, nyt ei enää mitään, seksi on pelkkää panoa ja suorittamista, ei sitä rakasteluksi voi sanoa. Miestä ei kiinnosta minun arkeen liittyvät asiat eli ei kysele tai kommentoi mistään. Miehestä on tullut juuri tuollainen ylimielinen, puheääni on huutavaa ja motkottaa kaikesta, milla tavalla asiat hoidan.

      Hienoa... Oli muuten jokseenkin avartavaa lukea, että sieltä löytyy mun äijän peilikuva. Niin, lisäksi tää kehuu kaikki tuttava naiset naapureista lähtien, musta ei sano mitään niin kaunista tai hyvällä, vieraiden naisten elämistä selostaa tietäen ja kiinnostuneena, mulle ei tule kuin halveksuntaa ja pilkkaa vaikka minäkin olen ylemmän tason koulutuksen saanut ja ihan omilla varoilla toimeen tuleva.

      Elämä ei tällaisessa ole vain muuten vaikeaa, mutta se on musertavan loukkaavaa ja satuttavaa. Itkullekin hän saattaa nauraa, ja sanoa, että itke vaan.

      Ymmärrän sinua, ymmärrän hyvinkin.

      • Yksilöllistä1

        Mitä ihmettä te tuollaisten kanssa olette? Kun aikaa kuluu vielä 5 vuotta, ei se puolison llöytäminen helpotu.

        Kaikissa suhteissa tulee arki, huudetaan helpommin. Kuitenkaan ei lähdetä jatkuvasti nostelemaan. Jotkut miehet, kaipa vähän homoja, ovat kamalan omahyväisiä. Oikein ihmettelen, koska minä tuntisin enemmänkin heitä kohtaan, jos olisi vähän vastavuoroisuutta. Ei pidä kuitenkaan sallia liian kopeaa käytöstä, jos ukko kerta kaikkiaan suoraan haukkuu eikä aio muuttua, etsi uusi kaveri, älä samanlaista. Homahtava äijä ei anna tykätä itsestään, siinä on se ero hyvään parisuhteeseen ja ilkeäkin lpasi ajaa aina ohi puolison homahtavalla miehellä.


        Jos tällaista oiretta olisi alkuvaiheessa osannut etsiä, silloin olisin ottanut ne tyypit, jotka selvästi osoittivat mukavamman tyylistä vastavuoroisuutta. Silloin oli epävarma, oman kylän pojat eivät oikein luoneet sitä kunnon seurustelua.

        Olen hyvilläni, etten ole sekaantunut moniin, olisin täysin turta heihin oikean kohdalla. Minua kiinnostaa aktiivisuus elämässä enemmän kuin lemmestä. Lempi on tai ei, jos sopeutuu elämään jonkun kanssa eikä inhota vaan päinvastoin. Kaikkein eniten vihaan humalaisia, juoppoja huumehemmoja, joiden elämää olen moneen kertaan joutunut vatkaamaan, puupäätä pinnalle nostamalla. Ei oikein pysy pinnalla, vasta 60:na, dementiassa, ellei äidy juomaan.
        Hyvä, ettei enää tarvitse pohtia paljon mitään siitä. YÖÖK.

        Homahtava siis ei anna rakastaa itseään, huomatkaa tämä naiset, jättäkää.


    • Hayati

      Mä sanon tän nyt tosi suoraan.. Jätä se. Elin ton kaaren ja 7 vuotta oli yhtä helvettiä. Jos en olisi niin vahva nainen, musta ei olis ollut jäljellä enää mitään. Ei mitään.. Narsisti murtaa sut pala palalta ja sä et edes huomaa sitä, koska se osaa myös olla tarvittessa ihana. Usein myös korkeasti koulutettu, joten hallitsee myös parisuhdetta rahalla.
      Mä en alistunut. Otin joskus turpaan vaan siitä ilosta, että mä en jaksanu enää kuunnella solvaamista, vähättelyä.. en jaksanut negatiivista paskaa, koska sen tietää olevan peräisin suusta, jota sairas mieli puhuttelee.
      Muista.. Kukaan mies ei ole sen arvoinen, että menetät itsesi ja itsekunnioitukseksi. Maailma on täynnä miehiä.. täynnä. Siellä jossain on se sun oma odottamassa, mut et ikinä löydä sinne, jos annat ton ****** seisoa sun ja sun onnen välissä.❤ Onnea matkaan

    • eehehe

      Sanokaas nyt rehellisesti mikä sai teidät alunperin valitsemaan nuo miehet joita nyt haukutte? Koulutus, pituus, ulkonäkö, siinä kai tärkeimmät kriteerit? Sitä saa mitä tilaa, onneksi olkoon narsistimiehienne johdosta joille ette ole minkään arvoisia. :)

    • ahdinkooo

      Kiitos vastauksista. Ja eehehehelle tämä mies johon silmäni iskin oli kaikintavoin ihana ja aivan erinlainen mitä nykyään on. Ja itse en ole sitä tyyppiä mikä valitsee miehen oikeanlaisten kenkien perusteella en katso pituutta yms...

      • fdshg

        ...ja itsekö et ole muuttunut mitenkään.


      • liikh

        Tottakai alussa toinen on miellyttävä ja ystävällinen, ei kai sitä muuten saisikaan toista ansaan.
        Uskoisin että ulkoiset asiat ovat olleet tärkeämpiä näissä suhteissa mistä syystä ne ovat alkaneet.

        Ap ja muut tämän ketjun valittajat tuskin edes vilkaisee miestä jolla on vain tavallinen koulutus vain tavallinen työ joten syyttäkööt itseään vain. Miksi ihmeessä korkeasti koulutettu antaisi mitään arvoa mielestään alempitasoiselle? Kusi nousee päähän mitä ylemmäksi mennään, se ei ole mikään uusi asia.

        Naiset joiden miehet selvinpäin vähättelee ja haukkuu jatkuvasti, syyttäkööt itseään.


    • Kakkossmiess

      No sen verran minäkin vähättelen sinua, että kun kouluttaudut, niin pyydä jotakuta opettamaan sinulle kappalejako.

      Tuo vähättely on kokemukseni mukaan yleistä suhteissa, joissa on suuri ikäero tai varallisuusero tai koulutusero. Joskus tahattomasti tai tahallisesti.

      • 7470

        Varallisuus- tai koulutuseron vaikutus vähättelyyn?

        Jos tarkoitat, että "veiterämmällä" osapuolella olisi taipumus kaverin vähättelyyn niin eiköhän asia ole päin vastoin.
        Ulkoisten arvioiden mukaan "veiterämmällä" ei todellisuudessa ole tarvetta egonsa tukemiseen kumppanin vähättelyllä!

        Varallisuus? Sehän tasoittuu täydellisesti kun liitto on laillisesti vahvistettu.


    • 7470

      Mössötekstin kappalejako olisi saattanut innostaa lukemaan sen pituudesta huolimatta mutta nyt riitti pelkkä otsikko.

      Vähettelevän kumppanin kanssa on turha yrittää rakentaa yhteiselämää.
      Poikkeuksena tietenkin jos sattuu olemaan sen tyypin masokisti.

      Kumppanin kannustaminen, varsinkin hänelle aremmissa asioissa, on itsestään selvää!

    • aikamoinenyleistys

      Ei mielenvikaisuus ole koulutuksesta kiinni. Ap:n mies kohtelisi samoin kaikkia muitakin koulutuksesta riippuen. Tarkoitushakuinen kirjoitus.

      • KunnioitetaanToisiamme

        Olen kanssasi samaa mieltä!
        Olin naimisissa miehen kanssa, joka alkoi myös vuosien myötä vähättelemään minua. Ihan duunari oli kyseessä, kuten minäkin. Kyllästyin siihen muutamassa vuodessa ja ajattelin, etten halua lasteni oppivan tuollaista parisuhdemallia.

        Nykyisessä liitossani mieheni on "paremmista piireistä".
        Mieheni on aivan ihana ja hänen perheensä otti minut ja lapseni vastaan avosylin.
        Olin aivan hämmästynyt tilanteesta! En osannut todellakaan kuvitella, että näinkin voisi käydä.

        Mieheni on hyvässä asemassa työelämässä ja muutkin, kuin minä, sanoo häntä komeaksi.
        Ei ole se, jonkun mainitsema, kusi noussut hattuun.
        Eli ei se ole koulutuksesta tai taustasta kiinni, että millainen ihminen on.

        P.S. Olemme olleet kohta 25v yhdessä eli kyse ei ole mistään alkuhuumasta.


    • 42-Sinkkumies

      Sulla on sellainen paska mies joka ei sinua rakasta. Miksi olet vielä tuollaisen miehen kanssa. Haluatko tosiaan kuulla arvostelua loppuelämäsi ajan siltä mieheltäsi. Eroa jo tänään, se on sulle parhaaksi ja sinun ei pidä sietää tuollaista käytöstä mieheltä. Oikein pahaa tekee lukea jo tuota, arvosta itseäsi enemmän äläkä siedä mieheltä huonoa kohtelua. Ole kerrankin vahva.

    • joopa_joo

      Mies vähättelee ja arvostelee = henkistä väkivaltaa. Pahimmanlaatuista ja laajaa. Et sinä häntä rakasta, et edes itseäsi, koska annat kohdella itseäsi kaltoin.

      Suosittelen lämpimästi pikaista eroa ja terapiaa.

    • Valitettavasti

      Siis oletko mieheni Jiin kanssa parisuhteessa? Kuulostaa niin tutulta 😞

      • ElämäPetti

        No, sanon vielä, homahtava äijä ei anna rakastaa itseään, vaikka toisella olisi valmiutta. Olen nähnyt sellaisia, jotka ovat olleet onnellisia siitä, että innostuin heidän olemassa olostoon.

        Älkää lähtekö suhteisiin rahan vuoksi, ukko täyspettymys, jos sen saanti katkeaa. Mies muuttuu juntiksi. Mm. oman sukulaisen muutuminen fiksusta nuoresta ja erityisesti kivasta lapsuusvaiheesta on ollut järkytys, odotin fiksua suomalaismiestä hänenstä. Että mies voikin olla totaalipettymys, vaikka jotain tuttua vielä näkisi hänessä. Ei vastaa sitä sitä poikaa, jonka tunsin. Liittyy päihteisiin mm.

        Olen myös surrut tämän sukulaisen suhdetta naiseen, pidin heistä, niin hyvännäköinen pari, mutta kaikki on mennyt päin p....ttä. Meillä on kuvia yhteisesta lomareissustakin, voi että mikä totaalihävitys on elämä ollut sillä kohtaa.


    • Kukkanenn

      Kuulostaa ikävältä, mutta kaukaa näkee paremmin. Itselläni on jo elämänkokemusta ja 4 vuotta sitten lähdin pitkästä avioliitosta luonnehäiriöisen miehen kanssa. Silloinen työkaverin, joka oli minua vanhempi sanoi että älä mene tuon kanssa yhteen. En uskonut, koska hän oli niin ihana ja rakastin niin paljon. Olisi kannattanut uskoa työkaveriani. Ei silti, kiitollinen olen kahdesta ihanasta lapsesta. Muuten sitten liitto oli kamalan vaikea. Menetin itsetuntoni ja omanarvontuntoni lähes kokonaan. Oma minä hukkui jatkeeksi hänen minäänsä. Annan vain yhden neuvon, lähde, äläkä katso taaksesi ! Kaikkea hyvää sinulle. Usko itseesi ja unelmiisi.

    • opot

      Miehesi on todella mielenvikainen ja käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Ettet vain olisi pahasti läheisriippuvainen?

    • fgxx

      Et rakasta edes itseäsi. Olet itsellesi tuhoisassa parisuhteessa. Miksi jatkat sitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe