Laittomat irtisanomiset

oikeutta

Tammikuussa 2017 koin laittoman irtisanomisen. Nimeltä mainitsematon työnantaja kutsuu huoneeseensa ja ilmoittaa kylmän viileesti, että irtisanoo minut tuotannollisita ja taloudellisista (TUTA) syistä. Liittoon kuulun ja liitto on ollut vailla näyttöä TUTA vaikeuksista entiseltä työnantajaltani. Työnantaja pakoilee minun liittoani. Ei vastaa mihinkää yhteydenottoihin. Nyt asia on edennyt lakimiehelle jota yritetään riitauttaa vielä tämän vuoden loppuun mennessä. Itse olen jo kaiken vihan, epätoivon jälkeen oppinut elämään tilanteen kanssa. Hänen takiaan valvoin viikkoja ja mietin, että miten tulen taloudellisesti pärjäämään kun vakituiset tulot lähti alta. Haluaisin, että vielä jonainen päivänä hän kokee saman ahdingon. Menetin uskon kaikkeen. Tulevaisuuteen. Miksi panostaa tulevaisuuteen koska kaikki on katoavasita. Luoton ihmisiin ja ennenkaikkea luoton työnantajiin. Tunsin vihaa pitkää mutta se viha potki minua eteenpäin Koskaan en tule tätä vääryyttä unohtamaan mutta olen oppinut elämään sen kansa. Lopulta halusin uskoa, että vielä jossain on reilu työnantaja olemassa. Kouluttauduin uudestaan ja työllistyin. On vain oman hyvinvoinnin vuoksi annettava asian olla koska oikeutta en tunnu saavan. Lähinnä koen sääliä entistä työnantaajaani kohtaan. Niin raukkamaisen teon teki. Niin raukkamainen. Koin paljon työpaikkakiusaamista johon ei puututtu ja lopulta entinen esimies lattoi minut pihalla. Sairastuin myös syömishäiriöön työpaikkakiusaamisen vuoksi. Nt tosin terve. Ongelma niin sanotusti poistettu työpaikalta. Irtisanomis tilanne oli epätodellinen ja niin väärin. Minulle ei ollut annettu mitään tietoa etukäteen, että tulisin irtisanotuksi. Menin aamulla normaalisti töihin autuaan tietämättömänä siitä, että mitä tulee tapahtumaan. Työvelvoite päättyi saman tien ja vain kuukautta aijemmin entinen työnantaja oli palkannut vakituiseksi työntekijäksi kaksi uutta työntekijää. Toukokuussa 2018 palkkasi myös kaksi uutta työntekijää, että se siitä TUTA vaikeuksista. Kaikki täällä pienessä paikkakunnassa tietää, että mitä entinen työnajtana teki. Enkä välitä siitä piirun vertaa. Totuuden antakoon tulla ilmi. Minä en jaksa salailla enään mitään. Menetin uskon lopullisesti siihen, että Suomessa saisi oikeutta. Niin paljon olen vääryyttä kokenut elämässäni. Ensin sain kokea 9 vuotta koulukiusaamista ja olen todella pettynyt siihen, että koin sitä myös työelämässä. Nyt olen uudessa työssä 10 kuukautta jossa viihdyn. Työnikuva on sellainen, että saan olla yksin. Työ on itsenäistä. Ei siis enään seläntakana läyhääviä naisia.

3

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmaVika

      Väy, väy, ota pullaa....

    • pedakoomikko

      Meitä on monta väärin kodeltua yksi syy kateus.

      • Javalehtelijaa

        Monta turhaa vikisijää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe