Sähköauton lataus aggregaatilla?

Tupaöljyä

Onkohan kukaan tehnyt laskelmia, paljonko maksaisi sähköauton lataaminen tupaöljyä polttavalla aggregaatilla? Handain dieselaggregaatin saisi alle 800 euron ja öljylämmitteisen talon öljyä lappoamalla saisi siihen polttoainetta hintaan 1,04 e per litra.

Ei tulisi todellakaan kalliiksi... Veikkaan, että olisi jopa halvempaa kuin verkkovirta ainakin maaseudulla, jossa siirtohinta voi olla todella paljon...

43

12046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • njet.nafta

      Saastuttaa moninkertaisesti tavalliseen dieselautoon verrattuna. Päästömaksu kaikille dieselagrigaateille!!!

      • Anonyymi

        voisi luulla että diesel agri saastuttaa vähemmän kuin esim diesel auto varsinkin kun moottori ja kuorma on hyötysuhteen parhaalla puolella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voisi luulla että diesel agri saastuttaa vähemmän kuin esim diesel auto varsinkin kun moottori ja kuorma on hyötysuhteen parhaalla puolella

        Testattu on ja arvasit oikein.


    • Agrikola

      Laskin aikanaan että 21kW agregaatilla hinnaksi tulee kolme kertaa verkkosähkön hinta. Talvella taloa lämmittäessä pääsee lämmön talteenotolla melkein samoihin hintoihin, mutta ongelmaksi muodostuu hankinta ja huoltokulut joita ei saa koskaan kuoletettua.

      Parempi on laittaa propelligeneraattori jokeen ja olla ihan hyshys sen olemassa olosta.

      • Anonyymi

        Ja se ääni. Ja huoltokulut.


    • Sähköautoilia

      Täällä rajanpinnassa on helppo käydä hakemassa dieseliä hintaan 52 centtiä litra Venäjältä. Kanisteri tulee aina tankkausreissulla tuotua ja aggrikaatti pyörii pihalla yöt Zoeta ladaten. Kanisteri riittää toista viikkoa ja 70-80 centtiä maksaa noin 300 km ajo. Naurettavan halpaa!

      • Anonyymi

        Uuno maksaa noin 50 ruplaa litralta ja uskoo litrahinnan olevan sama euroissa.
        Yhdellä eurolla saa noin 70 ruplaa.

        Entä väite 25 centin kustannus per 100 km? Vastaisi polttoainekulutuksena n. 0,33 litraa per 100 km.

        Oletko ajatellut konsultiksi alkaa? Tieto- ja taitotaso sinulla on usean konsultin luokkaa Suomen maassa.
        Varmasti keskustapuolueen edustaja, sillä IT-alan huipun mielestä persut ovat syynä keskustan huonoon kannatukseen. Hän hiljeni epäillessäni keskustapuolueen ihmisten äänestävän tai jättävän äänestämättä. Ovat omat karanneet. Yllä olevan kirjoittajalta ovat karanneet inkkarit kanootista.

        Vieläkö naurattaa tämän jälkeen?


    • 1.___-Markkinat
    • vedättää

      aggregaattissa on pienet koneet ja kuorma päällä yli kuluttaa sitten,

      • 1.___-Markkinat

      • DonPepezu

        Kannattaa myös huomata, että esim. USA:ssa dieselin lämpöarvo on luokkaa 43 MJ/kg, kun taas eurooppalaisella dieselillä lukema on 53-57. Suurempi lämpöarvo kertoo korkeammasta energiasisällöstä. En kyseenalaista tietojesi oikeellisuutta, mutta dieseleissä on todella suuria maantieteellisiä eroja.


    • snip

      Ruotsissa 30 MJ/kg

    • Anonyymi

      Kiinnostava ketju! Olen harkinnut samaa, eli aggregaattia vähintään hätälatauksia varten. Laskin, että koko yön lataaminen maksaisi noin 3,60 euroa, mikä on todella edullinen hinta. Tuossa ajassa luulisi saavan akun täyteen.

      • Anonyymi

        Ilmastonmuutos ja maahanmuutto veivät miehet keskustan joukoista
        Keskustan vaalitappion takaa löytyvät miehet, jotka antoivat äänensä puolueen sijasta perussuomalaisille. Tieto ei yllätä keskustapiiriä johtavaa Esko Lehtimäkeä.

        – Ilmastonmuutos on yksi syy. Me emme ole pystyneet kertomaan äänestäjille näkemystämme riittävän konkreettisesti, perussuomalaiset osasivat selkeyttää asian, hän sanoo.

        Kun aletaan puhua diesel-autojen käytön rajoittamisesta, nousee suomalainen mies takajaloilleen. Lehtimäki patistaa keskustaa järjen käyttöön, sillä muuten kato miestukijoista jatkuu.


      • Anonyymi

        Näin on. Nyt toki polttoöljykin on aika kallista, mutta lurauttamalla sekaan 5 % jäteöljyä saa hintaa alemmas. Edelleen alle 4 euroa siis 150 km range.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Nyt toki polttoöljykin on aika kallista, mutta lurauttamalla sekaan 5 % jäteöljyä saa hintaa alemmas. Edelleen alle 4 euroa siis 150 km range.

        Itsekin poltan aggregaatissa vanhat jäteöljyt traktorista ja autosta. Halvaksi tulee ja akkuun saa helposti 200 km rangea yhdessä yössä. Väsäsin tosin aggregaatille kopan äänenvaimennusta varten, nuo vanhat pelit kun ovat melkoisen äänekkäitä. Kulut alle euron polttoöljyn ja jäteöljyn seoksella per 100 km! !!


    • Anonyymi

      En toisaalta ymmärrä "maakuntien miesten" kovaa dieseinnostusta. Pitää ajaa 30 tkm/v jos diesel kannattaa bensaan verrattuna. Dieselauton arvon pudotus on lisäksi noilla kilometreillä kova. Diesel on kylmä ja isommat huollot kalliita.

      • Anonyymi

        Varsinkin pieneen "kotitarveajoon" on paljon halvempaa maasedulle pieni bensa-auto. Kulutus on lähes sama ja nykyisin dieselpolttoaine maksaa melkein saman kuin bensa. Lisäksi dieselautolle joutuu maksamaan dieselveroa ja ostaesaa autokin on kalliimpi. Pitää ajaa todella paljon kilometrejä jotta saa kuitattua hintaeron. Bensa-auto käynnistyykin paremmin talvella ja on lämpimämpi.

        Joudun ajamaan dieselillä vaikka kilometrejä tulee vähän, koska kyseistä automallia ei saa bensamoottorilla. Yli kuudensadan dieselvero kyllä kouraisee lompakon pohjalta syvään.


      • Anonyymi

        Monet ajavat vanhoilla Saksalaisilla Dieselautoilla kun ne ovat kestäviä. Esim. Volkkarin Bensakoneet ovat täysin paskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin pieneen "kotitarveajoon" on paljon halvempaa maasedulle pieni bensa-auto. Kulutus on lähes sama ja nykyisin dieselpolttoaine maksaa melkein saman kuin bensa. Lisäksi dieselautolle joutuu maksamaan dieselveroa ja ostaesaa autokin on kalliimpi. Pitää ajaa todella paljon kilometrejä jotta saa kuitattua hintaeron. Bensa-auto käynnistyykin paremmin talvella ja on lämpimämpi.

        Joudun ajamaan dieselillä vaikka kilometrejä tulee vähän, koska kyseistä automallia ei saa bensamoottorilla. Yli kuudensadan dieselvero kyllä kouraisee lompakon pohjalta syvään.

        Esim. Saabin bensa automaatissa vuotuinen vero n. 400e ,kulutus 10-12l/100km vastaan diesel automaatti : 750 e veroa, kulutus 6,5-7,5 eli diesel kannattaa jo 15 t / vuosi, ainakin jos on enempi kaupunki ajoa. Diesel saab man. Laatikolla vei 5 l sadalla.


      • Anonyymi

        Kun ajaa vanhalla 120 € arvoisella dieselillä niin montako euroa auton arvo putoaa. Kun tekee itse huollot niin huollot ei tule kalliiksi. Varaosat Biltemasta tai Motonetista. Varaosia saa 2 päivän toimitusajalla Saksasta edullisesti. Diesel kylmä - ei voi olla kun dieselissä on Webasto kaukosäädöllä. Liikennevakuutus riittää vakuutukseksi. Renkaat tilaa Saksasta.

        Tyhmä on se joka autoon laittaa kymmeniä tuhansia.


    • Anonyymi

      Lataan meidän Leafilla dieselaggregaatilla jotta talon sähköverkko ei kuormitu. Hyvin kätevä peli! Tankilla pärjää kuutisen tuntia ja vanha väljä aggregaatti polttaa jäteöljyt ruohonleikkurista ja kakkosautosta polttoöljyn seassa. Talvella on vaikea saada käyntiin ilman pientä bensatippaa. Yön aikana akku on vähintään 70% täynnä. Halvaksi tulee.

      • Anonyymi

        Vaikutat vihreiden edustajalta. Tärkeintä on että autoihin ei tankata nestettä. Se on ihan sama millä sähköä tehdään.


      • Anonyymi

        Simo laittoi aurinko paneelit katolle ja kuvittelee säästävänsä jotakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simo laittoi aurinko paneelit katolle ja kuvittelee säästävänsä jotakin!

        Diesel on kylmä, meluisa, kankea, nolo, juntti, kallis korjata, vaatii Webaston mikä hajoaa kumminkin. Kytätkää syksyllä sitä talvilaatuanne, dieselhörhöt! Dieselin arvo tippuu nopeasti, paitsi jos hommaatte sen 470 TKM vasta sisäänajetun ja kalliit-huollot-tehty -jalokiven. Miksi dieseliin pitää tehdä kalliita huoltoja? Mitä ne ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel on kylmä, meluisa, kankea, nolo, juntti, kallis korjata, vaatii Webaston mikä hajoaa kumminkin. Kytätkää syksyllä sitä talvilaatuanne, dieselhörhöt! Dieselin arvo tippuu nopeasti, paitsi jos hommaatte sen 470 TKM vasta sisäänajetun ja kalliit-huollot-tehty -jalokiven. Miksi dieseliin pitää tehdä kalliita huoltoja? Mitä ne ovat?

        Mulla on ollut 3 viimeistä auto diiseleitä. 16 vuotta tällä hetkellä yhteensä. 450 tkm. yhteensä ajettu. Kalliita huoltoja ei ole vielä ollut. Mitä ovat nämä kalliit huollot ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat vihreiden edustajalta. Tärkeintä on että autoihin ei tankata nestettä. Se on ihan sama millä sähköä tehdään.

        Hybriidi maasrurin vero 100 e


    • Anonyymi

      On varmaa, että sähköautojen pelastusrenkaat tulevat yleistymään. Etenkin noissa pienemmissä akkuvoimaisissa kulkineissa. Käytännössä niissä riittää n. 100... 500 cubiikin bensa, tai kaasukone. Lataus voi olla automaattinen, tahi manuaalinen.
      Daniel O`raakkel

    • Anonyymi

      Hyvä olla mukana saa hyvin ladattua

      • Anonyymi

        Voi sitä kotonakin käyttää. Jos miettii, niin latausasema maksaa asennettuna reilun tonnin, mutta aggregaatin saa alle kuuteen sataan. 400 eurolla saa monen kuukauden edestä tupaöljyä ja kuten tuolla aiemminkin mainittiin niin mukaan kannattaa sotkea 10-20% jäteöljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sitä kotonakin käyttää. Jos miettii, niin latausasema maksaa asennettuna reilun tonnin, mutta aggregaatin saa alle kuuteen sataan. 400 eurolla saa monen kuukauden edestä tupaöljyä ja kuten tuolla aiemminkin mainittiin niin mukaan kannattaa sotkea 10-20% jäteöljyä.

        Jäteöljyä voi laittaa jopa 40% ainakin kesäkelillä, kunhan se on hyvin suodatettua. Talvella 25% alkaa olla maksimi juoksevuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäteöljyä voi laittaa jopa 40% ainakin kesäkelillä, kunhan se on hyvin suodatettua. Talvella 25% alkaa olla maksimi juoksevuuden vuoksi.

        Mitenkäs hydrauliikkaöljy? Nokeaako pahasti?


    • Anonyymi

      Hakuaisin ladata sähköautoa häköpönttögeneraattorilla.

    • Anonyymi

      Täällä otin sähkölle ulosoton ennen mittaria. Hyvin halpaa on nyt lataukset ym. Sähkön käyttö

    • Anonyymi

      osalla on jo bensa tai diesel webasto sähköatossa

    • Anonyymi

      Ei kaikki osta uutta Diesel autoa.Olen ajanut neljättä vuotta 900€ Autolla siis se siitä kuoletuksesta
      4-5 litraa sadalla.

    • Anonyymi

      Onko kokemusta palaako mäntysuopa dieselin seassa aggrekaatissa? Töissä on kyseistä litkua isoissa päniköissä ja mietin voisiko sitä hyödyntää e-autoni latauksessa. Jos vaikka kolme osaa dieseliä ja yhden mäntysuopaa laittaisi? Tärpättiåkin olisi saatavilla ja se ainakin palaa nätisti aggrekaatissa mutta syö tiivisteet turhan nopeaan mitä on tullut havaittua tässä talven mittaan.

      • Anonyymi

        Palaako edes mitenkään. Ainakin emäksistä.

        Joskus olen miettinyt raa'an biodieselin esikuumentamista korkeaan lämpötilaan juuri ennen ruiskutushetkeä että glyseroli voisi palaa puhtaammin. Voisiko toimia?


    • Anonyymi

      Täällä hyviä kokemuksia aggregaattilatauksesta. Lomalla oltiin mökillämme kolme viikkoa ja pelkällä aggregaatilla ladattiin. Kannattaa panostaa tosiaan dieselaggregaattiin, niin pääsee samalla eroon jäteöljyistä kätevästi. Sitä paitsi ne on ilmaista energiaa. Aion ladata talvenkin aggregaatilla niin ei tarvitse murehtia sähkön hintaa. Bensaa 10 %, dieseliä 40% ja loput jäteöljyä on sopiva mix mikä palaa vaikka olisi 30 astetta pakkasta.

    • Anonyymi

      Mistä teillä piisaa jäteöljyä niin paljon? Mul on pari kolme autoa,usiempaa leikkuria,venettä, ym..vaikka kuinka vaihtelen öljyä niin ei millää tuu niin palio jäteöljyä et sitä käyttäis agreg ja latailis sähkövatkainta päivä tolkulla..

    • Anonyymi

      Ne haalii jäteöljyä jostain ilmaiseksi

    • Anonyymi

      Joka sähköautoon pakollinen. Vara agrikastti niin maailma pelastuu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1199
    Aihe