Nouseeko paino helteellä?

Isomyymikki

Laihdutan ja olin pudottanut painoa useamman kilon. Nyt kun on hellettä ei jaksa käydä ulkona kävelemässä, mutta olen myös vähentänyt aterioiden kokoa tämän huomioon ottaen. Paino ei laske, päinvastoin.
Miten muilla, onko helle syy lihomiseen?

15

5476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JepJepJepJepJepJepJep

      Nestettä kertyy.

      • Isomyymikki

        Eli kun ei ole hellettä niin sitten paino on taas normaali? Ärsyttää kun koko laihdutusprojekti menee pieleen


      • voihanvehje
        Isomyymikki kirjoitti:

        Eli kun ei ole hellettä niin sitten paino on taas normaali? Ärsyttää kun koko laihdutusprojekti menee pieleen

        Eihän se mene pieleen.

        Jatkat ihan niinkuin ennenkin. Jos ja kun helteellä kertyy elimistöön nestettä, se on vain väliaikaista.


      • kuygjgyliukihk

        Kun vielä lopettaa liikunnan, nestettä kertyy entistä enemmän, varsinkin jalkoihin. Sekin näkyy vaa'alla.


    • veeäm43

      Hitonko väliä vaakanäytön lukemilla on?
      Kehon koostumus ratkaisee!
      Jos helteellä syö suolaista, kuten on sutavaa, ja juo tavallista enemmän niin kehon nestepitoisuuden nousu ei tarkoita "lihomista"

      Sitä paitsi, on turha tuijottaa muutaman päivän välein vaakaan ja ottaa siitä migreeniä!

    • rva_valkoinen

      Oletko nainen? Hormoniheittelyiden vuoksi paino voi heitellä muutamankin kilon. Siitä vielä turvotukset päälle. Katso nyt alaraajojasi. Ovatko ne turvoksissa? Paina sormella sääriluun päältä. Jos siihen jää viipyilemään kuoppa, turvotusta on. Pidä jalkoja koholla ja hanki mieluiten tukisukat, jottet saa alaraajan verisuonitukosta. Turvotus ja laskimoverenkierron häiriöt ovat naimisissa keskenään.

      Itselläni helteiden alussa tuntui vaatekoko kasvan numerolla. Liikunta jäänyt puoleen tavallisesta. Nyt yritän kävellä aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Jos uintitekniikka on hallinnassa, niin nyt olisi hyvä mahdollisuus uida tai vesijuosta. Se kuluttaa energiaakin enemmän kuin moni muu liikuntalaji, ja vedessä on luonnollinen jäähdytys bonuksena.

      Vaikka laihdutat, muista proteiinien riittävä saanti. Se turvaa rasvattoman kudoksen (lihas säilyminen). Pelkkä vaa'an lukema ei ole ratkaiseva, vaan kehon koostumut.

    • Harmittaaniin

      Aivan ällistyttävää. Mikustakin tuntuu, vaikka en juurikaan näin kuumalla syö niin paino sen kun nousee. Olisin luullut päinvastoin. Miksi nestettä kertyy helteellä näin paljon. Hieno dieetti ihan pielessä kun paino ei putoa millään. Mitä pitäisi syödä ettei paino nouse. Ehkä ananasta ja raejuustoa vaan. Mutta siltikään ei laske.

      • eivaikeeta

        Nestettä kertyy helteellä sen vuoksi että verisuonet alkavat päästämään nestettä lävitseen, joka sitten kertyy ihonalaiseen kudokseen.

        Voit syödä ihan mitä vaan, että paino ei nouse, mutta määrä on oleellinen.

        Kun syöt vähemmän energiaa kuin kulutat, rasvan määrä vähenee kropassasi ja siitä seuraa painon aleneminen. Jos se ei tule ihan samana päivänä, niin nestetasapainon vaihtelut siinä vaan vaikuttaa vaakalukemaan.

        Kun jaksaa määrätietoisesti olla ns. miinuskaloreilla, paino sitten jonakin päivänä "romahtaa" kun neste lähtee liikkeelle. Itselläni oli pisimpään 16 päivän jakso ettei paino laskenut vaikka olin päivittäin miinuskaloreilla. No, 16 päivän kuluttua paino laski yhdessä päivässä noin 2 kg.

        Jos et tiedä paljonko voit syödä, niin lähes jokaisessa tuotteessa, lukee paketissa, kuinka paljon energiaa se sisältää.

        Ei vaikeata, mutta vaatii pikkusen opiskelua.


    • Tukalaaon

      Nousee, nousee ja loppua ei näy...

    • Anskuukkeli

      Samaa mietin täällä :( normisti (nyt jo reilun vuoden verran) on paino koko ajan pysynyt 54-55 kg välissä. Käyn puntarissa maanantaisin ja kirjaan aina painon ylös. Nyt maanantaina paino oli 56.5 ja tänään 56.7 (:o) kun ajattelin kokeilla uudestaan, että josko oli joku ihme tilanne päällä ma..:( viikko sitten ma en punninnut kun olin reissussa, mut 2 viikkoa sitten ihan normi 54.4 kg.
      Vatsakin näyttää normaalia pömpömmältä. Onko tää vaan turvotusta? Oon mielestäni syönyt jopa normaalia kevyemmin, kun ei kuumalla tee ruokaa edes mieli..

      • Outoyksilö

        Niin minäkin olen syönyt normaalia pienempiä annoksia ja ei herkkuja. Paino on nyt helteiden aika noussut liki 5 kg eli olen kilon painavempi kuin aloittaessani laihduttamisen. Olen kokeillut jo avokkaitakin laittaa jalkaan ja ihan normisti ne mahhtui kun ajattelin jos vaikka olisi nestettä kertynyt ja sormuskin mahtuu hyvin joten en ymmärrä, sniif, masentavaa....


    • shshsrhsr

      Minulla on laskenut paino helteillä. Viime viikko lomaa enkä edes kuntoillut kertaakaan, silti ihan hyvin oli taas kilon tippunut viime viikolla pelkällä terveellisellä syömisellä (3 normikokoista ateriaa päivässä, ei herkkuja).

      Tällä viikolla taas alkoi kuntoilut, ei kannata helteellä lopettaa, vaikea vain aloittaa uudelleen jos pitää liian pitkän tauon. Ei edes lenkkeily ollut niin pahaa vaikka täällä oli illalla 27 astetta. Lämpöön tottuu jos vain rohkeasti treenaa helteelläkin.

      139->101kg jo täällä, 90kg normaalipainon raja minun pituiselle.

    • tasalämpöinen

      kun ympäristön lämpötila nousee niin kropan energiankulutuksen tarve vähenee. Olemme tasalämpöisiä otuksia (se 37 C jotain. vaihtelee hiukan riippuen ihmisestä). Helteellä energiaa kuluu vähemmän tuon 37 C tason saavuttamiseen. Energiaylijäämä varastoituu kroppaan muodossa tai toisessa.

    • lihoin_minäkin

      Hyvä ketju! Olen ihmetellyt kovasti painonnousua viime viikkoina. Minulla ei ole tarvetta laihduttaa enää, mutta en halua ruveta lihomaan takaisin ja tarkkailen hysteerisesti painoani. Punnitsen itseni aina samaan aikaan eli aamuisin. Illalla en uskalla mennä vaakaan, Lukema voisi olla mitä tahansa.

      Ei tällä helteellä voi oikein liikkua ja uimamahdollisuuttakaan ei ole kuin erittäin kaukana. Kävelykin on pelkkää löntystelyä, vaikka se tapahtuisi aamulla ennen kuin helle nousee. Ja jotain suolapitoista on syötävä. Vettä juon liikaa muutoinkin, saati näin helteellä.

      • RellunPaikka

        Muista että se paino koostuu useasta elementistä: Rasva, lihakset, neste, luusto ym ym

        Ja se laihduttaminen on varsinaisesti tuota rasvan käyttämistä, kaiken muunkin paino voi vaihdella.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe