Kampaaja, kerro permanentista

Fiona

Miksi nykyään on vaikea saada kestävää permanenttia? Olen pari kertaa viiden vuoden sisään yrittänyt selittää tarkkaan kampaajalle, mitä toivon. Siis permanettia, joka on tarkoitus kuivattaa itsekseen. Jos kiharasta vetää, niin se ponnahtaisi kunnolla takaisin. Olen näyttänyt kuvia, minkälaista hiusta toivon.

Tulos on ollut pettymys. Tyvi on suora, rullaa ei laiteta mielestäni tarpeeksi tiukkaan, vaan ne "lerpsottavat" päässä. Kihara on pliisu, kestää ehkä kolme viikkoa, jonka jälkeen alkaa suhruuntua. Hiusten kunnossa, elintavoissa, hoidossa (hyvä) tai kotona käytettävissä tuotteissa ei ole ollut muutosta. Ovatko permisaineet tai tekotapa niin kovasti muuttuneet? Kymmenen vuotta sitten permis onnistui aina oikein hyvin.

11

5726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampaaja44v.

      Alalla nyt jo 27vuotta olleena olen huomannut, että permisten teko on aika "kankeaa" nuoremmilla, kymmenen viime vuoden sisään valmistuneilla kampaajilla, Johtunee varmasti siitä, ettei permiksiä kovin paljon ole viime vuosina tehty. Rullaaminen on hidasta, mielellään laitetaan suurempia rullia ja kierretään harvakseen (=loivaa) jne. Poikkeuksiakin tästä varmasti löytyy!
      Haeppa permiksesi seur. kerralla jostain, jossa kampaaja on jo täyttänyt 40v. ja sano selvästi, että haluat tiukkaa napakkaa pientä kiharaa, joka kestää hiuksissa kauan.
      Muuten, rulla ei saa olla liian tiukalla, hius muuten katkeaa! Toki rulla ei saa myöskään lerpsottaa, eikä yhdellä rullalla saa olla liian paljon hiuksia. Aineet eivät ole muuttuneet (muutakuin ehkä paremmiksi), mutta näyttää tosiaan siltä, että tekijöissä usein olisi parantamisen varaa...

      • kurli

        Mulle on laitettu pitkiin hiuksiini permiksiä jo 10 vuotta koska oma hiuslaatu on paksu, tikkusuora ja jäykkä. Pyydän aina vahvalla perm.aineella laitettavan koska lempeät ja hoitavat ei kestä pitkissä hiuksissa kun vaan kuukauden.
        Hoidoksi ostan aina perm tai luonnonkiharoille tarkoitettuja tuotteita, esim ggoldwelin Lc2 sarjaa.
        Kihara on napakkaa ja luonnollisen oloista. Työkaverit luulee että mulla on luonnonkihara, en ole kertonut totuutta!!!


      • pa-ka
        kurli kirjoitti:

        Mulle on laitettu pitkiin hiuksiini permiksiä jo 10 vuotta koska oma hiuslaatu on paksu, tikkusuora ja jäykkä. Pyydän aina vahvalla perm.aineella laitettavan koska lempeät ja hoitavat ei kestä pitkissä hiuksissa kun vaan kuukauden.
        Hoidoksi ostan aina perm tai luonnonkiharoille tarkoitettuja tuotteita, esim ggoldwelin Lc2 sarjaa.
        Kihara on napakkaa ja luonnollisen oloista. Työkaverit luulee että mulla on luonnonkihara, en ole kertonut totuutta!!!

        Jos permanettia laitetaan hiuksiin liian usein, se ei välttämättä enää toimi, "pysy kunnolla" - permanentti katkoo hiusten rikkisiltoja ja osa niistä jää aina katkenneiksi- vain osa voidaan kiinnittää permiksen kiinnitysaineella.

        Jos siis permiksiä tehdään kovin usein, lisääntyy rikkisiltojen määrä jotka ovat pysyvästi katki. Jäjelle jäävillä silloilla jotka "katkotaan" ja kiinnitetään ei saada enää sellaista kimmoisaa hyvää kiharaa mikä saadaan aikaan terveeseen hiukseen.


      • kurli
        pa-ka kirjoitti:

        Jos permanettia laitetaan hiuksiin liian usein, se ei välttämättä enää toimi, "pysy kunnolla" - permanentti katkoo hiusten rikkisiltoja ja osa niistä jää aina katkenneiksi- vain osa voidaan kiinnittää permiksen kiinnitysaineella.

        Jos siis permiksiä tehdään kovin usein, lisääntyy rikkisiltojen määrä jotka ovat pysyvästi katki. Jäjelle jäävillä silloilla jotka "katkotaan" ja kiinnitetään ei saada enää sellaista kimmoisaa hyvää kiharaa mikä saadaan aikaan terveeseen hiukseen.

        Laitatan osapermiksen päälihiuksiin ja taas mennään! Latvoihin vain n. 3-3,5 vuoden välein riippuen hiusten kunnosta. Eli en todellakaan laita vanhan kiharan päälle uutta kiharaa. Hiukseni ovat vahvat ja terveet hyvästä hoidosta ja säännöllisestä tasauksesta johtuen. Kyllä voi permistukkakin olla kaunis ja kiiltävä!
        Malttia vaan kaikille käsittelijöille, olkoon väri tai permis.


      • Fiona

        Kiitos! Täytyy tosiaan katsella seuraavaksi pitempään ammatissa toiminut kampaaja. Ajattelin permisaineitten muuttuneen, mutta täytyyhän tekotavalla jotain osuutta asiaan olla. Ehkä kyse on ollut myös sukupolvien välisestä kuilusta. Jospa ensi kerralla saan kestävät kikkurat.


      • PaKa

        Onhan aineet muuttuneet huomattavasti. Aineet ovat tulleet paremmiksi hiuksen kunnon kannalta, mutta huonoimmiksi permanentin keston kannalta. Ennen tehtiin sellaisia permanentteja mitkä pysyivät hiuksessa kuukausi tolkulla, mutta hiuksista tulikin sitten "karvakasoja". Nykyajan aineet ovat huomattavasti miedompia kuin mitä ne olivat kymmenen vuotta sitten. Itse olen alalla ollut vasta viisi vuotta, mutta kampaamo työtä olen seurannut ja kuunnellut koko ikäni, jota ei ole niin paljoa kuin sinulla on vuosia alalla, mutta siltikin tiedän permanenttien ja permanenttiaineiden kehityksestä ajan kuluessa.

        On totta että yksi syy huonoon permanenttiin saattaa olla huonossa rullauksessa, ja syy on todennäköisesti juuri tuo ettei tällä hetkellä enää niin paljoa tehdä kiharoita. Mutta kyllä syytä voi aineistakin ja nimenomaa aine valinnoistakin hakea. Yksi syy taas voi olla, että asiakkaan hiukset ovat nykyään pitkät ja siksi kihara tuntuu veltommalta kuin ennen? Et saisi heti osoittaa syyttävää sormea nuorempien ammatti-ihmisten suuntaan, vaan tässäkin tapauksessa syy saatta olla monessa muussa tekijässä kuin huonossa rullauksessa!


      • toinen "vanhus"
        PaKa kirjoitti:

        Onhan aineet muuttuneet huomattavasti. Aineet ovat tulleet paremmiksi hiuksen kunnon kannalta, mutta huonoimmiksi permanentin keston kannalta. Ennen tehtiin sellaisia permanentteja mitkä pysyivät hiuksessa kuukausi tolkulla, mutta hiuksista tulikin sitten "karvakasoja". Nykyajan aineet ovat huomattavasti miedompia kuin mitä ne olivat kymmenen vuotta sitten. Itse olen alalla ollut vasta viisi vuotta, mutta kampaamo työtä olen seurannut ja kuunnellut koko ikäni, jota ei ole niin paljoa kuin sinulla on vuosia alalla, mutta siltikin tiedän permanenttien ja permanenttiaineiden kehityksestä ajan kuluessa.

        On totta että yksi syy huonoon permanenttiin saattaa olla huonossa rullauksessa, ja syy on todennäköisesti juuri tuo ettei tällä hetkellä enää niin paljoa tehdä kiharoita. Mutta kyllä syytä voi aineistakin ja nimenomaa aine valinnoistakin hakea. Yksi syy taas voi olla, että asiakkaan hiukset ovat nykyään pitkät ja siksi kihara tuntuu veltommalta kuin ennen? Et saisi heti osoittaa syyttävää sormea nuorempien ammatti-ihmisten suuntaan, vaan tässäkin tapauksessa syy saatta olla monessa muussa tekijässä kuin huonossa rullauksessa!

        tiohappo on tehnyt kiharat permanentissa alusta asti, ja tekee myös nykyään. Turha syyttää aineita.


      • Vaativa asiakas
        PaKa kirjoitti:

        Onhan aineet muuttuneet huomattavasti. Aineet ovat tulleet paremmiksi hiuksen kunnon kannalta, mutta huonoimmiksi permanentin keston kannalta. Ennen tehtiin sellaisia permanentteja mitkä pysyivät hiuksessa kuukausi tolkulla, mutta hiuksista tulikin sitten "karvakasoja". Nykyajan aineet ovat huomattavasti miedompia kuin mitä ne olivat kymmenen vuotta sitten. Itse olen alalla ollut vasta viisi vuotta, mutta kampaamo työtä olen seurannut ja kuunnellut koko ikäni, jota ei ole niin paljoa kuin sinulla on vuosia alalla, mutta siltikin tiedän permanenttien ja permanenttiaineiden kehityksestä ajan kuluessa.

        On totta että yksi syy huonoon permanenttiin saattaa olla huonossa rullauksessa, ja syy on todennäköisesti juuri tuo ettei tällä hetkellä enää niin paljoa tehdä kiharoita. Mutta kyllä syytä voi aineistakin ja nimenomaa aine valinnoistakin hakea. Yksi syy taas voi olla, että asiakkaan hiukset ovat nykyään pitkät ja siksi kihara tuntuu veltommalta kuin ennen? Et saisi heti osoittaa syyttävää sormea nuorempien ammatti-ihmisten suuntaan, vaan tässäkin tapauksessa syy saatta olla monessa muussa tekijässä kuin huonossa rullauksessa!

        Maksan mieluusti laadukkaasta kampaamotyöstä. Mutta kovin nuorta kampaaja en huoli koska ammattikokemus on todellakin valttia!!
        Itse olen 29vuotias ja huoletta istun 40/50 vuotiaan kampaajan pallille, mutta huonojen kokemusten myötä en mene nuoren kampaajan asiakkaaksi.
        Varttuneempi, itseäään jatkuvasti kouluttava kampaaja on kaikkein paras!! Kokemusta ei voi korvata millään, sippeliä.


      • Vaativa lisää vielä
        Vaativa asiakas kirjoitti:

        Maksan mieluusti laadukkaasta kampaamotyöstä. Mutta kovin nuorta kampaaja en huoli koska ammattikokemus on todellakin valttia!!
        Itse olen 29vuotias ja huoletta istun 40/50 vuotiaan kampaajan pallille, mutta huonojen kokemusten myötä en mene nuoren kampaajan asiakkaaksi.
        Varttuneempi, itseäään jatkuvasti kouluttava kampaaja on kaikkein paras!! Kokemusta ei voi korvata millään, sippeliä.

        Laitatan monivärejä, pedennykset on ollut 2x, pikkuletit, permis 2x joten mistääään mummolookista minun tapauksessakaan ei ole kyse....


      • PaKa
        Vaativa asiakas kirjoitti:

        Maksan mieluusti laadukkaasta kampaamotyöstä. Mutta kovin nuorta kampaaja en huoli koska ammattikokemus on todellakin valttia!!
        Itse olen 29vuotias ja huoletta istun 40/50 vuotiaan kampaajan pallille, mutta huonojen kokemusten myötä en mene nuoren kampaajan asiakkaaksi.
        Varttuneempi, itseäään jatkuvasti kouluttava kampaaja on kaikkein paras!! Kokemusta ei voi korvata millään, sippeliä.

        Mun kommenttini ei ollut tarkoitettu asiakkaille (kuten sulle) vaan tälle kampaajalle. Ite arvostan ja kunnioitan suuresti 40-vuotiaita kampaajia ja mun omatkin hiukset laittaa tän ikäinen nainen (äitini=). Pointtini oli sanoa tälle kampaajalle ettei hänen kuuluisi syytellä nuorempaa ammattiväkeä noin heppoisin perustein, kun ei edes tunne koko tapausta..


    • Anonyymi

      Saman olen todennut. Ennen permanentti pysyi kuukausia, nykyään vain viikon verran. Minä epäilen, että johtuu noista uudistuneesta aineista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe