Nainen sahaa omaa oksaa

Jasso

Feminismi ja naiset ovat edenneet uskoen vakaasti, että muuttuisivatpa naiset kuinka kamaliksi tahansa, miehet tulevat aina haluamaan heitä. Kun mies saavuttaa täydellisen välinpitämättömyyden pisteen, he väittävät hänen olevan vain ärtynyt ja luulevat hänen tokenevan ajan myötä.

Mutta miesten välinpitämättömyys on tunne-elämän ilmiö, joka muistuttaa arpikudoksen tunnottomuutta. Arpikudoksen tunto on mennyttä. Kehon korjausmekanismit eivät tuota aiemman kudoksen veroista paikkaa haavan tilalle. Naiset ovat vuosien ajan repineet sisuskalujani niin antaumuksella, että tunne-elämästäni on jäljellä vain arpikudosta.

Toinen vastaava analogia: kun mies astuu miinaan ja menettää jalkansa, tilalle ei kasva uutta. Mahdottoman syvä palava rakkaus, jota nuori mies voi tuntea naista kohtaan on mahdollista vain viattomille, jotka kykenevät luottamaan kumppaniinsa ehdoitta. Kun ehdotonta rakkautta käytetään hyväksi kerta toisensa jälkeen, kyky luottaa toiseen häviää. Jos rakkautta käytetään aina häntä vastaan, mies löytää kyllä keinon riisua vastustajansa aseista.

Mielestäni naiset ovat tuhonneet jotain todella ainutlaatuista ja kaunista. On hyvin surullista, etteivät he ymmärrä mitä he ovat tehneet. Mutta on selvää, että he eivät todellakaan tätä ymmärrä. Kun he ovat kääntäneet miehet itseään vastaan, tarvitaan kokonainen uusi sukupolvi viattomia miehiä, jotta miesten kyky rakastaa naisia palautuu ennalleen.

39

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaaa

      ?

      Ei tartte rakastaa. Ihan ihmisiks olo peruskäytöstaitoisena riittää minulle. Siihen on monella pitkä matka, sukupuolesta riippumatta.

    • etteitotuusunohtuisi

      Kannattaa muistaa, että äänekkäät feministit edustavat vain hyvin pientä osaa naisista. Suurin osa naisista kuuluu tavalliseen keskikastiin.

    • lempeä_herätys

      Ikävä kuulla. :(

      Mutta mitä ihmettä sinulle on tapahtunut, että koet itsesi noin arpeutuneeksi?
      Onko sinulla ollut ongelmia vanhemmilta saamasi rakkauden kanssa? Kysyn tätä siksi, että minä koin ensimmäiset 18 vuotta elämästäni olevani äärimmäisen rakastettu. Vasta kun muutin omilleni huomasin, ettei kaikkiin ihmisiin kannata luottaa. Uskon silti, että useimmat miehet ovat luotettavia.

      Minäkin olen kokenut paljon torjutuksi tulemista miesten taholta, mutta pystyn silti vielä rakastamaan ja luottamaan.

      Olen samaa mieltä siitä, että ilman luottamista ei voi rakastaa. Toisaalta aito luottamus on todella kaunis asia. On ihanaa ja ainutlaatuista ja eheyttävää luottaa rakkaaseen ihmiseen ja kokea jonkinlaista käsittämätöntä varmuutta siitä, että kyseinen ihminen haluaa vain parastasi. Se on ollut yksi upeimmista asioista menneisyydessäni.

      Toivottavasti saat vielä kokea rakkautta jossain muodossa...

      • satoipaistoi

        Rakkaus ja luottamus on kaksi eri asiaa. Varmasti epäluotettava henkilö voi kokea rakkauden tunteita. Kunnon ihmiset ,eli luotettavat, toimii mahdollisuuksiensa rajoissa sopimusten mukaan toistelle ylettömästi harmia aiheuttamatta riippumatta tunnetilastaan.


      • Miessss_

        Jos noin on ollut, niin miksi sitten erosit?


      • lempeä_herätys
        satoipaistoi kirjoitti:

        Rakkaus ja luottamus on kaksi eri asiaa. Varmasti epäluotettava henkilö voi kokea rakkauden tunteita. Kunnon ihmiset ,eli luotettavat, toimii mahdollisuuksiensa rajoissa sopimusten mukaan toistelle ylettömästi harmia aiheuttamatta riippumatta tunnetilastaan.

        "Rakkaus ja luottamus on kaksi eri asiaa."
        Riippuu vähän, millaisesta rakkaudesta puhutaan. Mutta voisitko itse rakastaa jotakuta, johon et luota?

        "Varmasti epäluotettava henkilö voi kokea rakkauden tunteita."
        Voi ehkä kokea, mutta toistaalta epäluotettava henkilö pystyy harvoin itse luottamaan muihin. Ihminen näkee muissa ihmisissä niin vahvasti niitä asioita, joita on hänessä itsessään.

        Ymmärrätkö, miten minun logiikallani rakkaus ja luottamus kietoutuvat yhteen?


      • lempeä_herätys
        Miessss_ kirjoitti:

        Jos noin on ollut, niin miksi sitten erosit?

        Olikohan tämä kysymys minulle?

        Mies halusi erota. Syytä en halua kertoa täällä. Ihan sulassa sovussa erosimme, joten tilanteeseen ei liittynyt dramatiikkaa eikä muita osapuolia.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        "Rakkaus ja luottamus on kaksi eri asiaa."
        Riippuu vähän, millaisesta rakkaudesta puhutaan. Mutta voisitko itse rakastaa jotakuta, johon et luota?

        "Varmasti epäluotettava henkilö voi kokea rakkauden tunteita."
        Voi ehkä kokea, mutta toistaalta epäluotettava henkilö pystyy harvoin itse luottamaan muihin. Ihminen näkee muissa ihmisissä niin vahvasti niitä asioita, joita on hänessä itsessään.

        Ymmärrätkö, miten minun logiikallani rakkaus ja luottamus kietoutuvat yhteen?

        "Ihminen näkee muissa ihmisissä niin vahvasti niitä asioita, joita on hänessä itsessään."

        .. Valhe.. Esim. NarsuMarsut kyllä Oppivat Tunnistamaan Heistä Poikkeavat Yksilöt(kin), eli SiniSilmäiset, kiltimmät jne.. SiniSilmät sitten taas Oppivat KantaPiänOppiKoulun kautta millaisia SusiHukkia Sitä onkaan ja Millaista Persestelyä ne Harrastavat.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "Ihminen näkee muissa ihmisissä niin vahvasti niitä asioita, joita on hänessä itsessään."

        .. Valhe.. Esim. NarsuMarsut kyllä Oppivat Tunnistamaan Heistä Poikkeavat Yksilöt(kin), eli SiniSilmäiset, kiltimmät jne.. SiniSilmät sitten taas Oppivat KantaPiänOppiKoulun kautta millaisia SusiHukkia Sitä onkaan ja Millaista Persestelyä ne Harrastavat.. ;P

        .. NarsuMarsun ManiPulointia SiniSilmille on myös Väite, että Luottamus tulee ennen, kuin se on Ansaittu&Todistettu jne.. ;P


      • lempeä_herätys

        Mielenkiintoinen ilmaisutapa. :D Kun luin tekstiäsi, kuulin päässäni sanojen ensimmäiset äänteet isommalla äänenvoimakkuudella kuin muut. :D

        Ei ollut valhe. Eikä ollut valhe sinultakaan, mutta hieman tietämättömyyttä: sekä narsisteilla että heidän uhreillaan on molemmilla häiriöitä tunne-elämässä. Kumpikaan ei pysty terveellä tavalla välittämään itsestään. Molemmat tarvitsevat toista osapuolta itsensä toteuttamiseen epäterveellä tavalla. Eli heissä on kyllä molemmissa paljon samaa.

        Heidät nähdään usein toistensa vastakohtina, mutta vain käyttäytyminen on vastakohtaista. Sen vuoksi he löytävät toisensa helposti. Mutta molemmat ovat satutettuja.


      • lempeä_herätys
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. NarsuMarsun ManiPulointia SiniSilmille on myös Väite, että Luottamus tulee ennen, kuin se on Ansaittu&Todistettu jne.. ;P

        Se on jokaisen henkilökohtainen preferenssi.

        Itse ajattelen, että jokainen on syytön ennen kuin toisin todistetaan.
        Eli että luotan niin kauan, kun ei ole syytä olla luottamatta.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Se on jokaisen henkilökohtainen preferenssi.

        Itse ajattelen, että jokainen on syytön ennen kuin toisin todistetaan.
        Eli että luotan niin kauan, kun ei ole syytä olla luottamatta.

        Luottamus tuleekin jokaisesta itsestään. Ei kenenkään pidä tuoda jotain ihmeellistä luottamussalkkua pöytään ja avata sitä, että toinen saa luottamuksen...


      • lempeä_herätys
        Dissident kirjoitti:

        Luottamus tuleekin jokaisesta itsestään. Ei kenenkään pidä tuoda jotain ihmeellistä luottamussalkkua pöytään ja avata sitä, että toinen saa luottamuksen...

        Samaa mieltä.

        Varsinkin, kun ei sieltä toisen avaamasta laukusta koskaan löydy mitään niin vedenpitävä todistetta, että kukaan voisi sen perusteella luottaa.

        Se juuri luottamuksessa onkin kaunista! Se on "tietoa", jota ei voi perustella. Se sykähdyttää tällaista ihmistä, joka aina kaipaa perusteluita.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ilmaisutapa. :D Kun luin tekstiäsi, kuulin päässäni sanojen ensimmäiset äänteet isommalla äänenvoimakkuudella kuin muut. :D

        Ei ollut valhe. Eikä ollut valhe sinultakaan, mutta hieman tietämättömyyttä: sekä narsisteilla että heidän uhreillaan on molemmilla häiriöitä tunne-elämässä. Kumpikaan ei pysty terveellä tavalla välittämään itsestään. Molemmat tarvitsevat toista osapuolta itsensä toteuttamiseen epäterveellä tavalla. Eli heissä on kyllä molemmissa paljon samaa.

        Heidät nähdään usein toistensa vastakohtina, mutta vain käyttäytyminen on vastakohtaista. Sen vuoksi he löytävät toisensa helposti. Mutta molemmat ovat satutettuja.

        .. Kuhan Maalailen Tekstiä.. Fiiliksen Mukhaan.. ;P

        .. Ja Tuokaan Yleistys Väitteesi ei Pidä Paikkaansa.. NarsuMarsuMaista Uhrien Syyllistämistä.. Jotkut joo.. Mutta ei Läheskään Kaikki.. ;P


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        Varsinkin, kun ei sieltä toisen avaamasta laukusta koskaan löydy mitään niin vedenpitävä todistetta, että kukaan voisi sen perusteella luottaa.

        Se juuri luottamuksessa onkin kaunista! Se on "tietoa", jota ei voi perustella. Se sykähdyttää tällaista ihmistä, joka aina kaipaa perusteluita.

        Perusteluthan kaikelle onkin jännintä ja ihmeellisintä. Ne aina löytyy, koska jokaiselle asialle löytyy syy. Ne ei ole mitään taivaasta tupsahtavia ihmeellisyyksiä, vaan usein konkreettisia jatkumoita joillekin tapahtuneille teoille, sanoille yms.

        Ihmissuhteet on mielenkiintoisia....


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Se on jokaisen henkilökohtainen preferenssi.

        Itse ajattelen, että jokainen on syytön ennen kuin toisin todistetaan.
        Eli että luotan niin kauan, kun ei ole syytä olla luottamatta.

        .. KuningatarMehiläisille on Kehittynyt kyllä hyvät aistit.. Jätetään ny SanoMati enempiä, ettei VeliPalkoKasvi tee YlläriPylläriä Hyvin Pian.. ;D


      • lempeä_herätys
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kuhan Maalailen Tekstiä.. Fiiliksen Mukhaan.. ;P

        .. Ja Tuokaan Yleistys Väitteesi ei Pidä Paikkaansa.. NarsuMarsuMaista Uhrien Syyllistämistä.. Jotkut joo.. Mutta ei Läheskään Kaikki.. ;P

        Ei ollut tarkoitus syyllistää narsistien uhreja.

        Mutta etsipä jostain ihan psykologisia faktoja käsiisi. Ei minua tarvitse uskoa, en minä ole psykologian asiantuntija. Kunhan joskus lueskelen asiantuntijoiden juttuja.

        Eikä kukaan halua tahallaan olla narsistin uhri. Itse asiassa harva ihminen haluaisi olla missään ikävässä tilanteessa, joten turha heitä on siitä syyllistää. Eikä se ollut tarkoituksenakaan.

        Mutta et kai voi tosissasi väittää, että psyykeltään terve ihminen sietäisi huonoa kohtelua?


      • Dissident kirjoitti:

        Luottamus tuleekin jokaisesta itsestään. Ei kenenkään pidä tuoda jotain ihmeellistä luottamussalkkua pöytään ja avata sitä, että toinen saa luottamuksen...

        .. Ei Luottamus tule Itsestä.. Oma Luotettavuus Tulee.. Ei Luottamus ole SamanLainen Tunne, kuin Esim. Rakkaus.. ;P

        .. Joko On Luotetteva Yksilö tai Ei ole.. Eli Ei esim. Vehtaa Varattunen Kans.. ;).. HekoHeko.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei Luottamus tule Itsestä.. Oma Luotettavuus Tulee.. Ei Luottamus ole SamanLainen Tunne, kuin Esim. Rakkaus.. ;P

        .. Joko On Luotetteva Yksilö tai Ei ole.. Eli Ei esim. Vehtaa Varattunen Kans.. ;).. HekoHeko.. ;D

        Niin, mä tiedän suurinpiirtein sun ajattelutavan kyllä ja se ei jää kenellekkään epäselväksi täällä.

        Bonobonottelet ja narsumarsuttelet kiireellä vaan kaikki.

        Ja meidän ajattelut tunnetusti kolisee yhteen, että ei kannata alkaa vääntämään...


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus syyllistää narsistien uhreja.

        Mutta etsipä jostain ihan psykologisia faktoja käsiisi. Ei minua tarvitse uskoa, en minä ole psykologian asiantuntija. Kunhan joskus lueskelen asiantuntijoiden juttuja.

        Eikä kukaan halua tahallaan olla narsistin uhri. Itse asiassa harva ihminen haluaisi olla missään ikävässä tilanteessa, joten turha heitä on siitä syyllistää. Eikä se ollut tarkoituksenakaan.

        Mutta et kai voi tosissasi väittää, että psyykeltään terve ihminen sietäisi huonoa kohtelua?

        .. Narsu- Ja PsykoMarsuilla on keinonsa, joilla Uhrinsa Seitteihinsä Pyörittävät ja Piänkin.. ;P


      • lempeä_herätys
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. KuningatarMehiläisille on Kehittynyt kyllä hyvät aistit.. Jätetään ny SanoMati enempiä, ettei VeliPalkoKasvi tee YlläriPylläriä Hyvin Pian.. ;D

        Älä huolehdi, minulle on tänään jo muualla suututtu pahemman kerran, mutta minä hoitelen kaikki tilanteet etiketin vaatimalla tavalla.

        https://www.riemurasia.net/kuva/Herne-nenassa/106283


      • Dissident kirjoitti:

        Niin, mä tiedän suurinpiirtein sun ajattelutavan kyllä ja se ei jää kenellekkään epäselväksi täällä.

        Bonobonottelet ja narsumarsuttelet kiireellä vaan kaikki.

        Ja meidän ajattelut tunnetusti kolisee yhteen, että ei kannata alkaa vääntämään...

        .. Ja Mä Sun.. Tais VeliPalkoKasvi Tehrä Taas Taikansa.. ;(


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Älä huolehdi, minulle on tänään jo muualla suututtu pahemman kerran, mutta minä hoitelen kaikki tilanteet etiketin vaatimalla tavalla.

        https://www.riemurasia.net/kuva/Herne-nenassa/106283

        .. Noh, Yritetään nyt hillitä ainakin alkuun, jos olet uus.. Pieninä Annoksina, niin ehdit Siedättyä.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ja Mä Sun.. Tais VeliPalkoKasvi Tehrä Taas Taikansa.. ;(

        Ei mulla mene palkokasvit nokkaan. Mulle on ihan ok, että olet ihan eri mieltä. Se riittää mulle hyvin. Oma on elämäsi, elä se miten elät....


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh, Yritetään nyt hillitä ainakin alkuun, jos olet uus.. Pieninä Annoksina, niin ehdit Siedättyä.. ;D

        .. AiNiin.. Etiketit Hiiteen.. Ja Totuutta Kehiin ja Suoraan Asiaa.. EnttienKieltä voi sitten jauhaa jossain Enttien Keskel.. ;D


    • 45grfergfergergwergw

      Onkohan tossakin kyse jostain passiivisesta "repimisestä", että naiset ovat sen mukamas tehneet olemalla tekemättä mitään. Jotenkin tuntuu että suurin osa ätminkäisistä alentaa itseään sen takia koska naiset eivät heitä lähesty, mutta eiväthän he lähesty muutenkaan kuin jotain ytmejä.

      • lempeä_herätys

        No, sanoisin ennemminkin että ongelmia on (ollut) muissakin kuin romanttisissa suhteissa. Näkeehän ihminen koko ajan ympärillään muitakin naisia kuin niitä, joista on romanttisesti kiinnostunut. Ja näkeehän ympärillään "terveitäkin" parisuhteita. Jos ei näe, tarkastelutapa on melko vinoutunut.

        Olen minäkin hieman menettänyt toivoni oman pariutumiseni suhteen. Mutta en minä siitä huolimattakaan voisi sanoa, että "miehet" yleensä ottaen olisivat mitään minussa tuhonneet. Kunhan nyt eivät pidä minusta. Mutta näyttävätpä pitävän monesta muusta naisesta, ja ihan hyvin heillä näyttää menevän.


    • crux

      Ja sitten kun ihminen on rikki niin hän ei kelpaa enää mihinkään. Ehjää halutaan kyllä pompotella, repiä ja riepotella ihan vain sen takia että hän ehkä kestää sen. Rikkinäinen ja arpeutunutkin pystyisi juttelemaan, pitämään kädestä, pystyisi melkein mihin vain, mutta hän ei kestä enää tätä repivää koeponnistusvaihetta jossa nainen kokeilee rajojaan.

      • lempeä_herätys

        Mitä tarkoitat koeponnistusvaiheella?


      • Rikotaanrikottua

        Todentotta. Ensin nujerretaan miehen itsetunto ja sitten sanotaan että mies jolla on huono itsetunto ei kelpaa.


      • crux
        lempeä_herätys kirjoitti:

        Mitä tarkoitat koeponnistusvaiheella?

        Vaihetta jossa testataan onko mies tosimies vai nössö. Vaihetta jossa nainen kokeilee mitä kaikkea voi sanoa ja mihin asti vihollisen selustaan hän pystyy yön pimeydessä viemään rajalinjat. Toimiihan tämä taktiikka tietysti sellaisten miesten kanssa jotka ovat itsekin kilpailuhenkisiä ja terveen elämäniloisia. Sama leikki ei kuitenkaan toimi niiden miesten kanssa jotka ovat jo jättäneet tällaiset leikit taakseen.


      • lempeä_herätys

        Vastauksesi on hyvin hämmentävä.

        Kysyin tätä sen vuoksi, että minua on joskus syytetty pelien pelaamisesta silloinkin, kun en ole niitä missään nimessä pelannut, vaan toinen osapuoli on tulkinnut tilanteen väärin.

        Tarkoitatko vihollisella miestä, jota nainen "koeponnistaa"?
        Jos tarkoitat, miten vihamielisessä ajatusmaailmassa sinä oikein elät?

        Kuka haluaisi:
        a) nähdä elämäänsä ilmestyneen uuden ihmisen vihollisena ja samalla tutustua tähän?
        b) viettää sekuntiakaan aikaa sellaisen ihmisen kanssa, joka vaikuttaa pitävän vastapuolta vihollisena?


      • crux
        lempeä_herätys kirjoitti:

        Vastauksesi on hyvin hämmentävä.

        Kysyin tätä sen vuoksi, että minua on joskus syytetty pelien pelaamisesta silloinkin, kun en ole niitä missään nimessä pelannut, vaan toinen osapuoli on tulkinnut tilanteen väärin.

        Tarkoitatko vihollisella miestä, jota nainen "koeponnistaa"?
        Jos tarkoitat, miten vihamielisessä ajatusmaailmassa sinä oikein elät?

        Kuka haluaisi:
        a) nähdä elämäänsä ilmestyneen uuden ihmisen vihollisena ja samalla tutustua tähän?
        b) viettää sekuntiakaan aikaa sellaisen ihmisen kanssa, joka vaikuttaa pitävän vastapuolta vihollisena?

        Pitää muistaa että nämä havainnot eivät synny siinä hetkessä kun nämä operaatiot tapahtuvat. Vähän kuin jalkapallossa sanotaan heti hävityn ottelun jälkeen että "tarkempien analyysien aika on myöhemmin".

        Vakavasti puhuen en ymmärrä miksi mies ja nainen eivät voisi kohdata toisiaan enemmän ihmisinä ja ystävinä? Miksi on edelleen niin paljon naisia jotka testaavat uroksen kykyjä puolustaa reviiriään vaikka me olemme jo ihmisiä ja reviiri on pelkkiä osakkeita taloyhtiössä?


      • lempeä_herätys
        crux kirjoitti:

        Pitää muistaa että nämä havainnot eivät synny siinä hetkessä kun nämä operaatiot tapahtuvat. Vähän kuin jalkapallossa sanotaan heti hävityn ottelun jälkeen että "tarkempien analyysien aika on myöhemmin".

        Vakavasti puhuen en ymmärrä miksi mies ja nainen eivät voisi kohdata toisiaan enemmän ihmisinä ja ystävinä? Miksi on edelleen niin paljon naisia jotka testaavat uroksen kykyjä puolustaa reviiriään vaikka me olemme jo ihmisiä ja reviiri on pelkkiä osakkeita taloyhtiössä?

        "Pitää muistaa että nämä havainnot eivät synny siinä hetkessä kun nämä operaatiot tapahtuvat. Vähän kuin jalkapallossa sanotaan heti hävityn ottelun jälkeen että "tarkempien analyysien aika on myöhemmin"."

        Tuossa aikaviiveessä ei ole mitään ongelmaa. Ongelma syntyy, jos teet analyysisi pelkästään oman näkökulmasi perusteella. Annan esimerkin: kun olin parikymppinen, eräs herrasmies jätti minut melko vakavan seurustelun jälkeen ilman selityksiä tai neuvotteluita. Ja kaiken lisäksi tekstiviestillä. Se satutti syvältä ja tuntui todella väärältä. Tapasin hänet neljä vuotta myöhemmin, ja hän selitti, että ei halunnut jatkaa suhdetta, koska minä en vaikuttanut olevani tosissani hänen suhteensa. Arvaapa, miten tosissani itse asiassa olin... Olin täysin tosissani. Hän vain jostain päätteli, etten ole. Silloin ymmärsin, etten koskaan voi tehdä mitään tilanneanalyysiä pelkästään oman näkökulmani perustella. Toivon myös, ettei vastapuoli tee niin.


        "Vakavasti puhuen en ymmärrä miksi mies ja nainen eivät voisi kohdata toisiaan enemmän ihmisinä ja ystävinä? Miksi on edelleen niin paljon naisia jotka testaavat uroksen kykyjä puolustaa reviiriään vaikka me olemme jo ihmisiä ja reviiri on pelkkiä osakkeita taloyhtiössä? "

        Sanoisin, että tässä ongelma on vaatimustasossasi. Ei kannata yrittää tutustua naisiin, jotka ajattelevat noin eläimellisesti. Jos olet sellaisia kohdannut, tunnistat heidät varmasti kaukaa ja voit välttää heitä. Minä ainakin kierrän kaukaa kaikki miehet, jotka tuovat liikaa esille maskuliinisia voimanäytteitään. Kiltti mies on paras mies, vaikka suurin osa tällä palstalla ei koskaan sitä usko.


      • crux
        lempeä_herätys kirjoitti:

        "Pitää muistaa että nämä havainnot eivät synny siinä hetkessä kun nämä operaatiot tapahtuvat. Vähän kuin jalkapallossa sanotaan heti hävityn ottelun jälkeen että "tarkempien analyysien aika on myöhemmin"."

        Tuossa aikaviiveessä ei ole mitään ongelmaa. Ongelma syntyy, jos teet analyysisi pelkästään oman näkökulmasi perusteella. Annan esimerkin: kun olin parikymppinen, eräs herrasmies jätti minut melko vakavan seurustelun jälkeen ilman selityksiä tai neuvotteluita. Ja kaiken lisäksi tekstiviestillä. Se satutti syvältä ja tuntui todella väärältä. Tapasin hänet neljä vuotta myöhemmin, ja hän selitti, että ei halunnut jatkaa suhdetta, koska minä en vaikuttanut olevani tosissani hänen suhteensa. Arvaapa, miten tosissani itse asiassa olin... Olin täysin tosissani. Hän vain jostain päätteli, etten ole. Silloin ymmärsin, etten koskaan voi tehdä mitään tilanneanalyysiä pelkästään oman näkökulmani perustella. Toivon myös, ettei vastapuoli tee niin.


        "Vakavasti puhuen en ymmärrä miksi mies ja nainen eivät voisi kohdata toisiaan enemmän ihmisinä ja ystävinä? Miksi on edelleen niin paljon naisia jotka testaavat uroksen kykyjä puolustaa reviiriään vaikka me olemme jo ihmisiä ja reviiri on pelkkiä osakkeita taloyhtiössä? "

        Sanoisin, että tässä ongelma on vaatimustasossasi. Ei kannata yrittää tutustua naisiin, jotka ajattelevat noin eläimellisesti. Jos olet sellaisia kohdannut, tunnistat heidät varmasti kaukaa ja voit välttää heitä. Minä ainakin kierrän kaukaa kaikki miehet, jotka tuovat liikaa esille maskuliinisia voimanäytteitään. Kiltti mies on paras mies, vaikka suurin osa tällä palstalla ei koskaan sitä usko.

        Ei me näistä riitoja saada aikaiseksi. Oma näkökulma ei ole aina oikea mutta jälkeenpäin se on ainoa mikä on käytettävissä. Vaatimustasoni ei ole enää kummoinen mutta ehkä nuorempana ja lihaksikkaampana olen joutunut tilanteisiin joissa minut on koeponnistettu hajalle. Vaikea se on parsia itseään kasaan jos näkee jokaisen langan ja muistaa miten on itse ommellut senkin paikoilleen.

        Eteenpäin pitää tosiaan mennä, varsinkin henkisesti. Toki se edellyttää sitä että joku muukin seuraa mukana tai on jo valmiiksi siellä vastassa - muuten se on aika yksinäinen retki.


    • Asiaa joka sana. Tunnistan tuossa itseäni, arpikudosta on ihan riittävästi.

      • fsdfsdf

        Arpia vaikkei sulla juuri ole naisista kokemusta...


    • Mitä feminismi taas tähän liittyy? Selitä mitä konkreettista haittaa feminismistä on koitunut sinulle?

      • tulet.perään.vain

        Siten että, kaikki femakkolehmät pitäisi polttaa roviolla kuin noidat konsanaan. Ovathan femakko pirut nykyajan noitia, joten ei muuta kuin : Burn motherfuckers, burn, we dont need no water . . . . .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe