PUSSIKUURILAISET 23.7.

Sissiv

Tämä on tukiryhmä ateriakorvikkeilla laihduttaville ja laihduttaneille.
(VLCD, ENE, nutraajat, osanutraajat... )

Jätin tuosta viikon pois, koska ollaan eri viikoilla. Viikon voi kertoa kommentissaan samoin kuin oman viikkovaihtopäivänsä.

Aloittajat ovat tervetulleita ja toivottavasti myös oman tavoitteensa saavuttaneet kertoilevat kuulumisiaan!

Nyt olisi hyvä hetki aloittaa nutraus. Ei ehkä alkupäivien vilutus haittaisi 😁

Jatketaan hyvässä hengessä ✌
Tsemppiä helteeseen 👍

Terkuin Sissivaihde

64

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paino tänään 68,5 kg.

    • Sissiv

      66!
      Viikko vaihtui. Takana 11 viikkoa ja 12 kiloa.

      • Onneksi olkoon sissivaihde. Hieno tulos. Kyllä se sinnikkyys palkitaan jossain vaiheessa.


      • Sissiv
        pussikuuri kirjoitti:

        Onneksi olkoon sissivaihde. Hieno tulos. Kyllä se sinnikkyys palkitaan jossain vaiheessa.

        Kiitos, Pussikuuri!

        En alussa uskonut pystyväni tähän! Hyvä, että en asettanut liian isoja tavoitteita alussa.
        Tämäkin riittäisi, mutta jos hyvin menee niin saa pudota enemmänkin.
        Onhan mulla mittareiden mukaan ylipainoa vieläkin. Mutta viis mittareista! Se paino on hyvä, missä viihtyy ja minkä pystyy pitämään luonnollisesti.

        Jotain minä yöllä aloin sulle niistä pähkinöistä selostaa 😀 Mutta nukahdin.

        Kyllä ihan muutamalla pähkinällä pääsi nälästä, ei kyllä hirveä nälkä ollutkaan. Söin myös lihaa. Ja join vettä ja vichyä.

        Mutta kotona sitte huomasi, että nappasin koko pähkinäpussin jämät ja rouskuttelin menemään ihan joutessani. Oikeastaan cashew-pähkinät ei edes ole mitään hyviä. Suolattomia rasvakikkareita.
        Ja tämä on jotain vammaa päässä, että pitää syödä, vaikka ei ole nälkä. Eikä voi lopettaa, kun on aloittanut.

        Tässä jännäsin, että onko nuo syömiset muuttunu suoraan läskiksi.

        Ja siitä makeansyönnistä, että en nyt kyllä uhalla ala jotain herkkuja vetämään, kun ei edes haluta.

        Kaikessahan sitä sokeria on, mutta ne minun herkkumäärät ei ole olleet mitään normaalia. Ja kaikki on pitänyt syödä, vaikka eipä kai karkitkaan enää muutaman jälkeen hyvälle maistu.

        Ja edelleen pidän hyvänä havaintona, että jopa nuo korvikepatukat voi mulla laukaista sen syömishimon! En ollut sitä aiemmin tajunnut.

        Minusta on hyvä, että olet avoimesti kertonut syömiseen liittyvistä ongelmistasi. Ainakin minua ne on ravistelleet ajattelemaan tätä paino-ongelmaa monesta suunnasta. Kiitos!

        Hirveän huonoa kohtelua olet täällä saanut. Olen pahoillani.

        Mutta joku ongelma on ihmisillä, jotka pyörii laihdutuspalstalla nälvimässä muita. Tai paljon ongelmia.

        Lihava voi laihduttaa. Syömishäiriöistä voi parantua.
        Tyhmyys on pysyvää!

        Me, jotka edes yritämme tehdä jotain parantaaksemme elämisenlaatua, me ollaan voittajia ✌ ☆☆☆

        Isosti tsemppiä koko jauhejengille 👍👍


      • Sissiv kirjoitti:

        Kiitos, Pussikuuri!

        En alussa uskonut pystyväni tähän! Hyvä, että en asettanut liian isoja tavoitteita alussa.
        Tämäkin riittäisi, mutta jos hyvin menee niin saa pudota enemmänkin.
        Onhan mulla mittareiden mukaan ylipainoa vieläkin. Mutta viis mittareista! Se paino on hyvä, missä viihtyy ja minkä pystyy pitämään luonnollisesti.

        Jotain minä yöllä aloin sulle niistä pähkinöistä selostaa 😀 Mutta nukahdin.

        Kyllä ihan muutamalla pähkinällä pääsi nälästä, ei kyllä hirveä nälkä ollutkaan. Söin myös lihaa. Ja join vettä ja vichyä.

        Mutta kotona sitte huomasi, että nappasin koko pähkinäpussin jämät ja rouskuttelin menemään ihan joutessani. Oikeastaan cashew-pähkinät ei edes ole mitään hyviä. Suolattomia rasvakikkareita.
        Ja tämä on jotain vammaa päässä, että pitää syödä, vaikka ei ole nälkä. Eikä voi lopettaa, kun on aloittanut.

        Tässä jännäsin, että onko nuo syömiset muuttunu suoraan läskiksi.

        Ja siitä makeansyönnistä, että en nyt kyllä uhalla ala jotain herkkuja vetämään, kun ei edes haluta.

        Kaikessahan sitä sokeria on, mutta ne minun herkkumäärät ei ole olleet mitään normaalia. Ja kaikki on pitänyt syödä, vaikka eipä kai karkitkaan enää muutaman jälkeen hyvälle maistu.

        Ja edelleen pidän hyvänä havaintona, että jopa nuo korvikepatukat voi mulla laukaista sen syömishimon! En ollut sitä aiemmin tajunnut.

        Minusta on hyvä, että olet avoimesti kertonut syömiseen liittyvistä ongelmistasi. Ainakin minua ne on ravistelleet ajattelemaan tätä paino-ongelmaa monesta suunnasta. Kiitos!

        Hirveän huonoa kohtelua olet täällä saanut. Olen pahoillani.

        Mutta joku ongelma on ihmisillä, jotka pyörii laihdutuspalstalla nälvimässä muita. Tai paljon ongelmia.

        Lihava voi laihduttaa. Syömishäiriöistä voi parantua.
        Tyhmyys on pysyvää!

        Me, jotka edes yritämme tehdä jotain parantaaksemme elämisenlaatua, me ollaan voittajia ✌ ☆☆☆

        Isosti tsemppiä koko jauhejengille 👍👍

        Kyllä itekin jännäsin miten toi yksi päivä vaikutti. Tällä hetkellä ainakin näyttää ihan hyvältä. Olen kyllä varautunut , että paino saattaa pysyä samassa muutaman päivän ja sit laskea taas. Täytyy koputtaa puuta. Jos oisin fiksu niin punnitsisin itse muutaman päivän välein, mutta mun ei pidä turhautua jos se paino jumittaa. Uskon kyllä onnistuvani, koska mulla ei ole ollut nälkä. Mikä on tavallaan ihana tunne. Ei tartte ootella milloin saa ottaa seuraavan pirtelön. Tämä on se tilanne jonka haluan säilyvän kun kuuri loppuu.

        Mä haluan kertoa rehellisesti ja avoimesti tästä. Kun olen tänne vuosikaudet kirjoittanut pussikuurin aloittamisesta ja epäonnistumisista niin mut on otettu hampaisiin. En tiedä mikä näiden mollaajien tavoitteena on. Loukata ja lannistaa mua vai tuntea itsensä ( mollaajien) paremmaksi ihmiseksi joka ei ikinä epäonnistu elämän millään osa-alueella. Emmä jaksa enää ottaa itteeni noista, koska tota on kestänyt niin kauan. Mä tunnen kuitenkin nyt itteni onnistujaksi, vaikka en ole vielä tavoitepainossa. Näille huutajille ei merkkaa mitään se, että olen pudottanut yhteensä yli 20 kiloa. He ovat takertuneet vain mun moniin nutrilettaloituksiin.

        Kiitos ja tsempit täältäkin.


      • pussikuuri kirjoitti:

        Kyllä itekin jännäsin miten toi yksi päivä vaikutti. Tällä hetkellä ainakin näyttää ihan hyvältä. Olen kyllä varautunut , että paino saattaa pysyä samassa muutaman päivän ja sit laskea taas. Täytyy koputtaa puuta. Jos oisin fiksu niin punnitsisin itse muutaman päivän välein, mutta mun ei pidä turhautua jos se paino jumittaa. Uskon kyllä onnistuvani, koska mulla ei ole ollut nälkä. Mikä on tavallaan ihana tunne. Ei tartte ootella milloin saa ottaa seuraavan pirtelön. Tämä on se tilanne jonka haluan säilyvän kun kuuri loppuu.

        Mä haluan kertoa rehellisesti ja avoimesti tästä. Kun olen tänne vuosikaudet kirjoittanut pussikuurin aloittamisesta ja epäonnistumisista niin mut on otettu hampaisiin. En tiedä mikä näiden mollaajien tavoitteena on. Loukata ja lannistaa mua vai tuntea itsensä ( mollaajien) paremmaksi ihmiseksi joka ei ikinä epäonnistu elämän millään osa-alueella. Emmä jaksa enää ottaa itteeni noista, koska tota on kestänyt niin kauan. Mä tunnen kuitenkin nyt itteni onnistujaksi, vaikka en ole vielä tavoitepainossa. Näille huutajille ei merkkaa mitään se, että olen pudottanut yhteensä yli 20 kiloa. He ovat takertuneet vain mun moniin nutrilettaloituksiin.

        Kiitos ja tsempit täältäkin.

        Oho luin väärin sinä jännäsit omia syömisiä. No oisin kuitenkin kirjoittanut tuosta mistä kirjoitin.


    • Nimimerkkion

      Juu, kylläpä kuumat kelit ottavat voimille... töissä lämpötila liki 30 tai ylikin ja kotona olkkarin tyhjennys ja laminaattien asennus käy kyllä voimille. Eilinen lukema 77.1 kg antoi kyllä aihetta hymyyn.

      • Sissiv

        Mikä sulla oli lähtöpaino? Jos en ihan väärin muista, sullahan on kohta lähtenyt 10 kiloa?


      • Nimimerkkion

        Pusseilla olen nyt laihduttanut 9.5 kg mutta kokonaispainonpudotus on 10.4 kg. Toisen kymmenen kiloa kun saa vielä pudotettua niin aletaan olemaan lähellä kokonaistavoitetta.


    • Paino tänään 68 kg.

    • Sissiv

      66.2.
      Mietin, että mihin lähtisin...
      En jaksa tätä kuumaa!

    • hpv27

      Eilen dieettirike eli kävin aasialaisessa. Annos oli kyllä pieni. Myös pari olutta. Illalla proteiinilättyjä.

      Ostin mökin ikkunoihin auringonsuojakalvoa. Pitäisi vähentää noin 40% suringon säteilylämpöä. Ei ole vaan kaikkia tarvikkeita joten kiinitys menee parin viikon päähän jollen käy viikolla kaupungissa. Mukaan tarttui myös olutpanimo.

    • Kävin ostaa tänään yhden paketin pirtelöitä lisää. Saatan jatkaa kuuria viidellä päivällä, kun oli tarkoitus, että lopetan 5.8. Ja lopettamispäivä olisi sitten 10.8. Jos hyvin käy niin olen silloin tavoitepainossa, mikäli ei tule jumituspäiviä.

      Tämä kuuri on ollut uskomattoman helppo. Huomenna tulee neljä viikkoa täyteen.

    • hpv27

      Paastoverensokeri 7.8 mmol/l ilman lääkkeitä. Tuo on selvästi liian paljon (max 5.9 mmol/l) mutta valtavan hyvä arvo insuliinia käyttävälle kakkostyypin diabeetikolle. Täysnutraus loppuu lauantaina, saas nähdä kuinka paljon on lähtenyt painoa.

    • Neljä viikkoa takana ja yhteispudotus - 6 kg. Paino tänään 68 kg.

    • Sissiv

      Mulla sahaa tässä 66 ja jotain.
      Nyt helteellä on helppo olla pusseilla, vaikka muuten onkin tukala olo.

    • Nimimerkkion

      Minulla sahaa myöskin edestakas, joten olenkin siirtynyt viikottaiseen raportointiin. Muutenkin näyttäisi tulevan aina yksi-kaksi isompaa pudotusta viikossa ja muuten jumii tai jopa nousee kun ekoilla viikoilla putosi joka päivä. Ei niin väliä kunhan joka viikko sentään jotain putoaa.

    • Hoikemmaksi-18

      Mä vaihdoin osanutraukseen vajaa viikko sitten ja kerran oon käyny vaa’alla niin sillon näytti et kilo oli tullu takas eli alle sadan ollaan 😁 tänään lähden lomalle ja pidän lomaa myös kokoaikaisesta syömisen tarkkailusta, eikä oo vaakaa, saas nähdä mitä lukemia ensi viikko tuo tullessaan 😬 toisaalta nää tappo helteet ei kyllä houkuta edes syömään 😵

      Mut kesäloma on kerran vuodessa ✌️

      Tsemppiä kaikille laihdutuksen ja tän helteen kanssa 👍

      • hpv27

        Tuo kilo on pelkkää nestettä. Nutraus polttaa pois elimistön glykogeenin ja siihen sitoutuneen veden. Suolaakin nutrileteissä on maltillisesti.

        Tänään aamiaiseksi keittiömestarin salaatti ja iltapäivällä ensimmäinen pirtelö. Illalla joko kurkkukeittoa tai isoäidin kurkkuja. Huomenna vuorossa viimeiset tomaatit.


    • Paino tänään 67,5 kg. Viikko mulla meni siihen, että sain pudotetteu ne mässykilot eli 2,5 kiloa. Ihmettelen missä se jumitus viipyy. Nyt kun sanoin niin tietysti se alkaa, mutta nyt näyttää hyvältä.

    • Sissiv

      66.2.
      Aloin taas odotella, että näkyisi 65. Eipä nytkähdä alaspäin.
      Ei mulla kyllä nyt tästä painoasiasta mitään stressiä ole.

      Muuta stressiä on yllinkyllin.

      Olen miettinyt, että pitäisiköhän sitä lääkärille soitella. Varmaan elokuussa tulee töihin.

      Eipä ole kyllä millään verikokeilla mitään kiirettä ollut. Ei ole kiire itselläkään, kun olossa ei mitään uutta ongelmaa ole.

    • Nimimerkkion

      Seitsemännen pussitteluviikon pudotus tasan 1 kg.

    • Painossa ei muutosta eli 67,5 kg.

    • Sissiv

      65.4.
      Oon tyytyväinen painoon.

      Helteessä en vaan ole jaksanut tehdä kotona rästihommia, jotka olin kesälle siirtänyt. Ne nyt ahdistaa.

      Toisaalta, en ole varma, olisinko jaksanut touhuta enää mitään. Kyllä tuo reilun kymppikilon pudotus tuntuu askelta keventäneen.

      • Hieno homma.Itelläni oli siinä ja siinä oisinko merkinnyt painon 68 kiloksi,mutta oli sen verran siinä pykälien välissä niin merkkasin 67,5 kiloksi. Nyt vähän pelottaa, että paino nousee, vaikka pirtelöissä pysytty. Nestettä mulla menee hurjasti. Ainakin 5 litraa,koska mulla on kahden litran vesikannu ja sitä täytän useamman kerran päivässä. Olishan se hurjaa jos paino nousisi tolla mekaanisella vaa`alla punnittaessa. Kuitenkin tarkkuus on se puoli kiloa.

        Saa nähdä joko se jumitus sitten alkoi tässä 67,5 kilossa. Viimeisiä kiloja viedään. Näillä näkymin viimeinen kaksi viikkoa jäljellä.


    • Öööh

      12:ta viikko meneillään kuurilla, jota suositellaan 2 viikoa!
      Mässyttäkää välillä niin voitte "alkaa alusta"!
      1:nen viikko alkaa maanantaina. Lääkärit eivät "tuomitse"! ;-D

      • Öööh:llä tuli meitä ikävä ja palasi opastamaan meitä pussikuurilaisia : ).


      • Sissiv

        Eihän sitä viikkoa tarvi laittaakaan, kun meillä on oma viikkolaskija 😂


    • Painossa ei muutosta eli 67,5 kg. Tosin eilen söin kolmen pirtelön lisäksi neljä pussia herneitä ja kävin eilen illalla tunnin hikilenkillä. Lähes 30 asteen helteessä ei ole kiva kävellä, varsinkaan ilman vesipulloa. Mutta parasta tässä on ettei nuo herneet nostaneet painoa.

      Tosin mulle tuli hirveä syyllisyys niiden syömisestä. No ainakin osaan sanoa elokuun lopussa sairaanhoitajalle tästä syömisen tuottamasta syyllisyydestä.

      • Sissiv

        En tiedä, paljonko herneistä on kaloreita.

        Mulla loppui tänään patterit vaakasta.

        Kävin tänään katselemassa ruokakaupassa... Kalliilta tuntui kaikki!

        Löytyi Kevyt- grillimakkaraa. 163 kaloria per makkara. Lisäksi ostin pari purkkia piimää.
        Tänään söin kesän ekan grillimakkaran ja piimää päälle.

        Oisko tämä nyt osanutrausta?

        Tomaattia ja jotain vihannesta on mennyt koko ajan. Mutta kyllä tuntuu hankalalta alkaa kasaamaan syömisiä.

        Taidanpa mennä vähän fiiliksen mukaan. Syön pusseja, jos siltä tuntuu ja ruokaa, jos se pysyy asiallisena.

        Ei tässä säässä huvita kokata, kun ei ole pakko.


    • Herneistä tuli yhteensä 560 kcal. Mulla oli eilen illalla todella heikko olo. Pyörytti ja olin pahoinvoiva. En sentään oksentanut. Luulen sen johtuneen liiasta juomisesta,koska en illalla sit juonut enää ja olo parani. Ei sitä nestettä pidä liikaakaa juoda.

      Paino tänään 67 kg. Lähti taas laskusuuntaan.

    • Öööh

      Nestetasapainotukseen: 1L vettä 6tsk sokeria 1/4-1/2tsk suolaa ja sekoita.
      1-2tsk mehua mausteeksi, jos niin haluaa.

      Turha ostaa kalliita nesteenpalautus tabletteja kaupoista.
      Googlaamalla voi löytää paremmankin ohjeen.

      Tulee paha mieli, kun työssä käyvät ihmiset pitävät pattereiden ostoa liian kalliina. Sen lisäksi, että on monenlaisia vaivoja vaivaamassa.
      Itse käyn ale-laarit läpi ensin ruokakaupassa ja ostan halvinta vihannesta.
      Mutta olenkin jo köyhä-eläkeläinen.
      Jätän teidät tästä lähin rauhaan.

      • Sissiv

        Kuka se pitää pattereiden ostoa kalliina?

        Mulla on kyllä pattereita kaapissa varattuna, jos tarve tulee. Nyt en tarvitse.

        Ruokakaupasta kävin katselemassa ruokia 😂

        Pussiruokaan verrattuna on kyllä hintavaa kasata yhtä täysipainoisia aterioita samaan hintaan ja viisi kertaa päivässä!

        Palautusjuomatableteissa on vähän muutakin kuin suolaa ja sokeria.

        Öööh! Älä mene, kukas meidän viikot laskee 🤔
        Vitsivitsi. Kyllä saisit häipyä, mutta et sinä malta pysyä poissa.


      • hpv27

        Kovalle helteellä ei pelkkä ruokasuola auta. Mineraalisuola on parempi vaihtoehto ja nesteytystabletit vielä parempi. Elimistä toimii kalium-natrium tasapainolla ja ruokasuola huonontaa sitä. Ripulissa riittää ruokasuolakin, ainakin jos se ei kestä pitkään.


    • Omenalihava

      84kg/164cm/54v. Eka päivä, kahden viikon startti pysyvään painonpudotukseen. 2s tyypin diabetes väijyy, verenpainetauti on jo, samoin nivelrikkoa 😏
      Jatkan kevennetyllä lautasmallilla , kunhan tää lysti loppuu !

      • Sissiv

        👍👍


    • hpv27

      Viitisen kiloa lähti loman aikana.

    • Painossa ei muutosta eli sama 67 kg. Lähden viikon kuluttua reissuun ja lopetan tällöin pussittelun. Oli paino silloin mitä tahansa niin olen tyytyväinen. Ei onnellisuus parista kilosta ole kiinni ole, jos ja kun en saavuta sitä 65 kilon tavoitepainoa. Kilon jos sais nipistettyä ensi viikon tiistaihin mennessä se riittää mulle.

      • Sissiv

        Pussikuuri, joko oot sovitellut vaatteita? Meneekö ne kaapinperähousut? 😊

        Mulla ei enää ole hirveätä intoa pomppia punnitsemassa itseäni.
        Vaaka näytti lauantaina tuota samaa kuin tänään ennen pimenemistä.

        Alussa olisi mennyt hermot, jos vaaka olisi temppuillut! Nyt ei hirveästi haittaa.
        Vaikka pakkohan minun on vaakaaki seurata, että ei pääse painonnousu yllättämään. Mutta ei joka päivä.

        Minun pitäisi taas käydä vaatteita läpi. Varmaan löytyisi päällepantavaa.
        Nyt vaan tämä kuumuus on alkanut väsyttää. Eikä nyt juurikaan tarvitse vaatteita ☺
        Alusvaatteita on pakko ostaa uusia, kun vaan kelit viilenee. Nyt ei jaksa.

        Pusseilla mulla on mennyt tämäkin päivä, kun en keksi mitään helppoa ja kevyttä syömistä. Sellaista, missä olisi kaikki kuidut, vitamiinit ja hivenaineet...

        Mulla on noita vitskuja purkeissa ja kai niitä täytyy taas aloittaa, jos osanutrailee.

        Liikkumista pitäisi aloitella, mutta odotan sitä fysioterapiaa. Mulle on käynyt usein niin, että en osaa varoa ja särkyy joku paikka tai sitten aloitan liian kovalla rääkillä enkä pääse viikkoon edes ylös ilman kipulääkkeitä.

        Nyt on kävely ollut ainoaa liikuntaa. Eikä sekään mitään reipastahtista. Tosin hiki on kyllä valunut 😰 Lähinnä sellaista raitisilmailua vaan.

        Suonenveto ei ole pussikuurin aikana vaivannut juuri ollenkaan. Normaalisti on jokapäiväinen riesa, vaikka syön magnesiumia ja käytän mg-voiteita. Ja vetelee milloin mistäkin! Jaloista yleensä, käsistä, kaulasta, vatsasta... Tuon takia mulla on uiminen jäänyt lähes kokonaan, vaikka muuten olen luonnonvesissä uimisesta ikäni tykännyt.

        Kyllä minua vähän pelottaa, että miten tämä pusseilun lopettelu onnistuu 😨

        Pakkohan se olisi ruveta kokkaileen! Onhan tuo ruoka tosi kallista, jos ei itse laita alusta asti. Toivottavasti tämä innottomuus menee ohi.

        Lidl on ainoa paikka, mistä viitsii talvellakin ostaa tuoreta he-viä. Lähikaupassa on pienet valikoimat ja hurjat hinnat.

        Kun en enää edes halua tuhlata ruokaan, kun tämä pusseilu on niin edullista! Ja tietää tarkkaan, paljonko maksaa kuukaudessa.

        Suuri säästö mulla tietysti on tullut siitä, että en ole koko kesänä ostanut karkkia yms herkkuja! Niihin kyllä uppoaa rahaa, jos niitä syö yhtä paljon kuin minä söin.

        Jotenkin tuntuu, että vaikka mietityttää, että miten pärjään normiruuan kanssa, tuntuu, että sen kanssa pärjään.
        Mutta isompi mutta on tuo, että miten pysyn erossa herkuista!

        Herkut vaan pitää osata jättää kauppaan! Onhan se onnistunut nytkin. Miksei jatkossakin?
        Pakko on ruokakaupassa olla skarppina!

        Tiedän itseni, että ostan esim jäätelöä ja pullaa olevinaan vierasvaraksi. Kun kotiin olen päässyt, itse olen jossaim vaiheessa kolunnut kaapit ja pakastimen tyhjäksi.

        En oikeasti mitään vierasvaroja tarvitse! Mulla vieraat osaa kyllä tuoda itsekin, mitä tarvitsevat. Kauppa on vieressä ja auki aamuvarhaisesta iltamyöhään, kyllä sieltä voi hakea, jos jotain tarvitsee.

        Tuli nyt tähän tätä pähkäilyä, että miten onnistuu syömiset pusseilun jälkeen 🤔

        En todellakaan halua lihoa takaisin! Ja nyt tuntuu, että painossa pysyminen on paljon vaikeampaa kuin painonpudotus. Mutta ei tätä pusseiluakaan voi loputtomiin jatkaa, vaikka just nyt tuntuisikin helpoimmalta vaihtoehdolta...

        Yritin tavoitella lääkäriäkin. Ei ole töissä vielä.

        Tsemppiä uusille aloittajille 👍
        Tsemppiä jatkajille ja siirtymävaiheessa oleville 👍

        En tehnyt viikkovaihtoa, kun ei nyt niin vilkasta ole keskustelu täällä.


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        Pussikuuri, joko oot sovitellut vaatteita? Meneekö ne kaapinperähousut? 😊

        Mulla ei enää ole hirveätä intoa pomppia punnitsemassa itseäni.
        Vaaka näytti lauantaina tuota samaa kuin tänään ennen pimenemistä.

        Alussa olisi mennyt hermot, jos vaaka olisi temppuillut! Nyt ei hirveästi haittaa.
        Vaikka pakkohan minun on vaakaaki seurata, että ei pääse painonnousu yllättämään. Mutta ei joka päivä.

        Minun pitäisi taas käydä vaatteita läpi. Varmaan löytyisi päällepantavaa.
        Nyt vaan tämä kuumuus on alkanut väsyttää. Eikä nyt juurikaan tarvitse vaatteita ☺
        Alusvaatteita on pakko ostaa uusia, kun vaan kelit viilenee. Nyt ei jaksa.

        Pusseilla mulla on mennyt tämäkin päivä, kun en keksi mitään helppoa ja kevyttä syömistä. Sellaista, missä olisi kaikki kuidut, vitamiinit ja hivenaineet...

        Mulla on noita vitskuja purkeissa ja kai niitä täytyy taas aloittaa, jos osanutrailee.

        Liikkumista pitäisi aloitella, mutta odotan sitä fysioterapiaa. Mulle on käynyt usein niin, että en osaa varoa ja särkyy joku paikka tai sitten aloitan liian kovalla rääkillä enkä pääse viikkoon edes ylös ilman kipulääkkeitä.

        Nyt on kävely ollut ainoaa liikuntaa. Eikä sekään mitään reipastahtista. Tosin hiki on kyllä valunut 😰 Lähinnä sellaista raitisilmailua vaan.

        Suonenveto ei ole pussikuurin aikana vaivannut juuri ollenkaan. Normaalisti on jokapäiväinen riesa, vaikka syön magnesiumia ja käytän mg-voiteita. Ja vetelee milloin mistäkin! Jaloista yleensä, käsistä, kaulasta, vatsasta... Tuon takia mulla on uiminen jäänyt lähes kokonaan, vaikka muuten olen luonnonvesissä uimisesta ikäni tykännyt.

        Kyllä minua vähän pelottaa, että miten tämä pusseilun lopettelu onnistuu 😨

        Pakkohan se olisi ruveta kokkaileen! Onhan tuo ruoka tosi kallista, jos ei itse laita alusta asti. Toivottavasti tämä innottomuus menee ohi.

        Lidl on ainoa paikka, mistä viitsii talvellakin ostaa tuoreta he-viä. Lähikaupassa on pienet valikoimat ja hurjat hinnat.

        Kun en enää edes halua tuhlata ruokaan, kun tämä pusseilu on niin edullista! Ja tietää tarkkaan, paljonko maksaa kuukaudessa.

        Suuri säästö mulla tietysti on tullut siitä, että en ole koko kesänä ostanut karkkia yms herkkuja! Niihin kyllä uppoaa rahaa, jos niitä syö yhtä paljon kuin minä söin.

        Jotenkin tuntuu, että vaikka mietityttää, että miten pärjään normiruuan kanssa, tuntuu, että sen kanssa pärjään.
        Mutta isompi mutta on tuo, että miten pysyn erossa herkuista!

        Herkut vaan pitää osata jättää kauppaan! Onhan se onnistunut nytkin. Miksei jatkossakin?
        Pakko on ruokakaupassa olla skarppina!

        Tiedän itseni, että ostan esim jäätelöä ja pullaa olevinaan vierasvaraksi. Kun kotiin olen päässyt, itse olen jossaim vaiheessa kolunnut kaapit ja pakastimen tyhjäksi.

        En oikeasti mitään vierasvaroja tarvitse! Mulla vieraat osaa kyllä tuoda itsekin, mitä tarvitsevat. Kauppa on vieressä ja auki aamuvarhaisesta iltamyöhään, kyllä sieltä voi hakea, jos jotain tarvitsee.

        Tuli nyt tähän tätä pähkäilyä, että miten onnistuu syömiset pusseilun jälkeen 🤔

        En todellakaan halua lihoa takaisin! Ja nyt tuntuu, että painossa pysyminen on paljon vaikeampaa kuin painonpudotus. Mutta ei tätä pusseiluakaan voi loputtomiin jatkaa, vaikka just nyt tuntuisikin helpoimmalta vaihtoehdolta...

        Yritin tavoitella lääkäriäkin. Ei ole töissä vielä.

        Tsemppiä uusille aloittajille 👍
        Tsemppiä jatkajille ja siirtymävaiheessa oleville 👍

        En tehnyt viikkovaihtoa, kun ei nyt niin vilkasta ole keskustelu täällä.

        Magnesium ei ilmeisesti auta kramppeihin vaan on urbaani legenda. Veden juominen sitten auttaa.


    • Sissiv

      64.6.
      Tämä on kyllä joku vaakan virhelukema. Tais hajota koko vaaka!
      Osanutrauksella menee. Yritän pitää kalorit alle 800.

      • sissivaihde : Hienoa ! Itekin tässä kaipailee jo syömisen pariin. Viikko vielä.


      • 11111

        Saako kysyä.Minkä ikäinen on sissivaihde?


      • hpv27

        Vaaka pitäisi laittaa tasaiselle ja kovalle pinnalle. Kaltevuus vähentää painolukemaa kosinifunktion mukaan ts. 10asteen kaltevuus vähentää 2% ja joku esine vaa'an alla saattaa vähentää lukemaa paljonkin.


    • hpv27

      Nutrileteissä on muuten aika hyvä mineraalikoostumus. Vaikuttaa kyllä makuun.

      • Sissiv

        Hpv27,
        Sulla meni hyvin loma ✌

        Ainoat korvikkeet, mitä olen maistanut, ovat Nutrilett ja Allevo.

        Allevoissa jännä, kun muutama ensimmäinen uutta makua tuntui ensiksi hyvänmakuiselle, mutta sitten alkaa maistua vain esanssi.

        Nutrilettin maut olleet siedettäviä, jopa hyviä koko ajan. Banaani-karamelli on ainoa, mikä tökkii. Voi kyllä olla, että en pidä siitä siksi, että mulla epäonnistui sillä kaksi aloitusta!

        Nutrilettin kasviskeitto saa jäädä kuivamuonakaappiin. En ole kyllästynyt ja on ihan hyvä välipala / ruoka.

        Tällä kulutuksella ei kestä olla annoskoot isoja, jos ei halua lihoa.

        Miten jatkat nyt? 5:2?


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        Hpv27,
        Sulla meni hyvin loma ✌

        Ainoat korvikkeet, mitä olen maistanut, ovat Nutrilett ja Allevo.

        Allevoissa jännä, kun muutama ensimmäinen uutta makua tuntui ensiksi hyvänmakuiselle, mutta sitten alkaa maistua vain esanssi.

        Nutrilettin maut olleet siedettäviä, jopa hyviä koko ajan. Banaani-karamelli on ainoa, mikä tökkii. Voi kyllä olla, että en pidä siitä siksi, että mulla epäonnistui sillä kaksi aloitusta!

        Nutrilettin kasviskeitto saa jäädä kuivamuonakaappiin. En ole kyllästynyt ja on ihan hyvä välipala / ruoka.

        Tällä kulutuksella ei kestä olla annoskoot isoja, jos ei halua lihoa.

        Miten jatkat nyt? 5:2?

        Menee varmaan aika pitkälti 3:4 eli korvikkeita ti, to ja la. Pe pikkupullo brandya ja sunnuntaina muutama olut.

        Nyt on niin kuuma ettei normaalin ruuan syönti onnistu eikä punttisalilla käyntikään eli pusseilla mennään vielä perjantaille. Saatan kyllä syödä keittoa ym..

        Lopullinen painonpudotus selviää ilmojen jäähtyessä.


    • sissivaihde : Vastailen tässä kun tuolla välissä kyselit mahtuuko vaatteet. Kyllä noi peräkaapissa olevat vaatteet alkaa mahtumaan tai mahtuvatkin. Housuja enempi sovittelin ja ne menee jalkaan. Mikä oli noista vaatteista ne tärkeimmät.

      Ajattelin ensi viikolla sen verran ottaa rennosti että muutamat voi juoda kaverin kaa. Harvoin juon mutta on tää kuuri sen verran ottanut koville, niin vaikka sen kunniaksi ja 13. tulee vielä lisää porukkaa ja vietetään iltaa. Mä juon niin harvoin etten usko nyt pari kertaa pilaavan mun kuurin tuloksia. Sanoinkin ystävälle että mielummin sit muutama siideri/lonkero kuin kilokaupalla mässyä.

      En ole vielä laatinut mitään ostoslistaa kuin että kananmunia ostan kun alan kotia raahaa ruokaa. Ja yritän ostaa normaalituotteita ja jättää ne kevyttuotteet kaupanhyllylle. Esim voin ostaa kanasuikaleita marinadissa. Kaloreita varmaan seuraan pakkauksista edelleen mutta muutoksia teen. Se on varma.

    • Tuli tänä iltana hiukan tai no enemmän syötyä mässyä. No ei se mun maailmaa kaada kun se paino nousee huomiseksi.Saa nähdä nouseeko enemmän kuin kaksi kiloa. Kuhan paino pysyis alle 70 kilon. En jaksa edes potea morkkista.

    • Omenalihava

      Jee kaks päivää ja -1.5 kg, vaik tuntuu et nesteet ei lähteny vielä kunnolla liikkeelle, ei oo juoksuttanu vessassa juurikaan, varmaan nää helteet.
      Nyt jo kolmannen päivän aamuna alkaa hillitön nälkä hellittään 👍
      Helppo tehdä eväät töihin, kolme pussia kassiin ja menoksi.

    • Omenalihava : Hyvä alku. Ekoina päivinä voi lähteä hurjastikin kiloja eli nesteitä. Joka kyllä motivoi. Mulla ainakin nää helteet on vaikuttaneet siihen, ettei oo ollut nälkä. Eilinenkin oli vaan tylsyyteen syömistä.

      Paino tänään 68 kg. Kilo tuli lisää, joka oli kyllä odotettavissa. Tosin nousi yllättävän vähän kun kuitenkin illallan mässäilin. Ei tartte potea tänään morkkista sen takia.

    • Nimimerkkion

      Minä olen tällä viikolla nostanut kalorit vihanneksilla ja liha-annoksilla lähelle 800 kcal sieltä 600 kcal tuntumasta, mitä aiemmin olen syönyt. Tuntui vain ettei tässä helteessä muutoin jaksanut edes liikkua. Nyt on olo taas normaali eikä ole edes vaikuttanut painon putoamisvauhtiin.

    • Omenalihava

      Oottakos yleisesti syöneet yhtään mitään muuta kun noita pusseja?
      Meinaa vähä heikottaa, töissä 30 lämmintä, ja vaikka juonut jo 3 l vettä ja zero-limsaa. Suolakurkkua tekis mieli, mitäs ootta mieltä sen sopivuudesta ?

      • hpv27

        Tuommoiset 100 kcal on ok. Kurkussa ei ole juurikaan energiaa mutta etikkakurkkuihin laitetaan kyllä sokeria monesti. Hommaa keinomakeutettuja tai syö hapankurkkuja (finelin mukaan 10 kcal/100 h)


      • Sissiv

        Tomaatteja söin pussien kanssa.
        Mulle sopi, että söin keittopussejakin, ettei pelkkiä pirtelöitä.
        Keitot jotenkin ruokamaisempia.


    • Viisi viikkoa takana ja - 6 kg. Paino 68 kg. Pudotusta ois voinut olla enempi,mutta tässä viidessä viikossa ollut neljä mässypäivää.Mikä ei ole katastrofi syömishäiriöiselle. Päivät käy vähiin ja kaikki mikä tippuu alkuviikkoon mennessä riittää mulle.

    • Sissiv

      65, vaikka en kyllä enää aikonut pomppia puntarilla!

      Pusseja tulee syötyä, kun ei jaksa kokata. Näkkäriä ja rasvatonta piimää.

      Eilen väistin pizzan 👍
      Oli porukkaa koolla ja tilattiin pitsat kotiin. Minä en tilannut, enkä koskenut muidenkaan pitsoihin.

    • Omenalihava

      Huh vähän helpottaa kamala näläntunne neljännen päivän illassa! Yhtä äkkiä humpsahti paino vuorokaudessa -2kg 👍
      Venäläisiä suolakurkkulohkoja oon jonkun syönyt 5.n pussin lisäksi, ettei ala heikottaan kun hikoilee hulluna helteillä.

      Mut kyllähän tämä jatkuva ruoan ajattelu on hullua, jospa tämä nutraus kuitenkin katkaisisi herkutteluputken, ei ole kuin 2kg
      nutraustavoitteeseen, siis kilo per pv lähteny, nesteitä varppi suurin osa . SItten vielä 5 kg pois ihan kevyellä kotiruolla , liikunnalla ja annoskokoja pienentämällä.
      Oon jo sen ikäinen, ettei enää ihan hoikkeliiniksi oo halu.
      Sais vaan tuon läskimahan pois, kontrasti on inha ku jalat, ja takamus hoikat, ja vatsarasva tuo kaikennäkösiä terveysriskejä 😱

    • Mä lopetan nutraamisen. Tsemppiä kaikille!

    • Nimimerkkion

      Pussikuurilla tsemppiä :)

      8 vko täynnä ja viikon virallinen lukema 75.9 kg.

    • pussik

      Voin kertoa että ei ole ollut helppoa siirtyä normaaliin. Tämä tulee olee taistelua,mutta voi olla että palaan pusseihin jossain vaiheessa. Ensi viikolla viikoksi ystävälle ja ehkä sen jälkeen taas pusseja. Kauniisti sanottuna ärsyttää ja ottaa päähän.

      Poistin rekisteröidyn nimimerkin.Jätän tämän palstan nyt.

    • Täälläkin on nyt pussit jääneet!

      Kotona oli vaikea totutella ruokaan ja etenkin ateriarytmiin. Tasapainoilua todellakin! Tarkkana saa olla.

      Kilon nousahti paino heti, kun alkoi syödä, mutta se oli ihan odotettavissakin.
      En ole käynyt vaakalla (reissussa), mutta vaatteiden ja olotilan perusteella ei tunnu, että paino olisi nyt sen enempää heilahdellut mihinkään.

      Jätän myös tämän palstan ja koko suomi24:n.
      Jossain vaiheessa poistan nimimerkin. Mitenköhän se tapahtuu?

      Pussitteluvaiheessa tämä oli loistava apu! Kiitokset kaikille!

      Tsemppiä itse kullekin omassa painonpudotusvaiheessaan 👍

    • pussik

      Profiilin saa poistettua kun kirjautuu ja klikkaa oikeassa reunassa omaa nimimerkkiä. Sitten valitse "asetukset "ja sieltä kohta" poista käyttäjätili "(oikeassa yläreunassa ). Sieltä pääsee poistaa profiilin.

    • Anonyymi

      Täällä aloitettu nutraus :) nyt lähtee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe