Olisi tarkoitus vaihtaa vanha Focus "uuteen" Focukseen (tai Kiaan). Uusi takoittaa tässä n kymppitonnin (diesel) auto jolla n 100.000 - 150.000 km mittarilla.
Näillä spekseillä löytyy sekä Focukset (usein vuiosimalli 2010-2013) ja Kiat (Ceed). Kumpi mahtaa olla luotettavampi ja edullisempi vaihtoehto? Ajan n 30.000 km / vuosi. Molemmissa taitaa olla yleisin kone joku 1.6 l malli. Entäs Focukset joissa ECOnetic Technology:a?
Focus tai Kia
10
582
Vastaukset
- Kkkfkfkfkffkfkkfkf
Kiaanhan voisi noilla vuosilla olla vielä tehdastakuuta jäljellä. Ford taas ilmeisen varmasti parempi ajettavuudeltaan. Muuten en noista tiedä. Itse ostin Chevrolet Cruzen, mikä selvästi halvempi ja isompi ja ihan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan omaan käyttööni.
Ihan uusien Focuksen ja Ceedin vertailu kiinnostaisi. Alan kallistumaan Focusiin, sillä Ceediä sanottu meluisaksi, Focusta kehuttu hiljaisuudesta. Vielä on Auris tulossa ja ehkä A-sarjakin pitäisi koeajaa, ainakin jos siitä tulee farkku.
Focusin viiden vuoden ja Ceedin seitsemän vuoden takuut aika kovia valtteja.
Sanoisin, että 30tkm/v ajolla uutta jo kannattaa harkita. - robotti_ole_en
Kia tai vastaava Hyundai (i30) on luotettavampi.
- ehdottomastiDieselFord
Toisaalta Ford on huomattavasti parempi ja mukavampi ajaa.
- cvxvxvz
ehdottomastiDieselFord kirjoitti:
Toisaalta Ford on huomattavasti parempi ja mukavampi ajaa.
Taitaa erot ajettavuudessa olla aika pienet.
Tasaväkinen pari varmaan, kuten myös uusi auris ja pian tulee uusi mazda...toden. aasialaiset hiukan luotettavampia , mut uskon kallistuu mihin näistä vaan niin ihan ok auton saa...kian/hyundai takuut pisimmät, mut fordillakin on 5v takuu
- Taajamassa
Minulla olisi hieman samoja automerkkien tuumailua kuin aloittajalla, mutta ajokilometrit jäävät alle kymppitonnin ja bensakoneella. Millainen on tuo Cruze Chevrolet ?
- EkaJaVikaOpel
Chevrolet Cruce on vastaava kuin Opel Astra, samaa GM tekniikkaa, itse jättäisin väliin.
- SurkeaKinkki
Eikös Cruse ole Daewoon tekniikalla?
- Jjkkjkkjjjj
Cruze on tosiaan GM-Opelin-Daewoon tekniikalla. Astraa halvempi uutena, vähän kuin VW-konsernin Skoda.
Omasta kokemuksestani ja lukemani perusteella Cruzen hyviä puolia:
Edullinen kokoluokassaan. Tuntuu vieläpä olevan juuri Suomessa edullinen, Saksassa näyttävät olevan vain vähän halvempia eli suhteessa luokkaansa ovat Saksassa kalliimpia kuin Suomessa.
Luokassaan ja hintaansa nähden hiljainen ja vakaa maantiejuna.
Iso. Etenkin akseliväliltään luokkansa pisin. Sedanit samankokoisia kuin viimeiset Vectran sedanit.
Huipputurvallinen. Paremmat törmäystestipisteet kuin saman aikakauden C Mersulla ja BMW 3:lla. Siis aikalailla parhaat aikalaisistaan.
Hyvin varusteltuja yleensä jo halvimmista alkaen. ABS, ESP ja vastaavat toimivat hyvin.
- Ulkonäkö. Makuasia, mutta itse tykkään, eikä joka nurkalla tule vastaan. Kuitenkin vaatimaton perusauto, eikä mikään huutomerkki.
- Saatavissa yksinkertaisella perustekniikalla, kuten vaparina, manuaalina ja jäykällä taka-akselilla. Alemmat korjauskulut, mutta toki ominaisuudet samalla kärsivät hieman, makuasiakin.
- GM vetäytynyt Euroopasta ja jo aiemmin veti Chevroletin. Voi aiheuttaa jossain vaiheessa vaikeuksia varaosien saatavuuteen, vaikka luvattu onkin vielä vuosiksi eteenpäin, Astran osat kelpaavat ja Jenkeistä saa varmasti tilattua.
- Kaupunkiajoon raskas ja ainakin omassa huono kytkin, pitkät välitykset ja nihkeästi vääntöä kiihdytyksiin alhaisilta kierroksilta.
- Raskauden ja tekniikan vuoksi kuluttaa enemmän kuin moni kilpailija. Ei kuitenkaan ihan älyttömiä, nyt 50% moottoritie, 40% maantie, 10% kaupunkiajoa sisältäneen mittausjakson aikana itsellä tietokone näyttää 6,6l/100km.
- Luotettavuudeltaan ei ainakaan mikään Toyota ole, mutta eipä sitä ole Ford tai takavuosien Kiakaan. Itsellä hyviä ja huonoja kokemuksia eli täysin vaivatonta ei ole ollut, mutta siedettävää.
Jos tämän haluaa kinkiksi laskea, niin yhtä kinkki on Kiakin. Tai enemmänkin, kun Cruze oikeastaan maailmanauto, mikä suunniteltu ja valmistettu vähintään kolmella mantereella.
Moottoreista itsellä kokemusta 1,6 91kw vaparista manuaalilla ja täytyy sanoa, että enemmän vääntöä ja tehoa ajoittain kaipaisi. Vaikka kyllä tuollakin pärjää, mutta jos hyvään hintaan saisi, niin 1.8 tai dieselit varmaan parempia. Ja onhan se 1.4 turbokin, itse en vaan turboa käytettyyn halunnut. - Eikuulutähän
Jjkkjkkjjjj kirjoitti:
Cruze on tosiaan GM-Opelin-Daewoon tekniikalla. Astraa halvempi uutena, vähän kuin VW-konsernin Skoda.
Omasta kokemuksestani ja lukemani perusteella Cruzen hyviä puolia:
Edullinen kokoluokassaan. Tuntuu vieläpä olevan juuri Suomessa edullinen, Saksassa näyttävät olevan vain vähän halvempia eli suhteessa luokkaansa ovat Saksassa kalliimpia kuin Suomessa.
Luokassaan ja hintaansa nähden hiljainen ja vakaa maantiejuna.
Iso. Etenkin akseliväliltään luokkansa pisin. Sedanit samankokoisia kuin viimeiset Vectran sedanit.
Huipputurvallinen. Paremmat törmäystestipisteet kuin saman aikakauden C Mersulla ja BMW 3:lla. Siis aikalailla parhaat aikalaisistaan.
Hyvin varusteltuja yleensä jo halvimmista alkaen. ABS, ESP ja vastaavat toimivat hyvin.
- Ulkonäkö. Makuasia, mutta itse tykkään, eikä joka nurkalla tule vastaan. Kuitenkin vaatimaton perusauto, eikä mikään huutomerkki.
- Saatavissa yksinkertaisella perustekniikalla, kuten vaparina, manuaalina ja jäykällä taka-akselilla. Alemmat korjauskulut, mutta toki ominaisuudet samalla kärsivät hieman, makuasiakin.
- GM vetäytynyt Euroopasta ja jo aiemmin veti Chevroletin. Voi aiheuttaa jossain vaiheessa vaikeuksia varaosien saatavuuteen, vaikka luvattu onkin vielä vuosiksi eteenpäin, Astran osat kelpaavat ja Jenkeistä saa varmasti tilattua.
- Kaupunkiajoon raskas ja ainakin omassa huono kytkin, pitkät välitykset ja nihkeästi vääntöä kiihdytyksiin alhaisilta kierroksilta.
- Raskauden ja tekniikan vuoksi kuluttaa enemmän kuin moni kilpailija. Ei kuitenkaan ihan älyttömiä, nyt 50% moottoritie, 40% maantie, 10% kaupunkiajoa sisältäneen mittausjakson aikana itsellä tietokone näyttää 6,6l/100km.
- Luotettavuudeltaan ei ainakaan mikään Toyota ole, mutta eipä sitä ole Ford tai takavuosien Kiakaan. Itsellä hyviä ja huonoja kokemuksia eli täysin vaivatonta ei ole ollut, mutta siedettävää.
Jos tämän haluaa kinkiksi laskea, niin yhtä kinkki on Kiakin. Tai enemmänkin, kun Cruze oikeastaan maailmanauto, mikä suunniteltu ja valmistettu vähintään kolmella mantereella.
Moottoreista itsellä kokemusta 1,6 91kw vaparista manuaalilla ja täytyy sanoa, että enemmän vääntöä ja tehoa ajoittain kaipaisi. Vaikka kyllä tuollakin pärjää, mutta jos hyvään hintaan saisi, niin 1.8 tai dieselit varmaan parempia. Ja onhan se 1.4 turbokin, itse en vaan turboa käytettyyn halunnut.Olipa paljon turhaa tietoa Focus palstalla...
- tuumaajat
Tietoisku niille, joita Focus arveluttaa hankkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822