Focus tai Kia

MiniPekka_

Olisi tarkoitus vaihtaa vanha Focus "uuteen" Focukseen (tai Kiaan). Uusi takoittaa tässä n kymppitonnin (diesel) auto jolla n 100.000 - 150.000 km mittarilla.

Näillä spekseillä löytyy sekä Focukset (usein vuiosimalli 2010-2013) ja Kiat (Ceed). Kumpi mahtaa olla luotettavampi ja edullisempi vaihtoehto? Ajan n 30.000 km / vuosi. Molemmissa taitaa olla yleisin kone joku 1.6 l malli. Entäs Focukset joissa ECOnetic Technology:a?

10

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkkfkfkfkffkfkkfkf

      Kiaanhan voisi noilla vuosilla olla vielä tehdastakuuta jäljellä. Ford taas ilmeisen varmasti parempi ajettavuudeltaan. Muuten en noista tiedä. Itse ostin Chevrolet Cruzen, mikä selvästi halvempi ja isompi ja ihan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan omaan käyttööni.

      Ihan uusien Focuksen ja Ceedin vertailu kiinnostaisi. Alan kallistumaan Focusiin, sillä Ceediä sanottu meluisaksi, Focusta kehuttu hiljaisuudesta. Vielä on Auris tulossa ja ehkä A-sarjakin pitäisi koeajaa, ainakin jos siitä tulee farkku.
      Focusin viiden vuoden ja Ceedin seitsemän vuoden takuut aika kovia valtteja.
      Sanoisin, että 30tkm/v ajolla uutta jo kannattaa harkita.

    • robotti_ole_en

      Kia tai vastaava Hyundai (i30) on luotettavampi.

      • ehdottomastiDieselFord

        Toisaalta Ford on huomattavasti parempi ja mukavampi ajaa.


      • cvxvxvz
        ehdottomastiDieselFord kirjoitti:

        Toisaalta Ford on huomattavasti parempi ja mukavampi ajaa.

        Taitaa erot ajettavuudessa olla aika pienet.
        Tasaväkinen pari varmaan, kuten myös uusi auris ja pian tulee uusi mazda...toden. aasialaiset hiukan luotettavampia , mut uskon kallistuu mihin näistä vaan niin ihan ok auton saa...kian/hyundai takuut pisimmät, mut fordillakin on 5v takuu


    • Taajamassa

      Minulla olisi hieman samoja automerkkien tuumailua kuin aloittajalla, mutta ajokilometrit jäävät alle kymppitonnin ja bensakoneella. Millainen on tuo Cruze Chevrolet ?

      • EkaJaVikaOpel

        Chevrolet Cruce on vastaava kuin Opel Astra, samaa GM tekniikkaa, itse jättäisin väliin.


      • SurkeaKinkki

        Eikös Cruse ole Daewoon tekniikalla?


      • Jjkkjkkjjjj

        Cruze on tosiaan GM-Opelin-Daewoon tekniikalla. Astraa halvempi uutena, vähän kuin VW-konsernin Skoda.

        Omasta kokemuksestani ja lukemani perusteella Cruzen hyviä puolia:

        Edullinen kokoluokassaan. Tuntuu vieläpä olevan juuri Suomessa edullinen, Saksassa näyttävät olevan vain vähän halvempia eli suhteessa luokkaansa ovat Saksassa kalliimpia kuin Suomessa.

        Luokassaan ja hintaansa nähden hiljainen ja vakaa maantiejuna.

        Iso. Etenkin akseliväliltään luokkansa pisin. Sedanit samankokoisia kuin viimeiset Vectran sedanit.

        Huipputurvallinen. Paremmat törmäystestipisteet kuin saman aikakauden C Mersulla ja BMW 3:lla. Siis aikalailla parhaat aikalaisistaan.

        Hyvin varusteltuja yleensä jo halvimmista alkaen. ABS, ESP ja vastaavat toimivat hyvin.

        - Ulkonäkö. Makuasia, mutta itse tykkään, eikä joka nurkalla tule vastaan. Kuitenkin vaatimaton perusauto, eikä mikään huutomerkki.

        - Saatavissa yksinkertaisella perustekniikalla, kuten vaparina, manuaalina ja jäykällä taka-akselilla. Alemmat korjauskulut, mutta toki ominaisuudet samalla kärsivät hieman, makuasiakin.

        - GM vetäytynyt Euroopasta ja jo aiemmin veti Chevroletin. Voi aiheuttaa jossain vaiheessa vaikeuksia varaosien saatavuuteen, vaikka luvattu onkin vielä vuosiksi eteenpäin, Astran osat kelpaavat ja Jenkeistä saa varmasti tilattua.

        - Kaupunkiajoon raskas ja ainakin omassa huono kytkin, pitkät välitykset ja nihkeästi vääntöä kiihdytyksiin alhaisilta kierroksilta.

        - Raskauden ja tekniikan vuoksi kuluttaa enemmän kuin moni kilpailija. Ei kuitenkaan ihan älyttömiä, nyt 50% moottoritie, 40% maantie, 10% kaupunkiajoa sisältäneen mittausjakson aikana itsellä tietokone näyttää 6,6l/100km.

        - Luotettavuudeltaan ei ainakaan mikään Toyota ole, mutta eipä sitä ole Ford tai takavuosien Kiakaan. Itsellä hyviä ja huonoja kokemuksia eli täysin vaivatonta ei ole ollut, mutta siedettävää.
        Jos tämän haluaa kinkiksi laskea, niin yhtä kinkki on Kiakin. Tai enemmänkin, kun Cruze oikeastaan maailmanauto, mikä suunniteltu ja valmistettu vähintään kolmella mantereella.

        Moottoreista itsellä kokemusta 1,6 91kw vaparista manuaalilla ja täytyy sanoa, että enemmän vääntöä ja tehoa ajoittain kaipaisi. Vaikka kyllä tuollakin pärjää, mutta jos hyvään hintaan saisi, niin 1.8 tai dieselit varmaan parempia. Ja onhan se 1.4 turbokin, itse en vaan turboa käytettyyn halunnut.


      • Eikuulutähän
        Jjkkjkkjjjj kirjoitti:

        Cruze on tosiaan GM-Opelin-Daewoon tekniikalla. Astraa halvempi uutena, vähän kuin VW-konsernin Skoda.

        Omasta kokemuksestani ja lukemani perusteella Cruzen hyviä puolia:

        Edullinen kokoluokassaan. Tuntuu vieläpä olevan juuri Suomessa edullinen, Saksassa näyttävät olevan vain vähän halvempia eli suhteessa luokkaansa ovat Saksassa kalliimpia kuin Suomessa.

        Luokassaan ja hintaansa nähden hiljainen ja vakaa maantiejuna.

        Iso. Etenkin akseliväliltään luokkansa pisin. Sedanit samankokoisia kuin viimeiset Vectran sedanit.

        Huipputurvallinen. Paremmat törmäystestipisteet kuin saman aikakauden C Mersulla ja BMW 3:lla. Siis aikalailla parhaat aikalaisistaan.

        Hyvin varusteltuja yleensä jo halvimmista alkaen. ABS, ESP ja vastaavat toimivat hyvin.

        - Ulkonäkö. Makuasia, mutta itse tykkään, eikä joka nurkalla tule vastaan. Kuitenkin vaatimaton perusauto, eikä mikään huutomerkki.

        - Saatavissa yksinkertaisella perustekniikalla, kuten vaparina, manuaalina ja jäykällä taka-akselilla. Alemmat korjauskulut, mutta toki ominaisuudet samalla kärsivät hieman, makuasiakin.

        - GM vetäytynyt Euroopasta ja jo aiemmin veti Chevroletin. Voi aiheuttaa jossain vaiheessa vaikeuksia varaosien saatavuuteen, vaikka luvattu onkin vielä vuosiksi eteenpäin, Astran osat kelpaavat ja Jenkeistä saa varmasti tilattua.

        - Kaupunkiajoon raskas ja ainakin omassa huono kytkin, pitkät välitykset ja nihkeästi vääntöä kiihdytyksiin alhaisilta kierroksilta.

        - Raskauden ja tekniikan vuoksi kuluttaa enemmän kuin moni kilpailija. Ei kuitenkaan ihan älyttömiä, nyt 50% moottoritie, 40% maantie, 10% kaupunkiajoa sisältäneen mittausjakson aikana itsellä tietokone näyttää 6,6l/100km.

        - Luotettavuudeltaan ei ainakaan mikään Toyota ole, mutta eipä sitä ole Ford tai takavuosien Kiakaan. Itsellä hyviä ja huonoja kokemuksia eli täysin vaivatonta ei ole ollut, mutta siedettävää.
        Jos tämän haluaa kinkiksi laskea, niin yhtä kinkki on Kiakin. Tai enemmänkin, kun Cruze oikeastaan maailmanauto, mikä suunniteltu ja valmistettu vähintään kolmella mantereella.

        Moottoreista itsellä kokemusta 1,6 91kw vaparista manuaalilla ja täytyy sanoa, että enemmän vääntöä ja tehoa ajoittain kaipaisi. Vaikka kyllä tuollakin pärjää, mutta jos hyvään hintaan saisi, niin 1.8 tai dieselit varmaan parempia. Ja onhan se 1.4 turbokin, itse en vaan turboa käytettyyn halunnut.

        Olipa paljon turhaa tietoa Focus palstalla...


    • tuumaajat

      Tietoisku niille, joita Focus arveluttaa hankkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe