Olisi tarkoitus vaihtaa vanha Focus "uuteen" Focukseen (tai Kiaan). Uusi takoittaa tässä n kymppitonnin (diesel) auto jolla n 100.000 - 150.000 km mittarilla.
Näillä spekseillä löytyy sekä Focukset (usein vuiosimalli 2010-2013) ja Kiat (Ceed). Kumpi mahtaa olla luotettavampi ja edullisempi vaihtoehto? Ajan n 30.000 km / vuosi. Molemmissa taitaa olla yleisin kone joku 1.6 l malli. Entäs Focukset joissa ECOnetic Technology:a?
Focus tai Kia
10
552
Vastaukset
- Kkkfkfkfkffkfkkfkf
Kiaanhan voisi noilla vuosilla olla vielä tehdastakuuta jäljellä. Ford taas ilmeisen varmasti parempi ajettavuudeltaan. Muuten en noista tiedä. Itse ostin Chevrolet Cruzen, mikä selvästi halvempi ja isompi ja ihan kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan omaan käyttööni.
Ihan uusien Focuksen ja Ceedin vertailu kiinnostaisi. Alan kallistumaan Focusiin, sillä Ceediä sanottu meluisaksi, Focusta kehuttu hiljaisuudesta. Vielä on Auris tulossa ja ehkä A-sarjakin pitäisi koeajaa, ainakin jos siitä tulee farkku.
Focusin viiden vuoden ja Ceedin seitsemän vuoden takuut aika kovia valtteja.
Sanoisin, että 30tkm/v ajolla uutta jo kannattaa harkita. - robotti_ole_en
Kia tai vastaava Hyundai (i30) on luotettavampi.
- ehdottomastiDieselFord
Toisaalta Ford on huomattavasti parempi ja mukavampi ajaa.
- cvxvxvz
ehdottomastiDieselFord kirjoitti:
Toisaalta Ford on huomattavasti parempi ja mukavampi ajaa.
Taitaa erot ajettavuudessa olla aika pienet.
Tasaväkinen pari varmaan, kuten myös uusi auris ja pian tulee uusi mazda...toden. aasialaiset hiukan luotettavampia , mut uskon kallistuu mihin näistä vaan niin ihan ok auton saa...kian/hyundai takuut pisimmät, mut fordillakin on 5v takuu
- Taajamassa
Minulla olisi hieman samoja automerkkien tuumailua kuin aloittajalla, mutta ajokilometrit jäävät alle kymppitonnin ja bensakoneella. Millainen on tuo Cruze Chevrolet ?
- EkaJaVikaOpel
Chevrolet Cruce on vastaava kuin Opel Astra, samaa GM tekniikkaa, itse jättäisin väliin.
- SurkeaKinkki
Eikös Cruse ole Daewoon tekniikalla?
- Jjkkjkkjjjj
Cruze on tosiaan GM-Opelin-Daewoon tekniikalla. Astraa halvempi uutena, vähän kuin VW-konsernin Skoda.
Omasta kokemuksestani ja lukemani perusteella Cruzen hyviä puolia:
Edullinen kokoluokassaan. Tuntuu vieläpä olevan juuri Suomessa edullinen, Saksassa näyttävät olevan vain vähän halvempia eli suhteessa luokkaansa ovat Saksassa kalliimpia kuin Suomessa.
Luokassaan ja hintaansa nähden hiljainen ja vakaa maantiejuna.
Iso. Etenkin akseliväliltään luokkansa pisin. Sedanit samankokoisia kuin viimeiset Vectran sedanit.
Huipputurvallinen. Paremmat törmäystestipisteet kuin saman aikakauden C Mersulla ja BMW 3:lla. Siis aikalailla parhaat aikalaisistaan.
Hyvin varusteltuja yleensä jo halvimmista alkaen. ABS, ESP ja vastaavat toimivat hyvin.
- Ulkonäkö. Makuasia, mutta itse tykkään, eikä joka nurkalla tule vastaan. Kuitenkin vaatimaton perusauto, eikä mikään huutomerkki.
- Saatavissa yksinkertaisella perustekniikalla, kuten vaparina, manuaalina ja jäykällä taka-akselilla. Alemmat korjauskulut, mutta toki ominaisuudet samalla kärsivät hieman, makuasiakin.
- GM vetäytynyt Euroopasta ja jo aiemmin veti Chevroletin. Voi aiheuttaa jossain vaiheessa vaikeuksia varaosien saatavuuteen, vaikka luvattu onkin vielä vuosiksi eteenpäin, Astran osat kelpaavat ja Jenkeistä saa varmasti tilattua.
- Kaupunkiajoon raskas ja ainakin omassa huono kytkin, pitkät välitykset ja nihkeästi vääntöä kiihdytyksiin alhaisilta kierroksilta.
- Raskauden ja tekniikan vuoksi kuluttaa enemmän kuin moni kilpailija. Ei kuitenkaan ihan älyttömiä, nyt 50% moottoritie, 40% maantie, 10% kaupunkiajoa sisältäneen mittausjakson aikana itsellä tietokone näyttää 6,6l/100km.
- Luotettavuudeltaan ei ainakaan mikään Toyota ole, mutta eipä sitä ole Ford tai takavuosien Kiakaan. Itsellä hyviä ja huonoja kokemuksia eli täysin vaivatonta ei ole ollut, mutta siedettävää.
Jos tämän haluaa kinkiksi laskea, niin yhtä kinkki on Kiakin. Tai enemmänkin, kun Cruze oikeastaan maailmanauto, mikä suunniteltu ja valmistettu vähintään kolmella mantereella.
Moottoreista itsellä kokemusta 1,6 91kw vaparista manuaalilla ja täytyy sanoa, että enemmän vääntöä ja tehoa ajoittain kaipaisi. Vaikka kyllä tuollakin pärjää, mutta jos hyvään hintaan saisi, niin 1.8 tai dieselit varmaan parempia. Ja onhan se 1.4 turbokin, itse en vaan turboa käytettyyn halunnut. - Eikuulutähän
Jjkkjkkjjjj kirjoitti:
Cruze on tosiaan GM-Opelin-Daewoon tekniikalla. Astraa halvempi uutena, vähän kuin VW-konsernin Skoda.
Omasta kokemuksestani ja lukemani perusteella Cruzen hyviä puolia:
Edullinen kokoluokassaan. Tuntuu vieläpä olevan juuri Suomessa edullinen, Saksassa näyttävät olevan vain vähän halvempia eli suhteessa luokkaansa ovat Saksassa kalliimpia kuin Suomessa.
Luokassaan ja hintaansa nähden hiljainen ja vakaa maantiejuna.
Iso. Etenkin akseliväliltään luokkansa pisin. Sedanit samankokoisia kuin viimeiset Vectran sedanit.
Huipputurvallinen. Paremmat törmäystestipisteet kuin saman aikakauden C Mersulla ja BMW 3:lla. Siis aikalailla parhaat aikalaisistaan.
Hyvin varusteltuja yleensä jo halvimmista alkaen. ABS, ESP ja vastaavat toimivat hyvin.
- Ulkonäkö. Makuasia, mutta itse tykkään, eikä joka nurkalla tule vastaan. Kuitenkin vaatimaton perusauto, eikä mikään huutomerkki.
- Saatavissa yksinkertaisella perustekniikalla, kuten vaparina, manuaalina ja jäykällä taka-akselilla. Alemmat korjauskulut, mutta toki ominaisuudet samalla kärsivät hieman, makuasiakin.
- GM vetäytynyt Euroopasta ja jo aiemmin veti Chevroletin. Voi aiheuttaa jossain vaiheessa vaikeuksia varaosien saatavuuteen, vaikka luvattu onkin vielä vuosiksi eteenpäin, Astran osat kelpaavat ja Jenkeistä saa varmasti tilattua.
- Kaupunkiajoon raskas ja ainakin omassa huono kytkin, pitkät välitykset ja nihkeästi vääntöä kiihdytyksiin alhaisilta kierroksilta.
- Raskauden ja tekniikan vuoksi kuluttaa enemmän kuin moni kilpailija. Ei kuitenkaan ihan älyttömiä, nyt 50% moottoritie, 40% maantie, 10% kaupunkiajoa sisältäneen mittausjakson aikana itsellä tietokone näyttää 6,6l/100km.
- Luotettavuudeltaan ei ainakaan mikään Toyota ole, mutta eipä sitä ole Ford tai takavuosien Kiakaan. Itsellä hyviä ja huonoja kokemuksia eli täysin vaivatonta ei ole ollut, mutta siedettävää.
Jos tämän haluaa kinkiksi laskea, niin yhtä kinkki on Kiakin. Tai enemmänkin, kun Cruze oikeastaan maailmanauto, mikä suunniteltu ja valmistettu vähintään kolmella mantereella.
Moottoreista itsellä kokemusta 1,6 91kw vaparista manuaalilla ja täytyy sanoa, että enemmän vääntöä ja tehoa ajoittain kaipaisi. Vaikka kyllä tuollakin pärjää, mutta jos hyvään hintaan saisi, niin 1.8 tai dieselit varmaan parempia. Ja onhan se 1.4 turbokin, itse en vaan turboa käytettyyn halunnut.Olipa paljon turhaa tietoa Focus palstalla...
- tuumaajat
Tietoisku niille, joita Focus arveluttaa hankkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071992
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi541897- 151875
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa191667"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla191587Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O101380Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu261320Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak111316Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.141301Kristityt "pyhät"
Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.61252