Onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin?

Eli poimin kysymyksen pitkästä keskustelustamme mummon kanssa, onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin usko Allahiin. Mummon mielestä se voisi olla samaa, siis voidaanko Jumalanpalvelukset yhdistää ja tapulit minareeteiksi?

Minulle usko on yhteyttä Jumalaan, se ei ole yleisajattelua että varmaan joku Jumala on olemassa, näinhän suurin osa maailman ihmisistä ajattelee.

"ArtoTTT kirjoitti:
Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.

Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan? (mummomuori)"

106

828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, samasta olemattomasta jumalasta, arabiaksi allahista on kyse.

• Uskovathan kristitytkin samaan Jumalaan kuin juutalaiset? Eri uskonto kyseessä silti? Sama alkupiste, eri johtopäätökset?

Kovimmat uskonsodathan on käytykin juuri vähän eri tavoin uskovien välillä?

• #Kovimmat uskonsodathan on käytykin juuri vähän eri tavoin uskovien välillä? #

Muslimit uskovat kyllä aika paljon eri tavalla.

• ArtoTTT kirjoitti:

#Kovimmat uskonsodathan on käytykin juuri vähän eri tavoin uskovien välillä? #

Muslimit uskovat kyllä aika paljon eri tavalla.

Tutustuhan Arto niihin sotiin, joita Euroopassa käytiin Uskonpuhdistuksen jälkeen ja vuoksi.

• ArtoTTTeikirjautunut
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Tutustuhan Arto niihin sotiin, joita Euroopassa käytiin Uskonpuhdistuksen jälkeen ja vuoksi.

Niin tarkoitatko tätä sotaa.

"Poliittiset jännitteet kasvoivat 1600-luvulla. Espanjan Filip II oli Habsburg-sukua ja himoitsi Saksan länsiosien maita omien Alankomaidensa lisäksi. Ranska taas halusi rajoittaa Habsburgien vallan kasvua, koska suvun alueet muodostivat jo sen itärajan. Ruotsi ja Tanska taas pyrkivät laajentumaan Itämeren etelärannikolle." (vikipedia)

• ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

Niin tarkoitatko tätä sotaa.

"Poliittiset jännitteet kasvoivat 1600-luvulla. Espanjan Filip II oli Habsburg-sukua ja himoitsi Saksan länsiosien maita omien Alankomaidensa lisäksi. Ranska taas halusi rajoittaa Habsburgien vallan kasvua, koska suvun alueet muodostivat jo sen itärajan. Ruotsi ja Tanska taas pyrkivät laajentumaan Itämeren etelärannikolle." (vikipedia)

Käytännössä Euroopassa sodittiin uskon nimissä kovasti 1600-luvulla ja aikaisemminkin. 30-vuotinen sota oli vain yksi esimerkki sodista.

Ymmärtänet Arto, että sotien lopullinen syy aina ovat resurssit. Uskonto on kuitenkin hyvä lisäperustelu, kun vihollisia määritellään. Sama koskee niin kristinuskon kuin muidenkin uskontojen nimissä käytyjä sotia.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Käytännössä Euroopassa sodittiin uskon nimissä kovasti 1600-luvulla ja aikaisemminkin. 30-vuotinen sota oli vain yksi esimerkki sodista.

Ymmärtänet Arto, että sotien lopullinen syy aina ovat resurssit. Uskonto on kuitenkin hyvä lisäperustelu, kun vihollisia määritellään. Sama koskee niin kristinuskon kuin muidenkin uskontojen nimissä käytyjä sotia.

#uskon nimissä#
        #Ymmärtänet Arto, että sotien lopullinen syy aina ovat resurssit. Uskonto on kuitenkin hyvä lisäperustelu, kun vihollisia määritellään#

Niin uskon nimissä on aika hyvin sanottu, ainahan sodille pitää joku syy tai hyvä perustelu keksiä, vaikka todellinen syy olisikin se että koska meidän armeija on vahvempi voimme ottaa itsellemme naapurin alueet.

• ArtoTTT kirjoitti:

#uskon nimissä#
        #Ymmärtänet Arto, että sotien lopullinen syy aina ovat resurssit. Uskonto on kuitenkin hyvä lisäperustelu, kun vihollisia määritellään#

Niin uskon nimissä on aika hyvin sanottu, ainahan sodille pitää joku syy tai hyvä perustelu keksiä, vaikka todellinen syy olisikin se että koska meidän armeija on vahvempi voimme ottaa itsellemme naapurin alueet.

Kyllä Arto vääräuskoisia on aina kyykytetty.

• Jos joku väittää olevansa uskovainen ja sitten sanoo että muslimien usko Allahiin on ihan samaa uskoa kun meidänkin, niin tällainen mielipide on minusta kyllä täysin käsittämätön.

• Nyt sotket asioita, kun et kykene katsomaan niitä kiihkottomasti ja vielä puhut sisäänlämpiävästi uskosta vaikka kyse on uskonnoista. Islam on samaa juurta kuin vanhemmat uskonnot juutalaisuus ja kristinusko, siinä vain uskotaan täsmälleen saman Jumalan antaneen vielä yhden, lopullisen ilmoituksen Muhammedille. Juutalaisuus ja kristinusko taas eivät usko tähän ilmoitukseen.

Kinatkaapa näistä, minä seuraan katseella. 😀

• Ymmärrän Arto hyvin, että sellainen ajatus on sinusta käsittämätön. Ja tuon aloitukseen lainaamasi vastauksen perusteella mummomuori on kysynyt sinulta jotain, siitäkö vedit johtopäätksesi hänen käsityksestään?
        Kysytäämpä asiaa näin, ketä ovat Ismaelin jälkeläiset, kuka on se Jumala, joka oli Haagarin pojan kanssa?

• Hikkapeliitta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Nyt sotket asioita, kun et kykene katsomaan niitä kiihkottomasti ja vielä puhut sisäänlämpiävästi uskosta vaikka kyse on uskonnoista. Islam on samaa juurta kuin vanhemmat uskonnot juutalaisuus ja kristinusko, siinä vain uskotaan täsmälleen saman Jumalan antaneen vielä yhden, lopullisen ilmoituksen Muhammedille. Juutalaisuus ja kristinusko taas eivät usko tähän ilmoitukseen.

Kinatkaapa näistä, minä seuraan katseella. 😀

Nythän aletaan Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa opettaa myös islamia. Ihan tervetullut uudistus.

• oppitunti1
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Ymmärrän Arto hyvin, että sellainen ajatus on sinusta käsittämätön. Ja tuon aloitukseen lainaamasi vastauksen perusteella mummomuori on kysynyt sinulta jotain, siitäkö vedit johtopäätksesi hänen käsityksestään?
        Kysytäämpä asiaa näin, ketä ovat Ismaelin jälkeläiset, kuka on se Jumala, joka oli Haagarin pojan kanssa?

"Kysytäämpä asiaa näin, ketä ovat Ismaelin jälkeläiset, kuka on se Jumala, joka oli Haagarin pojan kanssa?"

Israelin Jumala oli Haagarin pojan kanssa, mutta Ismael ei ollut se perijä, vaan Iisak oli Aabrahamin perijä. Jumala on siis Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.

2. Moos. 3:6

Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

• oppitunti1 kirjoitti:

"Kysytäämpä asiaa näin, ketä ovat Ismaelin jälkeläiset, kuka on se Jumala, joka oli Haagarin pojan kanssa?"

Israelin Jumala oli Haagarin pojan kanssa, mutta Ismael ei ollut se perijä, vaan Iisak oli Aabrahamin perijä. Jumala on siis Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.

2. Moos. 3:6

Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

En kysynytkään kuka on perijä. Senhän tiedämme kyllä jo noista paikoista jotka laitoit.
        Oppitunti2 Israelin Jumala oli Haagarin pojan kanssa.

Mikä on tai onko mikään Haagarin pojan ja islamin yhteys?

• ahr6
        Eerikatässämoi kirjoitti:

En kysynytkään kuka on perijä. Senhän tiedämme kyllä jo noista paikoista jotka laitoit.
        Oppitunti2 Israelin Jumala oli Haagarin pojan kanssa.

Mikä on tai onko mikään Haagarin pojan ja islamin yhteys?

Kumpikaan ei ole juutalainen eikä kristitty.

• uskonnot_sucks

"Onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin? "

Uskomuksia, kuvitelmia, harhanäkyjä ja luuloja. Mutta myös raakaa valehtelua.

Aikalailla samoja hölmöläis satuja ovat. Ihmisten kirjoittamia ja monen moneituiseen kertaan modifioimia kusetus satuja.

• oppituntikaksi

Islamin mukaan kristityillä on eri jumala eivätkä muslimit hyväksy kristinuskon kolmiyhteistä Jumalaa. Islam ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi eikä edes Jumalan Pojaksi.

• Islamin mukaan kolmiyhteys on väärä käsitys ainoasta Jumalasta. Sama kaveri on silti kyseessä.

• opetansinua

Islamin mukaan kolmiyhteys on väärä käsitys ainoasta Jumalasta. Sama kaveri on silti kyseessä.

Islam ei hyväksy kristittyjen eikä edes juutalaisten Jumalaa. Ja näin he itse katsovat, että Allah on eri jumala kuin kristittyjen Jumala. Muslimit eivät hyväksy Jeesusta osaksi Jumalaa eivätkä myöskään Pyhää Henkeä.

• opetansinua kirjoitti:

Islam ei hyväksy kristittyjen eikä edes juutalaisten Jumalaa. Ja näin he itse katsovat, että Allah on eri jumala kuin kristittyjen Jumala. Muslimit eivät hyväksy Jeesusta osaksi Jumalaa eivätkä myöskään Pyhää Henkeä.

Islamissa jumalan suosio pitää ansaita omilla teoilla, rukousten toistamisella, mekassa käymisellä. Aika eri uskonto siis kuin Luterilainen uskonto. Onhan toki ajatuksia jossa luodaan kaikkien uskontojen yhteisuskonto, taitaa vain kovasti lipsahtaa alakerran isännän palvelemiseksi.

• opetansinua kirjoitti:

Uskontotieteilijät ovat kylllä melko yksimielisiä siitä, että Jumala on sama, vaikka et tietenkään "uskovana" voi ikinä hyväksyä tätä tosiasiaa.

• ArtoTTTeikirjautunut

Uskontotieteilijät ovat kylllä melko yksimielisiä siitä, että Jumala on sama, vaikka et tietenkään "uskovana" voi ikinä hyväksyä tätä tosiasiaa.

Minä kyllä epäilen ihan jotain muuta, kyllähän tietysti uskomattomat ja liberaalit jotakin henkivaltaa seuraavat, mutta taitaa olla …..

• ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

Minä kyllä epäilen ihan jotain muuta, kyllähän tietysti uskomattomat ja liberaalit jotakin henkivaltaa seuraavat, mutta taitaa olla …..

Kyllä minä sinun aatoksenjuoksusi olen oppinut; se on suunnilleen samalla tavalla demoneja vilisevä kuin Korkkiruuvilla, mutta sinä osaat käyttäytyä fiksummin.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Kyllä minä sinun aatoksenjuoksusi olen oppinut; se on suunnilleen samalla tavalla demoneja vilisevä kuin Korkkiruuvilla, mutta sinä osaat käyttäytyä fiksummin.

No jos uskovaiset seuraa Jeesusta, mutta ne jotka eivät seuraa Jeesusta, seuraavat jotain muuta, onko silloin montaa vaihtoehtoa????

• ArtoTTT kirjoitti:

No jos uskovaiset seuraa Jeesusta, mutta ne jotka eivät seuraa Jeesusta, seuraavat jotain muuta, onko silloin montaa vaihtoehtoa????

Vaihtoehtojahan on valtavasti. Fundiskristittynä dualistina, jolle persoonallinen Perkele on maailmassa väkevästi ja aktiivisesti vaikuttava voima, et taida vain tajuta näin yksinkertaista asiaa?

• Usko on aina usko, kohteet vain vaihtelee.

Usko on myös tullut ihmiseksi, se on miehen nimi.

Toivo ja Anna ovat myös tulleet ihmiseksi, luonnolli-seksi, ihmi-seksi, suomenkieli- seksi.
      Anna meille jne.

• >Usko on myös tullut ihmiseksi, se on miehen nimi.

Suomessa Usko, Armo ja Toivo ovat miehen nimiä, engkannin vastineet taas naisen nimiä. Eikö olekin ihmeellistä?

>Usko on myös tullut ihmiseksi, se on miehen nimi.

Suomessa Usko, Armo ja Toivo ovat miehen nimiä, engkannin vastineet taas naisen nimiä. Eikö olekin ihmeellistä?

engkannin po. englannin.

• Näinsenmiellän

Samaa Jumalaa kaikki uskonnot rukoilevat, koska ei ole olemassa kuin yksi Jumala. Jos rukoilet aurinkoa, et ole sisäistänyt Jumalan olemusta, jonka hän on ilmoittanut Jeesuksessa. Rukouksesi on siis tarkoitettu ainoalle Jumalalle, mutta olet eksyksissä, koska et tunne Raamattua. Rukoilet siis oman tietämättömyytesi johdosta väärää kohdetta. Jumala kuulee kyllä rukouksesti, koska ei ole kuin yksi Jumala. Lähetystyö onkin tarkoitettu avaamaan oikea kohde oikein termein eksyksissä oleville uskoville.

• Kohta ollaan varmaan jo siinä pisteessä että jonkun muun pitäisi tulla tekemään lähetystyötä tänne kotimaahan.

• Näinsenmiellän

Johan afrikkalaisilla on jonkinlainen lähetyskutsumus tänne pakanalliseen Eurooppaan.

• evita-ei.kirj

Ei ole sama Jumala. Liekö Jumalaa ollenkaan.
      Islam on Raamatun pohjalta tehty väännös ja tehty paljon jälemmin kuin juutalaisuus. Juutalaisuudessa ja kristinuskossa on sama Aabrahamin ,Iisakin ja Jaakobin Jumala.

• evita-ei.kirj

Niin, ja ei se ole samaa uskoa. Miten se voi olla samaa kun islamin usko tähtää toisen uskon tuhoamiseen. Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.

• evita-ei.kirj kirjoitti:

Niin, ja ei se ole samaa uskoa. Miten se voi olla samaa kun islamin usko tähtää toisen uskon tuhoamiseen. Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.

Yleisesti ottaen monet uskonnot/filosofiat pyrkivät omilla teoillaan ja suorituksillaan saavuttamaan pelastuksen/korkeamman tason. Kristinusko ei lähde tästä lähtökohdasta, me emme voi omilla teoilla saavuttaa pelastusta/Jumalan suosiota. Pelastus on annettu meille lahjaksi, jonka voimme ottaa vastaan kun lähdemme Jumalaa seuraamaan, tunnustamme oman vajavaisuuteemme ja haluamme nöyrtyä Jumalan määräysvallan alle.

Matt. 11:
        28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. 29 Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. 30 Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

Mark. 8:
        35 Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava.

• evita-ei.kirj kirjoitti:

>Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.

Montakohan tuhatta kertaa näillä palstoilla on nähty, miten äärikristityt eivät pidä vapaamielisempiä kristinuskovia kristittyinä lainkaan, vaan julistavat heidän joutuvan Helvettiin?

>Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.

Montakohan tuhatta kertaa näillä palstoilla on nähty, miten äärikristityt eivät pidä vapaamielisempiä kristinuskovia kristittyinä lainkaan, vaan julistavat heidän joutuvan Helvettiin?

Tuohan on uskon syvällinen kysymys, ei riitä sekään että kerran on uskoon tullut, pitää myös kestää loppuun saakka, Jeesuksen sanat ovat varoituksen ja kehoituksen sana jokaiselle uskovaiselle, jotta pääsisimme myös perille saakka.

Joh. 15:
        5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. 6 Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.

• ArtoTTT kirjoitti:

Tuohan on uskon syvällinen kysymys, ei riitä sekään että kerran on uskoon tullut, pitää myös kestää loppuun saakka, Jeesuksen sanat ovat varoituksen ja kehoituksen sana jokaiselle uskovaiselle, jotta pääsisimme myös perille saakka.

Joh. 15:
        5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. 6 Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.

Mutta eikös tämä mene niin, että jos ei kestä uskossaan loppuun saakka, ei koskaan ole oikeasti uskossa ollutkaan? Poikkeuksettahan kaikki entiset uskovaiset ovat saaneet kuulla täällä tämän saman rähinän, ja mikä tragikoomisinta, ihmisiltä jotka eivät heitä lainkaan tunne mutta jotka ovat suorastaan villejä iskemään tuntemattomiin omia ryhmäleimojaan.

• ArtoTTTeikirjautunut

Mutta eikös tämä mene niin, että jos ei kestä uskossaan loppuun saakka, ei koskaan ole oikeasti uskossa ollutkaan? Poikkeuksettahan kaikki entiset uskovaiset ovat saaneet kuulla täällä tämän saman rähinän, ja mikä tragikoomisinta, ihmisiltä jotka eivät heitä lainkaan tunne mutta jotka ovat suorastaan villejä iskemään tuntemattomiin omia ryhmäleimojaan.

#Mutta eikös tämä mene niin, että jos ei kestä uskossaan loppuun saakka, ei koskaan ole oikeasti uskossa ollutkaan?#

Siis molempia on olemassa, on niitä jotka uskoon ovat tulleet, mutta luopuneet. On niitä jotka koskaan eivät ole uskoon tulleetkaan, mutta ehkä kehittäneet jonkin oman tekosyiden ja selitysten verkon että kaikki olisi jo kunnossa, eikä mitään erillistä parannusta tarvita tai sitten vain yrittävät ostaa autuuden omilla suorituksilla. Ehkä Jeesuksen kylväjävertaus selventää.

Matt: 13:
        19 Aina kun joku kuulee sanoman valtakunnasta eikä ymmärrä sitä, tulee Paholainen ja sieppaa pois sen, mikä hänen sydämeensä on kylvetty. Tätä tarkoittaa tien oheen kylvetty siemen. 20 Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan 21 mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta. 22 Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen. 23 Mutta kylvö hyvään maahan kuvaa ihmistä, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen. Nämä ihmiset tuottavat satoa: kuka sata, kuka kuusikymmentä, kuka kolmekymmentä jyvää."

• juuri.noin
        ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

#Mutta eikös tämä mene niin, että jos ei kestä uskossaan loppuun saakka, ei koskaan ole oikeasti uskossa ollutkaan?#

Siis molempia on olemassa, on niitä jotka uskoon ovat tulleet, mutta luopuneet. On niitä jotka koskaan eivät ole uskoon tulleetkaan, mutta ehkä kehittäneet jonkin oman tekosyiden ja selitysten verkon että kaikki olisi jo kunnossa, eikä mitään erillistä parannusta tarvita tai sitten vain yrittävät ostaa autuuden omilla suorituksilla. Ehkä Jeesuksen kylväjävertaus selventää.

Matt: 13:
        19 Aina kun joku kuulee sanoman valtakunnasta eikä ymmärrä sitä, tulee Paholainen ja sieppaa pois sen, mikä hänen sydämeensä on kylvetty. Tätä tarkoittaa tien oheen kylvetty siemen. 20 Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan 21 mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta. 22 Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen. 23 Mutta kylvö hyvään maahan kuvaa ihmistä, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen. Nämä ihmiset tuottavat satoa: kuka sata, kuka kuusikymmentä, kuka kolmekymmentä jyvää."

Juuri noin.

• Anonyymi00020

Joko mummo vastaa!?

• Anonyymi00023

Mummonmuori ei uskalla vastata ja paljastaa harhaoppiaan, jota levitetään luopiokirkoissa:
        Jeesus sanoi:
        "Kukaan ei tule Isän tykö muutoin kuin MINUN kauttani"!
        Ap 4
        "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

• Anonyymi00032
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Mummonmuori ei uskalla vastata ja paljastaa harhaoppiaan, jota levitetään luopiokirkoissa:
        Jeesus sanoi:
        "Kukaan ei tule Isän tykö muutoin kuin MINUN kauttani"!
        Ap 4
        "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Näin on, ja se isä on hänen opettama Luojajumala, ja se Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirottu uhri, kristinuskolla juutalaisuuden tulivuorijumalan uhrilahjaksi.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Näin on, ja se isä on hänen opettama Luojajumala, ja se Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirottu uhri, kristinuskolla juutalaisuuden tulivuorijumalan uhrilahjaksi.

Perustuu 5.Moos.13, kun Jahve käskee surmaamaan ihmeidentekijän valehtelemalla itse olevansa Israelin Jumala, joka ihmeiden tekijä houkuttelee toisen Jumalan luo.

.Jeesus oli israelilainen ja hänen opettamansa Jumalaoli todellisuudessa se oikea Israelin Jumala - näin syntyi juutalaisten jumalahuijaus kristinuskolla ja Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.

• Anonyymi00025

Jos kaksi ihmistä uskoo samaan jumalaan, niin heidän uskonsa ovat tietenkin erit. Yksi voi menettää uskonsa ilman että se vaikuttaa toisen uskoon. Toisaalta voidaan ajatella, että kaikilla samaan jumalaan uskovilla on yhteinen usko. Esimerkiksi tällä tavalla voi päätyä selkeästi ymmärtämään vastauksen olevan 'kyllä', 'ei' ja 'ehkä'.

• Anonyymi00026

Muslimimies käyttää raamatunkäskyn mukaisesti leninkiä, kristitty mies ei ja rikkoo tuota käskyä vastaan.

• Mielestäni luterilainen usko ei ole ollut samaa uskoa, mutta joku Riekkinen saattaa olla eri mieltä.

• Anonyymi00027

Ja muut liberaaliteologit ovat samaa mieltä.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ja muut liberaaliteologit ovat samaa mieltä.

No juu - idiootteja kaikki. Kummallista, kun tietoakin on niin helposti saatavissa

• Anonyymi00028

Jumala Allah juutalaisuuteen perustuen on tietysti sama JHWH Jahve, Baal-jumala, olihan islam kristinuskon kanssa sama uskonto 700-luvulle asti, mutta islamissa Jeesus on heidän tärkein profeetta, kun taas kristinuskossa Jeesus on kuoliaaksi kidutettu uhri. Miksi kyselet tyhmiä, kun lukemalla vain wikisivu Jahve saa totuuden

• Anonyymi00031

Näkyikin olevan tosi vanha aloitus, hän on varmasti jo viisastunut monta kertaa näiden vuosien varrella.

Vaikka islamissa ei ole juutalaisuuteen perustuen ihmisuhria, he uhraavat edelleen eläimiä, kristittyjen palvoessa Jeesusta teurastettuna uhrilampaana (1Kor.5:7).

Kertokaapa, miksi juutalaiset eivät sitten itse uhraa mitään uhria jumaluudelleen?! Vai uhraavatko?

• Anonyymi00030

Jeesus sanoi lähettävänsä Toisen Puolustajan, Totuuden Hengen , Hänet. Tämä toteutui Islamissa. Luther on Daniel 11 mainittu Pieni Apu keskellä pitkää ahdistusta, joka oli inkvisitio. Hän kuului tuohon samaan kolmikkoon eli oli HÄN mikä tarkoittaa avataria Pyhän Hengen. Luther oli VAJAAVALTAINEN Matsya inkarnaatio. Tuo VAJAAVALTAISUUS tarkoittaa että kymmenys vero kumottiin eikä saatu tarpeeksi rahaa enää. Katolisen Kirkon Katekismuksen ratkaisu vajaavaltaisuuteen on antaa Sosialismin kerätä veroja täydet kymmenykset ja hoitaa vähäosaisia.

Lyhyesti: Luther oli osa islamin kolmenlaista Pyhää Henkeä. Hän oli Pyhän Hengen eräs inkarnaatio.

• Anonyymi00034

Ei oikein totuuden henki osunut nyt kohdilleen, kun Jeesus opetti Israelin Jumalasta, ja niin Islam kuin kristinusko perustuvat juutalaisuuden uhrikulttijumala Baaliin, minkä uhrikulttia Israelin Jumala sanoo iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.

Jeesuksen totuuden Henki on hänen puolustajansa, joka kertoo totuuden hänestä. Onkonihan pakko aina kaikki valehdella, kun vain laittamalla tuo raamattuhakuun selviää totuus.

Sotkekaa kerran vielä totuuden Henki valheeseen Pyhästä hengestä niin kuristan teidät kuoliaiksi. Ei ole uhkaus, on lupaus.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Ei oikein totuuden henki osunut nyt kohdilleen, kun Jeesus opetti Israelin Jumalasta, ja niin Islam kuin kristinusko perustuvat juutalaisuuden uhrikulttijumala Baaliin, minkä uhrikulttia Israelin Jumala sanoo iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.

Jeesuksen totuuden Henki on hänen puolustajansa, joka kertoo totuuden hänestä. Onkonihan pakko aina kaikki valehdella, kun vain laittamalla tuo raamattuhakuun selviää totuus.

Sotkekaa kerran vielä totuuden Henki valheeseen Pyhästä hengestä niin kuristan teidät kuoliaiksi. Ei ole uhkaus, on lupaus.

Unohtui koodi - Jeremia 7 luku.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

"15:26 Mutta kun PUOLUSTAJA tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin HÄN ON TODISTAVA MINUSTA..

16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

"15:26 Mutta kun PUOLUSTAJA tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin HÄN ON TODISTAVA MINUSTA..

16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."

Pyhä henki on Paavalin lanseeraama termi Apostolien tekojen 19 luvusa, joka luku kumoaa kokonaan Jeesuksen Paavalin väittämän ylösnousemuksen Apostolien tekojen alusta, ja tarinan mukaan Jeesus jäi opettamanaan Israelin Jumala KIROUKSEKSI kirottuna helvettiin Kristus-nimellä, joka Pietarin 2. kirjeen mukaan on Lucifer (Kointähti), joka johdattaa seuraajansa helvettiin Jahve-Baalin uhreiksi, niin että juutalaisten ei itse tarvitse uhrata yhtään mitään, kun kristityt ovat heidän uhrilahjojaan Jahvelle Paavalin opilla.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Rauhaa!

Tarkoitatteko että Toinen Puolustaja, Totuuden Henki, Hän on eri asia kuin Pyhä Henki?

Näin voisi tosiaan päätellä. Tulihan Helluntaina Pyhä Henki opetuslapsiin näkyvällä tavalla tulisina kielinä. Ja he saivat VOIMAN tehdä ihmeitä.

Anteeksi että olen vähän tietämätön Pyhän Hengen kaikista erilaisista ilmenemismuodoista.

Entä sitten Viisauden Henki, Herran Henki, Jumalan Henki, Kaikkivaltiaan Henki...... Etc. Näistäkään en tiedä juuri mitään.

Opettakaa toki ymmärtämään esim. Armolahjojen yhteys eri Henkiin. Jos on Tiedon Sanojen armolahja onko se lähtöisin Pyhästä Hengestä vai Totuuden Hengestä?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Rauhaa!

Tarkoitatteko että Toinen Puolustaja, Totuuden Henki, Hän on eri asia kuin Pyhä Henki?

Näin voisi tosiaan päätellä. Tulihan Helluntaina Pyhä Henki opetuslapsiin näkyvällä tavalla tulisina kielinä. Ja he saivat VOIMAN tehdä ihmeitä.

Anteeksi että olen vähän tietämätön Pyhän Hengen kaikista erilaisista ilmenemismuodoista.

Entä sitten Viisauden Henki, Herran Henki, Jumalan Henki, Kaikkivaltiaan Henki...... Etc. Näistäkään en tiedä juuri mitään.

Opettakaa toki ymmärtämään esim. Armolahjojen yhteys eri Henkiin. Jos on Tiedon Sanojen armolahja onko se lähtöisin Pyhästä Hengestä vai Totuuden Hengestä?

Onko niin että Pyhän Hengen vastaanottanut voi vuodattaa tuota Henkeä muihin uskoviin. Pietarin tavoin? Sen sijaan Totuuden Henki vain vastaanottaa tietoa ja ilmoitusta?

• Anonyymi00043
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Rauhaa!

Mikä TOINEN puolustaja, mistä saat sanan 'toinen'?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Onko niin että Pyhän Hengen vastaanottanut voi vuodattaa tuota Henkeä muihin uskoviin. Pietarin tavoin? Sen sijaan Totuuden Henki vain vastaanottaa tietoa ja ilmoitusta?

Totuuden Henki on HÄN, persoona. Ettekö te ymmärrä luettua tekstiä?

• Anonyymi00038

Ei ole, mutta Jumala on sama. Yhteisiä nimittäjiä islamilla ja kristinuskolla on paljonkin ja mitä fundamentalistisempi kristinoppi sen enemmän.

• Anonyymi00041

Onko kristinuskon kaikilla yli 3000 suuntauksella sama Jumala?

• Anonyymi00042

Niitä suuntauksia on maailmassa 45.000, jotka eri kirkkokuntina perustuvat kristinuskoon, ja uskojia 2,4 miljardia, jotka ovat sitä mieltä että Saatana onkin Jumala.

• Anonyymi00046

Kyllä on, koska jokaisen haarankin perusvaatimus on kolminaisuusoppi, joka määrittelee, että Jeesus on opettamanaan Israelin Jumalana kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhrilahja juutalaisuusen Jahve-Baal-jumalalle.

• Anonyymi00044

JEESUS sanoi minä olen TIE TOTUUS ja ELÄMÄ. Ihan eri asia kuin muslimien Jumala.

• Anonyymi00047

Onko mennyt ohitse, että Jeesus on ristiinnaulittu ja kiroukseksi kirottu uhrilahja opettamanaan Jumalana sille Jumalalle, joka on muslimienkin Jumala?

• Anonyymi00048

Ja Jeesuksen sanomisen jälkeen tuli Paavali, joka tappoi Jeesuksen ja kirosi Jeesuksen sanomisen ja teki Jeesuksesta uhrin omalle jumalalleen.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Ja Jeesuksen sanomisen jälkeen tuli Paavali, joka tappoi Jeesuksen ja kirosi Jeesuksen sanomisen ja teki Jeesuksesta uhrin omalle jumalalleen.

MIKÄ ON NYT VAIKEUS YMMÄRTÄÄ, että Jeesus tapettiin juutalaisuuden vastustamisesta, mihin kristinusko perustuu juutalaisen, Jeesuksen murhaajan opilla ja eri jumalalla kuin mitä Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana?! Ei nyt luulisi, että tämän ymmärtämiseen pitäisi joku Einstein olla?!

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

MIKÄ ON NYT VAIKEUS YMMÄRTÄÄ, että Jeesus tapettiin juutalaisuuden vastustamisesta, mihin kristinusko perustuu juutalaisen, Jeesuksen murhaajan opilla ja eri jumalalla kuin mitä Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana?! Ei nyt luulisi, että tämän ymmärtämiseen pitäisi joku Einstein olla?!

Raamatussa täysin selvä tarina, mitä vastaavat myös uskontunnustukset.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Raamatussa täysin selvä tarina, mitä vastaavat myös uskontunnustukset.

Jeesus oli Israelilainen Israelin heimosta heidän jumalallaan, ja Paavali oli juutalainen Benjaminin heimosta heidän jumalallaan. Ja tarina kertoo kun juutalaisten paha jumala saa uhrikseen hyvän israelin jumalan Jeesuksen nimeen, mitä palvotaan kristinuskona.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Jeesus oli Israelilainen Israelin heimosta heidän jumalallaan, ja Paavali oli juutalainen Benjaminin heimosta heidän jumalallaan. Ja tarina kertoo kun juutalaisten paha jumala saa uhrikseen hyvän israelin jumalan Jeesuksen nimeen, mitä palvotaan kristinuskona.

Kyllä teidän nyt täytyy ymmärtää, kun juutalainen huijaa tällä tarinalla, niin eihän se nyt ryhdy sitä selittämään kädestä pitäen rautalangasta vääntäen, että me tässä vähän huijattiin tällä tavalla teitä.

Minä kerron israelilaisten silmin, että miten tämä meni, muita kun ei ole, kun juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon. Ja kaikki tapettiin Jeesuksen lisäksi, jotka eivät kumartaneet juutalaisten jumalaa.

Niinpä juutalaisten jumala on myös islamissa.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Kyllä teidän nyt täytyy ymmärtää, kun juutalainen huijaa tällä tarinalla, niin eihän se nyt ryhdy sitä selittämään kädestä pitäen rautalangasta vääntäen, että me tässä vähän huijattiin tällä tavalla teitä.

Minä kerron israelilaisten silmin, että miten tämä meni, muita kun ei ole, kun juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon. Ja kaikki tapettiin Jeesuksen lisäksi, jotka eivät kumartaneet juutalaisten jumalaa.

Niinpä juutalaisten jumala on myös islamissa.

Ja juutalaisuuden jumalana on kyseessä ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva, joka vaati myös lapsia uhreikseen, ja joka saa kaikki kumartamaan itseään.

Tämä on ihan arkeologisesti todistettu fakta. Kuningas Salomon jumaluus, jonka syntikiristyksin Salomo keräsi 666 talenttia kultaa "Jumalan" uhreiksi määrämien lasten hengen säästämisestä vuodessa. Tähän perustuivat kuningas Salomon rikkaudet.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Ja juutalaisuuden jumalana on kyseessä ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva, joka vaati myös lapsia uhreikseen, ja joka saa kaikki kumartamaan itseään.

Tämä on ihan arkeologisesti todistettu fakta. Kuningas Salomon jumaluus, jonka syntikiristyksin Salomo keräsi 666 talenttia kultaa "Jumalan" uhreiksi määrämien lasten hengen säästämisestä vuodessa. Tähän perustuivat kuningas Salomon rikkaudet.

Monesko kerta, kun kopioit tuon saman sadun noista Salomon paikkansapitämättömistä jutuista ja lapsiuhreja vaativasta pedosta?
        Vaihtaisit jo aihetta.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Monesko kerta, kun kopioit tuon saman sadun noista Salomon paikkansapitämättömistä jutuista ja lapsiuhreja vaativasta pedosta?
        Vaihtaisit jo aihetta.

Miksi vaihdan?! Sehän on Jumalan sanaa ja löytyy 2.Mooseksen kirja luku 13.

Merkittävää siinä on se, kun petojumala käskee laittamaan tämän merkiksi otsalle ja käteen, jotka siis ovat myös ilmestyskirja 13. luku.

Niinpä Martti Luthet Vähä katekismuksensa liitteessään sanookin, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

Joten ei tämän opin perusta ole ollut 500 vuotta sittenkään mikää salaisuus, ainoa ero oli, että tapettiin, jos ei puhuvaa Pedon kuvaa kumartanut, niinpä halutessaankaan Luther ei vielä silloin kyennyt tekemään muuta kuin jättämään vihjeitä.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Miksi vaihdan?! Sehän on Jumalan sanaa ja löytyy 2.Mooseksen kirja luku 13.

Merkittävää siinä on se, kun petojumala käskee laittamaan tämän merkiksi otsalle ja käteen, jotka siis ovat myös ilmestyskirja 13. luku.

Niinpä Martti Luthet Vähä katekismuksensa liitteessään sanookin, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

Joten ei tämän opin perusta ole ollut 500 vuotta sittenkään mikää salaisuus, ainoa ero oli, että tapettiin, jos ei puhuvaa Pedon kuvaa kumartanut, niinpä halutessaankaan Luther ei vielä silloin kyennyt tekemään muuta kuin jättämään vihjeitä.

Se toinen merkki - merkki käteen - on vihkisormus.

Oikeaoppisesti ilmestyskirjan 13. luvun mukaan katolisilla oikeassa kädessä, mutta Lutherin protestin seurauksena luterilaisilla vasemmassa kädessä.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Se toinen merkki - merkki käteen - on vihkisormus.

Oikeaoppisesti ilmestyskirjan 13. luvun mukaan katolisilla oikeassa kädessä, mutta Lutherin protestin seurauksena luterilaisilla vasemmassa kädessä.

Raamatun Ilmestyskirja 13. luku:

"13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, PANEMAAN MERKIN OIKEAAN KÄTEENSÄ TAI OTSAANSA, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=ilm&luku=13

No kun elämme tietokoneaikaa, niin ei tässä nyt tarvitse järin viisas olla, kun laittaa tuon 666 raamattuhakuun, niin saa tietää, että kenen ihmisen luku se on.

1.Kuningasten kirja:

"10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,"

2.Aikakirja:

"9:13 Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa"

Ja tuo, että tarvitaan vain juutalaiset rahanvaihtajat ja lainaajat tällä opilla, perustuu tietysti Jeesuksen seuraajilleen lupaamiin ihmeidentekemisiin - ei onnistu, kun on Pedon merkit.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Raamatun Ilmestyskirja 13. luku:

"13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, PANEMAAN MERKIN OIKEAAN KÄTEENSÄ TAI OTSAANSA, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=ilm&luku=13

No kun elämme tietokoneaikaa, niin ei tässä nyt tarvitse järin viisas olla, kun laittaa tuon 666 raamattuhakuun, niin saa tietää, että kenen ihmisen luku se on.

1.Kuningasten kirja:

"10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,"

2.Aikakirja:

"9:13 Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa"

Ja tuo, että tarvitaan vain juutalaiset rahanvaihtajat ja lainaajat tällä opilla, perustuu tietysti Jeesuksen seuraajilleen lupaamiin ihmeidentekemisiin - ei onnistu, kun on Pedon merkit.

Ja jos vaikka lopettaisin totuuden puhumisen, eihän nämä totuudet silti mihinkään Raamatusta katoaisi?! Siitä huolimatta uskovaiset olisivat saatananpalvojia!

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Ja jos vaikka lopettaisin totuuden puhumisen, eihän nämä totuudet silti mihinkään Raamatusta katoaisi?! Siitä huolimatta uskovaiset olisivat saatananpalvojia!

Olkaa nyt sitä sitten edes ylpeästi valehtelematta koko ajan ja venkoilematta tai minua muiden kirjoittamista asioista kivittämättä. En ole luonut tätä huijaususkontoa.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Sinun jutuissa ei ole totuutta muuta kuin lainaamasi Raamatun jakeet, näiden ympärille rakentelet näitä huuhaa juttujasi, koska et ymmärrä näistä asioista yhtään mitään.

Ps, vain otettu lääke auttaa...

• Anonyymi00060

Kyse oli aloituksessa siitä että luottavatko muslimit myös kasteen armoon?

Ja eivät tietenkään luota, ei heillä ole sitä systeemiä eikä sellaista Jumalaa.

• Anonyymi00061

Mikähän se armo on?! Lutherin sanoin sillä asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi - enpä tosiaan osaisi kuvitella islamisteilla olevan, koska Jeesus on heille profeetta, eikä kuoliaaksi kidutettu uhri. En tiedä heillä olevan pedon merkkejä, mutta jumala on kyllä sama.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Mikähän se armo on?! Lutherin sanoin sillä asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi - enpä tosiaan osaisi kuvitella islamisteilla olevan, koska Jeesus on heille profeetta, eikä kuoliaaksi kidutettu uhri. En tiedä heillä olevan pedon merkkejä, mutta jumala on kyllä sama.

Siitä saastaisesta katseesta sitä toitotetaan miten tärkeä se on vaikka väki kaikkoaa kirkosta. Sitä ei totisesti ole muslimeilla eikä heidän päähänsä pälkähdä erota heidän Jumalastaan. Tai se voi olla viimeinen pälkähdys.

• Anonyymi00063

Mitäs mummo?

• Anonyymi00064

"Onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin?"

Vanha luterilainen usko ei ole samaa kuin muslimien usko, mutta nykyisin liberaaliteologien usko on samaa!
        Helle kaikki "jumalat" ovat samanarvoisia.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00064 kirjoitti:

"Onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin?"

Vanha luterilainen usko ei ole samaa kuin muslimien usko, mutta nykyisin liberaaliteologien usko on samaa!
        Helle kaikki "jumalat" ovat samanarvoisia.

Ylistys kuuluu vain Tulivuorelle! Totta! Mutta se on ihan sama jumala niin kristinuskossa kuin islamissakin.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Ylistys kuuluu vain Tulivuorelle! Totta! Mutta se on ihan sama jumala niin kristinuskossa kuin islamissakin.

Tai liberaaleilla tai fundamentalisteilla tai konservatiiveilla tai Jehovan todistajilla tai helluntalaisilla, katolisilla, lestadiolaisilla, ortodokseilla, mormooneilla ja ihan kaikilla.

Vain Jeesus opetti eri Jumalasta ja onkin siitä syystä kaikkien näiden uhrina.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Tai liberaaleilla tai fundamentalisteilla tai konservatiiveilla tai Jehovan todistajilla tai helluntalaisilla, katolisilla, lestadiolaisilla, ortodokseilla, mormooneilla ja ihan kaikilla.

Ja kun minä puolustan Jeesusta, niin uskovaiset tappaisi minutkin, jos saisivat kiinni.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Tähän kristinuskon oppiin kuuluu maailmassa 45.000 erillistä kirkkokuntaa 2.4 MILJARDILLA uskovaisella, joiden kaikkien oppien vähimmäisvaatimus on kolminaisuusoppi, joka määrittelee sen, että uhrina on itse Jeesuksen opettama hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala, Israelin Jumala.

• Anonyymi00065

Tämä erottaa jyvät akanoista.

• Tämä erottaa jyvät pakanoista.👳‍♂️

• Anonyymi00070

On pelkkiä akanoita, jotka liittyvät Raamatun mukaan elon viljan puintiin, jotka lentävät taivaan tuuleen, se on nimeltään tempaus, jota uskovaiset Jeesuksen uhripalvonnalla luulevat, että 'Jeesus hakee heidät kotiin'. Surkeuden huippu.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

On pelkkiä akanoita, jotka liittyvät Raamatun mukaan elon viljan puintiin, jotka lentävät taivaan tuuleen, se on nimeltään tempaus, jota uskovaiset Jeesuksen uhripalvonnalla luulevat, että 'Jeesus hakee heidät kotiin'. Surkeuden huippu.

Mitä helvetin kusta on ihmisten päissä kuvitella vuonna 2026 hyvänä asiana viattoman kiduttamista kuoliaaksi - se ei ole sitä edes 2000 vuotta vanhassa Raamatun tarinassa, sen mukaan uskojat ovat tämän päivän termillä roskasakkia, ja sen ajan termillä Jeesuksen sanoin rikkaviljaa, joka Jeesus tapettiin uhraamisen vastustamisesta.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Mitä helvetin kusta on ihmisten päissä kuvitella vuonna 2026 hyvänä asiana viattoman kiduttamista kuoliaaksi - se ei ole sitä edes 2000 vuotta vanhassa Raamatun tarinassa, sen mukaan uskojat ovat tämän päivän termillä roskasakkia, ja sen ajan termillä Jeesuksen sanoin rikkaviljaa, joka Jeesus tapettiin uhraamisen vastustamisesta.

Tajuatteko - JEESUS SURMATTIIN SEN OPIN VASTUSTAMISESTA, JOSSA TE PALVOTTE TÄTÄ MUKA HYVÄNÄ ASIANA!

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Tajuatteko - JEESUS SURMATTIIN SEN OPIN VASTUSTAMISESTA, JOSSA TE PALVOTTE TÄTÄ MUKA HYVÄNÄ ASIANA!

Miten kieroiksi ihmisten päät ja aivotoiminta on väännetty 2000 vuodessa tällä uskontohuijauksella?!

• Anonyymi00083
        Demokrates kirjoitti:

Tämä erottaa jyvät pakanoista.👳‍♂️

Mikähän olisi se pakana, jos ihmissyöjä ihminen ei sitä ole?

• Anonyymi00066

Aloituksesta herää kysymys, onko kenenkään tämän päivän ihmisen usko Raamatussa kerrotunlaista oikeaa uskoa?
      Tarkoitan, että epäillessämme tai väittäessämme lähimmäistemme uskon olevan muuta kuin sitä ainoaa oikeaa Raamatussa kerrottua uskoa, kerromme samalla olevamme itse kaltevalla pinnalla oman uskomme totuuden kanssa.

• Anonyymi00075

Tässä on Raamatun usko kristinuskon luoneen Paavalin mukaan:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME KAUTTA! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, muttaLIHALLA SYNNIN LAKIA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7

Eikö uskovaiset juuri usko siten, että heidän ei tarvitse vastata itse omista pahoista teoistaan? Voivat tehdä Paavalin sanoin vaikka sitä pahaa mitä vihaavat, kun Jeesus on sijaiskärsijänä.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Tässä on Raamatun usko kristinuskon luoneen Paavalin mukaan:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME KAUTTA! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, muttaLIHALLA SYNNIN LAKIA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7

Eikö uskovaiset juuri usko siten, että heidän ei tarvitse vastata itse omista pahoista teoistaan? Voivat tehdä Paavalin sanoin vaikka sitä pahaa mitä vihaavat, kun Jeesus on sijaiskärsijänä.

Ja tämän perusteena on sitten tämä Paavalin itsensä määräämä Jeesuksen kidutuskuolema ja tekeminen hänestä opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana (kolminaisuusoppi) KIROUS:

Gal.3":13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Ja tämän perusteena on sitten tämä Paavalin itsensä määräämä Jeesuksen kidutuskuolema ja tekeminen hänestä opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana (kolminaisuusoppi) KIROUS:

Gal.3":13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3

Ja jotta voi muuttua syntiseksi ja pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia, kun palvoo Jeesusta kiroukseksi kirottuna uhrina, on ensin perattava pois taivasten valtakunta, joka Jeesuksen opetuksin on meissä ja meidän ympärillämme, koska taivasten valtakuntaan ei uskovaistenkaan mukaan pääse mitään pahaa ja synti ja epäpuhdasta:

"1.Kor. 5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME, KRISTUS, TEURASTETTU."

Ja silloin kun Jeesus eli, hän opetti - joka siis on Raamatussa Jeesuksen evankeliumissa ennen tätä Paavalin määräämää Jeesuksen surmaa ja uutta opetusta juutalaiseen syntioppiin, jonka vastustamisesta hän surmasi Jeesuksen jumalanpilkkasyytteellä - taivasten valtakunnasta näin:

Matt. "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13

Tämä hapan ja happamaton liittyy juuri uhrikulttiin, koska kun uhrattiin ja uhri syötiin ja veri juotiin, ei saanut olla mitään hapansa läsnä juutalaisten jumaluuden mukaan, koska se juoksutti veren, joka kokkaroitua, niinpä myös ehtoollisella on happamaton leipä merkkinä juuri tästä uhrikultista.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Ja jotta voi muuttua syntiseksi ja pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia, kun palvoo Jeesusta kiroukseksi kirottuna uhrina, on ensin perattava pois taivasten valtakunta, joka Jeesuksen opetuksin on meissä ja meidän ympärillämme, koska taivasten valtakuntaan ei uskovaistenkaan mukaan pääse mitään pahaa ja synti ja epäpuhdasta:

"1.Kor. 5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME, KRISTUS, TEURASTETTU."

Ja silloin kun Jeesus eli, hän opetti - joka siis on Raamatussa Jeesuksen evankeliumissa ennen tätä Paavalin määräämää Jeesuksen surmaa ja uutta opetusta juutalaiseen syntioppiin, jonka vastustamisesta hän surmasi Jeesuksen jumalanpilkkasyytteellä - taivasten valtakunnasta näin:

Matt. "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13

Tämä hapan ja happamaton liittyy juuri uhrikulttiin, koska kun uhrattiin ja uhri syötiin ja veri juotiin, ei saanut olla mitään hapansa läsnä juutalaisten jumaluuden mukaan, koska se juoksutti veren, joka kokkaroitua, niinpä myös ehtoollisella on happamaton leipä merkkinä juuri tästä uhrikultista.

Ja koska on epäselvää kuka todellisuudessa on antanut riitin Jeesuksen syömiseksi uhriksi, koska se on siirretty evankeliumeihin Jeesuksen sanomaksi - mikä on on jo koko Raamatun törkeyden huippu, niin Paavali paljastaa itse antaneensa koko ehtoollisriitin Herran kuoleman julistamiseksi:

1.Kor. "11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti .... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=11

Ja tämä sisältää sen pilkan, että te pidätte Jeesusta jopa kaiken Luojana, Jumalana ja syötte hänet FYYSISESTI kuvitellen jopa ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä!

Tähän on ohje juuri Augsburgin tunnustuksessa, kun Paavali sanoo, että tämä syönti on tehtävä oikein tai muuten tulee vikapääksi herran ruumiiseen ja vereen:

"Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI.

Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

No onko nyt uskovaisten uskot kohdallaan - tässä on nyt Raamatusta koko oppi, ja tunnustuksesta kaikki sen tarkistamiseksi?

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Ja koska on epäselvää kuka todellisuudessa on antanut riitin Jeesuksen syömiseksi uhriksi, koska se on siirretty evankeliumeihin Jeesuksen sanomaksi - mikä on on jo koko Raamatun törkeyden huippu, niin Paavali paljastaa itse antaneensa koko ehtoollisriitin Herran kuoleman julistamiseksi:

1.Kor. "11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti .... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=11

Ja tämä sisältää sen pilkan, että te pidätte Jeesusta jopa kaiken Luojana, Jumalana ja syötte hänet FYYSISESTI kuvitellen jopa ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä!

Tähän on ohje juuri Augsburgin tunnustuksessa, kun Paavali sanoo, että tämä syönti on tehtävä oikein tai muuten tulee vikapääksi herran ruumiiseen ja vereen:

"Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI.

Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

No onko nyt uskovaisten uskot kohdallaan - tässä on nyt Raamatusta koko oppi, ja tunnustuksesta kaikki sen tarkistamiseksi?

Entä teologit ja papit - pysyvätkö he opetuksissaan varmasti Paavalin itse luomassa kristinuskon evankeliumissa?

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Entä teologit ja papit - pysyvätkö he opetuksissaan varmasti Paavalin itse luomassa kristinuskon evankeliumissa?

En ole havainnut, etteikö jälleen olisi juhlittu ympäri maailman tätä pääsiäisen uhrilampaan teurastusta ja perheenemännät joukolla vamistaneet ateriaksi lammaspaistia.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

En ole havainnut, etteikö jälleen olisi juhlittu ympäri maailman tätä pääsiäisen uhrilampaan teurastusta ja perheenemännät joukolla vamistaneet ateriaksi lammaspaistia.

No, kiinnostaa nyt kuulla, että ovatko uskovaisten uskot kohdilla - olen ollut niin valtavan kivityksen kohteena, kun olen yrittänyt puolustaa Jeesusta tätä karmeutta vastaan, mikä hänen nimeensä on tehty "uskolla Jeesukseen', mutta ei edes puupennin vertaa ole USKOTTU JEESUSTA, joka sanoo Raamatussa tämän juutalaisuskonnon tulivuorijumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, missä hän on ollut 2000 vuotta nyt uhrina itse Luojajumalana ja kaikki valta on ollut pahuudella!

• Anonyymi00086

Mummolle ja ateisteille on.

• Anonyymi00087

Mitäs mummo?

• Anonyymi00089

Mummo voidi kertoa mielipiteensä?

• Anonyymi00090

9 👍

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      135
      1953
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1599
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1496
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      87
      1410
    5. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      32
      1371
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      131
      1179
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      50
      1080
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      24
      1069
    9. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1011
    10. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      868
    Aihe