Mistä tietää pääseekö taivaaseen?
Olen yrittänyt elää ja olla kolme vuotta kuten Herra haluaa. Rukoilen ja käyn hartauksissa mutta mieltä askarruttaa sellainen kun ei saisi olla ei-uskovien kanssa tekemisissä. Mistä tuon tietäisi ja tunnistaisi kun ei sitä kait oikein voi kysyäkkään? Osa ihmisistä on sitäpaitsi ihan mukavia eli miten tuon saisi selville tai haittaako että olen noiden ihmisten kanssa tekemisissä?
Mistä sen tietää
47
517
Vastaukset
Heh. Älä pelleilee.
Ei Jumala eikä Jeesus ole ketään käskenyt mennä hartauksiin. Uskoville annettiin muita tehtäviä. Ja pitää mennä niiden luo jotka ovat sairaita, ja julistaa Jumalan valtakuntaa.Olen yrittänyt elää ja olla kolme vuotta kuten Herra haluaa. Rukoilen ja käyn hartauksissa mutta mieltä askarruttaa sellainen kun ei saisi olla ei-uskovien kanssa tekemisissä. Mistä tuon tietäisi ja tunnistaisi kun ei sitä kait oikein voi kysyäkkään? Osa ihmisistä on sitäpaitsi ihan mukavia eli miten tuon saisi selville tai haittaako että olen noiden ihmisten kanssa tekemisissä?
Kolme vuotta..mitä tarkkaan ottaen tarkoittaa, että olet elänyt kuten Herra haluaa?
Mistä olet tullut sellaiseen johtopäätökseen, ettei saisi olla tekemisissä ei-uskovien kanssa?- neuvoja.vailla
Seurakunnassa on tehty selväksi, että hyvä ei ole olla synti ihmisten kanssa tekemisissä kun se voi tarttua. Kolme vuotta olen nyt kuulunut omaan seurakuntaan. Sitä ennen kyllä paljonkin tein syntiä mutta onneksi sain anteeksiannon.
neuvoja.vailla kirjoitti:
Seurakunnassa on tehty selväksi, että hyvä ei ole olla synti ihmisten kanssa tekemisissä kun se voi tarttua. Kolme vuotta olen nyt kuulunut omaan seurakuntaan. Sitä ennen kyllä paljonkin tein syntiä mutta onneksi sain anteeksiannon.
Jeesus oli kaikkialla. Ole sinäkin. Älä usko seurakuntaa.
Oletko katsonut Raamatusta mitä siellä sanotaan ihmisten kanssa olemisesta?
- neuvoja.vailla
Eerikatässämoi kirjoitti:
Oletko katsonut Raamatusta mitä siellä sanotaan ihmisten kanssa olemisesta?
Pitääkö sitä vaan sitten sietää? Tuntuu kovin kummalliselta kun toisaalta varoitetaan synnissä elävistä, kuinka syntiajattelu tarttuu ?
Pitääkö sitä vaan sitten sietää? Tuntuu kovin kummalliselta kun toisaalta varoitetaan synnissä elävistä, kuinka syntiajattelu tarttuu ?
"Pitääkö sitä vaan sitten sietää? Tuntuu kovin kummalliselta kun toisaalta varoitetaan synnissä elävistä, kuinka syntiajattelu tarttuu ?"
Siis tarkoitatko, että pitääkö vain sietää ihmisten kanssa olemista?
Jeesus sanoo Joh.17: 9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja Paavali sanoo
Room.8:1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Minun ymmärtääkseni meillä ei ole mitään pelättävää. Voimme elää ihmisten kanssa olivatpa he uskossa tai ei.Eerikatässämoi kirjoitti:
"Pitääkö sitä vaan sitten sietää? Tuntuu kovin kummalliselta kun toisaalta varoitetaan synnissä elävistä, kuinka syntiajattelu tarttuu ?"
Siis tarkoitatko, että pitääkö vain sietää ihmisten kanssa olemista?
Jeesus sanoo Joh.17: 9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Ja Paavali sanoo
Room.8:1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Minun ymmärtääkseni meillä ei ole mitään pelättävää. Voimme elää ihmisten kanssa olivatpa he uskossa tai ei.Pelättävää nimenomaan on.
Nuo sanat eivät ole jeesukselta, vaan ne on sävelletty vuosikymmeniä väitetyn jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen.
Jeesusja hänen isänsä, pyhästä takapuolipäästöstä puhumattakaan ovat taas yksi ihmisen keksimä epäjumala.
Näinollen on erittäin vaarallista seurata jesusianistien epäjumalaa, koska epätodennäköisen mutta toki mahdollisen oikean jumalan asenne epäjumalanpalvelukseen langenneita kohtaan ei liene suosiollinen.he-ma kirjoitti:
Pelättävää nimenomaan on.
Nuo sanat eivät ole jeesukselta, vaan ne on sävelletty vuosikymmeniä väitetyn jeesuksen väitetyn kuoleman jälkeen.
Jeesusja hänen isänsä, pyhästä takapuolipäästöstä puhumattakaan ovat taas yksi ihmisen keksimä epäjumala.
Näinollen on erittäin vaarallista seurata jesusianistien epäjumalaa, koska epätodennäköisen mutta toki mahdollisen oikean jumalan asenne epäjumalanpalvelukseen langenneita kohtaan ei liene suosiollinen.Sinähän Jeesuksen tietysti paremmin tunnet, joten tiedät mitä Hän on sanonut ja mitä ei :)
Sinähän Jeesuksen tietysti paremmin tunnet, joten tiedät mitä Hän on sanonut ja mitä ei :)
Kyllä.
Olemattomuuttaan ei sanonut yhtään mitään.
Kyseessä on epäjumalan kolmasosa.
Voit helposti tarkistaa asian niin halutessasi.he-ma kirjoitti:
Kyllä.
Olemattomuuttaan ei sanonut yhtään mitään.
Kyseessä on epäjumalan kolmasosa.
Voit helposti tarkistaa asian niin halutessasi.Ok...mistä tai miten voin sen tarkistaa?
Ok...mistä tai miten voin sen tarkistaa?
Aloita vaikka tarkistamalla jeesuksen tarina ja vertaa sitä Mithraksen tarinaan. Maustetusta kopiosta on kyse.
he-ma kirjoitti:
Aloita vaikka tarkistamalla jeesuksen tarina ja vertaa sitä Mithraksen tarinaan. Maustetusta kopiosta on kyse.
Vai onko se toisin päin? Mistäs minä voin olla varma?
Vai onko se toisin päin? Mistäs minä voin olla varma?
Tapahtumilla on aikajärjestys, jota ei edes uskomalla voi muuksi muuttaa.
he-ma kirjoitti:
Tapahtumilla on aikajärjestys, jota ei edes uskomalla voi muuksi muuttaa.
Mistä sen aikajärjestyksen voi tarkistaa?
Mistä sen aikajärjestyksen voi tarkistaa?
Vaikkapa tuolta
https://www.britannica.com/topic/Mithra
Pitäisin melkolailla jeesusmyyttiä edeltävänä, koska ensimmäinen tunnettu maininta löytyy 1400 eaa.he-ma kirjoitti:
Vaikkapa tuolta
https://www.britannica.com/topic/Mithra
Pitäisin melkolailla jeesusmyyttiä edeltävänä, koska ensimmäinen tunnettu maininta löytyy 1400 eaa.Siis sinä pitäisit...pitääkö minun luottaa sinun uskoosi?
Siis sinä pitäisit...pitääkö minun luottaa sinun uskoosi?
Ei, luota tietoon.
Uskomalla ei pääse edes järven yli.he-ma kirjoitti:
Ei, luota tietoon.
Uskomalla ei pääse edes järven yli.Mihin tietoon? Nyt tässä ei vielä ole ollut esillä varsinaisesti tietoa...
Mihin tietoon? Nyt tässä ei vielä ole ollut esillä varsinaisesti tietoa...
Et siis ymmärrä mitä tieto tarkoittaa?
Miksi siis kuvittelet olevasi pätevä ilmaisemaan mielipiteesi?he-ma kirjoitti:
Et siis ymmärrä mitä tieto tarkoittaa?
Miksi siis kuvittelet olevasi pätevä ilmaisemaan mielipiteesi?Totta kai minä ymmärrän, ei minun ymmärryksessäni sen suurempaa vikaa ole.
Jokainen, joka osaa muodostaa mielipiteen ja tuoda sen esiin, on pätevä muodostamaan mielipiteen.
Oletko sinä tuonut tässä esiin jotain tietoa, joka minun pitäisi omaksua? Muuta kuin tuon "Pitäisin melkolailla jeesusmyyttiä edeltävänä, koska ensimmäinen tunnettu maininta löytyy 1400 eaa."? Sekö on se tieto?
- JumalanLapsi_
Room 8
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. Eikös kaikkia pitäisi rakastaa? Vai onko sekin yksi niistä raamatun ohjeista joita ei niin kauheasti tarvitse noudattaa paitsi silloin kun sitä tarvitsee noudattaa?
- Tässävastausta
Yrität ns. suorittaa uskoa oikealla tavalla!
Tämän voit jättää ja uskoa ja luottaa vain Jeesukseen, että Hän osaa sinua oikein hoitaa ja johdattaa. Jos olet aidosti uskossa, niin Pyhä Henki ohjaa elämääsi ja valintojasi.
Ei-uskovien kanssa joudumme tekemisiin joka päivä, sillä ei Jeesus ottanut meitä pois maailmasta, vaan että maailma meidän kauttamme uskoisi. Tässä suhteessa Jumala suorastaan velvoittaa meitä olemasta myös ei-uskovien parissa.Ei kannata vouhkata pyhästä hengestä ja sen ohjauksesta. Eräs varkaan elämää viettänyt on jo paratiisissa.
- minävainse
Me olemme maan suola.
On kuitenkin muistettava että meidän tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken, Siksi emme voi olla läheisiä ystäviä ei-uskovien kanssa. Meidän on aina kyettävä sanomaan Ei!
Jos uskomaton ehdottaa jotain, mikä ei ole sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa, meidän ei tule seurata heitä!
Uskovaiselta ei ole kielletty ilo eikä ystävyyden osoitukset. Voimme olla hyviä ystäviä maailmallistenkin kanssa, kunhan muistamme että samme osoittaa rakkautta, mutta emme rakastua maailmaan.
Esimerkiksi paras ystäväni on lähinnä ateisti. Voin puhua uskonnosta, mutta en tyrkyttää. Hän ei myöskään tyrkytä ateismiaan minulle. Molemmat haluamme auttaa ihmisiä, joten ystävyytemme on käytännöllistä. Jos hän alkaisi johtaa minua pois uskosta, minun velvollisuuteni on etääntyä sellaisesta ystävästä.
Teet mitä huvittaa ja otat Jeesuksen vastaan omaksesi vasta kuolinvuoteellasi. Tuolloin sinun ei tarvitse pohtia tuollaisia.
Pieni vaara tietty on, että kuolet yllättäen saappaat jalassa mutta tilastollisesti riski on pieni.
Taivaassa voit mahdollisesti hengailla sitten sellaistenkin merkkihenkilöiden kanssa kuin Stalin, Mussolin ja Hitler. Kukaanhan ei nimittäin tiedä hoitivatko yläkertaan kuntoon ennen kuolemaansa.
Jos hoitivat ovat he siellä. Lopullinen ratkaisu nimittäin juutalaisia ei kristinopin mukaan taivaassa ole.- systeri
Minä olen nähnyt satojen ihmisten kuolevan. Kumma kyllä, en muista tavanneeni kuin yhden ateistin kuolinvuoteen vierellä. Jostakin syystä Jumala tulee silloin tärkeäksi.
- ValitettavaTotuus
Heppoinen on ateistin näkökyky. Näkee vain sen mikä on nenänmitan päässä!
systeri kirjoitti:
Minä olen nähnyt satojen ihmisten kuolevan. Kumma kyllä, en muista tavanneeni kuin yhden ateistin kuolinvuoteen vierellä. Jostakin syystä Jumala tulee silloin tärkeäksi.
Olet tilastoihme. Minä seurustelin nuoruudessani sairaanhoitajan kanssa joka työskenteli saattohoidossa. Ja kyllähän tästä asiastakin joskus puhuttiin eikä se hänen mukaansa noin vain mene.
Kuolevista on tehty myös tutkimuksia haastattelemalla heitä. Tärkeimpien asioiden listalla ei ole välien saattaminen kuntoon Taivaan Isän vaan ihmisten kanssa.
Mutta mikäli väitteesi on tosi niin ehdottamani toimintatapahan on mitä mainioin, eipä tarvitse keskittyä tässä maallisessa elämässä jatkuvaan syntien kyttäämiseen, ei omien eikä muiden vaan tekee tilit selviksi sitten kun on kupsahtamassa.ValitettavaTotuus kirjoitti:
Heppoinen on ateistin näkökyky. Näkee vain sen mikä on nenänmitan päässä!
Mitä muuta sitä voi "nähdä". Itse yritän nähdä tosiasiat, en lähde haihattelemaan
- systeri
Kirjoitin, ettei ateisteja näkynyt kuolinvuoteen vieressä. Kuollut ihminen kylläkin saattoi olla vailla uskoa, mutta he olivat jo usein niin huonoja, etteivät he kertoneet.
Omaiset puhuivat Jumalasta: " Miksi Jumala salli tämän?" Eipä kukaan sanonut että ihan tavallinen juttu, eipä kannata pohtia! Ja kirkolliset hautaukset kaikille!
Olin kerran yksissä ateistisissa hautajaisissa, missä puhuttiin siitä miten henkilö oli työskennellyt poliittisessa puolueessa, ja kuinka hyvä politiikka on .
Jotenkin tuntui oudolta, toivottomalta, elämä vain parenteesi olemassaolossa.
- ArtoTTTeikirjautunut
Siis provoillen uuteen päivään.
- EnUskoTaruolentoihin
Näyttää siltä että maaginen ajattelu stressaa sinua. Kannattaisi ottaa rennommin.
Herran esikartanoissa vietetty YKSI PÄIVÄ VASTAA TUHATTA PÄIVÄÄ MUUALLA. Ei uskottomissa ole vikaa , vaan uskovaisten joukosta ovat antikristukset lähtöisin. Mutta uskottomien seura on usein melko hyödytöntä ajan haaskausta. Itse kävin esim. kolme kertaa ulkomaalaisille suunatussa raamattupiirissä ja opin tekemään itse psalmeja ja tarjoomaan teetä. Eräällä uskovalla oli lemmikki ja myös uskomattomalla. Opin uskovalta paljon enemmän lemmikkien hoitamisesta.
Uskomaton voi olla ystävällinen ja mukava vierailukohde, mutta uskovainen tuhatkertaisesti.- Niin.että.mitä
Jos ei ole totta taivaaseen meno, ette varmast sitä tiedä kun ei ole konkreettista tietoa.
>>>Mistä tietää pääseekö taivaaseen?
Ei mistään. Jos Jumala tai Jeesus on olemassa, he päättävät sen, ei palstan usko.vainen, ei kivitasku eikä kukaan muukaan.Ei sitä mistään tiedäkään. Luterilaisen opin mukaan sen tietää vain Jumala.
Etkä satavarmasti tiedä sitäkään, kuka on uskova ja kuka on ei-uskova.- EiTunteissa
Ei usko Jumalaan Jeesuksessa Kristuksesssa perustu ihmisen häilyviin tunteisiin vaan Kirjoituksiin. Siksi Raamatun omakohtaien lukeminen ja sen tunteminen on tärkeää.
Ef.1:13.".. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,.........................(.4:30). Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka..." ..." ( evankeliumi on totuuden sana , joka synnyttää elämän Jaak.1:18. "..Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset..." )
Pyhä Henki, lapseuden Henki, Kristuksen Henki, Pojan Henki,...." sama Jumalan Henki, eli Jumala. Joh.4: 24.".. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa..." Hän on myös Sana Joh.1:1." Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.." Siksi myös Hänen Sanansa on Totuus. (Joh.17:17.) Ps.119: 160.".. Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti..."
Apostoli Paavali kysyi kirjeessään Galatalaisillle ,mitenkä he olivat saaneet "Hengen" Gal.3:1."..Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?.."
Galatalaiset olivat kuulleet evankeliumia , siitähän Paavali juuri oli heitä muistuttanut ( Gal. 1:1.) "..joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?.." .Entä mikä oli ollut evankeliumin sisältö? Paavalli oli heille kertonut , että Jeesus Kristus on kuollut heidän puolesta (Gal.2:20. ) ".. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni..." Paavali oli kertonut heiile myös ,että Isä Jumala herätti Jeesuksen Kristuksen kuolleista ( Gal.1:1.) ".Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,..."
Paavali oli kertonut heille, että Jeesus Kristus kuoli lunastaakseen, ja pelastaakseen heidät (Gal. 1.4.) "..joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!.." (Gal.4:5.) "..Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan..."
Galatalaiset olivat saaneet Hengen kuultuaan evankeliumin, mutta he eivät yrittäneet "uskotella" omin voimin olevansa "uskossa" , vaan heille uskon synnyttäjä oli ollut Jumalan Sana, evankeliumi jossa Jumalan Henki vaikutti synnyttäen uskon .Tästä Paavali myös Roomalaisille on kirjoittanut Room.10:17. "..Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta..."
".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,.." ( Room. 8:16.".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia..." Room.8:1.- 39.)
MITEN? KIRJOITUSTEN KAUTTA ”..Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..” Room. 10:9. Tunnustanko minä suullani Jeesuksen Herraksi? Kyllä ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt) . Uskonko sydämessäni, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt? Kyllä. ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt ) Henki todistaa minun oman henkeni kanssa, että molemmat asiat olivat totta kohdallani." ( "..Tunnustanko minä suullani Jeesuksen Herraksi? Ei ole pelkkä hokema, vaan puhe ja elämä yhdessä .Arkipäivän elämäni myös todistaa kuka on Herrani.)
Apostoli Paavali kertoi Efeson kristityille miten he voivat "antaa Hengen täyttää" heitä. Ensin hän oli varoittanut "lihan mukaan elämisestä" ( Ef.5:3.-18.) Sitten miten he voivat "antaa Hengen täyttää" heitä, yhteisessä kokoontumisessa. Ef.5: 18.>".. vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä..."
Siis "täyttykää Hengellä puhuvina keskenänne psalmein, ja hymnein,.." - viisasaikuinenneuvoo1906
Käsittääkseni vain lestadiolaisuuteen kuuluu se, ettei olla tekemisissä epäuskoisten kanssa.
Jumala antaa katuville aina anteeksi. Jumala ei halua hylätä ketään. - Armosta
Pelastus tulee jos on tullaksensa. Ethän nyt vain yksinomaan sen pelastuksen takia usko ja tee ulkokultaisia harjoituksiasi. Ei pelastus ole palkinto omasta rukoilemisesta. Sellainen ajattelu on jotenkin itsekästä ja yksipuolista . Eikös siihen uskomiseen (Jumala, universumi jne) enempikin kuulu elää oikein ja rehellisesti ihmisenä ihmisten keskellä. Elää jokaisen hetkensä ja sekuntinsa niin, että jumala ja universumi ovat koko ajan läsnä tässä ja nyt. Olla itse osana sitä ihmettä. Kaikessa näkyvässä materiaalissa ja näkymättömässä energiassa. Mikään ei ole sen ulkopuolella. Elävät olennot, bakteerit, kivet, roskat,viemärivesi. Mikään ei ole ulkopuolella. Kaikella on arvonsa. Se antaa kummasti voimaa. Hyvää ajatellen ja oikein tehden elämäntapa. Jatkuva jumalan läsnäolo. Miksi pitäisi vihata ja karttaa heitä, jotka eivät usko tai ole samaa mieltä uskon,politiikan,seksuaalisuuden jne. asioista kanssasi. Pelastus tulee kaikille Jumalan (universumin) armosta, kun siirrymme ja liukenemme ajasta ikuisuuteen.
- cderd
Ei sitä kukaan tiedä kuka lopulta pääsee taivaaseen:
https://www.youtube.com/watch?v=ttevamkS6gw - Eikiitosjeesus
Aatteleppa ihan ite! Siitä sen tietää.
Ei kukaan pääse, olemattomaan paikkaan olemattoman valitsemana. Paitti tietysti astronautit eikä nekään paljon yli 200 km päähän. Ja sielläkin on jo varsin kurjat olosuhteet. - velho3
ELLEMME OLE TAIVASRULASSA NYT, NIIN EMME milloinkaan, sillä taivas tila on tässä ja nyt ellemme ole siinä tilassa nyt niin emme milloinkaan. Paratiisi tila oli täällä maanpäällä, ja täällä maanpäällä ollessamme me jouduimme sieltä ulos . paluunkin on tapahduttava täällä ollessa, sillä fyysisen kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä
Oho. Ei kai paratiisi ole kadonnut. Siellä olivat Raamatun mukaan ensimmäiset ihmiset.
Mutta kun sitä paratiisia ei ole missään näkynyt. Taisi koko juttu olla satua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1323326Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382623Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302465Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631172338Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .302023- 1141760
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741438Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3131413Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121321- 641157