Olen pidempään jo miettinyt mikä tyttöystävääni vaivaa. Kuuntelen syylistämistä joka päivä ties mistä asioista. Joka ikiseen asiaan pitää tarttua ja niillä sitten syyllistää myöhemmin. Jos riitelemme niin mitään omia virheitä ei voi myöntää. Oudointa tästä tekee se että jos tyttöystäväni tekee jotain väärin ja edes kaukaisesti sivulauseesta siitä mainitsen on helvetti irti. Hän ei kestä millään tasolla minkäänlaista syyllistämistä (edes viittausta syyllistämiseen) mutta tekee itse sitä päivittäin ja todella paljon.
Esimerkkinä autolla ajo. About joka kerta kun ajan niin sitä pitää jollain tasolla kommentoida tai valittaa. Otan sen huumorilla mutta auta armias jos millään tavalla kommentoin hänen ajamistaan ihan vaan rakentavasti (minulla on ollut kortti 10v, hänellä 2v) niin alkaa raivoaminen. Vastaava raivoaminen tulee aina esille jos mitään hänen tekemisiään kommentoi millään tasolla. Sitten taas jos vaikka siivoan yllätyksenä kämpän kokonaan ja mutta jokin pikkuasia jää tekemättä niin siitä on pakko valittaa.
Mistä tämä kertoo? Kiinnostaisi todella tietää.
Syyllistäminen parisuhteessa
9
440
Vastaukset
- ForestCumb
...kertoo siitä, että olisi syytä pikaiesti toimia Hollywood tyyliin.
"RUN FOREST RUN".
Toi ei ole normaalia. Tuo ei tule paremmaksi tulemaan, joten tee päätöksesi sen pohjalta. - erkkinimim
Hiekkaa pillussa. Ja joo, ei tule muuttumaan, tiedän kokemuksesta.
Ei tuollaista pidä sietää.Emme me kaikki naiset tee noin.
- 8976
Henkistä väkivaltaa tuollainen, ei normaalia ollenkaan. Valitettavasti ei saa loppumaan, parempi päättää suhde. Mitä pikemmin sitä parempi.
Edellisten kanssa samaa mieltä. Itsellänikin on ollut tuollainen seurustelukumppani/kumppaneita nuorena ja luulin, että se on naisten normaali. Ei se ole. Monesti nuorilla kauniilla naisilla on enemmän tuollaista käytöstä, koska heillä on aina ollut tilanne se, että tarjolla on kymmeniä tuhansia miehiä sormia napsauttamalla, joten heidän ei tarvitse tehdä kompromisseja.
Kehottaisin siis antamaan tyttöystäväsi mennä ja katselemaan muita vaihtoehtoja.- lapsenehdoilla
"Mistä tämä kertoo? Kiinnostaisi todella tietää."
Lapsellisuudesta, eli käyttäytyminen on lapsenomaista. Päiväkotiryhmää kun seuraa, niin sieltä aina löytyy se ryhmän päällepäsmäri ja kiukuttelija, joka ei kestä, jos asioita ei tehdä juuri siten kuin hänelle on opetettu. - EräsNainenVaan
Ei onnistu teidän juttu, et tule koskaan saamaan arvostusta puolisolta ja tuommoinen käytös pahenee vuosien myötä. Olet loppu ja rikottu henkisesti. Onko sen arvoista.
- Sinnttu
Vaikea sanoa, mistä sinun naisesi kohdalla tuo johtuu (voi olla vain ''ihastuttava'' luonteenpiirre), mutta itse ikävä kyllä ilmoittaudun tuollaiseksi KUN kaikki ei ole hyvin. Kun oma avioliitto alkoi rakoilla - luottamus mieheen oli mennyt täysin (pettämistä, valehtelua, raha-asioiden pimittämistä, minun mollaamista etc.) - niin aloin tekemään tuota samaa miehelle. Purin patoutunutta inhoa miestä kohtaan, jota en silloin tunnistanut. Olin mennyt suhteeseen nuorena, enkä tiennyt, millainen oikean suhteen kuului olla. En silloin huomannut, että mies alisti henkisesti todella vahvasti minua ja voin siksi huonosti.
Tuo ininä, natina ja valitus loppui kun erosin. Nykyisen kanssa ei ole mitään ongelmaa. Huomautan vain, kun on tarvis ja otan itsekin kritiikin vastaan ilman ongelmia - jopa nauraen, jos kritiikki on pientä.
Eli summa summarum:
- voi olla patoutunutta vihaa / pahaa oloa naisen puolelta, jonka purkaa sinuun
- opittu lapsena kotoa, käyttäytymismalli, mahdollista muuttaa, mutta vaatii paljon aikaa ja hermoja
- luonteenpiirre, ei oikeastaan lähde kulumallakaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733335
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311901Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681899Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171446- 281391
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261308Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61296Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631207Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53965