Puolimatka joutui tarkkailuun

Jyväskylän yliopisto alkaa käymään läpi professorinsa opetusmateriaaleja.
Yliopisto ja oppilaskunta heräsivät lukiessaan puolimatkan homofobisen ”Kampanja pedofilian laillistamiseksi”-kirjoituksen.

"Jyväskylän yliopisto aikoo perehtyä huolella homofobiseksi syytetyn kirjoituksen laatineen professorinsa opetusmateriaaleihin, sanoo yliopiston rehtori Keijo Hämäläinen."

"Ryhdymme konkreettisiin toimenpiteisiin”, sanoo Hämäläinen Twitterissä.

Tämähän tarkoittaa sitä, että Puolimatkan lähtölaskenta opetuspiireistä on alkanut.
Tieteentekijöiden keskuudessa hänestä on jo aiemmin tullut epäluotettava musta lammas.

270

1991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linkkejä aiheeseen
      ttp://www.sss.fi/2018/08/jyvaskylan-yliopisto-sanoutui-irti-professorinsa-homofobiseksi-syytetysta-kirjoituksesta/
      ttps://jyy.fi/jyy-ei-hyvaksy-professori-tapio-puolimatkan-homofobisia-kirjoituksia/
      ttp://vmlouek.puheenvuoro.uusisuomi.fi/258952-yliopisto-sanoutui-irti-puolimatkan-kirjoituksesta-toimenpiteita-tiedossa

      • srjw5wy

        Miten teiteeseen nojaava yliopostoväki voi puhua epätieteellisestä homofobiasta?
        Homofobioahan ei ole tiedettä vaan homoagendan tuottama haukkumanimi niille jotka eivät pidä homoseksuaalista käytöstä normaalina.


      • OikeaTermi
        srjw5wy kirjoitti:

        Miten teiteeseen nojaava yliopostoväki voi puhua epätieteellisestä homofobiasta?
        Homofobioahan ei ole tiedettä vaan homoagendan tuottama haukkumanimi niille jotka eivät pidä homoseksuaalista käytöstä normaalina.

        Psykologit ja psykiatrit tunnistavat kyllä homofobian. Kyse on homoseksuaalisuuden pelosta tai sairaaloisesta vastenmielisyydestä homoseksuaalisuutta kohtaan. Itselleni homoseksuaalinen käytös ei olisi normaalia, mutta minulla ei ole vaikeuksia hyväksyä sitä, että se joillekin on normaalia.
        Homoseksuaalisuuden koplaaminen pedofiliaan on jo sen luokan törkeys, ettei kasvatustieteen professorin pitäisi sortua sellaiseen edes vihjailujen kautta.


      • srjw5wy
        OikeaTermi kirjoitti:

        Psykologit ja psykiatrit tunnistavat kyllä homofobian. Kyse on homoseksuaalisuuden pelosta tai sairaaloisesta vastenmielisyydestä homoseksuaalisuutta kohtaan. Itselleni homoseksuaalinen käytös ei olisi normaalia, mutta minulla ei ole vaikeuksia hyväksyä sitä, että se joillekin on normaalia.
        Homoseksuaalisuuden koplaaminen pedofiliaan on jo sen luokan törkeys, ettei kasvatustieteen professorin pitäisi sortua sellaiseen edes vihjailujen kautta.

        Onko olemassa pedogobia?


      • korjaan
        OikeaTermi kirjoitti:

        Psykologit ja psykiatrit tunnistavat kyllä homofobian. Kyse on homoseksuaalisuuden pelosta tai sairaaloisesta vastenmielisyydestä homoseksuaalisuutta kohtaan. Itselleni homoseksuaalinen käytös ei olisi normaalia, mutta minulla ei ole vaikeuksia hyväksyä sitä, että se joillekin on normaalia.
        Homoseksuaalisuuden koplaaminen pedofiliaan on jo sen luokan törkeys, ettei kasvatustieteen professorin pitäisi sortua sellaiseen edes vihjailujen kautta.

        Onko olemassa pedofobia?


      • dikduk
        srjw5wy kirjoitti:

        Miten teiteeseen nojaava yliopostoväki voi puhua epätieteellisestä homofobiasta?
        Homofobioahan ei ole tiedettä vaan homoagendan tuottama haukkumanimi niille jotka eivät pidä homoseksuaalista käytöstä normaalina.

        Ei homofobia ole tiedettä , ei ole akrofobiakaan, vaan ne ovat nimiä tietylle ilmiöille ole joista kumpaakin voidaan tutkia tieteen menetelmin, niiden joita Puolimatka ei näytä edustavan. Kauanpa kesti ennen kuin Jyvaskylän yliopisto reagoi .


      • zzzaazz
        srjw5wy kirjoitti:

        Miten teiteeseen nojaava yliopostoväki voi puhua epätieteellisestä homofobiasta?
        Homofobioahan ei ole tiedettä vaan homoagendan tuottama haukkumanimi niille jotka eivät pidä homoseksuaalista käytöstä normaalina.

        TV 2 tulee pari englantilaista lääkärisarjaa, joihin kmpaankin on täytynyt ujuttaa mukaan lapsekkaan oloisia pikkumiehiä lääkärirooleihin.
        Kiitos kaikesta hömöilystä. Se on tietenkin kaikkein tärkeintä. Voiko ilmaista mielipiteensä roolihenkilöistä? Joutumatta oikeuteen?


      • Puolimatka vain kertoi mitä jotkut muut tutkijat ovat pohtineet. Eli sitä, että homoseksuaalisuuden puolustaminen sen synnynnäisyydellä ja muuttumattomuudella voi toimia perusteena myös pedofilialle.

        Olen itse kritisoinut homomyönteisyyttä samalla periaatteella. Perusteet esim homoliitoille ovat älyllisesti, moraalisesti ja hengellisesti kestämättömiä. Homoliitot ovat askel kohti itsepintaista tosiasioiden kieltämistä, eläimellistä moraalia, ja hemgellistä rappiota. Näin on ollut alusta asti. On hiukan ihmeellistä että tästä asiasta aletaan nyt nostaa keinotekoista kohua.

        Miten yliopistojen oppimisympäristö voi muuttua vähemmäni tämän takia? Eikö yliopisto ole paikka jossa opetetaan faktoja? Vai tarkoittaako oppilaskunta sitä, että faktoja ei saa opettaa, jos ne loukkaavat oppilaiden tunteita? Sehän on älytöntä. Silloinhan homot ja trassut eivät koskaan voi oppia mitään uutta tai totuudellista, vaan koko maailman pitää aina vain tukea heidän valheellista maailmakuvaansa. Lapsellista touhua!


      • Puolimatka vain kertoi mitä jotkut muut tutkijat ovat pohtineet. Eli sitä, että homoseksuaalisuuden puolustaminen sen synnynnäisyydellä ja muuttumattomuudella voi toimia perusteena myös pedofilialle.

        Olen itse kritisoinut homomyönteisyyttä samalla periaatteella. Perusteet esim homoliitoille ovat älyllisesti, moraalisesti ja hengellisesti kestämättömiä. Homoliitot ovat askel kohti itsepintaista tosiasioiden kieltämistä, eläimellistä moraalia, ja hemgellistä rappiota. Näin on ollut alusta asti. On hiukan ihmeellistä että tästä asiasta aletaan nyt nostaa keinotekoista kohua.

        Miten yliopistojen oppimisympäristö voi muuttua vähemmäni tämän takia? Eikö yliopisto ole paikka jossa opetetaan faktoja? Vai tarkoittaako oppilaskunta sitä, että faktoja ei saa opettaa, jos ne loukkaavat oppilaiden tunteita? Sehän on älytöntä. Silloinhan homot ja trassut eivät koskaan voi oppia mitään uutta tai totuudellista, vaan koko maailman pitää aina vain tukea heidän valheellista maailmakuvaansa. Lapsellista touhua!


      • Puolimatka vain kertoi mitä jotkut muut tutkijat ovat pohtineet. Eli sitä, että homoseksuaalisuuden puolustaminen sen synnynnäisyydellä ja muuttumattomuudella voi toimia perusteena myös pedofilialle.

        Olen itse kritisoinut homomyönteisyyttä samalla periaatteella. Perusteet esim homoliitoille ovat älyllisesti, moraalisesti ja hengellisesti kestämättömiä. Homoliitot ovat askel kohti itsepintaista tosiasioiden kieltämistä, eläimellistä moraalia, ja hemgellistä rappiota. Näin on ollut alusta asti. On hiukan ihmeellistä että tästä asiasta aletaan nyt nostaa keinotekoista kohua.

        Miten yliopistojen oppimisympäristö voi muuttua vähemmäni tämän takia? Eikö yliopisto ole paikka jossa opetetaan faktoja? Vai tarkoittaako oppilaskunta sitä, että faktoja ei saa opettaa, jos ne loukkaavat oppilaiden tunteita? Sehän on älytöntä. Silloinhan homot ja trassut eivät koskaan voi oppia mitään uutta tai totuudellista, vaan koko maailman pitää aina vain tukea heidän valheellista maailmakuvaansa. Lapsellista touhua!


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Puolimatka vain kertoi mitä jotkut muut tutkijat ovat pohtineet. Eli sitä, että homoseksuaalisuuden puolustaminen sen synnynnäisyydellä ja muuttumattomuudella voi toimia perusteena myös pedofilialle.

        Olen itse kritisoinut homomyönteisyyttä samalla periaatteella. Perusteet esim homoliitoille ovat älyllisesti, moraalisesti ja hengellisesti kestämättömiä. Homoliitot ovat askel kohti itsepintaista tosiasioiden kieltämistä, eläimellistä moraalia, ja hemgellistä rappiota. Näin on ollut alusta asti. On hiukan ihmeellistä että tästä asiasta aletaan nyt nostaa keinotekoista kohua.

        Miten yliopistojen oppimisympäristö voi muuttua vähemmäni tämän takia? Eikö yliopisto ole paikka jossa opetetaan faktoja? Vai tarkoittaako oppilaskunta sitä, että faktoja ei saa opettaa, jos ne loukkaavat oppilaiden tunteita? Sehän on älytöntä. Silloinhan homot ja trassut eivät koskaan voi oppia mitään uutta tai totuudellista, vaan koko maailman pitää aina vain tukea heidän valheellista maailmakuvaansa. Lapsellista touhua!

        "Puolimatka vain kertoi mitä jotkut muut tutkijat ovat pohtineet. Eli sitä, että homoseksuaalisuuden puolustaminen sen synnynnäisyydellä ja muuttumattomuudella voi toimia perusteena myös pedofilialle. "

        TP väitti että on menossa kampanja pedofilian laillistamiseksi.

        Mistään kampanjansta hän ei pystynyt antamaan minkäänlaista esimerkkiä.


        "Olen itse kritisoinut homomyönteisyyttä samalla periaatteella. Perusteet esim homoliitoille ovat älyllisesti, moraalisesti ja hengellisesti kestämättömiä."

        Millä perusteella siis?

        "Miten yliopistojen oppimisympäristö voi muuttua vähemmäni tämän takia? Eikö yliopisto ole paikka jossa opetetaan faktoja? "

        Pyydä siis TP:ltä fakta että kampanja olisi käynnissä.

        Ai niin, sitähä faktaahan ei TP:llä ole antaa.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Puolimatka vain kertoi mitä jotkut muut tutkijat ovat pohtineet. Eli sitä, että homoseksuaalisuuden puolustaminen sen synnynnäisyydellä ja muuttumattomuudella voi toimia perusteena myös pedofilialle.

        Olen itse kritisoinut homomyönteisyyttä samalla periaatteella. Perusteet esim homoliitoille ovat älyllisesti, moraalisesti ja hengellisesti kestämättömiä. Homoliitot ovat askel kohti itsepintaista tosiasioiden kieltämistä, eläimellistä moraalia, ja hemgellistä rappiota. Näin on ollut alusta asti. On hiukan ihmeellistä että tästä asiasta aletaan nyt nostaa keinotekoista kohua.

        Miten yliopistojen oppimisympäristö voi muuttua vähemmäni tämän takia? Eikö yliopisto ole paikka jossa opetetaan faktoja? Vai tarkoittaako oppilaskunta sitä, että faktoja ei saa opettaa, jos ne loukkaavat oppilaiden tunteita? Sehän on älytöntä. Silloinhan homot ja trassut eivät koskaan voi oppia mitään uutta tai totuudellista, vaan koko maailman pitää aina vain tukea heidän valheellista maailmakuvaansa. Lapsellista touhua!

        ”Puolimatka vain kertoi mitä jotkut muut tutkijat ovat pohtineet.”

        Niin, ovat esittäneet eri mielipiteitä ja uskonnollisia näkemyksiä.

        ”Eikö yliopisto ole paikka jossa opetetaan faktoja?”

        Kyllä ja siksi Puolimatkan kirjoitukset ovat kyseenalaisia, koska siellä on niin vähän faktoja ja enemmän mielipiteitä ja ennakkoluuloja.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Puolimatka vain kertoi mitä jotkut muut tutkijat ovat pohtineet.”

        Niin, ovat esittäneet eri mielipiteitä ja uskonnollisia näkemyksiä.

        ”Eikö yliopisto ole paikka jossa opetetaan faktoja?”

        Kyllä ja siksi Puolimatkan kirjoitukset ovat kyseenalaisia, koska siellä on niin vähän faktoja ja enemmän mielipiteitä ja ennakkoluuloja.

        "Niin, ovat esittäneet eri mielipiteitä ja uskonnollisia näkemyksiä."

        Kiitos kommentistasi. Oletkohan edes lukenut koko kirjoitusta? Ainoa uskonnollinen näkemys tulee Björn Vkströmiltä ja sekin liberaali.

        Puolimatkan esittämät "mielipiteet" pohjautuvat laajaan akateemiseen perehtyneisyyteen. Samoin muiden tutkijoiden "mielipiteet". Missä on sinun lähdeluettelosi? Jos tiede on vain "mielipide", niin silloin sinun mielipiteesi on vieläkin vähemmän, täysin merkityksetön käytännössä, eikö vain?

        "Kyllä ja siksi Puolimatkan kirjoitukset ovat kyseenalaisia, koska siellä on niin vähän faktoja ja enemmän mielipiteitä ja ennakkoluuloja. "

        Tai sitten haluat vain kieltää ne faktat ja kritisoit niiden julkista esittämistä. Ne ehkä jopa loukkavat sinua. Totuus usein sattuu.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        "Niin, ovat esittäneet eri mielipiteitä ja uskonnollisia näkemyksiä."

        Kiitos kommentistasi. Oletkohan edes lukenut koko kirjoitusta? Ainoa uskonnollinen näkemys tulee Björn Vkströmiltä ja sekin liberaali.

        Puolimatkan esittämät "mielipiteet" pohjautuvat laajaan akateemiseen perehtyneisyyteen. Samoin muiden tutkijoiden "mielipiteet". Missä on sinun lähdeluettelosi? Jos tiede on vain "mielipide", niin silloin sinun mielipiteesi on vieläkin vähemmän, täysin merkityksetön käytännössä, eikö vain?

        "Kyllä ja siksi Puolimatkan kirjoitukset ovat kyseenalaisia, koska siellä on niin vähän faktoja ja enemmän mielipiteitä ja ennakkoluuloja. "

        Tai sitten haluat vain kieltää ne faktat ja kritisoit niiden julkista esittämistä. Ne ehkä jopa loukkavat sinua. Totuus usein sattuu.

        ”Oletkohan edes lukenut koko kirjoitusta?”

        Olen ja aika tarkkaan. Samoin olen lukenut 2017 ilmestyneen kirjoituksen, johon tuo uusi pohjautuu. Niitä on täällä käsitelty useassa ketjussa, mm. ”Puolimatkalta pervonormatiivista parran pärinää ”.

        ”Tai sitten haluat vain kieltää ne faktat ja kritisoit niiden julkista esittämistä.”

        Lähdeaineisto on siksi, että siitä voi jokainen itse tarkistaa, mitä siinä on. Samoin aivan jokainen voi lukea, miten nuo faktat on muodostettu vai eivätkö ne ole riittävän selkeitä.

        Nimenomaan ei pidä kieltää faktoja – silloin kun väitteet sitä ovat.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Oletkohan edes lukenut koko kirjoitusta?”

        Olen ja aika tarkkaan. Samoin olen lukenut 2017 ilmestyneen kirjoituksen, johon tuo uusi pohjautuu. Niitä on täällä käsitelty useassa ketjussa, mm. ”Puolimatkalta pervonormatiivista parran pärinää ”.

        ”Tai sitten haluat vain kieltää ne faktat ja kritisoit niiden julkista esittämistä.”

        Lähdeaineisto on siksi, että siitä voi jokainen itse tarkistaa, mitä siinä on. Samoin aivan jokainen voi lukea, miten nuo faktat on muodostettu vai eivätkö ne ole riittävän selkeitä.

        Nimenomaan ei pidä kieltää faktoja – silloin kun väitteet sitä ovat.

        Kiitos kommentistasi.

        "Olen ja aika tarkkaan."

        Eli uskonnolliset näkemykset ovat päässäsi, ei Puolimatkan kirjoituksessa.

        "Nimenomaan ei pidä kieltää faktoja – silloin kun väitteet sitä ovat. "

        Eli kirjoitus on täynnä faktoja, jotka sinä kiellät.


      • totuutta-kehiin-
        OikeaTermi kirjoitti:

        Psykologit ja psykiatrit tunnistavat kyllä homofobian. Kyse on homoseksuaalisuuden pelosta tai sairaaloisesta vastenmielisyydestä homoseksuaalisuutta kohtaan. Itselleni homoseksuaalinen käytös ei olisi normaalia, mutta minulla ei ole vaikeuksia hyväksyä sitä, että se joillekin on normaalia.
        Homoseksuaalisuuden koplaaminen pedofiliaan on jo sen luokan törkeys, ettei kasvatustieteen professorin pitäisi sortua sellaiseen edes vihjailujen kautta.

        "Psykologit ja psykiatrit tunnistavat kyllä homofobian. Kyse on homoseksuaalisuuden pelosta tai sairaaloisesta vastenmielisyydestä homoseksuaalisuutta kohtaan."

        Vastenmielisyyden tuntemus homojen seksuaalisuuden ilmaisuja kohtaan ON normaalia heteroilla, joita on 90-95% väestöstä. Tätä on tutkittu mm. Aivokuvauksilla. Myös niillä jotka ilmoittivat olevansa "suvaitsevaisia", aktivointui se aivoalue joka käsittelee inhoa kun heille näytettiin homojen pariutumista videolla. Nämä henkilöt siis valehtelivat mielipiteensä. Ryhmäpaine on suurta. "Fobia" sanaa myös käytetään väärin ja leimaamaan ihminen. Miksi emme kuule "natsifobiasta", kuten kuulemme "islamofobiasta"


    • Näkee selvästi, että häntä on pidetty jonkinlaisena vaikuttajana, koska hän näyttää täälläkin herättävän intohimoja usean aloituksen verran.
      On tietysti hyvä asia, että ihminen joutuu vastaamaan sanoistaan. Mitä tahansa ei voi sanoa ilman sanktioita edes sanan vapauteen vedoten. Eikä mitä tahansa voi opettaa ohi yhteiskunnan ohjeistuksen.

      • ar64w5wtjw4

        "Eikä mitä tahansa voi opettaa ohi yhteiskunnan ohjeistuksen. "
        Mikä on yhteiskunnan ohejistus ja kuka sen on laatinut?


      • ar64w5wtjw4 kirjoitti:

        "Eikä mitä tahansa voi opettaa ohi yhteiskunnan ohjeistuksen. "
        Mikä on yhteiskunnan ohejistus ja kuka sen on laatinut?

        Kirjoitin yleisellä tasolla muutaman ajatuksen. Tiedät tasan tarkkaan kuka meillä ohjeistaa esim oppilaitoksia tai muita paikkoja, joissa opetetaan virallisestai jotain.
        Sitten on taas vertaistukipohjaista "opetusta", joka tulee erottaa ammatti-ihmisten opetuksesta.
        Jos ihminen toimii vaikka siellä yliopistossa , luulen myös yliopiston asettavan omia reunaehtojaan kuten voi päätellä vaikka nyt tästä "Puolimatka- tapauksesta"


      • vaipalaakojärkienää
        ar64w5wtjw4 kirjoitti:

        "Eikä mitä tahansa voi opettaa ohi yhteiskunnan ohjeistuksen. "
        Mikä on yhteiskunnan ohejistus ja kuka sen on laatinut?

        Eerika tarkoittaa varmaankin tämän ajan "henkeä", missä ainut "totuus" tulee sateenkaarijärjestöjen laatimina poliittisina julistuksina, ei siis mitenkään enää tieteellisinä totuuksina. Jyväskylän yliopisto on nyt selvästi muuttamassa suuntaa tieteen edustajasta yhden asian liikkeen poliittiseksi äänenkannattajaksi ja tällä tulee olemaan suuret vaikutukset, kun ihmisten järki taas joskus palaa tämän koohotuksen jälkeen. Tilanne on aikalailla sama kuin taistolaisten kommunistien silmitön koohotus 1970-luvulla, mitä monet heistä vieläkin häpeävät kun järki sitten myöhemmin taas palasi.


      • vaipalaakojärkienää kirjoitti:

        Eerika tarkoittaa varmaankin tämän ajan "henkeä", missä ainut "totuus" tulee sateenkaarijärjestöjen laatimina poliittisina julistuksina, ei siis mitenkään enää tieteellisinä totuuksina. Jyväskylän yliopisto on nyt selvästi muuttamassa suuntaa tieteen edustajasta yhden asian liikkeen poliittiseksi äänenkannattajaksi ja tällä tulee olemaan suuret vaikutukset, kun ihmisten järki taas joskus palaa tämän koohotuksen jälkeen. Tilanne on aikalailla sama kuin taistolaisten kommunistien silmitön koohotus 1970-luvulla, mitä monet heistä vieläkin häpeävät kun järki sitten myöhemmin taas palasi.

        Saanko ihan itse selittää mitä tarkoitan, vai ajatteletko olevasi parempi minun ajatusteni selventäjä kuin itse olen?


      • vaipalaakojärkienää kirjoitti:

        Eerika tarkoittaa varmaankin tämän ajan "henkeä", missä ainut "totuus" tulee sateenkaarijärjestöjen laatimina poliittisina julistuksina, ei siis mitenkään enää tieteellisinä totuuksina. Jyväskylän yliopisto on nyt selvästi muuttamassa suuntaa tieteen edustajasta yhden asian liikkeen poliittiseksi äänenkannattajaksi ja tällä tulee olemaan suuret vaikutukset, kun ihmisten järki taas joskus palaa tämän koohotuksen jälkeen. Tilanne on aikalailla sama kuin taistolaisten kommunistien silmitön koohotus 1970-luvulla, mitä monet heistä vieläkin häpeävät kun järki sitten myöhemmin taas palasi.

        "Tilanne on aikalailla sama kuin taistolaisten kommunistien silmitön koohotus 1970-luvulla, mitä monet heistä vieläkin häpeävät kun järki sitten myöhemmin taas palasi. "

        Toivon mukaan Puolimatkakin havaitsee tuon ja myöhemmin häpeää kannanottojaan.


      • AsenteellistaRoskaa
        ar64w5wtjw4 kirjoitti:

        "Eikä mitä tahansa voi opettaa ohi yhteiskunnan ohjeistuksen. "
        Mikä on yhteiskunnan ohejistus ja kuka sen on laatinut?

        Tässä tapauksessa on rikottu ainakin yliopiston määrittelemää linjaa ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta riippumatta uskonnosta, etnisestä ryhmästä tai seksuaalisesta suuntutumisesta. Kyse on ihmisoikeuksista, joita Puolimatka on asettanut kyseenalaiseksi, jos ei suoraan, niin ainakin tietäen, kuinka hänen uskovaiset kannattajansa asian tulkitsevat. Ei todellakaan asiallinen ulostulo kasvatustieteen proffalta.


      • mielipide_
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Saanko ihan itse selittää mitä tarkoitan, vai ajatteletko olevasi parempi minun ajatusteni selventäjä kuin itse olen?

        Minusta olisi perempi, että lopetat kommentointisi täällä koska et enää pysty muuhun kuin kysymystesi jankuttamiseen.


      • mielipide_ kirjoitti:

        Minusta olisi perempi, että lopetat kommentointisi täällä koska et enää pysty muuhun kuin kysymystesi jankuttamiseen.

        Arvostan mielipidettäsi. Teen kuitenkin kuten minusta hyvältä tuntuu ja kommentoin niin kauan kuin minua huvittaa ja siten kuin minua huvittaa. Olen pahoillani, jos sinulla on ongelmia sen asian kanssa.


      • mielipide_
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Arvostan mielipidettäsi. Teen kuitenkin kuten minusta hyvältä tuntuu ja kommentoin niin kauan kuin minua huvittaa ja siten kuin minua huvittaa. Olen pahoillani, jos sinulla on ongelmia sen asian kanssa.

        Ei minulla ole ongelmaa asian kanssa. Säälin vain sinua ja epätoivoasi.


      • mielipide_ kirjoitti:

        Ei minulla ole ongelmaa asian kanssa. Säälin vain sinua ja epätoivoasi.

        Hienoa , ettei se nouse ongelmaksi välillemme. Voimme siis jatkaa keskustelua. Olen hyvin liikuttunut huolenpidostasi, vaikkakin ehkä näet epätoivoa siellä missä sitä ei ole.


      • vaipalaakojärkienää kirjoitti:

        Eerika tarkoittaa varmaankin tämän ajan "henkeä", missä ainut "totuus" tulee sateenkaarijärjestöjen laatimina poliittisina julistuksina, ei siis mitenkään enää tieteellisinä totuuksina. Jyväskylän yliopisto on nyt selvästi muuttamassa suuntaa tieteen edustajasta yhden asian liikkeen poliittiseksi äänenkannattajaksi ja tällä tulee olemaan suuret vaikutukset, kun ihmisten järki taas joskus palaa tämän koohotuksen jälkeen. Tilanne on aikalailla sama kuin taistolaisten kommunistien silmitön koohotus 1970-luvulla, mitä monet heistä vieläkin häpeävät kun järki sitten myöhemmin taas palasi.

        >Jyväskylän yliopisto on nyt selvästi muuttamassa suuntaa tieteen edustajasta yhden asian liikkeen poliittiseksi äänenkannattajaksi ja tällä tulee olemaan suuret vaikutukset, kun ihmisten järki taas joskus palaa tämän koohotuksen jälkeen.

        Tosin ehdit suoriutua täältä Jeesuksen hääremellykseen, eikä perverssi versiosi järjestä ole vielä silloinkaan löytänyt tietään ihmisten päihin.

        >Tilanne on aikalailla sama kuin taistolaisten kommunistien silmitön koohotus 1970-luvulla, mitä monet heistä vieläkin häpeävät kun järki sitten myöhemmin taas palasi.

        Tilanne on tosin täysin toinen eikä "aikalailla sama". Taistolaisilla oli eduskuntavaaleissa huima neljän prosentin kannatus. Heidän koohotuksensa salliminen ja myötäily perustui täysin "Viipurin vaalipiirin" eli maan ulkopuolisten voimien mahtiin.

        Puolimatkan ajatusten kannatus on toki varmasti suurempi kuin taistolaisilla – ehkä se on jopa 10-15 % vielä tänään. Jos asiaa tutkittaisiin, veikkaisin huomattavan, että homoseksuaalisuuteen ja pedofiliaan yhtäläisyysmerkkejä vetävien enemmistö ei ole saanut erityisempää koulutusta eikä yleensä ymmärrä professorin jutuista juurikaan enempiä.


      • vihreä.tee
        mielipide_ kirjoitti:

        Minusta olisi perempi, että lopetat kommentointisi täällä koska et enää pysty muuhun kuin kysymystesi jankuttamiseen.

        Minusta sinun itsesi tulisi harkita vakavasti pidättäytymistä kommentoinnista ainakin tällä palstalla, kuvastat keski-ikäisen miehen uskonnosta tulkittua naiskielteisyyttä niin herttaisen yksinkertaisesti.
        Kokemukseni mukaan keski-ikäiset miehet yrittävät epätoivoisesti esittää kykenevänsä tietämään sekä ymmärtämään naisen "sisäiset asiat" ajatukset mukaan lukien, paremmin kuin naiset itse.
        Eerika kirjoittaa asiaa ja voisit edes hetkeksi pysähtyä miettimään, miksi koet naisen kirjoitukset uskoon liittyen esittämälläsi tavalla uhkana itsellesi.


      • mielipide_ kirjoitti:

        Ei minulla ole ongelmaa asian kanssa. Säälin vain sinua ja epätoivoasi.

        Eikö muuten ole kumma, arvon "mielipide_", että teitä Eerikaa säälivästi tai vihamielisesti kommentoivia kirjoittajia on ollut jo luokkaa lähemmäs tuhat eri nimimerkkiä? Miten yksi päääosin melko maltillisesti kirjoittava naisihminen voi saada niskoilleen niin monen eri ihmisen kiukun ja paheksunnan? Osaatko, arvon "mielipide_", selittää järkevästi tämän neitseestä syntymiseen vertautuvan tilastollisen ihmeen?


      • toinenn.Ruotsalako
        AsenteellistaRoskaa kirjoitti:

        Tässä tapauksessa on rikottu ainakin yliopiston määrittelemää linjaa ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta riippumatta uskonnosta, etnisestä ryhmästä tai seksuaalisesta suuntutumisesta. Kyse on ihmisoikeuksista, joita Puolimatka on asettanut kyseenalaiseksi, jos ei suoraan, niin ainakin tietäen, kuinka hänen uskovaiset kannattajansa asian tulkitsevat. Ei todellakaan asiallinen ulostulo kasvatustieteen proffalta.

        " yliopiston määrittelemää linjaa ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta riippumatta uskonnosta, etnisestä ryhmästä tai seksuaalisesta suuntutumisesta"

        Laitatko nyt ihan tasan mitä sellaista Puolimatka on sanonut, että on rikkonut näitä.


      • teepussi
        vihreä.tee kirjoitti:

        Minusta sinun itsesi tulisi harkita vakavasti pidättäytymistä kommentoinnista ainakin tällä palstalla, kuvastat keski-ikäisen miehen uskonnosta tulkittua naiskielteisyyttä niin herttaisen yksinkertaisesti.
        Kokemukseni mukaan keski-ikäiset miehet yrittävät epätoivoisesti esittää kykenevänsä tietämään sekä ymmärtämään naisen "sisäiset asiat" ajatukset mukaan lukien, paremmin kuin naiset itse.
        Eerika kirjoittaa asiaa ja voisit edes hetkeksi pysähtyä miettimään, miksi koet naisen kirjoitukset uskoon liittyen esittämälläsi tavalla uhkana itsellesi.

        Kukaan ei koe uskovaista leikkivää homottajaa uhkaksi. Mutta huvittava Eerika kieltämättä on :D


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eikö muuten ole kumma, arvon "mielipide_", että teitä Eerikaa säälivästi tai vihamielisesti kommentoivia kirjoittajia on ollut jo luokkaa lähemmäs tuhat eri nimimerkkiä? Miten yksi päääosin melko maltillisesti kirjoittava naisihminen voi saada niskoilleen niin monen eri ihmisen kiukun ja paheksunnan? Osaatko, arvon "mielipide_", selittää järkevästi tämän neitseestä syntymiseen vertautuvan tilastollisen ihmeen?

        Eipä vallan huono huomio tuo valtaisa joukko, joita minun läsnäoloni vaivaa. Vaikka olen kyllä tiennytkin, että olet terävä tekemään huomioita. :)


      • teepussi kirjoitti:

        Kukaan ei koe uskovaista leikkivää homottajaa uhkaksi. Mutta huvittava Eerika kieltämättä on :D

        Varmasti näinkin ja kovin moni haluaa tuoda sitä ilmi :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Arvostan mielipidettäsi. Teen kuitenkin kuten minusta hyvältä tuntuu ja kommentoin niin kauan kuin minua huvittaa ja siten kuin minua huvittaa. Olen pahoillani, jos sinulla on ongelmia sen asian kanssa.

        "Teen kuitenkin kuten minusta hyvältä tuntuu ja kommentoin niin kauan kuin minua huvittaa ja siten kuin minua huvittaa."

        Yritä kestää ja pidä vain pintasi. Tosin noihin turhanaikaisiin juttuihin ei aina kannata mennä. Mutta - tee kuten tähänkin saakka!


      • mummomuori kirjoitti:

        "Teen kuitenkin kuten minusta hyvältä tuntuu ja kommentoin niin kauan kuin minua huvittaa ja siten kuin minua huvittaa."

        Yritä kestää ja pidä vain pintasi. Tosin noihin turhanaikaisiin juttuihin ei aina kannata mennä. Mutta - tee kuten tähänkin saakka!

        Juu, yritän :)
        Se kai se tässä elämässä on yksi peruskysymys...olenko lastu laineilla vai ajattelenko ihan ite :)


      • homottajalle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juu, yritän :)
        Se kai se tässä elämässä on yksi peruskysymys...olenko lastu laineilla vai ajattelenko ihan ite :)

        Olet lastu lainella, etkä ajattele itse.


      • Olen kanssasi samaa mieltä. Yhteiskunnan ohjeistus on aina oikeassa. Sen tulisi olla ylin päättävä voima. jota ei saa koskaan kiistää. Kuten esim. Trumpin valinta. Tai yhteiskunnan ohjeistus Kiinassa, Pohjois-Koreassa tai entisessä Neuvostoliitossa. :)


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Yhteiskunnan ohjeistus on aina oikeassa. Sen tulisi olla ylin päättävä voima. jota ei saa koskaan kiistää. Kuten esim. Trumpin valinta. Tai yhteiskunnan ohjeistus Kiinassa, Pohjois-Koreassa tai entisessä Neuvostoliitossa. :)

        Toivottavasti et ole minun kanssani samaa mieltä, koska en ole sitä mieltä että yhteiskunnan ohjeistus on aina oikeassa eikä sitä saa koskaan kiistää.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toivottavasti et ole minun kanssani samaa mieltä, koska en ole sitä mieltä että yhteiskunnan ohjeistus on aina oikeassa eikä sitä saa koskaan kiistää.

        Kiitos kommentistasi. Se on hiukan ristiriidassa edellisen kommenttisi kanssa ja myös yksipuolinen, kun Puolimatkan kirjoitus, oletettavasti poiketessaan ohjeistuksesta on mielestäsi sanktion arvoinen "mitä tahansa".

        Mutta tietenkin sinulla on oikeus ristiriitaisiin ja yksipuolisiin kommentteihin. Se vain ei ole kovin vakuuttavaa eikä lisää ymmärrystä. Naisillakin on mielipiteenvapaus.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Se on hiukan ristiriidassa edellisen kommenttisi kanssa ja myös yksipuolinen, kun Puolimatkan kirjoitus, oletettavasti poiketessaan ohjeistuksesta on mielestäsi sanktion arvoinen "mitä tahansa".

        Mutta tietenkin sinulla on oikeus ristiriitaisiin ja yksipuolisiin kommentteihin. Se vain ei ole kovin vakuuttavaa eikä lisää ymmärrystä. Naisillakin on mielipiteenvapaus.

        Juu ja sinulla on oikeus lukea kommenttejani kuten haluat ja tulkita niitä kuten haluat. Sinullakin on mielipiteenvapaus, olit mies tai nainen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juu ja sinulla on oikeus lukea kommenttejani kuten haluat ja tulkita niitä kuten haluat. Sinullakin on mielipiteenvapaus, olit mies tai nainen.

        Kiitos kommentistasi. Eli Puolimatka joutuu vastaamaan sanoistaan mutta sinä et. Älkää tuomitko...?


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Eli Puolimatka joutuu vastaamaan sanoistaan mutta sinä et. Älkää tuomitko...?

        Kiitos kommentistasi. En tiedä miksi olet valinnut tuollaisen alentuvan tyylilajin, kun kommentoit minulle. Tai mitä tekemistä sukupuolellani on tässä keskustelussa.
        Nimimerkistäsi voi päätellä, että olet uskova, joten varmasti tiedät että kaikki me vastaamme sanoistamme viimeistään siellä viimeisellä tuomiolla, me naisetkin.


      • tämä-syynä
        ar64w5wtjw4 kirjoitti:

        "Eikä mitä tahansa voi opettaa ohi yhteiskunnan ohjeistuksen. "
        Mikä on yhteiskunnan ohejistus ja kuka sen on laatinut?

        "Mikä on yhteiskunnan ohejistus ja kuka sen on laatinut?"

        Hyvä kysymys. Voisi vastata että uusi pappisluokka joka koostuu kulttuurimarxisteista. Heillä on kanonisoitu mielipide homoista, naisten ja miesten suhteista, nationalismista, maahanmuutosta,islamista, EU:sta ja kansainvälisestä maailmankaupasta jne.
        Entisaikana usko Jumalaan ja raamattuun oli se mikä määritteli keskustelun rajat ( samaa tapaan on nykyäänkin muslimien parissa suhteessa allahiin ja koraaniin). Kun tieteellinen vapaa ajattelu raivasi tilaa akateemisissa piireissä 1800-luvulta alkaen, eräät tahot katsoivat että tuloksena oli kaaos. Ihmiset tarvitsivat yhteisen moraalimittarin, tai ainakin näin Frakfurtin koulukunnan kannattajat ajattelevat. Täytyy olla jotain pyhää ja loukkaamatonta, kuten vähemmistöt ja feminismi.


      • anti-femakko
        vihreä.tee kirjoitti:

        Minusta sinun itsesi tulisi harkita vakavasti pidättäytymistä kommentoinnista ainakin tällä palstalla, kuvastat keski-ikäisen miehen uskonnosta tulkittua naiskielteisyyttä niin herttaisen yksinkertaisesti.
        Kokemukseni mukaan keski-ikäiset miehet yrittävät epätoivoisesti esittää kykenevänsä tietämään sekä ymmärtämään naisen "sisäiset asiat" ajatukset mukaan lukien, paremmin kuin naiset itse.
        Eerika kirjoittaa asiaa ja voisit edes hetkeksi pysähtyä miettimään, miksi koet naisen kirjoitukset uskoon liittyen esittämälläsi tavalla uhkana itsellesi.

        " kuvastat keski-ikäisen miehen uskonnosta tulkittua naiskielteisyyttä niin herttaisen yksinkertaisesti."

        Näitä feministien kliseitä.....minkälainen naiskuva on nuorella muslimimiehellä joka on "turvapaikanhakijana" Suomessa?
        Femnistien ykkösvihan kohde on valkoinen vanha mies. koska näillä on muka "valta"!


      • Yhteiskuntamme ohjeistus on tietenkin lait ja asetukset. Sen lisäksi on erilaisia sääntöjä ja määräyksiä, joiden puitteissa on syytä toimia.


    • eräoppaalle

      Jyväskylän yliopistolla muhii poliittiset vainot
      Tapio Puolimatkaa itseään ei asiassa ole kuultu lainkaan ennenkuin jo julistetaan tuomioita eri medioiden ja vastuuhenkiöiden suulla ja uhkaillaan "konkreettisilla toimenpiteillä"

      Jyväskylän yliopiston rehtori Keijo Hämäläinen uhoaa twitterissä "ryhtyvänsä konkreettisiin toimenpiteisiin" saatuaan kuulla vasemmisto- ja homoaktivistien masinoimia perättömiä syytöksiä Jyväskylän yliopiston kasvatuksen teorian ja tradition professorin, Tapio Puolimatkan blogikirjoituksesta.

      Sosiaalisessa mediassa aloitetuille, nykyään muodikkaille poliittisille lynkkaysvainoille tyypillistä on se, että Tapio Puolimatkaa itseään ei asiassa ole kuultu lainkaan ennenkuin jo julistetaan tuomioita eri medioiden ja vastuuhenkiöiden suulla ja uhkaillaan "konkreettisilla toimenpiteillä".

      Tälläkin kertaa julkisen vainon alullepanijat ovat opiskelijajärjestöjen sateenkaari- eli äärivasemmistoaktivistit, jotka eivät kestä kuulla itselleen epämieluisia totuuksia eivätkä erilaisia mielipiteitä. He ovat yleensä todelliseen pitkäjänteiseen tieteelliseen työskentelyyn kelvottomia ja käyttävät yliopistoa ja opiskelijajärjestöä vain omien poliittisten ideologioidensa edistämiseen. Heidän tavoitteensa on pakottaa kaikki sateenkaarikulttinsa palvojiksi.

      Jyväskylän Yliopiston professori Tapio Puolimatka perustelee kirjoituksessaan seikkaperäisesti ja tieteellisiin tutkimuksiin vedoten, että mielikuvia seksuaalisen suuntautumisen synnynnäisyydestä ja pysyvyydestä voidaan käyttää pedofiilien seksuaalioikeuksien puolustamiseen samaan tapaan kuin niitä käytettiin sukupuolineutraalin avioliittolain ajamiseen.

      ”Jotkut tutkijat ovat esittäneet, että mielikuvat seksuaalisen suuntautumisen synnynnäisyydestä ja muuttumattomuudesta luovat perustan myös kampanjalle pedofiilien seksuaalioikeuksien puolustamiseksi”, professori Puolimatka kirjoittaa.

      Väitteelle löytyy vankkaa tukea tieteellisestä tutkimuksesta ja kirjoituksen lopussa onkin pitkä lähdeluettelo näistä väitettä tukevista tieteellisistä julkaisuista.

      Tiede ei kuitenkaan vasemmisto- ja homoaktivisteja juurikaan kiinnosta, mikäli faktat koetaan epämiellyttävinä. Nähtäväksi jää, mitä tieteestä jää jäljelle, jos yliopistot jatkavat tällaisen alustan tarjoamista uuslysenkolaisuuden nousulle ja poliittiselle vainolle yliopistojen sisällä. Heikko aatehistorian tuntemus saa Neuvostoliiton ja kommunismin järkyttävät esimerkit lähihistoriasta unohtumaan liian nopeasti.

      Jyväskylän yliopiston professori Tapio Puolimatka tunnetaan vapaan ja avoimen tieteellisen keskustelun sekä ehdottoman ihmisarvon puolestapuhujana.

      Lue Jyväskylän yliopiston professori Tapio Puolimatkan kirjoitus kokonaan.
      Poliittista vainoa lietsovia kirjoituksia muissa medioissa:
      Kasvatustieteen professori kirjoitti homovastaiseksi tulkitun tekstin – Jyväskylän yliopisto sanoutuu irti ja lupaa ”konkreettisia toimenpiteitä” - HS 1.8.2018

      Jyväskylän yliopisto sanoutui irti professorinsa kirjoituksesta – vertaa homoutta pedofiliaan - mtv3-sivusto 1.8.2018

      Jyväskylän yliopisto käy läpi homofobisesta kirjoituksesta syytetyn professorin opetusmateriaaleja - sss.fi -sivusto 1.8.2018

      • Kuule Jukka, voi olla että muhii poliittiset vainot, mutta kyllä aikamoinen vaino näyttää olevan myös Setaa vastaan, homoseksuaaleista nyt puhumattakaan. Suo siellä , vetelä täällä....kuten sanonta kuuluu.


      • Pöyristyttävää

        Kristittyjen poliittiset ja uskonnolliset vainot homoseksuaaleja kohtaan ovat olleet jatkuvia kautta kirkon historian. Nyt ne alkavat olla lahkoille tunnusmerkillistä toimintaa. Ymmärrän, sen, että todellisuudesta irti olevat lahkolaissaarnaajat voivat vielä tuollaista julistaa, mutta minulle on käsittämätöntä, että kasvatustieteen professori tukee kyseistä ajattelua.

        Tämä on lyhyen ajan sisällä toinen kerta, kun Jyväskylän yliopiston rehtori joutuu puuttumaan kyseisen professorin ulostuloihin. Olisiko jo aika ryhtyä jämäkämpiin toimenpiteisiin yliopiston maineen suojelemiseksi?


      • wrq6q3h
        Pöyristyttävää kirjoitti:

        Kristittyjen poliittiset ja uskonnolliset vainot homoseksuaaleja kohtaan ovat olleet jatkuvia kautta kirkon historian. Nyt ne alkavat olla lahkoille tunnusmerkillistä toimintaa. Ymmärrän, sen, että todellisuudesta irti olevat lahkolaissaarnaajat voivat vielä tuollaista julistaa, mutta minulle on käsittämätöntä, että kasvatustieteen professori tukee kyseistä ajattelua.

        Tämä on lyhyen ajan sisällä toinen kerta, kun Jyväskylän yliopiston rehtori joutuu puuttumaan kyseisen professorin ulostuloihin. Olisiko jo aika ryhtyä jämäkämpiin toimenpiteisiin yliopiston maineen suojelemiseksi?

        Vai on se vainoa kun esittää tutkimuksia homoseksuaalisuuden haitoista yksilölle ja yhteiskunnalle.
        Minusta se on rehellistä tidettä.


      • >Jyväskylän yliopiston professori Tapio Puolimatka tunnetaan vapaan ja avoimen tieteellisen keskustelun sekä ehdottoman ihmisarvon puolestapuhujana.

        Eli verratessaan rivien välissä pedofiilejä homoihin hän varmaan siis tarkoitti sanoa, että koska homoilla on ehdoton ihmisarvo, se on hänen silmissään samanlaisena myös pedofiileillä. Kuten tietysti pohjimmiltaan onkin, mutta aika erikoisen tavan Tapsa valitsi pedofiilien ihmisarvosta muistuttamiseen, jos vielä koko juttua katsotaan. 🤔


      • "...Puolimatka tunnetaan vapaan ja avoimen tieteellisen keskustelun sekä ehdottoman ihmisarvon puolestapuhujana."

        :D :D :D Repesin. No, propaganda on propagandaa...


      • wrq6q3h kirjoitti:

        Vai on se vainoa kun esittää tutkimuksia homoseksuaalisuuden haitoista yksilölle ja yhteiskunnalle.
        Minusta se on rehellistä tidettä.

        Se voi tosiaan olla rehellistä "tidettä". Tiedettä se ei taida olla.


      • Homoseksuaalisuuden haitat yhteiskunnalle ovat huomattavasti pienemmät kuin heteroseksuaalisuuden haitat yhteiskunnalle.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Se voi tosiaan olla rehellistä "tidettä". Tiedettä se ei taida olla.

        Tidehän on englantia ja tarkoittaa vuorovettä, enkä ole koskaan kuullut että semmoinen luonnonilmiö voisi olla muuta kuin rehellinen.


      • typerä-typerä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Homoseksuaalisuuden haitat yhteiskunnalle ovat huomattavasti pienemmät kuin heteroseksuaalisuuden haitat yhteiskunnalle.

        Joo ja monet ovat kuolleet sänkyyn. Pitäisikö ne kieltää?


      • typerä-typerä kirjoitti:

        Joo ja monet ovat kuolleet sänkyyn. Pitäisikö ne kieltää?

        Epäilemättä samalla logiikalla pitäisi. Samoin keittiötikkaat, ne ovat portti kotitapaturmiin ja jopa kuolemaan.


    • eivainoamistaenää

      Tapio Puolimatka koetaan liian vahvaksi totuudenpuhujaksi ja tästäkin syystä häntä vastaan on nyt kohdistettu armoton vihakamppanja aitoon inkvisition tyyliin. Itse pidän tätä vainoa rappeutuvan länsimaan kuolinkouristuksena. Suomea kristillisenä kansakuntana nyt tuhotaan isolla porukalla.

      Mitä tulee Jyväskylän yliopiston rehtori Hämäläiseen, niin on selvää, että yliopisto taipuu irti asiasta, mikä rikkoo valtakoneiston, media, politiikka, kulttuuri, liike-elämä ja julkisuus, ainoaa oikeaa "totuutta". Mahdollisen "väkivallan" edessä varovainen rehtori toimii näin ja lupaa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin.

      Mutta ongelmaksi rehtorille vaan muodostuu miten kumota tietyt tieteen saavutukset! Puolimatkahan nojautuu tieteeseen ja tämä on suuri ongelma rehtorille ja koko yliopistolle.

      Itse ymmärrän, että ainut rehtorin konkreettinen toimenpide on, että juovat yhdessä Puolimatkan kanssa kermamunkkikahvit ja rehtori ANOO Puolimatkaa ettei liikaa totta kirjoittaisi jatkossa. Tieteen tosiasioihin eikä tieteen vapauteen Hämäläinen ei uskalla koskea. Silloin hän menettäisi virkansa tuosta vaan.

      Ja Laura Huhtasaaren pro gradua Jyväskylän yliopiston porukka on nyt tavannut kolme kuukautta isolla porukalla kolmannen kerran. EIköhän uskovien vainon nyt pitäisi yhdelle yliopistolle jo riittää?

      • suuntausmummo

        Tapaus Ruotsala on innoittanut vihervassut puhdistamaan myös yliopistot toisinajattelijoista. Venäjäkin on kohta vapaampi ja suvaitsevaisempi maa kuin Suomi.
        Täällä kulttuurimarxismi on kylvetty jo laajalti ja puhdistukset täydessä käynnissä, vain yksi mielipide hyväksyutään, mutta jos se tehdään tieteen nimillä ja yliopistossa niin se on jo äärikommunismia.
        Tieteessä ei koskaan ole olla mistään asiasta konsensusta, konsensus kuuluu politiikaan.


      • ”Mutta ongelmaksi rehtorille vaan muodostuu miten kumota tietyt tieteen saavutukset! Puolimatkahan nojautuu tieteeseen ja tämä on suuri ongelma rehtorille ja koko yliopistolle.”

        Ongelma taitaa olla juuri päinvastainen. Puolimatka käyttää asemaansa väärin, ja tekee mielipidekirjoituksiaan tittelillä, joka erehdyttää uskomaan, että niissä olisi jotain tieteellistä. Ikävä kyllä ne ovat hyvin näennäistieteellisiä. Paljon vääristelyjä ja jopa valheita joukossa.

        ”…juovat yhdessä Puolimatkan kanssa kermamunkkikahvit ja rehtori ANOO Puolimatkaa ettei liikaa totta kirjoittaisi jatkossa…”

        Näinhän siinä ikävä kyllä voi käydä, ellei Puolimatkan opetusmateriaaleista sitten löydy jotain kyseenalaista. Tosin luulisi että kun Puolimatka kirjoittelee noita juttujaan, hän ymmärtäisi ettei sotke yliopistollista asemaansa niihin, vaan oppii kirjoittamaan vain yksityishenkilönä.


      • suuntausmummo
        mummomuori kirjoitti:

        ”Mutta ongelmaksi rehtorille vaan muodostuu miten kumota tietyt tieteen saavutukset! Puolimatkahan nojautuu tieteeseen ja tämä on suuri ongelma rehtorille ja koko yliopistolle.”

        Ongelma taitaa olla juuri päinvastainen. Puolimatka käyttää asemaansa väärin, ja tekee mielipidekirjoituksiaan tittelillä, joka erehdyttää uskomaan, että niissä olisi jotain tieteellistä. Ikävä kyllä ne ovat hyvin näennäistieteellisiä. Paljon vääristelyjä ja jopa valheita joukossa.

        ”…juovat yhdessä Puolimatkan kanssa kermamunkkikahvit ja rehtori ANOO Puolimatkaa ettei liikaa totta kirjoittaisi jatkossa…”

        Näinhän siinä ikävä kyllä voi käydä, ellei Puolimatkan opetusmateriaaleista sitten löydy jotain kyseenalaista. Tosin luulisi että kun Puolimatka kirjoittelee noita juttujaan, hän ymmärtäisi ettei sotke yliopistollista asemaansa niihin, vaan oppii kirjoittamaan vain yksityishenkilönä.

        Onko sinullekin ongelma kun tieteellisesti on osoitettu homoseksuaalisuuden haittoja?


      • SorrettuVäestönosa
        suuntausmummo kirjoitti:

        Onko sinullekin ongelma kun tieteellisesti on osoitettu homoseksuaalisuuden haittoja?

        Onko sinulle käsittämätöntä, että romaaniväestöllä on ollut ongelmia Euroopassa ja Suomessakin kautta historian? Heitä on sorrettu samoin kuin homoseksuaaleja, vaikkakin eri syistä. Ajaminen normaalin yhteiskunnan ulkopuolelle aiheuttaa ongelmia.

        Onko sinulle se ongelma, että eräiden uskonlahkojen ja jopa kristillisyyden pääsuunnan luonnollisen sekssuaalisuuden kieltäminen on johtanut lukuisiin pedofiliatapauksiin`? Tätä on tapahtunut niin katolisessa kirkossa kuin suomalaisissa uskonsuunnissakin.


      • suuntausmummo
        SorrettuVäestönosa kirjoitti:

        Onko sinulle käsittämätöntä, että romaaniväestöllä on ollut ongelmia Euroopassa ja Suomessakin kautta historian? Heitä on sorrettu samoin kuin homoseksuaaleja, vaikkakin eri syistä. Ajaminen normaalin yhteiskunnan ulkopuolelle aiheuttaa ongelmia.

        Onko sinulle se ongelma, että eräiden uskonlahkojen ja jopa kristillisyyden pääsuunnan luonnollisen sekssuaalisuuden kieltäminen on johtanut lukuisiin pedofiliatapauksiin`? Tätä on tapahtunut niin katolisessa kirkossa kuin suomalaisissa uskonsuunnissakin.

        Miten mainitsemasi ryhmät ovat vaatineet erityisoikeuskia itselleen?


      • älävalehtele
        mummomuori kirjoitti:

        ”Mutta ongelmaksi rehtorille vaan muodostuu miten kumota tietyt tieteen saavutukset! Puolimatkahan nojautuu tieteeseen ja tämä on suuri ongelma rehtorille ja koko yliopistolle.”

        Ongelma taitaa olla juuri päinvastainen. Puolimatka käyttää asemaansa väärin, ja tekee mielipidekirjoituksiaan tittelillä, joka erehdyttää uskomaan, että niissä olisi jotain tieteellistä. Ikävä kyllä ne ovat hyvin näennäistieteellisiä. Paljon vääristelyjä ja jopa valheita joukossa.

        ”…juovat yhdessä Puolimatkan kanssa kermamunkkikahvit ja rehtori ANOO Puolimatkaa ettei liikaa totta kirjoittaisi jatkossa…”

        Näinhän siinä ikävä kyllä voi käydä, ellei Puolimatkan opetusmateriaaleista sitten löydy jotain kyseenalaista. Tosin luulisi että kun Puolimatka kirjoittelee noita juttujaan, hän ymmärtäisi ettei sotke yliopistollista asemaansa niihin, vaan oppii kirjoittamaan vain yksityishenkilönä.

        "”Mutta ongelmaksi rehtorille vaan muodostuu miten kumota tietyt tieteen saavutukset! Puolimatkahan nojautuu tieteeseen ja tämä on suuri ongelma rehtorille ja koko yliopistolle.”

        Ongelma taitaa olla juuri päinvastainen."

        Puolimatka on viimeisen päälle tiedemies ja erittäin tarkka tieteellisyydestä ja vetoaa aina tarkistettuihin lähteisiin. Ja tätä rehtori ei voi kumota millään. Jos rehtori hylkää tieteellisyyden, niin hänen virkansa on vaarassa.


        "”…juovat yhdessä Puolimatkan kanssa kermamunkkikahvit ja rehtori ANOO Puolimatkaa ettei liikaa totta kirjoittaisi jatkossa…”

        Näinhän siinä ikävä kyllä voi käydä, ellei Puolimatkan opetusmateriaaleista sitten löydy jotain kyseenalaista."

        Puolimatkan opetusmateriaalista löytyy vain tieteeseen liittyvää tietoa ja on loukkaavaa edes epäillä hänen kykyjään tiedemiehenä, varsinkin kun sinä et ole millään tavalla pätevä arvioimaan professorin tieteellisyyttä eikä tätä itseasiassa voi tehdä kukaan muu kuin toinen vastaavan alan professori tai tohtori.


      • Valtaosa pedofiileistä on heteroja. Katoliset papit ovat "kiinnostuneita" pikkupojista, koska heidän ulottuvillaan nyt vain on paljon enemmän poikia kuin tyttöjä. Jos katoliset papit saisivat avioitua edes "aidosti" naisten kanssa, yli 90 % paavinkirkon pedofiliaongelmasta olisi ratkaistu.


      • älävalehtele kirjoitti:

        "”Mutta ongelmaksi rehtorille vaan muodostuu miten kumota tietyt tieteen saavutukset! Puolimatkahan nojautuu tieteeseen ja tämä on suuri ongelma rehtorille ja koko yliopistolle.”

        Ongelma taitaa olla juuri päinvastainen."

        Puolimatka on viimeisen päälle tiedemies ja erittäin tarkka tieteellisyydestä ja vetoaa aina tarkistettuihin lähteisiin. Ja tätä rehtori ei voi kumota millään. Jos rehtori hylkää tieteellisyyden, niin hänen virkansa on vaarassa.


        "”…juovat yhdessä Puolimatkan kanssa kermamunkkikahvit ja rehtori ANOO Puolimatkaa ettei liikaa totta kirjoittaisi jatkossa…”

        Näinhän siinä ikävä kyllä voi käydä, ellei Puolimatkan opetusmateriaaleista sitten löydy jotain kyseenalaista."

        Puolimatkan opetusmateriaalista löytyy vain tieteeseen liittyvää tietoa ja on loukkaavaa edes epäillä hänen kykyjään tiedemiehenä, varsinkin kun sinä et ole millään tavalla pätevä arvioimaan professorin tieteellisyyttä eikä tätä itseasiassa voi tehdä kukaan muu kuin toinen vastaavan alan professori tai tohtori.

        ”Puolimatka on viimeisen päälle tiedemies ja erittäin tarkka tieteellisyydestä ja vetoaa aina tarkistettuihin lähteisiin. Ja tätä rehtori ei voi kumota millään.”

        Kaukana tuosta. Puolimatka & kump. tekstejä on jo kumottu siinä määrin, ettei siihen enää mitään rehtoria tarvita.

        ”…varsinkin kun sinä et ole millään tavalla pätevä arvioimaan professorin tieteellisyyttä eikä tätä itseasiassa voi tehdä kukaan muu kuin toinen vastaavan alan professori tai tohtori.”

        Jokainen joka osaa kunnolla lukea, voi ja saa arvioida. Se ei ole kiellettyä. Ei edes sinulta.


      • dikduk
        suuntausmummo kirjoitti:

        Onko sinullekin ongelma kun tieteellisesti on osoitettu homoseksuaalisuuden haittoja?

        Joka väestöstä osa on homoseksuaalisesti suuntuneita, mutta ei homoseksuaalisuus sinänsä ole haitta, ympäristön asenteet ovat sellainen usein homoseksuaaleille olleet.
        Miten tämäkään yksinkertainen asia ei joidenkin päähän mahdu?


      • suuntausmummo
        dikduk kirjoitti:

        Joka väestöstä osa on homoseksuaalisesti suuntuneita, mutta ei homoseksuaalisuus sinänsä ole haitta, ympäristön asenteet ovat sellainen usein homoseksuaaleille olleet.
        Miten tämäkään yksinkertainen asia ei joidenkin päähän mahdu?

        Kyllä se haitta on jos valtaosan kansasta tarvitsee alkaa toteuttaa LBQT-agendaa.
        Mikään muu vähemmistö ei pysty kyykyttään suurta enemmistö kuin Setan suojatit. Oletko miettinyt mistä se johtuu?


      • "Valtaosa pedofiileistä on homoja."

        Älä valehtele.


      • suuntausmummo
        mummomuori kirjoitti:

        ”Puolimatka on viimeisen päälle tiedemies ja erittäin tarkka tieteellisyydestä ja vetoaa aina tarkistettuihin lähteisiin. Ja tätä rehtori ei voi kumota millään.”

        Kaukana tuosta. Puolimatka & kump. tekstejä on jo kumottu siinä määrin, ettei siihen enää mitään rehtoria tarvita.

        ”…varsinkin kun sinä et ole millään tavalla pätevä arvioimaan professorin tieteellisyyttä eikä tätä itseasiassa voi tehdä kukaan muu kuin toinen vastaavan alan professori tai tohtori.”

        Jokainen joka osaa kunnolla lukea, voi ja saa arvioida. Se ei ole kiellettyä. Ei edes sinulta.

        Voitko nyt kumota jonkun Puolimatkan esittämän asian?


      • suuntausmummo kirjoitti:

        Kyllä se haitta on jos valtaosan kansasta tarvitsee alkaa toteuttaa LBQT-agendaa.
        Mikään muu vähemmistö ei pysty kyykyttään suurta enemmistö kuin Setan suojatit. Oletko miettinyt mistä se johtuu?

        "Kyllä se haitta on jos valtaosan kansasta tarvitsee alkaa toteuttaa LBQT-agendaa."

        Mitä haittaa on siitä että ihmisiä kohdellaan yhdenvertaisesti?

        Mitä haittaa siitä on esim. sinulle?


      • >Puolimatkahan nojautuu tieteeseen

        Havaintosi on aivan oikea! Puolimatka tosiaan nojautuu näkyvästi tieteeseen, mutta siinä onkin kaikki – tiede on hänelle vain se noja. Tutkimusta hän ei näköjään ole tehnyt enää aikoihin, ja pahaa pelkään ettei hän enää edes edusta tiedettä asemansa edellyttämällä tavalla.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Kyllä se haitta on jos valtaosan kansasta tarvitsee alkaa toteuttaa LBQT-agendaa."

        Mitä haittaa on siitä että ihmisiä kohdellaan yhdenvertaisesti?

        Mitä haittaa siitä on esim. sinulle?

        >Mitä haittaa on siitä että ihmisiä kohdellaan yhdenvertaisesti?
        Mitä haittaa siitä on esim. sinulle?

        Jos vitutukseen voi kuolla, kai sitä saattaa silloin haitaksikin sanoa. 😀


      • suuntausmummo kirjoitti:

        Kyllä se haitta on jos valtaosan kansasta tarvitsee alkaa toteuttaa LBQT-agendaa.
        Mikään muu vähemmistö ei pysty kyykyttään suurta enemmistö kuin Setan suojatit. Oletko miettinyt mistä se johtuu?

        >Mikään muu vähemmistö ei pysty kyykyttään suurta enemmistö kuin Setan suojatit. Oletko miettinyt mistä se johtuu?

        Oletko sinä tuttu "ystävämme" miettinyt mistä johtuu, että kuvittelet edustavasi jotain "enemmistöä" vaikka todellisuudessa viiteryhmäsi on sangen marginaalinen, joskin äänekkäästi meuhkaava ja hurjasti uhriutuva vähemmistö? Onko tosiasioiden tunnustaminen vain liian ahdistavaa?


      • suuntausmummo kirjoitti:

        Voitko nyt kumota jonkun Puolimatkan esittämän asian?

        Kirjoitan sen myöhemmin. Päivän askareet odottavat.


      • töihin-töihin-sanoi---
        SorrettuVäestönosa kirjoitti:

        Onko sinulle käsittämätöntä, että romaaniväestöllä on ollut ongelmia Euroopassa ja Suomessakin kautta historian? Heitä on sorrettu samoin kuin homoseksuaaleja, vaikkakin eri syistä. Ajaminen normaalin yhteiskunnan ulkopuolelle aiheuttaa ongelmia.

        Onko sinulle se ongelma, että eräiden uskonlahkojen ja jopa kristillisyyden pääsuunnan luonnollisen sekssuaalisuuden kieltäminen on johtanut lukuisiin pedofiliatapauksiin`? Tätä on tapahtunut niin katolisessa kirkossa kuin suomalaisissa uskonsuunnissakin.

        Miksi mustalaisilla ( romaneilla) on ollut ongelmia kaikkialla missä ovat liikkuneet? Olisiko heissä itsessään jotain vikaa?


      • dikduk kirjoitti:

        Joka väestöstä osa on homoseksuaalisesti suuntuneita, mutta ei homoseksuaalisuus sinänsä ole haitta, ympäristön asenteet ovat sellainen usein homoseksuaaleille olleet.
        Miten tämäkään yksinkertainen asia ei joidenkin päähän mahdu?

        "Miten tämäkään yksinkertainen asia ei joidenkin päähän mahdu? "

        Kyllä se mahtuu, mutta se ei mahdu heidän uskonnolliseen fundamentalistiseen agendaansa.


    • TuhoOnLähellä

      Tässäpä se taas tulee hyvin esille, kuinka tuota homoutta ajetaan väkisin tässä yhteiskunnassa etenpäin. Jos siitä kirjoittelee, niin virka menee ja joutuu median silmätikuksi.
      Ja ihan aiheellisesti Puolimatka on huolissaan siitä mitä seuraavaksi on tulossa, kunhan tämä homostelu saadaan ensin salonkikelpoiseksi. Seuraavaksi on tulossa moniavioisuus, sekaliitot enkä enää ihmettele vaikka alkaisivat ajamaan myös pedofilian pakkohyväksyntää!!!

      • "Tässäpä se taas tulee hyvin esille, kuinka tuota homoutta ajetaan väkisin tässä yhteiskunnassa etenpäin. "

        Ei, vaan ajetaan homojen ihmisoikeuksia elää kuten muutkin - ilman tällaisia puolimatkojen vainoamisia.


      • suuntausmummo
        mummomuori kirjoitti:

        "Tässäpä se taas tulee hyvin esille, kuinka tuota homoutta ajetaan väkisin tässä yhteiskunnassa etenpäin. "

        Ei, vaan ajetaan homojen ihmisoikeuksia elää kuten muutkin - ilman tällaisia puolimatkojen vainoamisia.

        Mitä ihmisoikeuksia homoilta puuttuu Suomessa?


      • KieroutunuttaAjattelua

        " Seuraavaksi on tulossa moniavioisuus, sekaliitot enkä enää ihmettele vaikka alkaisivat ajamaan myös pedofilian pakkohyväksyntää!!! "

        Ajatuksesi on sairas. Länsimainen yhteiskunta kulkee alaikäisten ja lasten suojelussa aivan eri suuntaan. Jopa Raamatun neuvo "Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan" on nykyään laiton. Pahasti pitää olla sekaisin, jos uskoo pedofilian ikinä voivan tulla länsimaissa lailliseksi.
        Myös täysiikäisten ihmisten keskenään vapaaehtoisesti harrastaman seksin rinnastaminen lastenraiskauksiin (joita tunnetusti eräissä uskonlahkoissa on tapahtunut) kuvastaa järjen köyhyyttä ja maailmankuvan pahaa vääristymistä.


      • sryksjr
        KieroutunuttaAjattelua kirjoitti:

        " Seuraavaksi on tulossa moniavioisuus, sekaliitot enkä enää ihmettele vaikka alkaisivat ajamaan myös pedofilian pakkohyväksyntää!!! "

        Ajatuksesi on sairas. Länsimainen yhteiskunta kulkee alaikäisten ja lasten suojelussa aivan eri suuntaan. Jopa Raamatun neuvo "Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan" on nykyään laiton. Pahasti pitää olla sekaisin, jos uskoo pedofilian ikinä voivan tulla länsimaissa lailliseksi.
        Myös täysiikäisten ihmisten keskenään vapaaehtoisesti harrastaman seksin rinnastaminen lastenraiskauksiin (joita tunnetusti eräissä uskonlahkoissa on tapahtunut) kuvastaa järjen köyhyyttä ja maailmankuvan pahaa vääristymistä.

        Lapset eivät enää homoagendan mukaan tarviste omaa isää ja äitiä. Joku vanhempi riittää. Se ei ainakaan ole lastensuojelua.


      • rappiojyräää
        sryksjr kirjoitti:

        Lapset eivät enää homoagendan mukaan tarviste omaa isää ja äitiä. Joku vanhempi riittää. Se ei ainakaan ole lastensuojelua.

        Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.


      • eidisinfoa
        mummomuori kirjoitti:

        "Tässäpä se taas tulee hyvin esille, kuinka tuota homoutta ajetaan väkisin tässä yhteiskunnassa etenpäin. "

        Ei, vaan ajetaan homojen ihmisoikeuksia elää kuten muutkin - ilman tällaisia puolimatkojen vainoamisia.

        ""Tässäpä se taas tulee hyvin esille, kuinka tuota homoutta ajetaan väkisin tässä yhteiskunnassa etenpäin. "

        Ei, vaan ajetaan homojen ihmisoikeuksia elää kuten muutkin - ilman tällaisia puolimatkojen vainoamisia."

        Homoilla on samat ihmisoikeudet ja tasa-arvo kuin muillakin, hyvä tai huono kuten meillä kaikilla.

        Kyse on nyt valtataistelusta ja ihmisten moraalin ja mielen tuhoamisoperaatiosta mitä myös Puolimatka vastustaa. Lasten oikeudet ovat luovuttamaton osa ihmiskuntaa eikä siitä voida tinkiä.


      • eidisinfoa kirjoitti:

        ""Tässäpä se taas tulee hyvin esille, kuinka tuota homoutta ajetaan väkisin tässä yhteiskunnassa etenpäin. "

        Ei, vaan ajetaan homojen ihmisoikeuksia elää kuten muutkin - ilman tällaisia puolimatkojen vainoamisia."

        Homoilla on samat ihmisoikeudet ja tasa-arvo kuin muillakin, hyvä tai huono kuten meillä kaikilla.

        Kyse on nyt valtataistelusta ja ihmisten moraalin ja mielen tuhoamisoperaatiosta mitä myös Puolimatka vastustaa. Lasten oikeudet ovat luovuttamaton osa ihmiskuntaa eikä siitä voida tinkiä.

        Niin, nyt alkaa olla pitkällisen työn tuloksena. Puolimatka ym. äärioikeistolaiset vain haluaa poistaa ne.


      • rappiojyräää kirjoitti:

        Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.

        ”Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.”

        Tuossa on osa totta. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että miksi näin on? Yksi syy on, että kun ”poikien tulee olla poikia ja tyttöjen tyttöjä” niin se alkaa kiinnostaa, mitä se seksi on.

        Sitten on se iso raha – miksi mm. miehet ovat valmiita maksamaan aivan järjettömiä summia siitä, että saavat extra seksiä? Eihän näitä kukaan myy, ellei ole ostajia.

        Toisaalta murrosikäiset jo luonnostaan ovat kiinnostuneita seksistä. Totta kai. Tukahduttaminen ja todellisuuden kieltäminen ei toimi – se juuri ajaa noihin pornojuttuihin.


      • eidisinfoa kirjoitti:

        ""Tässäpä se taas tulee hyvin esille, kuinka tuota homoutta ajetaan väkisin tässä yhteiskunnassa etenpäin. "

        Ei, vaan ajetaan homojen ihmisoikeuksia elää kuten muutkin - ilman tällaisia puolimatkojen vainoamisia."

        Homoilla on samat ihmisoikeudet ja tasa-arvo kuin muillakin, hyvä tai huono kuten meillä kaikilla.

        Kyse on nyt valtataistelusta ja ihmisten moraalin ja mielen tuhoamisoperaatiosta mitä myös Puolimatka vastustaa. Lasten oikeudet ovat luovuttamaton osa ihmiskuntaa eikä siitä voida tinkiä.

        >Lasten oikeudet ovat luovuttamaton osa ihmiskuntaa eikä siitä voida tinkiä.

        Hienostihan niistä on tingitty oikein helvetisti lähes koko ihmiskunnan historian ajan. Vasta 1900-luvulla lapsilla alkoi olla sanottavassa määrin muitakin oikeuksia kuin selkäsauna, ja viime vuosikymmenet ovat merkinneet lapsille oikein hyvää kehitystä. Nykyinen lapsiasiainvaltuutettu tekee hyvää työtä lasten aseman ja oikeuksien parantamiseksi vielä entisestään.


      • eidisinfoa kirjoitti:

        ""Tässäpä se taas tulee hyvin esille, kuinka tuota homoutta ajetaan väkisin tässä yhteiskunnassa etenpäin. "

        Ei, vaan ajetaan homojen ihmisoikeuksia elää kuten muutkin - ilman tällaisia puolimatkojen vainoamisia."

        Homoilla on samat ihmisoikeudet ja tasa-arvo kuin muillakin, hyvä tai huono kuten meillä kaikilla.

        Kyse on nyt valtataistelusta ja ihmisten moraalin ja mielen tuhoamisoperaatiosta mitä myös Puolimatka vastustaa. Lasten oikeudet ovat luovuttamaton osa ihmiskuntaa eikä siitä voida tinkiä.

        >Homoilla on samat ihmisoikeudet ja tasa-arvo kuin muillakin, hyvä tai huono kuten meillä kaikilla.

        Niin on nyt, ja vielä äsken sinä vastustit niitä. 😬


      • dikduk

        "Seuraavaksi on tulossa moniavioisuus, " eli palataan Raamatun ajan avioliittoihin?

        "enkä enää ihmettele vaikka alkaisivat ajamaan myös pedofilian pakkohyväksyntää!!!
        Pedofiliaa ei Raamattu kiellä eikä noina muinaisina aikoina ollut mitään lastensuojelua muutoinkaan, lapsetkin voitiin myydä orjiksi vaikka mihin käyttöön tai sodissa tappaa. 1800 -luvun Eurooppakaan ei lapsille ollut juuri parempi paikka.

        Pääsääntöisesti vasta nykyiset valtiot ovat pedofilian kieltäneet ja alkaneet suojella lapsia muutoinkin, ja jatkavat edelleen tuolla valistuneella linjalla, joten pedofiilit saavatkin enää vapaasti toimia joissakin uskonnollisissa piireissä joissa asiasta yhä vaietaan ja yritetään piilottaa lapsiin kohdistuneet pahat teot.


      • näinsevaanonn
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Lasten oikeudet ovat luovuttamaton osa ihmiskuntaa eikä siitä voida tinkiä.

        Hienostihan niistä on tingitty oikein helvetisti lähes koko ihmiskunnan historian ajan. Vasta 1900-luvulla lapsilla alkoi olla sanottavassa määrin muitakin oikeuksia kuin selkäsauna, ja viime vuosikymmenet ovat merkinneet lapsille oikein hyvää kehitystä. Nykyinen lapsiasiainvaltuutettu tekee hyvää työtä lasten aseman ja oikeuksien parantamiseksi vielä entisestään.

        ">Lasten oikeudet ovat luovuttamaton osa ihmiskuntaa eikä siitä voida tinkiä.

        Hienostihan niistä on tingitty oikein helvetisti lähes koko ihmiskunnan historian ajan. "

        Lasten oikeuksia nyt vaan puolustetaan vaikka sinä kuinka rajusti niitä vastustaisit.


      • eivalheita
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Homoilla on samat ihmisoikeudet ja tasa-arvo kuin muillakin, hyvä tai huono kuten meillä kaikilla.

        Niin on nyt, ja vielä äsken sinä vastustit niitä. 😬

        ">Homoilla on samat ihmisoikeudet ja tasa-arvo kuin muillakin, hyvä tai huono kuten meillä kaikilla.

        Niin on nyt, ja vielä äsken sinä vastustit niitä."

        Äläpäs valehtele! Homoseksuaaleilla on aina ollut sama oikeudet kuin heteroillakin. Heitä ovat koskeneet samalla tavalla Suomen lait kautta aikojen kuten kaikkia muitakin.


      • näinseonnn
        mummomuori kirjoitti:

        ”Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.”

        Tuossa on osa totta. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että miksi näin on? Yksi syy on, että kun ”poikien tulee olla poikia ja tyttöjen tyttöjä” niin se alkaa kiinnostaa, mitä se seksi on.

        Sitten on se iso raha – miksi mm. miehet ovat valmiita maksamaan aivan järjettömiä summia siitä, että saavat extra seksiä? Eihän näitä kukaan myy, ellei ole ostajia.

        Toisaalta murrosikäiset jo luonnostaan ovat kiinnostuneita seksistä. Totta kai. Tukahduttaminen ja todellisuuden kieltäminen ei toimi – se juuri ajaa noihin pornojuttuihin.

        "”Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.”

        Tuossa on osa totta. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että miksi näin on? "

        Kyse on nykyisestä rappio-ilmiöstä missä on juuri tarkoitus kieltää sukupuolisuus ja sukupuolet ja ajaa lapsia homouden ym. asioitten pariin mitä kautta yletön kiinnostus pornoon ja varsinkin nettipornoon saa virikkeen ja tätä kautta lapsen mieli tuhoutuu eikä hän saa enää koskaan olla terve ihminen koko elämänsä aikana.


      • eivalheita kirjoitti:

        ">Homoilla on samat ihmisoikeudet ja tasa-arvo kuin muillakin, hyvä tai huono kuten meillä kaikilla.

        Niin on nyt, ja vielä äsken sinä vastustit niitä."

        Äläpäs valehtele! Homoseksuaaleilla on aina ollut sama oikeudet kuin heteroillakin. Heitä ovat koskeneet samalla tavalla Suomen lait kautta aikojen kuten kaikkia muitakin.

        >Äläpäs valehtele! Homoseksuaaleilla on aina ollut sama oikeudet kuin heteroillakin. Heitä ovat koskeneet samalla tavalla Suomen lait kautta aikojen kuten kaikkia muitakin.

        Olet varmaan suosittu miesten parissa mahtavan huumorintajusi vuoksi, Korkkiruuvi. Monella naisella tulee vitsailun seinä vastaan nopeammin kuin miehillä, mutta sulla ei ole mitään rajoja. 😀

        Juutalaisia koski 1930-luvun loppupuolella samat Saksan lait kuin kaikkia muitakin, joten heillä oli siis samat oikeudet kuin muillakin! Mah-ta-vaa! 🤣


      • näinseonnn kirjoitti:

        "”Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.”

        Tuossa on osa totta. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että miksi näin on? "

        Kyse on nykyisestä rappio-ilmiöstä missä on juuri tarkoitus kieltää sukupuolisuus ja sukupuolet ja ajaa lapsia homouden ym. asioitten pariin mitä kautta yletön kiinnostus pornoon ja varsinkin nettipornoon saa virikkeen ja tätä kautta lapsen mieli tuhoutuu eikä hän saa enää koskaan olla terve ihminen koko elämänsä aikana.

        >tätä kautta lapsen mieli tuhoutuu

        Psykiatrian sanasto kun ei oikein tunne tuota mielen tuhoutumista, niin voitko meille jumalattomille valaista, millä lääketieteen käsitteistöllä sitä kuvataan?

        (Toisille helluntailaisille voit toki jatkaa helluntailaisella puheenparrella, mutta nythän ei olla kaatumaseuroissa vaan vapaassa keskustelussa joten on tärkeää ymmärtää mistä toveri puhuu.)


      • näinsevaanonn kirjoitti:

        ">Lasten oikeudet ovat luovuttamaton osa ihmiskuntaa eikä siitä voida tinkiä.

        Hienostihan niistä on tingitty oikein helvetisti lähes koko ihmiskunnan historian ajan. "

        Lasten oikeuksia nyt vaan puolustetaan vaikka sinä kuinka rajusti niitä vastustaisit.

        >Lasten oikeuksia nyt vaan puolustetaan vaikka sinä kuinka rajusti niitä vastustaisit.

        Tämäpä oli todella nasevasti vastattu, kun minä olin sanonut että
        "viime vuosikymmenet ovat merkinneet lapsille oikein hyvää kehitystä. Nykyinen lapsiasiainvaltuutettu tekee hyvää työtä lasten aseman ja oikeuksien parantamiseksi vielä entisestään".

        On varmasti kivaa kommentoida lähinnä oman pururatansa kuoppia kun vastaa toisten sanomisiin, mutta vähän pöljän kuvan se kyllä kommentoijasta antaa. 🙄
        Tosin sinulla ei ole sillä rintamalla juuri enää menetettävää.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.”

        Tuossa on osa totta. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että miksi näin on? Yksi syy on, että kun ”poikien tulee olla poikia ja tyttöjen tyttöjä” niin se alkaa kiinnostaa, mitä se seksi on.

        Sitten on se iso raha – miksi mm. miehet ovat valmiita maksamaan aivan järjettömiä summia siitä, että saavat extra seksiä? Eihän näitä kukaan myy, ellei ole ostajia.

        Toisaalta murrosikäiset jo luonnostaan ovat kiinnostuneita seksistä. Totta kai. Tukahduttaminen ja todellisuuden kieltäminen ei toimi – se juuri ajaa noihin pornojuttuihin.

        Minä en ota kantaa pornoon ja mitä se merkitsee teineille vaan siihen, että kyseessä tämän professorin teksteissä aluksi ollut mistään pornosta tai homoista vaan pedofiliasta. Niin hän ainakin väittää. Täällä on taidettu eksyä vähän eri raiteille. Onko tämän keskustelun paikka myös sopiva luterilaisuus-palstalle?

        "Professori: Kyseessä on väärintulkinta

        Puolimatka sanoi kuulleensa JYY:n kannanotosta STT:n toimittajalta, joka soitti kysyäkseen asiasta. Hänen mukaansa myöskään rehtori Hämäläinen ei ole ollut häneen suoraan yhteydessä.
        – Se on sikäli erikoinen kannanotto, ettei minulta olla kysytty, onko tulkinta (vieraskynäkirjoituksesta) oikea, Puolimatka kommentoi Hämäläisen aiheesta kirjoittamaa tviittiä.
        Puolimatkan mielestä hänen tekstiään on tulkittu väärin homofobiseksi. Hänen mukaansa kirjoitus ei sinänsä käsittele homoseksuaalisuutta vaan pedofiliaa. Hän sanoo käsitelleensä tekstissä asioita, jotka voivat johtaa pedofilian hyväksymiseen.
        – Näistä yksi on ajatus, että seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen ja muuttumaton ja se, jos tätä sovelletaan pedofiliaan."

        http://www.sss.fi/2018/08/jyvaskylan-yliopisto-sanoutui-irti-professorinsa-homofobiseksi-syytetysta-kirjoituksesta/


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minä en ota kantaa pornoon ja mitä se merkitsee teineille vaan siihen, että kyseessä tämän professorin teksteissä aluksi ollut mistään pornosta tai homoista vaan pedofiliasta. Niin hän ainakin väittää. Täällä on taidettu eksyä vähän eri raiteille. Onko tämän keskustelun paikka myös sopiva luterilaisuus-palstalle?

        "Professori: Kyseessä on väärintulkinta

        Puolimatka sanoi kuulleensa JYY:n kannanotosta STT:n toimittajalta, joka soitti kysyäkseen asiasta. Hänen mukaansa myöskään rehtori Hämäläinen ei ole ollut häneen suoraan yhteydessä.
        – Se on sikäli erikoinen kannanotto, ettei minulta olla kysytty, onko tulkinta (vieraskynäkirjoituksesta) oikea, Puolimatka kommentoi Hämäläisen aiheesta kirjoittamaa tviittiä.
        Puolimatkan mielestä hänen tekstiään on tulkittu väärin homofobiseksi. Hänen mukaansa kirjoitus ei sinänsä käsittele homoseksuaalisuutta vaan pedofiliaa. Hän sanoo käsitelleensä tekstissä asioita, jotka voivat johtaa pedofilian hyväksymiseen.
        – Näistä yksi on ajatus, että seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen ja muuttumaton ja se, jos tätä sovelletaan pedofiliaan."

        http://www.sss.fi/2018/08/jyvaskylan-yliopisto-sanoutui-irti-professorinsa-homofobiseksi-syytetysta-kirjoituksesta/

        Jos professori joutui (taas?) esittämään asiansa niin että ainakin puolet yleisöstä tulkitsee hänet väärin, oliskohan hänen silloin syytä keskittyä enemmän siihen työhön josta palkkakin maksetaan ja jättää uskonnollinen julistaminen niille joilla on siihen paremmin aikaa tai joiden toimenkuvaan se kuuluu?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos professori joutui (taas?) esittämään asiansa niin että ainakin puolet yleisöstä tulkitsee hänet väärin, oliskohan hänen silloin syytä keskittyä enemmän siihen työhön josta palkkakin maksetaan ja jättää uskonnollinen julistaminen niille joilla on siihen paremmin aikaa tai joiden toimenkuvaan se kuuluu?

        Ei se minusta mitään uskonnollista julistamista ole. Lue vaikka itse.

        https://www.oikeamedia.com/o1-75907

        Ehkä hän keskittyy jatkossa opetushommiin ja joutuu lupaamaan sen, että vastaavia kirjoituksia osin ei kirjoiteta "professori" -tittelin alla vain yksityishenkilönä, vaikka kenties tieteellisesti valmiintuneena henkilönä?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Ei se minusta mitään uskonnollista julistamista ole. Lue vaikka itse.

        https://www.oikeamedia.com/o1-75907

        Ehkä hän keskittyy jatkossa opetushommiin ja joutuu lupaamaan sen, että vastaavia kirjoituksia osin ei kirjoiteta "professori" -tittelin alla vain yksityishenkilönä, vaikka kenties tieteellisesti valmiintuneena henkilönä?

        Luettu on. Puolimatka on uskonnollinen julistaja, joten kyse on vain siitä, millä sanoilla hän julistaa. Siellä se julistus on rivien välissä tässäkin, vaikka ei suoraan riveillä. Ei Tapsa tyhmä ole, ja hänen pitäisi kyllä osata kirjoittaa tarkasti sen mukaan millaista efektiä tavoittelee.

        Kukapa tietää, vaikka nyt syntynyt kohu olisi juuri sitä mitä Tapsa suunnittelikin. Tätä ei monikaan näy ottaneen huomioon...


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Luettu on. Puolimatka on uskonnollinen julistaja, joten kyse on vain siitä, millä sanoilla hän julistaa. Siellä se julistus on rivien välissä tässäkin, vaikka ei suoraan riveillä. Ei Tapsa tyhmä ole, ja hänen pitäisi kyllä osata kirjoittaa tarkasti sen mukaan millaista efektiä tavoittelee.

        Kukapa tietää, vaikka nyt syntynyt kohu olisi juuri sitä mitä Tapsa suunnittelikin. Tätä ei monikaan näy ottaneen huomioon...

        Hyvä, kun luit. Toivottavasti moni muukin niin tekee. En taida enää liiemmin ottaa kantaa tähän asiaa, kun tärkeämpääkin tekemistä, kuten pyykinpesua, nesteen juomista helteestä ja Raamatun kuuntelemista.

        Kaikki ei ole muuten uskonnollista julistamista, sillä sitä luterilaisella puolella tekevät lähinnä papit? On paljonkin muunlaista viestintää, jota kyllä saattaa värittää jossain määrin uskonnolliset arvot?


      • col.Runciman
        mummomuori kirjoitti:

        ”Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.”

        Tuossa on osa totta. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että miksi näin on? Yksi syy on, että kun ”poikien tulee olla poikia ja tyttöjen tyttöjä” niin se alkaa kiinnostaa, mitä se seksi on.

        Sitten on se iso raha – miksi mm. miehet ovat valmiita maksamaan aivan järjettömiä summia siitä, että saavat extra seksiä? Eihän näitä kukaan myy, ellei ole ostajia.

        Toisaalta murrosikäiset jo luonnostaan ovat kiinnostuneita seksistä. Totta kai. Tukahduttaminen ja todellisuuden kieltäminen ei toimi – se juuri ajaa noihin pornojuttuihin.

        >>Toisaalta murrosikäiset jo luonnostaan ovat kiinnostuneita seksistä.<<

        Jokainen, siis jokainen mikroskoopin omistava murrosikäinen poika katsoo omien siittiöidensä vilistystä lasilevyllä haltioituneena. Ellei katso, on luultavasti uskovaisesta kodista ja pelkää saavansa puolihullulta iskältään selkäänsä jos kärähtää onaniasta.


      • näinseonnn kirjoitti:

        "”Lisäksi lapsille syötetään pornoa ja ohjataan heitä nettipornon pariin vihjailemalla mitä seksi tarkoittaa ja mitä se on.”

        Tuossa on osa totta. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että miksi näin on? "

        Kyse on nykyisestä rappio-ilmiöstä missä on juuri tarkoitus kieltää sukupuolisuus ja sukupuolet ja ajaa lapsia homouden ym. asioitten pariin mitä kautta yletön kiinnostus pornoon ja varsinkin nettipornoon saa virikkeen ja tätä kautta lapsen mieli tuhoutuu eikä hän saa enää koskaan olla terve ihminen koko elämänsä aikana.

        ”Kyse on nykyisestä rappio-ilmiöstä missä on juuri tarkoitus kieltää sukupuolisuus ja sukupuolet ja ajaa lapsia homouden ym. asioitten pariin mitä kautta yletön kiinnostus pornoon ja varsinkin nettipornoon…”

        Teit sitten loogisen immemannin? :D
        Kukaan ei ole kieltämässä sukupuolisuutta. Jos niin tehtäisiin, sehän tietäisi sitä, että ei tarvita mitään seksuaalistakaan. Jos ei ole seksuaalisuutta, ei ole pornon ostamistakaan.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minä en ota kantaa pornoon ja mitä se merkitsee teineille vaan siihen, että kyseessä tämän professorin teksteissä aluksi ollut mistään pornosta tai homoista vaan pedofiliasta. Niin hän ainakin väittää. Täällä on taidettu eksyä vähän eri raiteille. Onko tämän keskustelun paikka myös sopiva luterilaisuus-palstalle?

        "Professori: Kyseessä on väärintulkinta

        Puolimatka sanoi kuulleensa JYY:n kannanotosta STT:n toimittajalta, joka soitti kysyäkseen asiasta. Hänen mukaansa myöskään rehtori Hämäläinen ei ole ollut häneen suoraan yhteydessä.
        – Se on sikäli erikoinen kannanotto, ettei minulta olla kysytty, onko tulkinta (vieraskynäkirjoituksesta) oikea, Puolimatka kommentoi Hämäläisen aiheesta kirjoittamaa tviittiä.
        Puolimatkan mielestä hänen tekstiään on tulkittu väärin homofobiseksi. Hänen mukaansa kirjoitus ei sinänsä käsittele homoseksuaalisuutta vaan pedofiliaa. Hän sanoo käsitelleensä tekstissä asioita, jotka voivat johtaa pedofilian hyväksymiseen.
        – Näistä yksi on ajatus, että seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen ja muuttumaton ja se, jos tätä sovelletaan pedofiliaan."

        http://www.sss.fi/2018/08/jyvaskylan-yliopisto-sanoutui-irti-professorinsa-homofobiseksi-syytetysta-kirjoituksesta/

        ”…aluksi ollut mistään pornosta tai homoista vaan pedofiliasta.”

        Luin uudestaan tuon tekstin. Laitan siitä myöhemmin tarkemmin. Mutta kyllä koko mielipidekirjoitus alkaa juuri homoseksuaaleista kertomalla .

        ”…sanoo käsitelleensä tekstissä asioita, jotka voivat johtaa pedofilian hyväksymiseen.”

        Ja jotka ovat aivan järkyttävää ja täysin epätieteellistä luettavaa,


    • KenenAjatus

      Lukaiskaapa että ! Puolimatka perustelee ajatustaan (mielipidettään) samoilla perusteilla sanoilla (tarkoituksilla) . Silti hänen katsotaan tehneen väärä päätelmä .

      • Pystyykö muuten Puolimatka tai kukaan antamaan yhtään esimerkkiä siitä että jossain pedofilia olisi em. syillä muuttunut sallituksi?

        Kerrohan.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Pystyykö muuten Puolimatka tai kukaan antamaan yhtään esimerkkiä siitä että jossain pedofilia olisi em. syillä muuttunut sallituksi?

        Kerrohan.

        Mulla on sellainen kutina jalkovälissä, että nyt ovat loppuun käytetyiksi luullut Sodoma ja Gomorra taas hyvin lähellä päästä varottaviksi esimerkeiksi. 😃


      • oliko-uutta-tietoa-
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Pystyykö muuten Puolimatka tai kukaan antamaan yhtään esimerkkiä siitä että jossain pedofilia olisi em. syillä muuttunut sallituksi?

        Kerrohan.

        Kyllä. Muslimimaissa.


      • oliko-uutta-tietoa- kirjoitti:

        Kyllä. Muslimimaissa.

        Et siis ole lukenut TP:n kirjoituksta kun väität tuota.


    • Olen.oikeassa

      Seta suomi taas vainoamassa totuuden puhujia❗

      • Örf

        Ss😁⚡⚡


      • SairastaAjattelua

        Seta suomea taitavat sinun mielestäsi olla kaikki, jotka eivät kuulu äärikristillisiin uskonlahkoihin ja kannattavat ihmisten tasa-arvoa seksuaalisista suuntautumisista riippumatta.


      • SairastaAjattelua kirjoitti:

        Seta suomea taitavat sinun mielestäsi olla kaikki, jotka eivät kuulu äärikristillisiin uskonlahkoihin ja kannattavat ihmisten tasa-arvoa seksuaalisista suuntautumisista riippumatta.

        Tasan noinhan se on.


      • Mielenkiintoista olisi tietää miten moni suomalainen tosiaan kuuluu seta suomeen, mikä se sitten lieneekään?


    • tilaa.nuoremmille

      Ehkä Puolimatkan olisi jo vihdoin aika jäädä eläkkeelle?

      • wrq6q3h

        Eikö kaiken totuuden sitten pitäisi väistyä homojen ja vihervassujen tieltä niin heidän tavoitteensa toteutuisi nopeammin?
        Sinähän tarkoitat sitä, että kaikkien pitäsi alkaa ajaa LBWT-agendaa eikä soraääniä suvaita?


      • tilaa.nuoremmille
        wrq6q3h kirjoitti:

        Eikö kaiken totuuden sitten pitäisi väistyä homojen ja vihervassujen tieltä niin heidän tavoitteensa toteutuisi nopeammin?
        Sinähän tarkoitat sitä, että kaikkien pitäsi alkaa ajaa LBWT-agendaa eikä soraääniä suvaita?

        Tarkoitin kylläkin, että hänellä on eläkeikä tullut täyteen jo pari vuotta sitten ja jäljellä parhaassakin tapauksessa on vajaa kolme vuotta. Eläkkeellä voisi sitten keskittyä näihin harrastuksiinsa sitten enemmän.


      • wrq6q3h
        tilaa.nuoremmille kirjoitti:

        Tarkoitin kylläkin, että hänellä on eläkeikä tullut täyteen jo pari vuotta sitten ja jäljellä parhaassakin tapauksessa on vajaa kolme vuotta. Eläkkeellä voisi sitten keskittyä näihin harrastuksiinsa sitten enemmän.

        Tapsa kietämättä pitää työstään ja on hyvä siinä. Eikä jätä sen käsittelyä vaikka jäisikin eläkkeelle.
        Eikö ole hyvä, että yliopistossa on muitakin kuin homottajia?


      • Oiuyt

        Ei ole tarvetta jäädä eläkkeelle, nykyään on tarkoitus että eläkeläiset ovat töissä.


      • Näin.on

        Mitä vielä totuuden tuojia aina tarvitaan kaiken voihottajien sijaan.
        Onhan se hullua jos tiedettäkin pitää ruveta tekemään homottajien ehdoilla.


      • tilaa.nuoremmille
        wrq6q3h kirjoitti:

        Tapsa kietämättä pitää työstään ja on hyvä siinä. Eikä jätä sen käsittelyä vaikka jäisikin eläkkeelle.
        Eikö ole hyvä, että yliopistossa on muitakin kuin homottajia?

        Tuskin Puolimatka tykkäisi, jos vaikkapa kehitysvammaisista kirjoiteltaisiin samanlaisin menetelmin.

        Toivottavasti hän tosiaan työssään on parempi ja noudattaa tieteen periaatteita siinä enemmän kuin näissä harrastuksissaan.


      • kiue7w4oudb
        tilaa.nuoremmille kirjoitti:

        Tuskin Puolimatka tykkäisi, jos vaikkapa kehitysvammaisista kirjoiteltaisiin samanlaisin menetelmin.

        Toivottavasti hän tosiaan työssään on parempi ja noudattaa tieteen periaatteita siinä enemmän kuin näissä harrastuksissaan.

        Puolimatka tunnustaa kehitysvammaisuuden haitat. Ei pyri kieltämään niitä vaikka itsellä onkin kehitysvammainen lapsi.


      • Nafaa

        Sinä vittu.


      • koskajärkipalaa
        wrq6q3h kirjoitti:

        Eikö kaiken totuuden sitten pitäisi väistyä homojen ja vihervassujen tieltä niin heidän tavoitteensa toteutuisi nopeammin?
        Sinähän tarkoitat sitä, että kaikkien pitäsi alkaa ajaa LBWT-agendaa eikä soraääniä suvaita?

        "Eikö kaiken totuuden sitten pitäisi väistyä homojen ja vihervassujen tieltä niin heidän tavoitteensa toteutuisi nopeammin?
        Sinähän tarkoitat sitä, että kaikkien pitäsi alkaa ajaa LBWT-agendaa eikä soraääniä suvaita?"

        Sateenkaariporukan toiminta alkaa olla samanlaista kuin 1970-luvun taistolaisten. Aggressiivinen kaikialle tunkeutuva jyrääminen on nyt päivän sana.

        Jossain vaiheessa näidenkin järki palaa kuten palasi taistolaisille ja sitten alkaa itsetilitykset ja häpeät.


      • tilaa.nuoremmille
        kiue7w4oudb kirjoitti:

        Puolimatka tunnustaa kehitysvammaisuuden haitat. Ei pyri kieltämään niitä vaikka itsellä onkin kehitysvammainen lapsi.

        Jos vaikkapa hankkiin tietonsa viimevuosisadan puolivälin tutkimuksista (kuten P tekee tässä tapauksessa) niin kuva kehitysvammaisuudesta ja sen syistä tai vaikkapa kehitysvammaisten oppimiskyvyistä tai heidän silloin hyväksi nähdystä kohtelustaan, niin se on kyllä toinen kuin tänä päivänä.


      • UskovanValehtelu
        koskajärkipalaa kirjoitti:

        "Eikö kaiken totuuden sitten pitäisi väistyä homojen ja vihervassujen tieltä niin heidän tavoitteensa toteutuisi nopeammin?
        Sinähän tarkoitat sitä, että kaikkien pitäsi alkaa ajaa LBWT-agendaa eikä soraääniä suvaita?"

        Sateenkaariporukan toiminta alkaa olla samanlaista kuin 1970-luvun taistolaisten. Aggressiivinen kaikialle tunkeutuva jyrääminen on nyt päivän sana.

        Jossain vaiheessa näidenkin järki palaa kuten palasi taistolaisille ja sitten alkaa itsetilitykset ja häpeät.

        Ovatko jyväskylän yliopiston rehtori ja apulaisrehtori sateenkaariporukkaa ja taistolaisia? Enpä tiennytkään.

        Leimojen lyöminen omien mokien peittämiseksi on sekä typerää että varsin läpinäkyvää.


      • Fanaa
        Nafaa kirjoitti:

        Sinä vittu.

        Homottaja on puoli- tai kokomatka.


      • PalaakohanJärki
        koskajärkipalaa kirjoitti:

        "Eikö kaiken totuuden sitten pitäisi väistyä homojen ja vihervassujen tieltä niin heidän tavoitteensa toteutuisi nopeammin?
        Sinähän tarkoitat sitä, että kaikkien pitäsi alkaa ajaa LBWT-agendaa eikä soraääniä suvaita?"

        Sateenkaariporukan toiminta alkaa olla samanlaista kuin 1970-luvun taistolaisten. Aggressiivinen kaikialle tunkeutuva jyrääminen on nyt päivän sana.

        Jossain vaiheessa näidenkin järki palaa kuten palasi taistolaisille ja sitten alkaa itsetilitykset ja häpeät.

        "Jossain vaiheessa näidenkin järki palaa..."

        Toivottavasti palaa. Mutta vaikka joskus palaisikin, niin kyllä sateenkaariporukan aikaansaannokset on sitä ennen aiheuttanut jo ties kuinka monelle lapselle mielenterveysongelmia, kun noilla lapsilla ei enää saisi olla isää eikä äitiä, vain joitain epämääräisiä vanhempia, vaikka kaksi kaljamahaista ukkoa. Sellaisessa ympäristössä kasvavista ei voi edes odottaa tulevan tervejärkisiä.


      • tilaa.nuoremmille kirjoitti:

        Jos vaikkapa hankkiin tietonsa viimevuosisadan puolivälin tutkimuksista (kuten P tekee tässä tapauksessa) niin kuva kehitysvammaisuudesta ja sen syistä tai vaikkapa kehitysvammaisten oppimiskyvyistä tai heidän silloin hyväksi nähdystä kohtelustaan, niin se on kyllä toinen kuin tänä päivänä.

        Aivan, vastaavaa kirjoittelua saisi aikaan myös kehitysvammaisista.


      • Tukihenkilö
        PalaakohanJärki kirjoitti:

        "Jossain vaiheessa näidenkin järki palaa..."

        Toivottavasti palaa. Mutta vaikka joskus palaisikin, niin kyllä sateenkaariporukan aikaansaannokset on sitä ennen aiheuttanut jo ties kuinka monelle lapselle mielenterveysongelmia, kun noilla lapsilla ei enää saisi olla isää eikä äitiä, vain joitain epämääräisiä vanhempia, vaikka kaksi kaljamahaista ukkoa. Sellaisessa ympäristössä kasvavista ei voi edes odottaa tulevan tervejärkisiä.

        Esimerkiksi mannerheimin lastensuojeluliitto hyväksyy samaa sukupuolta olevia pareja sijaisperheiksi. Aiheuttaako osaamattomuuttaan MLL lapsille mielenterveysongelmia, vai voisitko sinä olla mielipiteinesi väärässä?


      • Fanaa
        PalaakohanJärki kirjoitti:

        "Jossain vaiheessa näidenkin järki palaa..."

        Toivottavasti palaa. Mutta vaikka joskus palaisikin, niin kyllä sateenkaariporukan aikaansaannokset on sitä ennen aiheuttanut jo ties kuinka monelle lapselle mielenterveysongelmia, kun noilla lapsilla ei enää saisi olla isää eikä äitiä, vain joitain epämääräisiä vanhempia, vaikka kaksi kaljamahaista ukkoa. Sellaisessa ympäristössä kasvavista ei voi edes odottaa tulevan tervejärkisiä.

        Et tiedä hevonpaskaa mistään, uikutat omia jeesuskuvitelmiasi tavanomaiseen hihhulityyliin. 🤪


      • tilaa.nuoremmille
        mummomuori kirjoitti:

        Aivan, vastaavaa kirjoittelua saisi aikaan myös kehitysvammaisista.

        Niinpä, vaikea olisi uskoa, että Puolimatka katsoisi hyväksyvästi samankaltaista kirjoittelua kehitysvammaisista.


      • aE5QY
        tilaa.nuoremmille kirjoitti:

        Niinpä, vaikea olisi uskoa, että Puolimatka katsoisi hyväksyvästi samankaltaista kirjoittelua kehitysvammaisista.

        Puolimatka tunnustaa kehitysvamman haitat yksilölle ja yhteiskunnalle aivan samalla tavalla kuin homouden haitat.
        Mikä sinusta on ollut homoja loukkavaa?


      • tätäetälynnyt
        tilaa.nuoremmille kirjoitti:

        Niinpä, vaikea olisi uskoa, että Puolimatka katsoisi hyväksyvästi samankaltaista kirjoittelua kehitysvammaisista.

        "Niinpä, vaikea olisi uskoa, että Puolimatka katsoisi hyväksyvästi samankaltaista kirjoittelua kehitysvammaisista."

        Kehitysvammaisten ongelmat tunnustaa yhteiskuntakin ja myös kehitysvamma-järjestöt ja sen mukaan sitten esittävät vaatimuksiaan parannuksista. Eli siellä tunnustetaan todellisuus, mutta homoagendan suhteen ei.


      • aE5QY kirjoitti:

        Puolimatka tunnustaa kehitysvamman haitat yksilölle ja yhteiskunnalle aivan samalla tavalla kuin homouden haitat.
        Mikä sinusta on ollut homoja loukkavaa?

        "Puolimatka tunnustaa kehitysvamman haitat yksilölle ja yhteiskunnalle aivan samalla tavalla kuin homouden haitat."

        Mikä on se kehitysvamma josta nyt kirjoitat?

        Puolimatkahan ei itse ole kai mistään kehitysvammasta kirjoittanut vai mitä?


      • tätäetälynnyt kirjoitti:

        "Niinpä, vaikea olisi uskoa, että Puolimatka katsoisi hyväksyvästi samankaltaista kirjoittelua kehitysvammaisista."

        Kehitysvammaisten ongelmat tunnustaa yhteiskuntakin ja myös kehitysvamma-järjestöt ja sen mukaan sitten esittävät vaatimuksiaan parannuksista. Eli siellä tunnustetaan todellisuus, mutta homoagendan suhteen ei.

        Minä ymmärsin ainakin asian niin, että mitä Tapsa ajattelisi siitä, että joku kirjoittaisin samoin metodein ja argumentein vaikkapa kehitysvammaisuudesta kuin hän homoseksuaalisuudesta ja pedofiiliasta. Ja siitä, että kehitysvammaisia henkilöitä on aikoinaan pidetty vaarallisina ja heitä on pelätty, myös pelätty heidän seksuaalisuuttaan.

        Toisaalta kehitysvammaisuuden syynä on pidetty aikoinaan vanhempien synnillisyyttä ja siitä johtuvaa Jumalan rangaistusta. Vieläkö TP mahtaa pitää näitä argumentteja paikkaansa pitävinä?


      • sary5yq
        Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Minä ymmärsin ainakin asian niin, että mitä Tapsa ajattelisi siitä, että joku kirjoittaisin samoin metodein ja argumentein vaikkapa kehitysvammaisuudesta kuin hän homoseksuaalisuudesta ja pedofiiliasta. Ja siitä, että kehitysvammaisia henkilöitä on aikoinaan pidetty vaarallisina ja heitä on pelätty, myös pelätty heidän seksuaalisuuttaan.

        Toisaalta kehitysvammaisuuden syynä on pidetty aikoinaan vanhempien synnillisyyttä ja siitä johtuvaa Jumalan rangaistusta. Vieläkö TP mahtaa pitää näitä argumentteja paikkaansa pitävinä?

        Raamattu ei missän sano, että kehitysvammat olisivat vanhempien synneistä johtuvia.


      • PalaakohanJärki kirjoitti:

        "Jossain vaiheessa näidenkin järki palaa..."

        Toivottavasti palaa. Mutta vaikka joskus palaisikin, niin kyllä sateenkaariporukan aikaansaannokset on sitä ennen aiheuttanut jo ties kuinka monelle lapselle mielenterveysongelmia, kun noilla lapsilla ei enää saisi olla isää eikä äitiä, vain joitain epämääräisiä vanhempia, vaikka kaksi kaljamahaista ukkoa. Sellaisessa ympäristössä kasvavista ei voi edes odottaa tulevan tervejärkisiä.

        Tuhansilla lapsilla isä on kaljamahainen ukko ja äiti muuten vaan lihava. Sellaisessa ympäristössä kasvavista ei voine edes odottaa tulevan tervejärkisiä.


      • sary5yq kirjoitti:

        Raamattu ei missän sano, että kehitysvammat olisivat vanhempien synneistä johtuvia.

        Näin kuitenkin menneet sukupolvet ovat Raamattua tulkinneet. Joskus olen jopa täällä törmännyt tuon kaltaiseen käsitykseen. Olen monesti kirjoittanut palstalla, että monet käsitykset ovat aika- ja kulttuurisidonnaisia.

        Tuon synnin seuraus -käsityksen myötä vielä 1900-luvulla kehitysvammaisia piiloteltiin muilta vaikkapa lammaskarsinoissa.

        Käsityksemme ovat onneksi muuttuneet ja uskon ajanmyötä muuttuvan entistä enemmän myös suhtautumisessa sukupuolivähemmistöihin.


      • sary5yq kirjoitti:

        Raamattu ei missän sano, että kehitysvammat olisivat vanhempien synneistä johtuvia.

        Ymmärtänet, tuttu "ystävämme", että mitään kehitysvammaisia ei Raamatun aikoihin elävien kirjoissa juuri edes ollut, joten Raamatun ei tarvinnut sanoa heistä mitään. Kuka heidät muka olisi elättänyt?


      • aE5QY kirjoitti:

        Puolimatka tunnustaa kehitysvamman haitat yksilölle ja yhteiskunnalle aivan samalla tavalla kuin homouden haitat.
        Mikä sinusta on ollut homoja loukkavaa?

        >Puolimatka tunnustaa kehitysvamman haitat yksilölle ja yhteiskunnalle aivan samalla tavalla kuin homouden haitat.

        Jotka homouden haitat yksilölle ja yhteiskunnalle siis ovat mitkä? Kerrohan vaikka omin sanoin, oi sinä tuttu "ystävämme".🙂


      • kytösavulihapatarouva
        wrq6q3h kirjoitti:

        Tapsa kietämättä pitää työstään ja on hyvä siinä. Eikä jätä sen käsittelyä vaikka jäisikin eläkkeelle.
        Eikö ole hyvä, että yliopistossa on muitakin kuin homottajia?

        "Eikö ole hyvä, että yliopistossa on muitakin kuin homottajia?"

        Ja hiton vähän onkin, kun eivät lukupään puutteessa pääse sissään eli uran alkuun.


      • aE5QY kirjoitti:

        Puolimatka tunnustaa kehitysvamman haitat yksilölle ja yhteiskunnalle aivan samalla tavalla kuin homouden haitat.
        Mikä sinusta on ollut homoja loukkavaa?

        ”Puolimatka tunnustaa kehitysvamman haitat yksilölle ja yhteiskunnalle aivan samalla tavalla kuin homouden haitat.”

        Ohoh! En ole vielä yhtään sellaista tekstiä lukenut Puolimatkalta. Niin vammaiset kuin kehitysvammaisten omaiset ovat tehneet vuosikymmeniä työtä - tai agendaa jos asia halutaan värittäen ilmaista – että he ovat saaneet oikeuksia itselleen. Yksi niistä on ollut oikeus avioliittoon.

        Miksi Puolimatka ei käytät tätä esimerkkinä kaltevanpinnan perusteluissaan? Jos joku sallitaan yhdelle, on se sallittava kohta ihan kaikille?


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Puolimatka tunnustaa kehitysvamman haitat yksilölle ja yhteiskunnalle aivan samalla tavalla kuin homouden haitat.”

        Ohoh! En ole vielä yhtään sellaista tekstiä lukenut Puolimatkalta. Niin vammaiset kuin kehitysvammaisten omaiset ovat tehneet vuosikymmeniä työtä - tai agendaa jos asia halutaan värittäen ilmaista – että he ovat saaneet oikeuksia itselleen. Yksi niistä on ollut oikeus avioliittoon.

        Miksi Puolimatka ei käytät tätä esimerkkinä kaltevanpinnan perusteluissaan? Jos joku sallitaan yhdelle, on se sallittava kohta ihan kaikille?

        "Miksi Puolimatka ei käytät tätä esimerkkinä kaltevanpinnan perusteluissaan? Jos joku sallitaan yhdelle, on se sallittava kohta ihan kaikille?"

        Tämä onkin kiinnostava pointti.

        Monelta on voinut jo unohtua vaikkapa tämä. "Länsimaisissa yhteiskunnissa 1900-luvun alussa kehitysvammaisten ihmisten ei uskottu integroituvan teollistuvaan yhteiskuntaan. Kehitysvammaiset nähtiin henkilöinä, jotka syyllistyvät rikoksiin, harjoittavat haureutta ja ovat köyhiä. Tätä tuki senaikainen tieteellinen tutkimus. (Lähde: Verner.net). Seurauksena oli mm. vuonna 1929 avioliittolaki kielsi "tylsämielisten" avioliitot ja 1935 sterilisaatiolaki, joka hyväksyi pakkosterilisoinnit.

        Toisaalta Raamattua tulkittiin niin, että kehitysvammaisen lapsen saaminen oli synnin palkka.

        Löydän tässä paljon samankaltaisuutta siihen, miten seksuaalivähemmistöjä on kohdeltu ja vieläkin näyttää olevan ihmisiä, jotka haluaisivat palata menneeseen aikaan seksuaalivähemmistöjen kohtelussa.

        Joku tuolla kirjoitti kehitysvammaisuuden haitosta yhteiskunnalle. Millaisen arvopohjan omaa ihminen, joka näkee kehitysvammaisuuden haittana yhteiskunnalle?

        Mutta varsinaiseen kysymykseen. Ehkä Puolimatka ei käytä tätä, koska se liippaa liian läheltä.


      • Siirtolapuutarha kirjoitti:

        "Miksi Puolimatka ei käytät tätä esimerkkinä kaltevanpinnan perusteluissaan? Jos joku sallitaan yhdelle, on se sallittava kohta ihan kaikille?"

        Tämä onkin kiinnostava pointti.

        Monelta on voinut jo unohtua vaikkapa tämä. "Länsimaisissa yhteiskunnissa 1900-luvun alussa kehitysvammaisten ihmisten ei uskottu integroituvan teollistuvaan yhteiskuntaan. Kehitysvammaiset nähtiin henkilöinä, jotka syyllistyvät rikoksiin, harjoittavat haureutta ja ovat köyhiä. Tätä tuki senaikainen tieteellinen tutkimus. (Lähde: Verner.net). Seurauksena oli mm. vuonna 1929 avioliittolaki kielsi "tylsämielisten" avioliitot ja 1935 sterilisaatiolaki, joka hyväksyi pakkosterilisoinnit.

        Toisaalta Raamattua tulkittiin niin, että kehitysvammaisen lapsen saaminen oli synnin palkka.

        Löydän tässä paljon samankaltaisuutta siihen, miten seksuaalivähemmistöjä on kohdeltu ja vieläkin näyttää olevan ihmisiä, jotka haluaisivat palata menneeseen aikaan seksuaalivähemmistöjen kohtelussa.

        Joku tuolla kirjoitti kehitysvammaisuuden haitosta yhteiskunnalle. Millaisen arvopohjan omaa ihminen, joka näkee kehitysvammaisuuden haittana yhteiskunnalle?

        Mutta varsinaiseen kysymykseen. Ehkä Puolimatka ei käytä tätä, koska se liippaa liian läheltä.

        "Ehkä Puolimatka ei käytä tätä, koska se liippaa liian läheltä. "

        Ehkä on niin, että pikkuhiljaa valutaan kohti tuota? Mikä mielenkiintiosta, löysin uusnatsien sivulta aineistoa, joka on yksi yhteen Puolimatkan kanssa.

        ”Lääketieteen opiskelija Mirjam Heine piti pedofiileja puolustelevan TEDx-puheen Würzburgissa Saksassa.”

        ”Päättelyketju on identtinen sille, millä ennen saatiin juutalaislobbyn laajalla kannatuksella muutettua homoseksuaalisuus mielenterveyden häiriöstä hyväksytyksi ”seksuaaliseksi suuntautumiseksi”.”

        ”Sitä kuten ei trans- ja homoasiaakaan saisi koskaan käsitellä siinä painoarvossa, minkä juutalaisomisteinen media ja pride-tapahtumat ovat niille antaneet.”

        ”Se, että pedofilia on tänä päivänä parafilia, ei saisi tyynnyttää ketään pedofiililobbyn vastustajaa, koska on vain ajan kysymys milloin pääasiassa valkoisen väestön traumatisointi laajennetaan trans- ja homoseksuaalisuudesta pedofiliaan asti.”

        Kansallinen vasta rinta: ”Liberaali ”tiedeyhteisö” kiihdyttää pedofilian normalisointia ” 27.7.2018

        Sama kaiku on askelten…


      • Hyvinsanottu
        tilaa.nuoremmille kirjoitti:

        Tuskin Puolimatka tykkäisi, jos vaikkapa kehitysvammaisista kirjoiteltaisiin samanlaisin menetelmin.

        Toivottavasti hän tosiaan työssään on parempi ja noudattaa tieteen periaatteita siinä enemmän kuin näissä harrastuksissaan.

        Homojen vertaaminen kehitysvammaisiin on kyllä hyvin osuvasti sanottu. En olisi tuota itse osannut paremmin sanoa. Yhtäläisyydet ovat silmiinpistävän selvät.


      • Hyvinsanottu kirjoitti:

        Homojen vertaaminen kehitysvammaisiin on kyllä hyvin osuvasti sanottu. En olisi tuota itse osannut paremmin sanoa. Yhtäläisyydet ovat silmiinpistävän selvät.

        Mitähän yhtäläisyyksiä tarkoitat?


    • Professorit ovat virka-asemassa että heidän erottamaksensa on todella vaikeaa.

      Häpeäpilkkuhan Puolimatka on koko Suomen professorikunnalle.

      • tiedeensin

        "Häpeäpilkkuhan Puolimatka on koko Suomen professorikunnalle."

        Enpä usko, sillä myös osa professoreista vielä "vannoo" tieteellisyyden nimeen ja Puolimatka edustaa juuri tätä tieteellisyyttä pohjamutia myöten. Kuinka paljon JULKISESTI nämä professorit sitten haluavat ja uskaltavat tuoda julki tieteen periaatteita tähän tapaukseen liitettynä, niin se riippuu heidän poliittisista ja taloudellisista tavoitteistaan ja uran kehityksen intohimoista.


      • tiedeensin kirjoitti:

        "Häpeäpilkkuhan Puolimatka on koko Suomen professorikunnalle."

        Enpä usko, sillä myös osa professoreista vielä "vannoo" tieteellisyyden nimeen ja Puolimatka edustaa juuri tätä tieteellisyyttä pohjamutia myöten. Kuinka paljon JULKISESTI nämä professorit sitten haluavat ja uskaltavat tuoda julki tieteen periaatteita tähän tapaukseen liitettynä, niin se riippuu heidän poliittisista ja taloudellisista tavoitteistaan ja uran kehityksen intohimoista.

        Puolimatkan fundamentalismilla ja homofobialle ei ole mitään tekemistä tieteellisyyden kanssa. Hän on tyypillinen tiedettä vastustava ääriuskovainen, joka haluaa kuitenkin ratsastaa tieteen auktoriteetilla.

        Kuka uskova osaa nimetä Puolimatkan suurimman tieteellisen saavutuksen? Mikä on hänen eniten viittauksia tieteellisissä kulkaisuissa kerännyt tuotoksensa?


      • TahallistaVääristelyä
        tiedeensin kirjoitti:

        "Häpeäpilkkuhan Puolimatka on koko Suomen professorikunnalle."

        Enpä usko, sillä myös osa professoreista vielä "vannoo" tieteellisyyden nimeen ja Puolimatka edustaa juuri tätä tieteellisyyttä pohjamutia myöten. Kuinka paljon JULKISESTI nämä professorit sitten haluavat ja uskaltavat tuoda julki tieteen periaatteita tähän tapaukseen liitettynä, niin se riippuu heidän poliittisista ja taloudellisista tavoitteistaan ja uran kehityksen intohimoista.

        Puolimatkan tahallisella vääristelyllä on hyvin vähän tekemistäm tieteen kanssa. Jo nyt ovat monet Puolimatkan kohderyhmään kuuluvat uskoavat sitä mieltä, että homoseksuaalien tasa-arvon hyväksyminen johta pedofilian hyväksymiseen. Tästähän puolimatkan on pakko olla ollut tietoinen. Kyllä kasvatustieteen proffa kohdeyleisönsä tuntee.


      • TahallistaVääristelyä kirjoitti:

        Puolimatkan tahallisella vääristelyllä on hyvin vähän tekemistäm tieteen kanssa. Jo nyt ovat monet Puolimatkan kohderyhmään kuuluvat uskoavat sitä mieltä, että homoseksuaalien tasa-arvon hyväksyminen johta pedofilian hyväksymiseen. Tästähän puolimatkan on pakko olla ollut tietoinen. Kyllä kasvatustieteen proffa kohdeyleisönsä tuntee.

        Kun katsoo katolisten, luterilaisten, helluntailaisten jne keskuudessa paljastuneita pedofiliatapauksia, niin voi kysyä altistaako kristinusko pedofilialle?


      • evita-ei.kirj

        Onhan se huolestuttavaa jos lääketiedettäkin aletaan edistämään siltä pohjalta, mitä homoagendan pohjalta on suotavaa.
        Taitaa monien sairauksien selvittäminen jäädä puolitiehen, ihmiset eivät saa hoitoa. Lääketiede taantuu kun alan professorit eivät uskalla viedä tutkimuksiaan loppuun saakka.


      • EiKoskeKaikkia
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Kun katsoo katolisten, luterilaisten, helluntailaisten jne keskuudessa paljastuneita pedofiliatapauksia, niin voi kysyä altistaako kristinusko pedofilialle?

        "voi kysyä altistaako kristinusko pedofilialle? "

        Ei kristinusko sinänsä, mutta eräiden kristillisten suuntien harjoittama seksuaalikielteisyys ja luonnollisen seksuaalisuuden voimakas tukahduttaminen altistaa aivan varmasti.


      • MaamonMarja
        evita-ei.kirj kirjoitti:

        Onhan se huolestuttavaa jos lääketiedettäkin aletaan edistämään siltä pohjalta, mitä homoagendan pohjalta on suotavaa.
        Taitaa monien sairauksien selvittäminen jäädä puolitiehen, ihmiset eivät saa hoitoa. Lääketiede taantuu kun alan professorit eivät uskalla viedä tutkimuksiaan loppuun saakka.

        Kyllä on ahdistava maailmankuva homofoobikolla.

        "Tuo oli tumma maammon marja
        syntymässä säikähtänyt,
        näki kauhut kaikkialla,
        haltiat pahat havaitsi,
        ei hyviä ensinkänä."


      • MarkoK
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Kun katsoo katolisten, luterilaisten, helluntailaisten jne keskuudessa paljastuneita pedofiliatapauksia, niin voi kysyä altistaako kristinusko pedofilialle?

        Kun katsoo ateistien keskuudessa paljastuneita homosuhteita, niin voi kysyä altistaako ateismi homoudelle?


      • Fanaa
        evita-ei.kirj kirjoitti:

        Onhan se huolestuttavaa jos lääketiedettäkin aletaan edistämään siltä pohjalta, mitä homoagendan pohjalta on suotavaa.
        Taitaa monien sairauksien selvittäminen jäädä puolitiehen, ihmiset eivät saa hoitoa. Lääketiede taantuu kun alan professorit eivät uskalla viedä tutkimuksiaan loppuun saakka.

        Olet pahasti sekaisin, vai etkö tiedä? 🤪


      • valtataistelumenossa
        evita-ei.kirj kirjoitti:

        Onhan se huolestuttavaa jos lääketiedettäkin aletaan edistämään siltä pohjalta, mitä homoagendan pohjalta on suotavaa.
        Taitaa monien sairauksien selvittäminen jäädä puolitiehen, ihmiset eivät saa hoitoa. Lääketiede taantuu kun alan professorit eivät uskalla viedä tutkimuksiaan loppuun saakka.

        "Lääketiede taantuu kun alan professorit eivät uskalla viedä tutkimuksiaan loppuun saakka."

        No tämä "homoagenda" tunkeutuu nyt kaikkialle. Lääketiede tieteenä on vielä valtaamatta ja sitten tulee vallata myös tiede, että saadaan oikeat "tutkimustulokset" aikaan tieteen piirissä.


      • pultti.ja.mutteri
        EiKoskeKaikkia kirjoitti:

        "voi kysyä altistaako kristinusko pedofilialle? "

        Ei kristinusko sinänsä, mutta eräiden kristillisten suuntien harjoittama seksuaalikielteisyys ja luonnollisen seksuaalisuuden voimakas tukahduttaminen altistaa aivan varmasti.

        Homous ei ole luonnollista sekauaalisuutta. Sen kertoo jo ihmisen sukupuolielimet.


      • käykatsomassa
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Puolimatkan fundamentalismilla ja homofobialle ei ole mitään tekemistä tieteellisyyden kanssa. Hän on tyypillinen tiedettä vastustava ääriuskovainen, joka haluaa kuitenkin ratsastaa tieteen auktoriteetilla.

        Kuka uskova osaa nimetä Puolimatkan suurimman tieteellisen saavutuksen? Mikä on hänen eniten viittauksia tieteellisissä kulkaisuissa kerännyt tuotoksensa?

        "Puolimatkan fundamentalismilla ja homofobialle ei ole mitään tekemistä tieteellisyyden kanssa. "

        Mutta Puolimatkan ehdottomalla ja perinpohjaisella tieteellisyydellä on tekemistä tieteellisyyden kanssa :)

        Ja tämä on myös häntä vainoavien tiedemiesten ongelma, kun eivät voi kovin näkyvästi alkaa vastustamaan tiedettä. Tietenkin homoagenda tunkeutuu myös tieteeseen kuten kommunismi aikoinaan, mutta tässäkin on sitten omat ongelmansa, koska tosiasioita ei jonkun agendan vuoksi voida ihan loputtomiin vääristellä. Valheilla homoagenda pärjää jonkinaikaa, mutta sitten tämäkin tie on loppuunkaluttu.

        "Kuka uskova osaa nimetä Puolimatkan suurimman tieteellisen saavutuksen? "

        Nämä löytyvät hänen CV:stään ja myös kotisivuiltaan osittain, mutta tätä ei kukaan "homoagendan" kannattaja uskalla edes tutkia, koska mahdollisuus valheeseen menee.


      • käykatsomassa kirjoitti:

        "Puolimatkan fundamentalismilla ja homofobialle ei ole mitään tekemistä tieteellisyyden kanssa. "

        Mutta Puolimatkan ehdottomalla ja perinpohjaisella tieteellisyydellä on tekemistä tieteellisyyden kanssa :)

        Ja tämä on myös häntä vainoavien tiedemiesten ongelma, kun eivät voi kovin näkyvästi alkaa vastustamaan tiedettä. Tietenkin homoagenda tunkeutuu myös tieteeseen kuten kommunismi aikoinaan, mutta tässäkin on sitten omat ongelmansa, koska tosiasioita ei jonkun agendan vuoksi voida ihan loputtomiin vääristellä. Valheilla homoagenda pärjää jonkinaikaa, mutta sitten tämäkin tie on loppuunkaluttu.

        "Kuka uskova osaa nimetä Puolimatkan suurimman tieteellisen saavutuksen? "

        Nämä löytyvät hänen CV:stään ja myös kotisivuiltaan osittain, mutta tätä ei kukaan "homoagendan" kannattaja uskalla edes tutkia, koska mahdollisuus valheeseen menee.

        "Mutta Puolimatkan ehdottomalla ja perinpohjaisella tieteellisyydellä on tekemistä tieteellisyyden kanssa :)"

        Mistä kävisi ilmi että kyseessä on jonkinlainen ehdoton ja perinpohjainen tieteellisyys?

        Yhtään esimerkkiä siitä kehityskulusta mitä hän maalailee ei Puolimatka tai kukaan muukaan ole kai pystynyt antamaan joten kyseessä on vain ja ainoastaan väite.


      • Fanaa
        pultti.ja.mutteri kirjoitti:

        Homous ei ole luonnollista sekauaalisuutta. Sen kertoo jo ihmisen sukupuolielimet.

        Hei kiellä myös naisia ottamasta munaa suuhunsa, ei ole tarkoitettu semmoiseen! 🤪


      • stjry
        Fanaa kirjoitti:

        Hei kiellä myös naisia ottamasta munaa suuhunsa, ei ole tarkoitettu semmoiseen! 🤪

        On täysin sairasta imeskellä munia tai pilluja.


      • tiedeensin kirjoitti:

        "Häpeäpilkkuhan Puolimatka on koko Suomen professorikunnalle."

        Enpä usko, sillä myös osa professoreista vielä "vannoo" tieteellisyyden nimeen ja Puolimatka edustaa juuri tätä tieteellisyyttä pohjamutia myöten. Kuinka paljon JULKISESTI nämä professorit sitten haluavat ja uskaltavat tuoda julki tieteen periaatteita tähän tapaukseen liitettynä, niin se riippuu heidän poliittisista ja taloudellisista tavoitteistaan ja uran kehityksen intohimoista.

        >Puolimatka edustaa juuri tätä tieteellisyyttä pohjamutia myöten.

        Puolimatka on tosiaan vajonnut tieteellisyyden pohjamutiin eikä sieltä varmaankaan enää nouse.


      • mac-myyjä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Puolimatka edustaa juuri tätä tieteellisyyttä pohjamutia myöten.

        Puolimatka on tosiaan vajonnut tieteellisyyden pohjamutiin eikä sieltä varmaankaan enää nouse.

        Sinä se et tieteentekemisestä ja tieteestä tiedä Puolimatkaan verrattuna hönkäsen pöläystäkään :)


      • stjry kirjoitti:

        On täysin sairasta imeskellä munia tai pilluja.

        Toivottavasti säilytät, oi "ystävämme", neitsyytesi loppuun asti, sillä sinulla ei mitä ilmeisimmin olisi seksuaalisesti yhtään mitään annettavaa kenellekään, jos perusasiatkin ovat näin hukkasessa.😅


      • käykatsomassa kirjoitti:

        "Puolimatkan fundamentalismilla ja homofobialle ei ole mitään tekemistä tieteellisyyden kanssa. "

        Mutta Puolimatkan ehdottomalla ja perinpohjaisella tieteellisyydellä on tekemistä tieteellisyyden kanssa :)

        Ja tämä on myös häntä vainoavien tiedemiesten ongelma, kun eivät voi kovin näkyvästi alkaa vastustamaan tiedettä. Tietenkin homoagenda tunkeutuu myös tieteeseen kuten kommunismi aikoinaan, mutta tässäkin on sitten omat ongelmansa, koska tosiasioita ei jonkun agendan vuoksi voida ihan loputtomiin vääristellä. Valheilla homoagenda pärjää jonkinaikaa, mutta sitten tämäkin tie on loppuunkaluttu.

        "Kuka uskova osaa nimetä Puolimatkan suurimman tieteellisen saavutuksen? "

        Nämä löytyvät hänen CV:stään ja myös kotisivuiltaan osittain, mutta tätä ei kukaan "homoagendan" kannattaja uskalla edes tutkia, koska mahdollisuus valheeseen menee.

        >Nämä löytyvät hänen CV:stään ja myös kotisivuiltaan osittain, mutta tätä ei kukaan "homoagendan" kannattaja uskalla edes tutkia, koska mahdollisuus valheeseen menee.

        Pyydettiin kylläkin nimeämään, joten tilanne näyttää olevan se, että edes "uskovat" eivät uskalla "tutkia" kysyttyjä Puolimatkan suurimpia tieteellisiä saavutuksia. 😀


      • käykatsomassa kirjoitti:

        "Puolimatkan fundamentalismilla ja homofobialle ei ole mitään tekemistä tieteellisyyden kanssa. "

        Mutta Puolimatkan ehdottomalla ja perinpohjaisella tieteellisyydellä on tekemistä tieteellisyyden kanssa :)

        Ja tämä on myös häntä vainoavien tiedemiesten ongelma, kun eivät voi kovin näkyvästi alkaa vastustamaan tiedettä. Tietenkin homoagenda tunkeutuu myös tieteeseen kuten kommunismi aikoinaan, mutta tässäkin on sitten omat ongelmansa, koska tosiasioita ei jonkun agendan vuoksi voida ihan loputtomiin vääristellä. Valheilla homoagenda pärjää jonkinaikaa, mutta sitten tämäkin tie on loppuunkaluttu.

        "Kuka uskova osaa nimetä Puolimatkan suurimman tieteellisen saavutuksen? "

        Nämä löytyvät hänen CV:stään ja myös kotisivuiltaan osittain, mutta tätä ei kukaan "homoagendan" kannattaja uskalla edes tutkia, koska mahdollisuus valheeseen menee.

        ”Ja tämä on myös häntä vainoavien tiedemiesten ongelma, kun eivät voi kovin näkyvästi alkaa vastustamaan tiedettä.”

        :D Mutta tieteeseenhän nimenomaan kuuluu tehdä kriittistä arviointia. Ellei väitteet kestä sitä, ne ovat silloin vääriä.

        ”…koska tosiasioita ei jonkun agendan vuoksi voida ihan loputtomiin vääristellä.”

        Aivan, ja tähän Puolimatkan juttu usein kaatuukin!


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Ja tämä on myös häntä vainoavien tiedemiesten ongelma, kun eivät voi kovin näkyvästi alkaa vastustamaan tiedettä.”

        :D Mutta tieteeseenhän nimenomaan kuuluu tehdä kriittistä arviointia. Ellei väitteet kestä sitä, ne ovat silloin vääriä.

        ”…koska tosiasioita ei jonkun agendan vuoksi voida ihan loputtomiin vääristellä.”

        Aivan, ja tähän Puolimatkan juttu usein kaatuukin!

        "”…koska tosiasioita ei jonkun agendan vuoksi voida ihan loputtomiin vääristellä.”

        Aivan, ja tähän Puolimatkan juttu usein kaatuukin! "

        Juuri näin.


      • evita-ei.kirj kirjoitti:

        Onhan se huolestuttavaa jos lääketiedettäkin aletaan edistämään siltä pohjalta, mitä homoagendan pohjalta on suotavaa.
        Taitaa monien sairauksien selvittäminen jäädä puolitiehen, ihmiset eivät saa hoitoa. Lääketiede taantuu kun alan professorit eivät uskalla viedä tutkimuksiaan loppuun saakka.

        <<Onhan se huolestuttavaa jos lääketiedettäkin aletaan edistämään siltä pohjalta, mitä homoagendan pohjalta on suotavaa.>>

        Mitä tekemistä Puolimatkalla on lääketieteen kanssa?


      • MarkoK kirjoitti:

        Kun katsoo ateistien keskuudessa paljastuneita homosuhteita, niin voi kysyä altistaako ateismi homoudelle?

        Ateisti- ja uskovaihomojen suurin ero taitaa olla siinä, että uskovaiset homot on useammin kaapissa.

        Muutenkin tuo teidän homoseksuaalisuuden ja pedofilian rinnastaminen osoittaa miten sekaisin te olette.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "”…koska tosiasioita ei jonkun agendan vuoksi voida ihan loputtomiin vääristellä.”

        Aivan, ja tähän Puolimatkan juttu usein kaatuukin! "

        Juuri näin.

        Ja noin käy toistuvasti. Paradoksaalisinta on , että välillä nämä väittävät ette "tieteessä" on todettu ja toisaalta kumoavat kaiken sen, mitä tieteen parista tulee...


    • Näköjään setamieliset ovat saaneet niin paljon valituksia aikaan että yrittävät savustaa Puolimatkaa ulos, ihmisoikeudet eivät tietenkään koske kristittyjä, vaan heidät on jo yhteiskunnassamme alennettu toisen luokan kansalaisiksi, joita tärkeisiin virkoihin ei saa päästää, muuten aloitetaan setamielisten p....myrsky.

      • Ovatko yliopiston rehtori ja apulaisrehtorikin setamielisiä?
        Puolimatka kirjoittaa Jyväskylän yliopiston professorin arvovallalla vääristeltyä homofoobista agendaansa, joka on täysin vastoin yliopiston humaaneja arvoja. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Puolimatka on saanut jo kertaalleen varoituksen samanlaisesta epätieteellisyydestä.

        Jottain tarttis tehrä.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Ovatko yliopiston rehtori ja apulaisrehtorikin setamielisiä?
        Puolimatka kirjoittaa Jyväskylän yliopiston professorin arvovallalla vääristeltyä homofoobista agendaansa, joka on täysin vastoin yliopiston humaaneja arvoja. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Puolimatka on saanut jo kertaalleen varoituksen samanlaisesta epätieteellisyydestä.

        Jottain tarttis tehrä.

        #joka on täysin vastoin yliopiston humaaneja arvoja.#


        Tarkoittanet varmaan vastoin setamielisiä arvoja, Suuri vaara yhteiskunnassa tosiaan on jos myös tavalliset ihmiset lähtevät setaagendan juoksupojiksi ja toteuttajiksi.


      • Fanaa
        ArtoTTT kirjoitti:

        #joka on täysin vastoin yliopiston humaaneja arvoja.#


        Tarkoittanet varmaan vastoin setamielisiä arvoja, Suuri vaara yhteiskunnassa tosiaan on jos myös tavalliset ihmiset lähtevät setaagendan juoksupojiksi ja toteuttajiksi.

        Hohohoh, vaatii melkoista jeesushuru-ukkoilua (ks. ei setaagenda vaan seta-agenda) sotkea pöksynsä siitä hyvästä, että aikuisten oikeustoimikelpoisten keskinäisseksillä olisi jotain tekemistä pedofilian kanssa.


      • näinkinvoi
        Fanaa kirjoitti:

        Hohohoh, vaatii melkoista jeesushuru-ukkoilua (ks. ei setaagenda vaan seta-agenda) sotkea pöksynsä siitä hyvästä, että aikuisten oikeustoimikelpoisten keskinäisseksillä olisi jotain tekemistä pedofilian kanssa.

        Taikka sitten vain tarkata raportteja katolisen kirkon pappien ja Aasian seksimatkailijoiden puuhista. Tätäkin kautta asiaa voi hahmottaa.


      • mitäsiinäihmetellään
        agnoskepo kirjoitti:

        Ovatko yliopiston rehtori ja apulaisrehtorikin setamielisiä?
        Puolimatka kirjoittaa Jyväskylän yliopiston professorin arvovallalla vääristeltyä homofoobista agendaansa, joka on täysin vastoin yliopiston humaaneja arvoja. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Puolimatka on saanut jo kertaalleen varoituksen samanlaisesta epätieteellisyydestä.

        Jottain tarttis tehrä.

        "Puolimatka on saanut jo kertaalleen varoituksen samanlaisesta epätieteellisyydestä. "

        Puolimatkaa ei voida syyttää epätieteellisyydestä!!

        "Jottain tarttis tehrä."

        Onhan teillä mallit olleet valmiina aina Rooman keisareista saakka mitä Jeesukseen uskoville pitää tehdä! Turha sitä on kysellä, ei muuta katolisen kirkon inkvisiittorien ja kommunistimaiden lääkäreitten mallit vaan käyttöön.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #joka on täysin vastoin yliopiston humaaneja arvoja.#


        Tarkoittanet varmaan vastoin setamielisiä arvoja, Suuri vaara yhteiskunnassa tosiaan on jos myös tavalliset ihmiset lähtevät setaagendan juoksupojiksi ja toteuttajiksi.

        >> Suuri vaara yhteiskunnassa tosiaan on jos myös tavalliset ihmiset lähtevät setaagendan juoksupojiksi ja toteuttajiksi. <<

        Eikö tämä kansa ole jo täysin setamielinen, kun enemmistö pitää uutta avioliittolakia hyvänä asiana. Setalaisilla ajatuksilla on täällä ihan yhtä iso kannatus kuin katolisessa Irlannissakin, jossa oli avioliittolaista ja aborttilaista oikein kansanäänestykset. 2/3 kannatti molempia siellä ja täällä, noin karkeasti. Eli täällä toteutetaan jo seta-agendaa, siis jos asiaa tulkitaan sinun (ja Puolimatkan) lailla.

        Puolimatka on selvästikin lukenut ilmestyskirjaa, koska vasta se kirjoitteli miten Sodoman kauhut lähenee ja nyt se keksi, että pedofilia hyväksymistä ollaan ajamassa tänne oikein kampanjan voimin. Varmaan jokin setalainen salajuoni siinäkin kampanjassa vai mitä luulet?

        ps. mitähän Puolimatka keksii seuraavaksi, ehkä jotain googiin liittyvää?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #joka on täysin vastoin yliopiston humaaneja arvoja.#


        Tarkoittanet varmaan vastoin setamielisiä arvoja, Suuri vaara yhteiskunnassa tosiaan on jos myös tavalliset ihmiset lähtevät setaagendan juoksupojiksi ja toteuttajiksi.

        " Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu sitoutuminen jokaisen yksilön ja ryhmän kohtelemiseen kunnioittavasti ja arvokkaasti sekä kielenkäytön että muun käyttäytymisen tasolla. Periaatteidensa mukaan yliopisto ei suvaitse syrjintää ja häirintää.
        - On selvää, että kyseinen teksti ei ole periaatteidemme mukainen, Hämäläinen sanoo."

        Yliopiston periaatteisiin kirjatut arvot ovat siis mielestäsi setalaisia? Haluatko lukita vastauksen, vai harkitsetko asiaa uudelleen?
        Yksikään suomalainen yliopisto ei hyväksyisi professoriltaan tuollaista ulostuloa. Eikä tämä ole Puolimatkan kohdalla ainoa kerta, kun hän käyttää yliopiston ja professuurinsa arvovaltaa omien mielipidekirjoitustensa pönkittämiseen.

        Arvoisat homofoobiset kristityt. Olisiko teidänkin jo aika unohtaa 1800 luvun asenteenne ja siirtyä 2000 luvulle, jossa tasa-arvoista suhatumista kanssaihmiseen pidetään sivistyneen ihmisen normina kanssaihmisen sukupuoleen, uskontoon, etniseen ryhmään tai seksuaaliseen suuntaukseen katsomatta?
        Mitä se teille kuuluu, miten kaksi täysi-ikäistä ihmistä toteuttaa vapaaehtoisesti seksuaalisuuttaan.


      • agnoskepo kirjoitti:

        " Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu sitoutuminen jokaisen yksilön ja ryhmän kohtelemiseen kunnioittavasti ja arvokkaasti sekä kielenkäytön että muun käyttäytymisen tasolla. Periaatteidensa mukaan yliopisto ei suvaitse syrjintää ja häirintää.
        - On selvää, että kyseinen teksti ei ole periaatteidemme mukainen, Hämäläinen sanoo."

        Yliopiston periaatteisiin kirjatut arvot ovat siis mielestäsi setalaisia? Haluatko lukita vastauksen, vai harkitsetko asiaa uudelleen?
        Yksikään suomalainen yliopisto ei hyväksyisi professoriltaan tuollaista ulostuloa. Eikä tämä ole Puolimatkan kohdalla ainoa kerta, kun hän käyttää yliopiston ja professuurinsa arvovaltaa omien mielipidekirjoitustensa pönkittämiseen.

        Arvoisat homofoobiset kristityt. Olisiko teidänkin jo aika unohtaa 1800 luvun asenteenne ja siirtyä 2000 luvulle, jossa tasa-arvoista suhatumista kanssaihmiseen pidetään sivistyneen ihmisen normina kanssaihmisen sukupuoleen, uskontoon, etniseen ryhmään tai seksuaaliseen suuntaukseen katsomatta?
        Mitä se teille kuuluu, miten kaksi täysi-ikäistä ihmistä toteuttaa vapaaehtoisesti seksuaalisuuttaan.

        Anteeksi, lähde unohtui. Lainaus oli Kalevan uutisesta 01.08. 16,08.


      • mitäsiinäihmetellään kirjoitti:

        "Puolimatka on saanut jo kertaalleen varoituksen samanlaisesta epätieteellisyydestä. "

        Puolimatkaa ei voida syyttää epätieteellisyydestä!!

        "Jottain tarttis tehrä."

        Onhan teillä mallit olleet valmiina aina Rooman keisareista saakka mitä Jeesukseen uskoville pitää tehdä! Turha sitä on kysellä, ei muuta katolisen kirkon inkvisiittorien ja kommunistimaiden lääkäreitten mallit vaan käyttöön.

        "Puolimatkaa ei voida syyttää epätieteellisyydestä!!"

        Miksi ei muka voida? On syytetty aiemminkin ja syyte on myös näytetty toteen.

        Rehtori Hämläinen: "Puolimatkan kirjoituksessa ongelmallista on, että siinä sekoittuvat hänen asiantuntijaroolinsa ja asenteensa. Kyseisessä kirjoituksessa hänen ei tulisi esiintyä yliopistomme professorina ja tiedemaailman auktoriteetilla, Hämäläinen sanoo sähköpostissa."

        Tällainen menettely on epätieteellistä jos mikään.


      • agnoskepo kirjoitti:

        "Puolimatkaa ei voida syyttää epätieteellisyydestä!!"

        Miksi ei muka voida? On syytetty aiemminkin ja syyte on myös näytetty toteen.

        Rehtori Hämläinen: "Puolimatkan kirjoituksessa ongelmallista on, että siinä sekoittuvat hänen asiantuntijaroolinsa ja asenteensa. Kyseisessä kirjoituksessa hänen ei tulisi esiintyä yliopistomme professorina ja tiedemaailman auktoriteetilla, Hämäläinen sanoo sähköpostissa."

        Tällainen menettely on epätieteellistä jos mikään.

        Eikö ateisteilla omat asenteet vaikuta heidän asiantuntijuuteensa?


      • etymmärrätiedettä
        agnoskepo kirjoitti:

        "Puolimatkaa ei voida syyttää epätieteellisyydestä!!"

        Miksi ei muka voida? On syytetty aiemminkin ja syyte on myös näytetty toteen.

        Rehtori Hämläinen: "Puolimatkan kirjoituksessa ongelmallista on, että siinä sekoittuvat hänen asiantuntijaroolinsa ja asenteensa. Kyseisessä kirjoituksessa hänen ei tulisi esiintyä yliopistomme professorina ja tiedemaailman auktoriteetilla, Hämäläinen sanoo sähköpostissa."

        Tällainen menettely on epätieteellistä jos mikään.

        ""Puolimatkaa ei voida syyttää epätieteellisyydestä!!"

        Miksi ei muka voida? On syytetty aiemminkin ja syyte on myös näytetty toteen. "

        Ei ole näytetty toteen ollenkaan. Syytöksiä on esitetty vaikka kuinka, mutta kaikki ilman perusteita.


        "Rehtori Hämläinen: "Puolimatkan kirjoituksessa ongelmallista on, että siinä sekoittuvat hänen asiantuntijaroolinsa ja asenteensa. Kyseisessä kirjoituksessa hänen ei tulisi esiintyä yliopistomme professorina ja tiedemaailman auktoriteetilla, Hämäläinen sanoo sähköpostissa."

        Tällainen menettely on epätieteellistä jos mikään."

        Ei vaan rehtori Hämäläisen lausunnossa esiintyy vain asenteellisuutta, mikä on epätieteellistä, koska Puolimatka tukeutuu tieteen tuloksiin, mutta rehtori ei tuossa tukeudu niihin.


      • tiedejyräää
        agnoskepo kirjoitti:

        " Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu sitoutuminen jokaisen yksilön ja ryhmän kohtelemiseen kunnioittavasti ja arvokkaasti sekä kielenkäytön että muun käyttäytymisen tasolla. Periaatteidensa mukaan yliopisto ei suvaitse syrjintää ja häirintää.
        - On selvää, että kyseinen teksti ei ole periaatteidemme mukainen, Hämäläinen sanoo."

        Yliopiston periaatteisiin kirjatut arvot ovat siis mielestäsi setalaisia? Haluatko lukita vastauksen, vai harkitsetko asiaa uudelleen?
        Yksikään suomalainen yliopisto ei hyväksyisi professoriltaan tuollaista ulostuloa. Eikä tämä ole Puolimatkan kohdalla ainoa kerta, kun hän käyttää yliopiston ja professuurinsa arvovaltaa omien mielipidekirjoitustensa pönkittämiseen.

        Arvoisat homofoobiset kristityt. Olisiko teidänkin jo aika unohtaa 1800 luvun asenteenne ja siirtyä 2000 luvulle, jossa tasa-arvoista suhatumista kanssaihmiseen pidetään sivistyneen ihmisen normina kanssaihmisen sukupuoleen, uskontoon, etniseen ryhmään tai seksuaaliseen suuntaukseen katsomatta?
        Mitä se teille kuuluu, miten kaksi täysi-ikäistä ihmistä toteuttaa vapaaehtoisesti seksuaalisuuttaan.

        "Arvoisat homofoobiset kristityt. Olisiko teidänkin jo aika unohtaa 1800 luvun asenteenne ja siirtyä 2000 luvulle, jossa ..."

        Arvoisat homoagendan kannattajat! Olisiko teidän jo aika unohtaa Rooman keisareiden ja inkvisiittorien puuhat uskovia vastaan ja siirtyä 2000-luvulle missä voitaisiin asioita tarkastella tosiasioiden eikä propagandojen kautta?


      • tästäonkyse
        agnoskepo kirjoitti:

        " Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu sitoutuminen jokaisen yksilön ja ryhmän kohtelemiseen kunnioittavasti ja arvokkaasti sekä kielenkäytön että muun käyttäytymisen tasolla. Periaatteidensa mukaan yliopisto ei suvaitse syrjintää ja häirintää.
        - On selvää, että kyseinen teksti ei ole periaatteidemme mukainen, Hämäläinen sanoo."

        Yliopiston periaatteisiin kirjatut arvot ovat siis mielestäsi setalaisia? Haluatko lukita vastauksen, vai harkitsetko asiaa uudelleen?
        Yksikään suomalainen yliopisto ei hyväksyisi professoriltaan tuollaista ulostuloa. Eikä tämä ole Puolimatkan kohdalla ainoa kerta, kun hän käyttää yliopiston ja professuurinsa arvovaltaa omien mielipidekirjoitustensa pönkittämiseen.

        Arvoisat homofoobiset kristityt. Olisiko teidänkin jo aika unohtaa 1800 luvun asenteenne ja siirtyä 2000 luvulle, jossa tasa-arvoista suhatumista kanssaihmiseen pidetään sivistyneen ihmisen normina kanssaihmisen sukupuoleen, uskontoon, etniseen ryhmään tai seksuaaliseen suuntaukseen katsomatta?
        Mitä se teille kuuluu, miten kaksi täysi-ikäistä ihmistä toteuttaa vapaaehtoisesti seksuaalisuuttaan.

        "Mitä se teille kuuluu, miten kaksi täysi-ikäistä ihmistä toteuttaa vapaaehtoisesti seksuaalisuuttaan."

        Meille tämä ei kuulu yhtään mitenkään, mutta tällaisten harjoitelijoille kuuluu kun kohtaavat Jumalan tuomiot.

        Emme me homoja vastusteta, vaan puolustamme lapsia tämän ajan moraalittomuuksilta ja siltä kulttuurimarksistisen propagandan kautta halutaan tuhota lapset ja heidän mielensä.


      • tästäonkyse
        agnoskepo kirjoitti:

        " Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu sitoutuminen jokaisen yksilön ja ryhmän kohtelemiseen kunnioittavasti ja arvokkaasti sekä kielenkäytön että muun käyttäytymisen tasolla. Periaatteidensa mukaan yliopisto ei suvaitse syrjintää ja häirintää.
        - On selvää, että kyseinen teksti ei ole periaatteidemme mukainen, Hämäläinen sanoo."

        Yliopiston periaatteisiin kirjatut arvot ovat siis mielestäsi setalaisia? Haluatko lukita vastauksen, vai harkitsetko asiaa uudelleen?
        Yksikään suomalainen yliopisto ei hyväksyisi professoriltaan tuollaista ulostuloa. Eikä tämä ole Puolimatkan kohdalla ainoa kerta, kun hän käyttää yliopiston ja professuurinsa arvovaltaa omien mielipidekirjoitustensa pönkittämiseen.

        Arvoisat homofoobiset kristityt. Olisiko teidänkin jo aika unohtaa 1800 luvun asenteenne ja siirtyä 2000 luvulle, jossa tasa-arvoista suhatumista kanssaihmiseen pidetään sivistyneen ihmisen normina kanssaihmisen sukupuoleen, uskontoon, etniseen ryhmään tai seksuaaliseen suuntaukseen katsomatta?
        Mitä se teille kuuluu, miten kaksi täysi-ikäistä ihmistä toteuttaa vapaaehtoisesti seksuaalisuuttaan.

        "Yliopiston periaatteisiin kirjatut arvot ovat siis mielestäsi setalaisia? Haluatko lukita vastauksen, vai harkitsetko asiaa uudelleen? "

        Harjoitat disinformaatiota, koska kyse ei ole yliopiston KIRJATUISTA arvoista, vaan siitä, että yliopisto haluaa mukautua "homoagendan" puolustajiin ja vastustavat näin lasten oikeuksien puolustamista.


      • tiedejyräää kirjoitti:

        "Arvoisat homofoobiset kristityt. Olisiko teidänkin jo aika unohtaa 1800 luvun asenteenne ja siirtyä 2000 luvulle, jossa ..."

        Arvoisat homoagendan kannattajat! Olisiko teidän jo aika unohtaa Rooman keisareiden ja inkvisiittorien puuhat uskovia vastaan ja siirtyä 2000-luvulle missä voitaisiin asioita tarkastella tosiasioiden eikä propagandojen kautta?

        En kannata homoagendaa. Olen itse umpihetero. Kannatan kuitenkin ihmisten tasa-arvoa, sukupuolesta, etnisestä ryhmästä, uskonnosta tai seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta. Kun uskonnon tai seksuaalisuuden toteuttaminen tapahtuu Suomen lain sallimissa rajoissa, ei ulkopuolisilla ole niihin nokan koputtamista.


      • tästäonkyse kirjoitti:

        "Yliopiston periaatteisiin kirjatut arvot ovat siis mielestäsi setalaisia? Haluatko lukita vastauksen, vai harkitsetko asiaa uudelleen? "

        Harjoitat disinformaatiota, koska kyse ei ole yliopiston KIRJATUISTA arvoista, vaan siitä, että yliopisto haluaa mukautua "homoagendan" puolustajiin ja vastustavat näin lasten oikeuksien puolustamista.

        "Harjoitat disinformaatiota, koska kyse ei ole yliopiston KIRJATUISTA arvoista"

        Minäkö? Lainasin Kalevan artikkelia, joka lainaa Rehtori Hämäläistä. Hämäläisen mukaan kyse on juurikin kirjatuista periaatteista. Onko sinulla osoittaa, ettei näin olisi?

        "Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu..."

        "...vastustavat näin lasten oikeuksien puolustamista. "

        Yksi suurimpia jos ei suurin lasten oikeuksia puolustava järjestö Suomessa on Mannerheimin lastensuojeluliitto. Sekä MLL että Pelastakaa lapset RY kannattivat tasa-arvoista avioliittolakia, joka teidän mielestänne oli "homoagendaa."
        Pelastakaa lapset RY:stä en tiedä, mutta MLL hyväksyy ainakin kaksi keskenään naimisissa olevaa naista lapsen tukiperheeksi. Eikö MLL mielestäsi puolusta lasten oikeuksia?


      • agnoskepo kirjoitti:

        "Harjoitat disinformaatiota, koska kyse ei ole yliopiston KIRJATUISTA arvoista"

        Minäkö? Lainasin Kalevan artikkelia, joka lainaa Rehtori Hämäläistä. Hämäläisen mukaan kyse on juurikin kirjatuista periaatteista. Onko sinulla osoittaa, ettei näin olisi?

        "Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu..."

        "...vastustavat näin lasten oikeuksien puolustamista. "

        Yksi suurimpia jos ei suurin lasten oikeuksia puolustava järjestö Suomessa on Mannerheimin lastensuojeluliitto. Sekä MLL että Pelastakaa lapset RY kannattivat tasa-arvoista avioliittolakia, joka teidän mielestänne oli "homoagendaa."
        Pelastakaa lapset RY:stä en tiedä, mutta MLL hyväksyy ainakin kaksi keskenään naimisissa olevaa naista lapsen tukiperheeksi. Eikö MLL mielestäsi puolusta lasten oikeuksia?

        #Yksi suurimpia jos ei suurin lasten oikeuksia puolustava järjestö Suomessa on Mannerheimin lastensuojeluliitto. Sekä MLL että Pelastakaa lapset RY kannattivat tasa-arvoista avioliittolakia, joka teidän mielestänne oli "homoagendaa."
        Pelastakaa lapset RY:stä en tiedä, mutta MLL hyväksyy ainakin kaksi keskenään naimisissa olevaa naista lapsen tukiperheeksi. Eikö MLL mielestäsi puolusta lasten oikeuksia? #


        Toisin sanoen Seta on saanut omia edustajiaan ujutettua näidenkin tahojen päättäviin elimiin, lienevätkö peräti samoja lastentarhanjohtajia ja muita jotka Helsingissä saivat lobattua isänpäivän lähimmäisenpäiväksi.


      • itsekirjoitit
        agnoskepo kirjoitti:

        "Harjoitat disinformaatiota, koska kyse ei ole yliopiston KIRJATUISTA arvoista"

        Minäkö? Lainasin Kalevan artikkelia, joka lainaa Rehtori Hämäläistä. Hämäläisen mukaan kyse on juurikin kirjatuista periaatteista. Onko sinulla osoittaa, ettei näin olisi?

        "Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu..."

        "...vastustavat näin lasten oikeuksien puolustamista. "

        Yksi suurimpia jos ei suurin lasten oikeuksia puolustava järjestö Suomessa on Mannerheimin lastensuojeluliitto. Sekä MLL että Pelastakaa lapset RY kannattivat tasa-arvoista avioliittolakia, joka teidän mielestänne oli "homoagendaa."
        Pelastakaa lapset RY:stä en tiedä, mutta MLL hyväksyy ainakin kaksi keskenään naimisissa olevaa naista lapsen tukiperheeksi. Eikö MLL mielestäsi puolusta lasten oikeuksia?

        ""Harjoitat disinformaatiota, koska kyse ei ole yliopiston KIRJATUISTA arvoista"

        Minäkö? "

        No sinä juuri - huomasit kyllä!

        :)


      • >ihmisoikeudet eivät tietenkään koske kristittyjä

        Ei professorin asema ole mikään ihmisoikeus, vaan monia velvoitteita sisältävä korkea ja arvokas tehtävä. Jos ne velvoitteet eivät jollekulle passaa, hänen paikkansa ei sitten ole professorina vaan jokin muu duuni sopisi paremmin.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Suuri vaara yhteiskunnassa tosiaan on jos myös tavalliset ihmiset lähtevät setaagendan juoksupojiksi ja toteuttajiksi. <<

        Eikö tämä kansa ole jo täysin setamielinen, kun enemmistö pitää uutta avioliittolakia hyvänä asiana. Setalaisilla ajatuksilla on täällä ihan yhtä iso kannatus kuin katolisessa Irlannissakin, jossa oli avioliittolaista ja aborttilaista oikein kansanäänestykset. 2/3 kannatti molempia siellä ja täällä, noin karkeasti. Eli täällä toteutetaan jo seta-agendaa, siis jos asiaa tulkitaan sinun (ja Puolimatkan) lailla.

        Puolimatka on selvästikin lukenut ilmestyskirjaa, koska vasta se kirjoitteli miten Sodoman kauhut lähenee ja nyt se keksi, että pedofilia hyväksymistä ollaan ajamassa tänne oikein kampanjan voimin. Varmaan jokin setalainen salajuoni siinäkin kampanjassa vai mitä luulet?

        ps. mitähän Puolimatka keksii seuraavaksi, ehkä jotain googiin liittyvää?

        #Eikö tämä kansa ole jo täysin setamielinen, kun enemmistö pitää uutta avioliittolakia hyvänä asiana. Setalaisilla ajatuksilla on täällä ihan yhtä iso kannatus kuin katolisessa Irlannissakin, jossa oli avioliittolaista ja aborttilaista oikein kansanäänestykset.#


        Joskus joku kansa on ollut natsi ja kommunisti mielinenkin, järkeä on kuitenkin päähän tullut, kun seuraukset on nähty, Mitä nopeammin ihmiset tulevat järkiinsä ja aloittavat Seta-ideologian vastustamisen, sitä vähemmän vahinkoa tulee.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >ihmisoikeudet eivät tietenkään koske kristittyjä

        Ei professorin asema ole mikään ihmisoikeus, vaan monia velvoitteita sisältävä korkea ja arvokas tehtävä. Jos ne velvoitteet eivät jollekulle passaa, hänen paikkansa ei sitten ole professorina vaan jokin muu duuni sopisi paremmin.

        #Jos ne velvoitteet eivät jollekulle passaa, hänen paikkansa ei sitten ole professorina vaan jokin muu duuni sopisi paremmin. #


        Ei Setan juoksupoikana olo ja kumartelu ole mikään professorin velvoite.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Jos ne velvoitteet eivät jollekulle passaa, hänen paikkansa ei sitten ole professorina vaan jokin muu duuni sopisi paremmin. #


        Ei Setan juoksupoikana olo ja kumartelu ole mikään professorin velvoite.

        Olet sekoittanut pääsi (myös) siellä koko ajan hurjasti pyörivällä Setalla. Vaihtaisit jo levyä; ystävätärtäsi Korkkiruuvia mukaillen: tuo pakkomielle voi olla tuhoisa psyykellesi.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Eikö tämä kansa ole jo täysin setamielinen, kun enemmistö pitää uutta avioliittolakia hyvänä asiana. Setalaisilla ajatuksilla on täällä ihan yhtä iso kannatus kuin katolisessa Irlannissakin, jossa oli avioliittolaista ja aborttilaista oikein kansanäänestykset.#


        Joskus joku kansa on ollut natsi ja kommunisti mielinenkin, järkeä on kuitenkin päähän tullut, kun seuraukset on nähty, Mitä nopeammin ihmiset tulevat järkiinsä ja aloittavat Seta-ideologian vastustamisen, sitä vähemmän vahinkoa tulee.

        ”Mitä nopeammin ihmiset tulevat järkiinsä ja aloittavat Seta-ideologian vastustamisen, sitä vähemmän vahinkoa tulee.”

        Jaa, entä kun ei ole mitään ”seta” ideologiaa? On vain ihmisiä, jotka näkevät miten huono asia ja paljon vahinkoa on aiheutettu sillä, että seksuaalisia vähemmistöjä on vainottu ja syrjitty?


      • agnoskepo kirjoitti:

        " Hän ( rehtori Hämäläinen) huomauttaa, että yliopiston periaatteisiin on kirjattu sitoutuminen jokaisen yksilön ja ryhmän kohtelemiseen kunnioittavasti ja arvokkaasti sekä kielenkäytön että muun käyttäytymisen tasolla. Periaatteidensa mukaan yliopisto ei suvaitse syrjintää ja häirintää.
        - On selvää, että kyseinen teksti ei ole periaatteidemme mukainen, Hämäläinen sanoo."

        Yliopiston periaatteisiin kirjatut arvot ovat siis mielestäsi setalaisia? Haluatko lukita vastauksen, vai harkitsetko asiaa uudelleen?
        Yksikään suomalainen yliopisto ei hyväksyisi professoriltaan tuollaista ulostuloa. Eikä tämä ole Puolimatkan kohdalla ainoa kerta, kun hän käyttää yliopiston ja professuurinsa arvovaltaa omien mielipidekirjoitustensa pönkittämiseen.

        Arvoisat homofoobiset kristityt. Olisiko teidänkin jo aika unohtaa 1800 luvun asenteenne ja siirtyä 2000 luvulle, jossa tasa-arvoista suhatumista kanssaihmiseen pidetään sivistyneen ihmisen normina kanssaihmisen sukupuoleen, uskontoon, etniseen ryhmään tai seksuaaliseen suuntaukseen katsomatta?
        Mitä se teille kuuluu, miten kaksi täysi-ikäistä ihmistä toteuttaa vapaaehtoisesti seksuaalisuuttaan.

        ”…yliopiston periaatteisiin on kirjattu sitoutuminen jokaisen yksilön ja ryhmän kohtelemiseen kunnioittavasti ja arvokkaasti sekä kielenkäytön että muun käyttäytymisen tasolla.”

        Taitaa olla niin, että jotkut uskovatkin vastustavat nykyään kaikkea hyvää käytöstä ja etenkin kunnioittavaa käytöstä. On siis ”uusi normaali”, että heitetään kristinuskon keskeisiä arvoja romukoppaan.


    • >> Puolimatka joutui tarkkailuun <<

      Ehkä jokin psykiatrinen testi olisi paikallaan?

      • Kyllä testi olisi tarpeen.
        Kyseessä ei voi olla varttihullu, kun tuota on jatkunut vuosikymmenet.

        Olen ollut aamusta saakka töissä, enkä ole ehtinyt vastailemaan, mutta hyvinhän tämä ketju on mennyt.


      • Eiomaasyytä

        Tuolla edellä joku kommentoija vertasi homoja kehitysvammaisiin. Minusta sen paremmin asiaa ei olisi voinut sanoa. Juuri siitä on kysymys. Ihmisistä, jotka eivät ole kehittyneet oikealla tavalla, vaan ovat jääneet vaille jotakin oleellista ymmärtämisen ja tunne-elämän osaa.
        Se ei tietenkään ole heidän omaa syytään, mutta näkyy heidän käytöksessään ja argumentoinnissaan.


      • En kyllä noin väittäisi. Onhan ne omalaatuisia mietteitä tämän proffan päässä, mutta on se monella muullakin.


    • TriplaXX

      Ihan hyvä, mielestäni kreationistit pitäisi järjestäen erottaa yliopistoviroista ja mitätöidä kaikki heidän oppiarvonsa. Jos ihminen sanoo uskovansa kirjaimellisesti raamattuun se todistaa hänen kognitiivisesta kyvyttömyydestä ja jo sen pitäisi riittää potkuihin.

      • vauhtikiihtyy

        Eli hyvää vauhtia ollaan menossa Rooman keisarien, kommunistimaiden ja inkvisiittorien maailmaa kohti. Uskon, että vauhti on yllättänyt myös rappiontuojat länsimaissa.


      • Sinä ilmeisesti olet suvakki ja kannatata tasa-arvoa ja samoja oikeuksia kaikille?


      • naurunpaikka kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti olet suvakki ja kannatata tasa-arvoa ja samoja oikeuksia kaikille?

        Kannatatko sinä? Vai katsotko että sinulle ei itsellesi kuulu samat oikeudet kun muille?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kannatatko sinä? Vai katsotko että sinulle ei itsellesi kuulu samat oikeudet kun muille?

        Minä esitin kysymyksen. Enkä muuten lähde jankutuksissi, joten turhaan kärtät.


      • naurunpaikka kirjoitti:

        Minä esitin kysymyksen. Enkä muuten lähde jankutuksissi, joten turhaan kärtät.

        Minäkin esitin kysymyksen.

        Katsotko että sinulle ei itsellesi kuulu samat oikeudet kun muille?


      • TriplaXX
        vauhtikiihtyy kirjoitti:

        Eli hyvää vauhtia ollaan menossa Rooman keisarien, kommunistimaiden ja inkvisiittorien maailmaa kohti. Uskon, että vauhti on yllättänyt myös rappiontuojat länsimaissa.

        Höh, eri ammateissa vaaditaan erilaisia taitoa ja osaamista. Yliopistoviroissa vaaditaan riittävää älyä ja ymmärryksen tasoa uskovainen kelpaa hyvin sellaisiin ammateihin joissa ei tarvitsa osata ajatella.


      • uskoviasaavainota

        Et uskalla kirjoittaa homoista tuolla tavalla!


      • minä.uskallan
        TriplaXX kirjoitti:

        Höh, eri ammateissa vaaditaan erilaisia taitoa ja osaamista. Yliopistoviroissa vaaditaan riittävää älyä ja ymmärryksen tasoa uskovainen kelpaa hyvin sellaisiin ammateihin joissa ei tarvitsa osata ajatella.

        Höh, eri ammateissa vaaditaan erilaisia taitoa ja osaamista. Yliopistoviroissa vaaditaan riittävää älyä ja ymmärryksen tasoa homo tai lesbo kelpaa hyvin sellaisiin ammateihin joissa ei tarvitsa osata ajatella.


    • Oikeassaon

      Julkinen moite, nk. "enemmistön" närkästys, halveksivat kommentit henkilön vakaumusta kohtaan ja lopulta todennäköisesti potkut työpaikasta ovat paras ja ohittamaton todiste siitä, että henkilö on oikeassa mielipiteissään.

      • Oikeassaon

        Näin meillä moraalikuolleessa Suomessa, jossa kaikki perverssi on muodissa.
        Jos et kannata perversioita, hymistele homoutta etkä etsi sukupuolisia äärikokemuksia, olet epäsosiaalinen ja ajastasi jälkeen jäänyt. Jos vielä et ole tunnustuksellinen ateisti, joka solvaa uskovia, olet auttamattomasti eilisen ihmisiä vailla menestymisen mahdollisuuksia nykyajan "dynaamisessa elämyksiä ihannoivassa" maailmassa.


      • Miten tuo mitä väität todistaa sen oikeassa olon?

        Todista toki tämä väitteesi.


      • Fanaa
        Oikeassaon kirjoitti:

        Näin meillä moraalikuolleessa Suomessa, jossa kaikki perverssi on muodissa.
        Jos et kannata perversioita, hymistele homoutta etkä etsi sukupuolisia äärikokemuksia, olet epäsosiaalinen ja ajastasi jälkeen jäänyt. Jos vielä et ole tunnustuksellinen ateisti, joka solvaa uskovia, olet auttamattomasti eilisen ihmisiä vailla menestymisen mahdollisuuksia nykyajan "dynaamisessa elämyksiä ihannoivassa" maailmassa.

        Sä et taida osata ajatella edes yhtä lausetta loppuun asti... 🤪


      • ”…henkilön vakaumusta kohtaan…”

        Ehkä vain hänen mielipiteitään kohtaan esitetään kritiikkiä? Vai pitääkö olla valmis hyväksymään ihan mitä vain jonkun vakaumuksen vuoksi?


      • LintuVaiKala
        mummomuori kirjoitti:

        ”…henkilön vakaumusta kohtaan…”

        Ehkä vain hänen mielipiteitään kohtaan esitetään kritiikkiä? Vai pitääkö olla valmis hyväksymään ihan mitä vain jonkun vakaumuksen vuoksi?

        Eikös vakaumus ja mielipide kulje käsi kädesssä? Vai poikkeaako sulla vakaumuksesi siitä mitä täällä kirjoittelet mielipiteinäsi?


      • korjaansinua
        mummomuori kirjoitti:

        ”…henkilön vakaumusta kohtaan…”

        Ehkä vain hänen mielipiteitään kohtaan esitetään kritiikkiä? Vai pitääkö olla valmis hyväksymään ihan mitä vain jonkun vakaumuksen vuoksi?

        "”…henkilön vakaumusta kohtaan…”

        Ehkä vain hänen mielipiteitään kohtaan esitetään kritiikkiä? Vai pitääkö olla valmis hyväksymään ihan mitä vain jonkun vakaumuksen vuoksi?"

        Kristillisen vakaumuksen vuoksi tulee ainakin uskovien hyväksyä myös mielipiteet.


      • LintuVaiKala kirjoitti:

        Eikös vakaumus ja mielipide kulje käsi kädesssä? Vai poikkeaako sulla vakaumuksesi siitä mitä täällä kirjoittelet mielipiteinäsi?

        Mielipide voidaan esittää monella tapaa. Ei pelkkä provokaatio ole se paras tapa.


      • korjaansinua kirjoitti:

        "”…henkilön vakaumusta kohtaan…”

        Ehkä vain hänen mielipiteitään kohtaan esitetään kritiikkiä? Vai pitääkö olla valmis hyväksymään ihan mitä vain jonkun vakaumuksen vuoksi?"

        Kristillisen vakaumuksen vuoksi tulee ainakin uskovien hyväksyä myös mielipiteet.

        "Kristillisen vakaumuksen vuoksi tulee ainakin uskovien hyväksyä myös mielipiteet. "

        Ei todellakaan. Tuollainen sokeus johtaa hyvin pian henkilöpalvontaan.


      • Osaamattomuuttaonmontaa
        Fanaa kirjoitti:

        Sä et taida osata ajatella edes yhtä lausetta loppuun asti... 🤪

        sorttia
        Ja sä et osaa kommentoida asiaa, vaan tukeudut ad hominem-tyyliin, kun järki ei riitä kirjoittaamaan asiaa sisältävää vastinetta.


      • Oikeassaon
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Miten tuo mitä väität todistaa sen oikeassa olon?

        Todista toki tämä väitteesi.

        Moraalin kuolema johtaa monenlaisten perversioiden toteutumiseen, joista pedofilia on vain yksi. Ei tämä ole mitenkään vaikeasti ymmärrettävää kenellekään muulle kuin sellaiselle, jonka mielestä vallalla oleva moraalittomuus on jotenkin asiaan kuuluvaa.


      • Oikeassaon kirjoitti:

        Moraalin kuolema johtaa monenlaisten perversioiden toteutumiseen, joista pedofilia on vain yksi. Ei tämä ole mitenkään vaikeasti ymmärrettävää kenellekään muulle kuin sellaiselle, jonka mielestä vallalla oleva moraalittomuus on jotenkin asiaan kuuluvaa.

        "Moraalin kuolema..."

        Ei sellaista ole.


    • pultti.ja.mutteri kirjoitti: "Sen kertoo jo ihmisen sukupuolielimet."

      Tarkoitatko, että "kertoo" samassa merkityksessä kuin Raamatun puhuva aasi?

    • jgjjhc

      Saatana tietää aikansa olevan vähissä ja käy raivoisaan hyökkäykseen totuutta sekä uskovia vastaan lopunaikoina jota nyt elämme.

      • tjgk

        Puolimatka ei usko, että elämme lopunaikaa, vaan että menee 100-200 vuotta ennekuin edes uuden avioliittolain negatiiviset vaikutukset tulee näkyviin. Onko Puolimatka siis mielestäsi oikea uskova?


      • tjgk kirjoitti:

        Puolimatka ei usko, että elämme lopunaikaa, vaan että menee 100-200 vuotta ennekuin edes uuden avioliittolain negatiiviset vaikutukset tulee näkyviin. Onko Puolimatka siis mielestäsi oikea uskova?

        Tätä on kysytty monta kertaa, ja jostain syystä kysymys saa jopa Räyhiksen ja Korkkiruuvin mykistymään, mikä on tietysti erinomaista sinänsä.


      • tjgk
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tätä on kysytty monta kertaa, ja jostain syystä kysymys saa jopa Räyhiksen ja Korkkiruuvin mykistymään, mikä on tietysti erinomaista sinänsä.

        Fundikselta voi kysyä, mutta vastauksen saaminen onkin jo ihan toinen juttu.


      • javastausta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tätä on kysytty monta kertaa, ja jostain syystä kysymys saa jopa Räyhiksen ja Korkkiruuvin mykistymään, mikä on tietysti erinomaista sinänsä.

        Aijaa - en ole huomannut tuota kysymystä. Tuli varmaan ensimmäistä kertaa ja syytökset vastaamattomuudesta perään :) Näin se homma hoituu liberaaleilla :)

        Puolimatka on oikea uskova, mutta me elämme lopun aikaa. Apostoli Pietarin mukaan lopunaika eli viimeiset päivät alkoivat Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Jumalan silmissä tuhat vuotta on kuin yksi päivä ja Jumalan kanta asioihin aina pätee loppupeleissä.

        Tuossa Puolimatka on väärässä, että avioliittolain negatiiviset vaikutukset tulevat näkyviin 200 vuoden kuluttua. Ne ovat näkyvissä jo nyt lasten ja myös homoseksuaalien elämän sotkemisten kautta, koska Jumalan tahdon rikkominen tuhoaa ihmisen elämän lopulta. Tästä syystähän Jumala lakinsa antoi että suojaa näin ihmisten elämää ja heidän kohtalojaan.

        Edelleen lasten elämää ei sotketa 200 vuoden kuluttua, koska voi olla, että tätä ennen Jumala kuitenkin tulee puuttumaan asiaan. Ja lisäksi lasten elämää ja pornoistetaan jo nyt kovaa vauhtia, paholaisella kun on kova kiire tuhota lapset. Mutta Jumala tekee ne korjausliikkeet noin 50 vuoden sykleissä. Itse uskon, että aikataulu nopeutuu, koska luonnon tuho mikromuoveineen ym. nopeutuu nyt ja kun nämä mikromuovit menee ihmisten elimistöihin niin kukaan ei tiedä mitä sairauksia ne saavat aikaan, mutta Ilmestyskirjasta voimme lukea vähän viitteitä myös tästä puolesta.

        Vielä kerran mitä tulee Puolimatkan uskoon, niin se raivoisa viha mitä häntä kohtaan tunnetaan nyt lähes kaikkialla maallisten keskuudessa, niin tottavieköön todistaa, että hän on Kristuksen palvelija ja oikea uskova.


      • javastausta kirjoitti:

        Aijaa - en ole huomannut tuota kysymystä. Tuli varmaan ensimmäistä kertaa ja syytökset vastaamattomuudesta perään :) Näin se homma hoituu liberaaleilla :)

        Puolimatka on oikea uskova, mutta me elämme lopun aikaa. Apostoli Pietarin mukaan lopunaika eli viimeiset päivät alkoivat Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Jumalan silmissä tuhat vuotta on kuin yksi päivä ja Jumalan kanta asioihin aina pätee loppupeleissä.

        Tuossa Puolimatka on väärässä, että avioliittolain negatiiviset vaikutukset tulevat näkyviin 200 vuoden kuluttua. Ne ovat näkyvissä jo nyt lasten ja myös homoseksuaalien elämän sotkemisten kautta, koska Jumalan tahdon rikkominen tuhoaa ihmisen elämän lopulta. Tästä syystähän Jumala lakinsa antoi että suojaa näin ihmisten elämää ja heidän kohtalojaan.

        Edelleen lasten elämää ei sotketa 200 vuoden kuluttua, koska voi olla, että tätä ennen Jumala kuitenkin tulee puuttumaan asiaan. Ja lisäksi lasten elämää ja pornoistetaan jo nyt kovaa vauhtia, paholaisella kun on kova kiire tuhota lapset. Mutta Jumala tekee ne korjausliikkeet noin 50 vuoden sykleissä. Itse uskon, että aikataulu nopeutuu, koska luonnon tuho mikromuoveineen ym. nopeutuu nyt ja kun nämä mikromuovit menee ihmisten elimistöihin niin kukaan ei tiedä mitä sairauksia ne saavat aikaan, mutta Ilmestyskirjasta voimme lukea vähän viitteitä myös tästä puolesta.

        Vielä kerran mitä tulee Puolimatkan uskoon, niin se raivoisa viha mitä häntä kohtaan tunnetaan nyt lähes kaikkialla maallisten keskuudessa, niin tottavieköön todistaa, että hän on Kristuksen palvelija ja oikea uskova.

        >Aijaa - en ole huomannut tuota kysymystä.

        Semmosta se on, kun ei kehtaa kirjoittaa rekattuna, jolloin näkisi kaikki viesteihinsä tulleet kommentit. Elämä on valintoja, ja sinun valintasi ovat kaikille tuttuja.

        >Vielä kerran mitä tulee Puolimatkan uskoon, niin se raivoisa viha mitä häntä kohtaan tunnetaan nyt lähes kaikkialla maallisten keskuudessa, niin tottavieköön todistaa, että hän on Kristuksen palvelija ja oikea uskova.

        Tosin mitään "raivoisaa vihaa" ei Puolimatkaa kohtaan tuntene tietenkään kukaan (ellei hän henkilökohtaisessa elämässään ole antanut joillekin aihetta sellaiseen, mitä _me_ emme voi tietää), eikä hänen puupäisen uskonsa vahvuudesta ole ainakaan tällä puolella ollut mitään epäilyksiä.


      • äläkiellä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Aijaa - en ole huomannut tuota kysymystä.

        Semmosta se on, kun ei kehtaa kirjoittaa rekattuna, jolloin näkisi kaikki viesteihinsä tulleet kommentit. Elämä on valintoja, ja sinun valintasi ovat kaikille tuttuja.

        >Vielä kerran mitä tulee Puolimatkan uskoon, niin se raivoisa viha mitä häntä kohtaan tunnetaan nyt lähes kaikkialla maallisten keskuudessa, niin tottavieköön todistaa, että hän on Kristuksen palvelija ja oikea uskova.

        Tosin mitään "raivoisaa vihaa" ei Puolimatkaa kohtaan tuntene tietenkään kukaan (ellei hän henkilökohtaisessa elämässään ole antanut joillekin aihetta sellaiseen, mitä _me_ emme voi tietää), eikä hänen puupäisen uskonsa vahvuudesta ole ainakaan tällä puolella ollut mitään epäilyksiä.

        "Tosin mitään "raivoisaa vihaa" ei Puolimatkaa kohtaan tuntene tietenkään kukaan (ellei hän henkilökohtaisessa elämässään ole antanut joillekin aihetta sellaiseen, mitä ..."

        Tosiasioitten julkea kieltäminen ei ole terveellistä psyykkeellesi. Tosiasioitten tunnustaminen on aina viisauden alku - totesi myös Paasikivi.


      • äläkiellä kirjoitti:

        "Tosin mitään "raivoisaa vihaa" ei Puolimatkaa kohtaan tuntene tietenkään kukaan (ellei hän henkilökohtaisessa elämässään ole antanut joillekin aihetta sellaiseen, mitä ..."

        Tosiasioitten julkea kieltäminen ei ole terveellistä psyykkeellesi. Tosiasioitten tunnustaminen on aina viisauden alku - totesi myös Paasikivi.

        Hyvä! Alapa sitten tunnustella niitä ja siirry fantasioistasi tänne Maa-planeetalle.


      • javastausta kirjoitti:

        Aijaa - en ole huomannut tuota kysymystä. Tuli varmaan ensimmäistä kertaa ja syytökset vastaamattomuudesta perään :) Näin se homma hoituu liberaaleilla :)

        Puolimatka on oikea uskova, mutta me elämme lopun aikaa. Apostoli Pietarin mukaan lopunaika eli viimeiset päivät alkoivat Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Jumalan silmissä tuhat vuotta on kuin yksi päivä ja Jumalan kanta asioihin aina pätee loppupeleissä.

        Tuossa Puolimatka on väärässä, että avioliittolain negatiiviset vaikutukset tulevat näkyviin 200 vuoden kuluttua. Ne ovat näkyvissä jo nyt lasten ja myös homoseksuaalien elämän sotkemisten kautta, koska Jumalan tahdon rikkominen tuhoaa ihmisen elämän lopulta. Tästä syystähän Jumala lakinsa antoi että suojaa näin ihmisten elämää ja heidän kohtalojaan.

        Edelleen lasten elämää ei sotketa 200 vuoden kuluttua, koska voi olla, että tätä ennen Jumala kuitenkin tulee puuttumaan asiaan. Ja lisäksi lasten elämää ja pornoistetaan jo nyt kovaa vauhtia, paholaisella kun on kova kiire tuhota lapset. Mutta Jumala tekee ne korjausliikkeet noin 50 vuoden sykleissä. Itse uskon, että aikataulu nopeutuu, koska luonnon tuho mikromuoveineen ym. nopeutuu nyt ja kun nämä mikromuovit menee ihmisten elimistöihin niin kukaan ei tiedä mitä sairauksia ne saavat aikaan, mutta Ilmestyskirjasta voimme lukea vähän viitteitä myös tästä puolesta.

        Vielä kerran mitä tulee Puolimatkan uskoon, niin se raivoisa viha mitä häntä kohtaan tunnetaan nyt lähes kaikkialla maallisten keskuudessa, niin tottavieköön todistaa, että hän on Kristuksen palvelija ja oikea uskova.

        >> Puolimatka on oikea uskova... se raivoisa viha mitä häntä kohtaan tunnetaan nyt lähes kaikkialla maallisten keskuudessa, niin tottavieköön todistaa, että hän on Kristuksen palvelija ja oikea uskova. <<

        Tiesitkö, että Puolimatka ei usko nuoreen maahan, Nooan arkkiin, vaan hän on kallellaan progressiiviseen kreationismiin ja jättää oven auki jopa teistiselle evoluutiolle. Ajattele, Puolimatka pitää siis mahdollisena, että sun esi-isä oli Jumalan luoma ahvena.

        Puolimatka kertoo tuosta kirjassaan ”Usko, tiede ja evoluutio”

        "Puolimatkan kirjassa on itse asiassa varsin paljon jonkinlaisen teistisen evoluution puolustuspuhetta, jo teistisen evoluution esittelystä lähtien (sivut 130-132). Kun aikoinaan luin sen kirjan, kiinnitin huomiota siihen, että kirja vaikutti olevan tietoisesti laadittu niin, että kirjoittaja pitää ovia auki niin progressiivisen luomisen kuin teistisen evoluutionkin ajatuksen kanssa. [Puolimatka] piti jatkuvasti lukijaa selvillä siitä, että hän kritisoi naturalistisfilosofista ”evolutionismia” tai ”darwinismia”, mutta sen sijaan teistisen evoluution ajatusta hän ei juuri kritisoi, vaan jättää sen monessa kohtaa avoimeksi vaihtoehdoksi." (kom)

        Teistinen evoluutio vai progressiivinen kreationismi (joka on lähes sama asia), siinä on Puolimatkan kanta luomisprosessiin. Hän siis hyväksyy evoluution idean, koska nuo molemmat edellä mainitut sisältää evoluutioteorian, toki Jumalan käyttäminä työkaluina.

        Tsekkaa asia itse jos et usko.


    • Puolimatkan opetusmateriaalin läpikäyminen on jo rangaistus sinänsä. Tuskin mitään löytyy, mutta julkinen nöyryytyshän tuo on. Ehkäpä ihan riittävä ja lopuksi puolimatkalaisille, sitä saa mitä tilaa.

      • Puolimatkalla taitaa opetukset yliopistoilla olla vähissä ja mahdollisesti lopuvat kokonaan kohun myötä.

        Jos laitapuolen kristityt haluaa Tapsan luennoille, niin niitä saattaa vielä löytyä äärilaidan seurakunnista ja Patmoksen talolta.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Puolimatkalla taitaa opetukset yliopistoilla olla vähissä ja mahdollisesti lopuvat kokonaan kohun myötä.

        Jos laitapuolen kristityt haluaa Tapsan luennoille, niin niitä saattaa vielä löytyä äärilaidan seurakunnista ja Patmoksen talolta.

        ”Puolimatkalla taitaa opetukset yliopistoilla olla vähissä…”

        Olen kaipaillut vähän niiden opiskelijoiden kommentteja, jotka ovat olleet hänen luennoillaan. Miten he ovat kokeneet – onko Puolimatka pysynyt asiassa vai tuonut tätä omaa agendaansa framille?


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Puolimatkalla taitaa opetukset yliopistoilla olla vähissä…”

        Olen kaipaillut vähän niiden opiskelijoiden kommentteja, jotka ovat olleet hänen luennoillaan. Miten he ovat kokeneet – onko Puolimatka pysynyt asiassa vai tuonut tätä omaa agendaansa framille?

        Ai jostakin pitäisi saada lisää lokaa ajojahtiin ..


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ai jostakin pitäisi saada lisää lokaa ajojahtiin ..

        Jos Puolimatka on levittänyt homovastaisia juttujaan pitkin opetustaan, niin sellainen pitää kitkeä sieltä pois. En tosin usko, että olisi.


      • ihanok

        "En tosin usko, että olisi."

        Jotain realismia näköjään omaat sinäkin uskovais-vihan keskellä!


      • kaikenkokenut
        mummomuori kirjoitti:

        ”Puolimatkalla taitaa opetukset yliopistoilla olla vähissä…”

        Olen kaipaillut vähän niiden opiskelijoiden kommentteja, jotka ovat olleet hänen luennoillaan. Miten he ovat kokeneet – onko Puolimatka pysynyt asiassa vai tuonut tätä omaa agendaansa framille?

        "Miten he ovat kokeneet – onko Puolimatka pysynyt asiassa vai tuonut tätä omaa agendaansa framille?"

        Ei tähän tarvita opiskelijoiden kommentteja, koska jokainen akateemisesti koulutettu tietää, että proffat aina tuovat täysillä esiin myös omia agendojaan aikalailla mitenkään ujostelematta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Jos Puolimatka on levittänyt homovastaisia juttujaan pitkin opetustaan, niin sellainen pitää kitkeä sieltä pois. En tosin usko, että olisi.

        >En tosin usko, että olisi.

        Kyllä siitä haloo olisi noussut jos olisi. Tiedä paljonko Tapsa sitten enää on ollut tekemisissäkään opetuksen ja opiskelijoitten kanssa, kun pitää niin kiirettä tuon hengellisen harrastamisen puolella.


      • kaikenkokenut kirjoitti:

        "Miten he ovat kokeneet – onko Puolimatka pysynyt asiassa vai tuonut tätä omaa agendaansa framille?"

        Ei tähän tarvita opiskelijoiden kommentteja, koska jokainen akateemisesti koulutettu tietää, että proffat aina tuovat täysillä esiin myös omia agendojaan aikalailla mitenkään ujostelematta.

        Tässä tapauksessa tosin Tapsan agenda ei ole varsinaisesti kasvatustieteen reviirillä, joten sen ymppääminen luennoimiseen ei olisi niin yksinkertaista.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >En tosin usko, että olisi.

        Kyllä siitä haloo olisi noussut jos olisi. Tiedä paljonko Tapsa sitten enää on ollut tekemisissäkään opetuksen ja opiskelijoitten kanssa, kun pitää niin kiirettä tuon hengellisen harrastamisen puolella.

        >> Kyllä siitä haloo olisi noussut jos olisi. <<
        Noin vähän oletinkin. Tapsan teesit kun ei ole ihan uusia eli niitä opetuksiaan on varmaankin seurattu jo aiemminkin.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Kyllä siitä haloo olisi noussut jos olisi. <<
        Noin vähän oletinkin. Tapsan teesit kun ei ole ihan uusia eli niitä opetuksiaan on varmaankin seurattu jo aiemminkin.

        Ansan virittäminen on ainakin maailmalla kuulunut homoaktiivien keinovalikoimaan, eli muutama sateenkaari aktiivi menee opettajalta kysymään muka mielipidettä, jos opettaja erehtyy sanomaan oikean mielipiteensä, kiireesti kantelemaan esimiehille ja potkuja ja kohua järjestämään.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ansan virittäminen on ainakin maailmalla kuulunut homoaktiivien keinovalikoimaan, eli muutama sateenkaari aktiivi menee opettajalta kysymään muka mielipidettä, jos opettaja erehtyy sanomaan oikean mielipiteensä, kiireesti kantelemaan esimiehille ja potkuja ja kohua järjestämään.

        Ehkä, mutta kyllä ne hihhulitkin osaa eli ID-miehet teki pieruleffan tuomarista, joka ei hyväksynyt kreationis.. eikun ID:tä eli älykästä suunnittelua evoluutio-opetuksen vaihtoehdoksi.

        Tai ystävämme Tapio Puolimatka, joka sai houkuteltua jonkun herkkäuskoisen hölmön keskustelemaan kanssaan evoluution ja kreationismin suhteesta. Kun Tapio oli pitänyt oman 1/2 tunnin esitelmänsä, niin oli vastapuolen vuoro. Jolloin koko yleisö alkoi pitämään kahvituntia ja tilaisuuteen kutsuttu "vieras" sai puhua tyhjille seinille.

        Tai kun Tapio Puolimatka väitti kirjassaan "Tiedekeskustelun avoimmuskoe", että Eric Pianca oli sanonut, että ihmiskunnan väestön voisi hyvinkin vähentää murto-osaan lentokoneista levitettävän ebola-viruksen avulla.

        "Kirjassani Tiedekeskustelun avoimuuskoe (s. 475-476) referoin Forrest M. Mimsin artikkelia julkaisussa Citizen Scientist 31.3. 2006, jossa hän väitti professori Eric Piankan puolustaneen Texasin tiedeakatemian kokouksessa 3-5.3. 2006 ihmiskunnan väestön vähentämistä jopa ilmateitse leviävän ebola-viruksen avulla.
        Professori Pianka otti minuun yhteyttä sähköpostitse 2.6. 2011 ja kertoi, ettei hän koskaan ole puolustanut Mimsin tulkinnan sisältämää väitettä eikä tietenkään ole koskaan puolustanut oman käännösvirheeni sisältämää väitettä.

        Olen siis kirjassani antanut täysin harhaanjohtavan kuvan professori Piankan ajatuksista. Luotin liikaa toisen käden lähteisiin [ne oli toisen fundamentalistin kotisivut] enkä tarkistanut asiaa itseltään professori Piankalta.

        Pahoittelen syvästi tekemääni virhettä ja esitän anteeksipyyntöni professori Piankalle

        Jyväskylässä 2.6. 2011

        Tapio Puolimatka"

        Mutta törkeintä Puolimatkan jutussa oli se, että tuo Piancaa koskeva väärä väite oli ammuttu alas jo vuosia aikaisemmin, niin Puolimatka pisti sen silti kirjaansa. Lisäksi, Puolimatka kirjoitti kirjaansa, että koko paikalla ollut tiedeyleisö nousi seisaalleen taputtamaan (tuolle idealle). Tuo oli Puolimatkan ihan oma idea, jolla hän haki kaiketi hellariyleisön suosiota.

        Häntä pyydettiin oikeisemaan väärä väitteensä useampaan kertaan ja vasta, kun Piancan asianajaja otti häneen yhteyttä, hän "taipui" myöntämään (tahallisen) virheensä.

        Puolimatka on siis moraaliton sika, mistään mitään välittämätön mulkvisti, joka lappaa paskaa muiden niskaan ja itkee kun häntä syytetään ihan perustellusti homofoobikoksi.

        ps tuo Puolimatkan "anteeksipyyntö" löytynee yhä hänen omilta sivuiltaan.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ehkä, mutta kyllä ne hihhulitkin osaa eli ID-miehet teki pieruleffan tuomarista, joka ei hyväksynyt kreationis.. eikun ID:tä eli älykästä suunnittelua evoluutio-opetuksen vaihtoehdoksi.

        Tai ystävämme Tapio Puolimatka, joka sai houkuteltua jonkun herkkäuskoisen hölmön keskustelemaan kanssaan evoluution ja kreationismin suhteesta. Kun Tapio oli pitänyt oman 1/2 tunnin esitelmänsä, niin oli vastapuolen vuoro. Jolloin koko yleisö alkoi pitämään kahvituntia ja tilaisuuteen kutsuttu "vieras" sai puhua tyhjille seinille.

        Tai kun Tapio Puolimatka väitti kirjassaan "Tiedekeskustelun avoimmuskoe", että Eric Pianca oli sanonut, että ihmiskunnan väestön voisi hyvinkin vähentää murto-osaan lentokoneista levitettävän ebola-viruksen avulla.

        "Kirjassani Tiedekeskustelun avoimuuskoe (s. 475-476) referoin Forrest M. Mimsin artikkelia julkaisussa Citizen Scientist 31.3. 2006, jossa hän väitti professori Eric Piankan puolustaneen Texasin tiedeakatemian kokouksessa 3-5.3. 2006 ihmiskunnan väestön vähentämistä jopa ilmateitse leviävän ebola-viruksen avulla.
        Professori Pianka otti minuun yhteyttä sähköpostitse 2.6. 2011 ja kertoi, ettei hän koskaan ole puolustanut Mimsin tulkinnan sisältämää väitettä eikä tietenkään ole koskaan puolustanut oman käännösvirheeni sisältämää väitettä.

        Olen siis kirjassani antanut täysin harhaanjohtavan kuvan professori Piankan ajatuksista. Luotin liikaa toisen käden lähteisiin [ne oli toisen fundamentalistin kotisivut] enkä tarkistanut asiaa itseltään professori Piankalta.

        Pahoittelen syvästi tekemääni virhettä ja esitän anteeksipyyntöni professori Piankalle

        Jyväskylässä 2.6. 2011

        Tapio Puolimatka"

        Mutta törkeintä Puolimatkan jutussa oli se, että tuo Piancaa koskeva väärä väite oli ammuttu alas jo vuosia aikaisemmin, niin Puolimatka pisti sen silti kirjaansa. Lisäksi, Puolimatka kirjoitti kirjaansa, että koko paikalla ollut tiedeyleisö nousi seisaalleen taputtamaan (tuolle idealle). Tuo oli Puolimatkan ihan oma idea, jolla hän haki kaiketi hellariyleisön suosiota.

        Häntä pyydettiin oikeisemaan väärä väitteensä useampaan kertaan ja vasta, kun Piancan asianajaja otti häneen yhteyttä, hän "taipui" myöntämään (tahallisen) virheensä.

        Puolimatka on siis moraaliton sika, mistään mitään välittämätön mulkvisti, joka lappaa paskaa muiden niskaan ja itkee kun häntä syytetään ihan perustellusti homofoobikoksi.

        ps tuo Puolimatkan "anteeksipyyntö" löytynee yhä hänen omilta sivuiltaan.

        "...tuo Piancaa koskeva väärä väite oli ammuttu alas jo vuosia aikaisemmin, niin Puolimatka pisti sen silti kirjaansa. "

        Yksi "meriitti" lisää siitä, miten Puolimatka vääristelee asioita.


    • 7y6t5r

      Keskittyisi siihen mistä palkkansakin saa eli kasvatustieteeseen eikä loikkisi yli laidan seksologian puolelle.

      • turvaalapset

        Lastenkin kasvatus on tärkeä asia ja siihen kasvatustieteilijän tulee puuttua, koska hän on ainoa ihminen joka tietää tieteelliset perusteet parhaiten.

        Ymmärrän liberaalien vastustavan tätä, koska tärkeintä nyt on saada lasten elämä sotkettua poliittisten tarkoitusperien vuoksi. Mutta kaikki eivät ole valmiita uhraamaan lapsia nykyajan poliittisten muotivirtausten alttarille kuten ei Jumalakaan ollut valmis antamaan lupaa uhrata Kaanaan maan lapset Moolokin alttarille.


      • turvaalapset kirjoitti:

        Lastenkin kasvatus on tärkeä asia ja siihen kasvatustieteilijän tulee puuttua, koska hän on ainoa ihminen joka tietää tieteelliset perusteet parhaiten.

        Ymmärrän liberaalien vastustavan tätä, koska tärkeintä nyt on saada lasten elämä sotkettua poliittisten tarkoitusperien vuoksi. Mutta kaikki eivät ole valmiita uhraamaan lapsia nykyajan poliittisten muotivirtausten alttarille kuten ei Jumalakaan ollut valmis antamaan lupaa uhrata Kaanaan maan lapset Moolokin alttarille.

        >ei Jumalakaan ollut valmis antamaan lupaa uhrata Kaanaan maan lapset Moolokin alttarille.

        Ajatella...


      • hyväkunkolahti
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >ei Jumalakaan ollut valmis antamaan lupaa uhrata Kaanaan maan lapset Moolokin alttarille.

        Ajatella...

        ">ei Jumalakaan ollut valmis antamaan lupaa uhrata Kaanaan maan lapset Moolokin alttarille.

        Ajatella..."

        Eikä Jumala periaatteitaan muuta! Jumala tuhoaa lasten tuhoajat vääjäämättä!


      • hyväkunkolahti kirjoitti:

        ">ei Jumalakaan ollut valmis antamaan lupaa uhrata Kaanaan maan lapset Moolokin alttarille.

        Ajatella..."

        Eikä Jumala periaatteitaan muuta! Jumala tuhoaa lasten tuhoajat vääjäämättä!

        Hyvä! Lasten tuhoajat ovat perseestä!


      • vainotuhoaasinut
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hyvä! Lasten tuhoajat ovat perseestä!

        "Hyvä! Lasten tuhoajat ovat perseestä!"

        Uskallan olettaa, että et tätä periaatetta kuitenkaan käytäntöön sovella, koska uskovien vaino näyttää menevän jopa lasten oikeuksien edelle?


      • vainotuhoaasinut kirjoitti:

        "Hyvä! Lasten tuhoajat ovat perseestä!"

        Uskallan olettaa, että et tätä periaatetta kuitenkaan käytäntöön sovella, koska uskovien vaino näyttää menevän jopa lasten oikeuksien edelle?

        "Uskovien vaino" kipittää vain pururadallasi, ja olen kyllä samaa mieltä siitä että lasten oikeudet jäävät sille auttamatta toiseksi. Lapsethan alkoivat saada oikeuksia vasta maallistumisen seurauksena, kuten jokainen täysjärkinen hyvin tietää.


      • turvaalapset kirjoitti:

        Lastenkin kasvatus on tärkeä asia ja siihen kasvatustieteilijän tulee puuttua, koska hän on ainoa ihminen joka tietää tieteelliset perusteet parhaiten.

        Ymmärrän liberaalien vastustavan tätä, koska tärkeintä nyt on saada lasten elämä sotkettua poliittisten tarkoitusperien vuoksi. Mutta kaikki eivät ole valmiita uhraamaan lapsia nykyajan poliittisten muotivirtausten alttarille kuten ei Jumalakaan ollut valmis antamaan lupaa uhrata Kaanaan maan lapset Moolokin alttarille.

        "Mutta kaikki eivät ole valmiita uhraamaan lapsia nykyajan poliittisten muotivirtausten alttarille ..."

        Mutta Puolimatka on näemmä valmis siihen?!!


      • mummomuori kirjoitti:

        "Mutta kaikki eivät ole valmiita uhraamaan lapsia nykyajan poliittisten muotivirtausten alttarille ..."

        Mutta Puolimatka on näemmä valmis siihen?!!

        "Jyväskylän yliopiston professori Tapio Puolimatka tunnetaan vapaan ja avoimen tieteellisen keskustelun sekä ehdottoman ihmisarvon puolestapuhujana"

        Aika kuvaava toteamus tuo Jukka Rahkosen uusimman kirjoituksen viimeinen lause.
        Kuvaa hyvin sitä, että hän edelleenkin kuvittelee ympärillään olevan hiljainen enemmistö.
        Oli laittamassa joskus keskitysleiriinkin kaikki hänen kanssaan eri mieltä olevat.

        Rahkonen on kuitenkin lähes yksin ja osa kavereistaankin laittanut häntä ruotuun.
        Yksin ei voi vartioida miljoonien ihmisten keskitysleiriä.


      • Pe.ku kirjoitti:

        "Jyväskylän yliopiston professori Tapio Puolimatka tunnetaan vapaan ja avoimen tieteellisen keskustelun sekä ehdottoman ihmisarvon puolestapuhujana"

        Aika kuvaava toteamus tuo Jukka Rahkosen uusimman kirjoituksen viimeinen lause.
        Kuvaa hyvin sitä, että hän edelleenkin kuvittelee ympärillään olevan hiljainen enemmistö.
        Oli laittamassa joskus keskitysleiriinkin kaikki hänen kanssaan eri mieltä olevat.

        Rahkonen on kuitenkin lähes yksin ja osa kavereistaankin laittanut häntä ruotuun.
        Yksin ei voi vartioida miljoonien ihmisten keskitysleiriä.

        "Kuvaa hyvin sitä, että hän edelleenkin kuvittelee ympärillään olevan hiljainen enemmistö."

        Ehkä hän on käynyt Suomussalmella ja teos on vaikuttanut häneen hyvin vahvasti?


    • "Mutta törkeintä Puolimatkan jutussa oli se, että tuo Piancaa koskeva väärä väite oli ammuttu alas jo vuosia aikaisemmin, niin Puolimatka pisti sen silti kirjaansa. "<

      Johanna Korhonen teki Laajasalo-keississä sitten puolimatkat. Hänhän oli saanut vinkin Laajasalon yrityksestä ja messunnut ympäriinsä, että Laajasalo se laskuttaa asioita "pimeän" yrityksensä kautta, vaikka hänellä ei ole sivutoimilupaakaan, ja saa samaan aikaan palkkaa seurakuntayhtymältä.

      Korhosta oli kyllä valistettu asiasta - eli kaikki oli kunnossa - ja kehotettu tarkistamaan asia seurakuntayhtymästä. Korhonen tarkisti ja sai tiedon, että sivutoimilupa oli haettu ja myönnetty. Tästä huolimatta Korhonen kiersi haastatteluissa jauhaen samaa valheellista skeidaa "pimeästä yrityksestä" ja sivutoimiluvattomasta toiminnasta. Korhonen oli päättänyt käyttää senkin kortin, vaikka tiesi sen fuskuksi.

      Korhonen on näemmä Puolimatkaa sitkeämpi sissi, sillä eipä ole anteeksipyyntöä kuulunut.

    • Pedagogialla on muuten läheinen yhteys homoiluun ja pedofiliaan.
      Meidän aikamme kauhistelema muinaisen Kreikan homopedofilia oli nimittäin pedagogista luonteeltaan, tai ainakin sen oli sellaista tarkoitus olla, vanhempi herra opettajana ja "nuorukainen" oppilaana.

      • Siinä ei ollut kyse pedofiliasta, vaan pederastiasta. Pedofiili on kiinnostunut lapsista. Ei heitä kiinnosta murrosikäiset. Suomessa oleellista on suojaikäraja, mikä tuossa opettaja-oppilas tapauksessa olisi 18 vuotta. Tämä ei tarkoita sitä, että 17 -vuotiaasta kiinnostunut olisi pedofiili.


      • Aberkios kirjoitti:

        Siinä ei ollut kyse pedofiliasta, vaan pederastiasta. Pedofiili on kiinnostunut lapsista. Ei heitä kiinnosta murrosikäiset. Suomessa oleellista on suojaikäraja, mikä tuossa opettaja-oppilas tapauksessa olisi 18 vuotta. Tämä ei tarkoita sitä, että 17 -vuotiaasta kiinnostunut olisi pedofiili.

        Hyvä oikaisu!


    • hjhgjhfk

      Jos kristityt vaikenevat kaikesta tästä homottamisesta ja yleensä kaikista perversioista, niin pahuus saa vallan vielä helpommin. Hyväksytään syntymättömien lasten tappaminen, homotus, pedofilia ja mitä kaikkea, jota ei oikein kehtaa edes sanoiksi laittaa. Hienoa, että edes jotkut uskaltavat sanoa syntiä synniksi ja luonnotonta luonnottomaksi. Kohtahan kristinuskosta varmaan tehdään 'laitonta', kuten oli aikoinaan Rooman vallan aikana. Oltiin niin 'suvaitsevia' kaikkia perversioita kohtaan ja uskontoja, kaikkia, paitsi kristinuskoa, koska kristityt eivät suostuneet Jumalan ohessa palvomaan keisaria jumalana. Nyky-Suomessakin 'suvaitaan' pahaa, vaikka pitäisi olla ehdottoman suvaitsematon juuri pahuutta ja syntiä kohtaan.

      • Hyvinhän teikäläisiä täällä Suomessa suvaitaan.

        Ai niin, se suvaitseminen ei tosiaan tarkoita että teidän kanssanne ei saisi olla eri mieltä tai että sanomisianne tai tekemisiänne ei saisi kritisoida.

        Olette ihan samalla viivalla muiden kanssa, ja tämähän se ongelma teillä taitaa ollakin koska haluaisitte itsellenne jonkin erityisaseman muiden yläpuolella.


    • karua.hyväksikäyttöä

      Menkää suvakit katsomaan, mitä homomiehet hakevat esim Thaimaasta. Ette puhuisi enää mitään homouden ihanuudesta.

      • Enemmän siellä on heteromiehiä hakemassa...


    • uskovainenmiestäällä

      Miten siinä Puolimatkan puhuttelussa yliopiston rehtorin kanssa kävi?

      • en.ole.huomannut

        Siitä ei kukaan ole toistaiseksi kirjoittanut.


    • Tapsa on tarkkailussa ;-)
      Vähän kuin avo-osastolla.

    • Onhan se ainakin erikoinen tapa lopettaa elämäntyönsä, kun kollegat tutkii kohta eläkkeelle jäävän Tapsan opetusmateriaalin ja kyseenalaistavat samalla Tapio pätevyyden hoitaa professuurinsa. Itse asiassa Tapsan koko elämäntyö opetuksessa kyseenalaistetaan.

      Eli ei tuo opetusmateriaalin läpikäyminen ihan pikku juttu ole, se on sama kuin opettaja tutkisi kohta koulunsa lopettavan oppilaan repun etsiessään sieltä jotain kiellettyä.

      Pirun nöyryyttävää joka tapauksessa, koska tuo on akateeminen jalkapuu.

      • Niin, ei ehkä ole kovin kivaa. Toisaalta Puolimatka on tehnyt vuosia agendansa mukaista myyräntyötä, joten voi olla ihan mielissään kun se tulee esiin tietyissä piireissä .


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, ei ehkä ole kovin kivaa. Toisaalta Puolimatka on tehnyt vuosia agendansa mukaista myyräntyötä, joten voi olla ihan mielissään kun se tulee esiin tietyissä piireissä .

        Tapio elää omassa fundamentalistisessa kuplassaan eli hyvinkin hän voi nauttia saamastaan huomiosta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Tapio elää omassa fundamentalistisessa kuplassaan eli hyvinkin hän voi nauttia saamastaan huomiosta.

        Hän saattaa nauttia myös uhreille aiheuttamastaan mielipahasta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Tapio elää omassa fundamentalistisessa kuplassaan eli hyvinkin hän voi nauttia saamastaan huomiosta.

        Niin, tosin huolestuttavissa määrin tuontapaiset kuplat lisääntyvät.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      91
      1864
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1466
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1049
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      946
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      913
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe