Hei! Onko kenelläkään tietoa Questran 4g jauheelle vastaavaa lääkettä?
Kaikista aptekeista on loppunut ko. tuote.
Tai tietoa mistä vielä voi saada Questrania.
Kiitos ystävällisistä vastauksit.
Ko.oleva tuote on päivän pelastus.
Apua Questran 4 g loppu
70
8950
Vastaukset
- einimimerkkiä
On olemassa, mutta sinun pitää ensin pyytää lääkäriä kirjoittamaan erityislupa-hakemuksen sekä paperisen reseptin sille vastaavalle lääkkeelle. Näiden kanssa marssit sitten apteekkiin, joka laittaa hakemuksen eteenpäin. Mikäli se hyväksytään, apteekki ilmoittaa siitä ja samalla myös milloin vastaavaa lääkettä on saatavilla. Erityislupa tarvitaan siksi, että vastaavalla tuotteella ei ole Suomessa myyntilupaa. Hakemus maksaa sinulle 25€ normaalina (voi viedä 30pv) ja 45€ pikahakemuksena. JA vastaava tuote ei ole kelakorvattava ja maksaa jotain 65-70€ välillä. Itselleni tuli perjantaina poikkeuslupa ja tällä viikolla on lääkettä tulossa! Onneksi, sillä ilman Questrania en sappihapporipulin kanssa selviä. Tsemppiä sulle!
- Eija-18
Olen yrittänyt soitella kaikki sivuapteekit läpi jos jostain löytyisi. Hirvee hätä. Tuo erityislupa kestää ja elämästä ei tuu mitään ilman lääkettä..
- n-mn-
Sain itse erityisluvan päivässä, aamulla kävin lääkärissä ja klo 16 oli erityislupa tullut. Toki se maksoi, ensin lääkärin ja sitten Fimean pikaluvan ja Colestyramin-Ratiopharm tosiaan on kallis. Mutta kun vaihtoehtoa ei ole. Lääke toimii yhtä hyvin kun Questran.
- Vaikeaa
Tietääkö kukaan saako questrania tilattua ulkomailta
- Anonyymi
Ruotsissa ainakin on myyty mutta en tiedä onko se reseptillä vai ilman
- Opex
Juuri eilen posti toi 10 laatikkoa Questrania saksalaisesta apteekista. Hinta 391e, josta nyt eu resepti ja kuitti kelaan korvauksia varten. Tilaamani tuote on eri valmistajan tavaraa kuin suomesta aiemmin ostamani, mutta samaa ainetta 50x4g pusseissa per laatikko.
- Opex
Ja vielä kun katsoin tuoteselosteen tarkasti läpi, niin valmistaja on sittenkin aivan sama kuin suomessa myytävässä lääkkeessä eli ranskalainen Farmea ja myyntiluvan haltijakin sama eli Bristol-Myers Squibb AB.
Kyllä suuresti ihmettelen miksi suomeen ei nykyään saada lääkkeitä. Fimean sivuilla oleva saatavuushäiriölista pitenee jatkuvasti. - Anonyymi
Hei! Miten tilasit saksasta lääkettä? t.Epätoivoinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei! Miten tilasit saksasta lääkettä? t.Epätoivoinen
Vieläköhän vuoden vanhaan viestiin saat vastauksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläköhän vuoden vanhaan viestiin saat vastauksen?
Yritän=)
- Opex
Ja vielä lisäyksenä, että itsellä oli myös käytössä tuo vaihtoehtoinen Ratiopharmin Colestryramin, mutta omasta mielestä se ei ollut likikään questranin tehoinen. Siis sappirakkoripuliin olen käyttänyt.
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta nostampa kun on (taas kerran) edelleen ajankohtainen.
Questran on loppu kaikkialta, eikä mistään saa tietoa milloin tulee jälleen saataville.
Jännästi kuitenkaan Fimean saatavuushäiriölista ei tälläkään kertaa listaa Questrania.
Näin loka-marraskuussa 2019, nähtäväksi jää saako lääkkeitä vielä joulukuussakaan.- Anonyymi
Minä kanssa sitä olen hakenut, ei saatavana mistään, ja saatavuus ilmoitettu huhtikuuksi 2020, viimeksikään ei pitänyt paikkaansa, meni pitempään, mutta silloin oli Quantalan korvaavana samalla reseptillä. Nyt Colestyramin Ratiopharm vaatii oman reseptin. Joku tuossa sanoi edellä ettei ole yhtä hyvä kun Questran? ? Quantalaniakin ehkä on, mutta sekin vaatii oman reseptin ja on sikakallis. Fimean sivu saatavuushäiriöistä on huono, koska siinä ei ole hakutoimintoa, hullukaan jaksa niitä listoja selata kun ei yhtään tiedä koska saatavuushäiriö on alkanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kanssa sitä olen hakenut, ei saatavana mistään, ja saatavuus ilmoitettu huhtikuuksi 2020, viimeksikään ei pitänyt paikkaansa, meni pitempään, mutta silloin oli Quantalan korvaavana samalla reseptillä. Nyt Colestyramin Ratiopharm vaatii oman reseptin. Joku tuossa sanoi edellä ettei ole yhtä hyvä kun Questran? ? Quantalaniakin ehkä on, mutta sekin vaatii oman reseptin ja on sikakallis. Fimean sivu saatavuushäiriöistä on huono, koska siinä ei ole hakutoimintoa, hullukaan jaksa niitä listoja selata kun ei yhtään tiedä koska saatavuushäiriö on alkanut.
Mulla monta laatikkoa kaapissa Questrania
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla monta laatikkoa kaapissa Questrania
Niillä voi nyt rikastua jos kerran vasta ehkä huhtikuussa tulee.. joku joka ei pääse kotoaan mihinkään voi maksaa satasen laatikosta.
- Anonyymi
https://www.fimea.fi/documents/160140/e592bfe4-b8ba-2bd2-d7e0-87386d8b7d7f
Huhtikuussa 2020 vasta saatavilla- Anonyymi
Onko tietoa korvaavien tuotteiden saatavuudesta nyt tällä hetkellä? Itse törmäsin tähän asiaan juuri tunti sitten (voi järkytys!), apteekista kehoitettiin ottamaan lääkäriin yhteyttä, että olisi jotain toista mahdollisesti olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tietoa korvaavien tuotteiden saatavuudesta nyt tällä hetkellä? Itse törmäsin tähän asiaan juuri tunti sitten (voi järkytys!), apteekista kehoitettiin ottamaan lääkäriin yhteyttä, että olisi jotain toista mahdollisesti olemassa.
viikolla 48 saattaisi tulla erityislupavalmistetta, kerrottiin apteekista..siihen uusi resepti ja erityislupahakemus on tulossa postista - toivottavasti ei lopu alkuunsa.
- Anonyymi
Jos lääkettä ei saa, niin kirjoittaako lääkäri sairauslomaa huhtikuuhun asti?
- Anonyymi
Colestyramin ( ratiopharm) ainakin saatavilla
- Anonyymi
Saksasta saa Colestyramin Ratiopharmaa 4g x 100 hintaan 49 eur. Lähetyskuluineen himpun verran alle 60 eur. Hae lääkäriltä lääkemääräys ulkomailta ostoa varten. Googlaa Parcelmed ja hae sivuilta Colestyramin Ratiopharm. Kieli on valitettavasti vain saksaa, joten käytä kääntäjää tai saksaa taitavaa kaveria jos kieli ei ole hallussa.
Tilaus maksuun luottokortilla tai suoraan pankkitililtä tilausvahvistuksen tultua sähköpostiin (PayPal ei toimi). Tämän jälkeen tilauskaavakkeen tulostus sivuilta. Se edelleen täytettynä reseptin kanssa Parcelmedille.
Hinta kuluineen alle puolet suomalaisten apteekkien pyynnöstä. Enpä ihmettele apteekkariemme hyvinvointia. - Anonyymi
Kaikki korvaavatkin lääkkeet tällähetkellä loppu ja huhtikuulle merkattu vasta kaikissa saatavuus.
- Anonyymi
Sain vasta viime viikolla diagnoosiksi sappihapporipulin ja lääkkeeksi Questrania. Sitähän ei sitten ollutkaan mistään saatavilla ja olin uudestaan yhteydessä lääkäriin apteekin neuvojen perusteella ja sain reseptin tuolle Colestyramin Ratiopharmille. Sitä löytyi yks paketti joka on nyt käytössä. Tällä viikolla piti tulla lisää apteekkeihin, mutta nyt tulleen viestin perusteella sitä tuleekin aikaisintaan viikolla 5.
Ilmeisesti näitä toimitushäiriöitä on usein, eli miten te pärjäätte silloin arkielämän kanssa? Pystyttekö käymään töissä, harrastuksissa ym. vai onko lähinnä kotona odottelua ennen kuin lääkettä taas saa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain vasta viime viikolla diagnoosiksi sappihapporipulin ja lääkkeeksi Questrania. Sitähän ei sitten ollutkaan mistään saatavilla ja olin uudestaan yhteydessä lääkäriin apteekin neuvojen perusteella ja sain reseptin tuolle Colestyramin Ratiopharmille. Sitä löytyi yks paketti joka on nyt käytössä. Tällä viikolla piti tulla lisää apteekkeihin, mutta nyt tulleen viestin perusteella sitä tuleekin aikaisintaan viikolla 5.
Ilmeisesti näitä toimitushäiriöitä on usein, eli miten te pärjäätte silloin arkielämän kanssa? Pystyttekö käymään töissä, harrastuksissa ym. vai onko lähinnä kotona odottelua ennen kuin lääkettä taas saa?Kotona. Kaupassa käyntikin tuottaa yleensä vaikeuksia.
- Anonyymi
Itellä olisi 2 avaamatonta pakettia ja yksi vajaa. Voisin myydä ja postittaa jollekki tarvitsevalle.
- Anonyymi
Questrania siis. Lääkityksen tarve loppui ja hamstrasin niitä ennen toimituskatkosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Questrania siis. Lääkityksen tarve loppui ja hamstrasin niitä ennen toimituskatkosta.
Mikset palauttaisi käyttämättömiä lääkkeitäsi apteekkiin? Apteekeilla on lääkkeiden myyntilupa Suomessa, ei yksityisillä ihmisillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Vieläkö sulla on nuo Qustranit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Vieläkö sulla on nuo Qustranit?
On! Olen yrittänyt antaa sähköpostiosoitettani yhteydenottoa varten, mutta ilmeisesti ylläpito poistaa sen. Voitko laittaa oman sähköpostisi??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On! Olen yrittänyt antaa sähköpostiosoitettani yhteydenottoa varten, mutta ilmeisesti ylläpito poistaa sen. Voitko laittaa oman sähköpostisi??
Onko sulla vielä questrania tai onko kellään. Voin hakea tai maksaa vaikka postienn.
- Anonyymi
Ne menisi suoraan lääkejätteeseen apteekissa. Ois kiva saada oma raha takaisin.
- Anonyymi
Jos sais vaikka yhden pakkauksen jostain......Jos jollakin on ilmoittakaa please !!! Maksu takuuvarmasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sais vaikka yhden pakkauksen jostain......Jos jollakin on ilmoittakaa please !!! Maksu takuuvarmasti
Espanjasta saa apteekista ilman reseptiä Colestiramina 4gx50 hintaan n 28€. Espanjassa käy tämän tästä joku tuttu, joka voi tuoda tullessaan. Näin meillä pärjätty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Espanjasta saa apteekista ilman reseptiä Colestiramina 4gx50 hintaan n 28€. Espanjassa käy tämän tästä joku tuttu, joka voi tuoda tullessaan. Näin meillä pärjätty.
Mulla ois colestyramina 10 laatikkoa 50ps.per laatikko 20 €
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ois colestyramina 10 laatikkoa 50ps.per laatikko 20 €
Hei onko vieläkin ylimääräisenä ja päiväykset kunnossa?
Missä päin nämä olisi? Tai onnistuuko postitus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei onko vieläkin ylimääräisenä ja päiväykset kunnossa?
Missä päin nämä olisi? Tai onnistuuko postitus?Mulla ois Quetran 4 laatikkoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ois Quetran 4 laatikkoa
Voisin ostaa, onnistuuko postitus?
- Anonyymi
Minulla on 34 käyttämättä ku ei sovi minulle itselle
- Anonyymi
Hei! 48 pussia minulla jäänyt käyttämättä, kun ei sopinut minulle. Vastaukset sähköpostilla [email protected]
- Anonyymi
Onko jollain vielä jäänyt Questrania yli?
- Anonyymi
Hei! Minulla jää käyttämättä 48 pussia Colestyramin-ratiopharmia, joka siis erityislupavalmiste. Ei sopinut minulle makeutusaineen vuoksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei! Minulla jää käyttämättä 48 pussia Colestyramin-ratiopharmia, joka siis erityislupavalmiste. Ei sopinut minulle makeutusaineen vuoksi
Jos jollakin vielä Questrania tai Colestyramin-ratiopharmia niin ostaisin jos suht. lähellä Turkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jollakin vielä Questrania tai Colestyramin-ratiopharmia niin ostaisin jos suht. lähellä Turkua.
Vieläkö sinulla (jolle ei sopinut makeutusaineen vuoksi) on nämä jäljellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkö sinulla (jolle ei sopinut makeutusaineen vuoksi) on nämä jäljellä
On, laitatko yhteystiedot nii laitan viestiä sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, laitatko yhteystiedot nii laitan viestiä sinulle.
Missä päin nämä ovat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä päin nämä ovat?
Tampereella. Voisin kysyä kulkeutuisiko ystävän mukana Turkuun viikonloppuna.
- Anonyymi
Jos jollakin vielä ylimääräisiä Questraneja niin olen kiinnostunut!
- Anonyymi
Colestyramin käy myös
- Anonyymi
Siis Questrania.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Questrania.
Löytyy Questrania tarvittaessa. Näköjään taas tukusta loppu, mutta itsellä jäi loput käyttämättä 😩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy Questrania tarvittaessa. Näköjään taas tukusta loppu, mutta itsellä jäi loput käyttämättä 😩
Minkä verran ja mikä hinta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En niillä tee itse mitään, mutta kun olen niistä täyden hinnan maksanu niin saa ihan vaikka kympillä lootan. En ymmärrä miksei tuota lääkettä saada tarpeeksi tai varalle parempia vaihtoehtoja :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mut saa parhaiten kiinni spostilla sebboraketti22 at geemaili.
- Anonyymi
Onko vielä jollain tarvetta Questranille ?
- Anonyymi
Jos jollain on niin olisi kiireellinen tarve Orivedellä.
Yp poisti molemmat viestini. Yhteys s.nokelainen at live.fi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jollain on niin olisi kiireellinen tarve Orivedellä.
Yp poisti molemmat viestini. Yhteys s.nokelainen at live.fiLaitoin Spostia
- Anonyymi
Onko kellään enää questrania ylimääräsenä nurkissa? Tarve on kova jva.p88 at gmail.com
- Anonyymi
Laitoin sinulle mailia tulemaan, Liekkö mennyt sitten roskapostiin tms.
- Anonyymi
Nytkö on sitten kaikki korvaavatkin valmisteet loppu ? On tämä touhua.
Itselläni vielä Questrania jouten jos porukka meinaa ihan järkensä menettää... Uskomatonta kyllä. - Anonyymi
Se on todella hyvä lääke . Itse voi keittää maissivelliä sekin saattaa toisilla auttaa.
Apteekki voi kyllä neuvoa mikä tuote on lähinnä Questran lääkettä , mutta tavallisesti sitä on ennen quesrtrania kokeillut kaikki mahdolliset tavat saada vaiva pois . - Anonyymi
Onko jollain tarvetta vielä? Mulla ois noin 70pss Questran ja ehkä vähän vaille 40pss Colestyramin. Varmistan vielä määrän jos tarve. Joensuussa on mut postitustkin onnistuu
- Anonyymi
Jos jollain on "hätä" tai muuten vaan tarvetta päästä halvemmalla, niin itselläni vielä muutama loota tyhjänpanttina o/
- Anonyymi
Hei. Mulla olisi kova tarve Questranille tai sitä korvaavalle valmisteelle. Mielellään ostaisin jos jollakin löytyisi ylimääräistä.
Vaihtoehtoisesti löytyykö mitään luontaishoitoja sappiripuliin? - Anonyymi
Onko vielä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Mulla olisi kova tarve Questranille tai sitä korvaavalle valmisteelle. Mielellään ostaisin jos jollakin löytyisi ylimääräistä.
Vaihtoehtoisesti löytyykö mitään luontaishoitoja sappiripuliin?Mulla on ainakin, voin myydä. Asutko missä päin Suomea?
Asun itse Joensuussa, mutta tulossa reissu Tampereelle nyt vklp eli onnistuu myös matkan varrelle (reitti: Varkaus-Pieksämäki-Jyväskylä-Jämsä-Tampere) esim huoltoasemalle sopia noudon tai sit postitus.
H K-H - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtoehtoisesti löytyykö mitään luontaishoitoja sappiripuliin?Laittele vaikka viestiä sebboraketti22 at gmail.com. Muutama vielä löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko vielä?
Laittele vaikka viestiä sebboraketti22 at gmail.com. Muutama vielä löytyy. En tiedä tuliko tämä tuplana
- Anonyymi
Hei! Vieläkö jollain sattuu olemaan Questrania? Olisi kova tarve sillä korvaavat lääkkeet eivät jostain syystä auta ollenkaan.
- Anonyymi
Multa löytyy. Laittele viestiä sebboraketti22 at gmail.com
- Anonyymi
Taasko se on jokapaikasta loppu... On se kumma juttu kun ei voida valmistaa rinnalle suht lisäaineetonta (ei laktoosia tms) rinnakkaislääkettä.
Itsellä vielä pari laatikkoa tuossa jos jollekin hätä tulee, mutta kyllä tämä tilanne nyt alkaa huolestuttava taas olemaan.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33626Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872012Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50826- 47754
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184708Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35692- 35640
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127638