Usein hidas osa muodostuu sinfonian todelliseksi sydämeksi, ei pelkästään sen takia, että on usein se kaunein osa, vaan myös siksi että hidas tempo ja rauhallinen ajattelu luo lavean ja laaja-alaisen tunnelman, jossa mieli lepää.
Vauhdikkaammat osat, eikä menuetti, useinkaan saavuta samanlaista charmia.
Listaamme parhaat sinfonioiden hitaat osat, kukin omilla mieltymyksillään ja miten haluavat:
1. Schubert 9
2. Mozart 40
3. Beethoven 7
4 Mahler 6
5. Beethoven 9
6 Mendelssohn 4
7 Beethoven 5
8 Brahms 4
9 Tsaikovski 6
10 Schubert 5
Sinfonioitten parhaat hitaat osat
aarretatuointi
5
191
Vastaukset
- Ollapsis
Fibich 1
- Roos_Ruut_Roots
Missä Beethovenin kolmas? Entä Bruckner?
- Rut
Beethovenin kolmas on mielestäni synkkä hautajaismarssi vailla viitosen ja seiskan saati ysin kaltaista lumoavaa kosketuspintaa, arvoisa Roos_Ruut_Roos.
Sen sijaan Brucknerin sinfoniikan osalta palstalaiset kaipaavat hetimiten täsmennyksen: Mikä hänen sinfonioistaan on sinusta hitaan osan puolesta top10-kamaa?
Muistahan vastata. - Brute_Roots
Kymppilistat eivät ole realismia.
- Sarah_Forehole
En kerro. En halua teidän nauttivan musiikista mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298